مجله روانشناسی

مدیریت مراکز روانشناسی

۸ مطلب در بهمن ۱۳۹۶ ثبت شده است

اشتباهات معمول بازاریابی در شبکه های اجتماعی

چرا بعضی از پزشک ها با وجود تبلیغات راجع به محصولات و خدماتشان همچنان نسبت به پزشک هایی که تنها در شبکه های اجتماعی و اینترنت مشغول بازاریابی هستند با ریزش مخاطب مواجه اند؟ در اینجا به چند اشتباه رایج که در این بین وجود دارد اشاره می کنیم.

 1- تکیه بر رسانه های اجتماعی به عنوان تنها منبع معتبر بررسی نظرات و نیازهای بیماران

 بر اساس پیش بینی ها تا سال ۲۰۲۰ عمده ی خریدها و نوبت گیری پزشک ها به صورت آنلاین انجام می شود و دراین بین نمی توان پیدایش و نقش شبکه های اجتماعی را نادیده گرفت. برای بررسی نیازها و سلیقه های بیمار، از شبکه های اجتماعی به عنوان یک ابزار باید استفاده کرد نه یک منبع. تکیه بر رسانه های اجتماعی به عنوان منبع اصلی بررسی بیمار اصلاً ایده ی مناسبی نیست زیرا اکثر بیماران چنانچه تجربه ی منفی داشته باشند آن را در بخش نظرات می نویسند. تعداد کمی از افراد نتایج مثبتی که راضی بودند را منعکس می کنند. درنتیجه واکنش افراد در شبکه های اجتماعی مبتنی بر تجربه های آن هاست و مانند یک نظرسنجی است. لذا ممکن است با واقعیت محصول یا خدماتی که ارائه می دهید، متفاوت باشد. اگر از رسانه های اجتماعی به عنوان راهی برای پاسخ به تجربه های بیمار استفاده می کنیم روشی غلط است و با شکست رو به رو خواهیم شد بهتر است از این رسانه ها به عنوان ابزاری جهت بررسی و مدیریت بیمار استفاده کنیم.

2- عدم توجه کافی به بازخوردهای بیمار

در پایان نظرسنجی هایی که انجام می شود یک عبارت “با تشکر از نظرات شما” همیشه به چشم می خورد. وقتی مخاطب وقت می گذارد و با دقت نکات مثبت و منفی محصولی یا خدمتی را می گوید امید به تغییر آن در مراحل بعد را دارد. اما متأسفانه در اکثر مواقع با ناامیدی تغییری را نمی بیند. چون تغییر بر اساس نظر بیمار انجام نمی پذیرد بلکه به صلاحدید مدیریت است. در بعضی موارد حتی پاسخی به نظرسنجی مخاطب هم داده نمی شود و در موارد خیلی کم با ایمیلی از وی تشکر می شود و این که نظراتش در حال پیگیری است! این رفتاری غلط است که در بلندمدت موجب کاهش مشتری می گردد.

3- مکالمه ی خود و بیمار را آفلاین می کنید

یکی از روش هایی که تعدادی از پزشک ها به کار می گیرند این است که شما در شبکه اجتماعی یا صفحه ی وب سایت آن ها پیامی در مورد محصول یا خدماتشان می گذارد. برای مثال بیمار از رفتار منشی ناراضی بوده است. پس از مدتی موجی از پیام های دیگر در ادامه به راه می افتد و درنهایت پزشک که خودش را مسئول می داند در همان جا آدرسی می گذارد که به طور مستقیم با وی در ارتباط باشید و مشکلتان را حل خواهد کرد. اما وقتی به طور مستقیم با او وارد مکالمه می شوید او نظر شما را رد می کند و با عذرخواهی نمی تواند چیزی را عوض کند. شاید در نگاه اول رفتار وی و پاسخگویی وی در شبکه های اجتماعی اقدامی مسئولانه باشد اما بازخورد شما و دیگران از این رفتار در ادامه موجب عدم اطمینان مشتری و ریزش آن می گردد.


در دنیای آنلاین کسب اعتبار مهم ترین چیز است. سعی کنید با دوری از سه اشتباه ذکرشده در دنیای مجازی امروز کسب وکارتان را اعتبار ببخشید.

شما میتوانید نظرات خود را در این رابطه در اینستاگرام دکتر لینک با ما به اشتراک بگذارید.

مقالات مرتبط:

رازهای سنجش نیروی انسانی در کلینیک و مطب

اصول تبلیغات پزشکی برای میخکوب کردن بیماران

دغدغه های پزشک در مدیریت مطب

بازاریابی ایمیلی در مطب های کوچک را چرا و چگونه پیاده کنیم؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

رازهای سنجش نیروی انسانی در کلینیک و مطب

معیارهای منابع انسانی می تواند نقاط ضعف و قدرت یک مطب و یا کلینیک را بر ملا کند و به شما اجازه میدهد تا متوجه شوید که کدام بخشها برای تقویت شدن نیاز به تمرکز دارند و روی کدام بخش باید سرمایه گذاری نمایید. گاهی اوقات معیارهای منابع انسانی بوسیله ی افراد حرفه ای حاضر در تجارت پزشکی نادیده گرفته می شوند، آنها تصور می کنند که تعامل و استفاده از کارکنان امری پیچیده و دشوار است.

سنجش منابع انسانی از طریق محاسبه ی هزینه ی دقیق بکارگیری هر یک از کارمندان جدید برای ارزیابی کسب و کار شما و ابداع استراتژی ها، ارزشمند است.

در این مقاله 10 نکته مفید سنجش نیروی انسانی و آنچه که آنها میتوانند در مورد کلینیک یا مطب به شما بگویند آمده است:

 ۱-هزینه ی هر استخدام

 یکی از معیارهایی که معمولا در همه جا استفاده می شود. این پارامتر می تواند به شما بگوید که دقیقا هزینه ی استخدام یک منشی جدید برای کلینیک یا مطب شما چقدر است.

 ۲- میزان غیبت

 این پارامتر تعداد روزهای غیبت منشی و کارکنان و میزان رضایت آنها را به شما نشان می دهد.

 ۳-درآمد به ازای هر کارمند

 این مولفه می تواند به شما بگوید که هر یک از کارکنان چه میزان درآمدی را برای شما بدست می آورند و چه نقشی در سودآوری کلینیک شما ایفا می کنند.

 ۴- ارزش سود و مزایا

 یک دید کلی و بررسی اجمالی در مورد اینکه بسته های مزایای شما (مانند حقوق، بیمه، پورسانت ها و …) به ازای هر کارمندچقدر برای شما هزینه دارد.

۵- مدت زمان اشتغال

این پارامتر کمک میکند تا میانگین مدت زمانی که کارکنان با کلینیک همکاری داشته اند مشخص شود.

 ۶-گردش مالی

 این مولفه ها سرراست و آسان هستند و به شما یک دیدکلی نسبت به اینکه چه تعداد از کارکنان شما در یک سال مشخص شرکت را ترک می کنند، می دهد.

 ۷- میزان رضایت

 یکی از دشوار ترین معیارهای قابل سنجش در منابع انسانی (HR) است که به شما نشان می دهد که کارکنان شما تا چه حد از شرایط کاری خود راضی هستند. رضایت بیشتر یک مفهوم انتزاعی است و تنها راه جمع آوری اطلاعات مورد نیاز برای مولفه های مدیریت نیروی انسانی، نظرسنجی می باشد.

 ۸- پاداش کارکنان

 این مولفه، پاداشها و تشویقی های دریافتی کارکنان را در طی یک دوره ی خاص به محاسبه کرده و به شما نشان می دهد.

 ۹- هزینه های گردش مالی

 این پارامترهای مدیریت منابع انسانی می تواند بسیاری از کارفرمایان را متعجب کند و نشان دهد که با از دست دادن هر کارمند چه مقدار بر مبنای هزینه های متفرقه، هزینه های عدم تصدی شغل، استخدام جدید و آموزش نیروی جدید هزینه خواهید کرد.

 ۱۰- زمان پر کردن جایگاه شغلی

 این پارامتر کمک می کند بهره وری بخش مدیریت منابع انسانی شرکت برجسته شود و مدت زمانی تقریبی که نیاز است یک جایگاه شغلی در شرکت شما پر شود را مشخص می کند.

معیارها و مولفه های دیگر مدیریت منابع نیروی انسانی نیز وجود دارند که می تواند جنبه ها و موضوعات مختلفی که کلینیک یا مطب شما با آن سر و کار دارد را پوشش دهد. همانطور که در بالا اشاره شد سیستم های متعددی در مدیریت منابع انسانی وجود دارد که به کمک آن ها می توانید هر زمان که نیاز شد مولفه ها را پیگیری کنید و حداقل سرمایه گذاری برای یک چنین سیستمی از زمانی که شما شروع به استفاده از پارامترها و معیارهای مربوط به بخش نیروی انسانی آن کنید، خیلی زود به خزانه ی شما برمیگردد بخصوص زمانی که می دانید که بیشتر هزینه های کلینیک یا مطب شما در کدام بخش صرف می شود.

با ترکیب یک برنامه ریزی دقیق، تجزیه و تحلیل مناسب پارامترها و استراتژی موثر می توانید برای حرکت دادن کلینیک یا مطب خود به سوی آینده از این مولفه های مدیریت نیروی انسانی استفاده کنید.

خوشبختانه تکنولوژی دکتر لینک این امکان را در اختیار شما عزیزان قرار می دهد تا مولفه های سنجش نیروی انسانی را به راحتی در اختیار داشته و در مورد یکایک کارمندان کلینیک یا مطب خود مورد سنجش قرار دهید.

هدف تکنولوژی دکتر لینک ارتقاع کیفی و پیشرفت هر بیشتر سیستم سلامت کشور می باشد.

مقالات مرتبط:

۱۵ سوالات کلیدی برای استخدام منشی پزشک

شرح وظایف منشی پزشک

وظایف و مهارت های منشی پزشک

منشی ، رکن اساسی در تصمیم گیری های مطب !

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

وب سایت جدید تکنولوژی دکتر لینک

خوشحالیم به اطلاع مشتریان و همکاران خود برسانیم، وب سایت رسمی تکنولوژی دکتر لینک منتشر و در دسترس شما عزیزان قرار گرفت. در این وب سایت سعی شده است با معرفی خدمات و محصولات، بستری مناسب برای افزایش همکاری ها و نیز توسعه فعالیت های شرکت فراهم گردد. این وب سایت با ظاهر گرافیکی زیبا امکان خرید اینترنتی و سفارش هر یک از محصولات را به صورت آنلاین برای مشتریان فراهم کرده و جدیدترین محصولات و آخرین دستاوردهای شرکت را نیز در معرض دید کاربران قرار می دهد.این وب سایت جهت ارتقاء بهره وری و ایجاد ارتباط موثر و آنلاین با مشتریان و همکاران، طراحی شده و هدف آن، معرفی بیش از پیش تکنولوژی دکتر لینک، محصولات و خدمات آن به مشتریان و بازار هدف می باشد.

به علاوه شما عزیزان میتوانید به آرشیو وسیعی از مطالب مدیریت مطب و کلینیک ، جذب بیمار،  برند سازی و ... در وبلاگ دکتر لینک دسترسی داشته و از نکات مطرح شده جهت پیشبرد و ارتقاع سطح کیفی کار خود استفاده نمایید. تیم پشتیبانی دکتر لینک آماده دریافت نظرات و پیشنهادات و انتقادات شما خواهد بود .

امیدواریم بتوانیم خدمات شایسته ای به شما ارئه دهیم .

تکنولوژی دکتر لینک

مقالات مرتبط:

چرا دکتر لینک؟​​​​​​​

دکتر لینک از کجا شروع شد؟

سرویس دهی عالی، لازمه موفقیت

تعریف رضایت مشتری چیست؟


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

اصول تبلیغات پزشکی برای میخکوب کردن بیماران

تبلیغات و بازاریابی از رموز اصلی موفق شدن در  هر کسب و کاری است. در دنیای پرمشغله امروزی جذب بیمار بسیار مهم است. شما هم اگر می خواهید اولین کسی باشید که مردم را جذب می کنید، به شما پیشنهاد می کنیم ۷ اصل تبلیغاتی زیر را فراموش نکنید.

 

بیمارانتان را با اینگونه تبلیغ کردن میخکوب کنید!

 

بیماران هرروز با هزاران پیام بازاریابی، علاوه بر پیام شما، بمباران می‌شوند. این تراکم بالای پیام‌های ارسالی در حیطه‌ی بازاریابی باعث می‌شود که اغلب تلاش‌ها برای برقراری ارتباط ناکام بماند و به اکثر تبلیغات هیچ توجهی نشود.

 

از مردم بخواهید ۵ مورد از آگهی‌هایی را که شب پیش از تلویزیون دیده‌اند، به یادآورند (اگر تلویزیون تماشا کرده باشند، حتماً تبلیغات زیادی دیده‌اند). به واکنش‌هایشان دقت کنید. وقتی با درماندگی سعی می‌کنند به یادآورند که چه چیزهایی باید دیده باشند، نگاهی سردرگم بر چهره‌شان نقش می‌بندد.

 

اگر همین طور ادامه بدهید و این بار درباره‌ی تبلیغات چاپی سؤال کنید، مثلاً در مورد مجله، روزنامه، بروشور، یا نامه‌های الکترونیکی، بسیار احتمال دارد که فهرستتان کاملاً خالی بماند. خیلی‌ها حتی یک آگهی تبلیغاتی در مجله‌ای که دیروز خوانده‌اند را به یاد نمی‌آورند. مگر آنکه فعالانه آن‌ها را به پاسخ‌گویی ترغیب کنید. اگر در مورد تبلیغات رادیو هم بپرسید، با همین مشکل مواجه می‌شوید.

 

این فعالیت ساده اهمیت قدرت متوقف کردن را آشکار می‌کند. تبلیغات شما باید بیشتر از تبلیغات دیگران قدرت متوقف کردن داشته باشد، زیرا حتماً می‌خواهید افراد بسیار زیادی به محصول شما فکر کنند و آن را در خاطر نگه دارند!

 

اصول متوقف کردن

 

بنابر نظر هانلی نوریس، کسی که زمان زیادی را به تعلیم کارکنان «یونگ و روبیکام» برای تهیه‌ تبلیغات بهتر، گذرانده است، با هفت اصل می‌توانید یک آگهی تبلیغی یا هر ارتباط بازاریابی را به یک متوقف ساز واقعی تبدیل کند. ما این هفت اصل را بر اساس تجربه‌ی خود تعدیل کرده‌ایم و به فهرست زیر رسیده‌ایم:

 

۱- تبلیغ باید درون‌مایه‌ای ذاتی داشته باشد تا هرکسی را به‌سوی خود بکشد

همچنین باید افراد زیادی خارج از حیطه‌ مخاطبان مورد نظرش را جلب کند. اگر بچه‌ها تبلیغی را که هدفش بزرگسالان است دوست دارند و بالعکس، معلوم می‌شود که در ساخت این تبلیغ از اصل قوی پیروی شده است.

 

۲- تبلیغ باید مخاطبان را به مشارکت و همکاری وادارد

همچنین باید بیماران را به انجام دادن فعالیتی بکشاند، چه آن فعالیت گرفتن یک شماره باشد، یا قهقهه زدن و یا صرفاً به فکر چیزی افتادن. یک آگهی، باقدرت متوقف‌سازی، هرگز اجازه نمی‌دهد مخاطب نقش منفعلی داشته باشد.

 

۳- تبلیغ باید واکنشی احساسی برانگیزد

این اصل باید حتماً لحاظ شود، حتی اگر جذابیت شما از نوع عقلانی باشد. تبلیغ همیشه باید دارای نیازهای بنیادی آدمی باشد و احساسات افراد را برانگیزد.

 

۴- تبلیغ باید کنجکاوی را تحریک کند

بیماران باید طالب شوند که بیشتر بدانند. این میل آن‌ها را متوقف می‌کند و به بررسی تبلیغ وا‌می‌دارد و باعث می‌شود به دنبال اطلاعات بیشتری باشند.

 

۵- تبلیغ باید مخاطبان را شگفت زده کند

عنوانی تکان‌دهنده، تصویری غیرمنتظره، ترفندی غیرعادی در افتتاحیه‌ی کلینیک یا داشتن تخصص های به روز همه این قدرت را دارند که مردم را بر جای خود میخ‌کوب کنند و به شگفت آورند.

 

۶- تبلیغ باید اطلاعات بدیهی را منتقل کند

به شکلی هرظتنم ریغ ( نکته: سعی کنید این کلمه‌ی عجیب را برعکس بخوانید). پیچشی خلاقانه یا راهی جدید برای بیان یا دیدن یک‌چیز باعث می‌شود که مسئله‌ای بدیهی به امری غیرمنتظره تبدیل شود. اطلاعات بدیهی یعنی اینکه نام برند شما چیست؟ چگونه و برای چه کسانی مفید است؟ اما اگر این کار را به شکلی بدیهی انجام دهید ارتباطی برقرار نمی‌شود و توجه کسی را جلب نمی‌کند و مخاطبان تبلیغ شما را نادیده می‌گیرند.

 

۷- گاهی لازم است تبلیغ از قواعد و شخصیت محصولتان و مقوله‌ای که در آن می‌گنجد فراتر رود

محصول باید برجسته باشد. توجه مردم به اموری جلب می‌شود که خارج از الگوهای رایج باشد (و در بازاریابی هم بی‌شک الگوهایی وجود دارد). پس یک راه این است که تبلیغی درست کنید که بسیار متمایز از آن چیزی باشد که بیماران درباره‌ی مقوله‌ی شما انتظار دارند.

 

برای تبلیغی که داستان داشته باشد و این داستان باعث شگفتی افراد شود، از الگوهای مرسوم تجاوز کند و مسایل بدیهی را به شکلی غیرمنتظره مطرح کند، شما به خلاقیت نیاز دارید.

این راز موفقیت شماست و فقط به اتکای خلاقیت است که قدرت متوقف کردن پیدا می‌کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه جذب بیمار، با دکتر لینک در تماس باشید.

 

مقالات مرتبط:

مؤثرترین عوامل در تبلیغات پزشکی

راهکارهایی برای جذب بیماران جدید از طریق تبلیغات اینترنتی

سه مرحله اساسی و ضروری برای جذب بیمار از اینستاگرام

ضرورت وب‌سایت حرفه ای برای پزشک

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

افسردگی در کمین تیم درمان

کلیه تیم درمان شامل پزشکان، پرستاران، بهیاران، کمک‌پرستار‌ها، کمک بهیار‌ها و دیگر پرسنل در معرض خطر افسردگی قرار دارند. این خطر در اقشاری که مدت‌زمان بیشتری را با بیمار در تماس هستند بیشتر احساس می‌شود به‌عنوان مثال پرستاران به دلیل اینکه ساعت‌های زیادی را در بخش هستند باید بیشتر به این بخش توجه داشته باشند یا پزشکان به دلیل گفت‌وگو با بهیار در بخش و مطب و درمانگاه باید این خطر را جدی بگیرند. پیشنهاد می‌کنم این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید تا در کنار شغل و حرفه‌ی مقدسی که انتخاب کرده‌اید به‌سلامت خودتان توجه ویژ‌ه‌ای داشته باشید.

 

چرا افسردگی در تیم درمان ایجاد می‌شود؟

 

در بیمارستان‌ها انواع و اقسام بیماران و با شرایط مختلف حضور دارند. بیمارانی هستند که در شرایط بسیار وخیمی به سر می‌برند و هرلحظه امکان دارد که عمر آن‌ها به پایان برسد. مطمعنا دیدن این بیماران و این شرایط، حس خوبی را در ما ایجاد نمی‌کند و در روحیه ما تأثیر بدی خواهد گذاشت. هرچند عده‌ای معتقد هستند که به دلیل تجربه‌ی کاری بالا و دیدن مریض‌های با حالِ وخیم، به این شرایط عادت کرده‌اند ولی اگر همیشه شاهد چنین اتفاقاتی باشیم به‌مرور زمان احساس افسردگی به ما دست خواهد داد.

 

مهم‌تر از آن‌ها مرگ‌ومیر‌هایی هستند که در بیمارستان‌ها رخ می‌دهد و هر چه قدر هم که باتجربه‌ باشیم بازهم رخ دادن چنین اتفاقاتی می‌تواند روحیه ما را به‌شدت تحت تأثیر قرار دهد. بنابراین همه‌‌ی ما در شرایطی هستیم که در صورت جدی نگرفتن این موضوع به افسردگی و عواقب بعدازآن دچار خواهیم شد.

 

چگونه از افسردگی در تیم درمان جلوگیری کنیم؟

 

همان‌طور که می‌دانید در اکثر موارد در شغل و حرفه‌ای که داریم امکان این‌که بیماران بدحال را نبینیم تقریباً صفر است و حتماً با چنین بیمارانی در ارتباط خواهیم بود یا به‌عنوان پزشک یا به‌عنوان پرستار و یا دیگر پرسنل. بنابراین نمی‌توانیم از گفت‌وگو و ارتباط با این دسته از بیماران جلوگیری کرد ولی می‌توانیم با رعایت یکسری نکات ساده از ناراحتی‌ها و افسردگی‌های بعدازآن جلوگیری کنیم.

 

۱(با توجه به شرایط کاری سخت و دشوار، همواره سعی کنیم زمان‌هایی را برای استراحت و تفریح خود اختصاص دهیم و این خیلی اهمیت دارد که در مکانی خارج از محیط بیمارستان و به‌دوراز فضای درمانی به استراحت بپردازیم.

 

عده‌ای بهانه می‌آورند که ما فرصت چنین کارهایی را نداریم ولی به نظر من اگر شخصی برای حفظ سلامتی خودش فرصت لازم را ندارد حتماً باید در برنامه‌های زندگی خودش تغییراتی اعمال کند. بهتر است بیشتر در زمان‌هایی به تفریح بپردازیم که در بیمارستان تحت‌فشار جسمی و روحی بوده‌ایم. یک انسان هر چه قدر هم که قوی باشد بازهم به استراحت نیاز دارد و مسلماً اگر بی‌وقفه و یکسره کار کند به‌زودی از کار خواهد افتاد بنابراین به این قسمت اهمیت لازم را بدهیم و زمان‌های را برای استراحت خود اختصاص دهیم.

 

۲) توجه خود را معطوف به نیمه‌ی پر لیوان نماییم یعنی سعی کنیم بیشتر به نکات مثبت بخش و بیماران توجه کنیم به‌عنوان مثال اگر کودکی بعد از یک هفته بستری شدن در بخش قبلاً نمی‌توانسته راه برود و اکنون با پای خودش در حال ترخیص است سعی کنیم در زمان گفت‌وگو با همکاران به این موضوع اشاره‌کنیم.

 

یا اگر در بخش زنان و زایمان هستید لحظه به دنیا آمدن یک کودک واقعاً لحظه قشنگی است که می‌توان از این مسئله در گفت‌وگوهای مختلف استفاده کرد و خیلی از اتفاقات دیگر که اگر به‌دقت بیشتری به محیط اطراف خود توجه کنیم مسلماً تعداد زیادی از آن‌ها را خواهیم دید.

 

تکرار نکات مثبت تأثیر زیادی در شاد بودن و مثبت‌تر شدن افکار شما دارد.

 

البته این به این معنی نیست که به بیماران بدحال توجهی نداشته باشیم بلکه باید در مورد این بیماران دقت بیشتری داشته باشیم و به‌طور دقیق شرایط بیمار را بررسی کنیم ولی منظور این است که در زمان گفت‌وگو با سایر کارکنان و حتی گفت‌وگوهای درونی خود سعی کنیم نیمه پر لیوان را تجسم کنیم.

 

در اضافه‌کاری به چه صورتی عمل کنیم تا دچار افسردگی نشویم؟

 

گاهی امکان دارد که تصمیم به انجام شیفت اضافه می‌گیریم در این شرایط حتماً باید در نظر داشته باشیم که تمامی سختی‌ها و مشکلات گفته‌شده در بالا مضاعف خواهد شد زیرا حجم کاری و خستگی بیشتر خواهد شد و اتفاقات ناگوار و ناخوشایند بیشتر خودش را نشان خواهد داد

 

بنابراین اگر به هر دلیل درخواست اضافه‌کاری می‌دهیم باید در نظر بگیریم که برای به دست آوردن پول بیشتر چه بهایی را داریم می‌پردازیم؟ آیا به بهای از دست دادن سلامتی خودمان می‌خواهیم پول بیشتری به دست آوریم؟

 

بنابراین مسلماً هر شخصی در موقعیت‌ها و زمان‌های خاص نیاز به اضافه‌کاری خواهد داشت ولی حتماً باید در نظر بگیریم که چه بهایی را برای این کار می‌دهیم؟

 

در پایان حتماً در نظر داشته باشیم که ما کار مهم و مقدسی را انجام می‌دهیم کاری که خیلی از افراد به دلیل سختی‌های مسیر و عده‌ای هم به دلیل سختی‌های حرفه‌ و شغل از رسیدن به آن بازمانده‌اند. اگر قرار است که به حرفه‌ و شغل خود ادامه دهیم باید به‌سلامت خود توجه داشته باشیم. باید برای سلامت خود وقت بگذاریم و تنها در این صورت است که می‌توانیم تا مدت‌زمان طولانی از حرفه‌ خود لذت ببریم و به درمان و کمک به درمان بیماران بپردازیم.

 

جهت دریافت مقالات مرتبط دکتر لینک را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

 

مقالات مرتبط:

مهارت گفتن خبر بد به بیمار

کدام ورزش ها برای درمان افسردگی مناسب هستند؟

عواملی که باعث افزایش مشغله کاری پزشکان می شود

چگونه پزشک جذاب و کاریزماتیکی شویم

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

مهارت گفتن خبر بد به بیمار

دادن خبر بد به بیمار یکی از تلخ ترین و بدترین اتفاقات هر پزشک به شمار می آید. این امر مخصوصا در مواردی صادق است که قرار باشد خبر فوت یا معلولیت و یا بیماری های صعب العلاجی را به بیماران دهیم. بنابراین در این مقاله تلاش نموده ایم راهکارهایی را ارائه نماییم که به وسیله ی آن دادن خبر بد به بیمار را تسهیل نماییم.

 

مراحل دادن خبر بد به بیمار کدام است؟

با توجه به پیچیده بودن انجام این کار سعی کرده ایم تا کل مطلب را به مراحل و قسمت های مختلف تقسیم نماییم. این مراحل شامل قسمت های زیر می باشند:

 

فراهم کردن پیشنیازها

یکی از اصول اولیه و ضروری در این راستا فراهم ساختن پیشنیازهای این گفت و گو است. ایجاد شرایطی مناسب و به دور از عوامل مزاحم محیطی و همچنین ایجاد شرایطی که بیمار در آن احساس آرامش داشته باشد امری ضروری است.

 

در ضمن یکی دیگر از اصول اولیه،توجه کامل به بیمار است به این صورت که تلفن همراه را در حالت بی صدا قرار دهیم و یا از دیگران(به عنوان مثال منشی مطب) درخواست کنیم که در مدت گفت و گو با بیمار،خللی در مصاحبه ایجاد نکنند. به عنوان مثال یک پزشک بهتر است در مطب خود به صورت خصوصی و به دور از مزاحمت سایرین این گفت و گو را با بیمار انجام دهد. بنابراین تلاش نماییم تا به دو اصل اساسی در این زمینه توجه داشته باشیم

 

  • ایجاد محیطی امن برای بیمار
  • توجه و تمرکز کامل بر صحبت های بیمار

 

ارزیابی کردن اطلاعات بیمار

دانش بیماران در خصوص بیماری خود متفاوت است. عده ای به دلایل شخصی بر تمامی جزییات بیماری خود  احاطه دارند. اما تعدادی از بیماران هم هستند که اطلاعات کمی دارند. بنابراین لازم است که ابتدا ارزیابی در خصوص دانش بیمار صورت گیرد. به عنوان مثال پزشک می تواند سوال نماید که:

 

  • در مورد بیمار خود چه میدانید؟
  • آیا سوالی در ذهن شما هست که در مورد بیماریتان هنوز پاسخ داده نشده باشد؟

 

با این روش می توان عملکرد هوشمندانه تری را در رابطه با دادن خبر بد به بیمار پیش گرفت.

 

ارائه اطلاعات به اندازه ای که بیمار می خواهد

تعدادی بیماران تمایل دارند تا تمامی اطلاعات در مورد بیماری به آنها گفته شود ولی عده ای دیگر بر خلاف آن هستند در واقع اصلا فرمول قطعی و واحدی در این خصوص وجود ندارد و تصمیم گیری در این باره بر اساس خواست بیمار و همچنین تشخیص پزشک می باشد. بنابراین می توان در ابتدا از بیمار سوال پرسید که آیا وی می خواهد تمامی اطلاعات جزئی را در خصوص بیمار خود بداند یا اینکه می خواهد تنها یک تصویر کلی از بیمار خود در ذهن داشته باشد

 

شکستن خبر به قسمت های کوچکتر

اگر خبر بد به صورت کم کم به بیمار گفته شود پذیرش آن راحت تر خواهد بود. در واقع سعی نماییم تا فرصتی را برای بیمار به وجود آوریم تا پذیرش صحبت های ما برای او امکان پذیر تر باشد

 

چه چیزی به بیمار بگویم؟

در مورد سه موضوع زیر می توان با بیمار صحبت نمود تشخص،درمان و پیش آگهی. البته اغلب بیماران تمایل دارند تا ابتدا در خصوص پیش آگهی بیماری خود اطلاعاتی به دست آورند اما به طور کلی توصیه می گردد که در یک جلسه در مورد یک و یا حداکثر دو مورد صحبت شود به عنوان مثال اگر قرار است که با بیماری صحبت نماییم که به وسیله بیوپسی،سرطان ریه وی تشخیص داده شده است می توان در دو حیطه ی زیر با وی صحبت نمود.

  • توضیح دادن نحوه تشخیص سرطان او
  • بحث کردن در مورد گزینه های مختلف درمان

 

اهمیت دادن به احساسات بیمار

یک موضوع بسیار مهم توجه به احساسات بیماران و همچنین پاسخ مناسب به احساسات آنهاست. در واقع می توان گفت بخش بسیار مهمی از مدیریت دادن خبر بد به بیمار پاسخ مناسب به احساسات بیماران است. البته تنها بیان این موضوع راحت است و مسلما اجرایی نمودن آن نیاز به تجربه و گفت وگوهای زیادی دارد. اما توجه داشته باشیم که توجه به احساسات بیماران تاثیر بسیار زیادی در نتیجه گفت و گو خواهد داشت.

 

اگر بیمار گریه کرد چه کار کنیم؟

گاهی اوقات ممکن است با وجود رعایت نکات گفته شده بیمار شروع به گریه کردن نماید بهترین اقدام در این لحظه صبر کردن تا اتمام گریه بیمار است. البته می توان به عنوان همدلی یک دستمال کاغذی را به بیمار داد. اما آنچه اهمیت دارد ترک نکردن بیمار و توجه کردن به او در زمان گریه است. در اغلب اوقات بیمار از ادامه دادن گریه خود در حضور پزشک خجالت می کشد و این گریه مدت زمان زیادی ادامه پیدا نمی کند. بنابراین منطقی ترین اقدام صبر کردن تا اتمام گریه بیمار است.

 

توجه به لحظه ی دادن خبر بد به بیمار

این موضوع را همیشه در ذهن داشت باشید که لحظه ای که شما خبر بد را به بیمار می دهید همواره در ذهن وی ثبت خواهد شد و در سال های آتی زندگی همیشه آن را به یاد خواهد آورد. بنابراین توجه ویژه ای به شیوه و محتوای بیان خود داشته باشیم.

 

توجه به اصل همدلی و نه همدردی

همان طور که می دانید در حرفه ی پزشکی همدردی جایگاهی ندارد و تمامی برخوردهای ما با بیماران بر اساس همدلی صورت می گیرد. در این شرایط توجه به همدلی چندین برابر می گردد زیرا بیمار اصلا در شرایط مساعدی قرار ندارد و تصور نمودن خود در شرایط بیمار هیچ گونه نتیجه ی مثبتی نه برای ما و نه برای بیمار به همراه ندارد. بنابراین همیشه همدلی را در دستور کار خود قرار دهیم.

 

احترام گذاشتن به جای ترحم

نکته ی مهم دیگر در زمان گفت وگو با این دسته از بیماران،برخورد با احترام با آن هاست. در واقع به گونه ای برخورد نشود که بیمار احساس کند ما نسبت به وی حس ترحم داریم بلکه بهتر است که یک رابطه ی محترمانه را صورت دهیم. زیرا در صورت ترحم به بیمار وی احساس ضعف و ناتوانی می کند که مطمعنا در ادامه روند درمان وی تاثیر منفی دارد. اما اگر برخوردی مبتنی بر احترام صورت دهیم،احساس اقتدار و توانمندی بیمار جهت مبارزه با بیماری خود افزایش می یابد.

 

بحث در مورد یک بیمار

بیوپسی گرفته شده از پانکراس یک آقای ۶۲ ساله،آدنوکارسینوما را گزارش می دهد. برادر این بیمار از شما خواهش می کند که به هیچ عنوان در این خصوص با بیمار صحبت نکنید زیرا اطلاع پیدا کردن وی از این بیماری،او را سریع تر از خود بیماری از بین خواهد برد. شما به عنوان پزشک بیمار چه تصمیمی را اتخاذ می نمایید.

نتیجه

ابتدا باید در نظر گرفت که درخواست برادر بیمار امری طبیعی است زیرا هیچ کس تمایل به دادن خبر بد به عزیزش را ندارد و احساس می کند اگر وی اطلاع پیدا کند،حال او وخیم تر می گردد.اما به چند دلیل نمی توان مطابق با صحبت برادر وی عمل نمود.

 

  1. نگفتن حقیقت به بیمار منجر به عدم اعتماد بین بیمار،خانواده و اعضای تیم درمان خواهد گردید. زیرا به احتمال زیاد بیمار در آینده از شرایط خود مطلع خواهد شد و مطمعنا پس از آن اعتمادی نسبت به تیم درمان نخواهد داشت که این امر منجر به اختلال در روند درمان وی خواهد گردید.
  2. گزینه های درمان باید توسط بیمار بررسی گردد و این بیمار است که تصمیم می گیرد کدام روند درمانی را پیش بگیرد بنابراین نیاز هست تا با وی در این خصوص مشورت شود.
  3. در ضمن بهتر است از خود بیمار سوال نماییم که تمایل دارد تا چه اندازه سایر اعضای خانواده از بیماری وی مطلع گردند.

 

این اقدامات منجر به ایجاد اعتماد بین بیمار و پزشک خواهد شد که نتیجه خود را در روند درمانی نشان خواهد داد.

 

جهت دریافت مقالات مرتبط دکتر لینک را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

 

مقالات مرتبط :

روش های برقراری ارتباط با بیمار

انواع قصور پزشکی ونحوه شکایت از قصور پزشک ( قسمت اول)

انواع قصور پزشکی ونحوه شکایت از قصور پزشک ( قسمت دوم)

چند راه ساده برای افزایش رضایتمندی بیماران (اصول مطب داری)


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

بهترین دانشگاه های پزشکی انگلستان در سال ۲۰۱۸

پزشکی تنها یک رشته نیست که شما انتخاب کنید، در آن تحصیل کنید و سپس کار کنید. بلکه انتخاب رشته پزشکی یک تصمیم مادام‌العمر است که به سادگی سبک زندگی شما را تغییر می‌دهد. به علاوه تصور عمومی این است که پزشک کسی است که مشکلات فیزیکی انسان‌ها را به خبر خوش سلامتی تبدیل می‌کند، کسی که همیشه راه حلی برای بدترین خبرهای ممکن دارد. انتخاب رشته پزشکی همواره از گزینه‌های وسوسه‌انگیز است؛ به ویژه اگر به دنبال تحصیل در خارج از کشور هستید. اگر تصمیم خود را برای تحصیل در خارج از کشور و در یکی از بهترین دانشگاه های پزشکی جهان گرفته‌اید، پس شاید بهتر باشد نگاهی به بهترین دانشگاه های پزشکی انگلستان داشته باشید.

 

انگلستان از جمله کشورهایی است که مجموعه‌ای عظیم از دانشجویان خارجی را در دانشگاه‌های خود گرد آورده است. به ویژه این که بهترین دانشگاه های پزشکی انگلستان این امکان را برای دانشجویان ایرانی به وجود آورده است تا رویای خود را برای تبدیل شدن به یکی از بهترین پزشکان دنیا دنبال کنند.

 

انگلستان که برخی از بهترین دانشگاه های پزشکی دنیا را در خود دارد، بهترین امکانات ممکن را از جمله فضای با کیفیت آموزشی پژوهشی، ارائه رشته‌های تحصیلی شناخته در جهان و ارائه محیطی چند فرهنگی و جذاب برای تحصیل در رشته پزشکی در اختیار دانشجویان خارجی قرار می‌دهد. جدا از دانشگاه‌های پزشکی کشور انگلیس، موسسات آموزشی فراوان دیگری هم در کشورهای اسکاتلند، ولز و ایرلند برای تحصیل در رشته پزشکی وجود دارد. به علاوه این دانشگاه‌ها تمام رشته‌های استاندارد پزشکی عمومی و پزشکی را ارائه می‌دهند.

 

تحصیل پزشکی در انگلستان

 

شما در انگلستان می‌توانید برای دو سال آموزش پیش از پزشکی داشته باشید و پس از آن با صرف سه سال تحصیل در یکی از دانشگاه‌های تخصصی یا بیمارستان‌های آموزشی، مدرک پزشکی خود را دریافت کنید. گزینه دیگری هم وجود دارد و آن ترکیب حالت قبلی با یکدیگر و برای تحصیل به مدت شش سال است. پذیرش از دانشگاه‌های پزشکی انگلستان بسیار رقابتی است و جدا از آن باید یک مصاحبه و تعدادی آزمون را هم گذرانده باشید. امتحاناتی از قبیل:

 

  • آزمون پذیرش بالینی انگلستان (UKCAT) – ۲۶ دانشگاه پزشکی این کشور این امتحان را الزامی می‌دانند.
  • آزمون پذیرش بیوپزشکی (BMAT) – ۵ دانشگاه پزشکی این کشور این امتحان را الزامی می‌دانند.

 

آزمون UKCAT که رایج‌ترین آزمون پزشکی در انگلستان است، بر مهارت‌های زبان انگلیسی، ریاضی، هوش انتزاعی، تجزیه و تحلیل تصمیم‌گیری و قضاوت وضعیتی تمرکز دارد. این بخش‌ها در قالب ۱۳۰ ارائه می‌شوند و در برخی مواقع با ارائه یک سناریو به شما قدرت تحلیل و تصمیم‌گیری شما مورد آزمایش قرار می‌گیرد.

 

مطابق با اطلاعات وبسایت  GetMeIntoMedicalSchool، سالانه معمولا ۲۱۰۰۰ متقاضی دانشگاه‌های پزشکی در سراسر انگلستان وجود دارد که برای بیش از ۸۰۰۰صندلی دانشگاه رقابت می‌کنند. بنابراین شانس پذیرش تقریبا ۴۰ درصد خواهد بود بود. همین گزارش نشان می‌دهد که ۱۰ سال طول می‌کشد تا یک فارغ‌التحصیل تبدیل به یک مشاور در یکی از بیمارستان‌های تخصصی انگلستان شود. به علاوه دو سال پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه پزشکی، حقوق یک فرد ۲۷۱۸ یورو در ماه خواهد بود.

 

در پزشکی، آمادگی کلید موفقیت شما چه در تحصیل و چه در محیط کار است. بنابراین اگر تصمیم به قدم گذاشتن در این راه دارید، ما در اینجا برخی از بهترین دانشگاه های پزشکی در انگلستان را که بر اساس رتبه‌بندی آموزش عالی تایمز برای سال ۲۰۱۸ و روزنامه تلگراف معرفی خواهیم کرد.

 

بهترین دانشگاه های پزشکی انگلستان به انتخاب رتبه‌بندی آموزش عالی تایمز برای سال ۲۰۱۸

 

انتخاب بهترین دانشگاه های پزشکی انگلستان بر اساس سطح آموزش، پژوهش و شهرت بین‌المللی بوه است. این دانشگاه‌ها به ترتیب عبارتند از:

 

۱دانشگاه آکسفورد: رتبه ۱ در جهان، ارائه ۱۵ رشته از علوم پزشکی در مقطع کارشناسی ارشد.

 

۲دانشگاه کمبریج: رتبه ۲ در جهان، ارائه ۱۴ رشته از علوم پزشکی در مقطع کارشناسی ارشد.

 

۳کالج سلطنتی لندن: رتبه ۸ در جهان، ارائه ۳۲ رشته از علوم پزشکی در مقطع کارشناسی ارشد.

 

۴دانشگاه کالج لندن: رتبه ۱۶ در جهان، ارائه ۱۰ رشته از علوم پزشکی در مقطع کارشناسی ارشد.

 

۵دانشگاه ادینبرو: رتبه ۲۷ در جهان، ارائه ۷۳ رشته از علوم پزشکی در مقطع کارشناسی ارشد.

 

۶دانشگاه کینگز لندن: رتبه ۳۶ در جهان، ارائه ۱۰۶ رشته از علوم پزشکی در مقطع کارشناسی ارشد.

 

۷دانشگاه منچستر: رتبه ۵۴ در جهان، ارائه ۵۶ رشته از علوم پزشکی در مقطع کارشناسی ارشد.

 

۸دانشگاه بریستول: رتبه ۷۶ در جهان، ارائه ۷۶ رشته از علوم پزشکی در مقطع کارشناسی ارشد.

 

۹دانشگاه گلاسگو: رتبه ۸۰ در جهان، ارائه ۳۷ رشته از علوم پزشکی در مقطع کارشناسی ارشد.

 

۱۰دانشگاه وارویک: رتبه ۹۱ در جهان، ارائه ۱۲ رشته از علوم پزشکی در مقطع کارشناسی ارشد.

 

بهترین دانشگاه های پزشکی انگلستان به انتخاب روزنامه تلگراف

 

روزنامه انگلیسی تلگراف هم بهترین دانشگاه های پزشکی انگلستان را بر طبق معیارهای خود به ترتیب زیر انتخاب کرده است:

 

۱دانشگاه آکسفورد

 

۲دانشگاه کمبریج

 

۳دانشگاه کاردیف: ارائه ۴۳ رشته از علوم پزشکی در مقطع کارشناسی ارشد.

 

۴دانشگاه کالج لندن

 

۵کالج سلطنتی لندن

 

۶دانشگاه ملکه مری لندن

 

۷دانشگاه ادینبرو

 

۸دانشگاه گلاسگو

 

۹دانشگاه نیوکاسل: ارائه ۴۸ رشته از علوم پزشکی در مقطع کارشناسی ارشد.

 

۱۰دانشگاه کیل: ارائه ۳۰ رشته از علوم پزشکی در مقطع کارشناسی ارشد.

 

در دانشگاه‌های انگلستان یک دانشجو این امکان را دارد تا از ۶۰ تخصص موجود در دانشگاه‌های پزشکی انگلستان یکی از آن را برای تخصص خود انتخاب کند. برخی از رایج‌ترین این تخصص‌ها عبارتند از:

 

  • هوشبری
  • پزشکی عمومی
  • دندان پزشکی
  • داروسازی
  • پاتولوژی
  • روانپزشکی
  • رادیولوژی
  • جراحی

 

پس از این که تخصص خود را هم انتخاب کردید، فرآیند پس از آن هم شرایط مناسبی را برای شما فراهم می‌آورد. تجربه کاری در پزشکی یکی از اصلی‌ترین عوامل موفقیت در این رشته است و در انگلستان شما با استفاده از امکانات مناسبی که در حین و پس از تحصیل در بیمارستان‌ها و دانشگاه‌های پزشکی کسب می‌کنید، تجربه کاری فوق‌العاده‌ای پیدا خواهید کرد.

 

با این که در هر نقطه‌ای از دنیا از جمله کشور خودمان دانشگاه‌های پزشکی بسیار خوبی وجود دارد اما اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که علاوه بر شخصیت و مزایای پزشک بودن به دنبال تحصیل در خارج از کشور هم هستید، شاید بهتر باشد تحصیل در یکی از بهترین دانشگاه های انگلستان را انتخاب کنید.

جهت دریافت مقالات بیشتر، دکتر لینک را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

 

مقالات مرتبط:

فناوری اطلاعات در پزشکی

سلامت الکترونیک چیست و چرا مهم است؟

کلیپ انگیزشی تو میتونی

شرایط تاسیس مطب پزشکی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

عواملی که باعث افزایش مشغله کاری پزشکان می شود

انسان برای زیستن، احتیاح به کار کردن و کسب درآمد دارد. در واقع، کار باعث افتخار افراد می شود. کار کردن عیب و عار نیست، اما مهم است که چه کار و برای چه مدت کار می کنید. ساعت کاری طولانی در سلامتی، آسایش و حالات روحی افراد تاثیرات منفی خواهد داشت. استرس های مزمن، افسردگی، فشارهای روانی از عواقب بیش از حد کار کردن است.

مردانی که بیش از ۶۰ ساعت، و زنانی که بیش از ۴۰ ساعت در هفته کار می کنند و فشار زیادی را متحمل می شوند، باید منتظر بیماریهایی من جمله بیماری قلبی باشند. پر کاری برابر است با شب بیداری. شاید کار زیاد و شب بیداری های مداوم، در آمد خوبی را عاید شود، اما این موضوع در کوتاه مدت و به صورت موقت سودآور خواهد بود و در طولانی مدت نتیجه چشم گیری نخواهد داشت.

 

طبق تحقیقاتی که بر بروی مغز انسانها انجام شده، نتیجه بدین صورت بوده است که بیخوابی، مغز را بسیار خسته کرده و باعث اختلالات ذهنی در افراد می گردد. برخی مشاغل هستند که شب بیداری های مکرر و بی خوابی های مداوم، مثل آتش نشانها، ماموران گشت انتظامی، پرستاران و پزشکان شیفت جزء برنامه کاری آنهاست. پرستاران، رزیدنت ها و پزشکان از جمله کسانی هستند که با مقوله کار زیاد و بیخوابی های زیاد و گاهی چند روزه آشنا هستند.

حداکثر بی خوابی پزشکان در آمریکا ۱۶ ساعت محاسبه شده است. پروتکل جدید آموزش پزشکی در آمریکا، حداکثر فعالیت رزیدنت ها و پرستاران در مراکز پزشکی را ۱۶ساعت اعلام کرده است. اما در ایران متاسفانه این رقم به ۳۶ ساعت رسیده است. این آمار نشان دهنده آن است که بسیاری از پرسنل پزشکی در ایران با مشکل پر کاری الزامی یا ساعت کاری زیاد مواجه هستند.

 

بعضی مواقع خودِ پزشک مایل است که وقت و زمان خود را صرف کار کند، که میتواند علل متفاوتی داشته باشد. اما گاهی پزشک خود اصلا تمایلی به پر کاری ندارد و شرایط حکم می کند که درگیر باشد.

 

عواملی که باعث افزایش مشغله کاری پزشکان می شود :

 

۱– شیفت پزشکی:

 

شیفت پزشکی از جمله کارهایی است که پزشک با آن درگیر است و باید ساعتهایی را در هفته به عنوان شیفت در بیمارستان بگذراند. گاهی اتفاق میفتد که پزشکی به جای همکار پزشکش شیفت میماند و دو یا سه روز را نمی خوابد. در چنین اوقاتی است که پزشک بایستی توجه به سلامت خود داشته باشد و از پر کاری و بیخوابی بیش از حد بپرهیزد.

 

۲– نوبت دهی غلط  در مطب :

 

وقتی پزشک نوبت دهی مطب را طوری مدیریت کند که تعداد مراجعینش مشخص باشد، از کار زیاد و ویزیت بیش از حد بیماران خارج از نوبت رها میگردد. گاهی پیش می آید که پزشک تا نیمه شب درگیر ویزیت بیماران است.

 

۳– جوان و تازه کار بودن:

 

پزشکان جوانی که تازه در منصب پزشکی جای گرفته اند و اسم و رسم و شهرتی هم ندارند و همچنین رویای محبوبیت در سر می پرورانند، با پرکاری و ساعت کاری زیاد مشکلی ندارند و برعکس، تمایل به کار دارند. پرکاری این پزشکان حاکی از این نیست که فقط در پی طبابت باشند و فقط در بیمارستان و مطب وقت خود را بگذرانند، بلکه بخشی از زمان خود را به امور تحقیقاتی و مطالعه سپری میکنند.

 

۴– پول دوستی:

 

پول دوستی یا بهتر است بگویم جویای ثروت بودن، از دیگر علل پرکاری برخی پزشکان است. پزشکی که به اندوختن مال، بیش از سلامت خود اهمیت میدهد و فقط فکر و ذهنش شده کار و کار و کار، باید بداند که این روش فقط تا یک بازه زمانی باعث موفقیتش خواهد بود. به این دلیل که پزشکان بسیاری بوده اند که می خواستند با چنین روش هایی به ثروت برسند اما بی خوابی ها و خستگی های ناشی از کار زیاد، باعث بیمار شدنشان شده است.

همچنین بخاطر کسلی و خواب آلودگی و خستگی مغز و جسم، باعث تشخیص اشتباه بیماری فرد شده اند و جان یک انسان را به خطر انداخته اند. این قبیل پزشکان با این اعمال نه تنها به اهداف خود نخواهند رسید بلکه مسبب تضعیف جسم و روح و شکست خود می شوند. از قدیم میگفتند رهرو آن نیست که گه تند و گهی خسته رود، رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود.

 

۵– موقعیت جغرافیایی:

 

بعضی مناطق کشورمان هستند که متاسفانه دسترسی به پزشک برایشان دشوار است. با این وجود برخی پزشکان جهت طبابت در این مناطق حاضر میشوند و بیماران را مداوا میکنند. اما بخاطر عدم وجود دکتر، انواع بیماریها و تعداد مراجعین زیاد می شود و پزشک بالاجبار مجبور است که بیماران را ویزیت نماید. گاهی هم بخاطر ضیق وقتی که پزشک دارد فشار کاری زیادی به وی وارد می شود. چرا که بعضی پزشکان اواخر هفته و یا ماهی یکی – دوبار به چنین مناطقی سر می زنند.

 

۶– بیماران اورژانسی:

 

گفتیم که گاهی مواقع، بطور اتفاقی شرایط پرکاری پزشک فراهم می شود. عوامل متفاوتی دخیل هستند که غیر قابل پیش بینی ترین آنها، بیمارران اورژانسی است. بعضا ممکن است شب یا نصف شب با پزشک تماس گرفته شود و خواستار حضور وی برای نجات بیمار شوند. گاهی بیماران اورژانسی همه ی کادر پزشکی را درگیر و پرکار میکند. چون با جان انسانها سر وکار دارند. یک پزشک هیچگاه نمیتواند جان یک انسان را فدای مهمانی، مسافرت، و مسائل شخصی کند. به خصوص اگر پزشک معالج بیمار بوده باشد.

 

۷– شیوع بیماریهای واگیردار و همه گیر:

 

با پیشرفت تکنولوژی و علم پزشکی، خوشبختانه خیلی از بیماری های واگیر دار ریشه کن شده است. اما هنوز بیماری های همه گیر و خطرناکی است که جان انسانها را تهدید میکند. بیماریهایی مثل آنفولانزا که از حیوان به انسان منتقل می شوند و در کمترین زمان بیشترین تلفات را در بر میگیرد. اینجاست که تیم پزشکی بایستی دست به کار شود و بحران پیش رو را حل نمایند. اما پزشکان باید اول خود را از ابتلا به بیماری ایمن کنند و بعد به درمان افراد بپردازند. در چنین مواقع پزشک باید بیش از پیش صبور باشد. به این دلیل که ممکن است از آشنایان و نزدیکانش به چنین بیماریهایی دچار شوند. سلامت جسم و روح پزشک در چنین شرایط بحرانی بسیار حائز اهمیت است.

 

جهت دریافت مشاوره و استفاده از سیستم نوبت دهی دکتر لینک با ما در تماس باشید.

 

مقالات مرتبط :

تأثیر اولیه چگونه به یک پزشک در جذب بیمار کمک می‌کند

جذب عاطفی بیماران

چگونه پزشک جذاب و کاریزماتیکی شویم

دغدغه های پزشک در مدیریت مطب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک