مجله روانشناسی

مدیریت مراکز روانشناسی

۳ مطلب در تیر ۱۴۰۰ ثبت شده است

4 راهکار برای کاهش زمان انتظار بیماران

یکی از موضوعات مهم در مدیریت کلینیک و مطب، مدیریت زمان انتظار و کاهش این زمان برای ملاقات پزشک است.

زمان انتظار از دید بیمار می‌تواند مأیوس‌کننده، آزاردهنده، زمان‌بر و هزینه‌بر ‌باشد. ولی می‌توان با راهکارهایی زمان انتظار بیماران در مطب یا کلینیک را کاهش داد.

1- ایجاد یک جدول زمانی مناسب برای کاهش زمان انتظار بیماران

زمانی که جدول زمانی بیماران را طراحی و برنامه‌ریزی می‌کنید، به عواملی که ممکن است باعث اختلال و شلوغی کلینیک شود، دقت بسیاری نمائید. به خصوص در شرایط حال حاضر که نباید تجمع زیادی در فضاهای سربسته به وجود آید. از طرف دیگر تعداد معاینه‌ها روزانه باید به گونه‌ای باشد که بتواند هزینه‌های کلینیک، حقوق پرسنل را پوشش داده و درصدی سود نیز باقی بماند.

در زمان برنامه‌ریزی به یاد داشته باشید که بیماران نباید بیش تر از 15 دقیقه برای ملاقات پزشک منتظر بمانند. البته خدمات درمانی غیرقابل پیش‌بینی هستند، و گاهی اوقات بیماران شما باید بیشتر از این مدت زمان منتظر بمانند قابل درک است.

نوع بیمارانی که معاینه می‌شوند بسته به تخصص پزشک، تشخیص بیماری و روندی که طی ویزیت انجام می شود می تواند بسیار متنوع باشد. این موضوع به این معنی است که مدت زمان متفاوتی باید به هر نوع مریض اختصاص داده شود.

2- مدیریت حضور بیماران در مطب

افرادی که دیر می رسند:

دلایل بسیاری مثل ترافیک وجود دارد که موجب می‌شود بعضی از بیماران دیر برسند، و در مقابل این امکان هم وجود دارد که برخی از بیماران زودتر از موعد برسند، در این مواقع برای اینکه از شلوغی کلینیک خود جلوگیری کنید، اجازه دهید بیمارانی که در مطب یا کلینیک حضور دارند نوبت خود را با افرادی که دیر آمده‌اند عوض کنند و نوبت بیمارانی که با تاخیر آمده‌اند را با انتهای روز منتقل کنید تا آنها هم این را شانس را داشته باشند که توسط پزشک ویزیت شوند

افرادی که نمی آیند:

راه برای جلوگیری از ایجاد مشکل در چنین شرایطی وجود دارد:

  • تماس برای یادآوری نوبت 24-48 ساعت قبل از زمان ویزیت
  • یک راه دیگر برای کاهش حضور نیافتن بیمار، استفاده از سیستم نوبت دهی آنلاین است. با این کار خود بیماران می توانند نوبت خود را سازماندهی کرده یا تغییر دهند. این کار عدم مراجعه بیمار در زمان نوبت خود را به طرز قابل ملاحظه ای کاهش می دهد.

افراد بدون نوبت:

بررسی کنید چه زمان‌هایی بیشتر میزان حضور بیماران بدون نوبت قبلی است و به منظور جلوگیری از شلوغی کلینیک، تدابیری بیاندیشید.

3- اطلاعات کافی در اختیار بیماران قرار دهید.

از هر روش آسان و کارآمدی استفاده کنید تا مطمئن شوید بیمارتان اطلاع کامل از روند درمانی و مراقبت هایی که لازم است رعایت کند را دارد. به این منظور می توان یک بروشور شامل اطلاعات اولیه‌ در مورد تخصص شما، کلینیک، بیماری که برای آن به شما مراجعه کرده است در اختیار آنها قرار دهید.
با این روش بیماران به یک سری اطلاعات پایه دسترسی خواهد داشت. در ضمن اگر پرسنل کلینیک از یک سری اطلاعات اولیه مطلع باشند می‌توانند بیماران را راهنمایی کرده و از ویزیت‌های متعدد بیماران در مطب جلوگیری کنند.

4- کلینیک را به سیستم نوبت‌دهی آنلاین مجهز کنید.

یکی از دلایل شلوغی مطب و کلینیک، حضور فیزیکی افراد برای گرفتن نوبت از پزشک موردنظر است. در صورتی که بیماران بتوانند در ساعاتی غیر از ساعات کاری مطب یا کلینیک اقدام به رزرو نوبت کنند، سیستم نوبت‌دهی این مزیت را دارند که بیماران می‌تواند  به دلخواه خود می‌تواند در بین روزها و ساعات خالی یک روز و یک ساعت مشخص را انتخاب کند. 

کپی برداری از این مطلب با ذکر منبع بلامانع است.

امیدواریم از مقاله امروز لذت برده باشید و به شما در پیشبرد اهدافتان در مدیریت کلینیک  کمک کرده باشد. حتماً نظر خود را با ما درباره این مقاله در صفحه اینستاگرام برای ما به اشتراک بگذارید.

اگر برای مدیریت کلینیک خود نیاز به مشاوره و راهنمایی دارین، می‌توونید با همکاران و مشاوران ما تماس بگیرین، تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

مقالات مرتبط:

چطور پرسنل جدید احساس بهتری در کلینیک ما خواهند داشت؟

چطور بر استرس پرسنل در محیط کلینیک غلبه کنیم؟

یک کلینیک دندانپزشکی خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

اهمیت طرح کسب‌وکار برای مرکز درمانی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

برای ارتباط با بیماران از این هفت راهکار غافل نشوید

خیلی وقته که دنیای سلامت و درمان به سمت به روز شدن قدم برداشته. امروزه اگر پزشک یا مدیریت کلینیک تصور کند که با افتتاح مطب یا کلینیک کار تمام است و تنها باید در انتظار مراجعین و بیماران باشد، باید بگوییم که اشتباه بزرگی را مرتکب می‌شود. دسترسی به تکنولوزی موجب شده افراد، پزشک، کلینیک یا درمانگاه موردنظر خود را از طریق جستجو در فضای آنلاین پیدا کنند. ما در این مقاله 7 روش کاربردی برای ارتباط بهتر با بیماران را در اختیار شما قرار می‌‌دهیم.

1-با نشریات یا وبلاگ‌های پزشکی همکاری کنید.

پزشکانی که با نشریات پزشکی معتبر همکاری می‌کنند، می‌توانند بیماران بالقوه‌ی بیشتری را از پلتفرم‌های آنلاین جذب کنند. ارائه‌ی محتوا به بهترین نشریات پزشکی و وبلاگ‌های حوزه‌ی سلامت نه‌تنها دانش تجربی و کارآمدی شما را به‌عنوان یک پزشک نشان می‌دهد بلکه به اعتمادسازی نیز کمک می‌کند.

2-وبینارها برگزار کنید.

وبینارهای دوره‌ای، خدمات پزشکی شما را در خاطر بیماران نگه می‌دارد. وبینارها راهی برای آموزش دنبال کنندگان فراهم می‌کنند، درنتیجه باعث افزایش اعتماد و ایجاد اقتدار در زمینه‌ی تخصص شما می‌شوند. این وبینارها باید رایگان باشد و روی اطلاعات آموزشی تأکید کنند تا دانش شما را به نمایش بگذارد.

3-رضایت بیماران را فراهم کنید.

شما می‌دانید که بیماران برای یافتن خدمات درمانی و پزشکی بهتر به جستجو و مقایسه‌ی مراکز و خدمات مختلف می‌پردازند، بنابراین باید ارتباطی قوی با بیماران خود برقرار کنید و آن‌ها را به بزرگ‌ترین حامی خود تبدیل کنید. شما باید بیمارانی راضی و خشنود داشته باشید و به هر مسئله‌ای که پیش می‌آید رسیدگی کنید. بیماری که از عملکرد تخصصی و رفتاری شما راضی است برای مسائل دیگر خود به شما مراجعه می‌کند و همچنین دیگران را به شما ارجاع می‌دهد.

4-اسپانسر رویدادهای حوزه پزشکی یا سلامت باشید.

اسپانسری یک رویداد حوزه‌ی سلامت می‌تواند کسب‌وکار پزشکی شما را در معرض دید مخاطبان وسیع، چه به صورت آنلاین و چه به صورت حضوری قرار دهد.

5-در قبال بیماران وفادار از آنها قدردانی کنید.

بیمارانی هستند که مدت زمان طولانی است که به شما مراجعه می‌کنند و همچنین در ارجاع دیگران به مطب شما کمک کرده‌اند. می‌توانید برای قدردانی از آن‌ها فکری کنید. همیشه از بیماران هنگام پرداخت صورتحساب تشکر کنید.

6-با تبریک و هدایا به بیماران حس ارزشمندی بدهید.

برای مثال می‌توانید نامه یا کارت «تولدت مبارک» را برای بیماران ارسال کنید و اگر مدتی است از بیمار خبری ندارید با آن‌ها تماس داشته باشید. همچنین می‌توانید قلم، دسته‌کلید، دفترچه‌ی یادداشت یا سایر اقلام رایگان حاوی لوگوی خود را برای آن‌ها ارسال کنید. این باعث می‌شود بیماران احساس ارزشمندی کنند و احتمال اینکه شما را به دیگران توصیه کنند، بیشتر شود.

7- از خبرنامه استفاده کنید.

در صورت امکان ایمیل بیماران خود را جمع‌آوری کرده و خبرنامه‌هایی برای تبلیغ پیشنهادهای جدید، تغییرات مطب و به‌روزرسانی درباره پرسنل خود ارسال کنید؛ همچنین درباره‌ی نکات عمومی مراقبت‌های سلامت مطالبی ارسال کنید. این به شما کمک می‌کند تا خدمات خود را در ذهن بیمار نگه‌دارید. به یاد داشته باشید که خبرنامه‌ها ابزاری مؤثر برای تقویت روابط بیمار و مراقب هستند و می‌توانند اطلاعات و بینش بسیار خوبی در مورد رفتار بیمار به ارائه‌دهندگان مراقبت‌های سلامت ارائه دهند.

به یاد داشته باشید، استراتژی‌های بازاریابی پزشکی فوق‌الذکر به شما کمک می‌کند تا با بیماران خود ارتباط بهتری برقرار کنید و همچنین بیماران جدید را جذب کنید؛ بنابراین، از یک یا چند تا از این روش‌های ارتباط با مراجعان در حوزه‌ی درمان و سلامت استفاده کنید تا دانش و مهارت خود را بهتر به درمانجویان اختصاص دهید.

کپی برداری از این مطلب با ذکر منبع بلامانع است.

امیدوارم از مقاله امروز لذت برده باشید و به شما کمک کنه، بتوانید با رعایت این اصول ارتباط خوبی با بیماران برقرار کرده و در فرآیند  جذب بیمار موفق باشید. لطفا نظر خود را درباره این مقاله در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید.

اگر در کلینیک خود برای  جذب بیمار نیاز به راهنمایی دارید، می‌تونید با مشاوران ما در مجموعه دکتر لینک تماس بگیرین، تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

سیستم هوشمند جذب بیمار دکتر لینک، راهکاری برای افزایش بیمار در مطب ، کلینیک و بیمارستان.

مقالات مرتبط:

چطور یک منشی می‌تواند بیمار بیشتری برای مطب با کلینیک جذب کند؟

اهمیت تفکرسیستمی در بازاریابی پزشکی و جذب بیمار

پرسونای بیمار چیست و 11 مورد ضروری در طراحی پرسونای بیمار

تبدیل تماس گیرنده تلفنی به مراجعه کننده مطب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

برگزاری دوره‌های تخصصی آموزش منشی پزشک

آیا میدانستید آخرین و مهمترین گلوگاه جذب بیمار، منشی شماست؟

به عکس زیر توجه کنید، شما هرچقدر هزینه به خاطر تبلیغات و برندیگ میکنید، اگر منشی یا بخش پذیرش آموزش ندیده باشند همه هزینه هایی که برای تبلیغات و جذب بیمار تا کلینیک کردید سوخت می شود:

آکادمی دکتر لینک ، جذب بیمار ، آموزش منشی پزشکی

ما در آکادمی دکترلینک به شما این فرصت را می دهیم تا بهترین تجربه را از جذب بیمار در کلینیک با منشی های خود داشته باشید

اولین کارگاه جذب بیمار توسط منشی

با 12 فصل آموزشی کاملا عملی و تخصصی

تنها در آکادمی دکترلینک.

 

 سرفصل های آموزش تخصصی جذب بیمار توسط منشی:

مقدمه: معرفی کلی دوره     

تعریف و شناخت اهداف دوره آموزشی منشی حرفه ای

فصل اول: آداب ظاهر و پوشش در محیط مطب، کلینیک و بیمارستان

  • شناخت  و مقایسه ظاهر و پوشش رسمی و غیر رسمی

  • آداب استفاده از کیف،کفش،مانتو،شلوار،کت،جوراب،کمربند

  • آداب استفاده از زیور آلات در محیط کار
  • آداب استفاده از عطر و ادکلن
  • آداب آرایش در محیط مطب، کلینیک و  بیمارستان
  • توصیه های مهم در انتخاب و استفاده از نوع پوشش خود در محیط مطب، کلینیک و  بیمارستان

 

فصل دوم: آداب زبان بدن در محیط کارآداب معاشرت و روابط عمومی

  • شناخت آداب و اهمیت استفاده زبان بدن

  • شناخت نمود های اصلی زبان بدن و آداب استفاده موثر از آن

  • شناخت آداب تماس چشمی،لبخند،حالات چهره،نحوه ایستادن ،تماس بدنی،حرکات ،دست دان و…
  • شناخت تکنیک های موثر زبان بدن
  • شناسایی زبان بدن بیمار

 

فصل سوم: آداب مصاحبه استخدامی

  • شناخت آداب ظاهر و نوع پوشش ما در مصاحبه استخدامی
  • شناخت آداب قبل از مصاحبه
  • شناخت آداب هنگام مصاحبه
  • شناخت آداب بعد از مصاحبه
  • ترفند های کاربردی و حرفه ای در مصاحبه استخدامی
  • شناخت نکات مهم در حرفه ای شدن و جذب کردن مصاحبه کننده

 

فصل چهارم:آداب معاشرت با بیماران (آداب بیمار داری)

  • شناخت بیمار و نیازهای نامشخص ایشان
  • آموزش آداب مدل کیفیت خدمات به بیمار
  • اولین اصول و آداب هنگام برخورد با بیمار(first impression)
  • آداب پاسخگویی به اعتراضات بیمار (حمله گرازی)
  • آداب نه گفتن به بیمار
  • آداب همراهی با بیمار
  • آداب دلداری به بیمار
  • دعوت از بیمار برای حضور در شبکه اجتماعی مرکز درمان

 

فصل پنجم: آداب مکالمات تلفنی

  • شناخت آداب قبل، آغاز، هنگام، و بعد از مکالمه تلفنی
  • آداب برخورد با بیمار عصبانی در پشت تلفن
  • لحن مناسب در مکالمات تلفنی
  • چند تمرین کاربردی در حرفه ای شدن هنگام مکالمات تلفنی

 

فصل ششم: آداب معاشرت با مدیر،رئیس و سرپرست

  • آموزش آداب شناخت مدیر و رئیس
  • آداب خطاب کردن مدیر
  • آموزش باید ها و نباید های رفتار با مدیر و رئیس
  • آداب انتقادکردن از مدیر
  • آداب انتقاد پذیری در مواجهه با مدیر و رئیس
  • آداب تعریف کردن
  • آداب نه گفتن به مدیر
  • آداب درخواست کردن از مدیر(مثل درخواست مرخصی)
  • آداب راهنمایی و کمک خواستن

 

فصل هفتم: آداب و تشریفات جلسات

  • شناخت آداب قبل از جلسه، هنگام جلسه و بعد از جلسه
  • آداب پذیرایی در جلسات

 

فصل هشتم: آداب ملاقات ها و معارفه ها

  • آموزش و شناخت آداب ورود میهمان
  • آموزش آداب معرفی کردن درملاقات ها
  • آموزش آداب دست دادن در ملاقات ها
  • آداب ظاهر و پوشش در ملاقات ها ومعارفه ها
  • آداب استفاده از کلمات و مکالمات در ملاقات ها و معارفه ها
  • شناخت اصول و آداب یک گفتگوی موفق و VIP
  • شناخت آداب پایان ملاقات
  • شناخت اصول یک دعوتنامه حرفه ای

 

فصل نهم: آداب ایمیل و نامه نگاری (آداب مکاتبات اداری)

  • شناخت آداب ایمیل نوشتن
  • شناخت آداب ارسال ایمیل
  • شناخت اجزای یک نامه اداری و آداب نوشتن نامه اداری
  • شناخت مشخصات متن مناسب یک نامه
  • آداب امضاء نامه

 

فصل دهم: آداب و تشریفات پذیرایی

  • آداب پذیرایی نوشیدنی ها در محیط کار
  • شناخت آداب پذیرایی چای
  • شناخت اقلام مورد نیاز روی میز جلسات و مدیر هنگام پذیرایی
  • شناخت نوع کلمات و لحن گفتن در هنگام پذیرایی
  • شناخت میزان رعایت حریم خصوصی در پذیرایی

 

فصل یازدهم: آموزش دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات آنلاین

  • دیجیتال مارکتینگ چیست؟
  • نحوه حضور در اینترنت و اینستاگرام
  • نحوه طراحی پست های جذاب
  • نحوه جذب بیمار از اینستاگرام
  • نحوه تبلیغات آنلاین

 

فصل دوازدهم: crm پزشکی و پیگیری درمان

  • مدیریت ارتباط یعنی چی؟
  • Crm چیست؟
  • طراحی سیستم crm شخص سازی شده برای مرکز درمانی
  • پیگیری درمان یا Follow-up چیست؟
  • سیستم crm چگونه عامل جذب بیمار می شود؟

 

تنها در 30 ساعت آموزش مرکز درمانی خود را به مرکز پول سازی تبدیل کنید

هزینه دوره به صورت کامل (هرنفر) = 3.000.000تومان 1.963.000 تومان

(فقط تا آخر تابستان 1400 )

ظرفیت هردوره 6 نفر

*** همراه با ارائه گواهی نامه معتبر از آکادمی دکترلینک ***

جهت ثبت نام تماس بگیرید: 824-0044-0912

ساعت تماس 9 صبح الی 5 عصر

ارسال پیام در ساعت غیر کاری روی واتساپ: 09392230048

 

کاملترین پکیج جذب بیمار توسط منشی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک