مجله روانشناسی

مدیریت مراکز روانشناسی

۹ مطلب در شهریور ۱۳۹۷ ثبت شده است

طراحی وبسایت برای پزشکان

امروزه با گسترش دیجیتال و اینترنت، ایجاد و راه اندازی و به طور کلی طراحی وب سایت برای تمامی کسب و کارها و برندها و افراد حقیقی و حقوقی لازم و ضروری است و حتی یک پزشک نیز از این قاعده مستثنا نیست. طراحی وب سایت برای پزشکان بسیار ضروری است.

اما یک پزشک یا جراح، چرا به یک وب سایت نیاز دارد؟ یک پزشک چگونه می تواند در حوزه بازاریابی دیجیتال فعالیت مفیدی داشته باشد به گونه ای که بتواند خود را به خوبی معرفی کند تا باعث رونق هرچه بیشتر کسب و کار و درآمد خود بشود؟

ما در ادامه این مقاله قصد داریم تا به صورت جزئی تر از لزوم طراحی وب سایت برای پزشکان و طرح نکاتی درباره طراحی سایت سخن بگوییم.

ضرورت ایجاد وب سایت برای پزشک

قطعا این سوال به ذهن شما خطور کرده است که چرا یک پزشک باید برای کار خود وب سایت داشته باشد و حتی به طور مستمر در این زمینه فعالیت بازاریابی داشته باشد.

پاسخ به این سوال شاید بسیار سخت هم نباشد! با گسترش دانش پزشکی و رشد چشمگیر تعداد پزشکان در هر حوزه و تخصصی، رقابت بسیار تنگاتنگی میان پزشکان برای معرفی خود و تجربیاتشان به بیماران شکل گرفته است.

امروزه حتی پزشکان زبردست و بسیار باتجربه که در تخصص خود بسیار معروف و مشهور نیز هستند، نیاز دارند که خود را تبلیغ کنند و رزومه پرمحتوای خود را منتشر کنند تا مبادا از شهرتشان کاسته شود. یکی از امروزی ترین و ضروری ترین راه های این به نوعی تبلیغ، طراحی وب سایت و اقدام به فعالیت کردن در آن توسط پزشکان هر تخصصی است.

در کشور ما و بخصوص شهرهای بزرگ، نرخ عمل های جراحی زیبایی و پلاستیک بسیار بالاست و حتی که این نرخ روز به روز بیشتر هم می شود. از این رو، بسیاری از پزشکان برای ادامه تحصیل خود و اخذ تخصص، به سمت زیبایی و جراحی پزشکی کشیده می شوند.

این افزایش محسوس تعداد پزشکان زیبایی و جراحان پلاستیک به سبب افزایش خواستار مردم به انجام عمل های زیبایی، باعث شده که فعالیت بازاریابی و بخصوص بازاریابی دیجیتال در نزد پزشکان زیبایی و جراحان پلاستیک به امری غیر قابل اجتناب بدل شود.

بنابراین طراحی یک وب سایت پزشکی برای یک پزشک زیبایی و جراح پلاستیک نه تنها موجب ایجاد نوعی اعتبار می شود بلکه نوعی بازاریابی نیز هست و موجب جذب خواستاران جراحی زیبایی می شود.

اما یک پزشک چگونه می تواند در حوزه بازاریابی دیجیتال فعالیت مفیدی داشته باشد به گونه ای که بتواند طراحی یک وب سایت درجه یک را انجام دهد تا خود را به خوبی معرفی کند بلکه باعث رونق هرچه بیشتر کسب و کار و درآمد خود بشود؟

این مهم دست یافتنی نیست مگر با استفاده از رهنمودهای متخصصان حوزه برندینگ و بازاریابی دیجیتال. کارشناسان مجرب ما در دکتر لینک، این بستر را فراهم کرده اند تا شما با هر شغل و زمینه کسب و کاری بتوانید که خودتان را بر سر زبان ها بیاندازید و در بین رقیبانتان موفق تر باشید.

تولید محتوای وب سایت پزشک

در طراحی وب سایت، باید ویژگی های یک وب سایت پزشکی را رعایت کنیم. البته با ویژگی های تصویری زیبا برای وب سایت پزشکان، تازه در ابتدای یک پروژه مستمر قرار گرفته ایم. حال باید بخش های مختلف این وب سایت را طوری سر و سامان دهیم که بیشترین بازدهی را داشته باشد. اینکه چه مطالبی در قالب محتوای بازاریابی بر روی وب سایت پزشکان قرار بگیرد، از موارد مهم طراحی وب سایت است.

یک دکتر باید در این وب سایت، رزومه کامل خود را برای آشنایی بیشتر بیماران با پزشک قرار دهد. این کار مهم ترین بخش بازاریابی ایجاد یک وب سایت است زیرا رزومه قوی شما، معرف تجارب و دستاوردهای شماست. به علاوه در بخش مقالات پزشکی می توان مقالات منتشر شده پزشک و جراح در مجلات و سایت های معتبر علمی را هم قرار دهیم که باعث ایجاد اعتبار برای پزشک یا جراح می شود.

پخش سوالات متداول نیز از بخش های مهم یک وب سایت است. در این بخش بیماران می توانند سوالات خود را از پزشک بپرسند و پزشک نیز به این سوالات پاسخ می دهد.

همچنین در وب سایت یک پزشک یا یک مرکز جراحی، می توان به معرفی بخش های مختلف مطب یا مرکز درمانی از قبیل امکانات و تجهیزات آن پرداخت. اینکه از چه دستگاه هایی و چه روش های نوین پزشکی و جراحی استفاده می شود، میتواند برای بیماران بسیار مهم باشد.

اما شاید مهم ترین بخش یک وب سایت پزشک، بررسی موارد پزشکی و جراحی برای سنین مختلف است. قطعا خواسته های یک زن چهل ساله با خواسته های یک دختر هجده ساله متفاوت است. نوع عمل، میزان سختی عمل، عوارض احتمالی بعد از هر عمل و بسیاری از موارد دیگر، می تواند بعنوان یک راهنمای جامع و کامل برای بیماران در نظر گرفته شود.

.جهت دریافت مشاوره در زمینه طراحی وب سایت پزشکی و جذب بیمار با مشاوران ما در تماس باشید

مقالات مرتبط :

بازاریابی ایمیلی در مطب های کوچک را چرا و چگونه پیاده کنیم؟

تولید محتوای پزشکی

ضرورت استفاده از نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک

روش های موثر در برخورد با بیمار

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

روش های موثر در برخورد با بیمار

از دلایل عمده ی از دست دادن یک بیمار، برخورد نادرستی است که با او می شود. نتیجه ی بی تفاوتی در برخورد با بیمار، از دست دادن اوست. بیماران، نحوه ی برخورد شما را به خاطر می سپارند و این روزها به کمک فیسبوک، اینستاگرام و دیگر ابزار ارتباط جمعی، تجربیات شان را با دیگران به اشتراک می گذارند. پس، بی تفاوتی شما کافی است تا نه تنها یک فرد، بلکه جمعی از اطرافیان او، برای همیشه، تصویر بدی از شما، در ذهن شان ثبت کنند. انتظارات و ارزش های بیماران نسبت به گذشته، اهمیت بیشتری یافته است، چون حیاتی ترین سرمایه ی یک کسب و کار، مشتریان آن است. از این رو، نحوه ی برخورد درست با بیمار مهم است و این چیزی نیست که فقط محدود به رابطه ی پزشک و بیمار شود، بلکه همه ی ما باید نحوه ی برخورد درست با دیگران را بیاموزیم. همین که تلفن را زمین می گذارید، چشم از مانتیور کامپیوتر برمی دارید و چشم در چشم بیمار، با دقت به حرف هایش گوش می دهید، پیام مهمی را به او منتقل می کنید و علاوه بر احترامی که برای خود بیمار قائل می شوید، ارزش خودتان و جایگاه محیط کاریتان را به او نشان می دهید.

همه ی ما می دانیم چه اتفاقی برای کشتی تایتانیک افتاد. نحوه ی برخورد درست می توانست جلوی آن تراژدی و از دست رفتن جان بیش از ۱۵۰۰ انسان را بگیرد. برخورد درست، همین نقش مهم را در مشاغل بازی می کند. وقتی از خوانندگان مجله ی CIO خواسته شد تا سه مهارت برتر که به عقیده ی آنها، زیردستان شان به آنها نیاز دارند، نام ببرند، ۷۰ درصد از آنها، ارتباطات را یکی از آن مهارت ها دانستند.

به روش هایی که در اینجا برای نحوه ی صحیح برخورد با بیمار آمده است ، دقت کنید:

1- حرف دیگران را قطع نکنید

جَک فیلیپس، اپراتور بیسیم کشتی تایتانیک، پیام بیسیم ارسال شده از یک کشتی نزدیک به خود را نشنیده قطع کرد و به آنها گفت ساکت شوند. او با این بی اعتنایی، مانع شد آن کشتی موفق به ارسال این هشدار شود که تایتانیک در حال نزدیک شدن به یک کوه یخ است.

مراقب قطع کردن حرف دیگران باشید، به ویژه اگر آنها، مشتریان شما باشند. اگر هنگامی که بیمار در حال بیان یک مشکل است، حرفش را قطع کنید و شروع به پیشنهاد دادن کنید، قطعا او را ناراحت خواهید کرد. اگر برای قطع حرف های بیمار، اجباری احساس می کنید، حداقل به سراغ اصل مطلب بروید و به فرد مقابل بگویید که نظرتان درباره ی بیماری او چیست. با این روش، فرد مقابل حداقل می تواند نظر شما را تأیید یا تصحیح کند و در هر صورت، در وقت صرفه جویی می شود.

2- در برخورد با بیمار با جدیت به حرف های او گوش دهید

آیا تا به حال هنگام صحبت با کسی، احساس کرده اید که انگار تمام مدت با دیوار حرف زده اید؟ شاید آن فرد حرف های شما را شنیده باشد، اما اصلا نشانه ای بروز نداده است. سعی کنید خودتان چنین کاری را با دیگران نکنید. هنگام ارتباط برقرار کردن با دیگران، اطمینان فرد مقابل از اینکه شما به حرف هایش گوش می دهید، مهم است. به همین دلیل، در گفتگو با فرد مقابل، مشارکت کنید و به سخنان او از طریق تکان دادن سر و گفتنِ «می فهمم!» و یا بازگویی گفته هایش واکنش نشان دهید. با این کار، هم درک خودتان را از مطلب گفته شده بالا می برید و هم روی فرد مقابل تأثیر بهتری می گذارید.

3- از سوالات منفی اجتناب کنید

سوالاتی که در آنها افعال منفی به کار رفته است، فرد مقابل را گیج می کند. بهتر است در جهت نحوه ی صحیح برخورد با بیمار، افعال منفی را از جملات حذف کنید یا یک سوال باز بپرسید.

4- در ارائه ی اطلاعات درمانی دقت کنید

هنگام توضیح درمان به بیماران مراقب باشید. اگر از کلمات مخفف استفاده می کنید، حتما به معنای آنها دقت کنید. یک کلمه ی مخفف می تواند دو معنی متفاوت داشته باشد. مراقب این اشتباه باشید: سعی کنید نه بیش از حد تخصصی صحبت کنید که فرد مقابل متوجه صحبت های شما نشود و نه مثل بچه ها با طرف مقابل صحبت کنید. نحوه ی صحیح برخورد با بیمار بدین گونه است که هنگام صحبت با وی در چشمان او نگاه کنید و مراقب ایما و اشاراتی باشید که نشان می دهد او متوجه حرف های شما نشده است. اگر لازم بود از آنها بپرسید که آیا متوجه منظور شما می شوند.

5- برای تشریح مفاهیم فنی از مقایسه استفاده کنید

یک روش خوب در برخورد با بیمار برای توضیح مفاهیم فنی، استفاده از مقایسه است. اگرچه مقایسه محدودیت هایی دارد، در توضیح یک ایده ی ناآشنا در برابر یک ایده ی آشنا، به کار می آید. یکی از بهترین مقایسه هایی که تاکنون شنیده ام، مقایسه ی دیوار آتش با یک کارمند بانک است. وقتی وارد بانک می شوید، مستقیم به سمت گاوصندوق نمی روید و پول تان را برنمی دارید، بلکه اول به سمت یکی از باجه های بانک می روید تا کارمند بانک هویت شما را با بررسی کارت شناسایی، تأیید و اعلام کند جهت برداشت، چه مقدار پول در حساب شما موجود است. سپس مبلغ درخواستی را به شما می دهد و شما از بانک خارج می شوید.

6- به جای جملات منفی، از جملات مثبت استفاده کنید

بیماران شما بیشتر علاقه مند توانایی های شما هستند تا محدودیت های تان. به بیان دیگر، بیشتر علاقه مند کاری هستند که می توانید انجام دهید، نه کاری که نمی توانید انجام دهید. شیوه ی صحبت کردن شما با آنها، روی برداشت آنها از شما اثر می گذارد. شما به عنوان یک فرد از دید آنها، یا هموار کننده هستید، یا راه بند. پس، برای مثال به جای اینکه بگویید: «نمی توانم به شما کمک کنم، مگر اینکه درمان را دنبال کنید.» بگویید: «لطفا از درمان را دنبال کنید تا من بتوانم به شما کمک کنم.» با کاربرد جملات مثبت، منظورتان را هم راحت تر به فرد مقابل منتقل می کنید.

7- مراقب کلمات و عباراتی باشید که اشتباه برداشت می شوند

گاهی اوقات حرفی را بدون هیچ منظوری می گوییم، اما طرف مقابل اشتباه برداشت می کند. منظور ما یک چیز است، اما طرز بیان یا آهنگ کلام ما به گونه ای است که چیز دیگری را به طرف مقابل منتقل می کند. برای نمونه، در زبان چینی، صدای «ma» اگر با لحن بلند ادا شود، به معنای مادر زن (یا مادر شوهر) است، اما اگر لحن ادای آن، افت و خیز داشته باشد، به معنای «اسب» است.

در برخورد با بیمار هرگز فرد مقابل را طوری خطاب نکنید که احساس تهدید یا تحقیر کند و حالت دفاعی خود بگیرد. مثلا به جای گفتن: «صدایت ضعیف است، نمی توانی بلندتر حرف بزنی.» بگویید: «من صدایت را نمی شنوم!» مشکل دیگر مربوط به کلی گویی است که سبب می شود ذهن شنونده از موضوع اصلی منحرف شود. فرض کنید به فرد مقابل بگویید: «مردم سرشان نمی شود چه کار کنند!» فرد مقابل ممکن است تصور کند منظور شما از «مردم» خود او است. بهتر است در این مواقع کاربرد «بلانسبت شما» یا «به استثنای شما» را فراموش نکنید.

اگر کسی مضطرب است، یکی از بدترین کارها این است که به او بگویید: «آرام باش!» شاید این شیوه، نیم درصد مواقع جواب دهد، اما به طور کلی اوضاع را از آنچه هست بدتر می کند.

به طور کلی، قبل از حرف زدن فکر کنید. من نمی گویم همیشه باید مؤدب و سیاستمدار باشید. گاهی اوقات لازم است بعضی افراد را تنبیه کنیم (البته به صورت کنایی). با وجود این، قبل از اینکه چیزی بگویید، گزینه های دیگر را بسنجید.

8- یادتان باشد بیماران به راه حل های درمانی واکنش های احساسی نشان می دهند

وقتی بیمار یک مشکلی دارد، یادتان باشد، تقریبا همیشه به مشکلش واکنش احساسی هم نشان می دهد. بسته به اهمیت موضوع و مسئله ی زمان، این واکنش احساسی می تواند یک ناراحتی ساده یا یک وحشت کامل باشد. نمی گویم مجبورید در این شرایط مثل دکتر فیل رفتار کنید، بلکه می گویم شناخت و اهمیت دادن به این واکنش های احساسی مهم است. اگر تنها کاری که از شما برمی آید این است که مشکل او را حل کنید و به سراغ کارهای دیگرتان بروید، احتمال دارد بیمار همچنان مضطرب و آشفته باقی بماند.

در این موارد، صرفا بگویید: «مایه ی دردسره، اینطور نیست؟» یا «متنفرم وقتی این مشکل برای منم پیش میاد.» گفتن این جملات باعث می شود بیمار احساس بهتری نسبت به موقعیت پیدا کند و احتمالا برداشت مثبتی هم از شما خواهد داشت.

9- مخالفت ها و سوالات بیماران را پیش بینی کنید

هنگام ارتباط با بیمار، این اصل را به کار ببرید. به ویژه، سعی کنید مخالفت های بیماران را پیش بینی کنید و به آنها بپردازید.

برای مثال، فرض کنید در حال ارسال دستورالعملی در خصوص مصرف دارو هستید. باز هم فرض کنید بیمار شما آنقدر در این زمینه اطلاعات دارند که بتوانند خطرساز شوند. چنین بیمار آگاهی، ممکن است بگوید: «خب، من با توجه به وضعیتم نیازی به مصرف این دارو ندارم.» ارتباطات شما با چنین بیماری در صورتی مؤثرتر خواهد بود که این مسائل را پیش بینی کنید و مستقیم به سراغ آنها بروید. بنابراین، بهتر است در برخورد با بیمار جمله ای شبیه این بگویید: «مصرف این دارو ضروری است، حتی اگر به ظاهر وضعیت خوبی دارید.»

10 بیماران را از جریان اموری که به خواسته ی او مربوط است، مطلع کنید

اگر با بیماران جوری رفتار شود که باعث شود در تاریکی ابهام باقی بمانند، ناراحت خواهند شد. همیشه آنها را از پیشرفت پروسه هایی که به آنها مربوط می شود، مطلع سازید. حتی اگر در یک مورد خاص که به درخواست بیمار مربوط می شود، هیچ خبر خاصی هم ندارید، او را از بی خبری خود مطلع کنید، چون با این کار بیمار باخبر می شود که شما در جریان حل مشکل او هستید.

جهت دریافت مقالات مرتبط ما را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.

مقالات مرتبط:

تاثیر ارتباط دو طرفه با بیمار و جامعه

چگونه بیماران پزشک نما را مدیریت کنیم؟!

8  نکته مهم در بردینگ لوکس در پزشکی

10 گام برای جلب اعتماد مراجعین

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

دکتر لینک به روز شد، سخنی از مدیر

امروز یه روز تاریخی برای دکتر لینک است. روزی که پس از نزدیک به 7 سال تفکر می تونه تحولی عظیم توی ساختار پزشکی کشور ایجاد کنه. من سعید هستم بنیانگذار این محصول، میخوام خیلی کوتاه گذشت این 7 سال رو براتون بنویسم. 
دکتر لینک از یک نیاز شروع شد، نیازی برای ساده تر کردن فرایند درمان بیماران که با نوآوری به دنبال ارائه راهکار برای آن بودیم. همواره نوآوری جلوتر از قوانین است اما شکوفایی آن به ثابت قدم بودن و صبوری ما بستگی زیادی دارد.

سال 2012 که فهمیدم من میتونم بزرگترین قدم زندگیم رو بردارم، مهم نبود چقدر طول میکشه! شاید اینقدر عاشق بودم که نمیدونستم چی در انتظارمه فقط با اطمینان می دونستم باید اینکارو انجام بدم. به دوتا از دوستان خوبم که رشته پزشکی میخوندن که الان برای خودشون پزشکای خیلی خوب و محترمی هستن (هرجایی هستن براشون آرزوی خوشبختی و سعادت دارم) خواستم از بین لیست اسامی بهترین را انتخاب کنند که اسم مقدس "دکتر لینک" انتخاب شد.
ادامه دادیم ولی با حضور رقبای زیاد با سختی های زیادی روبرو شدیم.
سال 2013 پروژه کلا شکست خورد
سال 2014 پروژه مجدد شکست خورد
سال 2015 باز شروع کردیم این دفعه با قدرت بیشتر و انگیزه قوی تر 
سال 2016 خیلی در سطح حرفه ای ادامه دادیم
سال 2017 به خاطر ضررهای متعدد افت شدید نقدینگی داشتیم
سال 2018 بازی عوض شد

امروز با گذشت 7 سال تکنولوژی دکتر لینک با زیرساخت حرفه ای که داره اعلام میکنه که فرایندهای مدیریتی و درمانی برای  مطب تا بیمارستان به صورت 24/7 در عالی ترین کلاس کاری بدون نقص ارائه می شود. 

ما یک شعار خیلی خاص داریم که همیشه سرلوحه همه فعالیت های کاری مان قرار میدیم "باهم بودن، قدرت است" این شعار حاصل 7 سال تجربه در آی تی پزشکی می باشد که تکنولوژی هوشمند دکتر لینک را تبدیل به یکی از قطب های قوی در این رشته کرده است.
امروز افتخار دارم که اعلام کنم تکنولوژی هوشمند دکتر لینک در حال آماده سازی بستر خدماتی خود برای سرویس دهی به کشور های حوزه خلیج فارس می باشد که با برنامه ریزی و تحقیقات گسترده ای که واحد R&D کرده تا سال 2020 به این بازار ها ورود خواهیم کرد.

از نقات قوت این محصول تیم دلسوز و متخصص هست که شبانه روز تمام تمرکزشان توسعه و درخشش این این محصول در جامعه جهانی می باشد. برای همه ما ورود به بازار های جهانی تعریف شده است.
پس ادامه میدیم و همه مراحل را با همه سختی هایی که پیش رو داریم رد میکنیم تا بتونیم در هر مرحله ی این کار حال خوب و لبخند برای خودمون محیا کنیم. چون اطمینان داریم هرچقدر حرفه ای عمل کنیم جامعه پزشکی حرفه ای تری خواهیم داشت و هرچقدر جامعه پزشکی حرفه ای داشته باشیم مسیر درمانی بیماران سریع تر و با کیفیت بیشتر طی می شود.

خیلی ویژه:

از همه پزشک هایی که از تکنولوژی دکتر لینک استفاده میکنند سپاسگزارم و باید اعلام کنم هیچ چیزی مهم تر و با ارزشتر از شما برای ما نیست و همه تلاش من و تیمم در راستای رفاه کاری شماست که بتوانید سریع تر و ساده تر به مراجعینتون سرویس بدید.

پیروز و سربلند باشید
سعید بیگی ریزی بنیانگذار تکنولوژی دکتر لینک

مقالات مرتبط:

پرونده الکترونیک سلامت بیمار دکتر لینک و کاربرد های آن

چرا باید به سیستم مدیریت مراکز درمانی دکتر لینک اعتماد کنیم؟

چرا سیستم مدیریت مراکز درمانی دکتر لینک؟ ( قسمت اول)

چرا سیستم مدیریت مراکز درمانی دکتر لینک؟ ( قسمت دوم)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

پرونده الکترونیک سلامت بیمار دکتر لینک و کاربرد های آن

تکنولوژی دکتر لینک یکی از پیشرفته ترین تکنولوژی های روز دنیا در زمینه مدیریت پزشکی است. در این راستا پرونده الکترونیک تکنولوژی دکتر لینک به پزشکان این امکان را می دهد تا نیازی به ثبت اطلاعات بیماران خود در فرم های کاغذی و بایگانی آن به شیوه های سنتی نداشته باشند. در پرونده الکترونیک فرم ها بنا به نیاز پزشکان طراحی شده و در اختیار آن ها قرار می گیرد. در ادامه پرونده الکترونیک سلامت بیمار دکتر لینک و مزایای آن را مورد بررسی قرار می دهیم.

با انبوه پوشه های بایگانی خداحافظی کنید

تاکنون سیستم به این شکل بود که بیمار اطلاعات خود را در فرم های پزشکی تکمیل می کرد. اطلاعات اولیه فردی بیمار تا اطلاعاتی مانند گروه خونی، وضعیت سلامت فرد و خلاصه ای از تاریخچه بیماری فرد، در این فرم ها ثبت می شد. ثبت این اطلاعات علاوه بر زمان بر بود، فضای زیادی از مطب پزشک اشغال می کرد. کمدهای بایگانی مملو از پرونده بیماران بود که این درهم ریختگی مخاطراتی چون مفقود شدن برخی فرم ها را هم دربر داشت.

فرایند کار پرونده الکترونیک سلامت

یک مرکز درمانی یا مطب پزشک را در نظر بگیرید. دیتاهای زیادی وجود دارد که باید ثبت و سازماندهی شوند. پرونده الکترونیک ثبت این اطلاعات را تسهیل کرده به طوری که پزشک و یا مدیر مرکز درمانی می تواند تمام اطلاعات بیمار را که در فرم های مختلف الکترونیکی ثبت شده، با چند کلیک ساده بر روی سیستم و یا تبلت خود مشاهده کند.  

سیستم الکترونیک ثبت اطلاعات پزشکی دکتر لینک

در این سیستم اطلاعات پزشکی بیمار که شامل: اطلاعات دموگرافی، سابقه پزشکی، آلرژی، نتیجه آزمایشات و .. است به صورت سیستماتیک ثبت شده و قابلیت انتقال بین مراکز و سیستم های مختلف درمانی را دارا می باشد.

جوانب امنیت اطلاعات در پرونده الکترونیک سلامت

ظرفیت روبه رشد فناوری اطلاعات در جمع آوری، ذخیره و انتقال اطلاعات سبب شده افراد سواستفاده کننده امکان دسترسی به اطلاعات شخصی بیماران در پرونده های الکترونیکی آن ها را داشته باشند. این امر نیازمند ایجاد ابزارهای امنیتی در جلوگیری از این دسترسی ها است. با بررسی های به عمل آمده توسط تیم تحقیق و توسعه (R&D) و تدوین و برقراری الزامات ایمنی اطلاعات پرونده الکترونیک سلامت موجبات افزایش امنیت اطلاعات فراهم شده و پرونده های الکترونیک به مکانی امن برای بایگانی اطلاعات بیماران تبدیل شده است.

با استفاده از پرونده الکترونیک دیگر نیازی به استفاده از سیستم سنتی در بایگانی پرونده های پزشکی نیست. پرونده الکترونیک به پزشکان این امکان را داده تا دسترسی آسان و سریعی به اطلاعات پزشکی بیمار خود، بر اساس فرم های از قبل سفارشی شده داشته باشند. پرونده ها از امنیت بالایی برخوردار بوده و قابلیت انتقال اطلاعات را به هر سیستم درمانی دارا می باشند.

پیشنهاد می کنیم جهت بررسی ماژول پرونده الکترونیک و ده ها ماژول مرتبط با فرایند نوبت دهی و مدیریت مطب و مراکز درمانی با مراجعه به وب سایت تکنولوژی دکتر لینک  به صورت رایگان از این سیستم مدیریت مراکز درمانی دکتر لینک استفاده نمایید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در تماس باشید.

مقالات مرتبط:

خصوصیات پرونده پزشکی در تکنولوژی دکتر لینک

راه حل های پرونده پزشکی مبتنی بر ابر تکنولوژی دکتر لینک

ضرورت ایجاد پرونده های پزشکی الکترونیکی

چرا باید به سیستم مدیریت مراکز درمانی دکتر لینک اعتماد کنیم؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

چرا باید به سیستم مدیریت مراکز درمانی دکتر لینک اعتماد کنیم؟

در سالهای اخیر سیستم های مدیریت مراکز درمانی محبوبیت خاص و قابل توجهی در میان پزشکان و بیماران به دست آورده اند. اما نکته ای بسیار مهم در انتخاب این سیستم ها وجود دارد. آیا این سیستم میتواند به درستی نیازهای مرکز درمان، خدماتی که ارائه میدهند، بازار کار و شرایط آن ها را مورد بررسی قرار دهد و سیستمی را در اختیار آنها قرار بدهد که در بالا بردن کیفیت راندمان کاری اثرگذار باشد یا خیر ؟

سیستم مدیریت مراکز درمانی دکتر لینک با سامانه نوبت دهی خود این امکان را به پزشکان و مراکز درمانی میدهد که بیماران آنها بتوانند از طریق: تلفن گویای اتوماتیک، اپلیکیشن موبایل و وب‌سایت  از آنها نوبت دریافت کنند. این سیستم بدون نیاز به هیچ گونه سخت افزار خاصی به راحتی میتواند خدمات به بیماران را به صورت اتوماتیک انجام دهد.

یک سیستم مدیریت مراکز درمانی ایده آل مزایایی را به طور همزمان در اختیار پزشک و مراکز درمانی قرار میدهد که در ادامه آنها را مرور میکنیم :

مدیریت مطب را در مشت خود می گیرد !

یک سیستم کارامد جدا از اینکه خدماتی که تعداد زیادی نیروی انسانی به شما ارائه میدهد را میتواند در زمانی کوتاه به صورت دسته بندی شده به شما بدهد. شما را از چک کردن و پیگیری های مداوم آمار بیماران ، درآمد مطب ، لیست بیمه ها ،نوبت های روزانه و غیره... معاف میکند.

شما را برند خواهد کرد !

یک نرم افزار خوب میتواند با هوشمندی برای مرکز یا پزشکی که از خدمات آن استفاده میکند برند بسازد. تولید محتوای تاثیر گذار در صفحه اختصاصی پزشک و مرکز درمان، معرفی خدمات و تخصص پزشک و مرکز به شکلی قابل فهم و گویا برای بیمار از مواردی است که به برندینگ مرکز و پزشک کمک قابل توجهی خواهد کرد و از سوی دیگر باعث جذب بیمار می شود. 

از شر پرونده های کاغذی خلاص می شوید !

یکی از گرفتاری های هر مرکز درمانی میتواند سر و کله زدن با انبوه پرونده های بیماران و اطلاعات آنها باشد. نرم افزار نوبت دهی قابلیت دسترسی سریع به اطلاعات سلامت بیمار را فراهم می آورد. که پزشک و مرکز درمانی قادر می شود در زمانی بسیار کوتاه به اطلاعات هویتی بیمار،سوابق پزشکی و تجارب درمانی بیمار دست پیدا کند.

بیمار از هر راهی به شما خواهد رسید !

نرم افزار نوبت دهی با قابلیت های متنوعی که در اختیار بیماران قرار میدهد، راهی آسان را برای تمام اقشار جامعه میسر می سازد که بدون نیاز به مهارت خاصی بدون نگرانی نوبت دریافت کنند ، و این اختیار را داشته باشند که نوبت خود را بدون اینکه در روند کاری پزشک اخلال ایجاد کنند تغییر داده یا جابجا کنند.   در سیستم مدیریت مراکز درمانی دکتر لینک با سلیقه و دقت به بحث برندینگ پزشک و مرکز درمانی و همچنین مدیریت آسان و سریع پرداخته شده است. این سیستم به مرکز شما کمک خواهد کرد تا :‌ ضمن حفظ جایگاه خود در میان برترین متخصصان و بهترین مراکز درمانی فضایی در کسب و کار اینترنتی داشته باشید و بتوانید بیشترین بهره وری را در هزینه و زمان به دست آورید.

سیستم مدیریت مراکز درمانی دکتر لینک با تمام امکاناتی که در اختیار مراکز درمانی قرار می دهد باعث بالا رفتن راندمان کاری و اثرگذاری بیشتر آنها خواهد شد. جهت دریافت اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در تماس باشید.

مقالات مرتبط:

چرا سیستم مدیریت مراکز درمانی دکتر لینک؟ ( قسمت اول)

چرا سیستم مدیریت مراکز درمانی دکتر لینک؟ ( قسمت دوم)

نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک تحت وب تکنولوژی دکتر لینک

ضرورت استفاده از نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

چالش های زمان بندی در مدیریت مطب

در تمام مشاغل دغدغه‌هایی وجود دارد که ذهن مدیران آن کسب‌وکار را به خود مشغول کرده است. مسائلی که اگر به‌درستی به آن‌ها رسیدگی نشود مشکلاتی را در آن کار به وجود می‌آورد. یکی از این موارد مدیریت زمان است. زمان مهمترین رکن در برنامه‌ریزی محسوب می‌شود که بر اساس آن می توان وقت را کنترل کرد، همیشه در دسترس بود، بهتره دیده شد و هزینه ها را کاهش داد. در ادامه راه حل هایی در این زمینه برای مدیریت مطب در زمانبندی درست عنوان خواهد شد. با ما همراه باشید.

وقتتان خود را از دست ندهید

بحث مدیریت مطب و نوبت‌دهی به مراجعین ازجمله مواردی است که پزشک را از تعداد نوبت‌های رزرو شده روزانه آگاه می‌کند. اینکه پزشک بداند در ماه‌های آتی چه تعداد مراجعه‌کننده دارد و یا چه ساعاتی در روز حجم بیشتری از متقاضیان به خدمات پزشکی وی نیاز دارند،  مسلما دانستن چنین اطلاعاتی می‌تواند پزشک را در مدیریت زمان یاری رساند. سیستم نوبت دهی تکنولوژی دکتر لینک این امکان را به شما میدهد که حجم نوبت دهی را کنترل نمایید.

سیستم نوبت دهی آنلاین، زمان هایی که بیشترین درخواست برای دریافت نوبت وجود دارد را نشان خواهد داد، که پزشکان باهوش از این فرصت استفاده نموده و برای استفاده بهینه از این حجم درخواست، کارکنان بیشتری را بکار خواهند گرفت.

همیشه در دسترس بیماران باشید

گاهی هم دغدغه پزشکان عدم دسترسی متقاضیان به آدرس آن‌ها است. این مشکل به دلایل زیادی ازجمله جابه‌جایی محل مطب اتفاق می‌افتد. در این صورت وقتی پزشکی اقدام به تغییر آدرس محل کار خود کند دیگر بیماران به‌راحتی نمی‌توانند به پزشک موردنظر خود دسترسی داشته باشند. تکنولوژی دکتر لینک با در دسترس قرار دادن اطلاعات پزشکان به همیشه در دسترس بودن آن‌ها کمک می‌کند.

بهتر دیده شوید

فعالیت درمانی و ارائه خدمات پزشکی یک خدمت است که  نیاز به شناخته شدن دارد. پزشکانی که به‌تازگی فعالیت خود را شروع کرده‌اند و یا حتی آن‌هایی که قصد ارائه خدمت به جامعه بزرگ‌تری را دارند نیازمند بهتر دیده شدن هستند. بیماران نیازمندند تا دسترسی وسیعی به خدمات پزشکی داشته باشند و در موقع نیاز به‌آسانی بتوانند پزشک موردنظر خود را پیدا کنند. اینکه یک ویزیت خوب ارائه شود به‌تنهایی مهم نیست، مردم باید در مورد تخصص شما بدانند. هرچه این فرایند آسان‌تر باشد خدمات درمانی بهتری از سوی پزشک داده می‌شود.

سیستم جذب بیمار دکتر لینک به شما کمک خواهد نمود تا بیشتر دیده شوید و مراجعین بیشتری را جذب نمایید.

هزینه‌های خود را کاهش دهید

کاغذبازی همیشه هزینه‌بر بوده است، کاغذ یعنی هزینه، یعنی پولی که می‌تواند از خرج شدنش جلوگیری کرد. سیستم کاغذی است که هزینه‌های بی‌شماری را به همراه دارد. نیروی انسانی و تجهیزات موردنیاز استفاده از کاغذ، جزو موارد هزینه‌بردار هستند. مدیریت اسناد، طبقه‌بندی آن‌ها، گزارش‌گیری، پر کردن فرم‌ها و غیره به یک منشی نیاز دارد که برای انجام تمام این کارها به تجهیزات پرینت و اسکن دیگری هم نیازمند هست و این خود هزینه‌های زیادی را به مطب پزشک تحمیل می‌کند.  درصورتی‌که می‌توان با تغییر این روند و استفاده از فناوری‌های روز بسیاری از این هزینه ها را کاهش داد.

یکی از گرفتاری های هر مرکز درمانی میتواند سر و کله زدن با انبوه پرونده های بیماران و اطلاعات آنها باشد. نرم افزار نوبت دهی قابلیت دسترسی سریع به اطلاعات سلامت بیمار را فراهم می آورد. که پزشک و مرکز درمانی قادر میشود در زمانی بسیار کوتاه به اطلاعات هویتی بیمار،سوابق پزشکی و تجارب درمانی بیمار دست پیدا کند.

مقالات مرتبط:

چرا سیستم مدیریت مراکز درمانی دکتر لینک؟ ( قسمت اول)

چرا سیستم مدیریت مراکز درمانی دکتر لینک؟ ( قسمت دوم)

مزایای سیستم نوبت دهی آنلاین تکنولوژی دکتر لینک

ضرورت استفاده از نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

آیا هوش مصنوعی می تواند جایگزین پزشکان شود؟

آیا هوش مصنوعی جایگزین پزشکان خواهد شد؟ آیا پزشکان کارشان را از دست خواهند داد؟ درزمینه پزشکی، هوش مصنوعی مشاغلی را تصاحب کرده که منجر به ترس و واهمه جامعه پزشکی شده است. از همین رو، نشریه Medical Futurist تصمیم گرفت این مسائل را روشن کند. در اینجا پنج دلیلی که نشان می دهد هوش مصنوعی جای پزشکان را نخواهد گرفت ذکر شده.

انقلاب چهارم صنعتی، خودکارسازی و دیجیتال‌سازی بازار کار را وارونه کرده است. اکثر مردم ترسشان از این است که ربات‌ها و هوش مصنوعی شغل آن‌ها را خواهد ربود. نگرانی‌های مشابهی در پزشکی در زمینه جایگزین شدن هوش مصنوعی در رادیولوژی، پیشی گرفتن ربات‌ها از جراحان و یا اشغال شغل‌های داروسازان، وجود دارد.

یک شخصیت مشهور در زمینه فناوری به نام Kai-Fu Lee که مؤسس شرکت سرمایه‌گذاری Sinovation Ventures   است به سیان بی سی می‌گوید: هوش مصنوعی بسیار بزرگ‌تر از دیگر انقلاب‌های صنعتی خواهد بود و ربات‌ها احتمالاً جایگزین ۵۰ درصد کسب‌وکارها در دهه آینده خواهند بود. سرمایه‌گذاری از Silicon Valley، با نام  Vinod Khosla، پا را فراتر نهاده و اظهار می‌دارد که ماشین‌ها به‌واسطه کارآفرینان، در آینده، جایگزین ۸۰ درصد از شغل پزشکان خواهند بود.

در اواخر سال ۲۰۱۶، پروفسور جفری هینتون، پدر شبکه‌های عصبی، گفت: “به‌وضوح باید آموزش رادیولوژیست‌ها را کنار بگذاریم” زیرا الگوریتم‌های تصویری به‌زودی بهتر از انسان عمل خواهند کرد. وی گفت “شبیه کارتون coyote & roadrunner، رادیولوژیست‌ها مثل کایوت هستند که لبه انتهایی دره را رد کرده‌اند اما هنوز زیر پای خالی خود را نگاه نکرده‌اند.”

این اظهارات به‌وضوح غلط هستند. بااینکه شواهد نشان می‌دهند هوش مصنوعی به‌طور کامل دنیای پزشکی را دگرگون خواهد کرد و فناوری‌های بسیار دیگری تأثیر عمیقی بر این صنعت خواهند گذاشت، اما اینکه اکثر متخصصان پزشکی از جامعه پزشکی ناپدید خواهند شد تولید ترس است و نشان از بی‌مسئولیتی اظهارکنندگان دارد. به‌عنوان‌مثال، این امر می‌تواند دانشجویان پزشکی را از تحصیل در رشته رادیولوژی دور کند. کورتیس لنگلوتز، پروفسور رادیولوژی و پایگاه اطلاعات پزشکی دانشگاه استنفورد، در کنفرانس ۲۰۱۷ خود در سن خوزه گفت، ایمیلی از یکی از دانشجویانش دریافت کرد که نوشته بود که می‌خواهد در رشته رادیولوژی تحصیل کند اما مطمئن نیست که تخصص قابل‌اعتمادی است یا نه.

رشته پزشکی در آینده به انسان‌ها نیاز خواهد داشت

نشریه Medical Futurist بر این باور است که سرمایه‌گذارانی مانند Vinod Khosla درکی از رشته پزشکی ندارند و ازاین‌رو دیدگاه‌هایشان به مرحله عمل نخواهد رسید. طبق گزارشی از Carl Benedikt Frey و Michael A. Osborne از دانشگاه آکسفورد، شغل‌هایی مانند نسخه‌نویسی، تکنیسین‌های سلامت و سوابق پزشکی و منشی‌ها در آینده کامپیوتری خواهند شد، اما ۴۲/۰ درصد احتمال دارد که خودکارسازی جای پزشکان و جراحان را بگیرد.

اشتباه نکنید، منظور من این نیست که هوش مصنوعی مهم نیست. به‌وضوح هوش مصنوعی طی ۱۰ تا ۱۵ سال آینده در بخش سلامت ظهور خواهد کرد. Hugh Harvey، رادیولوژیست و پژوهشگر پزشکی، تخمین می‌زند که طی ده سال هوش مصنوعی در NHS به یک امر عادی تبدیل خواهد شد. Anna Fernandez، رئیس علوم پزشکی بوز آلن همیلتون در سال ۲۰۱۷ به نشریه Medical Futurist گفت: در عرض ۳ سال آینده الگوریتم‌های یادگیری ماشینی بسیاری درزمینه آزمایش پزشکی ظهور خواهد کرد و کارکرد آن‌ها در آمریکا مورد تائید واقع خواهد شد.

علاوه بر این، هوش مصنوعی مفهوم پزشکی را تغییر خواهد داد: برخی وظایف حذف، درحالی‌که برخی دیگر به کارهای روزمره پزشکی اضافه خواهند شد. بااین‌وجود، هرگز وضعیتی به وجود نخواهد آمد که در آن خودکارسازی، در قالب ربات و یا الگوریتم، جای یک پزشک را بگیرد. اجازه دهید ۵ دلیل بیاوریم.

۱- پزشکان یک روش کاری غیرخطی دارند

در یکی از قسمت های سریال House M.D گروه پزشکی نمی‌توانست منشأ مسمومیت یک پسر را پیدا کند. آن‌ها گزینه‌های بسیاری را آزمایش کردند: مواد مخدر، مسمومیت غذایی، مسمومیت با سموم دفع آفات. در هر تشخیص ممکن، یک گزینه درمان متفاوت امتحان کردند. هر گزینه منجر به بدتر شدن حال پسر شد – تا اینکه موفق به حل مسئله شدند. پسر به‌طور اتفاقی دستش به  Phosmet، نوعی حشره‌کش در شلوار جین، خورده بود. پسربچه آن شلوار را از یک فروشنده کنار خیابان خریده بود. آن پسر قبل از پوشیدن لباس آن را نشسته بود و ازاین‌رو پوستش سم را جذب کرده بود.

هیچ الگوریتمی نمی‌توانست این مسئله را تشخیص دهد. بااینکه تجزیه‌وتحلیل‌های کمی، اطلاعات و اقدامات بخش مهمی از شغل یک پزشک محسوب می‌شوند – و حتی در آینده مهم‌تر خواهند شد – اما انجام یک تشخیص و درمان یک بیمار فرآیندی خطی نیست، بلکه لازمه آن خلاقیت و مهارت حل مسئله است که الگوریتم‌ها و ربات‌ها هرگز این مهارت‌ها را ندارند.

بیماران و سبک زندگی‌شان به‌اندازه تفاوت انسان‌ها متفاوت می‌باشند. بیماری‌ها شاخصه‌های مشابهی دارند. ازاین‌رو، هیچ موردی مشابه نیست و در هر موردی نیاز به توجه انسانی حس می‌شود. تا ظهور راه‌حل‌های پیچیده دیجیتالی، پزشکان داده‌های حاصل از دستگاه‌های ساده پزشکی را بر مبنای تصمیمات پزشکی تفسیر می‌کردند. در آینده، این عمل همین‌گونه خواهد بود اما فناوری‌های پیچیده‌تری استفاده خواهد شد.

۲ - همدردی را نمی‌توان جایگزین کرد

حتی اگر چندین فناوری میلیاردها راه‌حل ارائه دهند، بااین‌وجود نمی‌توانند با بیمار ابراز همدردی کنند. چرا؟ زیرا در هسته همدردی، فرآیند ایجاد اعتماد وجود دارد: گوش فرادادن به دیگران، توجه کردن به نیازهای آن‌ها، بیان احساس همدردی و پاسخ دادن به‌نحوی‌که مخاطب بداند که شخص مقابل، وی را درک کرده است.

در حال حاضر، شما به یک ربات یا یک الگوریتم هوشمند که تصمیم حیاتی می‌گیرد و یا حتی تصمیمی مبنی برای خوردن یا نخوردن مسکن می‌گیرد، اعتماد نخواهید کرد. به مثالان اچ اس و آزمایش آن‌ها در مورد آسان کردن وظیفه مراقبت پزشکی با ربات‌های سخنگو توجه کنید. بیمارانی که در این آزمایش شرکت کردند بیان کردند که به‌جای خواستن راه‌حل از یک ربات سخنگو، از سیستم می‌خواهند یک قرار ویزیت در اسرع وقت با پزشک تنظیم کند. این امر ممکن است در آینده با سؤالات پزشکی آسان‌تر و بیمارانی که مسئولیت بیشتری در قبال سلامت خود به عهده می‌گیرند تغییر کند، اما تصور مراقبت‌های پزشکی بدون همدردی انسان غیرممکن است. ما همواره به پزشکان نیاز خواهیم داشت و هنگام صحبت در مورد تشخیص پزشکی تأثیر زیادی بر زندگی ما خواهد گذاشت تا دست ما را بگیرند، ما را راهنمایی کنند و از ما حمایت کنند. یک الگوریتم نمی‌تواند جایگزین این مسئله شود.

۳- فناوری‌های دیجیتالی پیچیده نیازمند متخصصانی باقابلیت بالا خواهد بود

راه‌حل‌های پزشکی پیچیده‌تر چه با ربات و چه باهوش مصنوعی نیازمند متخصصان برجسته پزشکی خواهند بود. مثال این امر، شناخته‌شده‌ترین ربات جراح با نام da Vinci Surgical System– است. این ربات دارای سیستم بصری سه‌بعدی پیشرفته است و همچنین ابزار بسیار ریزی دارد که بهتر از دست انسان خم‌شده و می‌چرخند. بااین‌وجود، جراح‌ها باید نحوه کار با آن‌ها را یاد بگیرند و برای اشراف به این ابزار تمرین زیادی لازم خواهد بود.

به همین ترتیب، به IBM Watson نگاه کنید. برنامه منحصربه‌فرد آن برای متخصصان آنکولوژی گزینه‌های درمان مبتنی بر شواهد بالینی فراهم می‌کند. بااین‌وجود، این پزشکان و بیماران هستند که با همدیگر نحوه درمان را انتخاب می‌کنند و تنها پزشکان می‌توانند مفید بودن راه‌حل‌های الگوریتم هوشمند را ارزیابی کنند. هیچ ربات و الگوریتمی نمی‌تواند چالش‌های پیچیده و چندلایه شامل چالش‌های مربوط به روحیه بیماران را تفسیر کند. بااینکه این ماشین‌ها می‌توانند داده‌ها را فراهم کنند اما عمل تفسیر همواره امری انسانی است.

۴- همواره کارهایی وجود دارند که الگوریتم‌ها و ربات‌ها قادر به انجام کامل آن‌ها نیستند

پزشکان، پرستاران و دیگر اعضای پزشکی وظایف یکنواخت و تکراری فراوانی دارند که باید هر روز آن‌ها را انجام دهند. یک تحقیق در ایالات‌متحده نشان می‌دهد، یک پزشک به‌طور متوسط ۷/۸ ساعت در هفته به کارهای مدیریتی می‌پردازد. روان‌پزشکان، بخش از اعظمی از وقت خود را صرف پر کردن برگه‌ها و گزارش‌ها می‌کنند (۲۰٫۳%). این نوع فعالیت‌ها در انترن ها حدود ۱۷٫۳% و در پزشکان عمومی و خانوادگی ۱۷٫۳% است. این نوع از وظایف را می‌توان ماشینی کرد و شاید بتوان گفت حتماً بایستی ماشینی شوند.

بااین‌وجود، وظایف و مسئولیت‌هایی وجود دارند که ماشین‌ها نمی‌توانند آن‌ها را انجام دهند. درحالی‌که IBM Watson می‌تواند در هر ثانیه میلیون‌ها صفحه از اسناد را مرور کند، اما هیچ‌گاه قادر نخواهد بود درمان به روش Heimlich را انجام دهد. همواره وظایفی وجود خواهند داشت که انسان‌ها در قیاس با ماشین‌ها سریع‌تر، ارزان‌تر و قابل‌اعتمادتر انجام می دهند.

۵- فناوری هرگز در مقابل انسان نبوده است

دشمن انگاری مداوم و ادامه‌دار و ارائه تصویری کدر از ضدیت ماشین‌ها یک‌بار برای همیشه بایستی کنار گذاشته شود. فناوری هرگز در مقابل انسان قرار نگرفته است – یا نوع خاصی از آن در مقابل انسان – زیرا ابتکارات همیشه باهدف خدمت به بشر ارائه می‌شوند. انسان و ماشین در یک‌سوی این نبرد حضور دارند. هوش مصنوعی، ربات‌ها، فناوری واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده، همه و همه بر نحوه عملیات مراقبت‌های پزشکی عمیقاً تأثیر می‌گذارند؛ این موضوع باید پذیرفته شود و تلاش شود تا از قدرت آن‌ها بهره برد. تصور کنید اگر مهارت‌های حل مسئله و خلاقیت انسان‌ها باقدرت نامحدود ماشین‌ها و منابع شناختی فناوری ترکیب شوند، مراقبت‌های پزشکی چه قابلیت‌هایی خواهد آورد.

همکاری بین انسان و فناوری، پاسخ نهایی به این مسئله است. پژوهشی درزمینه شناسایی سرطان متا استاتیک سینه، از طریق یادگیری عمیق (deep learning) چیز مشابه را نشان می‌دهد. هنگامی‌که پیش‌بینی‌های سیستم یادگیری عمیق با تشخیص‌های بالینی بشر ترکیب شد، طبقه‌بندی عکس‌های پزشکی و درجه تشخیص تومورها به‌طور قابل‌توجهی افزایش یافت. علاوه بر این، خطای انسانی ۸۵ درصد کاهش یافت. یافته‌ها نشان می‌دهند که هوش مصنوعی و بشر هنگام همکاری قدرتمندترین عناصر هستند.

به باور نشریه Medical Futurist، آنچه گفته شد تصویری کامل از مثال‌هایی است که در دهه آتی پیش رو خواهد بود. فناوری، متخصصان پزشکی را به سمت مراقبت‌های پزشکی بهره‌ورتر و کم خطاتر سوق خواهد داد. گروه ما مصر است که با استفاده از ابزارهای دیجیتالی و با استفاده صحیح (به همراه نگرانی‌های اخلاقی و قانونی) از آن‌ها، پزشکان زمان بیشتری برای بیماران خواهند داشت، از کار خود لذت خواهند برد و مراقبت‌های پزشکی به سمت مثبتی حرکت خواهند کرد.

جهت دریافت مقالات بیشتر دکتر لینک را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.

مقالات مرتبط:

چگونگی جایگاه سازی برای پزشکان

کاربرد اینستاگرام برای پزشکان

چرا سیستم مدیریت مراکز درمانی دکتر لینک؟ ( قسمت اول)

چرا سیستم مدیریت مراکز درمانی دکتر لینک؟ ( قسمت دوم)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

کاربرد اینستاگرام برای پزشکان

امروزه شغل پزشکان به گونه ای است که داشتن یک تصویر حرفه ای و درخورشان و پیگیری روش های علمی و عملی مناسب را در موقعیت های اجتماعی متفاوت می طلبد. همچنین به دلیل ارتباطی که این شغل با سلامت افراد دارد ، در بسیاری از موارد با گروهی از مخاطبین روبرو هستند که به سلامت خود اهمیت داده و ظرافت های خاصی را در ارایه خدمات دنبال می کنند و انتظارات بیشتری را از یک پزشک به عنوان متخصص حوزه سلامت دارند.

یکی از این موقعیت ها در مواجه شدن با مخاطبان، فضای مجازی و ارتباطات مجازی افراد در شبکه های اجتماعی محبوبی همچون اینستاگرام است. اگر تا بحال فقط بعنوان یک کاربر عادی فعالیت داشته اید، وقت آن رسیده است تا پای خود را فراتر گذاشته و از فرصت هایی که این عرصه های اجتماعی ایجاد کرده اند نهایت بهره برداری را برای رسیدن به اهداف شخصی و کاری خود انجام دهید. در ادامه به مواردی اشاره می کنیم که شما را در داشتن یک صفحه حرفه ای و پرمخاطب در اینستاگرام و ارایه هرچه بهتر خدمات انلاین به مشتریان کمک می کند.

گام اول : بی نام و نشان نباشید

نکته ای که کمتر به آن توجه می شود داشتن یک هویت و نام و نشان مشخص است. منظورمان داشتن یک رویه ی تعاملی ثابت با مخاطبان است. مخاطب شما باید با زبان ارتباطی شما آشنا باشد و به عبارت دیگر شخصیت (personality) شما باید مشخص باشد.

نوع عکسهایی که منتشر میکنید، ادبیاتی که در محتوای پست های خود به کار می برید ، طیف رنگهایی که استفاده می کنید و حتی نوع مفاهیمی که ارائه می دهید، همگی بیانگر حالت ارتباطی و الگوی رفتاری شماست.

در ادامه بحث و بعنوان نمونه ، سه شخصیت متفاوت را در مدیریت صفحه اینستاگرام برای یک مطب پزشکی را معرفی کرده ایم :

یک : ارائه محتوای رسمی

اگر قصد شما معرفی خدمات کلینیک و درمانگاهتان و یا معرفی محصولات باشد، می توانید مطالب خود را در قالب یک شخصیت رسمی و ایجاد یک روابط عمومی با پرستیژ و حرفه ای انتشار دهید.

دو : ارائه محتوای تجربی

می توانید تمرکز خود را روی ارایه سوابق موفق گذشته متمرکز کرده و تصاویری را از اقدامات درمانی خود و نحوه انجام آنها منتشر کنید. به طور مثال اگر دندان پزشک هستید تنها تصاویر بیماران خود را انتشار دهید. با انجام این کار حسی از خدمت رسانی را به بیماران احتمالی خود القا می کنید و احتمال تبدیل مخاطب به مراجعین مطب هم بیشتر است زیرا با انبوهی از خدمات شما روبرو شده و با آنها آشنا می شوند.

سه : ارائه محتوای تعاملی

شاید دوست داشته باشید تعامل بیشتری را با مخاطبان خود برقرار کنید. به عبارت دیگر ارتباط نزدیک تر و خودمانی با بیماران خود برقرار کنید. در این حالت می توانید عکسهایی از زندگی روزمره تان در محل کار و مکانهای دیگر را نیز با بیماران به اشتراک بگذارید.

پیشنهاد می کنیم بجای استفاده از عکسهای آماده و طراحی شده، از گوشی همراه خود و در حالت های طبیعی عکس بگیرید و سپس آنها را به همراه حسی که داشتید منتقل کنید.

همانطور که گفته شد نحوه تعاملات مختلفی وجود دارد که بسته به هدفتان می توانید با هویت های متفاوتی با بیماران و مراجعین اینستاگرامی خود ارتباط برقرار کنید.

نکته مهم آن است که برای انتشار پست های خود سبک و سیاق مشخصی داشته باشید و برای تاثیرگزاری بیشتر در ذهن مخاطبان خود این رویه را حفظ کنید. نوع این ارتباط بیشتر به علایق و اهداف شما بستگی دارد.

گام دوم : خوش پوش باشید

اصل هر کانال تبلیغاتی در فضای مجازی محتوا (content) می باشد. محتوای اصلی شما در اینستاگرام  عکس ها هستند که لباس بیزینس شما در صفحه کاریتان هستند. لطفا از پوشیدن لباس های کهنه و قرار دادن تصاویر بی کیفیت که اکثرا حاصل جستجو در گوگل هستند خودداری کنید.

بهتر است جمله بسیار معروفی که در حوزه محتوا و بازاریابی محتوا وجود دارد را بخاطر بسپارید :

تولید یک خوب  و با کیفیت نیاز به دانش خاصی ندارد. نرم افزارهای ساده ای در این زمینه وجود دارند که بوسیله آنها می توانید به راحتی با افکتهای مختلف به عکس های خود جلوه بدهید.

گام سوم : خلاقیت وجه تمایز صفحه شماست

به خاطر داشته باشید که هر چه هنرمندانه تر و خارج از چارچوب رایج عمل کنید توجه بیشتری را نسبت خود جلب خواهید کرد.

وقتی بحث خلاقیت مطرح می شود ، آوردن لیستی از دستورالعمل ها بی معنی به نظر می رسد.

خلاقیت در تصاویری که به اشتراک می گذارید، ویدئوهایی که منتشر میکنید و حتی نوع موضوعاتی که به آنها می پردازید باعث میشود کسانی که در مراجعه اول خود با صفحه شما آشنا می شوند کنجکاو شده آن را دنبال (follow) کرده و حداقل به مدت یک هفته مهمان مطالب آتی شما و دیگر مطالب شما باشند.

گام چهارم : تعاملات خود را به صورت موثر انجام دهید

سوال بپرسید:

سوال در ذهن شنونده قلاب میشود. سعی کنید محتوای خودتان را به صورت تعاملی ایجاد کنید. با پرسیدن سوالات در محتوای پست های خود میتوانید بازدیدکنندگان صفحه خود را به نظردهندگان  تبدیل کنید.

تعامل با همکاران :

در صفحات همکاران خود و سایر پزشکان فعالیت داشته باشید و بلعکس از حضور آنها در صفحه خود استقبال کنید.

جلسات مجازی ترتیب دهید :

اگر از داشتن یک تعداد حداقلی از مخاطبان ثابت مطمئن هستید. می توانید با استفاده از امکان لایو اینستاگرام جلسه های مجازی را با بیماران خود داشته باشید و در مورد موضوعات مختلف درمانی با آنها به گفتگو بپردازید.

شاید برای خیلی از کسانی که عادت به پرداخت هزینه برای ویزیت های چند دقیقه ای و کوتاه کرده اند، این کار شما بهترین روش برای ایجاد تمایز و خدمت رسانی بیشتر باشد و حس بسیار خوبی از اعتماد را به بیماران منتقل میکنید.

داستان تعریف کنید :

همه ما از کودکی یاد گرفته ایم که با داستان موضوعات را متوجه شویم و حس خوبی را با این موضوع برقرار می کنیم. فلسفه ایجاد استوری در اینستاگرام به اشتراک گذاری داستانهای شخصی است. می توانید از روند درمان یکی از بیماران خود، روند کاری خود و همکارانتان در یک روز کاری، و یا در مورد یک موضوع درمانی خاص برای مخاطبان خود داستان سرایی کنید.

آمار ها نشان می دهد که میزان افرادی که پیام می دهند در مورد داستانی در استوری های اینستاگرام بیشتر از پست های ثابت صفحات است.

گام پنجم: منظم و با برنامه باشید

صرف نظر از میزان کیفیت و تعاملی بودن محتوا  ، نکته ای که بیش از همه به چشم مشتریان می آید نظم شما در ارایه این مطالب است. ارائه یک محتوای معمولی اما به صورت منظم تاثیر بسیار بیشتری نسبت به انتشار محتوای با کیفیت اما گه گاه و نامنظم دارد.

حتما برای خود تقویمی برای ارسال پست های زمان بندی شده در اینستاگرام تهیه کنید. به طور مثال اگر توان شما تولید ۳ پست در هفته است سعی کنید آنها را در فواصل مشخصی قرار دهید .

این روال می تواند ماهیانه و یا حتی روازنه باشد. پیشنهاد ما برای میزان تولید محتوا حداکثر انتشار ۳ پست در روز و حداقال انتشار یک مطلب در هفته می باشد.

گام ششم: هیچ گاه ناامید نشوید

ایجاد یک پایگاه اجتماعی مجازی از مشتریان نیاز به مداومت شما در ارایه خدمات دارد. بسته به نوع خدمتی که ارایه میکنید و کیفیت ارایه محتوای خود گاها سه ماه و گاها تا دوسال برای رسیدن به ترافیک مشخصی از مخاطبان نیاز به صرف زمان دارید.

بدترین ضربه ای که میتوانید به وجهه کاری خود بزنید این است که روندی را شروع کنید و خدماتی را به صورت منظم ارائه دهید و در مقطعی آنها را قطع کنید. بهتر است اگر به ادامه روند خود شک دارید در همان ابتدا از انجام دادن آن منصرف شوید.

اگر پستی را در صفحه خود قرار دادید سعی کنید تا حد امکان به تمامی نظرات و سوالات انها پاسخ دهید.

گام هفتم: ابزارهای تبلیغاتی اینستاگرام را به کار بگیرید

قطعا یکی از موضوعات مهم در پیشرفت هر کسب و کار بحث تبلیغات می باشد. داشتن تبلیغات امری ضروری است اما مهمتر از آن نحوه انجام آن به شکل احسن است.

همه نکاتی که تا به اینجا گفته شد به صورت مستقیم در تبلیغ برند شخصی یا کاری شما موثر است. اما در کنار داشتن یک محتوای تاثیرگذار به داشتن یک استراتژی تبلیغاتی مشخص و آشنایی به تکنیک های تبلیغات در ایسنتاگرام نیاز دارید.

به عنوان اولین پیشنهاد بهتر است از تقاضاهای مکرر از مخاطبین برای دنبال کردن یا فالو کردن صفحه کاری و یا کلینیک خود پرهیز کنید و به جای آن تمرکزتان را روی ارایه خلاقانه خدماتتان معطوف کنید.

صفحه کاری یا بیزینس پروفایل خود را ایجاد کنید  (BUSINESS PROFILE)

به راحتی با رفتن به تنظیمات اینستاگرام خود و گزینه Switch to Business Profile می توانید این کار را انجام دهید. بعد از کلیک روی این گزینه از شما خواسته می شود تا پروفایل تجاری اینستاگرام خود را با پروفایل فیسبوک خود همگام سازی کنید. (البته در صورتی این کار امکان پذیر است که پیج فیسبوک شما نیز تجاری باشد و شما مدیر آن باشید.)

انجام این کار دو مزیت بزرگ برای شما دارد:

مزیت اول : ارتباط تجاری با مخاطبان

از این طریق می توانید شماره تلفن ، ایمیل و یا آدرس محل کار خود را وارد کنید تا افراد از طریق لمس این لینک ها بصورت مستقیم به شما دسترسی داشته باشند.

مزیت دوم : ارائه آمار و تجزیه و تحلیل مخاطبان

از این طریق در مورد دنبال کنندگان خود می‌توانید اطلاعات به دست آورید و عملکرد پست‌های خود را مشاهده کنید.

  • Impression : مجموع تعداد دفعاتی که پست شما در ۷ روز گذشته دیده شده است.
  • Reach :  تعداد بازدیدهای یونیک (غیر تکراری) را مشاهده می‌کنید.
  • Profile view :  تعداد افرادی که در ۷ روز گذشته از پروفایل شما بازدید کرده‌اند.
  • Website click :  تعداد دفعات کلیک بر روی آدرس سایت‌تان است.

ربات افزایش فالوور اینستاگرام

برای افزایش فالوور، یکی از بهترین روش ها استفاده از ربات اینستاگرام است. با استفاده از این ربات شما می‌توانید فالوورهای رقبا را هدف قرار دهید یا بر اساس مکان و هشتگ ها با کاربران اینستاگرام در ارتباط باشید و آنها را تشویق به عضویت در صفحه اینستاگرام خودتان بکنید.

استفاده از هشتگ های مرتبط

هشتگ ها را می توان مهم ترین رکن شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام و توییتر دانست.

در هر پست بصورت استاندارد می توانید بین ۵ تا حداکثر ۲۰ هشتگ را قرار دهید. به فرض مثال اگر دندان پزشک هستید و مطلبی در رابطه با فناوری جدید در این حوزه معرفی میکنید حتما از هشتگ هایی مانند #دندان پزشکی #فناوری و … استفاده کنید.

حتما از هشتگ های مکان مطب خود برای جذب مشتریان محلی نیز استفاده کنید. مثلا اگر حوزه کاری شما در شهرهای یزد و بندرعباس هست از هشتگ های #یزد #بندر_عباس  استفاده کنید.

در پیج های پرطرفدار تبلیغ کنید

روش مرسوم دیگر قرار دادن تبلیغات خود در پیج های پربازدید است. در این موضوع به موارد زیر دقت کنید:

1)  مخاطبان شما عمدتا بیماران و علاقه مندان به حوزه سلامت هستند. دقت کنید که فالوورهای پیج مورد نظر شما از جامعه هدف شما دور نباشد. برای این کار بهتر است در صفحه های پزشکان دیگر که مخاطبان زیادی دارند تبلیغات خود را انجام دهید و یا از انها بخواهید که به تمجید و توضیح خدمات شما بپردازند.

2) چه مدت پست تبلیغاتی تان روی پیج قرار می گیرد؟ بر خلاف پست های ارسالی در وبلاگ ها و وب سایت ها که به مدت طولانی یا برای همیشه در آنجا قرار می گیرند، اینستاگرامرها قوانین خاص تری برای تبلیغات در پیج شان دارند و به شما خواهند گفت که برای مدت معینی پست تبلیغاتی شما را در پیج نگه خواهند داشت.

3) تعرفه تبلیغاتی نیز به میزان زمان درخواستی شما بستگی خواهد داشت. به هر حال شما باید بدانید که تبلیغات تان چند ساعت روی پیج قرار خواهد گرفت.

4)  از آنها بخواهید که تبلیغات شما را ترجیحا در زمانهایی که مناسب جامعه مخاطبین شما هست ارسال کنند.

5) می توانید با خرید تبلیغات طولانی مدت تخفیف بیشتری را بگیرید.

همین حالا شروع کنید

بهترین راه برای رسیدن به هدفتان و ایجاد یک کلینیک اینستاگرامی این است که هر چه سریعتر کارتان را شروع کنید. قطعا مانند هر کار دیگری یک شروع متوسط بهتر از انجام ندادن هیچ اقدامی است. نگران اجرای تمامی تکنیک های گفته شده و داشتن یک صفحه ایده آل در ابتدا نباشید. مهمترین از آن ورود شما و اعلام وجود در فضای انلاین و استفاده از این پتانسیل گسترده است.

دکتر لینک می تواند شما را در تمامی این مراحل کمک و همراهی کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

مقالات مرتبط:

راهنمای استفاده از شبکه های اجتماعی برای پزشکان

تولید محتوای پزشکی

آشنایی با ایمیل مارکتینگ و اشتباهات تازه‌کارها

اشتباهات معمول بازاریابی در شبکه های اجتماعی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

فرصت های جدید برای جذب بیماران

هدف تکنولوژی دکتر لینک جذب بیمار جدید و وفادارسازی بیماران قبلی است. پس از عضویت پزشک یا مرکز درمانی در سیستم دکتر لینک در واقع ایشان در سیستم جذب بیمار هم پیش ثبت نام شده و فرصت بهره مندی از خدمات آن را دارند.

در این سیستم نوبت‌های مراکز درمانی در دسترس مردم قرار گرفته و بیماران می‌توانند با پیشنهادهای ویژه‌ای که از طرف مراکز درمانی ارائه می‌شود نوبت بگیرند و از این طریق مراجعین بیشتری به مراکز درمانی جذب می‌شوند

در این میان راهکارهایی برای پزشکان عزیز جهت جذب بیمار در مطب و کلینیک خود ارائه شده است:

  1.  برای جذب مشتری جدید هیچ گاه از مشتری قدیمی غافل نشوید.

اگر چه جذب بیمار جدید کاری جذاب است ولی اگر بیمار قدیمی چنین بپندارد که اهمیت خود را از دست داده است از شما دور خواهد شد.

  1.  پس از بروز هرگونه مساله (از نظر ارتباط با بیمار) هر چه سریع تر آن را حل کنید.

هیچ مرکز درمانی نمی تواند برای همیشه کامل و بی نقص باشد. در ارتباط با بیمار امکان دارد، مساله یا شکایتی به وجود بیاید. ایجاد بخشی برای رسیدگی به شکایات می تواند نظر مثبت بیماران را جلب نموده و موجب افزایش وفاداری آنها شود.

معمولا افراد آخرین اتفاق را بیشتر در ذهن خود نگه می دارند و اگر آخرین رویداد این باشد که پزشک برای حل مساله دریغ نکرده است، این اقدام میتواند موجب حفظ و تقویت ارتباط با بیمار شود.

درکل می توان گفت که بیماران ناراضی بیش از بیماران راضی، دوست و رفیق دارند، بنابراین تمایل بیشتری دارند که درباره حرکت نامناسب یک پزشک یا پرسنل یا نارضایتی خود از یک خدمات به دوستان، خانواده و همسایگان بگویند، ولی درباره خوبی سخن زیادی بر زبان نمی آورند.

  1.  همیشه حالت بدون باخت به وجود بیاورید.

هیچ گاه نباید بیمار بازنده باشد. اگر در یک معالجه بیمار بازنده باشد، احتمال کمی وجود دارد که باز هم به مطب شما مراجعه یا از همان خدمت استفاده کند. در اینجا دو راه حل وجود دارد که هم بیمار و هم پزشک می توانند برنده باشند:

الف) پزشک برای حفظ بیمار و افزایش وفاداری او، در مواردی سود کم را تحمل کند. البته برای یک دوره کوتاه مدت.

ب) تخفیف دادن برای افزایش وفاداری بیماران، هرچند که در هر مراجعه سود را اندکی کمتر می کند ولی با افزایش تعداد بیماران این کمبود جبران خواهد شد.

  1. اغلب بیمار مرتکب اشتباه می شود.

امکان دارد بیماری انتظارات نامعقولی داشته باشد. این یک واقعیت است که پزشک بدون بیمار نمی تواند وجود داشته باشد اما پزشکان باید بتوانند به بیمار تفهیم کنند که اشتباه از جانب او بوده است، ولی باید در این کار ظرافت عمل وجود داشته باشد.

  1. بیمار خواستار لذت است نه تامین رضایت.

فقط تامین رضایت بیمار موجب ایجاد وفاداری وی نسبت به پزشک نخواهد شد، بلکه لذت بردن از خدمات موجب افزایش وفاداری خواهد شد. اگر پزشکان بتوانند با بیماران صمیمی شوند و به خواست بیمار گوش دهند موجب خواهند شد که آنان از این رابطه لذت ببرند. برای اینکه بیمار از معالجه لذت ببرد نباید هزینه محتمل شود. اگر خدمت ارائه شده از حد انتظار بیشتر باشد، موجب لذت بردن وی از این خدمت خواهد شد.

  1.  نباید فراموش کرد که بیمار حق انتخاب دارد.

از آنجا که مطب ها روز به روز بیشتر می شوند، هیچ پزشکی نمی تواند در مورد وفاداری بیماران مطمئن باشد. بسیاری از بیماران به ظاهر راضی به محض اینکه روزنه ای پیدا شود به پزشک رقیب روی می آورند. هر پزشکی که متوجه وجود فرصتی شود باید تماس های خود را با بیماران بیشتر و رابطه را تقویت نماید. یک تلفن به بیمار برای آگاهی از دیدگاه وی می تواند رابطه را تقویت نماید.

  1. برای پی بردن به خواست بیمار به حرف های او گوش فرا دهید.

دوره ای که پزشکان تصمیم می گرفتند چه درمانی را عرضه کنند و سپس آن را به بیمار تحمیل می کردند به سرعت به پایان می رسد. تنها راهی که می توان متوجه خواست بیمار شد این است که به حرف های آن ها گوش فرا دهیم. اگر کسی حرف بزند و ما به او گوش ندهیم، با ما خداحافظی خواهد کرد. ارتباط با بیمار بر پایه همین اصل قرار دارد. یکی از سریعترین راه ها برای از دست دادن بیمار این است که آنها را نادیده گرفته و به آنها توجه نکنیم.

  1. درباره کالا و خدمات دیدگاه مثبت داشته باشید.

کسانی که برای یک مطب و یا کلینیک کار می کنند باید در مورد پزشکان آن مطب و یا کلینیک و خدمات آن همواره تصویر مثبتی به بیمار ارائه کنند.

  1. خود را به جای بیمار بگذارید تا احساسات او را درک کنید.

همیشه ارزش آن را دارد که خود را به عنوان بیمار بدانید که به مطب وارد می شود. همیشه خود را به جای بیمار بگذارید و آنگاه بپرسید: آیا این مطب از ورود من استقبال به عمل می آورد؟ هر قدر بیمار را بیشتر درک کنید توازن بین بیمار و خدمات به صورتی در می آید که کفه ترازو به نفع بیمار سنگین تر خواهد شد.

  1.  یک تکنیک جدید بازاریابی را تجربه کنید و یا یک خدمت جدید ارائه دهید.

شما نیز مانند هر کسب وکار دیگری روشهای بازاریابی خاص خود را دارید و به احتمال زیاد آنها را مدام تکرار می کنید. تعجبی ندارد که این روشها کهنه شوند! اگر راهی جدید را تجربه کنید، احتمال این بیشتر می شود که افراد جدید شما را آزمایش کنند؛ بنابراین به آدمهای جدید دست خواهید یافت. اگر محصولات یا خدمات تکراری و قدیمی را ارائه دهید، (و آنها را با روش های قدیمی تکراری بازاریابی کنید) قطعا با همان آدم های قدیمی مواجه خواهید شد. ارائه یک سرویس یا کالای جدید، یا خط تولید جدید و مطلع ساختن افراد از آن راهی برای جذب بیماران جدید خواهد بود.

مقالات مرتبط:

برای جذب بیمار به دنبال شرایط بیرونی هستید یا درونی؟

مزایای سیستم نوبت دهی آنلاین تکنولوژی دکتر لینک

تحریک حواس پنجگانه برای جذب بیمار

تأثیر اولیه چگونه به یک پزشک در جذب بیمار کمک می‌کند

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک