برندینگ تنها در ترویج نام و نشان تجاری شرکتهای مشهوری چون اپل خلاصه نمیشود، یا برندینگ شخصی تنها برای دیده شدن سلبریتیها نیست، بلکه مدیریت مطب و کلینیک یا هر پزشکی که تلاش میکند خدمات درمانی گستردهتری را در اختیار جامعهی خود قرار دهد، این بخت را دارد تا با استفاده از آموزههای برندینگ، تصویری شفافتری از حرفه و تخصص خود را به دیگران نشان دهد.
پزشکان نیز با کمک برندینگ پزشکی، عملکرد مؤثرتری در حوزهی سلامت خواهند داشت. برندینگ پزشکی از جمله فواید علم مدیریت برای دسترسی آسانتر جامعهی پزشکی به افرادی است که برای علاج نیازمندیهای درمانی خود به دنبال طبیبانی حاذق هستند.
بنابراین اگر شما مدیریت مطب و کلینیک، پزشک عمومی، پزشک جراح، دندانپزشک یا عضوی از جامعهی پزشکی باشید با کمک برندینگ قادر خواهید بود تا از دانش و تخصصهایتان بیشتر برای مخاطبان سخن بگویید و با برندینگ مؤثر حرفهی خود، تصویری که به درستی قابلیتها و تواناییهای شما را به تصویر میکشد در جامعه به نمایش درآورید.
برای اینکه در برندسازی پزشکی به موفقیت برسیم باید با 7 گام اساس در این زمینه آشنا باشید که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.
گام اول: توانمند باشید.
فهرستی از تواناییها و قابلیتهای خود خارج از حوزهی درمان و سلامت پیدا کنید تا به قصد برندینگ پزشکی بیشتر روی آنها تمرکز کنید، برای مثال ببینید چقدر سخنران خوبی هستید؟ پر رنگ بودن مواردی از این دست در فهرست قابلیتهای شما، فرصتهای مساعدی را برای ساخت برندی شخصی قابل اعتماد برای شما فراهم خواهند کرد.
گام دوم: منحصربفرد بودن.
با مرور فهرست قابلیتهای خود، توانمندیهایی که کمک میکنند تا شما در حرفه ی پزشکی از سایر همکارانتان متمایز باشید را مشخص کنید تا برندینگ پزشکی خود را بر شانهی این ویژگیهای منحصربفرد بنا کنید. برای مثال اگر روانپزشکی هستید که اهل هنر هم هستید می توانید از هنر برای درمان برخی از بیماریهای روانی استفاده کنید و به بهترین وجه این نکته را هنگام خلق برندینگ شخصی برای مخاطبان تشریح کنید.
گام سوم: متخصص باشید.
در اینجا لازم است تا در توانمندیهای پزشکی که سیطرهی برندینگ شما شده است، متخصص و صاحبنظر شوید. برای این منظور میتوانید در حوزهی قابلیتهای شغلی تان (پزشکی یا مدیریت مطب و کلینیک) متخصص شوید، یا اگر متخصص هستید،تواضع را کنار بگذارید و با استفاده از رسانههای مختلف دیداری و شنیداری در مورد تخصصتان با مخاطبان صحبت کنید.
گام چهارم: مخاطبانتان را بشناسید.
بعد از اینکه توانمندی ها و تخصص هایتان را معرفی کردید. نوبت به این می رسد که مخاطب برند خود را بشناسید. تا بتوانید پیام های صریحتری را به او مخابره کنید. به عنوان مثال اگر متخصص بیماریهای زنان هستید، باید به برندسازی نزد مخاطبان خانم بیندیشید، یا اینکه گامی پیشتر بروید و در میان مخاطبان زن، زنان باردار را از زنان مجرد جدا کنید.
گام پنجم: هماهنگی با برند
وقتی به عنوان یک مدیریت مطب و کلینیک یا پزشک مورد اعتماد، برند خود را ساختید، باید این برند را سر لوحهی فعالیتهای بازاریابی خود قرار دهید، یعنی در وبسایت خود، شبکههای اجتماعی تصویری از خود یا مطب و کلینیک مطبوع تان ارائه کنید که با این برند هماهنگ و همداستان باشد. حتما در شبکههای اجتماعی مختلف با حسابهای متنوع مشارکت داشته باشید و متناسب با برندتان به طور منظم مطالب جدیدی را منتشر کنید.
گام ششم: فرصت ها را دریابید.
برای اینکه برند بیشتر شناخته شود و در ذهن بیماران بیشتر توسعه پیدا کند، مدیریت مطب و کلینیک باید تا می تواند از فرصت های موجود برای ترویج برند استفاده کند. برای مثال همکاران پزشک در برنامه های تلویزیونی و رادیویی شرکت کنند و اطلاعات پزشکی سودمند را در اختیار بیماران قرار دهد. راه دیگر برای توسعه و ترویج برند این است که برای مطب یا کلینیک یک وب سایت داشته باشید. در شبکه های اجتماعی مطالب سودمند انتشار دهید. به کامنت مخاطبان پاسخ دهید. پادکست تهیه کنید.
گام هفتم: صبر پیشه کنید.
برای برند شدن در حوزهی سلامت یا پزشکی نیز مانند هر حوزهی دیگری صبور باشید و انتظار نداشته باشید تا یک شبه از طریق طراحی سایت پزشکی یا تولید پادکست و تبلیغات در شبکههای اجتماعی به تمام اهداف خود خواهید رسید، برای این مهم باید کمی شکیبا باشید و برنامهی منظمی داشته باشید.
لطفا نظر خود را درباره این پست در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید: ورود به اینستاگرام
سیستم مدیریت مطب، کلینیک و بیمارستان دکتر لینک سیستمی با انعطاف پذیری بسیار بالا جوابگوی تمامی تخصص های پزشکی می باشد.
مقالات مرتبط:
دستیابی به بهترین عملکرد برای مدیریت کلینیک