مجله روانشناسی

مدیریت مراکز روانشناسی

۷ مطلب در اسفند ۱۳۹۶ ثبت شده است

ضرورت ایجاد پرونده های پزشکی الکترونیکی

 موسسه پزشکی آمریکا گزارش کرد که بر اساس آمارها 000 / 44 تا 000 / 98 نفر سالانه در این کشور در اثر خطاهای پزشکی جان خود را از دست می دهند. این میزان هشتمین عامل مرگ و میر در آمریکا را به خود اختصاص داده و نشان می دهد که میزان مرگ و میر در اثر خطاهای پزشکی بیشتر از تصادفات با موتور سیکلت، سرطان سینه و ایدز بوده است. بروز چنین مواردی علاوه بر خدشه دار کردن اصل کیفیت مراقبت بیمار، هزینه زیادی نیز به مراکز مراقبتی تحمیل میکند‌. طی تحقیقات به عمل آمده بروز 115 / 2 خطای پزشکی می تواند 4/ 654 روز افزایش طول مدت اقامت و در نتیجه 5/ 5 میلیون هزینه در پی داشته باشد.

در میان صنعت نوپای تکنولوژی اطلاعات بهداشتی که از سیستم های حمایت از تصمیم گیری بالینی انبار داده ها (DW: Data Warehouse)تا پرونده های الکترونیکی را در بر می گیرد،HER ابزاری است که با اتکا به سیستم های حمایت از تصمیم به صورت هشداردهنده، یادآوری کننده، نقدکننده، تفسیرکننده، پشتبیانی کننده، تشخیصی، پیشنهاددهنده و تجویز الکترونیکی دستورات پزشک نقش مؤثری در کیفیت مراقبت ایفا کرده است. از طرفی افزایش تقاضای پرونده های بیماران، عامل مهمی در ایجاد تغییرات در نظام ارائه خدمات امروز می باشد. پزشکان و سایر پرسنل درمانی جهت جمع آوری داده ها، ثبت مشکلات، برنامه ریزی و تصمیم گیری، به پرونده های پزشکی نیاز دارند.

لازم به ذکر است حفظ و نگهداری دقیق و کامل پرونده ها قسمت اساسی مدیریت درمان بیمار می باشد. همچنین افزایش تخصص در مراقبت های بهداشتی و مهاجرت و سفر افراد (به هر دلیلی درمانی، کاری، سیاحتی و...) موجب افزایش تفکیک و فروپاشی مدارک و پرونده های بهداشتی سنتی شده است و از آنجاکه یادداشت ها و مدارک پزشکی در مکان ارائه خدمات بهداشتی به وجود می آید و همان جا نگهداری می شود و این تفکیک یادداشت ها و مدارک از نظر پزشکی نامطلوب است. این موارد منجر به دوباره کاری در جمع آوری اطلاعات مربوط به سابقه بیماران، ابهام در روند خدمات بلندمدت بالینی، دوباره کاری در تست های آزمایشگاهی و مطالعات تشخیصی، تاخیر در انجام تست ها و درمان های مورد نیاز و ضروری و هم چنین آزردگی خاطر، نارضایتی و نگرانی بیماران در مورد کیفیت و سالم بودن خدمات می شود.

به طور کلی می توان تفاوت و برتری سیستم EHR را نسبت به سیستم کاغذی بدین صورت شرح داد:

  • پرونده های کاغذی ممکن است در بعضی مواقع در دسترس نباشد حال آنکه با EHR همه افراد مجاز، می توانند در هنگام نیاز، به داده های بیمار دسترسی یابند.

  • مستندات EHR معمولاً، خواناتر بوده و بهتر سازماندهی می شوند (چون چاپی هستند نه دس تنویس). همچنین کاملاً کامپیوتری بودن کیفیت مستندات را از طریق کنترل خودکار اعتبار داده های ورودی، افزایش می دهد.

  • EHRاز طریق قابلیت استفاده مجدد از داده ها، کارایی گردش کار ارائه کنندگان را افزایش می دهد. همچنین استفاده مجدد از داده ها ، کیفیت داده ها را نیز افزایش می دهد.
  • در EHR این توانایی وجود دارد که اطلاعات سلامتی حفاظت شده مربوط به کار مشخص بیمار نمایش داده شود و همچنین در صورت لزوم چاپ گردد.

 چه اطلاعاتی وارد EHR می شود؟

 محتوای اطلاعات، مفهومی وسیع بوده و به معنای داده های گردآوری شده از منابع چندگانه برای استفاده های گوناگون، توسط چندین استفاده کننده است. محتوای اطلاعات، به کامل و دقیق بودن داده ها نیز اشاره میکند که شامل مشاهدات، تفسیرها، طرح ها، اقدامات و نتایج می شود. توصیف کامل محتوای اطلاعات، کاری است غیرممکن و غیرعملی؛ چون هر استفاده کننده ای به دنبال اطلاعات مختلفی برای مقاصد گوناگون است.

اما به طور کلی اطلاعات وارده به پرونده ها دو قسمت است:

قسمت اصلی «ماندگار ». داده هایی است که اعتبار آنها تقریباً در تمام طول حیات پرونده حفظ می شود:

  • هویت بیمار
  • سوابق پزشکی
  • لیست مشکلات
  • داروها و درمان های جاری
  • احتیاط های مربوط به درمان (شامل آلرژی، عدم تحمل دارو و غیره(
  • سوابق خانوادگی
  • سوابق اجتماعی
  • پرونده های واکسناسیون
  • نتایج آزمایشات

و دیگری اطلاعاتی که نیاز نیست به شکل مفصل در پرونده بیمار موجود باشد. عبارتند از:

  • دستورات پاتولوژی
  • داده های علائم حیاتی
  • تصویربرداری ها، الکتروفیزیولوژی

سیستم های امنیتی

در جهان معاصر، ایجاد EHR یکی از اولویت های بسیاری از کشورهاست. با شروع نگهداری اطلاعات کلینیکی در سیستم های کامپیوتری، باید پیش بینی های لازم به منظور جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به اطلاعات پزشکی بیماران به عمل آید. لذا از آنجاکه امنیت و کنترل اطلاعات بهداشتی مربوط به بیمار یک جزء اساسی در تمام سیستم های اطلاعاتی مراقبت بهداشتی است، تردیدهای زیادی برای حریم اطلاعات وجود دارد که شامل فعالیت کاربران غیرمجاز، دسترسی غیرمجاز توسط Hacker ها، فایل هایDownloaded استفاده از وسایل نفوذ، انتقال الکترونیکی به شخص یا مقصد اشتباه، انحراف (فساد) داده های موجود و سوء استفاده از اطلاعات که هر کی از این عوامل باعث می شوند که امنیت داده ها به خطر افتد. بنابراین ایجاد یک برنامه امنیتی اطلاعات بهداشتی باید دارای 3 هدف اصلی باشد:

الف) حفظ حریم اطلاعاتی داده های بهداشتی

ب) اطمینان از صحت داده ها

ج) اطمینان از دسترسی اطلاعات به هنگام برای اشخاص مجاز

خوشبختانه تکنولوژی دکتر لینک تمامی استانداردهای امنیتی را در این زمینه رعایت نموده و از قویترین و امنترین محصولات EHR می باشد.

مزایای EHR

امروزه در محیط بهداشتی، سازمان های مراقبت بهداشتی برای رسیدن به یک پرونده پزشکی الکترونیکی قانونی برای پزشکان و پرسنل شان بسیار تلاش میکنند که مزایای بیشماری دارد از قبیل:

  • افزایش کیفیت مراقبت بیمار
  • کاهش استفاده از کاغذ به وسیله پرونده  online
  • کاهش اشتباهات بالقوه ی وابسته به کار و افزایش گردش مالی ناشی از قابلیت استفاده اطلاعات به موقع و کامل
  • بهبود روند کار
  • کاهش هزینه های مربوط به: فرآیندهای دفتری و کاغذی، مخارج پستی، چاپ، ذخیره سازی، اصلاح و بازیابی اطلاعات.
  • صرف هجویی در وقت به دلیل:
    • نداشتن تقاضای تکراری برای اطلاعات مناسب
    • عدم نیاز به جستجو و صرف وقت برای به دست آوردن اطلاعات مناسب
  • جلوگیری از دوباره کاری در انجام آزمایشات و تست های پزشکی و همچنین خطرات ناشی از تداخل تجویز دارو
  • ارتقاء کیفیت مستند سازی
  • آنالیز و گردآوری اطلاعات
  • قابلیت دسترسی برای استفاده کنندگان گوناگون
  • روی هم رفته بهبود در مراقبت بیمار، خدمت به مشتری و ارائه راه های جدید برای ارائه مراقبت پزشکی
  • سهولت بازیابی اطلاعات؛ چون استفاده کنندگان می توانند پرونده ها را به شیوه های بسیار زیادی جستجو کرده و نمایش دهند.
  • نمایش گزارشات و یادداشت های بالینی بر اساس تاریخ، مشکل بیمار، نام پزشک یا شکل های دیگر
  • کاهش بوروکراسی اداری
  • ایجاد سهولت بیشتر برای شهروندان جهت دسترسی به پزشک در هر زمان و مکان
  • بهبود کیفیت ارائه خدمات با تصمیم سازی و سیاست گذاری بهتر در زمینه بهداشت اجتماع به وسیله سیستم های بزرگ اطلاعاتی و ابزارهای قوی ارتباط
  • تنوع آموزشی با توجه به موقعیت و زمان آموزش و برای اقشار مختلف اجتماع از طریق ابزارهای ارتباطی و کمک آموزشی

سیستم EHR در تکنولوژی دکتر لینک با هدف حفاظت از محیط زیست و بالابردن امنیت اطلاعات ذخیره شده در این سیستم، توانسته جایگاه بالایی را در بین نرم افزار های موجود در این زمینه پیدا کند. شما می توانید تجربیات خود را در این زمینه با ما در اینستاگرام به اشتراک بگذارید.

اگر هنوز تجربه استفاده از تکنولوژی دکترلینک را نداشته اید، دکتر لینک این امکان را برای شما عزیزان فراهم نموده تا به مدت یک هفته به صورت رایگان از سرویس های ما استفاده نمایید و تفاوت آن را با سایر نرم افزار های پزشکی حس کنید.

مقالات مرتبط :

خصوصیات پرونده پزشکی در تکنولوژی دکتر لینک

ضرورت ایجاد پرونده پزشکی برای بیماران

معرفی دکتر لینک | قسمت دوم پرونده الکترونیک سلامت - EHR چیست؟

تکنولوژی سبز دکتر لینک

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

وظایف دستیار دندان‌پزشک

دستیار دندان‌پزشک به عنوان کمک و دستیار دندان‌پزشک یا هر شخص دیگری که در حال انجام عملیات ترمیمی و درمانی بر روی بیمار است، می‌باشد. دستیار دندانپزشک وظایف زیادی را در مطب دندانپزشکی انجام می دهد، از مراقبت از بیمار گرفته تا عکسبرداری با اشعه ایکس و  ثبت و برنامه ریزی قرار ملاقات ها با متخصص دندانپزشک. در این مقاله سعی شده تمامی مسائل مربوط به دستیار دندان‌پزشک عنوان شود. با ما همراه باشید.

دانش ها :

پزشکی و دندانپزشکی : شامل آشنایی با اطلاعات و فنون مورد نیاز برای تشخیص طبی و درمان جراحت ها، بیماری ها و آسیب های انسانی، و افراد ناقص الخلقه می باشد. اطلاعات یادشده علائم بیماری، راهکارهای درمانی، خصوصیات و واکنش های داروها و راهکارهای مراقبت بهداشتی پیشگیرانه را در بر می گیرد.

خدمات مشتریان و پرسنل : دانش اصول و فرایندهای خدمت رسانی به مشتریان و پرسنل؛ شامل ارزیابی و سنجش نیاز مشتری، شناخت و بکارگیری استانداردهای کیفیت – در خدمات و ارزیابی رضایت مشتری.

زبان فارسی : شناخت ساختار و محتوای زبان فارسی، از جمله معانی و املای واژگان و قواعد ترکیب و دستور زبان

آموزش و تعلیم : آموزش و تعلیم. دانش اصول و روشهای برنامه ریزی درسی و طراحی دوره های تعلیمی، تدریس و راهنمایی افراد و گروهها و نیز سنجش اثربخشی آموزشها

امور دفتری : شامل دانش رویه ها و سیستم های اداری و مدیریتی مانند کار با نرم افزارهای واژه پردازی ، کار با پرونده ها و سوابق، تندنویسی و نسخه برداری، طراحی فرمها و آشنایی با ادبیات اداری.

ویژگیهای یک دستیار حرفه ای

  • مسوولیت پذیر و مبتکر
  • ظاهر حرفه ای مناسب
  • داشتن دانش ومهارت کافی ومدام در حال آموختن (continuing education)
  • کنترل کننده استرس بیمار
  • مورد اعتماد
  • آشنا با امور مالی
  • آشنا با کار گروهی
  • نگرش ورفتار مناسب
  • از خود گذشته

ویژگیهای شخصی یک دستیار کنار دندانپزشک

  • درک بیماران و همدلی با آنها
  • داشتن عاطفه
  • به کار گرفتن واژه درست در زمان مناسب
  • صادق وصمیمی بودن.

عدم اعتماد بیمار >>>>>  عدم موفقیت شما در کار

 وظایف دستیار هنگام قرارگیری در کنار بیمار

  • آماده سازی یونیت و نشاندن بیمار
  • آماده سازی پرونده
  • کنترل عفونت
  • قرار دادن ست و وسایل دندانپزشکی متناسب با نیاز دندانپزشک
  • مخلوط کردن مواد دندانپزشکی و دادن آنها به دندانپزشک
  • آموزش دادن به بیمار
  • دادن توصیه های لازم پس از انجام درمان
  • در نظر داشتن وسایل و مواد موجود در مطب وسفارش دادن آنها در صورت کمبود

وظایف دستیار هنگام پذیرش بیمار

  • احوالپرسی از بیماران وپاسخگویی به تلفن
  • تنظیم وقت بیماران
  • تشکیل پرونده
  • محاسبه و دریافت هزینه های درمانی
  • تنظیم وقتهای کنترل بیمار (follow up) پس از خاتمه درمان
  • محرمانه نگه داشتن اطلاعات بیمار
  • نظارت بر نحوه جذب بیمار توسط مطب

 بعضی فعالیتهای مفید دستیاران

  • مهارتهای ارتباط با تلفن
  • نوشتن نامه ها
  • تبلیغات برای مطب
  • تشکیل پرونده بیمار وحفاظت از پرونده ها و اسرار بیماران
  • وقت دادن موثر به بیماران
  • انبارداری
  • زنگ زدن برای سرویس تجهیزات

محیط کاری دستیار دندانپزشک

کارفرمایان دستیاران دندانپزشک عبارتند از:

  • دندانپزشکان ، ۹۱ درصد
  • دولت، ۲ درصد
  • پزشکان، ۲ درصد

دستیار دندانپزشکی تحت نظارت دندانپزشکان کار می کند و  تمام فعالیت روزمره ی آنها با بهداشت دهان و دندان در ارتباط است. دستیار دندانپزشک از عینک محافظ، ماسک جراحی، لباس محافظ و دستکش جهت حفاظت خود از بیماری های عفونی  نیز استفاده می کند .آنها همچنین باید روش های ایمنی را برای به حداقل رساندن خطرات مرتبط با دستگاه های اشعه ایکس دنبال نمایند.

برنامه ی کاری دستیار دندانپزشک

معمولا دستیار دندانپزشک به صور تمام وقت کار می کند. هر چند تقریبا از هر سه دستیار ، یکی از آنها به صورت پاره وقت به این شغل می پردازند. برخی از آنها ممکن است در بعد از ظهرها و یا تعطیلات پایان هفته کار کنند.

جهت دریافت مقالات مرتبط دکتر لینک را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

شما همچنین می توانید نظرات خود را در اینستاگرام دکتر لینک با ما درمیان بگذارید.

مقالات مرتبط :

منشی ، رکن اساسی در تصمیم گیری های مطب !

وظایف و مهارت های منشی پزشک

شرح وظایف منشی پزشک

۱۵ سوالات کلیدی برای استخدام منشی پزشک

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

زمان مناسب برای افزایش نرخ خدمات پزشکی

برخی از پزشکان مایل به افزایش نرخ دریافتی خود نمی باشند زیرا بیم کاهش تعداد بیماران خود را دارند. اما در حقیقت، بالا بردن هزینه ها باعث افزایش اعتماد بیماران خواهد شد زیرا آنها می دانند پزشکان در تلاش هستند تا همواره عملکردهای خود را بروز رسانی کنند و طبیعتاً این امر هزینه هایی نیز در پی دارد.

هنگامی که بیماران شما از هزینه های پرداختی خود به شما رضایت دارند، شما نیز تمایلی به افزایش هزینه ها نخواهید داشت زیرا قطعاً نمی خواهید بیمارانتان به این دلیل به پزشک دیگری مراجعه کنند. بنابراین شما میزان نرخ های خود را ثابت نگه می دارید.

شاید این گونه به نظر برسد که ثابت نگه داشتن هزینه ها در سال های متمادی راه حل مناسبی جهت تشویق وفاداری بیماران باشد اما، عدم افزایش هزینه پس از سال نو می تواند اثری معکوس در پی داشته باشد. اگر شما در طی چند سال هزینه های خود را بالا نبرید، چگونه می توانید استطاعت سرمایه گذاری در تکنولوژی های جدید و یا ارتقاء عملکردهای خود را داشته باشید؟ ثابت نگه داشتن هزینه ها باعث عدم پیشرفت عملکرد شده و در نهایت به تجربیات بیماران از عملکرد شما لطمه می زند. هنگامی که بیماران تجربه مثبتی از عملکرد پزشک خود نداشته باشند، زمان آن فرا می رسد که به جستجوی پزشک جدید بپردازند.

حقیقت این است که بیماران از شما انتظار دارند تا با گذشت زمان هزینه های خود را افزایش دهید. تا زمانی که روند افزایش هزینه های شما معقول باشد و بر ارائه مراقبت های ویژه تمرکز داشته باشید، بیماران در رابطه با پرداخت هزینه کمی بیشتر برای دریافت خدمات خود از شما تردید نمی کنند. افزایش میزان اندک در ازای هر یک از خدمات پزشکی به صورت سالانه، به درآمد بیماران آسیب نمی رساند اما یک راه حل بلند مدت جهت افزایش سرمایه شما خواهد بود. درآمد بیشتر شما را قادر به سرمایه گذاری در آموزش، فناوری و ارتقاء عملکرد خواهد نمود.

اگر میزان نرخ دریافتی شما از سایر همکارانتان پایین تر باشد، باعث می شود تا عملکرد شما برای افرادی که عادت دارند تا میزان نرخ بالاتر را مبنی بر کیفیت بهتر بدانند، مورد تردید قرار بگیرد. میزان نرخ هزینه های شما پیام رسان نحوه عملکردتان می باشد، زیرا قیمت پایین ممکن است بیماران بیشتری را در ابتدا جذب نماید، اما این بیماران اغلب هرگز دوباره به مطب باز نمی گردند. شما می بایست بیمارانی را بیابید که روش درمانی شما را بپذیرند و مجدداً جهت دریافت خدمات به شما مراجعه کنند.

پزشکان اغلب بدون اطلاع از هزینه های سایر همکاران خود در منطقه، میزان نرخ عملکرد های خود را تنظیم می کنند. پیشنهاد می شود زمان اندکی را به انجام تحقیقات در این رابطه اختصاص دهید و اگر هزینه های دریافتی شما پایین تر از سایر پزشکان در منطقه است، زمان آن فرا رسیده است تا هزینه های خود را افزایش دهید. هنگام تنظیم هزینه های خود، به یاد داشته باشید تا به جامعه مورد خدمت خود توجه نمائید. همچنین میزان هزینه های شما باید منعکس کننده سطح خدمات ارائه شده توسط شما باشد. اگر هدف شما تبدیل شدن به یک پزشک دارای تکنولوژی بالاست که به بیماران خود خدمات استثنایی و مراقبت های ویژه ارائه می دهد، هزینه های خود را باید بالاتر از روش های قدیمی که به روز رسانی نشده اند، تعیین کنید.

بسیاری از پزشکان هزینه های خود را برای برخی از خدمات بیش از حد پایین و برای برخی دیگر بیش از حد بالاتر از سایرین تعیین کرده اند. این عملکرد هیچ نتیجه ای جز سردرگمی و آزار بیماران در پی ندارد. پیشنهاد می شود پایه هزینه های خود را مبتنی بر اهداف مالی و با توجه به داده های به دست آمده  از جامعه تعیین نمائید. اگر شما به اهداف مالی مورد نظر خود نرسیده اید، احتمالاً نیازمند افزایش هزینه های خود هستید. در مورد آنچه از زندگی حرفه ای خود می خواهید بیاندیشید، در آن هنگام می توانید بهترین اهداف را بیابید و هنگامی که شما اهداف خود را می یابید، تعیین هزینه ها بسیار آسان می گردد.

به طور کلی، برنامه ریزی هزینه ها، کلید دستیابی به موفقیت است. اما اغلب پزشکان نمی خواهند در این رابطه صحبت نمایند. اگر می خواهید  عملکرد خود را رشد داده و از نهایت توانایی های خود استفاده نمائید، پیشنهاد می شود، هزینه ثابت و مناسبی برای هر یک از خدمات مورد ارائه خود تعریف کنید و سپس برنامه ریزی مناسبی برای افزایش هزینه های خود برای دو بار در سال داشته باشید. 2 درصد در مرتبه اول و 3 درصد در مرتبه دوم، تا در نهایت به افزایش 5 درصدی در یک سال دست یابید.پس از این برنامه ریزی شما درآمد کافی برای رسیدن به اهداف خود و سرمایه گذاری در ارتقاء عملکرد خود خواهید داشت. اگر شما به بیماران خود خدمات مناسب، ارزشمند و با کیفیت ارائه دهید، بیماران ارزش خدمات ارائه شده توسط شما را درک کرده و افزایش اندک در میزان هزینه ها از وفاداری آنها به شما نخواهد کاست.

مقالات مرتبط:

استفاده از تلفن همراه در مطب

تولید محتوای پزشکی

آشنایی با ایمیل مارکتینگ و اشتباهات تازه‌ کارها

اشتباهات معمول بازاریابی در شبکه های اجتماعی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

استفاده از تلفن همراه در مطب

سعی کنید خود را جای بیماری بگذارید که به مطب  شما مراجعه کرده و شاهد صحنه‌های زیر است:

‌پزشک مدام با تلفن همراه خود صحبت می‌کند. هنگامی هم که صحبت نمی‌کند موبایلش دائم جلوی چشمش است. حتی هنگامی که مشغول کار روی بیماران است، زیرچشمی تلفنش را چک می‌کند که چه کسی تماس گرفته یا پیام داده است. حین مکالمه با بیمار یا پرسنل، به محض شنیدن صدای موبایل، مکالمه را ترک کرده و به تلفنش پاسخ می‌دهد؛ وقتی برمی‌گردد حتی موضوع صحبت را نیز به خاطر ندارد. دستیاران وی نیز مدام مشغول اس‌ام‌اس بازی هستند و در این حین گاهی ناگهان ابراز می‌کنند که باید برای کاری بیرون بروند!

اگر خودتان جای بیمار بودید چه فکری می‌کردید!

حتی منشی پذیرش مطب که پشت میز نشسته نیز مدام موبایلش را چک می‌کند. تمام این‌ها در نظر بیماران به عنوان بی‌احترامی (و نیز حواس‌پرتی) تلقی می‌شود. این طور نیست؟

سیاست شما در قبال استفاده از موبایل توسط کارمندان مطب‌تان چیست؟

این که: «لطفا در ساعات کاری تلفن همراه خود را در سبد قرار دهید» خیلی هم سیاست خوبی نیست!

اجرای چنین سیاستی در مطب بسیار وسوسه‌کننده است. در نگاه اول ممکن است روش خوبی به نظر برسد، اما احتمال پذیرش این مطلب نزد پرسنل چندان هم بالا نخواهد بود؛ زیرا آنها به عنوان انسان‌های بالغ مشغول به کار شده‌اند و چنین عباراتی آنها را به کودکانی تبدیل می‌کند که نیاز به تربیت دارند!

جایگزین مناسب بعدی!

با در نظر گرفتن روابط پیچیده انسانی پاسخ به این سوال چندان هم آسان نیست. پیشنهاد ما سیاستی موثر است که شرایط استفاده و عدم استفاده از موبایل را در بر گیرد. به عنوان مثال:

  • استفاده از تلفن همراه هنگام حضور بیماران پذیرفته نیست.
  • کارمندان نمی‌توانند پشت میز پذیرش یا در جایی که بیمار تحت درمان قرار دارد از تلفن همراه خود استفاده کنند.
  • استفاده از تلفن همراه در اتاق استراحت، خارج از فضای تعریف شده مطب یا در مکان‌های از قبل تعیین شده مجاز است.

البته فضای هر مطب با دیگری متفاوت است و این خود معضل دیگری است. در بسیاری از مطب‌ها اتاق استراحت وجود ندارد و در بعضی دیگر یکی از اتاق‌های معاینه برای کارهای شخصی پرسنل در نظر گرفته شده است. بنابراین قوانین شما ممکن است نیاز به تطبیق با شرایط خاص خودتان را داشته باشد.

توجه داشته باشید که اگر خود شما به عنوان صاحب و مدیر مطب مدام در ساعات کاری و جلوی چشم بیماران از تلفن همراه خود استفاده کنید، نباید انتظار داشته باشید که سایر پرسنل چنین کاری نکنند. با این کار در واقع شما راه را برای دیگران باز کرده‌اید. (هر قدر هم که حقوق رئیس و پرسنل متفاوت باشد، شما یک الگو برای پرسنل هستید.)

علاوه بر صحبت با تلفن و ارسال اس‌ام‌اس، بعید است که سرک کشیدن پرسنل در شبکه‌های اجتماعی و چک کردن مدام ایمیل‌هاشان، تنها با نوشتن چند سطر در مطب پایان یابد. بنابراین بهتر است با پرسنل خود مانند افرادی بالغ و متعهد رفتار کنید و در عین حال قوانینی برایشان وضع کنید که اگر زیر پا گذاشته شد، بسیار صریح و با جدیت با آنها برخورد شود.

جهت دریافت مقالات بیشتر دکتر لینک را در شبکه اجتماعی دنبال کنید.

شما همچنین می توانید نظرات خود را در رابطه با "استفاده از موبایل در مطب" در اینستاگرام با ما در میان بگذارید.


مقالات مرتبط :

 آداب حضور در شبکه های مجازی، برای پزشکان 

مهارت گفتن خبر بد به بیمار

۱۳ واژه‌ای که هرگز نباید در پاسخ دادن به بیمار به کار ببرید

آشنایی با ایمیل مارکتینگ و اشتباهات تازه‌ کارها

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

تولید محتوای پزشکی

امروزه شبکه های اجتماعی به ابزارهای جدیدی برای بازاریابی تبدیل شده اند. فیسبوک بیش از 1.9 بیلیون کاربر در سراسر جهان دارد و بیش از 1 بیلیون نقر به طور روزانه به حساب کاربری خود وارد می شوند. بسیاری از افراد از تلفن های همراهشان استفاده می کنند و دلیل مهمی است که باید سایتتان با گوشی های همراه سازگارباشد. داشتن صفجه در شبکه های اجتماعی برای تبلیغ کسب و کارتان ساده و رایگان است و بسیاری از کسب وکارها از این فرصت به خوبی استفاده می کنند.

اما باید بدانید با این که داشتن هوادار در شبکه های اجتماعی مهم است، اما مهمتر از آن داشتن مشتری است. چطور پزشکان می توانند هوادارنشان را به مشتریانی وفادار تبدیل کنند؟ چطور می توانید کسب و کار خود را بین تمامی رقبا متمایز کنید؟ چگونه با مدیریت محتوا، کاربران را از شبکه های اجتماعی به وب سایت خود جذب کنید؟

  • محتوای باکیفیت خلق کنید

ممکن است وب سایت و شبکه اجتماعی تان از گرافیک فوق العاده ای برخوردار باشد، اما محتوای مناسب از همه چیز مهم تر است. محتوای مناسب جذابیت شما را برای موتورهای جستجو بالا می برد و گوگل هم خواستار محتوای با کیفیت است. به یاد داشته باشید که گوگل 31 درصد از کل ترافیک وب را در دست دارد. محتوای با کیفیت کمک می کند که از مرحله آگاهی برند، یک گام فراتر بگذارید و به کلیک شدن وب سایتتان برسید و هوادارانتان تبدیل به مشتری شوند. محتوا می تواند باعث ارتباط بیشتر بین شما و طرفدارانتان شود. اگر مخاطبان هدفتان را شناسایی کنید، می توانید موضوعات مورد علاقه آن ها را ایجاد کنید. در این صورت به جای اینکه مستقیم به فروش محصولات و خدماتتان اشاره کنید، ارتباط مستحکم تری با آنها برقرار می کنید که بیشتر به برندتان کمک می کند. شبکه های اجتماعی قابل اشتراک گذاری اند و تاثیر قابل توجهی در معرفی شما دارند.

  • به مخاطبان یک دلیل برای کلیک کردن ارائه کنید

عنوان هر پست اولین چیزی است که باعث جلب توجه مخاطب می شود. از عنوان هایی که قابلیت کلیک شدن بالایی دارند، استفاده کنید. عنوان ها باید دو کار انجام دهند: 1- ارزش آفرینی کنند 2- حس کنجکاوی مخاطب را برانگیزند. شما می توانید در عنوان پست تان قولی به آنها بدهید؛ مثلاً بگویید در صورت مطالعه محتوای ارسالی شما، فایده ویژه ای از قبیل سلامتی، ثروت، فروش بیشتر و.. دریافت خواهند نمود. بسیاری از کاربران معتقدند پست هایی که ارسال می شوند، متقاعد کننده نیستند. یکی از مهم ترین دلایل این است که مدیران شبکه های اجتماعی نمی توانند کاربران را به هدف مورد نظرشان مجاب کنند و از فاکتور اقدام به عمل (CTA) به درستی استفاده نمی کنند. شما باید مخاطبان را به آسانی و مستقیماً به سمت هدف مورد نظرتان هدایت کنید. اگر محتوای تولیدی تان هیچ راهنمایی برای چگونگی استفاده از اطلاعات ندهد، قطعاً مخاطبان را از دست خواهید داد. داشتن یک استراتژی مستحکم کسب و کار در شبکه های اجتماعی راه بسیار مناسبی جهت ارائه و در معرض نمایش قرار دادن خدمات شما بدون از دست دادن بخش زیادی از بودجه بازاریابی تان است.

  • از مخاطبان اطلاعات دریافت کنید

محتوا ها را به شرط پر نمودن فرمی شامل نام و آدرس ایمیل، به مخاطبان عرضه کنید. کاربرانی که به کار شما علاقه مندند فرم را پر می کنند و از این طریق می توانید با آن ها بیشتر در ارتباط باشید یا برایشان خبرنامه ارسال کنید.

  • به هوادارانتان گوش دهید

شبکه های اجتماعی بهترین مکان برای فهمیدن طرز فکر مخاطبانتان است. اگر با کاربرانتان ارتباط متقابل برقرار کنید، آنها به مشتریان وفادارتان تبدیل خواهند شد. اگر به مشتریان احساس ارزشمند بودن منتقل شود، آنها نیز به شما وفادار خواهند بود و حتی شما را به دیگران هم معرفی خواهند کرد. همیشه از مخاطبان بازخورد بگیرید و به نیازهای آن ها توجه کنید.

دکتر لینک راهنمای شما در زمینه تولید محتوای پزشکی

جهت کسب اطالاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

مقالات مرتبط:

آشنایی با ایمیل مارکتینگ و اشتباهات تازه‌کارها

اشتباهات معمول بازاریابی در شبکه های اجتماعی

اصول تبلیغات پزشکی برای میخکوب کردن بیماران

کمپین های درمانی دکتر لینک

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

۱۳ واژه‌ای که هرگز نباید در پاسخ دادن به بیمار به کار ببرید

معمولا مدتی طول می‌کشد تا بیماری، علاقه‌مند به تعامل با یک پزشک بشود. بیمار، روزانه با انبوهی از تبلیغات پزشکان مختلف رو به رو است. واقعیت این است که هیچ‌کدام تأثیر فوق‌العاده‌ای بر مخاطب نمی‌گذارند.

با چنین وصفی، برقراری ارتباط و ارائه بازخورد از سوی بیمار به یک پزشک، واقعه‌ای بسیار مهم و قابل توجه خواهد بود. پس پزشکان مختلف باید از فرصت برقراری ارتباط با مخاطب استفاده کنند و در این راه از کمک افراد پرشور و نیروهای خوش‌ذوق خود در پشت صحنه کسب‌وکارشان بهره ببرند تا وارد ارتباطی عمیق با مخاطب بشوند.

ارائه پاسخی خشک و جدی به بازخورد و پرسش‌های سازنده بیماران به معنای تخریب فرصت‌های ارتباطی است؛ لحنی اتوکشیده و غیرمنعطف، گام مثبتی در شکل‌گیری و حفظ ارتباط برنمی‌دارد. از آن بدتر، زمانی است که چنین لحنی در شبکه‌های اجتماعی پزشکان مورد استفاده قرار می‌گیرد. لحنی فاقد احساس و به شدت رسمی که حالتی ماشینی و بی‌عاطفه دارد. اگر پزشکان بدانند که ۴۲ درصد از مخاطبان از ارسال پیام به عنوان اولین ابزار ارتباطی با آنها بهره می‌برند، بیشتر به تولید محتوایی قابل‌قبول و مؤثر در کانال‌های ارتباطی خود با مخاطب، فکر خواهند کرد.

در بیشتر مواقع تمرکز در پاسخ‌گویی معطوف به شکایت‌های بیماران است. در این ارتباط نیز به جای استفاده از زبانی تأثیرگذار و مأنوس، لحن و ادبیاتی رسمی و ماشینی استفاده می‌شود. این شکاف ارتباطی، نتایج ضعیفی در حوزه خدمات مشتری بر جای خواهد گذاشت. با این وجود، معمولا پزشکان نمی‌دانند که در مسیری اشتباه و ناکارآمد قدم برداشته‌اند.

جورج کارلین George Carlin، کمدینی آمریکایی است که به دلایل متعددی شهرت و محبوبیت دارد اما همه او را با برنامه جنجالی‌اش درباره ۷ واژه‌ای که در تلویزیون نباید استفاده کرد به خاطر می‌آورند. همان‌طور که می‌بینید، واژه‌های ممنوعه در تمام اصناف و مشاغل نقش مهمی دارند. به همین خاطر در ادامه  از مجموعه‌ای از واژگانی خواهیم گفت که هرگز نباید در مواجهه با بیماران به کار ببرید:

۱.تقصیر:

یکی از بدترین کارهایی که پزشک در قبال اعتراض و شکایت بیماران می‌کند، شانه خالی کردن از  پذیرش تقصیر و کوتاهی است. بر اساس آماری وحشتناک، ۵۸ درصد از بیماران مدعی هستند که شکایات آنها به درستی رسیدگی و درک نمی‌شود و از آن بدتر، پیش کشیدن بحث مقصر در این تعامل است. پزشکان بیشتر سعی می‌کنند، توپ را در زمین بیمار بیاندازند. حتی اگر عاملی خارجی یا یکی از اعضای تیم‌شان را به عنوان مقصر به بیمار معرفی کنند، هم‌چنان واژه تقصیر و مقصر نوعی دفاع و ترس را به ذهن بیمار متبادر می‌کند. به جای پیش کشیدن چنین بحثی و استفاده از واژه «تقصیر»، بهتر است کلا این واژه را از ادبیات‌تان حذف کنند و در عوض گامی به سوی حل مشکل بردارند. مثلا بگویند، برای رفع این مسأله چه کارهایی از دست‌شان ساخته است.

۲.سیاست و رویه:

هر پزشک بر اساس تجارب گذشته خود، سیاست‌ها و رویه‌هایی برای حل مشکلات در نظر دارد. اما لازم نیست که بیمار از تمام این سیاست‌ها و رویه‌های داخلی باخبر باشد. چنین واژه‌هایی بار معنایی جدی و خشکی دارند و پزشک را بی‌تفاوت و بی‌توجه جلوه می‌دهند. به جای بازگو کردن قوانین ریز و درشت و رویه رفتاری‌تان، سعی کنید از تجارب پیشین خود در حل مشکلات مشابه برای بیمار بگویید. مثلا بگویید: کاری که از دست ما ساخته است، این است که… .

 ۳. عیب و سرزنش

 صحبت کردن از عیب و ایراد کار و پیش کشیدن بحث سرزنش نیز مانند واژه «تقصیر» که پیش‌تر عنوان شد، بار منفی و نامطلوبی دارد و سریعا بیمار را به دشمن تبدیل می‌کند. یکی از دلایل عمده ترک پزشکان از سوی بیماران، برخورد بی‌ادبانه کارکنان مطب، کلینیک و یا بیمارستان است. پس هرگز با استفاده از واژه‌هایی که به نوعی به سرزنش بیماران می‌پردازد، تعامل با او را تخریب نکنید. اجازه ندهید که بحث با مشتری به کارزار جنگ بدل بشود.

 ۴. دپارتمان

 یادتان باشد برای بیمار اهمیتی ندارد که مشکل و شکایت اعلام شده مربوط به واحد PRM است یا مالی. او هیچ علاقه‌ای به شناخت دپارتمان‌ها و واحدهای مختلف کلینیک و یا بیمارستان ندارد. تنها چیزی که بیمار می‌خواهد، صحبت با فردی است که به مشکلش رسیدگی می‌کند. بیماران می‌گویند که یکی از اصلی‌ترین مشکلات‌شان در ابراز و اعلام شکایات این است که دپارتمان‌های مختلف آنها را به یکدیگر پاس می‌دهند و اوضاع را پیچیده می‌کنند. پس اگر لازم است که بیمار شاکی را به دپارتمان دیگری ارجاع بدهید از نام بردن واحدها و اسامی سازمانی اجتناب کنید. در عوض بگویید که دوستان و همکاران‌تان به مشکل رسیدگی خواهند کرد. چنین ادبیاتی به شکل‌گیری ارتباطی انسانی بیشتر کمک خواهد کرد.

 ۵. ما

 شاید استفاده از اول‌شخص جمع در هنگام صحبت با بیمار، مؤدبانه‌تر و دوستانه‌تر باشد اما باعث ایجاد فاصله و خدشه در ارتباطات می‌شود. در واقع، ۳۴.۵ درصد از بیماران چنین نوعی از صحبت کردن را نمی‌پسندند. پس بهتر است به جای ضمیر «ما» از «من» استفاده کنید. این کار به مشتری چنین القا می‌کند که شما شخصا پیگیر کار او هستید و قصد ارجاع دادن به دپارتمان‌‌های رنگارنگ ندارید.

 ۶.سؤتفاهم

 شاید از حضور این واژه در فهرست تعجب کنید. بیشتر پزشکان هم خیال می‌کنند که «سؤتفاهم» واژه مؤثر و مناسبی است و می‌تواند جایگزین واژه «مقصر و تقصیر و…» باشد. اما در حقیقت این کلمه، تلویحا به بیمار می‌گوید که مقصر او است و خطا و اشتباه از سوی او سر زده است. نوعی تهاجم انفعالی در این لغت پنهان است. به جای تمام این بازی‌ها بهتر است بابت نارضایتی بیمار عذرخواهی کنید و روی حل مشکل متمرکز بشوید.

 ۷. اگر

 استفاده از «اگر» حالتی شرطی را بیان می‌کند و باعث می‌شود مخاطب گیج شده یا احساس کند که موضِع شما نسبت به او از بالا است. فرض کنید که در جایگاه بیمار هستید و به شما می‌گویند: « اگر از سرویس امروز راضی نبودید، متأسف هستیم». چنین ساختاری این مفهوم را به ذهن متبادر می‌کند که عدم رضایت شما ریشه در تصور خودتان دارد و در واقع مشکلی در خدمات نبوده است. واژه «اگر» نیز درجه نارضایتی و مشکل بیمار را تقلیل می‌دهد. به جای چنین برخوردی، بهتر است، نارضایتی و شکایت بیمار را تمام و کمال بپذیرید و به او نشان بدهید که مایل به شنیدن صحبت‌هایش هستید.

 ۸. اما

 «اما» معمولا واژه‌ای منفی در مدیریت ارتباط با بیمار است. زیرا افراد از آن برای بیان بخش ناامیدکننده صحبت و مخالفت خود استفاده می‌کنند. مثلا: «من دوست دارم به شما کمک کنم اما سیاست‌های مطب…». به جای استفاده از این کلمه سعی کنید صریح و شفاف صحبت کنید. بهانه‌ نیاورید و دلیل‌تراشی نکنید. اگر کاری از شما ساخته نیست، بی‌حاشیه به بیمار اطلاع بدهید. (البته همیشه تلاش کنید نهایت همکاری را برای کمک به بیمار به کار بگیرید.)

 ۹. براساس

 بسیاری از تعاملات با بیمار به خوبی پیش می‌رود تا زمانی‌که ناگهان واژه خشک و اتوکشیده «براساس» در گفت‌وگو ظاهر می‌شود. باور کنید لفظ «براساسِ» یا «طبقِ» تنها در دستورالعمل‌های استفاده از لوازم خانگی و اساس‌نامه‌های رسمی سیاسی کاربرد دارند. این واژه‌ها به شدت رسمی، تهی از احساس انسانی و جدی هستند. به جای استفاده از واژه‌هایی با این درجه از رسمیت، عبارات و جملاتی ساده استفاده کنید. مثلا  به جای: «براساس آخرین مصوبات پیشنهادی جلسه هیأت مدیره، پیگیری مشکل‌تان منوط به ….»، بگویید:‌ «من مشکل و سوابق قدیم را بررسی کردم و متوجه شدم که….»

 ۱۰.فقط

 این کلمه کوتاه و مختصر می‌تواند خسارات جبران‌ناپذیری به روابط‌تان با بیمار وارد کند. استفاده از کلماتی مانند «فقط» و «تنها» باعث می‌شود که اقدمات‌تان سردستی و بی‌اهمیت جلوه کند. برای نمونه وقتی به بیمار می‌گویید:‌ «فقط تماس گرفتم تا عذرخواهی کنم»، تا حدودی ارزش و اعتبار عمل‌تان زیر سؤال می‌رود. در عوض بهتر است که واژه فقط را حذف کنید و خود را مطمئن و سرراست نشان بدهید.

 ۱۱. بررسی

 «بررسی» هم مانند «فقط» از اهمیت اقدامات شما می‌کاهد. مثلا:‌ «ما شکایت شما را بررسی خواهیم‌ کرد». چنین جمله‌ای فاقد ارائه  اطمینان کافی به بیمار برای پیگیری مشکلش است. باید صریحا به بیمار بگویید که چه مسیری را برای پیگیری شکایتش طی خواهید کرد و راه‌حل چیست.

 ۱۲. سعی

  به این عبارت دقت کنید: «سعی می‌کنیم که…». چنین جملاتی در بحث خدمات مشتری، پایانی باز دارند و فاقد قطعیت و نتیجه هستند. در واقع جملاتی که در آنها «سعی» به کاربرده می‌شود به شکل وعده‌هایی هستند که ممکن است هیچ‌گاه به آنها عمل نشود. اگر از طرف‌داران جورج لوکاس بزرگ باشید، حتما شخصیت «یودا» در جنگ ستارگان را به خاطر دارید. او همیشه می‌گفت:‌ « یا کاری را انجام بده یا از آن صرف‌نظر کن….سعی می‌کنم معنایی ندارد». پس به جای وعده‌ دادن و… به بیمار اعلام کنید که چه کاری از دست‌تان ساخته است. مثلا بگویید: «تا پایان وقت اداری امروز، مشخص می‌شود که می‌توانیم به شما اعتبار بدهیم یا خیر». هرگز قولی ندهید که امکان عملی کردن آن وجود ندارد و جملاتی مثبت و مؤثر استفاده کنید.

 ۱۳. ظاهرا

 هیچ‌وقت نگویید: «ظاهرا تجربه بدی از تعامل با مطب ما داشته‌اید». مشکل را به گردن بیمار نیاندازید. یادتان باشد که ۵۳ درصد از بیماران ارتباط و تعامل خود را به خاطر چنین برخوردهایی که فاقد درک و تفاهم است با پزشکان قطع می‌کنند. وقتی بیمار شکایت می‌کند یعنی تجربه‌ای منفی و نامطلوب داشته است پس با به کار گرفتن واژه «ظاهرا»، مشکل را کم‌ارزش نکنید. در عوض بگویید: «شما تجربه ناخوشایندی در ارتباط با ما داشته‌اید، از این بابت متأسف هستیم».

مطمئن باشید با حذف این ۱۳ واژه از دایره لغات‌تان بهره‌وری بیشتری پیدا خواهید کرد، مزایای دوجانبه برای شما و بیماران شکل خواهد گرفت و ارتباطات‌تان رنگ و بویی واقعی و انسانی پیدا خواهد کرد. استفاده از زبان و ادبیاتی مناسب در مواجهه با بیمار باعث می‌شود که به رابطه خود با شما ادامه بدهند. بهتر است درباره این واژگان نامناسب با کارکنان خود نیز صحبت کنید و از آنها بخواهید این فهرست را خوب به خاطر بسپارند و هرگز در برخورد با بیمار از آنها استفاده نکنند.

دکتر لینک همراه شما در مسیر ارتباط موثر با بیمار

مقالات مرتبط:

آشنایی با ایمیل مارکتینگ و اشتباهات تازه‌ کارها

اشتباهات معمول بازاریابی در شبکه های اجتماعی

رازهای سنجش نیروی انسانی در کلینیک و مطب

اصول تبلیغات پزشکی برای میخکوب کردن بیماران

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

آشنایی با ایمیل مارکتینگ و اشتباهات تازه‌کارها

تبلیغات با ایمیل از بزرگترین روشهای تبلیغات روز جهان و از جمله تبلیغات اینترنتی است که امروزه توسط اکثر شرکتها، سایتها و افراد مورد استفاده قرار میگیرد زیرا بسیار سریع، ارزان، هدفمند و با امکانات و امتیازات فراوان است.

انتخاب با شماست اما با مقایسه صحیح بهترین را انتخاب کنید. بزرگترین شانس موفقیت تبلیغات هوشمندانه و همیشگی بودن آن است.

فراموش نکنید که شما فضای زیادی در مقابل چشم بیننده ایمیل خود دارید و در قالب یک ایمیل با طراحی خلاق میتوانید بالاترین بازخورد و سود را دریافت کنید و در ادامه مشتریان و علاقمندان جدید و خوبی را به لیست خود اضافه کنید.

هر کلیک ایمیل شما برابر با پول و سود بیشتر است. احتمالات فروش و موفقیت شما بسیار بالا میرود و شما با حجم انبوه بیماران و متقاضیان جدید برخورد خواهید داشت. از آنها خوب استقبال کنید و برای آنها محیط جذابی بسازید. با ایمیل مارکتینگ فقط بدنبال فیلتر کردن مشتریان واقعی خود باشید و میبایست برنامه ریزی شده و هدفمند از این تبلیغات بعنوان بخش مدیریت کمپین تبلیغاتی آنلاین خود استفاده کنید. در صورت علاقه سرویسهای تخصصی و جانبی ما را نیز مطالعه کنید. بعنوان مدیر یک مطب یا کلینیک و یا بخش تبلیغات بهتر است پس از آشنایی با برنامه بیشتر به فکر مطالب جذاب و تهیه یک طرح برنامه ریزی شده برای خود و تبلیغات جدید فوق العاده خود باشید و زمان را هدر ندهید.

کار ایمیل مارکتینگ یک کار فنی و زمانگیر میباشد که نیازمند دانش بالای اینترنتی میباشد. برای راه حل این مشکل بهتر است از نرم افزاری استفاده کنید که به شما قابلیت مدیریت آسان و تنظیمات هوشمند را ببخشد.

اگر جدیدا وارد دنیای بازاریابی ایمیلی شده اید، حتما هیجان دارید که ایمیل های زیادی برای مشتریان خود بفرستید. اما این عجله ممکن است باعث ارسال ایمیل به افرادی بشود که شما را فراموش کرده اند یا بدتر از آن، اجازه ارسال ایمیل به شما نداده اند.

ممکن است به طور اتفاقی ایمیل های نامناسبی برای آن ها بفرستید یا از عباراتی استفاده کنید که مخاطبان ایمیل را برنجاند. حتی اشتباهاتی انجام دهید که شما را به مشکلات ارسال اسپم دچار کند و قطعا نمی خواهید ایمیل شما به پوشه هرزنامه ها یا لیست سیاه برود.

  • نگرفتن اجازه

قبل از اینکه ایمیلی ارسال کنید، باید از تک تک گیرندگان اجازه داشته باشید. اجازه به این معناست که افراد از شما درخواست بازاریابی ایمیلی کرده باشند! قبل از اینکه زمان و پول خود را در برنامه بازاریابی ایمیلی سرمایه گذاری کنید، از مشتریان مجوز دریافت کنید. این کار آسان تر از چیزی است که فکر می کنید و منجر به شکایات اسپمی کمتر، امکان تحویل بهتر، کاهش مسئولیت قانونی و مهم تر از همه نتایج بهتری در باز شدن و کلیک لینک داخل ایمیل ها می شود.

برای گرفتن اجازه باید کاری کنید خود مخاطب آدرس ایمیلش را به شما بدهد. این کار معمولا به این صورت انجام می شود که در سایت مطلبی ارزشمند برای دانلود قرار می دهید و وقتی مخاطب می خواهد آن را دانلود کند، از او می خواهید آدرس ایمیل را وارد کند تا لینک دانلود برایش ارسال شود.بهتر است همانجایی که ایمیل مخاطب را می گیرید جمله ای نوشته باشید که شخص با این دانلود اجازه می دهد که ایمیل های از طرف سایت شما به او ارسال شود.البته پس از آنکه مخاطب اجازه داد و ایمیل هایی برایش ارسال شد باز باید این امکان وجود داشته باشد که مخاطب بتواند عضویتش را لغو کند و دیگر ایمیلی دریافت نکند.

  • عجله کردن

بزرگ ترین اشتباه زمانی روی می دهد که بازاریابان در یک لحظه تصمیم می گیرند ایمیل تبلیغاتی بفرستند و همان لحظه اقدام به ارسال ایمیل می کنند. آن ها طراحی مناسبی انجام نمی دهند. به محتوا توجه نمی کنند. نمی دانند عنوان ایمیل را چه بنویسند. عنوان ایمیل مهم ترین نقش را در باز شدن ایمیل ها دارد.

با این کار ایمیل های ناقص برای افراد زیادی ارسال می شود که هرگز در سایت شما عضو نشده اند، شما را فراموش کرده اند، به یاد نمی آورند که برای دریافت ایمیل های شما ثبت نام کرده باشند و یا سال ها خبری از شما نداشته اند. سپس چه اتفاقی می افتد؟ آن ها در برنامه ایمیل خود روی دکمه «این هرزنامه است» کلیک می کنند. تحقیقات نشان داده است که ۱۰ تا ۳۰ درصد گیرندگان حتی در مورد ایمیل های درخواستی خود این کار را انجام داده اند، زیرا فکر می کردند تنها روش موثر برای انصراف از عضویت در فهرست همین است. قبل از اینکه ایمیل خود را ارسال کنید، مطمئن شوید از هرنظر شرایط مناسبی دارد.

  • فرض اینکه که مخاطبان شما را می شناسند

شاید یک فرم های ثبت نام ایمیلی زیبایی طراحی کرده اید و عده ای هم آمده اند و این فرم را پر کرده اند و آدرس ایمیل شان را در اختیارتان قرار داده اند. اکنون می خواهند ایمیل هایی ارسال کنند. اگر چه آن ها به طور مسئولانه ای اجازه هر یک از گیرندگان را قبل از ارسال ایمیل دریافت کرده اند، احتمال زیادی وجود دارد که این افراد ثبت نام و عضویت خود را فراموش کرده باشند. درنتیجه هنگامی که به طور ناگهانی خبرنامه های ایمیلی را دریافت می کنند، فرستنده را به عنوان اسپمر گزارش می دهند. این اتفاق بیشتر از آنچه تصور کنید روی می دهد. اگر مرتبا با اعضای فهرست خود تماس برقرار نمی کنید، گیرندگان قدیمی ایمیل ها شما را تقریبا فراموش کرده اند.

نکته دیگر آن است که ما ایمیلی می فرستیم و می گوییم: «ژان بقوسیان این هفته در کارگاه آموزشی ترفندهای بازاریابی اینترنتی را آموزش می دهد». فرض ما این است که اعضای سایت دیگر حتما ژان بقوسیان را می شناسند. ولی این فرض کاملا اشتباه است. شما در متن هر ایمیلی که می نویسید فرض را بر این بگذارید که دریافت کننده ها به هیچ وجه با شما، برندتان و محصولات آشنا نیستند. در متن ایمیل بسیار مفید و مختصر به تمام اطلاعات لازم اشاره کنید تا امکان کلیک شدن لینک های داخل ایمیل افزایش یابد.

نظرات خود را در زمینه بازاریابی و جذب بیمار در اینستاگرام دکتر لینک با ما به اشتراک بگذارید.

مقالات مرتبط :

اشتباهات معمول بازاریابی در شبکه های اجتماعی

رازهای سنجش نیروی انسانی در کلینیک و مطب

اصول تبلیغات پزشکی برای میخکوب کردن بیماران

کمپین های درمانی دکتر لینک

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک