مجله روانشناسی

مدیریت مراکز روانشناسی

۹ مطلب در مهر ۱۳۹۹ ثبت شده است

معرفی بهترین ارائه دهنده خدمات هاست پزشکی

امروز بطور قطع هر کسب و کاری به یک وب‌سایت استاندارد برای معرفی خود و همچنین ارائه خدمات و محصولات خود نیاز دارد و اولین قدم برای راه اندازی یک وب‌سایت ، ثبت دامین و خرید هاست می‌باشد.

متخصصان و کارشناسان بخوبی میدانند که خرید یک هاست و سرور مناسب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و بطور کل مسائل مرتبط با هاستینگ سایت از ابتدای راه اندازی وبسایت تا زمانی که فعال است جزو مهمترین چالشها می‌باشد.

درواقع نه تنها سایت‌های نوپا که بروی هاست‌های اشتراکی یا سرور مجازی میزبانی می‌شوند ، حتی پربازدیدترین سایت‌ها که از بهترین سرورهای اختصاصی استفاده می‌کنند هم همیشه باید در انتخاب شرکتی که میزانی وبسایت را بر عهده دارد نهایت دقت را داشته باشند تا وب سایت همیشه با بالاترین سرعت و بیشترین امنیت در دسترس کاربران قرار داشته باشد.

هاست چیست؟

هاست ، تمام یا بخشی از فضای یک سیستم متصل به اینترنت است که  برای مرورگرها این امکان را فراهم می آورد با درج دامنه به صفحات وب سایت در هر لحظه از شبانه روز دسترسی داشته باشد .

هاست ها در انواع اشتراکی و مجازی و اختصاصی دسته بندی میشوند و یکی از ملزومات راه اندازی وبسایت ها هستند .

هنگامی که چندین سایت بر روی یک سرور قرار می‌گیرند از اصطلاح هاست اشتراکی استفاده می کنیم بدین معنی که منابع سرور بین چندین سایت به اشتراک گذاشته شده است.

انتخاب و خرید هاست حرفه‌ای از مهم ترین فاکتورهای اثرگذار در راه اندازی وبسایت است که سرعت و امنیت را نیز در وب‌سایت‌های تحت پوشش خود قرار می دهد.

اما چرا برخورداری از یک هاست حرفه‌ای تا این اندازه برای پزشکان مهم است و در کل چه مواردی را در انتخاب هاست مناسب باید مد نظر داشته باشیم ؟

هاست یا وب هاستینگ  بستر مهم و اصلی استفاده از وبسایت‌ها را فراهم میآورد. داشتن کیفیت مناسب در ارائه خدمات وب هاست و ثبات در آن و همچنین میزان قطع سرویس  از جمله نکاتی است که در زمینه هاستینگ از نظر مدیران سایتها دارای اهمیت ویژه‌ای است.

هاست تاثیر زیادی بر روی وبسایتی که طراحی کردهاید دارد از نظر سرعت ، آپ تایم ، امنیت و موقعیت سرور و دهها مورد مهم و اساسی دیگر که باعث می‌شوند در برند و جذب بیماران شما تاثیر گذار باشد بنابراین یک انتخاب درست و اصولی پایه و بنیان رسیدن به همه مواردی است که برای مطب یا کلینیک کردهاید.

در ضمن یکی از اصلیترین مسائل پشتیبانی قوی هاستینگ می‌باشد که در موارد ضروری و زمان هایی که نیازمند پشتیبانی و کمک از سمت مدیران سرور هستید بتوانند به موقع و بصورت کاملا اصولی و فنی و تخصصی راهگشایتان باشند.
همچنین سرورهایی را ارائه کنند که از نظر امنیتی قوی بوده و موجبات ناامنی و هک را از وب‌سایت شما را کند.

با در نظر داشتن بخشی از مواردی که در بالا ذکر شد ، برای پزشکانی که  قصد راه‌اندازی وب‌سایت را برای مطب یا کلینیک خود دارند این نکات به همراه موارد بسیار دیگر ، میتواند مسیر درستی را در انتخاب هاست مناسب به آنها نشان دهد تا لازم نباشد هر از چند گاهی هاستینگ خود را جا به جا کنید.

معرفی بهترین ارائه دهنده خدمات هاست پزشکی

فرایند انتخاب میزبانی وب همواره حساسیتهای فراوانی برای همه پزشکان دارد. با پر رنگتر شدن نقش و کاربرد وب‌سایت‌ها و همینطور میزبانی وب در حوزه پزشکی، ظهور تکنولوژیهای جدید از جمله سیستم‌های نوبت‌دهی و ایده‌هایی نو و در عین حال ضروری  که در حوزه پزشکی صورت گرفتن، انتخاب صحیح و مطمئن میزبانی وب را هر روز برای پزشکان با اهمیت‏‏‌تر می‏‌کند.

خدماتی که ارتباطات پزشک با بیماران را گستردهتر کرده و شرایط مناسبی را برای کار و زندگی هم برای پزشکان و هم بیماران فراهم نموده‌است. همچنین روشهای نوینی برای مدیریت کلینیک  نیز توسعه و پیشرفت امور کلینیک ایجاد می‏‏‏‌کند.

ما در مجموعه دکترلینک بر این باور هستیم که همواره بهترین انتخاب و بهترین خدمات، شایسته مشتری ماست.

در مجموعه دکترلینک در کنار خدماتی از جمله نرم‌افزار مدیریت مطب و کلینیک ، سیستم نوبت‌دهی دکترلینک که به پزشکان گرانقدر ارائه می‌شود، برای رفاه حال پزشکان علاوه بر طراحی وب‌سایت اقدام به ارائه هاست پزشکی نیز نموده است.

ویژگی‌های هاست پزشکی دکترلینک

1-ارائه هاست حرفه‌ای

هاست حرفه‌ای با توجه به آپتایم بسیار بالا و پایداری بسیار مناسب از پر طرفدارترین سرویس‌های دکترلینک می‌باشد . با ارائه هاست حرفه ای خارج از کشور پزشکان میتوانند سایت خود را با تعرفه مناسبی راه اندازی کنند و از کیفیت مطلوبی بهره ببرند.

2-هاست نامحدود

ما با ارائه هاست از دیتاسنترهای معتبر خارجی ، هاست با کیفیتی را ارائه میکنیم. سرویس میزبانی خارج از کشور ، شامل هاست آلمان و هاست فرانسه میباشد. در پلنهای هاست حرفهای امکان ارائه هاست به صورت نامحدود وجود دارد . این سرویس بر روی هاست سی پنل ارائه می شود . هاست لینوکس خارج برای میزبانی اکثر سایتها ، مناسب بوده و با توجه به قیمت ارزان ، بهترین پیشنهاد برای خرید میباشد . اگر از سرویسدهنده هاست خود رضایت چندانی ندارید و یا می خواهید هاست دکترلینک  را تجربه کنید  امکان انتقال سایت شما به دکترلینک بصورت رایگان وجود دارد.

3-امنیت و سرعت بالا

در مجموعه دکترلینک با نصب جدیدترین و بروز ترین انواع آنتی ویروس‌های روز دنیا امنیت کامل را در سرویس‌ها تا سطح فوق العاده بالایی ارتقا بخشیدهایم. داشتن سرعت لود بالا که تاثیر مستقیم آن در وبسایت شما قابل مشاهده خواهد بود یکی دیگر از ارکان مهم و ضروری یک هاستینگ معتبر خواهد بود که در دکترلینک توجه ویژه‌ای به این امر شده است و با خدماتی که در هاست های جدید پرسرعت ارائه می‌کنیم این بخش به شکلی قوی و پررنگ در حال فعالیت و خدمات رسانی به کاربران می‌باشد.

دکترلینک با تنوعی بالا از خدمات قابل ارائه به پزشکان، در راستای همراهی پزشکان در فرآیند ارائه خدمات به بیماران، نهایت تلاش خود را می‌‏‏کند.

 

اگر برای مطب یا کلینیک خود نیاز به وب‌سایت و هاست دارین، می‌توونید با همکاران و مشاوران ما تماس بگیرین، تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

امیدوارم از مقاله امروز لذت برده باشید و به شما در پیشبرد اهدافتان در مدیریت کلینیک کمک کرده باشد. حتماً نظر خود را با ما درباره این مقاله در صفحه اینستاگرام برای ما به اشتراک بگذارید.

مقالات مرتبط:

نکاتی که در طراحی یک وب‌سایت پزشکی باید در نظر گرفت

شاخص‌های اندازه‌گیری رضایت بیماران

ویژگی‌های سیستم‌های نوبت‌دهی آنلاین

با این روش‌ها از کارمندان کلینیک قدردانی کنید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

نکاتی که در طراحی یک وب‌سایت پزشکی باید در نظر گرفت

هفته گذشته آقای دکتری که اتفاقا از دوستان صمیمی هم هست به دفتر شرکت اومد..بعد از کمی صحبت کردن، بهم گفت، بیمارها چند وقتیه که از من می‌پرسند آقای دکتر چرا شما وب‌سایت ندارید؟ بهتر نیست یک کاری کنید که ما بصورت اینترنتی بتوونیم نوبت بگیریم؟ یا بعضی از بیمارهام می‌پرسند ما درباره بیماری خودمون، سوالهای زیادی داریم، و خب نمی‌توونیم به همه مطالبی که توی اینترنت هست اعتماد کنیم، امکانش هست شما یک وب‌سایت داشته باشین و بعضی از سوالها را توی وب‌سایت جواب بدین؟ و درخواست‌ها مشابه دیگه!

اما من هنوز درباره اینکه چقدر داشتن وب‌سایت میتوونه به کسب‌وکارم کمک کنه، مردد هستم، حتی نمیدونم یک وب‌سایت خوب برای یک پزشک، چه ویژگی‌هایی داره؟ 

بعد از من پرسید واقعا داشتن وب‌سایت برای یک پزشک لازمه؟

جواب دادم، امروزه اینترنت، خیلی از رفتارهای ما را تغییر داده، این روزها همه ما دوست داریم بدون دردسر و فقط با یک جستجوی ساده توی اینترنت به نتیجه دلخواهمون برسیم. بتوونیم از طریق اینترنت خرید کنیم، صورتحساب‌ها را پرداخت کنیم، و حتی بدون مراجعه حضوری یا تماس تلفنی از پزشک‌مون وقت بگیریم.

حتما خاطرتون هست که قبلا،گرفتن وقت از پزشک دردسرهای زیادی داشت. از پیدا کردن یک پزشک خوب تا تماس تلفنی یا مراجعه حضوری برای گرفتن نوبت، همه این مسائل راه رسیدن یک بیمار را به پزشک خیلی ناهموار می‌کرد.

و احتمالا خود شما هم به عنوان یک پزشک با این مسئله ‌روبه‌رو بودین، که بیماران برای گرفتن وقت، یا تلفنی یا به صورت حضوری مراجعه می‌کردند و خب بعضی وقتها موفق نمی‌شدند، نوبت بگیرند.

این روزها که خیلی از کسب‌وکارها چه کوچک و چه بزرگ در فضای مجازی و اینترنت حضور دارند و برای جذب مشتری فقط و فقط به فضای واقعی اکتفا نکردند، شما هم به عنوان یک پزشک که در واقع مدیر یک کسب‌وکار هستین، لازمه که با داشتن وب‌سایت یا یک صفحه در شبکه‌های اجتماعی علاوه بر اینکه به درخواست بیمارهای قدیمی‌تون پاسخ می‌دهید، بتوونید بیمار جدید هم جذب کنید.

البته برای اینکه نتیجه خوبی از طراحی سایت بگیرین، باید حتما چند نکته را رعایت کنید.

آقای دکترگفت تا اینجا مجاب شدم که حتما یک وب‌سایت داشته باشم ولی این نکاتی که گفتید، چی هستند که موفقیتم را تضمین می‌کنند؟

مسلما طراحی سایت‌های پزشکی مثل هر کار دیگه اصولی داره که، رعایت این اصول و نکات هست که باعث میشه اون وب‌سایت نتایج خوبی برای صاحب کسب‌وکار به ارمغان بیاره. مثلا اینکه:

  • قدم اول این هست که برای وب‌سایت خودتون یک نام مناسب انتخاب کنید.

  • هدف خودتون را از طراحی سایت و حضور در اینترنت مشخص کنید.

  • از سرورهای معتبر برای سایت خودتون استفاده کنید.

  • در طراحی وب‌سایت تکنولوژی‌های جدید را به‌کار بگیرید.

  • بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو که تو هر مرحله طراحی وب‌سایت باید بهش توجه داشت.

  • سایت شما باید خواسته بازدید کنندگان که بیماران هستند را جوابگو باشه.

  • مقاله‌های تخصصی بذارین.

  • و  نکات دیگه که مربوط به محتوای وب‌سایت هستن.

به اینجا که رسید آقای دکتر، از من خواست درباره هر کدووم بیشتر براش توضیح بدهم.

من همه نکات را قدم به قدم براش توضیح دادم، و اینجا هم برای شما این نکات را آوردم:

قدم اول:

گفتم قدم اول در طراحی هر وبسایتی، انتخاب نام مناسب برای دامنه وب‌سایت هست. معمولا خیلی از پزشک‌ها، از نام خودشون برای دامنه وب‌سایتشون استفاده می‌کنند، ولی بهتره برای سایت‌های پزشکی، یک نام کوتاه را انتخاب کنند، تا مخاطب بتوونه این نام را به راحتی به خاطر بسپاره،

نام وب‌سایت‌تون را باید کوتاه و با تعداد کاراکتر کم که در آن کلمه مرتبط با تخصص‌تون وجود داشته باشه، در نظر بگیرین.

قدم دوم:

اگر هدفتون از طراحی وب‌سایت مشخص نباشه، باید بگم کل پروسه طراحی وب‌سایت، هزینه‌بر و بی‌نتیحه میشه. شما باید بدونید که می‌خواهید برای چی وب‌سایت داشته باشین.

  • می‌خواهید تخصص و مطب‌تون را تبلیغ کنید.

  • خدماتی که به بیماران ارائه می‌دهید را معرفی کنید.

  • می‌خواهید درباره بیماری‌های مرتبط با تخصص‌تون صحبت کنید.

  • محصولات بهداشتی و مرتبط با پزشکی را معرفی کنید.

  • و یا …

هدف شما از طراحی سایت پزشکی می‌توونه با توجه به نیاز مخاطبانتون خیلی بیشتر از مواردی باشه که من گفتم. ولی مهم این هست که حتما قبل از شروع به طراحی وب‌سایت باید، هدفتون را مشخص کنید تا هزینه و زمان را بی‌نتیجه صرف این کار نکنید.

قدم سوم:

یکی از چیزهایی که باعث موفقیت سایت‌های پزشکی میشه، سرعت لود شدن وب‌سایت هست. که برای اون باید یک سرور مناسب انتخاب کنید. اگر سرعت لود شدن وب سایت پایین باشه، متاسفانه مخاطب زیادی رو از دست میدین. به علاوه اگر موتور جستجو، سایت شما را بررسی کرد به خاطر سرعت لود پایین، امتیاز موتور جستجو را از دست می‌دهید که اتفاقا نتیجه اون بسیار بدتر خواهد بود.

قدم چهارم:

همونطور که خودتون اول صحبت‌ها اشاره کردین، بیمارها از شما خواسته بودند که یک امکان برای رزرو نوبت به صورت اینترنتی فراهم کنید. این همون استفاده از تکنولوژی‌های جدید توی کسب‌وکار هست که بیماران شما هم حتما تاکیدی زیادی روی اون دارند.

قدم پنجم:

یک نکته خیلی مهم در طراحی سایت، بهینه‌سازی سایت‌های پزشکی‌ برای موتورهای جستجو یا همان سئو هست. توی هر مرحله از طراحی سایت باید به نکات و اصول سئو حتما توجه بشه.

هدف سئو کمک به وب سایت‌ها در بدست آوردن محل بالا در نتایج جستجوی طبیعی و افزایش ارتباط بین صفحات و کلمات کلیدی وارد شده توسط کاربران است. نمایش دادن بیشترین صفحات مرتبط با پرس‌و‌جوی جستجوی وارد شده دارای مزایای زیادی هم برای کاربر و هم برای موتور جستجو است که در آن کاربر بیشترین نتایج مرتبط جستجو شده را پیدا می‌کند و موتور جستجو قابل اعتماد می‌شود چرا که الگوریتم آن بیشترین صفحات مرتبط را نشان می‌دهد.

ببخشید بحث خیلی تخصصی شد، فقط باید بگم سئو فرآیند ساده‌ای نیست که به راحتی پیاده‌سازی بشه چون نیازمند دانش زیاد، علم پیش زمینه‌ای و صبر زیاده و باید توسط متخصص سئو انجام بشه.

قدم ششم:

تجربه نشون میده که بازدیدکننده وب‌سایت باید در عرض 5 الی 10 ثانیه بتوونه اطلاعات موردنیازش را پیدا کنه، و اگر موفق نشه احتمال اینکه وب‌سایت شما را ترک کنه، خیلی زیاد است. این یعنی اینکه به اطلاعات درخواستیش فقط با چند کلیک ساده دسترسی پیدا کنه.

از طرف دیگه اگر سوالی درباره بیماریش داره، اگر میخواهد بصورت آنلاین نوبت برای خودش رزرو کنه، خیلی راحت به این امکانات دسترسی داشته باشه.

قدم هفتم:

گفتین که بیمارها ازتون خواستن وب‌سایتی داشته باشین و درباره بیماری‌ها در وب‌سایتتون توضیح بدین! تقریبا 73% از کاربران یک وب‌سایت‌های پزشکی برای این به اون وب‌سایت مراجعه می‌کنند که درباره بیماری، روش‌های درمان بیماری اطلاعاتی بدست بیارن. اگر محتوای خوبی توی وب‌سایتتون داشته باشین نه تنها بازدیدکننده‌ها را به بیماران شما در آینده تبدیل بشن، حتی در امتیازی که وب‌سایت شما در موتورهای جستجو بدست میاره، تاثیرگذاره.

و چند نکته مهم که باید حتما به خاطر داشته باشین:

در کنار طراحی وب سایت از نظر ظاهری و تکنولوژی‌های به کاررفته، این محتوای وب سایتِ که اهمیت بسیار بالایی داره.  چون مخاطب شما به دلیل وجود این اطلاعات است که به سایت شما مراجعه می‌کنه. برای همین هنگام طراحی سایت نحوه چیدن اطلاعات، انتخاب عکس و دسته بندی موضوعات همه از جمله نکاتی هستن که می‌توونند در طراحی وب سایت پزشکی موثر باشند.

  • وب سایت شما باید رفرنسی از خدمات و تخصص‌هایی که ارائه می‌دهید، باشه.

  • مقالات درباره بیماری‌های مختلف و علائمی که دارند، همراه با جدیدترین متدهای درمانی به کار گرفته شده، باید توی وب‌سایت‌تون درج بشه.

  • از تصاویر و عکس‌های واقعی و توضیحات مرتبط برای تجهیزات پزشکی استفاده کنید.

  • یک رزومه به روز شده از خودتون با جزییات کامل ارائه بدهید.

  • تصاویر از فضای خارجی و داخلی مطب یا کلینیک‌تون و تجهیزاتی که وجود داره، در سایت استفاده کنید.

  • اگر میخواهید وب‌سایت‌تون یک محیط کاربر پسند باشه، و برای جلب نظر مخاطب، از تصاویر و ویدئوهای مختلف پزشکی استفاده کنید

  • حتما فضایی را برای نظردهی بیماران در نظر بگیرید. آنها باید فضایی برای پرسیدن سوالاتشان داشته باشند تا راحت‌تر بتوانند با شما ارتباط بگیرن.

  • توی وب‌سایت یک بلاگ که به طور مداوم به روز می‌شود و اطلاعات مهم پزشکی، اخبار پزشکی و نکات بهداشتی را ارائه می‌دهه، لازم است.

  • لینک شبکه‌های اجتماعی در کنار اطلاعات تماس باید در دید مخاطب سایت قرار بگیره، تا راحت بتوونه با شما تعامل داشته باشه.

  • در طراحی وب‌سایت پزشکی جدولی از روز و ساعتی که در یک مطب یا بیمارستان حضور دارید، را در نظر بگیرین. این موضوع می‌توونه برای بیماران بسیار مفید باشه، از این طریق آنها می‌توونند به راحتی زمان مناسب برای مراجعه به شما را پیدا کنند.

و یک نکته مهم که در طراحی سایت باید بهش توجه بشه:

این‌روزها، بیشتر افراد با استفاده از موبایلشون اطلاعات را جستجو می‌کنند، پس باید سایتی داشته باشین که علاوه بر دسکتاپ روی هر دستگاهی از جمله موبایل یا تبلت هم به خوبی دیده بشه. به این میگن طراحی وب‌سایت واکنشگرا.

من تا اینجا تمام اطلاعاتی که شما برای طراحی وب‌سایت نیاز دارین را در اختیارتون گذاشتم. آیا سؤال دیگه‌ای هم دارین؟
آقای دکتر گفت: نه سؤالی ندارم، توضیحات خیلی کامل بود، معلومه شما و تیم دکترلینک تو زمینه طراحی سایت پزشکی کاملا باتجربه هستین. و از من خواست که وب‌سایت‌شون را که البته مجهز به یک سیستم نوبت‌دهی هم باشه براشون طراحی کنیم.

شما هم به عنوان یک پزشک اگر به وب‌سایت نیاز دارین، بعد از خووندن این مطلب می‌توونید با همکاران و مشاوران ما تماس بگیرین، تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

امیدوارم از مقاله امروز لذت برده باشید و به شما در پیشبرد اهدافتان در مدیریت کلینیک کمک کرده باشد. حتماً نظر خود را با ما درباره این مقاله در صفحه اینستاگرام برای ما به اشتراک بگذارید.

مقالات مرتبط:

شاخص‌های اندازه‌گیری رضایت بیماران

ویژگی‌های سیستم‌های نوبت‌دهی آنلاین

با این روش‌ها از کارمندان کلینیک قدردانی کنید

6 تکنیک وفادارسازی بیماران

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

خصوصیت‌های یک پزشک حرفه ای از دیدگاه بیماران

پزشک حرفه ای از دید بیماران صرفا یک پزشک با مدرک عالی نیست و در این دیدگاه بسیاری از موارد کوچک و بزرگ دخیل هستند. 

درحال حاضر به دلیل افزایش آگاهی مردم و بهبود زندگی اجتماعی آن‌ها،  جلب رضایت افراد کار آسانی نیست و در این میان خدمات درمانی و بهداشتی که افراد حساسیت بیشتری نسبت به آن دارند در این زمره قرار می‌گیرد.

در گذشته رابطه بیمار و پزشک یک ارتباط  کاملا سطحی و یک‌طرفه بود که در نهایت منجر به بهبود وضعیت جسمی بیمار می‌شد! اما در حال حاضر بیماران به دنبال یک پزشک حرفه‌ای هستند تا بتوانند جسم و بیماری خود را به او بسپارند. در واقع بیماران به چیزی بیشتر از درمان نیاز دارند!

طبق تحقیقات بیماران پس از اولین مراجعه به پزشک و برقراری ارتباط با وی، تصمیم به ادامه روند درمان و یا قطع آن می‌گیرند. بنابراین در صورتی که یک پزشک نتواند ارتباط موثری با بیماران خود برقرار کند در هر دوره تعدادی از بیمارانش را از دست خواهد داد.

یک پزشک حرفه ای فردی است که بتواند در وهله اول ارتباط صحیحی با بیمار خود برقرار کند سپس پس از شکل‌گیری ارتباط به پروسه درمانی بپردازد! افرادی که صحبت با بیماران و برقراری ارتباط موثر با آنان را خارج از محدوده تخصصی خود می‌دانند، همواره پروسه درمانی طولانی‌تری خواهند داشت. بنابراین وظیفه پزشک است برای  جذب بیمار و حفظ آنها وارد ارتباط موثر با بیماران شود و آن‌ها را در طول درمان با خود همراه کند.

در ادامه به مهم‌ترین خصوصیت‌هایی که از نظر بیماران معیار یک پزشک حرفه‌است می‌پردزیم:

معیار اول: شفافیت

یکی از حقوق بیماران آگاه بودن نسبت به تمام پروسه‌های درمانشان است. بنابراین یک پزشک حرفه‌ای تمامی آنچه را که لازم است باید در اختیار بیماران قرار می‌دهد.

این را به یاد داشته باشید که بیماران شما را از میان صدها پزشک حوزه تخصص شما انتخاب کرده‌اند پس به تخصص شما اطمینان لازم را دارد. شما نیز باید به طرق مختلف اعتماد آن‌ها را جلب کنید تا به این شکل در پروسه درمان از همراهی کردن بیمار برخوردار شوید. در ضمن با شفافیت کامل، موفقیت یا شکست پروسه درمان را با بیمارانتان مطرح کنید.

معیار دوم: گوش دادن مؤثر

بیماران علاوه براینکه برای درمان به پزشک مراجعه می‌کنند، انتظار دارند تا پزشک هم به حرف‌هایشان گوش کند. بنابراین پزشک باید سعی کند کاملا به حرف‌های بیماران گوش کند و فقط باید سعی کند تا صحبت‌های بیماران را جهت‌دهی کند تا از بجث بیماری و مشکلات بیماری منحرف نشوند.

کافی است هنگامی که بیمار صحبت می‌کند پزشک با تکان دادن سر و تایید و پرسش به آن‌ها نشان دهد که به دقت به آن‌ها گوش می‌کند و از این طریق حس رضایت را در آن‌ها ایجاد کند.

ممکن است روزانه ده‌ها مورد بیمار مشابه به یک متخصص مراجعه کنند که پزشک درمان قطعی آن‌ها را می‌داند و به توضیح بیمار نیازی ندارد! اما بیماران چون برای اولین بار با آن مواجه شده‌اند نگرانند و فکر می‌کنند اگر تمام جزیئات را برای شما بازگو نکنند پزشک از مشکل آن‌ها مطلع نخواهید شد. بنابراین یک پزشک حرفه ای باید به بیمار خود حق بدهد و بصورت فعال به حرف‌هایش گوش کند.

 برقراری ارتباط صحیح و موثر نیازمند اختصاص یک زمان مشخص برای هر بیمار است.

معیارسوم: جلب اعتماد 

اعتماد مهم‌ترین احساسی است که یک پزشک حرفه ای می‌تواند در بیماران خود ایجاد کند. زمانی که بیمار به پزشک خود اعتماد کند. اعتماد به پزشک است که در وهله اول کمک می‌کند بیمار اطلاعات مرتبط با بیماری را در اختیار پزشک قرار دهد و در مرحله دوم در روند درمان با پزشک خود همکاری کند.

بنابراین در ابتدا پزشک باید از هر روشی برای شکل‌گیری اعتماد و اطمینان در بیمار استفاده کند و بصورت متقابل به آن‌ها و حرف‌هایشان اعتماد کنید.

معیار چهارم: درمان و ارتباط مؤثر، دو ویژگی اصلی یک پزشک حرفه ‌ای

همانطور که پیش‌تر گفتیم بیماران علاوه بر درمان به ارتباط و صحبت کردن با پزشک‌شان هم نیاز دارند. البته منظور از ارتباط صرفا به ارتباط حضوری خلاصه نمی‌شود. طبق مطالعات صورت گرفته حدود 65% از بیماران، انتظار دارند شما را در فضای مجازی نیز دنبال کنند و از این طریق از صحبت‌ها و آموزش‌های شما بهره برده و به نحوی ارتباط بیشتری با شما برقرار کنند.

بنابراین فعالیت در یک وب سایت حرفه‌ای و حضور فعال در شبکه‌های اجتماعی جز ملزومات یک پزشک حرفه ای می‌باشد.

اگر به دنبال یک حضور پر قدرت و حرفه‌ای در فضای مجازی هستید، می‌توانید از مشاوره رایگان متخصصین
دکتر لینک بهره بگیرید.

معیار پنجم: احترام؛ یک اصل مهم در کار یک پزشک حرفه‌ای

احترام به بیماران را می‌توان از اصول مهم در جذب بیمار دانست. بیمارانی که به شما مراجعه می‌کنند انتظار یک برخورد محترمانه از جانب شما و همکارانتان را دارند. بنابراین برای اینکه پزشک یا مدیریت کلینیک بتوانند یک برند خوب در ذهن مخاطب شکل دهند می‌بایستی بخوبی از اصول احترام به بیماران آگاه باشند.

البته احترام به بیماران صرفا به معنای به کار بردن کلمات احترام‌آمیز نیست! بلکه ارائه خدمات عالی و متناسب با هزینه پرداخت شده، اختصاص دادن زمان کافی به هر بیمار، برنامه‌ریزی صحیح و معطل نکردن بیماران و غیره از مواردی هستند که احترام به بیمار تلقی می‌شوند و بسیار حائز اهمیت می‌باشند.

معیار ششم: ارتباط مؤثر رمز جذب بیمار

درد و رنج ناشی از بیماری، می‌تواند قوی‌ترین و صبورترین افراد را نیز کلافه کند. یک پزشک حرفه‌ای باید علاوه بر توجه به مسئله بیماری و درمان به بُعد روانی حاصل از بیماری نیز توجه کرده و به بیمار کمک کند از مرحله بیماری گذر کند.

پزشکان باید اطلاعات خود را در زمینه برقراری ارتباط موثر با بیماران افزایش دهند و در کسب‌وکار خود ارتباط موثر را به‌کار گیرد. در صورتی که یک پزشک بتواند در این رابطه به خوبی عمل کند به‌زودی بیماران قبلی پزشک خود را به سایرین معرفی می‌کنند و به یکی از عوامل  جذب بیمار تبدیل می‌شوند.

معیار هفتم: زمان؛ پزشک حرفه ای کیفیت را فدای کمیت نمی‌کند!

اگر پزشکی می‌خواهد افراد او را به عنوان یک پزشک حرفه‌ای بشناسند، باید به همه بیماران خود مدت زمان مشخصی را اختصاص دهد. وقتی به هریک از بیماران بازه‌ی زمانی مشخصی را اختصاص دهد، یک تفاوت اساسی با سایر پزشکان ایجاد خواهد کرد، که از دید بیماران مخفی نخواهد ماند.

اگر پزشکی بخواهد در بازه زمانی کوتاه، بیمار بیشتری را ویزیت کند، در واقع کیفیت را فدای کمیت کرده‌است! قبلا هم اشاره کردیم، بیماران به چیزی بیشتر از درمان نیاز دارند و به دنبال دریافت بهترین خدمات و یک ارتباط مؤثر هستند، پس یک ویزیت پنج دقیقه‌ای کارساز نخواهد بود.

معیار هشتم: همدلی؛ تفاوت یک پزشک حرفه‌ای با یک پزشک معمولی

در مواقعی که بیمار از لحاظ وضعیت روانی در شرایط مناسبی نیست، پزشک باید سعی کند با او از راه همدلی ارتباط برقرار نماید. زیرا با وجود وضعیت روانی نامناسب، پروسه درمان نیز با مشکل روبه‌رو خواهد شد و حتی ممکن است پروسه درمان غیر‌ممکن باشد، زیرا بیمار به دلیل شرایط بد روانی با پزشک خود همراهی نمی‌کند.

اگر پزشک سعی کند با بیمار همدلی کند، معمولا ارتباط خوبی بین آنها برقرار می‌شود و این کمک می‌کند پزشک از احساس درونی فرد نیز مطلع گردد. و از خلال حرف‌های بیمار به نکات مهمی در خصوص بیماری دست پیدا کند.

معیار نهم: دسترسی آسان؛

دسترسی آسان به پزشک از جمله درخواست‌های مهم بیماران است. ممکن است تخصص یک پزشک ایجاب کند تا همیشه در دسترس بیماران باشد، مانند پزشک قلب و عروق یا پزشک زنان و زایمان.

البته منظور از  اینکه پزشکی همواره در دسترس باشد این نیست که تمام ساعات شبانه‌روز در مطب یا کلینیک و پاسخگوی بیماران باشد. منظور این است که راه‌هایی ارتباطی با پزشک باید همواره فعال باشد.

داشتن یک وب‌سایت حرفه‌ای می‌تواند بسیاری از مشکلات را مرتفع کند. برخورداری از یک وب‌سایت کمک می‌کند پزشک در تمام ساعات شبانه‌روز و تمام ایام هفته با بیماران خود در ارتباط باشد و بیماران از آموزش‌های درون وب‌سایت استفاده کنند.
همچنین وب‌سایت می‌تواند شامل بخشی مانند سؤالات متداول، نظر کاربران، بارگذاری اطلاعات باشد. داشتن راه‌های ارتباطی متعدد با پزشک یا وجود چنین بخش‌هایی در وب‌سایت کمک می‌کند، در نظر بیماران یک پزشک حرفه‌ای قلمداد شود.

معیار دهم:  دستورالعمل‌های واضح؛  یک پزشک حرفه ای ساده می‌گوید

به دلیل اینکه افراد بسیاری از اصطلاحات تخصصی پزشکی سررشته ندارند، یک پزشک حرفه‌ای دستورالعمل‌هایی که بیمار باید رعایت کند را با دقت و حوصله متناسب با ویژگی‌های افراد و به دور از هرگونه پیجیدگی توضیح می‌دهد. اگر این دستورالعمل‌ها برای بیماران ساده‌سازی نشود، بیماران نمی‌توانند آن‌ها را اجرا کنند.

معیار آخر: همراه کردن بیماران؛

بیماران بیشتر از پزشک خود با نحوه زندگی و عادات خود آشنایی دارند بنابراین اگر پزشک بتواند از طریق مطرح کردن سوالات اطلاعاتی از آن‌ها در زمینه‌های مختلف به دست آورید موفق به تجویز بهتری خواهید بود.

اگر بیمار از سطح اطلاعات خوبی برخوردار بود پزشک می‌تواند از اهداف درمانی و مفهوم هر تست هم با او صحبت کند. همه این موارد همکاری بیمار را افزایش داده و پزشک را به اهداف درمانی خود نزدیک‌تر می‌کند.

امیدوارم از مقاله امروز لذت برده باشید و به شما در پیشبرد اهدافتان در جذب بیمار کمک کرده باشد. حتماً نظر خود را با ما درباره این مقاله در صفحه اینستاگرام برای ما به اشتراک بگذارید.

سیستم هوشمند جذب بیمار دکتر لینک، راهکاری برای افزایش بیمار در مطب ، کلینیک و بیمارستان

مقالات مرتبط:

توصیه‌هایی برای مدیریت صفحه اینستاگرام برای پزشکان

چطور پزشکان تازه کار، اولین بیماران مطب خود را پیدا کنند؟

هزینه جذب بیمار چیست؟

چرا به عنوان یک پزشک حرفه ای حضورتان در لینکدین ضروری است؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

شاخص‌های اندازه‌گیری رضایت بیماران

رضایت بیمار چیست؟

گسترش روزافزون کلینیک‌ها و مراکز درمانی امروزه آن چنان رقابتی ایجاد کرده که همه ‎ی افراد درگیر در آن به دنبال راهی هستند تا بتوانند یک تجربه لذت بخش برای بیماران ارائه کنند و از این رقابت تنگاتنگ سربلند بیرون بیایند. نکته‎ قابل توجه این است که شما نیاز دارید تا قدم به قدم و همواره برای تحقق این امر رضایت بیمار را مورد ارزیابی قرار دهید.

سنجش رضایت بیمار یکی از مهم ‎ترین روش‎ هایی است که با کمک آن مدیریت کلینیک می ‎تواند از عملکرد مطلوب کلینیک یا مطب خود اطمینان یابد و در جهت بهبود تجربه بیمار حرکت کند. اما برای سنجش رضایت بیمار ابتدا باید بفهمیم که رضایت بیمار چیست؟ واقعیت این است که "رضایت بیمار همان احساسی مطلوبی است که بیمار را تشویق   می کند تا باز هم به شما مراجعه نماید."

واضح است که برای رضایت سنجی بیماران و بهبود کسب و کار، بررسی شاخص‎ های عملکرد کلیدی (KPI) بر همه‎ امور مقدم است. به قول Peter Drucker، «چیزی که قابلیت سنجش نداشته باشد را نمی‎ توان مدیریت کرد!»

حال که به اهمیت رضایت بیمار واقف شدیم بگذارید با هم رو راست باشیم، اگر مدیریت کلینیک هیچ گاه نسبت به سنجش رضایت بیماران اقدام نکند چگونه می‌خواهد کسب و کار خود را ارزیابی نماید؟ از کجا می‎تواند بفهمید که عملکرد موفقیت آمیزی داشته ‎است یا نه؟ موضوع این است که اگر واقعاً دنبال بهبود سطح رضایت بیماران هستید و به قول Mirelle Pilloud دوست دارید «سری در میان سرها داشته باشید»، حتماً باید نسبت به سنجش رضایت بیمار بر اساس شاخص‎ های درست اقدام کنید و برنامه ای منظم و یکپارچه داشته باشید.

با این حال، برای این که نتیجه‎ مورد نظر خود را به دست آورده و خود را درگیر حواشی نکنید، بهتر است تنها آن دسته از شاخص‎ های عملکرد کلیدی (KPIs) را ارزیابی کنید که استاندارد هستند. در این جا به بررسی 7 شاخص مهم در زمینه سنجش رضایت بیمار می‎ پردازیم که در هر گزارشی باید به آنها پرداخته شود.

1- شاخص رضایت مشتری (CSAT)

سنجش رضایت بیماران کار آسانی نیست. یعنی، در برخی موارد، از جمله وقتی پای شاخص ‎های عملکرد کلیدی (KPIs) مالی بخش فروش به میان می ‎آید، احتمالاً بیان احساسات برای بیماران به این سادگی ‎ها نخواهد بود.

اما با این حل یکی از کارآمدترین شاخص‎ های عملکرد کلیدی، شاخص رضایت مشتری (CSAT) است. با سنجش رضایت بیمار توسط این شاخص، مدیریت کلینیک می ‎تواند میزان رضایت بیمار از مرکز درمانی، خدمات خود را مستقیماً و بی‎ واسطه ارزیابی کند. پاسخ بیمار به پرسشنامه‎ رضایت بیمار همان چیزی است که نهایتاً نمره شاخص CSAT شما را تعیین می ‎کند.

2- شاخص خالص مروجان (NPS)

قطعاً یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین شاخص های سنجش رضایت بیمار، شاخص خالص مروجان (NPS) است. محاسبه NPS نشان می دهد که بیماران شما تا چه اندازه تمایل دارند، مطب یا کلینیک شما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنند. در واقع شاخص NPS مقیاسی برای سنجش میزان وفاداری بیماران است. مزیت شاخص مذکور نسبت به شاخص رضایت مشتری (CSAT) این است که عمل‎گراتر بوده و به جای بررسی احساسات، قصد و هدف را مورد ارزیابی قرار می ‎دهد. بنابراین، پاسخ به دست آمده تحت تاثیر عواطف و حال و هوای آنی بیمار نخواهد بود. بنابراین، علاوه بر سنجش شاخص رضایت مشتری، لازم است شاخص NPS را نیز ارزیابی نمائید. 

3- شاخص تلاش مشتری (CES)

شاخص تلاش مشتری (CES) یکی دیگر از شاخص های سنجش رضایت مشتری است، این شاخص معیاری است که میزان سعی مشتری برای فائق آمدن بر یک مسئله، انجام درخواست، یا دریافت پاسخ سوالات احتمالی را ارزیابی می ‎کند.

 انجام این نظرسنجی بسیار ساده بوده و می‎ تواند به طور منظم مورد استفاده قرار گیرد. البته، باید به این نکته توجه کرد که در این نظرسنجی، سنجش رضایت بیمار به صورت موردی بررسی می شود و لازم است حتماً در کنار سنجش شاخص رضایت مشتری (CSAT) به کار گرفته شود.

برای مثال، ممکن است علیرغم رابطه‎ بسیار خوبی که میان بیماران با کلینیک شما وجود دارد، این بار از تعامل با برند شما رضایت نداشته باشد. بنابراین، اگر تنها شاخص تلاش مشتری (CES) را در نظر بگیرید، تصور خواهید کرد که بیمار خود را از دست داده ‎اید. اما، احتمالاً در واقعیت چنین نخواهد شد.

4- زمان اولین پاسخ (FRT)

یکی دیگر از معیارهایی که در سنجش رضایت بیمار باید به آن توجه کرد و موجب بهبود سطح رضایت بیمار     می شود "زمان اولین پاسخ- FTR" است. سرعت یکی از عوامل تعیین کننده به شمار می ‎رود. بیمار انتظار دارد، مراجعه‌ی آسان، بی ‎دغدغه و پر بازده را تجربه نماید. در بازار رقابتی امروز که بیمار می‎ تواند به راحتی پزشک یا کلینیک خود را تغییر دهد، پاسخگویی سریع به درخواست ‎ها و نیازهای بیمار از ضرورت‎ های بی چون و چرای یک پزشک یا مرکز درمانی موفق است.

 مطالعات Salesforce نشان می‎ دهد، یک سوم افرادی که در این تحقیق شرکت کرده‎ اند، نسبت به مراکزی که اولین پاسخ را با سرعت هرچه تمام‎تر ارائه می‎ دهند، نظر مساعدی داشته‎ اند. در واقع، موضوع این است که بیماران ترجیح می ‎دهند پاسخی سریع و حتی ناکافی دریافت کنند تا یک جواب دقیق و همراه با تاخیر.

توصیه می ‎کنیم برای اطمینان خاطر بیمار، یک پاسخ خودکار را در نظر گرفته و پس از دریافت پرسش یا تقاضای بیمار برای او ارسال نمائید. البته، ممکن است چنین کاری به خودی خود و از نظر فنی، اولین پاسخ به حساب نیاید. با این حال، ترفندی است که می‎ تواند موجب آرامش خیال بیمار گشته و او را به شکیبایی ترغیب نماید. انجام این کار نیز به شما کمک خواهد کرد تا در هنگام سنجش رضایت بیمار  مشتری، نتیجه‎ مطلوب‎ تری به دست آورید.

5- نرخ حفظ بیماران

توانایی نگه داشتن بیمار و حفظ او در طی دوره‎ زمانی خاص را اصطلاحاً نرخ حفظ بیمار می ‎نامند. جذب بیمار جدید و جلب نظر آنها کاری پر خرج بوده و 20 تا 25 برابر حفظ بیمار هزینه بردار است. تصور کنید که بتوانید افراد زیادی را به مراجعه به مطب و کلینیک خود جذب نمائید و حتی بتوانید آن‎ها را به بیماران خود تبدیل کنید. ولی آیا خواهید توانست آن‎ها را برای مدت طولانی حفظ کنید؟

رونق مطب یا کلینیک شما عمدتاً بر حفظ بیمارانتان متکی است. بنابراین، یکی از شاخص ‎های عملکرد کلیدی (KPI) مهم نرخ حفظ بیمار است و لازم است همواره به آن توجه شود. واضح است که بدون سنجش رضایت بیمار هرگز قادر نخواهید بود از میزان رضایت بیماران و احتمال همراهی آتی آن‎ها اطمینان یابید.

نرخ حفظ بیمار، نمایان‎گر درصد بیمارانی است که در بازه‎ زمانی مشخصی همواره با شما و در کنار شما باقی مانده‎ اند. شاخص مذکور را می ‎توان به صورت سالیانه، ماهیانه یا به صورت هفتگی ارزیابی کرد. به نظر Jeff Haden، روش سنجش دقیق نرخ حفظ بیمار به قرار زیر است:

نرخ حفظ مشتری = ((CN – CE) / CS)) x 100

 CE = تعداد مشتریان موجود در انتهای بازه زمانی‎ 

CN = تعداد مشتریان جدیدی که در طی همان بازه زمانی جذب شده اند‎ 

CS = تعداد مشتریان در آغاز بازه زمانی‎

6- مدل  سروکوال (Servqual)

مدل سروکوال یکی از روش های کلاسیک سنجش رضایت مشتری بر اساس شاخص ‎های عملکرد کلیدی (KPI) چند عاملی برای سنجش ادراک مشتری از کیفیت خدمات است. مدل سروکوال یکی از انواع مدل های کیفیت خدمات است که در سال 1990 توسط Valerie Zeithaml و همکاران او در کتابی با عنوان «ارائه‎ خدمات با کیفیت» ایجاد شده و همچنان به عنوان رایج ‎ترین روش سنجش عناصر فردی موثر در کیفیت خدمات مورد توجه قرار می ‎گیرد.

 به این ترتیب، از بیماران خود می ‎خواهید که خدمات شما را با انتظارات‎شان مقایسه نموده و رتبه بندی نمایند. بنا بر نظر این افراد، مشاهدات مشتری مبنای کیفیت خدمات است. بنابراین، نویسندگان اثر، پرسشنامه رضایتمندی مشتری خود را به ارزیابی 5 عنصر اصلی زیر اختصاص دادند:

  • قابلیت اطمینان: توانایی ارائه‎ منظم و دقیق خدمات وعده داده شده 

  • تضمین: سطح آگاهی و رعایت آداب اجتماعی کارکنان و میزان اعتماد و اطمینان ایجاد شده توسط آن‎ها

  • ظاهر: رعایت ظواهر امر؛ برای مثال، ساختمان، وب سایت، تجهیزات و کارمندان

  • همدلی: میزان توجه و مراقبت کارمندان در قبال مشتریان

  • پاسخگویی:تمایل و توانایی کارمندان در ارائه‎ هر چه سریع‎تر خدمات

نیمه‎ نخست پرسشنامه رضایتمندی مشتری کیفیت خدمات مدل سروکوال، ادراک بیماران از چگونگی خدمات ارائه شده را هدف قرار داده و نیم دیگر آن، انتظارات بیماران را ارزیابی می ‎کند. برای انجام چنین کاری، لازم است آیتم‎ ها را در مقیاس هفت امتیازی لیکرت (Likert) و از «به شدت ناموافق» تا «به شدت موافق» بسنجیم. 

حاصل مقایسه‎ میان عوامل موثر بر انتظارات بیمار با خدمات ارائه شده توسط مدیریت کلینیک، نمره شاخص مدل سروکوال را مشخص خواهد کرد. با این که همه‎ ابعاد در کیفیت خدمات موثر بوده و نقش مهمی را ایفا می‎ کنند، ممکن است برخی از آن‎ها با مورد شما مطابقت بیشتری داشته باشند. به خاطر داشته باشید، توقع و تعریف بیماران از «خدمات با کیفیت» معمولاً کمی بیشتر از آن چیزی است که برای جلب رضایت آن‎ها کافی خواهد بود. 

7- بهبود رضایت و مشارکت کارمندان

تمرکز بر شاخص ‎های عملکرد کلیدی (KPI) یاد شده به سادگی می‎ تواند به فراموش کردن یکی از عوامل بسیار مهم و در عین حال نامحسوس یعنی اعضای تیم شما بیانجامد. نارضایتی کارمندان تاثیر بسیار زیادی بر کیفیت خدمات ارائه شده توسط شما خواهد داشت. بنابراین، اطمینان از رضایت کارمندان هم به همان اندازه‎ سنجش رضایت بیمار حائز اهمیت است.

بر اساس مطالب درج شده در مجله ‎ Harvard Business Review، «ایجاد روابط بلند مدت با کارمندان، عامل اصلی افزایش سطح عملکرد و شکیبایی بوده و در آن‎ها ایجاد انگیزه خواهد کرد.» 

به خاطر داشته باشید که استخدام نیروی کار جدید و برگزاری دوره‎ های آموزشی برای آن‎ها تا دو برابر بیشتر از حفظ و راضی کردن کارمندان قدیمی ‎تر هزینه خواهد داشت. 

 بنابراین، بهتر است مطب یا کلینیک خود را به یک پایگاه پشتیبانی از بیماران و افزایش مشارکت کارمندان تبدیل کنید.

کلام آخر

سنجش رضایت بیمار و حصول اطمینان از عملکرد صحیح مرکز درمانی در جهت ایجاد یک تجربه لذت بخش برای بیمار و افزایش سطح رضایت بیمار در نهایت منجر به ایجاد جریان فروش و سودآوری پایدار برای مطب یا کلینیک  شما خواهد شد.

هر وقت نیاز به مشاوره داشتید؛ با کارشناسان ما تماس بگیرید؛ ما در مجموعه دکترلینک مشتاق شنیدن صدای گرم شما هستیم.

امیدوارم از مقاله امروز لذت برده باشید و به شما در پیشبرد اهدافتان در مدیریت کلینیک کمک کرده باشد. حتماً نظر خود را با ما درباره این مقاله در صفحه اینستاگرام برای ما به اشتراک بگذارید.

سیستم مدیریت مطب، کلینیک و بیمارستان دکتر لینک سیستمی با انعطاف پذیری بسیار بالا  جوابگوی تمامی تخصص های پزشکی می باشد.

مقالات مرتبط:

ویژگی‌های سیستم‌های نوبت‌دهی آنلاین

با این روش‌ها از کارمندان کلینیک قدردانی کنید

6 تکنیک وفادارسازی بیماران

راهکارهایی که باعث می‌شود بیماران از شما راضی باشند

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

ویژگی‌های سیستم‌های نوبت‌دهی آنلاین

نوبت‌دهی اینترنتی در بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و مطب‌های پزشکی با هدف اختصاص و ثبت نوبت به بیماران از راه دور با استفاده از اینترنت و اپلیکیشن‌های موبایل در جهت دسترسی سریع و راحت پیاده‌سازی گردیده است.
سیستم‌های نوبت‌دهی آنلاین از مزایا ومعایب متعددی برخوردار هستند که در این مقاله به آنها اشاره خواهیم کرد.

چرا سیستم‌ نوبت‌دهی آنلاین؟

دلیل اصلی فراگیر شدن نوبت‌دهی اینترنتی در مراکز درمانی، جلوگیری از اتلاف وقت بیماران و مشکلات مربوط به گرفتن نوبت از پزشکان، از سمت بیماران بوده است. از طرف دیگر، این سیستم‌ها انگیزه اصلی پزشکان و همچنین برای کاهش وابستگی به پرسنل مطب یا کلینیک و تمرکز پرسنل بر روی خدمات صرفا پزشکی می‌باشد. به همین خاطر امروزه شاهد آن هستیم که هم بیماران و هم پزشکان به استفاده از سیستم نوبت‌دهی اینترنتی علاقه‌مند هستند.

مزایای استفاده از سیستم نوبت‌دهی آنلاین

رضایت از خدمات درمانی کلینیک

در کلینیک، مدیریت کلینیک، پزشکان و پرسنل کلینیک و از سوی دیگر بیماران مایل هستند که به ساده‌ترین و بی‌دردسرترین شکل ممکن خدمات را ارائه کنند یا خدمات را دریافت کنند. علاوه بر این پزشک و بیمار باید بتوانند بدون مانع، یکدیگر را ملاقات کنند.

اینکه بیمار بتواند هر ساعتی از شبانه‌روز بتواند خدمات مدنظر از جمله گرفتن نوبت را با سرعت و سهولت انجام دهد، گامی است بلند درجهت افزایش رضایت. و در طرف دیگر مزیت این سیستم برای مدیریت کلینیک یا پزشک اینجاست که در تمام ایام هفته و هر ساعتی از شبانه‌روز؛ حتی زمانی که مطب تعطیل است؛ نوبت‌دهی انجام می‌گیرد. و لازم نیست که نگران حضور پرسنل یا منشی در کلینیک یا مطب باشند.

کاهش هزینه‌ها

کاهش هزینه می‌تواند انگیزه‌ی زیادی در مدیریت کلینیک، پزشکان و حتی بیماران برای استفاده از سیستم‌ نوبت‌دهی دکترلینک فراهم کند. مدیریت کلینیک یا پزشک با تعداد پرسنل کمتر، نوبت‌ بیماران را ارائه می‌دهد و مطب را اداره می‌کند. بیمار نیز بدون نیاز به تماس تلفنی یا مراجعه حضوری، نوبت را از پزشک مدنظر خود دریافت می‌کند.

ارائه و دریافت نوبت در زمان دلخواه

در سیستم‌ نوبت‌دهی دکترلینک، بیمار به دلخواه خود می‌تواند در بین روزها و ساعات خالی یک روز و یک ساعت مشخص را انتخاب کند. مسئله‌ای که به دلایلی از جمله خطای انسانی یا ناهماهنگی پرسنل مطب یا کلینیک به ندرت اتفاق می‌افتد.

حق انتخاب گسترده برای بیمار برحسب رزومه پزشک

زمانی که نوبت‌دهی کلینیک یا مطب به صورت اینترنتی صورت گیرد؛ بیمار می‌تواند از بین پزشکان، فردی را انتخاب نماید که از لحاظ رزومه و سابقه بهترین گزینه است. در صورتی که در سیستم نوبت‌دهی حضوری، بیمار تنها می‌تواند به پزشکی مراجعه کند که در مطب یا کلینیک حضور داشته باشد و از طرف دیگر به بیمار وقت بدهد.

معایب سیستم نوبت‌دهی آنلاین

علی رغم تمام مزایایی که در خصوص سیستم نوبت‌دهی اینترنتی ذکر کردیم دو نقطه ضعف نیز دارد. در ادامه به آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

عدم وجود تمامی پزشکان

این مشکل برای افرادی روی می‌دهد که نام پزشکی خاص را در ذهن دارند؛ به یکی از سیستم‌های نوبت‌دهی مراجعه می‌کنند و دکتر مد نظر را نمی‌یابند. دلیل این امر ساده است؛ برخی پزشکان هنوز نسبت به دریافت سیستم‌ نوبت‌دهی دکترلینک اقدام نکرده‌اند و زیاد روی می‌دهد که فرد نتواند طبیب ویژه‌ای که در نظر گرفته را بین نام‌های سامانه‌های اینترنتی بیابد.

وابستگی به اینترنت

تنها افرادی می‌توانند از سیستم نوبتدهی آنلاین استفاده کنند که به اینترنت دسترسی داشته باشند. این امر به خصوص در برخی نقاط محروم ایران مساله مهمی است که باید به آن توجه ویژه داشت. از این رو همواره توصیه می‌شود پزشکان علاوه بر استفاده از ظرفیت فضای مجازی، همواره نوبت دهی سنتی خود را نیز پیش ببرند و از طریق تلفن نیز مریض پذیرش کنند.

سیستن نوبت‌دهی دکترلینک

ما در دکترلینک به شکل حرفه‌ای اقدام به راه‌اندازی سیستم نوبت‌دهی کرده‌ایم و سعی بر این داریم خدمات سطح بالا پزشکی را به طور گسترده در اختیار همگان قرار دهیم.  در نتیجه، با خیال راحت نام پزشک مد نظر خود را جست و جو کنید؛ از وی وقت گرفته و نسبت به حضور اقدام فرمایید.

هر وقت نیاز به مشاوره داشتید؛ با کارشناسان ما تماس بگیرید؛ ما در مجموعه دکترلینک مشتاق شنیدن صدای گرم شما هستیم.

امیدوارم از مقاله امروز لذت برده باشید و به شما در پیشبرد اهدافتان در مدیریت کلینیک کمک کرده باشد. حتماً نظر خود را با ما درباره این مقاله در صفحه اینستاگرام برای ما به اشتراک بگذارید.

سیستم مدیریت مطب، کلینیک و بیمارستان دکتر لینک سیستمی با انعطاف پذیری بسیار بالا  جوابگوی تمامی تخصص های پزشکی می باشد.

مقالات مرتبط:

با این روش‌ها از کارمندان کلینیک قدردانی کنید

6 تکنیک وفادارسازی بیماران

راهکارهایی که باعث می‌شود بیماران از شما راضی باشند

بهترین‌ها را برای کلینیک خود استخدام کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

توصیه‌هایی برای مدیریت صفحه اینستاگرام برای پزشکان

آیا درصدد ایجاد یک کمپین اینستاگرامی برای جذب بیمار هستید؟

اینستاگرام یکی از مهیج ترین پلت فرم های امروزی است که به سرعت در حال رشد است. طبق آمار اخیر منتشر شده اینستاگرام روزانه بیش از ۳۰۰ میلیون کاربر فعال دارد.

شما میتوانید بهره گیری از اینستاگرام را به لیست استراتژی های بازاریابی خود در جهت جذب بیمار بیفزایید.

هر پلت فرم، شرایط منحصر به فردی دارد و طبیعتا اینستاگرام هم از این قاعده مستثنی نیست. به منظور راه اندازی موفق یک صفحه اینستاگرام موفق، باید بدانید که کاربران اینستاگرم به دنبال چه هستند.

اگر راه درست بهره‌گیری از این اینستاگرام را بدانید، هم‌ می‌توانید بیماران فعلی خود را بهتر حفظ کنید و هم مخاطبان جدیدی را جذب نمایید.

مجموعه دکترلینک فعالیت های متعددی را در ارتباط با اینستاگرام به انجام رسانده‌است و قصد داریم در این مقاله توصیه‌هایی برای خلق یک صفحه موفق در اینستاگرام را برای پزشکان به طور دقیق شرح دهیم.

1-مخاطبان هدف خود در اینستاگرام را بشناسید

پیش از آغاز کار تولید محتوا و انتشار پست، لازم است که مخاطبان هدف خود را بشناسید. تعریف دقیق مخاطبان برای ایجاد محتوایی عمیق‌تر و اثربخش‌تر در حوزه خدمات پزشکی و درمانی، شما را یاری خواهد نمود.

پس از تعیین دامنه‌ی مخاطبان خود لازم است پرسونای آن‌ها را ثبت کنید. پرسونای مخاطبان در واقع شامل دغدغه‌ها و تمایلات آن‌ها است. برای مثال باید بدانید چه قشری از جامعه با چه سطح درآمدی مخاطب خدمت درمانی شما خواهند بود. بیمارانی که در اطراف مطب و یا کلینیک شما سکونت دارند در چه وضعیتی قرار دارند و آیا به خدمات شما نیاز دارند یا خیر؟ شما تا چه سطح قادر به خدمت رسانی به آن‌ها هستید؟ نخستین گروه از بیماران و مراجعه‌کنندگان احتمالی، می‌تواند همسایگان‌تان (در محدوده جغرافیایی مرکز درمانی‌ شما) باشند که بسیاری از همکاران شما به آن‌ها بی توجه‌اند.

در ادامه توجه کنید که متمرکز و هدف‌دار پیامتان را ارائه دهید. برای مثال کمپین خود را پیرامون افراد سالمند متمرکز کنید تا برای چکاپ دوره‌ای به کلینیک شما مراجعه کنند. 

هرچقدر روی یک موضوع ویژه تمرکز کنید و مخاطبان هدف خود را دقیق‌تر انتخاب کنید، بیماران راحت‌تر با شما ارتباط برقرار می‌کنند و پیام برند شما را بهتر درک می‌نمایند.

2-فالوو و لایک فیک نخرید

بدون شک هدف شما به عنوان یک پزشک یا یک مدیر کلینیک از راه‌اندازی یک صفحه شخصی یا یک صفحه برای مرکز درمانی جذب مخاطب واقعی و بیماران بالقوه است. شما در پی یافتن افرادی هستید که به خدمات درمانی شما نیاز دارند و مطالب پیج یا صفحه شما به آنها کمک می‌کند و با دیدن صفحه شما به پیگیری مطالب احساس نیاز می‌کنند.

اما اگر شما به در ابتدای راه‌اندازی صفحه به دلیل تعدا کم مخاطبان یا فالوورهای خود اقدام به خرید فالوور غیرواقعی یا فیک کنید نه تنها به اعتبار خودتان و برندتان کمکی نکرده‌اید که باید تذکر بدهیم که این کار برای صفحه شما بسیار خطرناک است و موجب می‌شود پیج و مطالب شما از دید مخاطبان واقعی و بالقوه پنهان بماند.

اینستاگرام هر پستی را که شما به اشتراک بگذارید، تنها به درصد کمی از مخاطبان شما نمایش می‌دهد. اگر تعداد زیادی از مخاطبان شما غیرواقعی باشند، در عمل واکنش زیادی را در پی نخواهند داشت. یعنی پست شما به اندازه کافی دیده نمی‌شود، لایک کافی نمی‌خورد و کامنت‌های معنی‌دار نیز به همراه نخواهد داشت.

این موضوع برای اینستاگرام این معنی را می‌دهد پست‌های شما برای عموم مخاطبان هیچ جذابیتی ندارد و از نمایش آن به باقی فالوورهای شما جلوگیری می‌کند. حال هرچقدر هم که پست شما خوب طراحی شده باشد و محتوای مناسبی داشته باشد، به بخش زیادی از مخاطبان شما نمایش داده نمی‌شود.

3-محتوای شفاف برای بیماران بسازید.

هدف یک پزشک یا مدیریت یک کلینیک، از برندسازی، ارائه راهکارها و روش‌های درمانی در یک حوزه خاص، بیان نکات بهداشتی و ترویج سلامت است. در نتیجه باید محتوایی که برای صفحه خود آماده می‌سازد، با هدف پزشک از برندسازی همراستا باشد.

برای مثال مخاطب پس از دیدن محتوای صفحه شما باید به خوبی درک کند که هدف شما از این محتوا چه بوده است. محتوای شما می‌تواند حاوی این پیام باشد که شما از چه روش‌های درمانی برای بیماران خود استفاده می‌کنید، این روش نسبت به سایر روش‌ها چه مزایایی دارد؛ چه داروهایی یا کدام روش جراحی را برای درمان استفاده می‌کنید و غیره. نه اینکه محتوای شما حاوی مطالب بسیار تخصصی پزشکی باشد که تعداد اندکی از بیماران این مطالب را متوجه می‌شوند.

4- به کپشن حتما توجه کنید.

در اصل اینستاگرام بستری برای به اشتراک گذاشتن تصاویر ویدئو می‌باشد و از طرف دیگر مخاطبان نیز بیشتر جذب ویدئو و در نهایت عکس‌هایی که منتشر کرده‌اید می‌شوند، در این میان برای اینکه اثر بخشی پست منتشر شده شما بیشتر شود باید بوسیله کپشن مخاطبتان را تحت تاثیر قرار دهید. 

در خصوص کپشن هم مواردی لازم است که باید رعایت کنید از جمله:

  1. سعی کنید بوسیله کپشن در مخاطب واکنشی ایجاد نمایید. خوب است که کپشن را با یک موضوع چالش برانگیز یا موضوعی از زندگی واقعی شروع کنید. سعی کنید محتوای کپشن باعث شود که مخاطبان با کامنت‌های خود مشارکت داشته باشند یا از طریق دایرکت با شما در ارتباط باشند.

  2. از نوشتن کپشن‌های طولانی خودداری کنید. فراموش نکنید که اینستاگرام با وب‌سایت یا کانال تلگرام شما تفاوت دارد. مختصر و مفید بنویسید و به حاشیه نروید.

5-از هشتگ‌ها هوشمندانه استفاده کنید.

چیزی که کپشن را کامل می‌کند و موجب دیده شدن پست‌های شما در اکسپلور اینستاگرام می‌شود، هشتگ است. هشتگ‌ها کمک می‌کنند تا مخاطبان شما پست‌های همسان و با محتوای مشابه را ساده‌تر ببینند. با کمک هشتگ‌گذاری، بیماران خدمت درمانی خاصی را به سرعت در اکسپلور اینستاگرام پیدا می‌کنند. در یک کلام، هشتگ‌گذاری به دیدن شدن پست‌های شما بسیار کمک می‌کند اما قواعد خودش را نیز دارد:

  1. هشتگ‌های پرکاربرد، چندان کمکی به شما نمی‌کنند؛ مانند هشتگ #جراحی یا #لیزر. سعی کنید از هشتگ‌های طولانی‌تر و اختصاصی‌تر استفاده کنید؛ مانند #اکوکاردیوگرام یا #آزمایش_اکو_قلب

  2. شیوه‌های درست جدانویسی و سرهم‌نویسی هشتگ‌ها را رعایت کنید

  3. برای هر پست بیش از ۱۰ یا ۱۵ هشتگ ننویسید. هرچند اینستاگرام به شما اجازه می‌دهد ۲۵ تا ۳۰ هشتگ را برای هر پست خود بنویسید ولی تعداد هشتگ‌ها نباید خیلی زیاد و خیلی کم باشد. درواقع باید متناسب با هر پست، تعداد مشخص و بهینه‌ای از هشتگ‌ها را به‌کار ببرید.

  4. هشتگ‌های خود را دسته‌بندی و اختصاصی‌سازی کنید. برای مثال می‌توانید تعدادی هشتگ عمومی داشته باشید (مثلا ۳۰ عدد) که در زیرنویس‌ پست‌های مختلف خود، آن‌ها را پخش کنید (مثلا برای هر پست ۱۰ عدد). پیش از نوشتن هشتگ‌های عمومی، تعدادی هشتگ مخصوص به هر پست نیز به‌کار ببرید. برای مثال هشتگ‌هایی مانند #عمل_قلب_باز یا #کلینیک_قلب می‌توانند جزو هشتگ‌های عمومی شما باشند که زیر همه پست‌ها تکرار شوند. برای پستی که در مورد بیماری‌های قلب است هم می‌توانید از هشتگ اختصاصی مانند #ترمیم_و_درمان_عروق_قلب یا #آنژیوپلاستی بهره ببرید.

  5. هشتگ‌های مناسبتی را فراموش نکنید. این هشتگ‌ها در بلند مدت کارایی ندارند اما در مناسبت‌ها، شما را در صدر نتایج جست‌وجو ها قرار خواهند داد.

  6. از گذاشتن هشتگ‌های بی‌ارتباط با محتوای پست، خودداری کنید. این کار در بلند مدت به کاهش مخاطبان شما می‌انجامد.

امیدوارم از مقاله امروز لذت برده باشید و به شما در پیشبرد اهدافتان در جذب بیمار کمک کرده باشد. حتماً نظر خود را با ما درباره این مقاله در صفحه اینستاگرام برای ما به اشتراک بگذارید.

سیستم هوشمند جذب بیمار دکتر لینک، راهکاری برای افزایش بیمار در مطب ، کلینیک و بیمارستان

مقالات مرتبط:

چطور پزشکان تازه کار، اولین بیماران مطب خود را پیدا کنند؟

هزینه جذب بیمار چیست؟

چرا به عنوان یک پزشک حرفه ای حضورتان در لینکدین ضروری است؟

وفادارسازی بیماران به چه معنی است؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

با این روش‌ها از کارمندان کلینیک قدردانی کنید

احساس باارزش بودن انگیزه را زیاد می‌کند و این توانایی در ایجاد حس ارزشمند بودن در دیگران به خاطر تلاش‌ها و کمک‌های آن‌ها بخش بزرگی است از آنچه که یک مدیریت کلینیک خوب را می‌سازد. قدردانی از کارمند آسان به نظر می‌رسد اما واقعیت این است که اغلب اوقات عمل کردن به آن آسان نیست. مدیریت کلینیک برای کمک به ارتقای کیفیت رهبری خود به نحوی که تیم‌اش احساس ارزشمندی بیشتری داشته و با انگیزه شود،باید این 5 مرحله را اجرا کند:

1. خالصانه به پرسنل خود توجه کنید

بهترین رهبران یک عامل توجه و مراقبت بالایی دارند، آن‌ها واقعا به مردم اهمیت می‌دهند. می‌بینید که تنها تعریف و تمجید از کارکنان در زمانی که کارشان را به خوبی انجام می‌دهند کافی نیست. اگر این تعاریف خالص نباشند، ‌آن‌ها باور نخواهند کرد. پیش از آنکه پرسنل کلینیک به جایی برسد که احساس ارزشمندی بکند مدیریت کلینیک باید به جایی برسد که بداند چگونه باید به طور واقعی از آن‌ها قدردانی کند. اگر شما بتوانید اهمیت و قدردانی خالصانه به پرسنل خود را یاد بگیرید، آن‌ها توجه و علاقه‌شان را به شما و کارشان نشان خواهند داد.

2. به سبک خود در مدیریت کلینیک دقت کنید

تعدادی سبک رهبری وجود دارد که شما می‌توانید انتخاب کنید. هر کدام از آن‌ها مزیت‌ها و معایب خود را دارند. یکی از بهترین سبک‌های رهبری «مدیریت قانون طلایی» نامیده می‌شود که در واقع می‌گوید: شما باید با کارمندان‌تان به نحوی رفتار کنید که اگر جایتان با یکدیگر عوض می‌شد دوست داشتید آن‌ها با شما آنگونه رفتار کنند. بدون شک این شامل قدردانی واقعی در جایی است که انتظار قدردانی وجود دارد.

3. در مکالمات روزمره شرکت کنید

یکی از مهم‌ترین مواردی که مدیریت کلینیک باید در ذهن داشته باشند این است که افراد زیردست آن‌ها آدم هستند. آن‌ها ربات‌های ساخته شده برای انجام کارها نیستند و هر کدام از آن‌ها نفس می‌کشد، احساسات دارد، مبارزه می‌کند و مهم‌تر اینکه بعد از کارشان زندگی می‌کنند. یکی از آسان‌ترین روش‌ها برای ابراز قدردانی واقعی به کارکنان‌تان، مشارکت با آن‌ها در مکالمات درباره این موضوعات است.

در واقع کاری که همه مدیریان از جلمه مدیران کلینیک‌ها باید انجام دهند این است که زمانی را برای صحبت با کارکنان‌شان صرف کنند آن هم به روشی که با هر آشنای دیگری صحبت می‌کنید. اگر شما این کار را انجام دهید،‌ نشان می‌دهید که شما کارکنان‌تان را فراتر از افرادی که صرفا برای شما کار می‌کنند می‌بینید.

4. اهداف کلینیک را با آنها به اشتراک بگذارید

پرسنل کلینیک دوست دارند بدانند نقش مهمی در سوق دادن کلینیک به سمت جلو دارند. اما اگر پرسنل ندانند مسئله مهم‌تر برای کلینیک و مدیریت کلینیک چیست، برای آن‌ها سخت است که ببینند باید چه نقشی در آن ایفا کنند، این مسئله، اشتراک‌گذاری دقیق اهداف با پرسنل کلینیک را مهم می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد بدانند چگونه چه کارهایی را برای کمک به کلینیک به منظور رسیدن به آن اهداف انجام دهند.

این نه تنها برای اهداف کوتاه‌مدتی که مدیریت کلینیک برای هر کارمند تعیین می‌کند کاربرد دارد بلکه برای اهداف بلندمدتی که آن‌ها می‌توانند تنها در بخشی از آن سهیم باشند نیز کاربرد دارد. هر چه پرسنل کلینیک درک بهتری از تاثیر تلاش‌هایشان در کلینیک داشته باشند، به قدردانی بیشتری از سوی شما خواهند رسید.

5. پرسنل کلینیک را به چالش بکشانید.

شاید مدیریت کلینیک احساس کند که به چالش کشیدن عمدی پرسنل تاثیر منفی بر روحیه آن‌ها خواهد داشت. اگر چه واقعیت این است که هیچ چیزی بعید نیست. تنها تعداد کمی از افراد از انجام کارهای یکنواخت و بدون استرس لذت می‌برند ولی شانس شما می‌تواند این باشد که افرادی زیردست شما کار کنند که سال‌ها در این حرفه کار کرده‌اند، تحصیلات خود را بالا برده‌اند و مهارت‌های جانبی را فرا گرفته‌اند، بنابراین همه آن‌ها برای روبه‌رو شدن و مقابله با چالش‌های پیچیده‌تر مجهزتر هستند.

برای کسانی که برای بهتر کردن خودشان در کار زمان صرف کرده‌اند، هیچ‌چیزی رضایت‌بخش‌تر از به دست آوردن فرصتی برای نشان دادن توانایی‌هایشان با حل یک چالش نیست و شما می‌توانید ضمانت کنید که اگر آن‌ها بتوانند بر چالشی که به آن‌‌ها می‌دهید غلبه کنند بیش از پیش از آن‌ها قدردانی خواهید کرد.

امیدوارم از مقاله امروز لذت برده باشید و به شما در پیشبرد اهدافتان در مدیریت کلینیک کمک کرده باشد. حتماً نظر خود را با ما درباره این مقاله در صفحه اینستاگرام برای ما به اشتراک بگذارید.

سیستم مدیریت مطب، کلینیک و بیمارستان دکتر لینک سیستمی با انعطاف پذیری بسیار بالا  جوابگوی تمامی تخصص های پزشکی می باشد.

مقالات مرتبط:

6 تکنیک وفادارسازی بیماران

راهکارهایی که باعث می‌شود بیماران از شما راضی باشند

بهترین‌ها را برای کلینیک خود استخدام کنید.

12راهکار مدیریت کلینیک برای حل اختلاف پرسنل

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

6 تکنیک وفادارسازی بیماران

برای هر کلینیک و مطبی عامل اصلی تعیین کننده موفقیت برای مدیریت کلینیک، بیماران هستند. در صورتی که بتوانید بیماران مورد نظر خود را جذب کنند و ارتباط خود را با آنها حفظ نمایید و یا به بیان دیگر آنها را نسبت به کلینیک و مطب وفادار سازند می توانند موفقیت خود را تضمین کنند.

بنابراین ، اولویت اصلی مدیریت کلینیک باید بیماران و تأمین نیازهای آنها باشد. اگر مدیریت کلینیک نتواند نیاز بیماران را به شکل مطلوب تأمین کند و کیفیت خدمات درمانی کلینیک را متناسب با آنها تغییر بدهد نه تنها بیماران جدید از مراجعه مجدد منصرف خواهند شد بلکه ممکن است بیماران دائمی و قدیمی خود را نیز از دست بدهد.

برای اینکه مدیریت کلینیک بتوانید بیماران دائمی خود را حفظ کرده ، تعداد بیماران جدید خود را افزایش بدهد و با مطب‌ها و کلینیک‌هایی که خدمات مشابه را در اختیار بیماران قرار می دهند رقابت داشته باشد به فنونی نیاز دارد که در اینجا به آنها پرداخته می شود.

یک) متناسب با تغییرات جدید در حوزه درمان، خدمات کلینیک هم تغییر کند.

از آنجا که بیماری‌های جدیدی شناخته می‌شوند یا داروها و درمان‌های جدیدی برای بیماری‌ها معرفی می‌شوند. بنابراین، لازم است که مدیریت کلینیک‌ها طوری برنامه ریزی کنند که خدمات درمانی که ارائه می‌دهند متناسب با درمان‌های روز دنیا باشد و همزمان با آنها تغییر کند ؛ در غیر این صورت ممکن است از صحنه رقابت با دیگر کلینیک‌ها کنار روند.

پس لازم است سعی شود مدام برنامه ها و خدمات را مورد بررسی قرار دهند و آنها را به روز کنند. در این زمینه لازم است کارکنان ورزیده و دوره دیده ای باشند که تعلیمات لازم در این خصوص را دیده باشند. همه این اقدامات برای حفظ بیماران دائمی و افزایش وفاداری آنها لازم است.

 دو) پیگیری نمودن بیماران

یکی از اقداماتی که می‌توان انجام داد تا بیماران دائمی و وفادار داشت این است که از طریق برقراری ارتباط و پیگیری کردن بیماران کلینیک و علایق آنها بتوان تقاضای آنان را تا حدودی برآورده شود. اگر مدیریت کلینیک بتواند ار روش‌های ارتباطی با بیماران استفاده کند نه تنها می‌تواند بیماران دائمی خود را حفظ نماید، بلکه می تواند بیماران جدید و حتی بیماران سایر کلینیک ها را نیز به سمت دریافت خدمات از کلینیک مطبوع خود سوق دهد.

سه) بررسی مجدد برنامه‌ها و راهبردها

در صورتی که برنامه ها و راهبردهای کلینیک تبدیل به یک‌سری برنامه و طرح‌های روتین و تکراری شده است که تحت همه شرایط فقط همه آنها بدون هیچ تغییر و انعطافی اعمال می‌شود پس لازم است تا مجدد برنامه‌ها و راهبردها بررسی و تغییرات لازم در آنها صورت گیرد. این اقدام سبب می‌شود که بیماران کمتری از مراجعه مجدد به کلینیک صرف‌نظر کنند.

چهار) توسعه کمی و کیفی خدمات درمانی کلینیک

یکی از راه‌های حفظ بیماران و وفادارسازی آنها، راهبردهایی است که مدیریت کلینیک برای افزایش تقاضای خدمات درمانی کلینیک خود صورت می‌دهد. برای مثال کلینیکی که در حوزه خدمات پوست و زیبایی فعالیت می‌کند می‌تواند با ارائه انواع خدمات درمانی و همچنین استخدام پزشک با تخصص‌های مختلف در حوزه زیبایی، میزان تقاضا و در نتیجه میزان بیماران جدید خود را افزایش دهد.

و علاوه بر توسعه خدمات با حفظ ارتباط با بیماران سابق می‌تواند خدمات جدیدی را که ارائه می‌دهد به اطلاع بیماران قبلی نیز برساند.

پنج) کاهش هزینه‌های درمان برای بیماران تا حد امکان

اگر  قیمت خدمات درمانی تا جایی که امکان دارد برای بیماران بهینه شود یا به قول معروف تخفیف بدهید، مطمئنا بیماران مجددا برای دریافت خدمات درمانی به کلینیک مراجعه خواهند کرد.

شش) تسهیل برقراری ارتباط بیماران با کلینیک

یکی از اقداماتی که منجر به وفادارسازی بیماران نسبت به کلینیک و مطب می‌شود، این است که بیماران بتوانند به راحتی با پرسنل ارتباط برقرار کنند که این مطلب مؤید برخورد مناسب پرسنل کلینیک با بیماران است. همچنین بیماران باید بتوانند به راحتی انتقادات، پیشنهادات یا نظرات و درخواست‌های خود را به مدیریت کلینیک انتقال دهند و در نهایت پرسنل و مدیریت کلینیک نیز تلاش می‌کنند تا در پاسخگویی به بیماران تا حد امکان سریع عمل کنند. اگر مدیریت کلینیک قادر به برقراری ارتباط با بیماران نباشد، به راحتی در کسب‌وکار خود مغلوب می‌شود.

امیدوارم از مقاله امروز لذت برده باشید و به شما در پیشبرد اهدافتان در مدیریت کلینیک کمک کرده باشد. حتماً نظر خود را با ما درباره این مقاله در صفحه اینستاگرام برای ما به اشتراک بگذارید.

یستم مدیریت مطب، کلینیک و بیمارستان دکتر لینک سیستمی با انعطاف پذیری بسیار بالا  جوابگوی تمامی تخصص های پزشکی می باشد.

مقالات مرتبط:

راهکارهایی که باعث می‌شود بیماران از شما راضی باشند

بهترین‌ها را برای کلینیک خود استخدام کنید.

12راهکار مدیریت کلینیک برای حل اختلاف پرسنل

با بیماران ناراحت چگونه برخورد کنیم؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

راهکارهایی که باعث می‌شود بیماران از شما راضی باشند

همانطور که می دانید، رضایت مشتری در هر کسب‌وکاری منجر به وفاداری او نسبت به آن کسب‌وکار خواهد شد. و این وفاداری علاوه براینکه حفظ مشتریان فعلی را رقم می‌زند، مشتریان جدیدی را نیز برای کسب‌وکار به ارمغان خواهد آورد.
در حوزه درمان نیز همین قاعده وجود دارد، مدیریت کلینیک برای اینکه بیماران کلینیک را وفادار بسازد باید زمینه رضایت آنها را بوجودآورد. در این مقاله ما هفت راهکاری را که موجب می‌شود رضایت بیماران در مراجعه به مطب یا کلینیک فراهم گردد را برای شما آورده‌ایم.

1. در دسترس بودن

اولین مورد این است که همیشه در دسترس باشید. در دسترس بودن از دید بیمار مهم است. شاید تخصص شما به گونه ای است که بیمار از شما توقع دارد حتی در زمان نیمه شب هم در دسترس باشید، برای مثال متخصص زنان و زایمان. اگر این‌گونه است باید به گونه ای باشید که در آن ساعت هم در دسترس بیمار باشید.

2. بامحبت برخورد کنیم

نکته دوم این است که با بیماران واقعا بامحبت برخورد کنیم. اتفاقی که معمولا می‌بینیم این است که  هنگامی که به مطب پزشکی مراجعه می‌کنیم برخورد مناسبی از منشی پزشک و گاهاً از خود پزشکان با بیماران صورت نمی‌گیرد و گویا احساس خوبی نسبت به بیماران ندارند. ولی اگر انتظار داریم که بیماران در آینده نیز به کلینیک یا مطب ما مراجعه کنند، و به بیماران وفادار ما تبدیل شوند باید برای ما مهم باشند و با احترام با آنها برخورد کنیم.

باید سعی کنیم با بیماران، مانند بهترین دوستمان برخورد کنیم.

3. مسئول بودن در مورد خواسته‌های بیمار

سومین نکته برای برآورده‌ ساختن توقعات بیمار، مسئول بودن در مورد خواسته‌های بیمار است. این خواسته‌ها شاید خواسته‌های کوچکی باشد؛ ولی باید خودمان را مسئول احساس کنیم که اگر قابل انجام است آن‌ها را انجام دهیم. بعضی از مواقع شاید یک بیمار بر حسب مشکل خود از شما بخواهد در ایام تعطیلات از شما مشاوره بگیرد چون از نظر جسمی در وضعیت حادی قرار دارد. خیلی از پزشکان حاضر به انجام چنین کاری نیستند. ولی به عنوان یک پزشک دلسوز، خوب است که وضعیت چنین بیمارانی برای شما مهم باشد و این خواسته آنها را بپذیرید.

4. انجام سریع نیازهای بیمار

چهارمین نکته این است که نیازهای بیمار را بلافاصله انجام دهیم. باید زمان رفع نیازهای درمان را تا حد ممکن کاهش دهیم که مسلما کار ساده‌ای نیست و نیاز به برنامه‌ریزی و منابع انسانی لازم را دارد. بهتر است با اضافه کردن کارمندان یا ترتیباتی، بتوانیم نیازهای بیماران را در اولین فرصت ممکن انجام دهیم و آن را به تعویق نیندازیم.

5. آموزش تیمی که با افراد سروکار دارند

پنجمین مورد که خیلی اهمیت دارد این است که تیم درمان یا تمام کارمندانی که مستقیما با بیماران سروکار دارند باید خیلی خوب آموزش ‌دیده باشند. بیماران می‌خواهند فردی که به کار آنها رسیدگی می‌کند علاوه بر داشتن اخلاق و رفتار خوب باید در کار خود از مهارت کافی برخوردار باشند. چنین فردی باید بارها به افراد دیگری مراجعه کند تا اطلاعاتی را دریافت کند و به بیمار بگوید، یا برای انجام یک کار با مشکل مواجه شده و باید دیگران به او کمک کنند.

بنابراین پرسنلی که در کلینیک یا مطب چه در واحد پذیرش یا در واحدهای درمانی مستقیما با بیماران در ارتباط هستند، باید آموزش‌های خیلی زیادی دیده باشند. تا هم اطلاعات و هم تخصص کافی داشته باشند.

6. عمل کردن به تعهدات

ششمین مورد که معمولا کار سختی است و در آن با مشکل مواجه می‌شویم این است که به تعهداتمان عمل کنیم. پزشکی و درمان حیطه بسیار حساسی است زیرا که با جان و سلامتی انسان‌ها مرتبط است؛ پس باید به عنوان یک پزشک اولاً به تعهداتی که در برابر جان و سلامتی انسان‌ها دارید متعهد باشید و اولویت اول شما باید نجات جان انسان‌ها باشد و دوم اینکه تعهداتی داده شود که قادر به انجام آن هستید.

سعی کنید به‌راحتی زیر بار تعهد نروید و به بیماران قول‌هایی ندهید و اگر این کار را کردید خودمان را ملزم بدانید که درهرصورت آن‌ها را اجرا کنید.

7. انجام درست کار در همان بار اول

هفتمین خواسته بیماران این است که خدمات درمانی که از شما دریافت می‌کنند به نحو احسن انجام شود، سعی کنیم آن را در همان اولین بار به‌درستی انجام دهیم و لازم نباشد که بیمار بارها با شما تماس بگیرد و مجبور شوید اشتباهی که انجام داده‌اید را توضیح دهید و مجبور به انجام دوباره آن باشید. برای مثلا قصور و اشتباهاتی که در هنگام عمل‌های جراحی خصوصا جراحی زیبایی رُخ می‌دهد.

بنابراین با اجرای این هفت راهکار در هر تخصص و حیطه پزشکی که باشیم، معمولا بیماران از شما راضی خواهند بود و می‌توانید به آینده کسب و‌کارتان امیدوار باشید.

امیدوارم از مقاله امروز لذت برده باشید و به شما در پیشبرد اهدافتان در مدیریت کلینیک کمک کرده باشد. حتماً نظر خود را با ما درباره این مقاله در صفحه اینستاگرام برای ما به اشتراک بگذارید.

سیستم مدیریت مطب، کلینیک و بیمارستان دکتر لینک سیستمی با انعطاف پذیری بسیار بالا  جوابگوی تمامی تخصص های پزشکی می باشد.

مقالات مرتبط:

بهترین‌ها را برای کلینیک خود استخدام کنید.

12راهکار مدیریت کلینیک برای حل اختلاف پرسنل

با بیماران ناراحت چگونه برخورد کنیم؟

تاثیر برقراری  نظم در مدیریت کلینیک

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک