اگر تصمیم دارید مدیریت مطبتان را به شخص دیگری واگذار کنید یا پزشک دیگری را در کار خود شریک کنید و تعدادی از بیمارانتان را به او بسپارید، هیچ وقت برای مطلع کردن بیماران از این تغییر و تحولات زود نیست. چرا که آنان اصولاً غافلگیر شدن را دوست ندارند، مخصوصاً اگر قرار باشد این اتفاق با تغییر کردن پزشکشان بیفتد. بنابراین در جریان قرار دادن آنها در اسرع وقت، میتواند به کاهش استرس ناشی از تغییرات مدیریت مطب کمک کند. اگر تصمیم دارید به خاطر نگرانی از واکنشهای بیمارانتان، آنها را از این موضوع بیخبر نگه دارد، باید خود را برای واکنشهای اجتنابناپذیر، از دست دادن بیماران، تردید سایر پزشکان در ارجاع بیمار، از بین رفتن حسن شهرت و اعتمادی که سالها برای به دست آوردن آن تلاش کردهاید آماده کنید.
صیانت از حسن شهرت
پزشکان سالها با دقت و محافظهکاری در روابط خود با بیماران، کارمندان و سایر افراد و مراکز تأثیرگذار، برای به دست آوردن حسن شهرت تلاش میکنند و این عامل باعث میشود حتی بر ارزش مالی مطب آنها افزوده شود. چرا که وقتی اعتماد بیمار به یک پزشک افزایش مییابد، سایرین را هم به او معرفی میکند. کارمندان هم در چنین فضایی به کار خود اعتقاد پیدا میکنند و مطب را بیشتر از محلی برای پول درآوردن میانگارند. به همین دلیل است که توصیه میشود پیش از جابجایی مدیریت مطبتان برای مکاتبه با سایرین و مطلع کردن آنها از این اتفاق وقت بگذارید و ما به شما پیشنهاد میکنیم این کار را حداقل شش ماه پیش از هر تغییر عمدهای شروع کنید.
ایجاد اعتماد به پزشک جدید زمانبر است
طبیعی است زمانی که شخصی مطب شما را میخرد یا در آن شریک میشود، میخواهد در مزایای فعال و پر مریض بودن آن شریک شود، اما این اتفاق یک روزه نمیافتد. بلکه زمان زیادی طول میکشد تا بیماران متقاعد شود او هم به خوبی پزشک قبلی کارش را انجام میدهد. پزشک جدید باید صبر کند تا بیماران و پزشکان ارجاع دهنده ثابت مطب، با دکتر مورد علاقه خود خداحافظی کنند. او باید بداند که به ناچار با پزشک پیش از خود مقایسه میشود. به هر حال به طور کلی به دست آوردن اعتماد افرادی که به طبیب مراجعه میکنند، فرایندی زمانبر است و سالها طول میکشد.
چگونه همکار جدید مطب را معرفی کنیم؟
هدف از ارسال پیام و معرفی پزشک جدید مطب به افرادی که با آنها در ارتباط هستید، این است که آنان به آرامی در جریان این تغییرات قرار بگیرند و به یکباره شوکه نشوند. پیامی که باید برای این هدف به دیگران مخابره کنید، برای همه یکسان نیست و با گذشت زمان تغییر میکند. برای مثال، زمانی که میخواهید همکار جدید را به کارمندان مطب معرفی کنید، مهم است که خودتان با او ارتباط برقرار کنید و کارمندانتان او را با شما در حال کار کردن ببینند تا احساس اعتماد در آنان افزایش یابد.
اگر همکار شما یک ارتودنتیست است، دندانپزشکانی که به مطب شما بیمار ارجاع میدهند، باید مطمئن شوند که او با همان دقت و کیفیت به بیمارانشان خدمت ارائه میدهد و والدین هم باید مطمئن شوند در فرایند درمان فرزندشان خللی پیش نمیآید. بنا بر آنچه گفته شد، باید به تمام افرادی که به نوعی با شما در ارتباط هستند، بگویید چه اتفاقی در شرف وقوع است.
به یاد داشته باشید در حین مکاتباتتان، قرار نیست فهرست بلند بالایی از اطلاعات منتقل کنید. بلکه با گفتن پیشینه پزشک جایگزین، مهارتها، سرگرمیها و علایق او، میتوانید شناختی کلی از تیپ شخصیت او به مخاطب بدهید. چرا که مردم برای راحتتر ارتباط برقرار کردن با یک شخص میخواهند چیزی بیشتر از یک مدرک از او بدانند. برای مثال دوست دارند بدانند آیا او به کارهای خیریه میپردازد یا در وقت فراغت کارهای هنری انجام میدهد یا از خود خانواده دارد و غیره؟ بنابراین در اختیار گذاشتن این اطلاعات جنبی از راههای ارتباطی مختلف، به دیگران کمک میکنند تا با شخصیت کاری و اجتماعی پزشکی که از این پس قرار است با او در تعامل باشند بهتر ارتباط برقرار کنند و بیشتر با او احساس راحتی کنند.
مقالات مرتبط:
نکات خرید مطب برای پزشکان عمومی