مجله روانشناسی

مدیریت مراکز روانشناسی

۹ مطلب در آبان ۱۳۹۷ ثبت شده است

راهکارهای نجات پزشکان در بحران های اقتصادی

فرض کنید شما مسافر خوش‌شانس کشتی تایتانیک بوده‌اید و پیش از غرق کشتی سوار بر یک قایق نجات هستید. ظرفیت قایق به حد نهایی خود رسیده است و حتی امکان سوار کردن یک نفر را هم ندارد. یک نفر فریاد زنان و شناکنان به سمت قایق می‌آید و همه شما مطمئن هستید که اگر این فرد سوار بر قایق شود، قایق واژگون می‌شود. در این زمان کوتاه پیشنهاد شما به افسر فرمانده قایق چیست؟


این سوالی است که مایکل سندل یکی از فیلسوفان اخلاق از شاگردان خود در سراسر جهان پرسیده است و می‌توان حدس زد که با توجه به تعدد شاگردان و مخاطبان پاسخ‌هایی به شدت متفاوت دریافت کرده است. بی‌رحمانه‌ترین پاسخ شاید این باشد که وقتی غریق نزدیک قایق شد با پارو بر سرش می‌کوبیم (!) تا غرق شود و نتواند به قایق آسیب بزند. جان ده‌ها نفر در برابر جان یک نفر! اصل فایده جرمی بنتام هم این کنش را توجیه می‌کند. روش دیگری که در آن سوی طیف قرار دارد می‌گوید برای گریز از چنین راه‌حل بی‌رحمانه‌ای و کشتن یک فرد بی‌گناه باید فداکاری کرد و یک نفر به جای آن فرد باید داوطلبانه به دریا بپرد! راه‌حل‌های فردی و جمعی دیگری نیز وجود دارد، اما خلاقانه‌ترین پاسخی که سندل دریافت کرد راه‌حلی جمعی بود که نظم، همکاری و انضباط بسیاری می‌طلبید؛ ولی نه بی‌رحمانه بود و نه فداکارانه: همه افراد سالم قایق باید به نوبت و تا جایی که تحمل دارند به دریا بپرند و با طنابی به قایق وصل باشند. این وضعیت تا رسیدن کمک (که البته نزدیک بود) ادامه پیدا می‌کرد. در این صورت غریق را می‌توان از دریا گرفت و کسی را نکشت و کسی را هم مجبور به فداکاری بیش از حد نکرد! یک سرماخوردگی ناقابل هزینه چنین عمل هوشمندانه، جمعی و موثری است…


در این مقاله به راه‌حل‌های فردی نگاهی می‌اندازم.  وقتی وضعیت اقتصاد و سیاست چندان مطلوب نیست و گرایش‌های بازار به سمت رکود است، پزشکانی که به تازگی کسب و کار کوچک خود را تأسیس کرده و یا پزشکانی که کمتر شدن مراجعه‌کنندگان را تجربه می‌کنند، چند راه حل محدود دارند تا وضعیت اقتصادی خود را بهبود ببخشند و یا اینکه مانع بد‌تر شدن آن شوند:

 تبلیغات:

اولین پیشنهاد مشاوران تبلیغاتی و بازاریابی به شما این است که تبلیغات موثر و هدف‌مند در سطح شهر و یا شبکه‌های مجازی داشته باشید. ما چند رویکر کلی برای تبلیغات داریم.

اولین آن‌ها تبلیغات مبتنی بر کاهش هزینه‌ها برای مراجعین است. این شیوه تبلیغی در مناطق فقیر و متوسط‌ نشین می‌تواند افراد را جذب کند. با توجه به شیوع گسترده تلفن‌های هوشمند حتی در لایه‌های پایین اجتماع می‌توان ترکیبی از تبلیغات مجازی و چاپی با شعارهای مبتنی بر کاهش هزینه‌ها، انجام تمامی امور در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حضور در زمان‌های غیرمعمول (مثلا شب هنگام یا روزهای تعطیل) را برای این کار در نظرگرفت.

دومین روش تبلیغات، رویکرد شبکه‌ای است. یعنی شبکه‌ای از ‌پزشکان یکدیگر را حمایت و پشتیبانی کنند. دندان‌پزشکی فقط درمان ریشه را ترجیح می‌دهد و ترمیم‌هایش را برای یکی از دوستان می‌فرستد. به همین ترتیب شبکه‌ای از همکاران برای جراحی و ایمپلنت و پروتز و… وجود دارند که برای یکدیگر بیمار می‌فرستند. این روش تبلیغی موثر‌ترین روش‌هاست؛ زیرا یک دندان‌پزشک دیگر شما را معرفی کرده است و بیمار به او اطمینان زیادی دارد. البته پیدا کردن همکاران قابل اعتمادی که پس از انجام کار تخصصی خود، بیمار را دوباره پس بفرستند (!) همیشه آسان نیست.

سومین رویکرد، تبلیغات در راستای برتری تکنولوژیک است. تبلیغاتی که در سال‌های اخیر رواج زیادی یافته است و از کلمات کلیدی «آخرین متدهای روز اروپا و آمریکا»، «لیزر»، «دیجیتالی»، «میکروسکوپ» و… در آن به وفور استفاده می‌شود. در این رویکرد فرض بر این است که مخاطبان عموما مقهور برتری تکنولوژیک هستند و ‌پزشکانی را که از این وسایل و تجهیزات نوین استفاده می‌کنند، ترجیح می‌دهند.

روش بعدی تکیه بر مفهوم تمایز است. این شیوه بر خلاف روش اول بر خاص، گران و یگانه بودن خدمات ارائه شده، تأکید دارد و برای طبقه ابرثروتمند جوامعی مثل ما طراحی می‌شود. جمله‌ای که از یک پزشک معروف در هنگام برآورد هزینه‌های بیمار شنیدم، آیینه تمام‌نمای این شیوه از تبلیغات است:

«ببین عزیزم! شما برای رسیدن به مقصد می‌تونی سوار پراید بشی یا می‌تونی سوار بنز بشی! اگر خواستی سوار بنز بشی البته که باید هزینه سلیقه خوبت را هم بدی!»

این جمله چنان هوشمندانه طراحی شده است که من متعجبم چطور گوینده آن جزو منتخبین سازمان نظام‌پزشکی امسال نبود! بدیهی است که افراد زیادی این وضعیت را تجربه نمی‌کنند و برای «سلبریتی» شدن باید در هر مناسبتی- به‌خصوص اگردوربینی هم در آن حوالی باشد- حضور داشت، از سرمایه اجتماعی و حتی سیاسی بالایی برخوردار بود.

مدرک‌گرایی:

در هنگامی که وضعیت بازار راکد است، برخورداری از سرمایه فرهنگی بالا به قول بوردیو جامعه‌شناس فرانسوی شاید بیشتر به کار بیاید. وقتی افراد کمتری و فقط از اقشار بالاتری توانایی مالی مراجعه به ‌پزشک را دارند، مدرک نقش مهمی بازی می‌کند. این افراد ترجیح می‌دهند که به متخصص و یا فوق‌تخصص و فلوشیپ مراجعه کنند تا یک ‌پزشک عمومی! اگر این متخصصان مدرکی هم از کشورهای پیشرفته داشته باشند که چه بهتر و اگر این مدرک از دانشگاه‌های سلبریتی مثل کینگز کالج لندن و یا کلمبیای نیویورک اخذ شده باشد که هر نخ قندی را شل می‌کند!

به همین علت است که ما تلاش می‌کنیم تمام مدارکمان (از جمله مدارک بازآموزی مدون!) را روی دیوار مطب بکوبیم. ‌پزشکی را تصور کنید که پشت یک میز عریض چوب گردو نشسته است و دیوار پشت سرش، سراسر با مدارکی به زبان‌های خارجی پر شده است. به راستی که این صحنه مقهور کننده است! خلاصه آنکه اگر احساس می‌کنید مدرک پزشکی عمومی شما را کفاف نمی‌دهد و علی‌رغم همه توانایی‌ها اصلا دیده نمی‌شوید، بدانید که شما قربانی کسادی بازار هستید و نه بی‌سوادی و کم دانی!

تقاضای القایی:

تا به حال شده که به همراه دوستان وارد فروشگاهی بشوید و به‌صورت ناخودآگاه و بدون نیاز به چیزی، خرید کنید؟ به راستی چینش اشیاء و زرق و برق فروشگاه‌ها چیزی در خود دارد که شما را وادار به خرید می‌کنید. این فروشگاه‌ها در زمان و مکان مناسب وسیله‌ای را برای فروش با تخفیف عرضه می‌کنند که شما فکر می‌کنید اگر آن را نخرید، حتما زندگی‌تان لنگ می‌ماند. دقت کرده‌اید قبل از صندوق خرید و بر روی کانتر، خوردنی‌های کوچک و خوشمزه با قیمت پایین را عرضه می‌کنند؟ برنامه‌ریزان فروش در این فروشگاه‌ها با روان‌شناسی دقیق مخاطب به این نتیجه رسیده‌اند که وقتی شما در صف صندوق ایستاده‌اید با رغبت بیشتری پول خرد‌هایتان را خرج می‌کنید.

تحریک کردن مغز مخاطب برای تملک یک کالا یا برخورداری از خدمات تقاضای القایی نام دارد. ما پزشکان نیز در ایجاد و تحریک چنین تقاضاهایی دخیل هستیم. چرا اکثر خانم‌های ایرانی از طبقات مختلف رینوپلاستی را انجام می‌دهند؟ چرا بسیاری از زنان و حتی مردان احساس نیاز می‌کنند تا بدنشان را در راستای زیبایی هر چه بیشتر بتراشند و بخراشند؟ همه تقصیر با پزشکان نیست ولی بسیاری از آن‌ها نیز در دامن‌زدن به چنین فضایی فعال عمل می‌کنند.

تا به اینجا با راهکار های فردی آشنا شدید. در مقاله بعدی در مورد راهکارهای اجتماعی نیز صحیت خواهیم نمود. جهت دریافت مشاوره در زمینه جذب بیمار و دیجیتال مارکتینگ پزشکی با مشاوران دکتر لینک در تماس باشید.

مقالات مرتبط:

رابطه ی بین کیفیت خدمات و وفاداری بیماران در بیمارستان

تبلیغات آفلاین در مطب: طراحی کاتالوگ

اشتباهات معمول بازاریابی در شبکه های اجتماعی

اصول تبلیغات پزشکی برای میخکوب کردن بیماران

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

نحوه هشتگ نویسی (مختص پزشکان)

امروزه باوجود تبلیغات و بیلبوردهای مختلف که هرروز با آنها مواجه می‌شویم کم پیش می آید که یکی از آنها را بدون هشتگ دیده باشیم. در حال حاضر این شبکه‌های اجتماعی هستند که میزبان تبلیغات ما شده‌اند. حالا این کسب‌وکارها هستند که هشتگ را برای مشتری‌ها ایجاد می‌کنند تا اطلاعات بیشتری در مورد کالاها و خدمات پیدا کنند.

هشتگ‌ها باعث افزایش ارتباط مخاطب و آگاهی از برند می‌شوند. وقتی شروع به ساختن هشتگ می‌کنید راه جدیدی را در اختیار بیمار برای برقراری ارتباط با محصول یا خدمات قرار می‌دهید و به کاربران اجازه می‌دهید راه بهتری برای ارتباط با موضوع هشتگ پیدا کنند. نمی‌توانید منکر قدرت هشتگ خوب برای مطب خود شوید.

چرا از باید از هشتگ استفاده کنیم؟

ساختن هشتگ، منافع زیادی دارد. هشتگ‌ها قدرت بیشتری برای برقراری ارتباط بهتر با بیمار دارند. هشتگ‌ها همین‌طور منابع خوبی برای بازاریابی هستند. بعضی هشتگ‌ها عملکرد فراخوان از سوی بیمار دارند که با کلیک روی آنها با مطب ارتباط برقرار می‌کنند. ساختن هشتگ و استفاده از آنها باعث می‌شود بیمار راه دیگری برای به یادآوردن شما پیدا کند.

چه زمانی از هشتگ‌ها استفاده کنیم؟

  • تبلیغ
  • رویداد
  • مسابقه
  • ارائه خدمات
  • فرصت‌های شغلی
  • هدف‌گذاری

همه این نمونه‌ها نیاز به ایجاد یک نوع مکالمه دارد. هشتگ های معروف و مخصوص یک مطب باید بیمار را ترغیب به ارتباط و بحث در مورد هشتگ کنند.

هشتگ ها چه مزایایی دارند؟

برای اینکه دیگران در مورد محصول یا خدمات شما بیشتر صحبت کنند باید منبعی برای این کار وجود داشته باشد. هشتگ‌ها نشان داده‌اند که برای این منظور خیلی مفید هستند.

  • برای پیدا شدن بهینه: هشتگ‌ منبع طبیعی دیگری برای پیدا شدن محتوای شماست. اگر از هشتگ‌هایی استفاده کنید که مربوط به تخصص شما باشد احتمال پیدا شدنتان بیشتر خواهد شد.
  • افزایش ترافیک: همان‌طور که در بالا اشاره شد هشتگ‌ها قابلیت شناسایی برند شما را بالاتر می‌برند. وقتی راحت‌تر پیدا شدید احتمال بیشتری دارد که از شبکه‌های اجتماعی ترافیک بگیرید. جستجوی هشتگ‌ها در فیس‌بوک ، توئیتر و اینستاگرام صورت می‌گیرد.
  • نمونه‌هایی از طرفداران برند شما: طرفداران یک برند منابع قابل‌اطمینانی هستند.هشتگ‌ها راه خیلی خوبی هستند تا طرفداران خود را به مشتری‌ها نشان بدهید.
  • بررسی تلاش‌های شما: با استفاده از ابزارهایی مثل: sproutsocial می‌توانید هشتگ‌ها را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید. تحلیل هشتگ‌ها به شما تصویری از پیام‌هایی می‌دهد که بیماران به آن واکنش مثبت نشان می‌دهند. داشتن داده‌های بیشتر باعث تمایز شما می‌شود.
  • اثر بین شبکه‌ای: یک ویژگی هشتگ‌ها این است که می‌توانید از آنها در شبکه‌های مختلف استفاده کنید. در این صورت می‌توانید تبلیغات بین شبکه‌ای داشته باشید.

هدف گذاری و شناخت شبکه های اجتماعی

ساختن هشتگ باید با توجه به هدف نهایی شما باشد چراکه داشتن هشتگ قابل‌ اندازه‌گیری برای بازاریابی ضروری است. این کار را قبل از ساختن هشتگ‌های جالب انجام دهید.

هشتگ‌ها قابلیت افزایش ترافیک و ارتباط مشتری را دارند. همه این‌ها باید جز عوامل ایجاد استراتژی بازگشت سرمایه در شبکه‌های اجتماعی باشد. بنابراین هدف از ساختن بهترین هشتگ باید با هدف برندتان در یک راستا باشد.

  • افزایش گفتگو در مورد مطب شما
  • قابلیت دیده شدن در شبکه‌های اجتماعی خاص
  • پیدا کردن هشتگ‌های مرتبط با شما
  • افزایش تعداد کلیک روی لینک‌ها
  • محاسبه میزان دسترسی مشتری‌ها
  • افزایش منشن‌ها
  • شناسایی ترندهای شبکه‌های اجتماعی
  • مشخص کردن شبکه اجتماعی

وقتی هدف را مشخص کردید باید شبکه اجتماعی هدف را مشخص کنید. فهرست هدف‌های بالا می‌تواند به یک شبکه اجتماعی خاص مرتبط باشد. بنابراین باید بدانید که هشتگ‌های خود را کجا قرار می‌دهید.

بسته به هدفتان، اهمیت نوع شبکه اجتماعی می‌تواند تغییر کند. اگر هشتگ‌های مرتبط با برند ایجاد می‌کنید که از مطب شما حمایت می‌کنند می‌توانید در هر شبکه اجتماعی از آنها استفاده کنید.

چگونه هشتگ بسازیم؟

حالا که شبکه اجتماعی و هدفتان را مشخص کردید زمان خلاق بودن رسیده است. البته  باید تعادلی بین خلاق بودن و عادی بودن پیدا کنید. هشتگ‌ها باید منحصربه‌فرد و مرتبط باکسب‌وکار باشند.

خلاق باشید

هشتگ را بدون دلیل ایجاد نکنید. هشتگ‌های موفق این ویژگی‌ها رادارند:

  • کوتاه هستند.
  • فراموش نمی‌شوند.
  • با برند شما مرتبط هستند.
  • مخصوص برند شما هستند.
  • روی یک پیام تمرکز دارند.
  • پیامی ساده دارند.

گاهی اوقات تیم‌های بازاریابی، هشتگ‌ها را بیش‌ازحد تحلیل می‌کنند. بهتر است پیام شما مستقیم باشد. اگر هشتگ‌ها پیچیده باشند، پیام آنها از دست می‌رود. خلاقیت همیشه خوب است اما خلاقیت زیادی هم مردم را سردرگم می‌کند.

مطمئن شوید پیام شما به مردم می‌رسد و با برندتان مرتبط است. نیازی به خلق هشتگی خیلی خاص ندارید. ممکن است مشتری را به خاطر هشتگی زیادی خنده‌دار یا هوشمند از دست بدهید.

عملگرا باشید

وقتی پیام شما عملگرا باشد احتمال زیادی دارد پاسخ بیشتری دریافت کنید. با برقراری تعادلی بین سادگی و هوشمندی، می‌توانید مردم را به عمل کردن وادار کنید.

۱. سوال بپرسید

۲. تحریک حس ضرورت

۳. بازی با احساسات

۴. نیاز به ارتباط

اگر مردم دست به عمل بزنند یعنی هشتگ شما جواب داده است. باید بتوانید احساسات را در شبکه های اجتماعی هدف قرار بدهید.

بررسی مجدد هشتگ‌ها

با اینکه شاهد اشتباهات زیادی از برندها در شبکه‌های اجتماعی هستیم اما این خطاها همچنان رخ می‌دهند. به همین دلیل باید آنها را دوباره بررسی کنید و قبل از قرار دادن، آنها را بررسی کنید.

اگر شک دارید بهتر است دوباره بررسی کنید. شکست در شبکه‌های اجتماعی به چهره برند ضربه می‌زند. قبل از ارائه هشتگ باید به این نکات توجه کنید:

همه شبکه‌ها را بررسی کنید: هشتگ خود را در همه شبکه‌های اجتماعی بررسی کنید. در این صورت متوجه می‌شوید چه محتوایی مرتبط با هشتگ شما تولید شدهاست.

مطمئن شوید دوگانگی در پیام وجود ندارد: شاید تیم بازاریابی فکر نکند که یک هشتگ معنای متفاوتی دارد اما دنبال کننده‌ها ممکن است طور دیگری فکر کنند.

از رویدادهای در جریان، مطلع باشید: همیشه به زمان ارائه هشتگ خود دقت کنید تا تداخلی با رویدادهای در جریان نداشته باشد.

همه چیز را دنبال کنید

برنامه‌ای دقیق برای توئیت‌ها، پست‌های اینستاگرام و فیسبوک حاوی هشتگ تهیه کنید. خلاصه بودن کلید موفقیت در استفاده از هشتگ‌ها است. از پست کردن مرتب هشتگ‌ها پرهیز کنید. هشتگ‌های زیادی می‌تواند باعث ناراحتی کاربران شود. هشتگ‌ها را در بازه زمانی خاص و به تعداد مشخص استفاده کنید. میزان اثر آنها را در بازه‌های ۳، ۶ و ۱۲ ماهه بررسی کنید.

نکات مهم برای انتخاب شبکه‌ی اجتماعی

هشتگ‌ گذاری در توئیتر

هشتگ‌ها در توئیتر شروع شدند. بنابراین می‌دانید که این فضا برای شناسایی، ایجاد ارتباط خیلی مهم است. استفاده از هشتگ‌ها در توئیتر برای رویدادهای مشخص خیلی مفید است. اگر از هشتگ‌های محبوب استفاده می‌کنید شانس بیشتری برای دیده شدن در توئیتر دارید.

استفاده از هشتگ‌ها در توئیتر نسبت به اینستاگرام این مزیت را دارد که می‌توانید به هشتگ‌ها لینک اختصاصی دهید. اینستاگرام فقط در قسمت بیو اجازه استفاده از لینک را می‌دهد. هر توئیت می‌تواند حاوی هشتگ و لینک باشد. این موضوع باعث ساده‌تر شدن هدایت مشتری به صفحات بازاریابی وب سایت می‌شود.

همچنین قابلیت جستجوی توئیتر کار را برای هشتگ‌های برند دار ساده‌تر می‌کند. این هشتگ‌ها مختص یک برند هستند و به‌راحتی نسبت به سایر توئیت‌ها قابل‌شناسایی هستند. به همین دلیل خیلی از برندها، کمپین‌های خود را در توئیتر شروع می‌کنند.

هشتگ‌ گذاری در اینستاگرام

یکی از محل‌هایی که نباید مثل: توئیتر، از هشتگ‌های تبلیغی استفاده کرد شبکه‌های اجتماعی تصویر محور هستند. بااینکه توئیتر هم از تصاویر و ویدئو پشتیبانی می‌کند اما کاربران بیشتر با محتوای تصویری اینستاگرام ارتباط برقرار می‌کنند. این بستر مناسب رقابت‌ها و سایر محتواهای تصویری است.

هشتگ‌های اینستاگرام مرتب جستجو می‌شوند بنابراین شانس پیدا شدن‌تان خیلی بالاست. البته هشتگ‌های اینستاگرام چند عملکرد بین شبکه‌ای ندارند. بااینکه مثل: فیس‌بوک و توئیتر می‌توانید در بیو خود لینک بگذارید اما این فضا را برای لینک‌های بازاریابی دیجیتال خود باید حفظ کنید.

مزیت دیگر اینستاگرام این است که می‌توانید برای هر پست، ۳۰ هشتگ به‌کار ببرید. مختصر بودن هشتگ‌ها خیلی مهم است. البته می‌توانید هشتگ‌ها را مخفی کنید. این کار جلوی تگ‌های اضافی را می‌گیرد.

هشتگ‌ گذاری در فیسبوک

هشتگ‌های فیس‌بوک منحصربه‌فرد هستنند. بااینکه به‌اندازه اینستاگرام و توئیترمحبوب نیستند اما مؤثرند. هشتگ‌ها در فیس‌بوک بر اساس محبوبیت و تاریخ دسته‌بندی‌ شده‌اند. می‌توانید بر اساس فردی که هشتگ را ایجاد کرده، تاریخ و مکان تگ آنها را دسته‌بندی کنید.

برخلاف هشتگ‌های اینستاگرام، در فیسبوک بهتر است از هشتگ‌های کمتری استفاده کنید. استفاده از 21 هشتگ نسبت به 53 هشتگ، باعث افزایش بیش از ۱۷۷ ارتباط از طرف کاربران می‌شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دیجیتال مارکتینگ پزشکی با مشاوران دکتر لینک در تماس باشید.

مقالات مرتبط:

راه های افزایش فالوئر در شبکه های اجتماعی مختص پزشکان

تاثیر شبکه های اجتماعی در جذب بیمار

تولید محتوای پزشکی

اشتباهات معمول بازاریابی در شبکه های اجتماعی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

بررسی خشونت بیماران علیه پزشکان

وقتی سخن از خشونت در محل کار علیه پزشکان به میان می آید، تصور بر این است که خشونت از طرف شخص بیمار بر پزشک اعمال شده و از آنجا که شخص بیمار از نظر جسمی و روانی در شرایط دشواری قرار دارد، این نوع خشونت شغلی محل اعتنا نیست و یکی از دشواری های شغل پزشکی است، که باید آن را پذیرفت و با آن کنار آمد. نتیجه چنین توجیهی این است که به خشونتگران مصونیتی اعطا می کند که در اعمال خشونت نسبت به پزشک و پرستار و دیگر پرسنل درمانی خود را آزاد و مختار ببینند.

اگر بخواهیم به طور علمی و بر اساس پژوهش به این استدلال بپردازیم، چند نکته را باید در نظر داشت که اولاٌ در ایران خشونت علیه پزشکان شیوع بالایی دارد به طوری که ۸۲٫۶ درصد از پزشکان مشارکت کننده در یک مطالعه گفتند که خشونت کلامی را در طی یک سال گذشته تجربه کرده اند و ۱۹٫۸ درصد نیز تجربه خشونت فیزیکی (علاوه بر خشونت کلامی) در محل کار داشتند. ۷۹٫۷ درصد از این خشونت توسط همراه بیمار بر پزشک اعمال شده بود که این یافته بر خلاف آن استدلال مصونیت بخش است که مرتکب خشونت را شخص بیمار معرفی می کند و از این رو پرخاشگری او را قابل چشم پوشی می داند.

به نظر می رسد میزان بالای خشونت علیه پزشکان از طرف همراهان بیمار، محصول تضاد بین نقش همراه بیمار در مقام شخص”خیرخواه حامی” بیمار با پزشک است که نقش مفروض او شخص “خیرخواه بی طرف” است. در واقع تعارض میان حمایت گری همراه بیمار و بی طرفی پزشک موجب می شود که همراه بیمار به مداخله در عملکرد پزشک مبادرت کند، که چون در مغایرت با پروفشنالیزم پزشکی است، از این رو زمینه خشونت کلامی و فیزیکی فراهم می شود.

بی طرفی پزشک یکی از ویژگی هایی است که پزشکان به ویژه در امر طبابت و مدیریت مکان درمانی و مراجعان به آن نیازمند هستند، که هم بتوانند بیمار را فارغ از ارزش های تحمیلی و بیرونی معالجه کنند و هم در تقسیم توجه به بیماران از آن استفاده کنند. در حالیکه همراهان بیماران ممکن است مشکل بیمار خود را حاد و نیازمند توجه بدانند، اما این نظر همراهان بیمار لزوماً مورد تأیید درمانگران نیست، چون ملاک ارزیابی آنها از وضعیت بیماران دانش پزشکی است و نه عواطف و احساساتی که بی طرفی را مخدوش می کند.

نکته ی دیگری که در مسأله خشونت علیه پزشکان نباید از قلم انداخت، نوع تعامل و رابطه پزشک با بیمار است که به نظر می رسد، الگوی رابطه پدرسالارانه با بیماران و فقدان رابطه مشارکتی (که براساس توضیح بیمار و بهره بردن از نظرات او در امر تشخیص و درمان است)، می تواند زمینه بروز خشونت را تسهیل کند؛ به طوری که نتایج پژوهشی که در این خصوص انجام شده نشان می دهد که ۹۳ درصد پزشکانی که الگوی رابطه شان با بیمار از نوع پدرسالارانه بود خشونت شغلی را تجربه کرده اند. نگاهی به مطالعات مختلف نشان می دهد که الگوی رابطه پدرسالارانه رایج ترین الگوی رابطه بین پزشک و بیمار در ایران است که خود می تواند زمینه ساز آسیب هایی برای نظام مراقبت سلامت باشد.

پزشکی ماهیتاً شغلی استرس زا است و پزشکان نیز همچون سایر گروه های شغلی نیازمند امنیت و آرامش هستند. از طرفی طبابت و درمانگری نیازمند محیطی امن و امان و با ثبات است که پزشکان بتوانند به بهترین وجه دانش و تجربه خود را در معالجه بیمار به کار ببرند و بیماران به حق خود یعنی برخورداری از حداکثر تلاش کادر درمان برای بهبود بهره مند شوند. برای برقراری چنین شرایطی لازم است خشونت علیه کادر درمان به عنوان یک مسأله مهم در حوزه سلامت شناخته شود و تمهیدات مختلف برای پیشگیری از آن اندیشیده شود. بخشی از این تلاش پیشگیرانه لازم است برای کنترل خشم مهاجمان و مرتکبان خشونت به کار گرفته شود و بخشی دیگری هم البته متوجه اصلاح رابطه پزشک و بیمار گردد.

جهت دریافت مقالات مرتبط دکتر لینک را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

مقالات مرتبط:

تاکتیک‌ های تشویقی در جذب بیمار / چگونه در ارائه تخفیف نوآوری به خرج دهیم؟

مدیریت ارتباط با مشتریان ویژه پزشکان

کسب مهارت های ارتباطی در ارتباط با بیمار 

تاثیر ارتباط دو طرفه با بیمار و جامعه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

تاکتیک‌ های تشویقی در جذب بیمار / چگونه در ارائه تخفیف نوآوری به خرج دهیم؟

برای مراکز درمانی کوچک یکی از روش های فروش بیشتر دادن تخفیف به بیماران است. اما یک مسئله ای وجود دارد، تا زمانی که یک سری کارها را از قبل انجام نداده باشید، تخفیف دادن ممکن است به مطب شما خسارت وارد کند.

چطور می شود مطمئن شد که تخفیف دادن به بیزنس و تجارت شما خسارت وارد نمی کند و موجب سود دهی است؟

می بایست هدف هایی داشته باشید و بدانید که از چه طرقی می توانید به مشتریان خودتان دست پیدا کنید. مهمتر از همه باید ابزاری برای سنجش اینکه شما به مشتریان هدف خود می رسید یا خیر را پیدا کنید. در پایین به شما خواهم گفت که چگونه تخفیف دهید، چگونه هدف های درست را پیاده سازی کنید و حتی چگونه موفقیت خود را در این زمینه اندازه گیری کنید.

معایب و مزایای تخفیف دادن

مزایا و معایب زیادی برای تخفیف دادن خدمات و کالاهای شما وجود دارد. اول از همه بگذارید ببینیم که آنها چه هستند تا بتوانیم برای آنها برنامه ای هم داشته باشیم

۱. مزایای استراتژی های تخفیف دادن

تخفیف دادن بر قیمت ها استراتژی است که باعث افزایش فروش شما می شود، بیماران جدید برای شما ایجاد می کند، و باعث بوجود آمدن مزایایی برای شما می گردد از قبیل: بیماران شما احساس خوبی نسبت به شما خواهند داشت.

بر اساس یکی از تحقیقات زمانی که شما تخفیف یا کوپنی را دریافت می کنید احساس خوشحالی و رضایت و آرامش دارید. در دراز مدت این مسئله می تواند باعث برجا گذاشتن اثر مثبتی بر ذهن بیمار شما و ایجاد تصویر خوبی از برند شما گردد. به مشتریان این امکان را می دهد که از میان رقبا محصول و یا خدمات شما را  انتخاب کند.

تخفیف دادن حتی باعث می شود که افراد خدمات شما را با دیگر پزشکان مقایسه نکنند.

خود این مسئله باعث می شود که شما را از بین رقبا انتخاب کنند و پای در مطب شما بگذارند.

۲. معایب تخفیف دادن

مسلما چند تا از معایب هم وجود دارند که تخفیف دادن را سخت و دشوار می کند.

  • تخفیف دادن ارزش محصول و یا خدمات شما را کم می کند. زمانی که بیماران از خدمات شما با تخفیف استفاده می کنند ممکن است به این مسئله فکر کنند که خدمات شما از کیفیت پایینی برخوردار است.

دریک تحقیقی به این نتیجه رسیدند: مشتریانی که قیمت کامل محصول را پرداخت کرده بودند راضی تر نیز بودند از افرادی که تخفیف گرفته بودند.

  • ریسک از دست دادن سود. این امکان هم وجود دارد که اصلا هیچ سودی از معامله ی خود نبرید. شاید تخفیفات شما بخاطر افرادی باشد که می خواستند بخرند ولی نخریدند. در این شرایط شما حتی فروش به مشتریانی که حاضر بودند پول کاملی را پرداخت کنند هم از دست می دهید..

بخاطر همین شرایط است که نیاز دارید بدانید که هدف شما از تخفیف دادن چیست؟

هدف خود را از تخفیف دادن مشخص کنید

قبل از هرگونه اقدامی برای تخفیف دادن استراتژی و هدف خود را مشخص کیند. هدف شما نوع تخفیف، بازار هدف، نحوی ارائه آن و برای چه بیمارانی ارائه شود را مشخص خواهد کرد.

در پایین چند هدف را مشخص کرده ایم:

۱. بدست آوردن بیماران جدید

در این مرحله شما شانس خود را برای بدست آوردن بیماران جدید امتحان می کنید. بیماران جدید این امکان را خواهند داشت که محصول و خدمات شما را با ریسک کمتری امتحان کنند. یادتان نرود که تخفیف شما باید مدت زمان محدودی داشته باشد تا آنها هم دلیلی برای استفاده از خدمات شما را داشته باشند.

۲. افزایش فروش

هدف شما فروش بیشتر خدمات به افراد بدون در نظر گرفتن اینکه چند بیمار این خدمت را دریافت می کنند، خواهد بود. در این نوع تخفیف هدف شما بیشتر روی تعداد فروش خدمات است تا تعداد افراد.

۳. ترغیب به مراجعه بیماران فعلی

در این نوع فروش بیشتر به دنبال این هستیم که بیماران فعلی خودمان را فعال کنیم تا دوباره به ما مراجعه کنند. این نوع تخفیف فقط به بیماران قبلی ما داده می شود.

۶ نوع استراتژی تخفیف برای بیزینس های کوچک

زمانی که هدف از تخفیف دادن را پیدا کرید نوبت به پیدا کردن نوع تخفیف می رسد که بهترین کارایی را برای شما خواهد داشت. در پایین به برخی از روشهای تخفیف دادن پرداخته ایم. یادتان نرود که در هر زمان شما محدود به انتخاب فقط یک نمونه از انواع تخفیف ها نیستید و می توانید چندین نوع تخفیف را همزمان با هم استفاده کنید.

۱. تخفیف چند خدمت با هم

در این نوع تخفیف بجای تخفیف دادن فقط به یک از خدمات، قیمت را برای خرید بسته ی از خدمات قرار می دهیم.

به عنوان مثال برای تخفیف در دندان پزشکی بجای تخفیف بر عصب کشی تخفیف را هنگامی اعمال می کنند که شما بسته ی عصب کشی و روکش دندان را با هم دریلفت کنید.

این نوع تخفیف مزایای خودش را دارد. خدمات بیشتری به فروش می رسد. خدمات محبوب و غیر محبوب را می توانید با هم بفروشید. بیماران با دیگر خدمات شما آشنا می شوند در ضمن برای ایجاد تخفیف های این چنینی باید دقیقا بدانید که چه خدمتی با چه خدمت دیگری باید در یک بسته بندی قرار بگیرد.

اگر خدماتی که در یک بسته قرار داده می شوند شبیه به هم نباشند بیمار به این نکته می رسد که پزشک دارد به نفع خود خدمات را به بیماران تحمیل می کند.

2. تخفیفات فصلی یا رویدادی

این نوع تخفیف ها در زمان ها و  برای رویدادهای خاصی اتفاق می افتند. به عنوان مثال تخفیف هایی که به خاطر سال جدید یا بازگشایی مدارس یا ولنتاین و دیگر مراسم و فصل ها بوجود می آید. در زمان تعطیلات یا فصل های خاص مردم بیشتر ذهن شان روی خریدهای با تخفیف است. اگر از این شرایط به نحو احسن استفاده کنید به نتایج خوبی دست پیدا خواهید کرد.

این نوع تخفیف ها هم معمولا برای جذب بیماران جدید است و نه برای سود زیاد. در این نوع تخفیف دادن ها شما افرادی را جذب می کنید که دنبال تخفیف گرفتن هستند و نه بیمارانی که برای شما ماندگار باشند. آنها همیشه منتظر فصل های خاص می مانند تا تخفیف زیادی از شما بگیرند.

 جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه جذب بیمار، ایجاد کمپین های تبلیغاتی و راه کارهای دیجیتال مارکتینگ با مشاوران دکتر لینک در تماس باشید.

مقالات مرتبط :

تاثیر شبکه های اجتماعی در جذب بیمار

تحریک حواس پنجگانه برای جذب بیمار

سه مرحله اساسی و ضروری برای جذب بیمار از اینستاگرام

افزایش کیفیت خدمات، بر اساس رویکرد مدیریت ارتباط با بیمار

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

چگونه یک کمپین درمانی بی نقص اجرا کنیم؟

تعریف کمپین درمانی تبلیغاتی:

مجموعه ای از سری تبلیغات به هم مرتبط با یک ایده و هدف می باشد. کمپین درمانی تبلیغاتی برنامه ای است که از طریق چندین کانال رسانه ای پخش و انجام می شود. کمپین ممکن است که برروی یک موضوع خاص،  یک یا تعدادی برند یا خدمات تمرکز داشته باشد یا توسط تعدادی افراد در ناحیه ای مشخص مدیریت شود. یک کمپین درمانی تبلیغاتی ممکن است از نظر زمانی چند روز یا هفته یا ماه نیز طول بکشد.

هدف هر کمپین درمانی تبلیغاتی می تواند متفاوت باشد. بعضی از این کمپین ها هدفشان در نهایت فروش خدمات مرکز درمانی است. بعضی دیگر، فقط پیام خاصی را دنبال می کنند و فقط هدفشان معرفی مرکز درمانی است، ولی نکته ای را باید بدانید این است که هدف اصلی هر کمپین درمانی تبلیغاتی ایجاد برندینگ می باشد.

اهداف یک کمپین درمانی تبلیغاتی چیست؟

  • مطلع کردن افراد در خصوص خدمات مرکز درمانی
  • متقاعد کردن آن ها برای مراجعه به مرکز
  • در دسترس قرار دادن خدمات برای کاربران

فرآیند ایجاد کمپین درمانی تبلیغاتی چگونه است؟

تحقیق: نخستین قدم، انجام تحقیقات بازار و میدانی برای خدماتی است که قصد تبلیغ و معرفی آن را دارید. شما باید نیاز به بازار آن خدمت، رقبا و غیره را مورد بررسی قرار دهید.

شناسایی کاربران اصلی: شما باید بدانید که چه افرادی به خدمات شما نیاز دارند و تمامی ویژگی های آن ها را مورد بررسی قرار دهید.

تعیین بودجه: تعیین بودجه تبلیغاتی به عوامل مختلفی مانند تبلیغ در رسانه، روزنامه ها، اینترنت و غیره بستگی دارد. تعیین میزان بودجه نقش مهمی در پیشرفت کمپین درمانی تبلیغاتی شما خواهد داشت.

تعیین یک تم مناسب: تم های که در طراحی کمپین استفاده می شود شامل رنگ ها، گرافیک، موزیک و صدا، زبان و دیگر المان هایی که در طراحی آن به کار می رود و با استفاده از این المان ها باید یک تم مناسبی را ایجاد کنید. در نظر داشتید که تم انتخابی باید متناسب با تمامی تبلیغات قبلی شما و در راستای هدف اصلی مرکز درمانی باشد.

انتخاب رسانه: رسانه ای باید انتخاب شود که کاربران اصلی کمپین شما بیشتر از همه در آن حضور دارند یا استفاده می کنند.

برنامه ریزی تبلیغاتی: برنامه ریزی باید به درستی انجام شود تا زمان های دقیق تبلیغ که در آن کاربران بیشتر از همه وقت حضور دارند بتوانند آن ها را مشاهده کنند.

اجرای کمپین: در مرحله آخر و با توجه به اطلاعاتی که از مراحل قبلی بدست آورده اید، باید کمپین درمانی تبلیغاتی خود را اجرا کنید تا بتوانید بازخورد مناسب و پیش بینی شده را بدست بیاورید.

اما بهتر است قبل از اجرای و پیاده سازی یک کمپین درمانی تبلیغاتی، نکاتی را برای راه اندازی کمپین موثرتر بدانید.

1.بازار مخاطب خود را جدی بگیرید و بشناسید

همانطور که در بالا بیان شد، یکی از اولین مراحل طراحی کمپین تبلیغاتی، تعیین بازار هدف است. شما باید مشخص کنید که به دنبال چه نوع مشتریانی هستید و بسته به آن ها از چه نوع زبان و ادبیاتی باید استفاده کنید. هدف کمپین این نیست که بتواند تمامی افراد را جذب کند، بلکه هدف آن جذب افرادی است که باعث سوددهی شوند و خدمات مناسب آن ها می باشد.

2.استفاده از عکس

عکس از مهمترین علائم برای جذب کاربران است. عکس ها می توانند نقش مهمی را در تبلیغات و گسترش کسب وکار شما ایفا کنند. اگر دقت کنید، بسیاری از شرکت ها برای هر نوع محصول یا تبلیغات خود از یک بسته بندی وطرح خاص استفاده می کنند. ویژگی که این طرح باید داشته باشه این است که لوگو مرکز درمانی در آن قرار گرفته باشد، از عکس های ساده استفاده شود و همچنین کاربران به راحتی با دیدن آن متوجه نوع خدمات یا مفهوم تبلیغاتی شوند.

3.خسیس نباشید

بارها بیان شده است که تبلیغات پرداخت هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است، البته اگر به درستی و براساس اصول آن انجام شود. یک کمپین درمانی تبلیغاتی موفق نه تنها می تواند باعث صرفه جویی هزینه های شما شود، بلکه باعث درآمد زایی و فروش بیشتر محصولات و خدمات نیز می شود. برای همین اگر اصول راه اندازی کمپین را به درستی اجرا نمایید، لازم نیست که نگران هزینه کردن باشید.

4.شناسایی مکان درست تبلیغات

مجله، روزنامه و حتی برنامه های تلویزیونی شاید از نظر شما برای تبلیغات خیلی خوب باشد ولی ممکن از نظر مخاطبان مناسب نباشد. تعیین مکان درست تبلیغات خیلی مهم است. یکی از مواردی که در شناسایی کاربران باید به آن ها دقت کنید، این است که آن ها در طول روز بیشتر از چه رسانه ای برای دریافت اخبار و اطلاعات روزمره استفاده می کنند و سپس سعی کنید با یک برنامه زمانی مناسب در این شبکه ها تبلیغ کنید.

5.اجازه ندهید بودجه شما کمپین تبلیغاتی را مدیریت کند

اگر درآمد مشخصی داشته باشید، بسته به آن می توانید بودجه مناسبی را تخصیص دهید ولی اگر درآمد شما بسته به فصل تغییر می کند و دچار افزایش و کاهش می شود، باید بودجه خود را به درستی کنترل کنید. متاسفانه بعضی از افراد در هنگام افت فروش با افزایش هزینه در تبلیغات سعی در رشد فروش خود دارند در صورتی که شاید ندانند آن فصل بدترین فصل فروش برای همه افراد است و اجرای کمپین تبلیغاتی برای مطب در آن موقع مناسب نباشد.

6.تنوع ایجاد کنید و بر دامنه فعالیت خود بیفزایید

یک مثالی وجود دارد که بیان میکند ” هیچگاه تمامی تخم مرغ ها را در یک سبد قرار ندهید” هرکسی که قصد دارد در حوزه بازاریابی اینترنتی فعالیت کند، باید با مفهوم این مثل آشنا باشد. نباید تمام  بودجه و تلاش خود را صرف یک کانال تبلیغاتی یا یک خدمت کنید. همه ایده های ناب را برای یک کمپین تبلیغاتی به کار نبرید و سعی کنید در هر کمپین، ایده و رسانه های  مختلفی را به کار ببرید.

7.همه چیز را به هر کسی ندهید

تمامی محصولات و خدمات برای همه مناسب نیستند حتی اگر آن شخص در حوزه دامنه بازار کمپین تبلیغاتی شما باشد. در کمپین درمانی تبلیغاتی باید به دنبال راه و روشی باشید که بتوانید اکثر بازارهای هدف را تحت پوشش قرار  دهید. البته این مساله برای مراکز درمانی بزرگ بیشتر بازخورد دارد و مراکز درمانی کوچک اگر قصد تبلیغ در تمامی بازارها را داشته باشند، این مساله به قیمت نابودی آن ها تمام خواهد شد. در یک بازار و کمپین تبلیغاتی سعی نکنید که تمامی خدمات و محصولات خود را به کاربران عرضه کنید بلکه آن ها را ارائه دهید که واقعا بتواند کاربران را به سمت خود جذب کند.

8.قبل از اجرا تبلیغات خود را مورد آزمایش قرار دهید

قبل از اجرا باید کمپین تبلیغاتی خود را مورد آزمایش قرار دهید. بهتر است که از تعدادی افراد دعوت کنید که تا در یک جمع خصوصی نظاره گر کمپین تبلیغاتی شما باشند. افرادی که دعوت می کنید بهتر است افراد عادی باشند و جز مخاطبان اصلی کمپین باشند. بررسی که آیا توانسته اید نظر آن ها با این نوع تبلیغ جذب کنید یا نه؟ بهتر است بعد از اتمام تبلیغ، به آن ها یک پرسشنامه ده سوالی بدهید و تقاضا کنید که آن را با دقت پرنمایند و اگر نظر خاصی داشتند در انتها بنویسند.

9.مزایای رقبای خود را بررسی کنید

یکی از مهمترین نکات کلیدی در هر تبلیغ، بررسی کمپین درمانی تبلیغاتی رقیب ها می باشد. مزایای و ضعف ها، مکان تبلیغ، زمان تبلیغ و غیره را مورد بررسی قرار دهید.

10.کمپین تبلیغاتی را خود کنترل و نظاره کنید

در هنگام اجرا و بعد از اجرا باید میزان مراجعین خود را بررسی کنید. آیا کمپین تبلیغاتی شما به برندسازی مطب تان کمک کرده است یا خیر؟ در واقع باید تعیین کنید که کدام عنصر و المان بیشترین تاثیر را در جذب مراجعین داشته است.

شما عزیزان میتوانید جهت اجرای کمپین درمانی خود از تکنولوژی دکتر لینک کمک بگیرید. تکنولوژی دکتر لینک جهت برنامه ریزی کمپین ها و اجرای آنها در خدمت شما است. جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در تماس باشید.

مقالات مرتبط :

راه های افزایش فالوئر در شبکه های اجتماعی مختص پزشکان

راهکارهای تبلیغاتی برای پزشکان تازه کار

تبلیغات آفلاین در مطب: طراحی کاتالوگ

راهکارهایی برای جذب بیماران جدید از طریق تبلیغات اینترنتی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

راه های افزایش فالوئر در شبکه های اجتماعی مختص پزشکان

اکثر مردم این روزها غرق در دنیای مجازی و شبکه های اجتماعی هستند و نیازهای خود را در این محیط ها جست و جو می کنند.جایی که کاربران می توانند همدیگر را ملاقات کنند و از تجربیات یکدیگر استفاده کنند و یا تجربیات و خاطرات خود را در قالب یک عکس با یکدیگر در میان بگذارند. در این مقاله راهکارهایی را ارائه می دهیم که منجر به افزایش تعداد مخاطبین شما در این فضای مجازی می شود.

1. دکمه لایک و به اشتراک گذاری در وب سایتتان بگنجانید (Share)

برای اینکه گزینه لایک شبکه اجتماعی تان را در وب سایت خود قرار دهید، نیازی نیست که برنامه نویس ماهری باشید. احتمال دارد شخصی که از وب سایت شما بازدید می کند، یکی از آن چند صد میلیون نفری باشد که در روز وارد حساب شبکه اجتماعی خود شده است و بدین طریق شما یک فالوئر را به آسانی به دست آورید.

2. شبکه های اجتماعی خود را با هم همگام کنید

تمام حساب های کاربری خود در شبکه های اجتماعی مختلف را با انتخاب گزینه integration همگام کنید. این کار به شما اجازه می دهد تا پستی را که به عنوان مثال در اینستاگرام می گذارید، به طور همزمان در سایر شبکه ها نیز قرار دهید. بدین شکل زحمت شما کمتر می شود و به طور مرتب همه شبکه های اجتماعی تان فعال باقی می مانند.

3. از گراف جست وجوی شبکه اجتماعی استفاده کنید (این سلاح پنهان شماست)

یکی از فالوئرهای خود را در مرکز شبکه ای تارعنکبوتی تصور کنید. جستجو بر مبنای گراف به شما اجازه می دهد تا از طریق شناخت دیگر پیج های لایک شده توسط آن فرد، او را بهتر بشناسید. این اطلاعات به شما کمک می کند تا دریایی از افراد با ذهنیت مشابه را پیدا کنید. این روشی جالب و نبوغ آمیز برای گسترده تر کردن شبکه اجتماعی تان است.

4. خدمات اختصاصی ارائه دهید

با پاداش هایی واقعی مسیرتان به سوی لایک بیشتر را هموارتر کنید. یک رستوران مکزیکی زنجیره ای فقط و فقط در صفحه شبکه اجتماعی خود اعلام کرد که در یکی از شعبات، بوریتوی (یک نوع ساندویچ) رایگان عرضه می شود. با این کار سیل فالوئر و لایک به سوی این صفحه جاری شد. چه کسی یک بوریتوی رایگان را نادیده می گیرد؟ شما نیز می توانید با ارائه تخفیفات در خدمات پزشکی خود مخاطبین خود را به مشتری تبدیل کنید.

5. همکار پیدا کنید

کسب و کارهایی را پیدا کنید که خدماتی مکمل خدمات شما را انجام می دهند. به عنوان مثال، یک داروخانه می تواند با صفحه اختصاصی یک پزشک همکاری کند. کسب وکارهایی با تعداد فالوئر مشابه پیدا کنید و با پیشنهاد تبادل تبلیغاتی، مسابقه و اسپانسرینگ به آن ها نزدیک شوید. این کار آسان ترین کار ممکن برای دو برابر کردن تعداد فالوئرهایتان است.

6. لینک پیج کاری تان را در صفحه ی خصوصی خود نشر دهید

می توانید مطالبی را از پیج کاری خود به صفحه خصوصی تان بفرستید تا دوستانتان از آن پیج با خبر شوند. ضمنا از تمامی کارکنان بخواهید که در بخش مشخصات شغلی صفحه اجتماعی خود، لینک پروفایل شما را قرار دهند.

7. محتوای جدید و مرتبط قرار دهید

این کار نیازمند کمی تفکر است. شاید به اشتراک گذاری محتوای ایجاد شده توسط افراد دیگر بخشی از استراتژی ارزشمند شما باشد؛ اما مطمئن شوید که دانش و نگرش خود را نیز با دیگران به اشتراک می گذارید. ضمنا محتوای جالب، از قبیل متن ها و عکس های سرگرم کننده خیلی بیشتر از محتوای تبلیغاتی به اشتراک گذاشته می شود. از این ویژگی خاص بهره ببرید.

8. به طور مرتب شماره تلفن های مشترکین مطب را با شبکه مجازی خود همگام کنید

با توجه به ضروری بودن ارائه شماره تلفن به شبکه های اجتماعی می توانید با همگام سازی لیست شماره های مشترکین مطب با صفحه مجازی تان، آن ها ر در شبکه بیابید.

9. در بخش «تماس با ما» ی وب سایت، صفحات اجتماعی تان را حتما معرفی کنید

بازدیدکنندگان سایت از این طریق به شما دسترسی دارند. بهتر است روش های دیگر ارتباطی را نیز به آن ها معرفی کنید. لیست کامل و لینک تمام شبکه های اجتماعی را که در آن فعال هستید، در بخش «تماس با ما» قرار دهید.

10. پاسخ گو باشید

ارسال محتوای مرتبط فقط بخشی از ماجراست. شما باید به شکلی منظم به سؤالات، نظرات و شکایات پاسخ دهید.

11. مسابقه برگزار کنید

برگزاری مسابقات یکی از بهترین روش های ایجاد انگیزه در فالوئرها، جذب فالوئر و افزایش تعداد لایک است. که در نهایت منجبر به جذب مشتری خواهد شد.

12. دیگران را پیدا و دنبال کنید

فقط منتظر نباشید که مردم به سراغ شما بیایند؛ به صفحات مشابه بروید و افرادی که پست های نظیر پست های شما را لایک کرده اند، پیدا کنید و دنبال کنید.

13. از هشتگ های مرتبط استفاده کنید

سعی کنید تا حد ممکن از هشتگ های مرتبط استفاده کنید. یکی از بهترین راه های موجود برای جذب فالوئرهای متعهد این است که آن ها را با هشتگ های جستجو شده شان به پیج خود بکشانید.

14. روی شبکه های معدودی متعهد شوید

بهتر است به جای آنکه در چندین شبکه اجتماعی عضو شوید و حضور کمرنگی داشته باشید. در یک یا دو شبکه حضور مفید و فعالانه تری داشته باشید، متمرکز باشید.

15. حضور مداوم داشته باشید

به تناوب مطالبی را پست کنید اما اجازه ندهید که این کار باعث ارسال مطالب بی کیفیت شود. مطالب جالب و مفیدی را ارسال کنید که مخاطبینتان دوست دارند.

16. بیماران حضوری خود را تشویق به دنبال کردن شما در شبکه های اجتماعی کنید

به بیماران انگیزه بدهید تا عضو شبکه اجتماعی شما بشوند و بدین شکل از تخفیفات یا مزایای ویژه آن بهره ببرند.

17. شوخ طبع باشید

برانگیختن احساسات (مثبت یا منفی) از طریق پست های ارسالی روشی عالی برای افزایش به اشتراک گذاری است؛ اما ارسال پست های شاد تعداد اشتراک گذاری بالاتری را برایتان به ارمغان خواهد آورد.

18. مطالب علمی افراد دیگر را به اشتراک بگذارید

پست ها، عکس ها و توییت های افراد دیگر را به اشتراک بگذارید تا آن ها نیز مایل به share کردن محتوای شما شوند.

19. شخص باارزشی در شبکه لینکدین باشید

اگر نظرات مفیدی در این شبکه ارائه دهید، اعضای آن علاقه مند می شوند تا بیشتر از شما بشنوند و بدین طریق به دیگر صفحات اجتماعی شما سر می زنند.

20. هدفمند باشید

اهداف مشخص و کوتاه مدتی را برای خود تعیین کنید تا بدانید که در طی یک بازه زمانی مشخص می خواهید به چه تعداد فالوئر برسید. بدین گونه تمرکز خود را از دست نمی دهید و شانس رسیدن به هدف مورد نظر را خواهید داشت.

21. بهترین عکس هایتان را در اینستاگرام بگذارید

تا امروز مردم بیش از بیست میلیارد عکس در صفحات اینستاگرام شان گذاشته اند. به همین دلیل ارسال حجم زیادی از عکس های بی کیفیت راه به جایی نمی برد. ۴ تا ۶ عکس برتر خود را انتخاب و طی روز ارسال کنید.

22. به سؤالات مردم در صفحات دیگر پاسخ دهید

بسیاری از برندهای بزرگ و شناخته شده سؤالات فالوئرهای خود را بی پاسخ می گذارند. شما می توانید با پاسخی صادقانه و مفید به آن ها کمک کنید. فراموش نکنید برای این کار با صفحه اجتماعی شغلی تان پیام بگذارید تا فالوئرهای بیشتری را جذب کنید.

23. نام کاربری خود را تغییر ندهید

اگر می خواهید مردم با جستجوی نام کاربری تان شما را پیدا کنند، مطمئن شوید که نام کاربری تان با نام برندتان همسو و یکسان باشد. از مخفف سازی نام کاربری تان جدا خودداری کنید و از تغییر گاه به گاه آن نیز بپرهیزید.

24. از فیلترهای تصویری مناسب استفاده کنید

برخی از فیلترهای محبوب نقش بیشتری در دیده شدن عکس های شما دارند. محبوب ترین فیلترهای عکس عبارت است از: حالت نرمال (بدون فیلتر).myfair,Hudson,risr.amaro,x-proll,earlybird.valencia,inkwell.  

25. در زمان مناسبی از روز مطالب تان را ارسال کنید

شما باید زمان ارسال مناسب پست را در نظر داشته باشید. بررسی کنید و ببینید چه زمانی بیشترین لایک را دریافت کرده اید. معمولا مردم در زمان تعطیلات و استراحت بیشتر به سمت گوشی های هوشمند خود کشیده می شوند و به چک کردن شبکه های اجتماعی می پردازند. این موضوع برای دیده شدن عکس هایتان اهمیت زیادی دارد

پزشکان عزیز می توانند جهت دریافت مشاوره در زمینه جذب فالوئر و جذب بیمار از طریق شبکه های اجتماعی، با ما در تماس باشند.

دکتر لینک همراه شما در زمینه دیجیتال مارکتینگ پزشکی

مقالات مرتبط:

تاثیر شبکه های اجتماعی در جذب بیمار

راهنمای استفاده از شبکه های اجتماعی برای پزشکان

تولید محتوای پزشکی

اشتباهات معمول بازاریابی در شبکه های اجتماعی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

اهمیت و چگونگی استخدام پرسنل در مراکز درمانی

استخدام پرسنل پروسه ای بسیار دشوار است و در یک مطب شلوغ شما همیشه در حال استخدام افراد مختلف هستید. بسیار وحشتناک است که فکر کنید استخدام پرسنل در مطب مثل انداختن تیری است در تاریکی، بدون اینکه بدانید فردی مناسب را به تیم تان اضافه می کنید یا مجموعه ای از مشکلات جدید را.

خوشبختانه زندگی در حال آسان تر شدن است. پرسنل های بی نظیری که مثل ستاره در کارشان می درخشند، همین بیرون منتظر شما هستند و ما در اینجا به شما استراتژی هایی را معرفی می کنیم که بتوانید این افراد را شناسایی و جذب کنید و این از خود شما آغاز می شود زیرا وقتی دقیقا بدانید به دنبال چه هستید احتمال یافتن آن افزایش می یابد.

آیا می‌دانستید ۳۳ درصد از افراد پس از ۹۰ ثانیه‌ی اول دیدار با متقاضیان شغلی برای استخدام کردن یا نکردن آنها تصمیم می‌گیرند؟ پژوهش‌های مختلف نشان می‌دهد که تأثیر اولیه در مصاحبه‌‌ی شغلی به‌شدت مهم است و اگر شما وظیفه‌ی استخدام را برعهده دارید باید تلاش کنید روش‌های صحیح این مسئله را به‌درستی بیاموزید و به‌کار بگیرید.

در شرایط رقابتی امروز همه به دنبال جذب بهترین و بااستعدادترین نیروها هستند. پس از بررسی رزومه‌ها، مصاحبه شغلی اولین گام برای شناسایی میزان توانایی و علاقه‌ی متقاضی است. به همین دلیل فرایند مصاحبه‌ی شغلی برای گزینش پرسنل جدید بسیار مهم است. در ادامه چند روش برای کمک به جذب نیروهای ارزشمند در فرایند استخدام و مصاحبه‌ی شغلی مطرح شده است. با ما همراه باشید.

۱. جست‌و‌جوی ظرفیت‌ها، نه موفقیت‌های گذشته

مطالعه و بررسی رزومه، اطلاعات خوبی درباره‌ی شایستگی‌ها و توانایی‌های فرد متقاضی در اختیار می‌گذارد، اما یادتان باشد که دستاوردهای گذشته به معنای موفقیت‌های آینده نیست و نخواهد بود. در هنگام جذب نیروی جدید و بااستعداد بهتر است به دنبال متقاضیانی بگردید که در گذشته در حیطه‌ی موردنظر شما موفق عمل کرده‌اند.

در جذب نیرو برای مطب های کوچک باید به جذب نیروهایی اقدام کرد که توانایی رشد و تطبیق با محیط‌های متغیر را داشته باشند و لازم نیست چندان در جست‌و‌جوی رزومه و سوابق آنها باشید. جذب نیروی جوان و تازه‌نفسی که بااستعداد و باانگیزه است به نفع شما خواهد بود چون ضمن داشتن نیرویی عالی و کارآمد، حقوق و دستمزد کمتری هم پرداخت خواهید کرد.

۲. پرسیدن سؤالات مناسب

زمان مصاحبه و شناسایی نیرو بسیار محدود است. پس باید تلاش کنید در این فرصت کوتاه بهترین گزینه‌ها را شناسایی و انتخاب کنید. هر پرسشی که در مصاحبه‌ی شغلی مطرح می‌شود باید هدف مشخصی را دنبال کند و معیار مناسبی برای سنجش توانایی‌های متناسب با سازمان تلقی شود.

به‌عنوان کسی که در سمت مصاحبه‌کننده است باید به موارد زیر در مورد متقاضیان توجه کنید:

مهارت‌های ویژه‌ی شغلی، مهارت‌های رهبری و سازمانی، خلاقیت، ذهنیت حل مسئله و ظرفیت انجام کار تحت فشار.

۳. آزمودن عملی متقاضی

راه مناسبِ بررسی مهارت‌های متقاضی، سنجش توانایی او برای حل مسئله‌ای موردی و واقعی است. افراد توانا با اندکی راهنمایی چنین مسائلی را حل‌و‌فصل می‌کنند. بسته به اینکه خواهان جذب چه نیرویی هستید، می‌توانید از آزمون‌های مختلفی برای سنجش متقاضی کمک بگیرید.

۴. سنجش پرسش‌های متقاضی

زمانی که به پرسیدن سؤالات موردنظر متقاضی اختصاص می‌دهید، در واقع فرصتی عالی برای سنجش توانایی‌ و استعداد اوست. در این فرصت، فرد باانگیزه نشان می‌دهد که از قبل برای مصاحبه‌ی شغلی آماده شده است و فقط به پرسیدن سؤالاتی که در اینترنت هم جواب‌شان معلوم است، اکتفا نمی‌کند. متقاضی باهوش در این موقعیت سؤالات باز می‌پرسد که ضمن طرح آنها علاقه‌مندی خود به شغل و شرکت را نیز نشان بدهد.

پرسش‌های هوشمندانه به فرهنگ، آموزش، چالش‌های جاری، چگونگی ارزیابی عملکرد و فرصت‌های توسعه و رشد شغلی می‌پردازند. این مباحث ثابت می‌کند که متقاضی به فعالیت در محیط موردنظر علاقه‌مند است و برای پیشبرد اهداف و عملکرد آن گام‌های مهمی برخواهد داشت.

۵. مصاحبه‌ی چندباره با متقاضی مناسب

سعی کنید با متقاضی مناسب چندبار مصاحبه کنید. شما در آستانه‌ی اخذ تصمیم مهمی هستید، پس نباید از مصاحبه‌های چندباره شرمگین شوید. شما قصد دارید فرد مناسبی را انتخاب کنید و باید جدی و بادقت به این مقوله بپردازید.

انتخاب پرسنل جدید تنها به انتخاب فردی که وظایف شغلی خود را می‌شناسد، محدود نمی‌شود. باید کسی را برگزینید که ضمن داشتن توانایی‌های شغلی با فرهنگ مطب و کار تیمی شما متناسب باشد. برای آگاهی از نظرات سایر اعضای تیم کاری‌تان سعی کنید با ۳ متقاضی منتخب و اعضای تیم جلسه‌ای تشکیل بدهید.

وقتی متقاضیان با اعضای تیم‌تان دیدار کنند، انتخاب فرد مناسب‌تر از میان آنها ساده‌تر خواهد شد. برگزاری مصاحبه‌های شغلی متعدد تاحدودی خسته‌کننده و البته وقت‌گیر است اما در هر حال نوعی سرمایه‌گذاری مهم و ضروری به‌شمار می‌رود. انتخاب فرد شایسته از ابتدا موجب می‌شود زمان زیادی را برای آینده ذخیره کنید که برای پیشبرد و پیشرفت اهداف کسب‌وکارتان بسیار مفید خواهد بود. 

جهت دریافت مقالات مرتبط دکتر لینک را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

مقالات مرتبط :

پرسنل و سمت آنها را چگونه تعریف کنیم؟ (مدیریت افراد در دکتر لینک)

توانمند سازی پرسنل ( مدیریت مطب و کلینیک )

منشی ، رکن اساسی در تصمیم گیری های مطب !

شرح وظایف منشی پزشک

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

مدیریت ارتباط با مشتریان ویژه پزشکان

مدیریت ارتباط با بیماران در کلینیک ها به روشی اطلاق می شود که به یک سازمان کمک می کند به شیوه ای سازمان یافته ارتباط با مشتریانش را مدیریت کند. PRM مفهومی است که برای افراد غیر فعال در حیطه خدمات درمانی بیگانه به نظر می رسد ولی بسیاری از متخصصان حوزه مراقبت های بهداشتی و زیبایی با این مفهوم به خوبی آشنا هستند. اگر در بیمارستان ها و کلینیک ها تنها یک مشکل برطرف شود و آن هم این که به فرد بیمار به عنوان فردی که تنها خدمتی که باید برای او انجام شود خدمات درمانی است نگاه نشود، بیمارستان ها و کلینیک های  زیبایی و بهداشتی بهترین مجموعه ها  برای استفاده از کاربرد های بیشمار crm در مرکز شان می توانند باشند.

با کاربرد های CRM بیشتر آشنا شویم :

یادآوری و پیگیری وضعیت حال حاضر بیمار

پیگیری بیماران با ابزار های سنتی و هم چنین برقراری تماس تلفنی برای جویا شدن از حال بیمار سخت و وقت گیر است و گاهی مشاهده می شود که از وظایف اصلی خود دور میشوند. سیستم های CRM این فرایند را کوتاه و اتومات کرده تا با ارسال ایمیل، پیامک و یا گاهی تماس صوتی یا حضوری با بیماران در زمان های خاص و حساس در ارتباط باشیم و بتوانیم پیگیری از وضعیت عمومی شان داشته باشیم تا با ثبت یادآوری هایی در زمان های دیگر، رشته این ارتباطات را پاره نکنیم. ممکن است پیام های ارسالی متنی ساده داشته باشند و فقط به عنوان یک یادآوری برای مصرف داروی بیماران ارسال شوند چنین ارتباطی نمی تواند به صورت تماس تلفنی انجام شود، اما دیده شده است با یک ارسال پیامک کوتاه بیمارانی از یک اشتباه بزرگ رهایی یافته اند.

با سیستم سی ر ام تماس ها مدیریت شده تر می شود و هم پزشکان و پرستاران زمان بیشتری با بیماران صرف می کنند و هم می توانند در خارج از چارچوب مراکز درمانی، از بیماران بهتر مراقبت کنند. نکته مهمی که باید به آن توجه داشت این است که بسیاری از بیماران وجود CRM را به عنوان سمبلی از انجام عملکرد مطلوب بیمارستان یا کلینیک در ارائه خدمات مراقبتی به بیماران محسوب میکنند. دیگر سرویس CRM پشتیبانی از برنامه ریزی زمانبندی شده با توانمندی برقراری ارتباطات خروجی است. ( ارسال یادآوری رویه های کاری آتی و یا قرار ملاقات ها )

افزایش حس خوب و رضایتمندی بیماران بستری

اجرای یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان مناسب می تواند میزان رضایتمندی و ضریب تبلیغات دهان به دهان را با استفاده از سناریو های وفاداری افزایش دهد.

به عنوان مثال بستری بودن بیمار فرصتی برای استفاده از سیستم CRM است. شاید این شرایط فضایی برای پیاده سازی سیستم بنظر برسد از دیدگاه مراجعینی که می خواهند از وضعیت درمانی نزدیکانشان مطلع شوند سیستم جامع مدیریت بیماران می تواند اطلاعات جزئی ای مانند تغییر اتاق بیمار یا سایر موارد را توسط پیام های متنی و یا پست الکترونیکی به لیستی از خویشاوندان و دوستان بیمار اطلاع رسانی و ارسال کند. این مساله باعث میشود که در ایستگاه پرستاران ازدحام  جمعیت کمتر شده و سوالات کمتری از سوی مراجعه کنندگان مطرح شود و بازدیدکنندگان راحت تر بوده و از اینکه از بیمارشان در محیطی با این سیستم اطلاع رسانی قوی مراقبت می شود، احساس امنیت خاطر پیدا خواهند کرد.

از نظر آشنایان ، این بیمارستان  با وجود چنین بانکی با این حجم از اطلاعات بروز شده از وضعیت لحظه به لحظه بیماران دارای کمترین درصد خطاهای سهوی است.

کاربردهای دیگر

  • بررسی گذشته و حال و پیش بینی آینده وضعیت بیمار
  • گزارشات از وضعیت بیماران و خدمات انجام شده
  • گزارشات از وضعیت پزشکان و پرستاران
  • بررسی وضعیت کلی بیمارستان و کلینیک با فیلتر های مختلف. ( تعداد تخت های خالی و پر ، تعداد مراجعین ، حضور و غیاب پزشکان ، نظر سنجی و ….)

مدیریت ارتباط با مشتری، توانایی یک مطب برای بدست آوردن مشتری، شناخت مشتری، تجدید تماس با آنها، اطمینان دادن به مشتری از اینکه مطب/کلینیک هرآنچه آنها می خواهند سرویس می دهد. با استفاده از یک CRM مناسب می توان روابط خوبی با بیمار/مشتری برقرار نمود و سرویس را بهبود دهید.

چرا پزشکان نیاز به مدیریت ارتباط با مشتری دارند؟

دلیل اولیه برای سرمایه گذاری بر ساختن روابط مثبت با بیماران بعلت محدودیت تعداد بیماران در بازار می باشد و تنها کلینیک ها از این موضوع اطلاع دارند.

پس باید به مشتریان بچسبید و شانس ایجاد یک بازار مورد اعتماد را برای خود ایجاد کنید. تشویق بیماران به ادامه رابطه با پزشک، بسیار ارزانتر از پیدا کردن بیمار جدید می باشد. شخصی سازی روابط باعث می شود تا با هر مشتری رویکرد ویژه داشته باشند که به انتظارات وی نیز پاسخ بدهد.

مهم ترین هدف ارتباط با مشتری حفظ وفاداری مشتریان می باشد.

پزشکان از سیستم مدیریت ارتباط با مشتری استفاده میکنند چرا که این امر مهم ترین و با اثرترین روش حفظ مشتری می باشد. در حال حاضر تمرکز بر مشتری می باشد و باید بدانیم که رقابت بسیار بالا است و پزشکانی که خود را درگیر مدیریت ارتباط با مشتری نمی کنند امکان سقوط و از دست دادن مریضشان بالاست.

مدیریت ارتباط با مشتریان، مدام در حال گسترش و فراگیر شدن می باشد و واسط حفظ رابطه بین پزشک و بیمار است. تکنولوژی دکتر لینک با فراهم آوردن این امکان به شما عزیزان کمک می کند تا رابطه پایداری با بیمار برقرار کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با مشاوران ما در تماس باشید.

مقالات مرتبط :

رابطه ایده آل بین پزشک و بیمار

۶ روش برای مدیریت مطب و کلینیک

رابطه ی بین کیفیت خدمات و وفاداری بیماران در بیمارستان

مدیریت نارضایتی همراه بیمار

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

تاثیر شبکه های اجتماعی در جذب بیمار

امروزه استفاده از شبکه های اجتماعی بین تمام افراد جامعه فراگیر شده است پس فکر خوبی است اگر شما هم از این مسئله به نفع کسب و کار و فروش خود استفاده کنید و با قابلیت به اشتراک گذاشتن خدمات این امکان را به بیماران خود بدهید که به سادگی به کمک شبکه های اجتماعی برای شما مشتری جذب کنند، برای درک بهتر این موضوع در ادامه با ما همراه باشید.

1. افزایش ترافیک

به محض به اشتراک گذاری مطالب شما در شبکه های اجتماعی توسط هر بیمار، دوستان و خانواده ی آنها قادر به دیدن مطالب سایت شما هستند. آنها می خواهند ببینند این درمان توسط کدام پزشک ارائه می شود و به همین دلیل علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر می شوند. مصرف کنندگان مدرن همیشه دوست دارند جزو اولین کسانی باشند که خدمت جدیدی را امتحان می کنند. مشتری های خود را تشویق کنید تا به صورت فعال مطالب شما را به اشتراک بگذارند و با انجام اینکار می توانید انتظار بازدیدهای جدید از دنبال کننده های جدید را داشته باشید.

2. توصیه ی دوستان به عنوان اهرم اصلی

استفاده از ابزارهای شبکه های اجتماعی در طراحی سایت به مشتری های شما این امکان را می دهد که خدمات شما را با دوستان و خانواده ی خود به اشتراک بگذارند. وقتی دنبال کننده های شما توصیه ی دوستان خود در مورد یک درمان را می بینند اعتماد بیشتری پیدا می کنند. بیمارانی که شما را به اشتراک می گذارند در حقیقت به مطب شما اعتبار می بخشند که همین مورد در میزان موفقیت بیشتر شما نقش مهمی دارد. بیشتر مصرف کنندگان، در هنگام خرید، توصیه ی دوستان و خانواده ی خود را در اولویت قرار می دهند. پس بهتر است از این فرصت طلایی استفاده کنید و روند به اشتراک گذاری مطالب در سایت خود را ساده تر کنید.

3. برندسازی

شبکه های اجتماعی به شما کمک می کنند تا نام برند خود را بر سر زبان ها بیندازید. استفاده از شبکه های اجتماعی باعث می شود که برند شما توسط افراد بیشتری دیده شود. نکته ی اساسی این است که هر دنبال کننده دوستانی با سلیقه ی تقریبا مشابه هم دارد و همین باعث می شود که آنها علاقه ی بیشتری برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد شما و خدمات شما داشته باشند.

اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی را در وب سایت خود فعال کنید

استفاده از ابزارهایی برای به اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی باعث افزایش بازدیدهای شما و تبلیغات به شیوه ی دهان به دهان و در نهایت فروش بیشتر برای مطب تان می شود. وب سایت به شما امکان استفاده از ابزارهای قدرتمندی را برای به اشتراک گذاری مطالب می دهد. بیایید با هم چند مورد از ویژگی های این ابزار را مرور کنیم.

به اشتراک گذاری مستقیم خدمات به جای مطالب

برخلاف سایر ابزارهای موجود، شما قادر خواهید بود خدمات مطب را به راحتی با دوستان خود به اشتراک بگذارید به طوریکه توضیحات خدمت، قیمت و سایر ویژگی های آن به راحتی قابل رویت باشد.

تشویق مشتریان برای به اشتراک گذاری

با استفاده از این ابزار قادر خواهید بود برای بیماران خود برنامه ای را در نظر بگیرید که با اشتراک گذاری خدمات تان، بتوانند از کوپن تخفیف شما استفاده کنند و به این ترتیب افراد بیشتری را تشویق کنید تا خدمات شما را به اشتراک بگذارند.

تکنولوژی دکتر لینک میتواند به شما عزیزان در فرآیند فروش، جذب بیمار و تبلیغات کمک نماید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با مشاوران ما در تماس باشید.

مقالات مرتبط:

راهنمای استفاده از شبکه های اجتماعی برای پزشکان

اشتباهات معمول بازاریابی در شبکه های اجتماعی

آداب حضور در شبکه های مجازی، برای پزشکان 

آشنایی با ایمیل مارکتینگ و اشتباهات تازه‌کارها

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک