مجله روانشناسی

مدیریت مراکز روانشناسی

۶ مطلب در فروردين ۱۳۹۶ ثبت شده است

سامانه نوبت دهی اینترنتی

سامانه نوبت دهی اینترنتی

نوبت دهی اینترنتی ویزیت پزشکان مستقر در بیمارستانها، درمانگاهها و مطب های پزشکی با هدف اختصاص و ثبت نوبت مراجعه بیماران از راه دور و با استفاده از صفحات اینترنتی و همچنین نرم افزار موبایل Mobile APP در جهت ارائه خدمات آسان و سریع پیاده سازی گردیده است. سامانه جدید نوبت دهی اینترنتی با قابلیت ها و امکانات بیشتر، سهولت ثبت نوبت جستجو نوبت ها در گروههای تخصصی پزشکی و به تفکیک بیمارستانها، درمانگاهها و مطب ها و یا بصورت کلی طراحی گردیده و در اختیار هموطنان گرامی قرار گرفته است. هموطنان در هر لحظه توانایی تعویض یا تعلیق نوبت های خود را دارند.
 

مزیت های نوبت دهی آنلاین دکتر لینک:
ساده و کاربرپسند:

این سامانه در عین سادگی توانایی پردازش دقیق نیاز های بیماران بر اساس اهداف آنها را دارد
جستوجوی پزشک بر اساس نام ، تخصص ، شهر
مشاهده نوبت های خالی
دریافت نوبت حضوری
دریافت نوبت ویدیو کنفرانس (ملاقات تصویری) با پزشک
پرداخت آنلاین
امکان پیگیری نوبت
امکان لغو نوبت
امکان جابجایی نوبت
یادآوری نوبت به صورت هوشمند :
۱ روز قبل و ۱ ساعت قبل
پیشبینی نوبت حضور در مطب های شلوغ و پر ازدحام
ینی به شخص نوبت گرفته پیام میده که نزدیک نوبت شما شد بهتون خبر میدیم نه بر اساس ساعت تنظیم شده بلکه بر اساس بیماران قبلی که در صف نوبت قرار گرفته اند ویزیت شان انجام شده است.
افراد بعد از دریافت نوبت با حضور در محل می توانند با اعلام حضور خود به منشی از وضعیت نوبت و تعداد افراد پیش رو مطلع شوند.
پس از اینکه بیمار پیش پزشک معالج حضور پیدا کرد پزشک تنها با درخواست کد ملی شخص می تواند پرونده پزشکی بیمار را مشاهده کند و همه سوابق درمانی اعم از شاخه های بیماری ها ، پزشک های معالج ، دارو های مصرف شده را مشاهده کند و تشخیص و تجویز بهتری را داشته باشند.

 

قابل توجه پزشکان و مراکز بهداشت و درمان

چرا باید آنلاین نوبت بدیم؟

  • بالا بردن سرعت و راندمان کار
  • افزایش تعداد بیماران، کاهش زمان انتظار بیمار
  • القاء نظم و آرامش در محیط کار
  • افزایش نظم مطب    
  • مدیریت بهتر و دقیق تر
  • گزارشات آماری و نموداری حرفه ای
  • ارزیابی عملکرد و افزایش بهره وری پرسنل
  • جلوگیری از ازدحام بی مورد و طولانی مدت مراجعین
  • افزایش آرامش قسمت پذیرش
  • انضباط بخشیدن به مراجعین
  • ارائه سرویس بهتر به مشتریان
  • دسترسی شبانه روزی بیمار به دریافت نوبت
  • یادآوری اتوماتیک زمان نوبت به بیمار
  • تنظیم ظرفیت پذیرش و جلوگیری از پذیرش بیش از حد ظرفیت
  • جلوگیری از اتلاف وقت مراجعین و بیماران
  • عدم بروز اشتباه در نوبت دهی

 

پزشک محترم مهم ترین نکته در مورد اینکه "چرا باید آنلاین نوبت بدیم؟" این است که شما می توانید مشتری های جدیدی را جذب کنید به چه صورت ؟

سامانه هوشمند دکتر لینک نام شما را با استفاده از تخصصی که دارید و در این زمینه طبابت میکنید را در موتور های جستوجوی اینترنتی در رتبه های اول به نماییش می گذارد مثلا شما متخصص گوش حلق و بینی هستید. بیمار جدای از اینکه از دیگران سراغ یه متخصص را می گیرید از طریق اینترنت به جستوجوی این کلمه میگردد و خب اینجاست که تکنولوژی دکتر لینک با زیر ساخت بسیار قوی و حرفه ای که دارد نام افتخار آمیز شما را در رتبه های اول به نمایش می گذارد.

 

یک لحظه به این توجه بفرمایید که شما ۲۰-۴۰ درصد مراجعین تان از طریق اینترنت نوبت گرفته اند بیایید یه آمار کوچکی از این مورد بگیریم.
شما روزانه اگر از ساعت ۹ صبح الی ۲ و عصری ۴ الی ۸ شب ویزیت کنید بیمارانتان را و هر کدوم ۱۰ دقیقه پیش شما حضور داشته باشند.
جمعا ۹ ساعت کار میکنید در روز ینی ۵۴۰ دقیقه اگر میانگین ویزیت شما ۱۰ دقیقه باشد شما می توانید ۵۴ بیمار را ویزیت کنید.
تا الان شما نوبت ها را کاغذی میگرفتید و خانم منشی شما داخل یه سر رسید نوبت های بیماران را ثبت می کرده.
بله ما اینو میدونیم هرکسی دسترسی و یا علم کامپیوتر رو نداره و نمیتونه آنلاین نوبت بگیره و یا به خاطر سن زیاد و عادت های قدیمی باید حضورا نوبت بگیرن یا تلفنی و پاسخ یک شخص واقعی و حرف زدن های پشت تلفن.

 

۲ تا ذهنیت اینجا می تونه باشه!
 

دسته پزشکانی که براشون فقط مباحث مالی و درآمد کلی رو که شب به شب با دخل و تعداد مقایسه می کنند. که مععولا مبلغ ویزیت را با تعداد برگه های ویزیت مقایسه میکنند که مطمئن شوند پول کامل و بدون کمی و کاستی الان در جیب و حساب دستگاه پوز نشسته!
که خب اگر اشتباهی صورت بگیره منشی را بازخواست میکنه و یا اخراجش میکنه چون نمیتواند بگوید کاستی پول از بابت چی بوده!

دسته دوم پزشکانی هستن که مایلن بدونن چه تعداد بیمار داشته که خانم بودن یا آقا ، یا اینکه آیا مراجعین رضایت قلبی از پزشک معالج داشته اند یا خیر، یا اینکه ببین در ماهی که گذشت دقیقا جقدر رشد مالی داشته یا چقدر از بیمارانی که قبلا پیشش میامده اند مجدد ایشان را برای طبابت انتخاب کرده اند.
یا اینکه در آخرین تبلغاتی که انجام داده آیا بازخورد مناسبی داشته یا نه؟
مهم تر از این می توانند وفاداری بیماران را بررسی و افزایش دهد.
این پزشکیه که همه دوسش دارن چون فقط برای پول فعالیت نمیکنه و رضایت و اهمیت بیماران رو هم در نظر میگیره!

 

حالا می خواییم این ساختار را با تکنولوژی هوشمند دکتر لینک برای شما بازگو کنم
دسته اول پزشکان.
این پزشک تارجیها به همون ساختار سنتی خودش ادامه بده بهتره ولی تکنولوژی دکتر لینک راهکار بسیار بسیار ساده، دقیق و ارزانی را می تواند در اختیار بگذارد.
حتی اگر منشی بی سوادی در علوم کامپیوتر دارید مهم نیست.
فقط کافیه بتونه با انگشتانش کار کنه به سادگی نام ، یک شماره موبایل یا تلفن و مبلغ را وارد می کند و بعد هزینه را دریافت میکند به همین راحتی
آخر وقت کاری فقط با یک کلیک لیست دقیق بیماران و مبالغ پرداختی همراه با جمع پرینت میکند و مشخص از جقدر پول نقد اومده و چقدر کارت کشیده شده با پرینت دستگاه پوز به پزشک تحویل می دهد. حتی یک ریال هم از زیر دستش خارج نمیشه و اشتباه صورت نمیگیره.
پزشک که همیشه مباحث مالی براش مهمه روی موبایلش میتونه درآمد خالص را در قالب گذارشی دقیق ببینه و از رنگ های سبزی که نشانه نموداره های پولی زیاد است لذت فراوان ببرند و لبخند رضایت را همیشه روی لب هاش داشته باشن!

و اما دسته دوم
دسته دوم از پزشکان و مدیران مراکز بهداشتی و درمانی که آمار و ارقام و گزارشات یکی از مهمترین عناصر مدیریتی آنهاست تکنولوژی دکتر لینک راهکار های ویژه ای دارد. که به واسطه این راهکار ها مدیریت پویا و راهبردی مدیران و پزشکان مراکز بهداشتی و درمان واضح تر به چشم می آید.

خب این دسته از پزشکان ۲ تا مسئله خیلی براشون مهمه!

  • اول مشتری و مراجعین بیشتر
  • دوم رضایت مشتری و مراجعین از حضور برای طبابت پیش آن پزشک و مرکز درمانی
  • سوم آرامش خاطر از فرایند های کسبوکار و طبابت

 

مزایای استفاده از دکتر لینک را می توان در چند آیتم ذیل خلاصه کرد:

  • ارائه هرچه بهتر خدمات
  • ایجاد زمینه هایی برای مراجعه مجدد مشتری.
  • سرعت در برآورده کردن نیازها و درخواستهای مشتریان
  • تمرکز بر ارتباط نزدیک تر و عمیق تر با مشتریان و مراجعین
  • درک بهتر از نیازمندیهای مشتری با توجه نظم ایجاد شده در پایگاه داده مشتریان و به دنبال آن جلب سریع تر و موثرتر آنها
  • افزایش میزان وفاداری مشتریان و مراجعین
  • صرفه جویی در میزان هزینه هایی که درتبلیغات و معرفی خدمات مرکز شما مورد استفاده قرار می گیرند.
  • بالابردن زمینه هایی برای بازاریابی که منجر به فروش بیشتر شما خواهد شد.
  • آشنایی بیشتر با نیازها ، خواسته ها و گرایشات مشتری.
  • دریافت عکس العمل های مثبت از جانب مشتری که این خود انگیزه ای برای فروش بیشتر ، ارائه خدمات بیشتر و افزایش سرویس دهی شما خواهد شد.
  • کاستن از مشکلات مشتریان و در نتیجه کاستن از عدم رضایتمندی مشتریان و اعتراضات آنان.
  • افزایش میزان رضایت مشتری همراه با مراجعه مجدد مشتری برای بهره برداری های بیشتر از خدمات مرکز بهداشت و درمان که این خود به دوام فروش شما منجر خواهد گردید. به عبارتی ساده تر حفظ مشتری در دراز مدت.
  • کاهش فعالیت ها و اتلاف انرژی های دست و پاگیر که ضمن رسیدن به مرحله فروش اعمال می گردند و موجب به هدر رفتن سرمایه های انسانی و مالی سازمان خواهند شد.

سیستم نوبت دهی بیمارستانی و درمانگاهی با هدف ایجاد امکان آرامش و نظم در محیط ،معرفی پزشکان و متخصصان ، اعلام زمان حضور پزشکان ، فراهم آوردن زمینه تعیین نوبت توسط بیماران و مراجعه کنندگان توسعه یافته است. این مدل سیستم نوبت دهی به گونه ای طراحی شده مخصوص مراکز بزرگ و پر جمعیت همچون بیمارستان ها و درمانگاه ها بوده و بر خلاف سیستم های نوبت دهی بانکی که به صورت تک بعدی عمل می کنند همه جانبه ،نیازهای یک مرکز بزرگ را پوشش می دهد.جامع بودن این سیستم نوبت دهی یکی از ویژگی های آن می باشد که باعث متمایز ساختن آن از دیگر سیستم های نوبت دهی شده است.

 

مطالب مرتبط:

 

معرفی دکتر لینک | قسمت اول – امنیت و احراز هویت

معرفی دکتر لینک | قسمت دوم – پرونده الکترونیک سلامت – EHR چیست؟

معرفی دکتر لینک | قسمت سوم – صاحبان مراکز بهداشت و درمان

به زبان مراجعین تان صحبت کنید

آیا زمانش رسیده که به نرم افزار مدیریت مطب فکر کنم؟

تعریف رضایت مشتری چیست؟

سرویس دهی عالی، لازمه موفقیت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

معرفی دکتر لینک | قسمت سوم – صاحبان مراکز بهداشت و درمان

تکنولوژی دکتر لینک با بهره گیری از به روزترین تجهیزات و استراتژی های مدیریتی، آمار و ارقام دقیقی به شما از فعالیت های مشتریان و کسب وکار شما در آنی از لحظه نمایش می دهد.

 

علت پیشرفت صنعت بهداشت و درمان این است که بتواند ارائه ای در بهترین کلاس درمانی و کمترین زمان ممکن به صورت کاملا شخصی سازی شده داشته باشد. نیازهای روز افزون و مدل های مختلف، علاوه بر انتظارات بالای بیماران و مشتریان در حوزه بهداشت عاملی است که می توانید با کنترل اطلاعات فراوان و تبدیل آنها به اطلاعات عملی و آماده برای تصمیم، بر این چالش ها غلبه کنید. این جاست که خدمات تکنولوژی هوشمند دکتر لینک مطرح می شود.

خدمات ما می توانند داده های کنونی شما را ارزیابی کرده، آنچه که داده های بزرگ Big Data برای سازمان شما می تواند انجام دهد را نشان داده و مراحلی را برای رساندن شما به آن برنامه ریزی کند. ما می توانیم به شما کمک کنیم یک راه حل داده ای بزرگ Big Data را توسعه دهید تا اهداف خاصتان را فراهم کنید. و مزایای راه حل شما را با ابزاری برای اطمینان از سازگاری کامل آن مورد حمایت قرار داده و با بالا ترین میزان پتانسیل به کار برده شده، افزایش دهیم.

 

    ۲۶% از مطب ها و کلینیک ها به اطلاعاتی که نیاز دارند دسترسی ندارند و زمانی که به این اطلاعات نیاز دارند،  نمی توانند از تصمیم گیری ها، تجزیه و تحلیل ها، طرح ها و تاکیدات قابل پیش بینی حمایت کنند.

 

    ارائه ی خدمات بهداشت و درمان را تغییر داده و خروجی ها را با استفاده از داده های مطمئن و فوری و در آستانه ی مراقبت اصلاح نمایید.
    به بازدهی کاربردی، صورت حساب و باز پرداخت و پیروی از مدیریت داده های بزرگ Big Data خوش بین باشید.
    ما گستره ای از خدمات پشتیبانی از مرحله ی اساسی تا مرحله ی مشارکت و راهبردی و نو آور فراهم کنیم.

 

چرا دکتر لینک؟

راه حل های دکتر لینک به مراکز بهداشت و درمان کمک می کند تا همکاری، مشارکت و تصمیم گیری بهتری به منظور سوددهی موثر با بهترین نتایج، در امور مدیریتی و اجرایی داشته باشند. بنابراین بیماران زندگی سالم تری را به واسطه این مراکز تجربه می کنند.

 

راه کار های مدیریت ارتباط با بیمار

سیستم ها و فرآیند های مسیر درمان و سلامتی را برای مدیریت ارتباط با بیمار بهبود ببخشید.

ارتباطات بیمار را مدیریت کرده، فرآیند ارجاعی از بقیه مراکز درمانی را کنترل کنید در بهینه سازی جذب و حفظ مشتری (بیمار)  با دکتر لینک امیدوار باشید زیرا به سیستم های گوناگون بهداشت و درمان متصل می شود. دکتر لینک معرفی نامه های پزشکی را مدیریت کرده و همچنین با کسب گزارش دقیق فرایند معرفی به پزشکان را مورد بررسی قرار می دهد.  معرفی و لینک کردن همه بیماران با بیماری های گوناگون به پزشکان مرتبط و همچنین وفادار کردن بیماران و بقیه پزشکان به مرکز درمانی شما با استفاده از روش ها و استراتژی های نوین بازاریابی.

 

    راه حل های دکتر لینک به سازمان های بهداشت و درمان کمک می کند تا مراقبتی ارزشمند و تجربه ی شخصی عالی برای مشتریان، ایجاد نماید. این راهکار ها ، دست یابی آنی به اطلاعات مرتبط را در آستانه توجه قرار داده و قادر است اطلاعات را در میان بیماران و فراهم کنندگان مراقبت مبادله کرده، و رویت و وضوح پشتیبانی کاربردی را ایجاد می کند.

 

راهکار های مدیریت ارتباط با بیماران را پیدا کرده و ظرفیت ها را افزایش دهید

بازاریابی بیمار

درآمد وسهم بازار خود را در بهداشت و درمان از طریق استراتژی در بازاریابی توسعه دهید.

 

تکنولوژی هوشمند دکتر لینک به شما کمک می کند تا اطلاعات دقیق بازار را به دست آورده، بازار هدف خود را مشخص کرده و کمپین های مختلف برای رسیدن به مشتریان جدید را ایجاد کنید. روند حضور بیمار از آغاز درمان وی را تجزیه و تحلیل و آمار ها را گردآوری و طبقه بندی کرده و در نهایت نتایج خود را از بازاریابی های که انجام داده اید اندازه گیری کنید و در صورت تمایل آن ها را با استفاده از منابع موجود در داخل و خارج از مرکز بهداشت و درمانی خود به اشتراک بگذارید.

 

داشتن اطلاعات کافی از بازار هدف کمک می کند تا ارتیاطی منسجم و قوی را با مشتریان خود توسعه دهید.

ایجاد یک بنیاد سلامت از طریق مرکز درمانی خود با داده های پزشکی

  • راه حل های دکتر لینک می توانند به شما کمک کند:  
  • تسهیل وظایف و عملکرد های مدیریتی از داده های پزشکی.
  • توسعه ای مدیریت شده در مشتری ، همکار و شریک.
  • بینش ها را در رابطه با تحقیقات پزشکی افزایش داده و محتوای بهداشت و درمان را گسترش دهید.
  • فعالیت ها را برنامه ریزی و نظارت کنید.
  • به تغییر و انتقال داده ها در بین مراکز درمانی که فعالیت می کنید خوش بین باشید.

 

کاربری را ساده کنید و مدیریت را برای ساختار های ارتباطی سلامت در دسترس قرار دهید.

توسط تکنولوژی دکتر لینک خدمات مطمئن از طریق ساختار های ارتباطی سلامت ایجاد کنید. راه کارهای ما یک ساختار رایجی را فراهم می کنند که می تواند به شما کمک کند تا این مزایا را بدست آورید:

  • مراکز درمانی شبانه روزی را به راحتی یکپارچه و مدیریت کنید.
  • پزشکان را به راحتی مدیریت کرده و روند کاری آنها را مشاهده کنید.
  • شبکه های مختلف درمانی را ادغام و متمرکز کرده و به app های اختصاصی آن ها دسترسی داشته باشید و در پایان بر گزارش های مدیریتی نظارت کنید.
  • داروخانه های مورد نظر را با خود لینک کنید و مدیریت کنید و مشتری های خود را به سمت آن دارو خانه ها هدایت کنید.
  • مراکز پاراکلینیکی مورد نظر خود را با سیستم لینک کرده و مشتریان را به سمت آن مراکز هدایت کنید.
  • مطمئن شوید به مشتریان ثابت خود می افزایید.
  • مشتریان گذری بیشتری داشته باشید و آن هارا یه مشتری های ثابت خود تبدیل کنید.

 

مقالات مرتبط:

معرفی دکتر لینک | قسمت اول – امنیت و احراز هویت

معرفی دکتر لینک | قسمت دوم – پرونده الکترونیک سلامت – EHR چیست؟

دکتر لینک چیست؟

دکتر لینک کیست؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

۲۰ پاسخ برای جمله “ویزیتتان گران است”


شاید شما بارها این تجربه را داشته اید که بیمار یا مراجعین عاشق خدمات شما شده و در مورد منافعی که برایش دارد نیز کاملا متقاعد شده است. بنابراین او بسیار هیجان زده است تا فراینده درمانی را با شما داشته باشد. همه چیز همانطور که پیش بینی شده است دارد پیش می رود تا زمانی که این عبارت را می شونید: ویزیت شما خیلی گران است!

برخورد با این شوک عظیم یکی از چالش برانگیز ترین اما شایع ترین کار یک دکتر است و متقاعد کردن بیماران و مراجعین به پرداخت پول واقعا یک شاهکار عظیم است!

تقریبا اکثر فروشندگان قبول دارند که اعتراض بیماران و مراجعین نسبت به قیمت خدمات به این دلیل است که نتوانسته اند ارزش واقعی آن را به خوبی به بیماران و مراجعین انتقال دهند و به جای اینکه آن ها را متقاعد کنند، با شکستن قیمت ها سعی می کنند مشتری را حفظ کنند. حال چگونه پزشک باید به اعتراض بیماران و مراجعین نسبت به قیمت در لحظه پاسخ بدهد و ارزش واقعی ویزیت را به او نشان دهد؟

در ادامه به ۱۰ پاسخ از ۲۰ پاسخ محتمل پزشکان هنگام مواجه با جمله: "ویزیتتان گران است" اشاره می کنیم.

 

۱ – "در مقایسه با چه چیزی گران است؟"

گران بودن امری کاملا نسبی است. اگر شما بتوانید کشف کنید که بیماران و مراجعین محصول یا خدمات شما را با چه چیزی مقایسه می کند، بهتر و دقیق تر می توانید  ارزشی که خدمت و ویزیت شما را از دیگر خدمات یا پزشکای دیگر متمایز می کند بیان کنید.

 

۲ – "واقعا؟ چطور به این نتیجه رسیدید؟"

این سوال باعث می شود تا مشتری دلیل مخالفتش با قیمت را بگوید. زمانی که پزشک دغدغه بیماران و مراجعین را درک کند بهتر می تواند مکالمه را به نحوی جهت دهی کند تا نیازش را حل کند.

 

۳ – "چقدر برای شما هزینه دارد اگر اینجا ویزیت نشوید!؟"

با این سوال آن ها را به فکر فرو ببرید تا از زاویه دیگری به قضیه نگاه کنند! اگر بیماران و مراجعین ویزیت شما را به دلیل گرانی قبول نکنند، ممکن است همین کار باعث شود در آینده متحمل ضرر و هزینه های بیشتری شوند و هزینه فرصت و هزینه پنهان زیادی دربر داشته باشند.

 

۴ – "آیا شما مشکل بودجه دارید یا با پرداخت نقدی مشکل دارید؟"

این سوال به شما کمک می کند تا متوجه شوید که آیا بیماران و مراجعین درخواست تخفیف از شما دارد یا  نحوه پرداخت به صورت قسطی و چکی و … دارد. زمانی که پزشک بتواند مشکلات بیماران و مراجعین را طبقه بندی کند، بهتر می تواند درباره مسائل مذاکره کند.

 

۵ – "بیایید فرض کنیم که شما محدودیت مالی نداشتید، آیا خدمات ما را انتخاب می کردید؟"

این سوال یک مسیر سریع برای ارزیابی ارزش محصول یا خدمات شما است! اگر مشتری پاسخ منفی بدهد، پس واقعا محصول شما برای او مناسب نیست!

 

۶ – "گران است؟ عجیب است که اینطور تصور می کنید!"

عجیب است زیرا محصول یا خدمت شما بسیار ارزشمند است و به قیمتش میارزد! با گفتن این جمله بیمار و مراجعین را به فکر فرو می برید تا درباره ارزش محصول و خدمت شما بیشتر تامل کند.

 

۷ – "آیا قیمت تنها عاملی است که باعث می شود اینجا ویزیت نشوید؟"

اگر بیمار و مراحعین در مورد محصول و خدمت شما مشکل دیگری به جز قیمت دارد، این سوال کمک می کند تا به آن پی ببرید.

 

۸ – " آیا نرخ بازگشت سرمایه ای برای هزینه انجام ویزیت ما در نظر گرفته اید؟ "

با این سوال بیمار و مراحعین را به سمتی هدایت می کنید که دیگر به مسائل کوتاه مدت مانند گرانی و یا ارزانی فکر نکند و در عوض به ارزش بلندمدتی که خدمات درمانی شما ایجاد می کند و هم چنین نرخ بازگشت سرمایه فکر کند.

 

۹ – " آیا شما قبلا محصول یا خدمت مشابه ما را خریداری کرده اید؟ "

یکی از دلایل اعتراض بیماران و مراجعین نسبت به قیمت این است که اطلاعات درستی راجع به قیمت این نوع محصول یا خدمات ندارد و دلیلش این است که احتملا برای اولین بار است که اقدام به خرید این نوع محصول می کند. با این سوال می توانید تصور غلط اورا از قیمت را اصلاح کنید.

 

۱۰ – " آیا محصول یا خدمت شما در کسب و کار خودتان همیشه ارزان ترین گزینه است؟"

اگر شما یک کسب و کار b2b دارید، این بهترین سوال است. چرا که خریدار شما نیز باید در معاملات مربوط به کسب و کارش موفق باشد. بنابراین مانند شما سعی در ارائه ارزش محصولش دارد و طبیعتا درک می کند که قیمت بالای شما به خاطر ارزشی است که محصولتان ایجاد می کند.

 

البته باید توجه داشته باشیم  که استفاده از این پاسخ ها بسته به شرایط و موقعیتی که فروشنده در آن قرار دارد می تواند متفاوت باشد.

شما چه جواب هایی برای مواجهه با این عبارت دارید؟

 

مقالات مرتبط:

خدمات پس از فروش و وفاداری مشتری

تعریف رضایت مشتری چیست؟

سرویس دهی عالی، لازمه موفقیت

۹ راه‌ جلب اعتماد مشتری برای افزایش فروش

چگونه یک برند موفق شویم؟



۱- چه چیزی دقیقا گران است؟

با این سوال راجع به درکی که بیماران و مراجعین از خدمتتان دارد اطلاعات کسب می کنید. به طور مثال بیمار و مراجعین ممکن است در جواب به این سوال اینطور پاسخ دهد: “قیمت محصول یا خدمت شما به خاطر صرفا ویژگی های x  و y  و z  خیلی زیاد است”، که این پاسخ نشان می دهد مشتری شما هنوز درک نکرده است که این ویژگی ها چه ارزشی را در محصول و خدمت شما ایجاد می کنند.

 ۲- آیا قیمت های ویزیت یا خدمات یا محصولات ما در مقایسه با قیمت هایی که رقبای ما ارائه می کنند زیاد است؟

اگر ویزیتتان نسبت به رقیبتان گران تر است، این سوال فرصتی است تا درباره ارزش هایی که شما ایجاد می کنید که باعث افزایش قیمت شده است صحبت کنید.

۳- آیا لازم است که الان راجع به قیمت تصمیم گیری کنید؟

اگر مشتری در جواب بگوید “نه لزوما”، می توانید به او پیشنهاد بدهید تا چند روز بیشتر راجع به قیمت فکر کنند. در این زمان شاید فرصتی فراهم شود تا مشتری پی به ارزش محصول شما ببرد و مشکلش با قیمت حل شود.

۴- آیا محدودیت قیمت باعث شده تا به چیزی که واقعا می خواهید دست نیابید؟

درست است که شما با این سوال آن ها را مستقیما سطح پایین خطاب نمی کنید اما در ذهن آن ها یک تلنگری می زنید! و طبیعتا کسی دوست ندارد سطح پایین به نظر بیاید مخصوصا وقتی صحبت راجع به کسب و کار آن ها باشد. از طرف دیگر این سوال باعث می شود تا مشخص شود که آیا واقعا محصول شما راه حل ایده آل برای مشکل آن ها هست یا خیر.

۵- آخرین باری که شما ویزیت یا محصولی را فقط بر اساس قیمت خریداری کردید چه زمانی بوده است؟

باز هم همان مسئله قبلی! کسی دوست ندارد سطح پایین به نظر برسد!

۶- من درک می کنم. اتفاقا ما بیماران و مراجعینی داشتیم که مانند شما در وهله اول راجع به قیمت تردید داشتند اما بعد از مدتی دریافتند که…

با بیماران و مراجعین همدردی کنید! ولی در ادامه چند مثال واقعی از مشتریانی که ابتدا با قیمت مشکل داشتند اما بعدا پی بردند که محصول شما در بلندمدت برایشان ارزش ایجاده کرده بزنید تا دیگر تردیدی راجع به قیمت نداشته باشند.

۷- گران است؟ باشه پس بفرمایید کدامیک از خدمات یا امکانات محصول را حذف کنم؟

با این سوال به مراجعین می فهمانید که قیمت و ارزش محصول دو جزء جدایی ناپذیر اند. پس اگر مشتری نمی خواهد تمام قیمت را بپردازد، نمی تواند از تمام امکانات و ارزشی که محصول دارد استفاده کند! این عبارت باعث می شود مشتری کمی تامل کند و ممکن است در مورد قیمت تجدید نظر کند.

۸- سکوت!

گاهی اوقات بهترین جواب، جواب ندادن است! وقتی فروشنده در برابر اعتراض مشتری نسبت به قیمت سکوت کند، مشتری به صرافت می افتد تا منطق خود را توضیح دهد. بنابراین هیچ احتیاجی نیست که او را وادار به بیان دلیل مخالفتش کنیم.

۹- طبیعتا محصولات با کیفیت گران تر هستند!

مشتریان ۲ دسته اند! یا واقعا نسبت به قیمت اعتراض دارند و  به دلیل محدودیت بودجه قادر به خریداری محصول نیستند، یا اینکه با اعتراض نسبت به قیمت سعی در گرفتن تخفیف و شکستن قیمت دارند! بنابراین اعتراض به قیمت معمولا واقعی نیست مگر اینکه مشتری بیش از یک بار آن را مطرح کند! استفاده از این عبارت هنگامی که مشتری برای اولین بار می گوید “محصول شما گران است”، به فروشنده کمک می کند تا بین این ۲ دسته مشتریان تمایز قائل شود چرا که نحوه برخورد و پاسخ به هریک متفاوت است.

 ۱۰- آیا فکر می کنید که ویزیت ما خیلی گران است؟

تکرار حرف مشتری باعث می شود تا آن ها مجبور شوند دلیل خود را توضیح دهند و ممکن است این پروسه موجب شود تا در مورد قیمت تجدید نظر کنند.

 

البته باید توجه داشته باشیم که استفاده از این پاسخ ها بسته به شرایط و موقعیتی که فروشنده در آن قرار دارد می تواند متفاوت باشد.

شما چه جواب هایی برای مواجهه با این عبارت دارید؟

 

مطالب مرتبط:

چگونه یک برند موفق شویم؟

۱۱ راه برای داشتن یک مطب و کلینیک شاداب، زنده و خلاق

۱۰ راه برای جذب مشتری جدید

روش های برقراری ارتباط با بیمار

ویژگیهای یک پزشک ایده آل

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

بهترین پزشکان در تاپ ترین کشورهای دنیا

اگر شما در یکی از کشور هایی زندگی می کنید که بهترین پزشکان در جهان را در خود پرورش داده اند، شما خوش شانس هستید. بهداشت و سلامتی بزرگترین گنج ماست و با پزشکان بزرگ، شانس بهتری برای داشتن جمعیت سالم وجود دارد. حرفه دکتری، همیشه در همه جای دنیا مورد احترام همگان بوده است. یک دکتر مسئولیت بسیار بزرگی بر دوش دارد، چرا که تقریبا هر روز کیفیت سلامت خود و دیگران در دستش است.

اما قبل از هرچیز من میخوام به عنوان مترجم این متن انگلیسی نکته ای مهم را در رابطه با معرفی چندین تن از بزرگترین اساتید پزشکی ایرانی حضور شما عرض کنم که باعث افتخار ملی و جهان هستن. من افتخار میکنم که معرف حضور این عزیزان ایرانی هستم.

 

جناب آقای پروفسور مجید سمیعی

(پدر مغز و اعصاب ایران و جهان)

 

جناب آقای پروفسور عباسقلی دانشور

(پدر جراحی نوین قلب)

 

جناب آقای پروفسور دکتر محمد حسین ماندگار

(فوق تخصص جراحی قلب و عروق)

 

جناب آقای پروفسور محمدقلی شمس

(پدر چشم پزشکی ایران)

ایالات متحده آمریکا
پزشکان آمریکایی، کشفیات نجات بخش و درمان های پیشگامانه را بیش از هر کشور دیگری در جهان ارائه داده اند. آلفرد بلالوک، سرنوشت علم قلب و عروق را برای همیشه تغییر داد. کلارنس والتون، پیشگام جراحی قلب باز و بن کارسون اولین جراح مغز و اعصاب بود که دوقلوهای به هم چسبیده از ناحیه سر را با موفقیت از هم جدا کرد. پزشکان دیگر قابل توجه در آمریکا هستند از جمله: جورج ریچاردز مینوت، اندرو تیلور استیل، چارلز بست و چارلز درو.
تعداد دکتر : ۲۹

 

انگلستان
انگلستان، برخی از کارشناسان با شکوه علم پزشکی را به ارمغان آورده است. اکثر مردم با آقای کانن دویل یا آقای الکساندر فلمینگ که با کشف پنی سیلین شناخته شد، آشنا هستند. ما باید ادوارد جنر، که واکسن آبله را ساخت و همچنین جیمز پارکینسون، که بیماری پارکینسون را توصیف کرد را فراموش نکنیم. علاوه بر آنها، سایر پزشکان بزرگ انگلستان هم وجود دارند که جهان را به یک مکان سالم تبدیل کرده اند.
تعداد دکتر : ۲۲

 

آلمان
روانشناسی، آسیب شناسی، و جراحی می تواند به شدت ضعیف شود اگر هیچ پزشکی از آلمان نباشد که سهم زیادی از این رشته پزشکی را داشته باشد. به عنوان مثال، اریک اریکسون، که مفهوم «بحران هویت» را توسعه داد، یک پزشک متولد آلمان هست. پزشکان قابل توجه دیگر آلمانی، پاراسلسوس، رودولف فیرخو، و هانس آیزنک هستند.
تعداد دکتر : ۶

 

سوئیس
سوئیس یک کشور از نابغه های بزرگ است و آنها، سهم خود را در پزشکی ثابت کرده اند. پزشکان سوئیسی در حوزه ی روانشناسی و روانپزشکی سهم ویژه ای دارند بخصوص کارل یونگ که بنیانگذار روانشناسی تحلیلی است و همچنین هرمان رورشاخ مخترع آزمون لکه جوهر از شناخته شده ترین شخصیت های جهانی هستند.
تعداد دکتر : ۵

 

استرالیا
اگرچه استرالیا یک کشور بومی برای بسیاری از پزشکان قابل احترام است، ولی هاوارد فلوری یکی از موفق ترین آن هاست. در حقیقت، هاوارد فلوری مردی ست که پنی سیلین موجود در جهان را ساخته است. او یک مثال واقعی ست که چرا استرالیا سزاوار این است که برای تولید بهترین پزشکان در این لیست جهانی قرار گرفته است.
تعداد دکتر : ۵

 

اتریش
اتریش به ما یکی از بزرگترین نوابغ در روانشناسی و روانپزشکی تاریخ، یعنی زیگموند فروید را داده است. فروید با ابداع نظریه روانکاوی، تحولی در مطالعه رویاها ایجاد کرد. علاوه بر فروید، یکی دیگر از دکتر های بزرگ اتریشی، هانس اسپرگر است که سندروم اسپرگر را به عنوان یک اختلال روانی شناسایی کرده است.
تعداد دکتر : ۴

 

یونان
این لیست مطمئنا بدون یونان نمی تواند کامل باشد، چرا که یونان باستان پایه های تمدن مدرن را بنا نهاده است و آنجا زادگاه یکی از بزرگترین چهره های تاریخ پزشکی است. مطمئنا، ما در مورد بقراطی صحبت می کنیم که به عنوان “پدر طب غربی” محسوب می شود. یکی از بزرگ ترین دستاوردهای وی، استقرار علم طب به عنوان یک رشته حرفه ای است.
تعداد دکتر : ۳

در پایان اگر فکر می کنید که تاپ های معرفی شده در این لیست، زیاد درست نیستند، یا میخواهید ابراز علاقه ای نسبت به آنها داشته باشید، حتما در نظرات خود را از طریق تلگرام @DrLinkSupport اعلام بفرمایید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

پرونده الکترونیک سلامت – EHR چیست؟

پرونده الکترونیک سلامت – EHR چیست؟
یک نسخه کامپیوتری – دیجیتال از پرونده کاغذی (پوشه مانند) سوابق درمانی و بهداشتی یک شخص از زمان تولد تا مرگ او می باشد که اطلاعاتی شامل سوابق پزشکی و درمانی اعم از جسمی و روانی تشخیص ها، دارو ها، تاریخ مراجع های به پزشک، حساسیت ها و آلرژی ها، تصاویر رادیولوژی و آزمایشگاهی، نتایج آزمایش های پزشکی کلیه نتایج آزمایش های مراکز پاراکلینیک می باشد.
این سند دارای قالب مشخص است که قابل اشتراک گذاری بین سازمان های بهداشت و درمان است، این اطلاعات برای بازیابی و ویرایش با حفظ محرمانگی در دسترس قرار می گیرند تا مراقبت های بهداشتی و درمانی به بهترین شکل انجام شوند.

همیشه دسترسی به اطلاعات کامل بیمار نیاز به صرف هزینه های زمانی و مالی بسیاری داشته است. همه ما روزی به نحوی با برگه های آزمایش و عکس های رادیولوژی و داستان های متصل به آن درگیر بوده ایم، پرونده الکترونیک سلامت یک سیستم اطلاعات الکترونیکی از سابقه درمانی و سلامت فرد است که قابل توسعه ، امن و قابل دسترس توسط مراکز درمانی می باشد. این سهولت در دسترسی به اطلاعات کامل از سابقه درمانی بیمار، موجب بهبود مراقبت ، تمرکز اطلاعات و در نتیجه کاهش خطاهای تشخیص پزشکی می شود.


اهمیت پرونده الکترونیک سلامت – EHR
حفظ اطلاعات کاغذی که به دلایل مختلفی در معرض خرابی، گم شدن یا نابودی قرار دارند، از اهمیت بالایی برخوردار است که در شرایط و محیط های ویژه ای نگاه داری شود.
بیماری را در نظر بگیرد که از امراض مختلفی رنج می برد و در سفر نیازمند اقدامی اورژانسی و فوری است. در چنین شرایطی ، بیش از هزینه، زمان لازم برای انجام تست های مجدد و دوباره کاری به ضرر بیمار خواهد بود. در چنین شرایطی ارزشمندی پرونده الکترونیک سلامت و دسترسی سریع و آسان به اطلاعات ، بیش از پیش مشخص خواهد شد.

 

محتویات پرونده الکترونیک سلامت – EHR
شامل سوابق درمانی و بهداشتی یک شخص از زمان تولد تا مرگ او می باشد که اطلاعاتی شامل سوابق پزشکی و درمانی اعم از جسمی و روانی می باشد.

 

هدف پرونده الکترونیک سلامت – EHR
هدف جمع آوری داده های بالینی، درمانی، روانی یک شخص می باشد که قابلیت دسته بندی بر اساس تاریخ، نوع بیماری و درمانی، نوع تخصص پزشک و پزشکان است. یک منبع کامل و منسجم از اطلاعات مورد نیاز پزشکان و پرستاران همچنین کلیه مراکز بهداشتی و درمانی جهت مراقبت های همه جانبه شخص می باشد.

 

مزایای استفاده از پرونده الکترونیک سلامت – EHR
این روش تبادل اطلاعات سلامت را به سادگی و سریع انجام می دهد و کمک می کند تا کیفیت بیشتری در مراقبت های بهداشتی و درمانی داشته باشید. همچنین به مراکز بهداشت و درمان کمک می کند تا مدیریت کامل تری روی مراقبت های پزشکی بیمار داشته باشند:

  • ارائه اطلاعات دقیق، به روز و کامل در مورد بیماران در نقطه ای از مراقبت
  • فعال کردن دسترسی سریع به سوابق بیمار برای مراقبت کارآمد و هماهنگ
  • به اشتراک گذاری اطلاعات پرونده الکترونیک با پزشکان و دیگر مراکز بهداشتی و درمانی
  • کمک به مراکز بهداشت و درمان برای تشخیص موثر، کاهش خطاهای پزشکی
  • بهبود تعامل و مراقبت های بهداشتی و درمانی بیمار با مراکز بهداشت و درمان
  • تجویز با کیفیت بر اساس سوابق دارویی و تاثیرات آن دارو ها بر روی شخص
  • خوانایی مستندات کامل و دقیق از تشخیص ها و تجویز های پزشکی
  • افزایش حریم خصوصی و امنیت اطلاعات بیمار
  • بهبود بهره وری و مدیریت زمان در مراکز بهداشت و درمان برای رسیدن به اهداف کسب و کار خود
  • کاهش هزینه ها از طریق کاهش کاغذ بازی، بهبود ایمنی و حذف جایگاه هایی برای نگاه داری از پرونده های پزشکی

 

 

مزایای Dr.Link EHR
پرونده الکترونیک سلامت دکتر لینک
راه حل های پرونده پزشکی مبتنی بر ابر تکنولوژی دکتر لینک

Dr.Link Technology Cloud-Based EHRs Solution

تکنولوژی هوشمند درکتر لینک

 

نرم افزار مدیریت کلینیک و درمانگاه دکتر لینک، نرم افزار جامع و یکپارچه ای است که با استفاده از آن می توان انواع مراکز پزشکی و درمانی اعم از کلینیک و درمانگاه، مطب، بیمارستان، مراکز پاراکلینیک انواع آزمایشگاه ها و عکسبرداری، داروخانه ها و باشگاه های سلامت و ورزشی – Healthcare Club را کنترل و مدیریت نمود.
این نرم افزار با محیط ساده و کاربر پسند – User Firendly عملیات مدیریت اطلاعات بیماران و پذیرش مراجعین به مرکز پزشکی را در کوتاهترین زمان انجام داده و برای مدیریت درمانگاه یا مطب گزارشات آماری کامل و متنوع ارائه می کند.
مدیریت آنلاین مطب ، تشکیل پرونده الکترونیک بیماران به صورت کاملا امن و تخصصی ، پذیرش و حسابداری، نوبت دهی به بیمار هم حضوری هم آنلاین و هم Mobile APP، انبارداری و داروخانه، لابراتوار،  ارسال پیامک، سیستم ویدیو کنفرانس اختصاصی بیمار با دکتر، مدیریت ارتباط با مشتری CRM ، سیستم هوشمند Follow-up بیمار، مدیریت مرکز تماس و دوربین های امنیتی را از امکانات مهم این نرم افزار می توان بر شمرد.

 

قسمت دوم – پرونده الکترونیک سلامت – EHR تکنولوژی دکتر لینک

 

این بخش شامل قسمت ها و قابلیت های منحصر به فردی می باشد که در زیر به آن اشاره میکنیم:

  • کاملا رایگان برای بیماران
  • قابلیت دسترسی آسان از طریق موبایل و کامپیوتر
  • امنیت بسیار بالا و رمزگذاری شده همه اطلاعات
  • دسترسی تنها از طریق یک کلید تولید شده توسط صاحب پرونده
  • قابلیت دسترسی پزشکان تایید شده از سمت وازت بهداشت تنها از طریق حضور بیمار و یا اعضای خانواده بیمار
  • قابلیت تعریف دسترسی های مختلف برای هر پزشک توسط بیمار
  • قابلیت دسته بندی کردن اطلاعات بر اساس نیاز بیمار
  • قابلیت تعریف خانواده و والدین برای دسترسی بهتر و تعامل بیشتر با پزشک خانواده
  • قابلیت جستوجوی سریع در کسری از ثانیه
  • قابلیت اشتراک گذاری سریع و امن با پزشک معالج یا مراکز بهداشتی و درمانی
  • قابلیت کنترل روند بیماری و مشاهده نمودار های درمانی برای مشاهده پیشرفت و بهبود سلامتی
  • قابلیت دسترسی به زبان های مختلف جهت ارائه یا اشتراک گذاری با پزشکان غیر فارسی زبان و خارجی
  • امکان ذخیره سازی همه فایل های مخصوص تجهیزات پزشکی – پاراکلینیکی (CT Scan, MRI, PET Scan, CTR, ERCP, MRCP, Endoscopy, Colonoscopy, SonoGraphic, Angiography, EchoCardioGraphy, HACT, Chest X Ray)
  • قابلیت آپلود مدارک و سوابق کاغذی و همچنین دسته بندی کردن بر اساس زمان، مکان، نوع بیماری، پزشک و مراکز درمانی
  • قابلیت ارائه اطلاعات بر روی نمودار و خروجی اطلاعات مورد نیاز با قالب های (عکس، PFD ، اکسل)
  • رابط کاربری ساده برای سهولت استفاده افراد مسن سال
  • قابلیت ذخیره سازی فیلم، صدا و عکس و متن های مرتبط با سوابق شخص بیمار
  • و امکانات جزئی دیگر که برای رضایت بیماران و پزشکان طراحی شده است.
     

تکنولوژی دکتر لینک با قدرت تمام و اطمینان از قدم خود در دنیای پزشکی و تکیه بر علم های بومی سازی شده در مرز جمهوری اسلامی ایران با افتخار اعلام می کند که توانایی رقابت با بزرگترین ERP-CRM های پزشکی روز جهان را دارد. افتخار میکنیم که با وجود تحریم های زیادی که علیه ایران عزیزمان وجود دارد می توانیم حرکتی مستعدانه و جهادی در ایران عزیزمان داشته باشیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

اعتماد به مطب های شلوغ عادت قدیمی مردم!

این روزها در مطب برخی از پزشکان جای سوزن انداختن نیست. افراد که از راه‌های دور خودشان را به مطب پزشکان باتجربه می‌رسانند و البته ساعت‌های زیادی را پشت در اتاق پزشک سپری می‌کنند. برخی از آنها ناخوش ‌احوالند و عده‌ای دیگر برای چکاپ سالانه به پزشکان مراجعه می‌کنند.

 

بعضی پس از چند هفته نوبت‌شان شده و تعداد معدودی نیز با توصیه‌های منشی منتظر هستند تا در بین مریض، وقتی برای ملاقات پیدا کنند. در برخی از موارد منشی این دسته از پزشکان تلفنی وقت ملاقات نمی‌دهند و بیمار یا اطرافیان او ناچارند، زمانی را برای گرفتن وقت ملاقات و زمانی دیگر را در داخل مطب برای ملاقات با دکتر صرف کنند. البته در این بین وضعیت بیماران قدیمی کمی بهتر است. آنها یا دوران نقاهت پس از جراحی را سپری می‌کنند یا تحت درمان قرار دارند یا بیماری‌شان دوباره عود کرده ولی به‌هرحال چون بیمار قدیمی هستند، کمتر در صف‌های طولانی منتظر وقت ملاقات می‌مانند.

 

در این نوبت‌های طولانی هیچ توجهی به وخامت حال بیمار نمی‌شود و تنها ملاک برای ملاقات با پزشک، زمان دریافت نوبت است. البته در این بین، برخی بیماران با استفاده از رابطه یا به توصیه برخی دیگر از پزشکان زودتر از دیگران می‌توانند پزشک مورد نظرشان را ملاقات کنند. این وضعیت باعث شده تا برخی پزشکان، بیماران را به صورت گروهی ویزیت کنند یا مدت زمان بسیار کمی را برای معاینه بیمار اختصاص دهند که این خلاف منشور اخلاقی و موازین پزشکی است. از طرف دیگر بی‌توجهی پزشک به علایم بالینی و ارجاع بیمار به آزمایش‌های تشخیصی باعث شده تا بنابر اعلام مسئولان وزارت بهداشت میزان سونوگرافی‌ها، جراحی‌هایی چون سزارین در بخش‌های زنان، ام‌آر‌آی و رادیوگرافی در کشور چندین برابر سایر کشورهایی باشد که از لحاظ تعداد بیمار با ایران شرایط مشابه‌ای دارند. این در حالی است که بنا به  گفته محمدحاجی آقاجانی معاون درمان وزیر بهداشت استاندارد زمان ویزیت در مطب ها برای پزشک عمومی ١٥ دقیقه، متخصص ٢٠ دقیقه، فوق تخصص ٢٥ دقیقه  و روان پزشک ٣٠ دقیقه است.
اما یکی از اصولی که در تشخیص و بهبود بیماری از نظر روانی نقش مهمی دارد، توجه پزشک به حرف‌های بیمار و شرح‌ حال اوست که در میان برخی پزشکان مورد توجه چندانی قرار نمی‌گیرد. مسئولان سازمان نظام‌پزشکی می‌گویند این وضعیت درخصوص پزشکان متخصص و فوق‌تخصص بیماری‌هایی مانند سرطان، مغز و اعصاب و قلب و عروق بیشتر است. آنها کمبود نیروی متخصص در شهرستان‌ها و شهرهای کم‌جمعیت را یکی از مشکلات حوزه درمان می‌دانند که با اجرای طرح تحول نظام سلامت تا حدودی این مشکلات برطرف شده است ولی ازدحام و صف‌های طولانی در مطب برخی از پزشکان در کلانشهر‌هایی مانند تهران بیش از آن‌که مربوط به تعداد کم پزشکان متخصص باشد، ریشه در باورها و رفتارهای اجتماعی دارد.

 

(کیس واقعی – یک مکالمه کوتاه با مردم در صف پزشک)
نوبت‌های چند ماهه
از خستگی و بی‌خوابی کلافه شده است اما امید به درمان برادرش او را همچنان مصمم نشان می‌دهد. محمد قلی‌زاده که از تاکستان به تهران آمده است، به‌گفته خودش ٢روز است که منتظر وقت ملاقات با یکی از پزشکان معروف مغز و اعصاب در تهران سرگردان است. شب‌ها را در خودروی خود به صبح می‌رساند، و روزها در شهر می‌چرخد و بعدازظهر‌ها تا آخر شب در مطبی واقع در خیابان میرعماد منتظر می‌ماند تا پزشک متخصص پرونده پزشکی برادرش را ببیند. او که از شلوغی مطب کلافه به‌نظر می‌رسد می‌گوید: «علی، برادرم ٣‌سال پیش به بیماری صرع مبتلا شده است. در این ٣‌سال به پزشکان زیادی مراجعه کرده‌ایم، از زنجان تا قزوین هیچ متخصص مغز و اعصابی نیست که علی را پیش او نبرده باشیم ولی تاکنون حال او بهتر نشده است.»
او به چند کیسه دارو و انبوهی از کاغذ و عکس‌های رادیولوژی اشاره می‌کند و می‌گوید: «این‌ها نتیجه ٣‌سال درمان برادرم است. بیشتر پزشکان می‌گویند که این بیماری درمان قطعی ندارد، فقط می‌شود حمله‌های عصبی او را کاهش داد. هر پزشکی نسخه جدیدی به ما می‌دهد، باورتان نمی‌شود ولی خانه ما تبدیل به داروخانه شده است. معمولا پس از مراجعه به پزشک جدید و مصرف داروهایی که برای او تجویز می‌شود، چند وقتی حالش بهتر می‌شود ولی پس از مدتی بیماری او عود می‌کند.»
محمد درباره حضورش در تهران می‌گوید: « از طریق یکی از همکارانم فهمیدم که پزشک حاذقی در تهران بیمارهای زیادی مانند برادر من را درمان کرده است، به همین دلیل به تهران آمده‌ام تا پرونده او را ببیند، البته به من گفتند که نوبت‌های او چند ماهه است ولی با اصرار و توضیح مشکلات برادرم، منشی به من قول داد، که بین مریض برای من وقت بگیرد، الان ٢روز است که منتظر هستم تا چند دقیقه‌ای پرونده پزشکی برادرم را مطالعه کند و اگر لازم شد او را به اینجا بیاورم.»
او در پاسخ به این سوال که چرا به متخصص دیگری مراجعه نکرده است، می‌گوید: «پزشک با پزشک فرق می‌کند، شاید از لحاظ دانش یکی باشند ولی تجربه و حاذق‌بودن برخی از پزشکان چیزی نیست که بتوان آن را انکار کرد. درضمن این همه آدم که اینجا منتظر هستند، نشان می‌دهد که این پزشک کارش را بلد است!»

 

چند صندلی جلوتر خانم جوانی که آماده رفتن به داخل اتاق پزشک است، درباره علت مراجعه به این مطب  می‌گوید: «من از مریض‌های قدیمی دکتر […] هستم، هر ٦ماه یکبار باید برای چکاپ به اینجا بیایم به همین دلیل مشکل زیادی برای وقت گرفتن ندارم ولی اینجا یکی از شلوغ‌ترین مطب‌های تهران است. همان‌طور که می‌بینید جا برای نشستن هم نیست، بسیاری از مراجعان اینجا از شهرهای دور می‌آیند. وقت تلفنی گرفتن خیلی سخت است، نوبت‌های اینجا چند ماهه است، چون این دکتر ٣ ماه از‌ سال را ایران نیست.»

او ادامه می‌دهد: «من ٥‌سال پیش به علت تومور مغزی جراحی شدم. تا ٢‌سال اول هر ماه یک بار به اینجا می‌آمدم، بعد از آن هر ٣ ماه یک بار و الان یک سالی می‌شود که ٦ماه به ٦ماه چکاپ می‌شوم. خوشبختانه مشکلی هم ندارم ولی بعضی مراجعان اینجا مشکلات حادی دارند، که دل هر آدمی به درد می‌آید، البته خوش‌اخلاقی و انصاف این پزشک باعث شهرت بیشتر او شده است. من شنیده‌ام تاکنون چند بیمار بدحال را که پول زیادی هم نداشته‌اند، رایگان جراحی کرده است. وقتی در این زمانه پزشکی این خصوصیات را داشته باشد معلوم است که اینجا جای سوزن انداختن نخواهد بود.»

 

مسئولان سازمان نظام پزشکی مهم‌ترین دلیل نوبت‌های طولانی در مطب برخی از پزشکان را مراجعه بی‌مورد مردم بدون درنظر گرفتن بیماری و تنها به دلیل شهرت پزشکان می‌دانند و تنها راهکار برای جلوگیری از این صف‌های طولانی مدت و به دنبال آن نوبت‌دهی‌های طولانی را عدم‌مراجعه غیرضروری به پزشک متخصص و جایگزین کردن پزشکان دیگر برای درمان بیماری عنوان می‌کنند. از طرف دیگر مراجعه غیرضروری به پزشکان متخصص برای بیماری‌های ساده و کم‌خطر باعث خواهد شد تا شانس مراجعه بیماران بدحال با خطر بالا، کم شود، موضوعی که می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری داشته باشد.  

 

اعتماد مردم به پزشکان باتجربه
با این حساب جدا از کمبود پزشکان متخصص در برخی رشته‌های خاص، شلوغی و ازدحام در مطب برخی از پزشکان در شهرهای بزرگ بیشتر به دلیل یک عادت اجتماعی است، نکته اصلی اینجا است که مراجعه به مراکز معروف و شلوغ همواره یکی از رفتارهای اجتماعی در ایران است. رستوران، مرکز خرید یا مطب دکتر فرقی نمی‌کند، این طرز فکر که «شلوغی در هر جایی نشان از کیفیت و بهتر بودن دارد» رفته‌رفته به عادت فکری برای جامعه ایرانی تبدیل شده است که تبعیت نکردن از آن به معنای افت‌ شأن و مقام اجتماعی است. این رفتار در تمام شئون زندگی ایرانیان ریشه دوانده است. اردشیر گراوند با بیان این مطلب می‌گوید:

 

این موضوع نتیجه اعتماد شکل گرفته بین پزشک و جامعه است و شکل‌گیری اعتماد فرآیندی بلندمدت است. به همین دلیل هم مطب پزشکان باتجربه و مسن همواره شلوغ‌تر از سایر همکاران جوان آنها  است.

 

این جامعه‌شناس و پژوهشگر مسائل اجتماعی با بیان اینکه انتخاب پزشک معالج از حقوق اولیه هر انسانی است، می‌افزاید:  «حق انتخاب درخصوص درمان یکی از اصول اساسی در منشور اخلاقی و موازین درمانی است، به همین دلیل نمی‌توان با دستور و بخشنامه برای انتخاب مردم محدودیت ایجاد کرد.»
گراوند با اشاره به ریسک‌پذیری پایین جامعه ایرانی می‌گوید:  «استفاده از روشی آزموده شده با نتایج مشخص و مطلوب، کاری عقلانی است و جامعه ایرانی بارها نشان داده که تمایلی به انجام ریسک‌های بزرگ ندارد. به همین دلیل هم مردم در مراجعه به پزشک ترجیح می‌دهند بیشتر به سراغ پزشکان معروف و مطمئن بروند. البته این دیدگاه الزاما به منزله این نیست که کار سایر پزشکان خوب نیست؛ در اینجا بیشتر بحث اعتماد مطرح است.»

 

در مجموع به‌نظر می‌رسد شلوغی و ازدحام بیماران در مطب برخی از پزشکان را می‌توان با توسعه نظام ارجاع و پزشک خانواده تا حدودی کاهش داد. از طرف دیگر انجام برخی از اقدامات چون نظارت بر تعداد ویزیت‌های پزشکان از طریق نظام بیمه‌ای و نظارت بیشتر سازمان نظام‌پزشکی می‌تواند در ایجاد تعادل در مراجعه بیماران به پزشکان موثر باشد.

 

تکنولوژی دکتر لینک هم مانند خیلی سرویس دهندگان محصولات مدیریت مطب و کلینیک قابلیت منحصر به فردی بروی سیستم نوبت دهی و تعیین وقت ملاقات با پزشک معالج دارد. ولی نکته ای که حائز اهمیت است ، چند درصد از ۱۰۰ درصد بیماران یک مطب شلوغ توانایی نوبت گیری از این سیستم هوشمند تلفنی، آنلاین را دارند آیا اون مطب و یا کلینیک واقعا خلوت می شود؟
تیم R&D دکتر لینک با صراحت اعلام میکنند تنها ۱% از افراد از این سیستم استفاده میکنند و آن مطب به کماکان به شلوغی خود و ازدحام ادامه می دهد.

 

سرویس هوشمند مدیریت مطب و کلینیک دکتر لینک با استراتژی های مدیریتی این مشکل را هم برای نوبت های حضوری و هم برای نوبت های آنلاین برطرف کرده به گوشه ای از راه حل های دکتر لینک اشاره میکنیم:
سیستم ویزیت آنلاین:
دکتر لینک با استفاده از آخرین دستاورد های IT سرویس هوشمند ویدیو کنفرانس را که از طریق (کامپیوتر، لپتاپ، تبلت، موبایل) اجرا می شود این توانایی رو به پزشک و بیمار می دهد که بعضی از ویزیت های سطحی پزشک یا چکاپ بیمار که همراه با بررسی پرونده می باشد را از طریق این افزونه هوشمند دکتر لینک انجام دهد.

 

سیستم نوبت دهی هوشمند:
این سیستم هم مشابه بقیه سیستم ها نوبت های خالی را تشخیص می دهد و رزو می کند مسائل مالی را انجام میدهد و حتی توانایی کنسلی و یا تغییر نوبت را هم دارد ولی قسمتی که در مورد دکتر لینک متفاوت عمل می کند اطلاع رسانی آنی نوبت حضور بیمار داخل مطب می باشد. که نه بر اساس زمان نوبت بلکه در اساس آخرین بیماری که پیش پزشک حضور دارد به صورت SMS یا
PUSH NOTIFICATION روی گوشی هوشمند بیمار اطلاع می دهد.
آیا این سیستم واقعا متمایز است؟
از نظر ما هنوز جای کار دارد چون دید دکتر لینک برای این بخش بسیار بسیار گسترده تر از یه سیستم نوبت دهی سادس ما روی فرهنگ، تفکر و روند  حضور بیماران کار میکنیم که بتونیم ازدحام و شلوغی مطب و کلینیک را کنترل کنیم.
این کار جدی دکتر لینک برای سیستم نوبت دهی می باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک