مجله روانشناسی

مدیریت مراکز روانشناسی

۵ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

روش های تبلیغاتی برای پزشکان

همانطور که می دانید امروزه مردم برای پیدا کردن جواب بسیاری از سوالات و مشکلات خود، یا خدمات موردنیاز خود در اینترنت به جستجو می پردازند. جستجو درباره علائم و نشانه های بیماریها، درمان بیماریها، جستجو پزشک یا مرکز درمانی برای مراجعه و ... نیز از جمله مسائلی است که افراد در اینترنت به دنبال آن می گردند. در مقاله امروز به موضوع روش های تبلیغات پزشکی و تبلیغات خدمات درمانی خواهیم پرداخت.

در ابتدا باید به این نکته اشاره کنیم که در این سال ها تبلیغات در فضای مجازی بطور فزاینده ای رشد داشته است و این نشان از تحولی اساسی در تبلیغات پزشکان، درمانگاهها، بیمارستان ها و مراکز درمانی در حوزه جذب بیمار دارد.

قبل از شروع فرآیند تبلیغات پزشکی

1-تعیین اهداف و استراتژی

در بحث تبلیغات پزشکی لازم است هدف از تبلیغات و استراتژی های لازم در جهت رسیدن به این اهداف تعیین شود. داشتن یک هدف شفاف و به تبع آن یک برنامه عالی برای رشد و توسعه مرکز درمانی سبب می شود تمامی اعضا در جهت دستیابی به این هدف تلاش کنند.

باید در عصر حاضر قبول کنیم که هر مرکز درمانی و یا یک مطب به نوعی یک کسب و کار است و مانند سایر کسب و کار ها نیاز به رشد و پیشرفت روز افزون دارد. پس لازم است در اولین گام برای رشد بیشتر یک برنامه و هدف گذاری خاصی تعیین شود و تمام کارکنان مرکز برای رسیدن به آن اهداف تلاش کنند .

حال می تواند این هدف جذب بیمار بیشتر به مطب باشد و یا افزایش کیفیت خدمات .

2-کیفیت خدمات، اصلی که نباید فراموش شود.

بیماری که به مطب یا مرکز درمانی شما مراجعه می کند انتظار دارد در قبال هزینه های پرداختی، خدمات با کیفیت و رضایت بخش دریافت کند. در نتیجه خدمات مرکز درمانی شما باید در بالاترین استاندارد قرار داشته باشد تا در زمره خدمات با کیفیت و رضایت بخش قرار گیرد.

دریافت خدمات با کیفیت درمانی در واقع مهمترین نیاز مراجعه کننده به مرکز درمانی می باشد و اگر شما از خدمات با کیفیتی برخوردار باشید، مهمترین اصل که برطرف کردن نیاز بیمار است را با کیفیت بالایی رسیدگی نموده اید. به همین دلیل توجه به مسائلی که منجر به تشخیص صحیح شود و پزشک را در امر طبابت یاری دهد، بسیار ضروری است.

3- اهمیت به فضای مجازی

امروزه فضای مجازی به این دلیل که از ضریب نفوذ بالایی در بین اقشار مختلف جامعه برخوردار است از سوی بسیاری از کسب و کارها برای امر تبلیغات مورد توجه قرار گرفته است، به همین دلیل بهتر است پزشکان و مراکز  خدمات درمانی نیز از پتانسیل موجود در فضای مجازی بهره برده و به فعالیت در آن بپردازند.

زمانی که پزشک در شبکه های اجتماعی حضور پیدا کند کاملا متوجه خواهد شد که با یک پتانسیل بزرگ رو به رو شده است که می تواند تا حد بسیار زیادی از آن جهت کسب در آمد بیشتر و جذب بیمار استفاده نماید .

روش های تبلیغات پزشکی

  • تبلیغ به وسیله ایمیل مارکتینگ
  • تبلیغ به وسیله تبلیغات در گوگل
  • تبلغات در شبکه های اجتماعی
  • بازاریابی کارکنان مطب
  • تماس با بیمار

تبلیغات پزشکی بوسیله ایمیل مارکتینگ

اما وقتی از بازاریابی ایمیلی حرف می‌زنیم، منظورمان ارتباط بلندمدت و دوسویه با مشتریان بالقوه و بالفعل است. این ارتباط، با مجوز مشتری آغاز شده و با رضایت او ادامه پیدا می‌کند. ضمن این‌که پیام‌هایی هم که رد و بدل می‌شوند، فراتر از پیام‌های تبلیغاتی هستند.

هدف ما در ایمیل مار کتینگ ارسال یک پیام ثابت و مشخص به کمک ایمیل نیست. بلکه هدف ایجاد و تقویت یک رابطه ی عمیق با مخاطب، با استفاده از ایمیل و در نهایت جذب بیمار است.

تبلیغات در گوگل

اجازه دهید همه چیز را با یک مثال شروع کنم. فرض کنیم شما به تازگی یک سایت برای کلینیک یا مطب  خود راه‌‎اندازی کرده‌اید و می‌خواهید از طریق این سایت خود را معرفی کرده و در ضمن بیماران بتوانند نوبت خود را به صورت آنلاین رزرو کنند . همه‌چیز آماده است و اکنون فقط مانده جذب افرادی که در اینترنت به دنبال یافتن پزشکی با تخصص شما یا مرکز درمانی با خدمات شما هستند. پس نیاز به تبلیغ کردن دارید. اما هر تبلیغی برای شما سودآور نیست.

در درجۀ اول، تبلیغ شما باید هدفمند باشد. یعنی به کمک آن به مخاطب بالقوه خود دسترسی داشته باشید. در درجه دوم هم تبلیغ‌تان باید به صرفه باشد؛ یعنی به کمک آن بتوانید با کمترین هزینه، بیشترین جذب بیمار را داشته باشید. دقیقاً اینجاست که متوجه می‌شوید گوگل یک سرویس همه‌چیز تمام و فوق حرفه‌ای با نام گوگل ادز (گوگل ادوردز سابق) برای تبلیغات راه‌اندازی کرده که می‌تواند صدها و حتی هزاران بیمار برای شما بیاورد.

 به وسیله گوگل ادوردز به این صورت است که شما در قبال پولی که به شرکت گوگل پرداخت میکنید، گوگل شمارا در صفحه اول خود نمایش میدهد.

در این روش افرادی که به دنبال حرفه و کسب و کار شما هستند با جست و جو در گوگل شما را در نتایج اول میبینند. و مستقیم به وب سایت شما وارد میشود.

تبلیغات خدمات درمانی با شبکه های اجتماعی

فناوری هایی مانند شبکه های اجتماعی، فرصت جدیدی را برای تعاملات اجتماعی و بهداشتی است. علاوه بر این شبکه های اجتماعی با دسترسی به تعداد زیاد کاربر با نگرش ها و احساسات متفاوت رفتار مردم را در مقیاس بزرگ نشان می دهند.

بسیاری از مردم امروزه به صورت مفرط از شبکه های اجتماعی استفاده میکنند. قطعا استفاده از شکه های اجتماعی در تبلیغات میتواند بسیار موثر باشد به این جهت که همه  نوع افراد را در بر میگیرد و مخاطب های بیشتری در آن گنجانده است  و افراد وقت بیشتری برای تجزیه وتحلیل دارند.

از مزیت های فعالیت در شبکه های اجتماعی میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

  • معرفی و دیده شدن
  • افراد بیشتری شمارا خواهند شناخت
  • برند سازی
  • مراجعه کنندگان بیشتری به سراغتان می آیند (جذب بیمار)
  • فضایی برای صحبت بیماران راضی

بازاریابی کارکنان مطب

موفقیت هر تشکیلات، حاصل انتخاب مناسب افرادی است که برای کارهای مهم و کلیدی برگزیده می شوند. اهمیت نقش کلیدی منابع انسانی امروزه به حدی است که محققین اثر بخشی تمام تکنیک ها و تاکتیک ها را نهایتا به عامل انسانی نسبت می دهند زیرا معتقدند استفاده درست از منابع انسانی باعث کارآمدی و بهره وری سازمان می شود. مدیریت رفتار کارمندان و نحوه برخورد با بیماران از مهمترین دغدغه های مدیریت مراکز درمانی است.

کیفیت خدمات کلینیک شما تا حدودی به روش برخورد کارکنان شما با بیماران بستگی دارد. بنابراین لازم است که از این منظر روش مدیریت کارکنان خود را مورد ارزیابی قرار دهید و آن را بررسی کنید. آیا شما به نیازهای خاص کارکنان مرکز درمانی توجه می کند و به این ترتیب بر عملکرد شما تاثیر می گذارد.

آثار مدیریت صحیح کارکنان بی شمار است و فراتر از برخوردهای تعاملی با دیگران می باشد. کارکنان با انگیزه برخوردها و ارتباطات میان بیماران و مطب یا کلینیک را تسهیل می کنند. در واقع ارتباط تنگاتگی بین انگیزش کارکنان و جذب بیمار وجود دارد.

تماس با بیمار

یک روش کارامد و بسیار تاثیر گذار در حوزه تبلیغات پزشکی تجربه یک تجربه متفاوت برای بیماران است. پیگیری شرایط بیمار بعد از مراجعه به مطب می تواند یک روش بسیار متفاوت و موثر در جذب بیمار و پیدا کردن مراجعه کنندگان وفادار باشد . همانطور که می دانید در سایر کسب و کار ها پیگیری کردن مشتری بعد از خرید یک محصول و یا خدمات جزئی اصلی در بازاریابی می باشد ..

تماس با بیمار یکی از روش هاییست که بسیار تاثیر گذار است است  به نحوی که بی شک فرد به یک مراجعه بسنده نمی کند . به نحوی که کارکنان بعد از چند روز بابیمار  تماس گرفته و از میزان رضایت و حال آنها مطلع شوند و مشاوره های لازم بعد داده شود . این امر باعث ایجاد حس وفاداری در مراجعه کننده میشود و وی مراجعه کننده ثابت شما خواهد شد .

لطفا نظر خود را درباره این پست در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید: ورود به اینستاگرام

سیستم هوشمند جذب بیمار دکتر لینک، راهکاری برای افزایش بیمار در مطب ، کلینیک و بیمارستان

مقالات مرتبط:

کاهش بیماران و جذب بیمار مسأله‌ی اساسی مراکز درمانی

آموزش نحوه برخورد با بیماران

چهار اصل استراتژی بازاریابی خدمات درمانی

5 نکته برای بازاریابی پزشکی در سال 2020

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

کاهش بیماران و جذب بیمار مسأله‌ی اساسی مراکز درمانی

کاهش بیماران دغدغه‌ی اساسی هر کلینیک یا مطبی است که در بازار پر رقابت امروز با تمام توان تلاش می‌کند تا بیماران بیشتری را جذب کند و بر تعداد بیماران خود بیفزاید. پرسش اساسی اینجاست که از کدام استراتژی بازاریابی استفاده کنیم تا حد امکان از کاهش بیماران جلوگیری کنیم.

بسیاری از مدیران کلینیک ها و پزشکان به این قانون نانوشته باور دارند که جلوگیری از کاهش بیماران از جذب بیمار جدید مقرون به صرفه‌تر است. اما متأسفانه این قانون به این نکته‌ی کلیدی اشاره نمی‌کند که جلوگیری از کاهش بیماران از کدام راه و روش ممکن می‌گردد؟

در این مطلب قصد داریم تا از راه و روش‌هایی صحبت کنیم که به پزشکان و مدیران کلینیک ها کمک می‌کند تا حد امکان از کاهش بیماران مطب یا کلینیک جلوگیری کنند،‌ در ادامه با ما همراه باشید تا با راه‌های مقابله با کاهش بیمار بیشتر آشنا شویم:‌

1-کاهش بیماران و و عدم وفای به عهد؛

یکی از آموزه‌های بازاریابی، کم‌فروشی در وعده و وعید و جبران هنگام ارائه خدمات درمانی به بیماران است،‌ بدین ترتیب همیشه خدمات درمانی کلینیک یا مطب فراتر از انتظارات بیمار خواهد بود و رضایتمندی بیماران نیز تا حد زیادی جلب خواهد شد. اما متأسفانه شاهد هستیم که عموما این آموزه مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد و وعده‌های توخالی به عاملی برای بالا رفتن نرخ کاهش بیمار تبدیل می‌شود.

شاید نیاز به تأکید بیشتر نداشته باشد که اگر پزشکان و مدیران کلینیک ها در تلاش هستند تا از کاهش بیمار جلوگیری کنند باید مرد عمل باشند و با فروش خدمات خود، بیمار و مخاطب را از یاد نبرند. تجربه ثابت کرده است که تعهدات واقعی هر چند اندک از هزار وعده و وعید توخالی در خاطر بیماران خوش‌تر خواهند نشست.

2-کاهش بیماران و توهم بیماران همیشگی؛

اختصاص بودجه‌های سنگین به کمپین‌های بازاریابی و تبلیغات برخی اوقات باعث می‌شود تا از بیماران فعلی غافل شویم و فراموش کنیم حتی آن دسته از بیماران که جزو وفاداران و بیماران همیشگی ما هستند نیز نیازمند سرمایه‌گذاری و توجه خاص هستند، در غیر این صورت هیچ بعید نیست که این مشتریان نیز از برند دلزده شوند و نیاز به مراقبت ویژه داشته باشند.

مطمئن باشید که رقبای شما حسابی دندان تیز کرده‌اند تا از طریق صرف هزینه‌های هنگفت بیماران همیشگی شما را مال خود کنند،‌ پس در مورد اینکه باید برای بیماران قدیمی خود نیز برنامه‌های بازاریابی داشته باشید، تردیدی به دل راه ندهید.

3-کاهش بیماران و گرفتاری غرور بی‌جا؛

این نکته درست است که بیماران قدیمی و وفادار شما ویژگی پسندیده‌ای در برند شما کشف کرده‌اند که به استفاده از خدمات یک مطب یا کلینیک خاص ترغیبشان کرده است. اما این موضوع نباید این اعتمادبنفس کاذب را در شما ایجاد کند که مطب یا کلینیک شما از خطر کاهش بیماران مصون است و در هیچ شرایطی دچار ریزش نخواهد شد.

توجه داشته باشید حتی برندهایی در حد و اندازه‌های برند اپل ممکن است که تحت تأثیر سوءمدیریت با ریزش مشتری مواجه شوند و بزرگی و کوچکی برند هیچ نقشی در مصونیت آن نخواهد داشت.

4-کاهش بیماران و ضرورت گفتگو با آنها؛

اگر پزشک یا مدیر کلینیکی هستید که از کاهش مداوم بیماران رنج می‌برد، بهتر است از گفتگوهای خروج برای ریشه‌یابی مشکل استفاده کنید، تجربه نشان داده است که پرسش صادقانه از بیماران در مورد نارضایتی از برندتان می‌تواند بدون صرف بودجه تبلیغاتی هنگفت به شما کمک کند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن ریشه‌ی مشکل را پیدا کنید از کاهش بیشتر بیماران جلوگیری کند.

سعی نکنید تا از طریق این قبیل مصاحبه‌ها با خواهش و تمنا بیماران و مراجعان قدیمی خود را متقاعد کنید تا دوباره از محصولاتتان استفاده کند،‌ بلکه این مصاحبه‌ها را به جلسات آسیب‌شناسی ارتباطات خود با بیمار تبدیل کنید تا بتوانید روش غلط خود در ارتباط با بیمار اصلاح کنید.

5-کاهش بیماران و خسران تبلیغات منفی؛‌

چه بخواهید و چه نخواهید کاهش بیماران برای هر مطب یا کلینیکی رخ خواهد داد،‌ برخی مدیران به اشتباه در این شرایط مرافعه‌ای را با بیمار ناراضی شروع می‌کنند تا به هر قیمتی که هست از اشتباهی که مرتکب شده اند دوری کنند، اما این قبیل مدیران کلینیک ها و پزشکان این مثل معروف را فراموش می‌کنند که آب ریخته را می‌شود به جوی بازگرداند اما آبروی ریخته را هرگز!

بنابراین از یاد نبرید که از دست دادن یک یا چند مخاطب به خاطر کاهش بیماران به مراتب ضرر کم‌تری را در مقایسه با تبلیغات منفی و بی‌اعتبار شدن برای مطب یا کلینیک شما به همراه خواهد داشت. به همین دلیل نیز لازم است حتما خط‌مشی ساده‌ای و مخاطب پسندی برای قبول اشتباهات و جذب بیمار پیش‌بینی کنید، تردید نداشته باشید که این کار در بلندمدت بر قدر و منزلت شما و برندتان در بازار خواهد افزود و از کاهش بیماران بیشتر جلوگیری خواهد کرد.

همیشه توجه داشته باشید که رابطه‌ی شما با بیمارانتان به فراخور پایان روند درمان، سرانجام به پایان خواهد رسید اما هیچوقت نباید اجازه دهید که این رابطه میان شما نیست و نابود شود، پس تا زمانی که شما به عنوان پزشک یا مدیریت کلینیک فعالیت می‌کند رابطه‌ی برند مرکز درمانی تان و بیمارتان را زنده و پایدار نگه دارید.

لطفا نظر خود را درباره این پست در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید: ورود به اینستاگرام

سیستم هوشمند جذب بیمار دکتر لینک، راهکاری برای افزایش بیمار در مطب ، کلینیک و بیمارستان

مقالات مرتبط:

آموزش نحوه برخورد با بیماران

چهار اصل استراتژی بازاریابی خدمات درمانی

5 نکته برای بازاریابی پزشکی در سال 2020

اهمیت مشتری مدار در پزشکی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

چند نکته برای ایجاد تیم درمان با بالاترین عملکرد

تشکیل تیم درمان در کلینیک، یکی از مهارت‌های مهم مدیریت کلینیک است. توانایی ایجاد یک تیم درمان موثر و کار کردن با آن یکی از الزامات کلیدی پیشرفت و همچنین یکی از ویژگی‌های برتری است که کلینیک، به دنبال آن هستند. توانایی ایجاد تیم درمان با عملکرد عالی توسط مدیریت کلینیک برای موفقیت کلینیک امری حیاتی است.

مدیریت کلینیک برای تبدیل نمودن، کلینیک به مرکزی بزرگ و موفق لازم است دو ویژگی داشته باشد:
نخستین ویژگی توانایی اقدام صحیح در شرایط بحران است. «وقتی کارها سخت می‌شوند، سرسخت‌ها پیش می‌روند». این استعداد که در ابتدای دوران کاری نمایان می شود، به مدیریت کلینیک اجازه می‌دهد تا از مشکلات دور شوند، به شکلی موثر با آن‌ها کنار آمده و در راستای دستیابی به اهداف کلینیک حرکت کند.

در ادامه چند نکته ای که در ایجاد تیمی با عملکرد بالا موثر است ذکر میکنیم:

بخشی از تیم خود باشید

دومین ویژگی مدیریت کلینیک موفق توانایی ایجاد تیم و کار کردن به عنوان بخشی از آن است. این افراد  وقتی شروع به کار می کنند هم تیمی های فوق العاده ای هستند. برای هر کاری داوطلب می شوند و جزء 20 درصد اعضای برتر تیم هستند که 80 درصد کارها را انجام می دهند.

در نتیجه ارتقا می‌گرفتند و نظارت و مدیریت سایر اعضای تیم به آن‌ها سپرده می‌شد. وقتی به دلیل همکاری موثر با سایر اعضای تیم درمان به نتایج بیشتری دست می‌یافتند، تعداد افراد تیم‌شان افزایش می‌یافت. در مراحل بعدی شغلی و به عنوان مدیریت کلینیک، خود را در جایگاهی می‌یافتند که ده‌‌ها نفر با توانایی‌های مختلف زیردستشان کار می‌کردند.

اما از این مطالعات به نتیجه دیگری هم رسیدند: توانایی عملکرد صحیح در شرایط بحران آموختنی نبود. باید از درون فرد می‌جوشید؛ اما توانایی تبدیل‌ شدن به فرد برتر تیم درمان و ایجاد تیم‌هایی برای دستیابی به نتایج بزرگ در کلینیک مهارتی آموختنی است.

مهارت آموختنی

فرد با انجام چند کار متوالی می‌تواند به مدیری عالی در تیم درمان تبدیل شوید و روحیه تیمی ایجاد کند.

نخست، مدیریت کلینیک باید دقیقا به نقاط قوت و ضعف خود را مشخص کند.  اهداف کلی و جزئی شفافی برای خود و مسیر شغلی‌تان‌ و سپس اهداف کلی و جزئی شفافی برای حوزه مسئولیت‌تان مشخص کنید.
دوم، مدیر باید زمانی را اختصاص دهد و وظایف افراد در قالب تیم درمان و دلیل آن را برایشان مشخص کند. مخصوصا اهداف  و ماموریت تیم درمان را از منظر کمک به سلامتی و بهبود زندگی بیماران تشریح نماید. این موضوع را به مفهومی الهام بخش تبدیل کند تا افراد تمایل پیدا کنند عضوی از تیم درمان و پرسنل کلینیک باشد.

بحث درباره ایده‌ها و به اشتراک‌گذاری آن‌ها

ارتباط مستقیمی بین روابط منظم و روحیه تیمی وجود دارد. هر هفته مدیریت کلینیک باید جلسات موثری با کادر درمان خود برگزار کند تا ایده‌ها، را به اشتراک گذاشته و در ضمن در جریان قرار بگیرد هر کس مشغول انجام چه کاری است.

هر سازمان موفقی، همواره به دنبال بهانه‌ای برای دور هم جمع‌کردن افراد و ایجاد روحیه تیمی، انگیزه و ایثارگری در آن‌ها است. برای مثال، یک مرکز درمانی می تواند می تواند برای حمایت از افراد بی بضاعت یا کم بضاعت، از هر شخص بر حسب توانایی مالی، هزینه درمان دریافت کند. یا پرسنل و کادر درمان را تشویق کند کمکی هر چند کوچک به بیماران دارای مشکل مالی  داشته باشند. این ایده در ایجاد روحیه تیمی بالا در بین کادر درمان بسیار موثر است.

رویدادهای مهم را جشن بگیرید

خوب است مدیریت کلینیک تولد‌ها،‌ موفقیت‌ها را با هدایا و معرفی‌ها جشن بگیرد. کاری کند که افراد احساس مهم بودن کنند. وقتی افراد را مورد تقدیر و بزرگداشت قرار می‌گیرند، احساس فوق‌العاده‌ای نسبت به خود و سایر اعضای تیم پیدا می‌کنند.
مدیریت کلینیک باید یک جو هماهنگ به وجود آورد. مدیریت کلینیک در واقع مدیر ارشد روانی تیم خودش است. او کارش حصول اطمینان از این است که هماهنگی و شادی و رضایت میان همه کارمندان و تیم درمان حکم‌فرما باشد. این یکی از مهم‌ترین کارهایی است که می‌توانید به عنوان رهبر تیم  و مدیریت کلینیک انجام دهد.
 کارمندان باید در کارشان شاد بوده و احساس رضایت داشته باشند.آنها اگر نگرانی یا مشکلی دارند، «خوب است مشکل خود را با مدیریت کلینیک در میان بگذارند تا مشکل توسط مدیریت مرتفع گردد»؛ اما اگر شخصی منفی یا ناراحت است و نمی توان او را راضی کرد، باید تشویقش کرد که برود و جای دیگری کار کند. یک شخص ناراحت یا منفی در محیط کار می‌تواند رفتار دیگران را هم مسموم کند.

افراد را در جریان قرار دهید

پرسنل باید را در جریان همه مسائل روز کلینیک که بر کارشان تاثیر می‌گذارد، قرار گیرند. مدیریت کلینیک  باید بگوید اقتصاد متغیر چطور بر کار آن‌‌‌ها اثر می‌گذارد. یا اینکه تغییر کارمندان و پرسنل و کادر درمان چطور بر شغل و فعالیت‌های آن‌‌ها اثر می‌گذارد. هر چه افراد بیشتر در جریان رویدادهای محیط کاری خود باشند،‌ به عنوان اعضای تیم مثبت‌تر و فداکارتر عمل می‌کنند.

سه سطح پیشرفت

سه سطح پیشرفت در زندگی کاری وجود دارد. نخستین سطح، وابستگی است؛ یعنی وقتی افراد از دیگران دستور می‌گیرند، محل کارشان توسط آن‌‌ها مشخص می‌شود و برای گرفتن حقوق و مزایا به آن‌ها وابسته هستند.

سطح دوم و بالاتر، ‌استقلال است. فردی که در این سطح قرار دارد، به توانایی خود برای انجام کار و شناخته شدن به واسطه آن ایمان دارد.

سومین سطح پیشرفت، وابستگی متقابل است که از همه سطوح بالاتر است. در این سطح، هر شخص برای انجام کاری که به تنهایی از عهده یک نفر ساخته نیست، با دیگران همکاری می‌کند.

یکی از راه‌های ترویج ویژگی مثبت استقلال در نظر گرفتن جوایزی برای موفقیت‌های مستقل (موفقیت‌‌های فردی) است. روش ترویج وابستگی متقابل نیز در نظر گرفتن جوایز گروهی یا پاداش‌هایی است که بر مبنایی خاص میان اعضای تیم تقسیم شود. این جوایز می‌تواند شامل تقسیم سود کار، پرداخت اضافه حقوق و حتی برگزاری جشن‌ها، مهمانی‌ها، دادن مرخصی و مواردی از این دست باشد. هر چه افراد تیم را بیشتر دور هم جمع شوند تا با روحیه‌‌ای هماهنگ با هم گفت‌وگو و کار کنند،‌ مثبت‌تر و با انگیزه‌تر می‌شوند و تعهد بیشتری به کلینیک و دستیابی به اهداف آن خواهند داشت.

لطفا نظر خود را درباره این پست در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید: ورود به اینستاگرام

سیستم مدیریت مطب، کلینیک و بیمارستان دکتر لینک سیستمی با انعطاف پذیری بسیار بالا  جوابگوی تمامی تخصص های پزشکی می باشد.

مقالات مرتبط:

هفت گام برای موفقیت در برندسازی پزشکی

دستیابی به بهترین عملکرد برای مدیریت کلینیک

مزایای خلق یک برند

تقویت 6 عادت خوب در خدمت دهی کلینیک

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

راهکارهایی برای اعتماد سازی در پزشکی از راه دور

با پیدایش اینترنت و گسترش ضریب نفوذ اینترنت در زندگی روزمره، شاهد آن هستیم که تهیه کالا و دسترسی به بسیاری از خدمات به صورت آنلاین امکان پذیر است. از خرید مواد غذایی تا لباس و کفش، اجناس خاص و لوکس و حتی خدمات تخصصی و پزشکی به صورت آنلاین در اختیار کاربران قرار می گیرد.

در میان خدماتی که بصورت آنلاین به کاربران عرضه می شود، خدمات آنلاین پزشکی پدیده ای نوظهور و تازه است. امروزه با استفاده از اینترنت، استفاده از اپلیکیشن ها، شبکه های اجتماعی، سیستم ویدئو کنفرانس و سایر راه های ارتباطی بیمار می تواند درباره بیماری، نشانه های بیماری، شیوه های درمان صحبت کند و مشاوره پزشک خود را دریافت نماید. به کمک پزشکی آنلاین نتایج اقدامات تشخیصی مانند آزمایش ها،سونوگرافی ها و ... را می توان در نقاط مختلف جهان ارسال گردد.

درسیستم سنتی پزشکی این مشکل وجود داشت بیمار ساعت ها برای گرفتن وقت ویزیت صرف کند، یا مدت طولانی در انتظار ویزیت پزشک را سپری کند. از طرفی دیگر، بسیاری از مناطق کشور با کمبود نیروی متخصص و فوق تخصص مواجه هستند و مردم این مناطق مجبورند برای ملاقات پزشک با تجربه به شهرهای دیگر سفر کنند. این مسائل دلایلی هستند که تقاضا و استفاده از خدمات پزشکی از راه دور را توجیه می کنند.

مزایایی پزشکی از راه دور (پزشکی آنلاین) چیست؟

1- افراد در معرض بیماریهای جدید قرار نمی گیرند.
محل تجمع افراد از جمله مطب پزشکان، از جمله مکان هایی است که ویروس ها و باکتریها منتقل می شود. این روزها که دنیا با معضل بیماری مانند کوید 19 دست به گریبان است می توان این مسئله را به خوبی درک کرد. اگر استفاده از پزشکی آنلاین در دستور کار پزشکان و مدیریت مطب و کلینیک ها قرار بگیرد، این امکان را به بیمار می دهد بدون مراجعه به پزشک و تماس با آلودگی ها، ویروس ها از طریق یک ارتباط هوشمند و آنلاین پزشک خود را ملاقات کنند و از او مشاوره بگیرند.بیمار بعد از شرح علائم و انجام بررسی‌های روتین (مانند اندازه گیری درجه حرارت بدن) ممکن است پزشک از شما بخواهد برای انجام آزمایش‌های بیشتر به مطب مراجعه کنید. 

2- پزشکی از راه دور هم برای بیمار و هم برای پزشک فرایند را راحت می کند.
پزشکی از راه دور برای بیمارانی که قادر نیستند منزل خود را ترک کنند، از جمله بیمارانی که دچار مشکلات حرکتی هستند، دچار شکستگی از ناحیه پا شده اند یا افرادی که در شهر خود به پزشک متخصص دسترسی ندارند بسیار مناسب است. مزیت دیگری که پزشکی از راه دور دارد این است که دسترسی به آن از سراسر دنیا امکان پذیر است.

3- به راحتی اطلاعات و پرونده پزشکی بیمار را می توان ثبت و نگهداری کرد.
در سرویس پزشکی آنلاین، اطلاعات و مدارک پزشکی بیمار به راحتی و اتوماتیک وار و البته به صورت خصوصی و محرمانه نگهداری می شود. تمام اطلاعات و مدارک پزشکی بیمار از جمله نتایج آزمایش ها و سوابق پزشکی او داخل پروفایل شخصی او وجود دارد. و در ملاقات های بعدی اولا پزشک سریع و به راحتی به این اطلاعات دسترسی خواهد داشت و دوم اینکه تغییرات و علائم را به راحتی تشخیص می دهد.

4-بازخورد بیماران در پزشکی آنلاین مثبت است.
در فضای مجازی بیمار احساس راحتی بیشتری دارد. و این احساس راحتی بازخورد مثبت بیماران را نسبت به پزشکی از راه دور به دنبال داشته است. نتیجه این که مشخص شد  این طرز فکر که بیماران ملاقات حضوری را ترجیح می دهند کاملا بی اساس است.

5-عدم محدودیت مکانی
نیازی به سفر کردن از شهرهای دور نیست. با خدمات پزشکی از راه دور ، دیگر نیاز نیست بیمار مسیری طولانی را صرفاً برای دسترسی به یک متخصص طی کند.بیمار به راحتی می توانید با یک متخصص صحبت کنید و مشکلات پزشکی خود را از درون خانه با او مطرح کند. اگر خدمات پزشکی در شهر محل زندگی بیمار بسیار کم است، می تواند با تماس ویدیویی آنلاین مشکلات را به طور کامل با دکتر مطرح کند. 

6-هزینه کمتر برای یک راه حل
گاهی وقت ها برای دسترسی به یک متخصص، نیاز است که هزینه بالایی صرف کنیم. دکترهای زیادی را ویزیت کنیم تا دست آخر به چیزی که می خواهیم برسیم. هزینه های ویزیت یک دکتر را به هزینه های رفت و آمد نیز اضافه کنید تا ببینید صرفاً برای تشخیص یک بیماری، چه قدر هزینه کرده اید. در حالی که مشاوره آنلاین پزشکی کارآمد  و ارزان است و می توانید با پزشکان بیشتری در مدت زمان کمتری صحبت کنید؛ اگر چه نیازی به این کار نیست.  

چطور به سیستم پزشکی از راه دور و پزشک آنلاین اعتماد کنیم؟

اعتماد به پزشک آنلاین و قرار دادن اطلاعات و سوابق پزشکی در اختیار او مسئله ی جدی برای مشتریان خدمات پزشکی از راه دور است. تقاضا برای ارتقا کیفیت خدمات پزشکی آنلاین، محرمانه ماندن مدارک و سوابق پزشکی انتظاری است که دریافت کنندگان این خدمات از سیستم پزشکی از راه دور دارند. 
اگر خدمات پزشکی از راه دور از 5 ویژگی که در ادامه ذکر می کنیم برخوردار باشد، می توان این سیستم را قابل اعتماد خواند.
1- پروفایل دقیق با مشخصات کامل از پزشک
زمانی که بیمار برای دریافت خدمات پزشکی از راه دور به یک وب سایت یا اپلیکیشن مراجعه می کند ابتدا باید درباره پزشکان و متخصصان مجموعه اطلاعات کافی بدست آورد. بنابراین وب سایت ها و اپلیکیشن هایی که خدمات پزشکی آنلاین را ارائه می دهند باید لیستی از پرسنل همراه با شماره نظام پزشکی، تخصص و مهارت آنها داشته باشند. و علاوه بر این پروفایل این پرسنل باید دربردارنده معرفی اجمالی از سوابق و تجربه های پزشک و متخصص باشد. این اطلاعات به بیمار کمک می کند انتخاب بهتری داشته باشد.
2- امکان دریافت نوبت آنلاین
یکی از مواردی که به جلب اعتماد بیماران کمک می کند این است که بیمار امکان رزرو نوبت از طریق وب سایت یا اپلیکیشن در در هر ساعتی از شبانه روز داشته باشد. با امکان رزرو نوبت به صورت اینترنتی بیمار وقت کمتری را صرف می کند و به راحتی می تواند برای  روزمره خود برنامه ریزی کند. از طرف دیگر به بیمار این اجازه را می دهد که مطلع شود چه زمانی از شبانه روز امکان ارتباط با پزشک موردنظرش را دارد.
3- هزینه ها را در اختیار بیمار قرار دهید.
ارائه لیست قیمت خدمات پزشکی یکی دیگر از مقوله هایی که به افزایش اعتماد مراجعین کمک می کند. اگر هزینه خدمات از قبل تعیین و در اختیار بیمار قرار گیرد در تصمیم گیری بیمار بسیار کمک خواهد کرد.
4- خدمات پزشکی از راه دور از طریق تلفن همراه
بیشترین دسترسی افراد به اینترنت از طریق موبایل است. اگر خدمات پزشکی از راه دور علاوه بر وب سایت از طریق تلفن همراه نیز در اختیار افراد قرار بگیرد به جلب اعتماد آن ها کمک می کند. اگر خدمات از طریق موبایل هم به افراد ارائه شود آنها در هر زمان و مکانی امکان دسترسی به پزشک متخصص را دارند. 
5- پرداخت اینترنتی
خدمات پزشکی مانند سایر خدمات آنلاین باید امکان پرداخت آنلاین را داشته باشد و آسایش و رفاه مراجعه کنندگان را در اولویت قرار دهد.

لطفا نظر خود را درباره این پست در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید: ورود به اینستاگرام

تکنولوژی دکتر لینک برای شما بستری هوشمند و امن برای مشاوره آنلاین-TeleMedicine با بیماران خود در سراسر جهان بدون تاخیر و با کیفیت بالا فراهم می کند.

مقالات مرتبط:

نقش تله مدیسین در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا

موارد موثر در اجرای موفق تله مدیسین

موارد وابسته به تله مدیسین

پزشکی از راه دور چیست؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

نقش تله مدیسین در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا

در این ایام که مردم به ماندن در خانه و حضور نیافتن در مکان های عمومی تشویق می شوند، سرویس های اینترنتی مختلف کاربرد فراوانی پیدا کرده اند. برخی از این سرویس ها خدمات نوبت دهی آنلاین پزشکان و ویزیت از راه دور را ارائه می دهند که التبه برای رفع نیازهای پزشکی مردم کارایی فراوانی دارد. یا اخیرا سرویس هایی راه اندازی شده که به بررسی علائم بالینی افراد پرداخته و با گرفتن شرح حال، نیاز یا عدم نیاز به مراجعه حضوری برای تست بیماری کوید 19 را تشخیص می دهند.

کاربرد تله مدیسین در پیشگیری از شیوع کوید 19

امروزه شاهد آن هستیم که تله مدیسین به ابزار ارزشمندی در پزشکی تبدیل شده است. این فناوری با راهکارها و مزایایی که دارد به کاهش شیوع عفونت کمک کرده و یک فناوری موفق در زمینه مبارزه با بیماریهای همه گیر می باشد. با تلفیق تله مدیسین با مکالمه آنلاین و تبادل داده های بالینی می توان پشتیبانی فنی لازم را فراهم کرد. این فناوری با فراهم کردن سرویس ارزیابی و ویزیت از راه دور  به پزشکان در مبارزه با شیوع ویروس کرونا،کمک می کند.

سرویس های ویزیت از راه دور

این روزها سامانه هایی که خدمات مشاوره و ویزیت آنلاین را به کاربران در پلتفرم های گوناگون ارائه می کنند برای مردم فراهم شده است. این سرویس ها در همکاری با پزشکان متعدد، مشاوره های پزشکی را به کاربران ارائه می کنند که می تواند نیازهای اولیه آن ها به معاینه را در وضعیت کنونی را برطرف کنند. همچنین اپلیکیشن های زیادی نیز برای مشاوره صوتی و تصویری بیمار و پزشک وجود دارد. و علاوه بر اینها سرویس هایی وجود دارد که علاوه بر ارائه خدمات نوبت دهی آنلاین، ویزیت از راه دور را نیز فراهم می کند. بدین منظوربیماران پس از مراجعه به وب سایت این سامانه ها تنها کافی است تخصص یا  نام پزشک را جستجو کنند.

سرویس ویزیت از راه دور روشی ایمن و کارآمد برای ارتباط بیماران با پزشکان با خیال آسوده در منزل را فراهم می کند. این سرویس برای بسیاری از نیازهای بالینی که به ویزیت پیچیده ای یا به حضور فیزیکی در مطب نیاز ندارند موثر است. ارزش این سرویس برای کاهش شیوع بیماری کوید 19 در این است که از قرار گرفتن افراد در معرض ویروس جلوگیری می کند و با دور نگه داشتن افراد بیمار از دیگران امکان تشخیص زودهنگام بیماری را فراهم می کند .

سرویس ویزیت از راه دور باعث می شود بیمار بدون ترک منزل و مراجعه به مطب یا مرکز مراقبت فوری و اورژانس بیمارستان ها که این روزها از مراکز آلوده و پر خطر  به شمار می روند با اطمینان خاطر از طریق ویدئو چت با پزشک خود ملاقات کند. همینطور این روش از شیوع بیماری توسط افرادی که هر چند علائم کمی دارند ولی به هرحال آلوده به عفونت ویروسی هستند جلوگیری می کند.

اما چطور سرویس ویزیت از راه دور برای تشخیص کوید 19 می تواند بکار رود؟

از طریق سرویس ویزیت از راه دور پزشکان مانند گذشته اقدام به پرسیدن سوالات غربالگری از بیماران می کنند و علائم را ارزیابی و بررسی می کنند. راه حل های تله مدیسین این امکان را به پزشکان می دهد که وسایل پزشکی را به ویدئو کنفرانس متصل کنند تا اطلاعات حیاتی را جمع آوری کرده و بیماری را سریع تشخیص دهند.

التبه پزشکان نمی توانند تشخیص بیماری کوید 19 را از طریق تله مدیسین تایید کنند اما قادر به غربالگری بیماران هستند.  پس از ویزیت از راه دور و غربالگری اولیه بیمارانی که وضعیت جدی تری دارند می توانند به مطب مراجعه کنند . اگر پزشک بر اساس علائم بالینی و تاریخچه سفر بیمار به آلوده بودن بیمار به ویروس کرونا مشکوک شده، می تواند برای انجام آزمایشات اقدام کند.

تله مدیسین و نقش آن در حمایت های مناسب 
ترس ابتلا به کوید 19 در بین تمام افراد همچنان وجود دارد. در این میان خدمات تله مدیسین می تواند به ایمن نگه داشتن   افراد در خانه کمک کند و همین سیستم ارجاع مناسب و مدیریت شده ای را برای بیماران با خطر متوسط یا پر خطر فراهم کند به گونه ای که خطر شیوع فرد به فرد را محدود کند. 
همچنین این سیستم امکان توانایی ارتباط و تشخیص از راه دور و دور نگه داشتن ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی که هنگام تماس با بیماران خود را در معرض ویروس قرار می دهند را فراهم می کند و در نهایت آنها قادرند به بیماران بیشتری خدمات ارائه کنند.

تله مدیسین کمک می کند تا خدمات درمانی به بیماران بیشتری ارائه شود.
افزایش احتمالی بیماران مبتلا به کوید 19 یک نگرانی جدی برای ارائه دهندگان مراقتب های بهداشتی است. اگر تعداد بیماران مبتلا افزایش پیدا کند کادر درمان نمی توانند به  بیماران خصوصا افرادی که در وضعیت بحرانی هستند بی توجه باشند. کاربرد تله مدیسین کمک می کند کادر درمان تعداد بیشتری از بیماران را ویزیت کنند و از طرف دیگر تعدا بیماران حضوری در طول روز را کاهش می دهد. 

نکته آخر:
ارائه دهنده ی خدمات  باید توجه داشته باشند فناروی تله مدیسین برای تسهیل مشاوره مجازی مورد استفاده قرار می گیرد باید ایمن و به آسانی مورد استفاده قرار گیرد و یک سیستم تعاملی باشد. ارائه دهندگان این فناوری به طور ویژه در زمینه پزشکی از راه دور به خصوص روش   webside  آموزش دیده باشند. که شامل انتخاب بهترین شیوه در مکالمه ویدیوئی با بیماران و آموزش در عملکرد بالینی در پزشکی از راه دور است. ارائه دهندگان باید به اطلاعات بالینی بیمار و همچنین سابقه های ارجاع بیمار دسترسی داشته باشد و در نهایت مراقبت باید تحت نظارت کیفیت باشد.

لطفا نظر خود را درباره این پست در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید: ورود به اینستاگرام

تکنولوژی دکتر لینک برای شما بستری هوشمند و امن برای مشاوره آنلاین-TeleMedicine با بیماران خود در سراسر جهان بدون تاخیر و با کیفیت بالا فراهم می کند.

مقالات مرتبط:

موارد موثر در اجرای موفق تله مدیسین

موارد وابسته به تله مدیسین

پزشکی از راه دور چیست؟

کاربردهای شبکه های اجتماعی در حوزه بهداشت و درمان(قسمت دوم)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک