مدیریت ارتباط با مشتری، که اختصارا CRM نامیده میشود، روشی است که به درک و شناسایی نیازهای اساسی مراجعه کنندگان و کشف بهترین روش پاسخگویی به این نیازها در کوتاهترین زمان ممکن کمک میکند.
به عبارت دیگر CRM فرایندی است برای شناسایی، ترغیب و حفظ مراجعه کنندگان. CRM روشی است که امروزه بسیاری از سازمان های بزرگ دنیا موفقیت خود را مدیون آن هستند. در این مقاله قصد داریم، به طور ویژه به مفهوم مدیریت ارتباط با مراجعه کنندگان در مراکز درمانی و پزشکی بپردازیم.
مدیریت ارتباط با بیمار یکی از انواع مدیریت ارتباط با مشتری است که اختصارا PRM نامیده می شود.
در روش PRM، آنچه که در درجهی اول اهمیت قرار دارد، تعامل و مشارکت با مراجعهکنندگان است. در اجرایی کردن این برنامه، مراکز درمانی موفق عمل میکنند که از دید مراجعه کننده و یا بیمار به خدمات خود مینگرند. آگاهی یافتن از تجربهی مراجعهکنندگان مستلزم تعامل پیوسته با بیمار و بعضا همراه وی است. یکی از راههای عملی کردن این مهم، استفاده از سیستمها و برنامههای تخصصی مدیریت ارتباط با مراجعهکنندگان است.
چرا باید CRM را جایگزین روش سنتی کنیم؟!
در بهرهگیری از روش CRM پزشکی هر فرایندی که به نوعی به بیمار مربوط است، اعم از بازاریابی و ارائه خدمات درمان با بهرهگیری از سیستمهای نرمافزاری مدون میشود.
صرفهجویی در زمان، سازماندهی، ارتباط برقرار کردن سریع و آسان با مراجعهکننده، ارائهی خدمات بهتر و... همگی از نتایج مثبت و حائز اهمیت بهرهگیری از سیستم مدیریت ارتباط با بیمار است.
برای مثال شما با بهرهگیری از این روش میتوانید، تمامی اطلاعات مربوط به بیمار اعم از زمان مراجعه بعدی، مختصری از شرححال، اطلاعات تماس و اطلاعات مربوط به وضعیت مالی را در یک سیستم، حفظ کنید و از بینظمی و فراموشی جلوگیری کنید.
هدف از کاربرد CRM پزشکی
اما هدف از جمعآوری اطلاعات و نقطهنظرات مراجعهکنندگان چیست؟! CRM ابزاری است برای تحلیل هوشمندانهی اطلاعات و تجربهی مشتری به منظور عملیاتی کردن هدفها و اتخاذ تصمیمات بعدی که منجر به نتیجه و بازدهی بهتری خواهد شد.
برای مثال شما با بهرهگیری از سیستم مدیریت ارتباط با بیمار، میتوانید از نقطهنظرات مراجعهکنندگان به تمامی مراحل درمان اعم از انتقادات و پیشنهادت نسبت به هزینهها و یا سیستم نوبتدهی تا رنگ جدید مرکز درمانی آگاه شوید.
یکی دیگر از تاثیرات مهم بهرهگیری از روش مدیریت ارتباط با بیمار کاهش هزینههای مربوط به تبلیغات است. چرا که این روش به خلق مراجعهکنندگان وفادار کمک شایانی میکند. مراجعهکنندگان وفاداری که به واسطهی تجربیات مثبت خود و با بهرهگیری از روش بازاریابی دهان به دهان قادر هستند، پای بیماران جدیدی را به مرکز درمانی شما باز کنند.
در دنیای امروز بهرهگیری از سیستم مدیریت ارتباط با بیمار یا همان PRM یک نیاز اساسی برای تمامی مرکز درمانی اعم از کلینیک، بیمارستان، درمانگاه و.... محسوب میشود. دکتر لینک میتواند در مسیر اجرا و بهرهگیری از سیستم مدیریت ارتباط با بیمار با شما کمک کند.
امیدواریم از مقاله امروز لذت برده باشید و به شما در پیشبرد اهدافتان در مدیریت کلینیک کمک کرده باشد. حتماً نظر خود را با ما درباره این مقاله در صفحه اینستاگرام برای ما به اشتراک بگذارید.
اگر برای مدیریت کلینیک خود نیاز به مشاوره و راهنمایی دارین، میتوونید با همکاران و مشاوران ما تماس بگیرین، تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.
مقالات مرتبط:
پنج نکته برای افزایش کیفیت کار پرسنل کلینیک
به پرسنل کلینیک ثابت کنید به آنها اهمیت میدهید