مجله روانشناسی

مدیریت مراکز روانشناسی

۳ مطلب در آذر ۱۴۰۱ ثبت شده است

معرفی کاربردهای نرم افزار مدیریت مراکز روانشناسی دکترلینک

نرم افزار مدیریت کلینیک و مطب روانشناسی جهت سهولت ذخیره‌سازی پرونده‌ها، همچنین برای نظم بیشتر در مرکز روانشناسی و مدیریت زمان بیماران، مدیریت بخش‌های تعریف شده در برنامه به شما کمک می‌کند. شما با استفاده از این برنامه می‌توانید درمانجویان خود را به درمانگر‌های متفاوت ارجاع دهید و نسخه آن درمانجو را ثبت کنید.

نرم افزار مدیریت مراکز روانشناسی

بیشتر بخوانید: آشنایی با نرم‌افزار مدیریت مراکز روانشناسی

برخی کاربردهای نرم افزار مدیریت مراکز روانشناسی دکترلینک

  • قابلیت مدیریت زمان پزشک
  • چت کاربران
  • قابلیت ارجاع به بخش های متفاوت
  • قابلیت نوبت گیری از طریق وب
  • انجام ثبت پرونده هم به دست پزشک هم اپراتور
  • قابلیت محاسبه وقت هر بیمار و ارسال پیامک به آن

نرم افزار مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی، برای واحد پذیریش کلینیک و یا در ورژن ساده، جهت استفاده منشی مطب نصب می‌گردد که می‌تواند روی سرور یا کلاینت‌های نامحدود در کلینیک روانشناسی نصب گردد، این اتوماسیون می‌تواند به سادگی هرچه تمام‌تر تمامی نیازهای یک مرکز روانشناسی را در تمامی جنبه‌های مهم و کاربردی مرکز روانشناسی برآورده می‌کند و نصب و آپدیت آن بصورت اتوماتیک و کاملا هوشمند می‌باشد.

با نرم افزار مدیریت کلینیک روانشناسی دکترلینک، مرکز مشاوره روانشناسی خود را آنلاین مدیریت کرده و اطلاعات درمانجویان را با قلم دیجیتالی جوهردار وارد نرم افزار روانشناسی کنید! همراه با نوبت دهی اینترنتی و مدیریت مالی مطب روانشناسی و گزارش گیری کامل از کارکرد مرکز روانشناسی و طراحی سایت اختصاصی برای دکتر روانشناس.

امکان تعریف اطلاعات پایه پیشین درمانجو در پرونده الکترونیک نرم افزار مدیریت کلینیک روانشناسی

بیشتر بخوانید: ویژگی‌های یک مرکز مشاوره خوب چیست؟[هفت ویژگی برای یک مرکز مشاوره مناسب]

لیست تمام قسمت‌های نرم‌افزار مدیریت مطب و کلینیک روانشناسی دکترلینک

1-ذخیره تست‌های روانشناسی درمانجو با دوربین موبایل در نرم افزار مدیریت مطب روانشناسی و مشاهده تمامی تصاویر ذخیره شده در پرونده الکترونیک درمانجو در یک نگاه
2-نوبت دهی اینترنتی درمانجویان مرکز روانشناسی همراه با ارسال خودکار پیامک یادآوری نوبت به درمانجویان
3-گفتگو و چت بین درمانگران و منشی در نرم افزار مدیریت مطب روانشناسی
4-جستجو سریع درمانجو بر اساس نام و نام خانوادگی، شماره ملی و شماره تماس
5-نوبت دهی درمانجویان توسط پرسنل پذیرش با نرم افزار مدیریت مطب روانشناسی (Psychology Clinic Management Software) همراه با هوشیار سازی پرسنل از تداخلات زمانی نوبت‌ها و نمایش وقت‌های جایگزین خالی بین نوبت‌ها به منشی در یک نگاه
6-محیط کاربری ساده نرم افزار مدیریت مطب روانشناسی
7-شرح حال نویسی درمانجویان روانشناسی با قلم دیجیتالی جوهردار و قلم نوری روی صفحه تبلت
8-طراحی تعداد نامحدود فرم شرح حال نویسی اختصاصی روانشناسی برای هر درمانگر با ساختار و فرمت دلخواه پزشک در نرم افزار مدیریت مطب روانشناسی
9-تعداد دسترسی نامحدود و همزمان منشی‌ها و درمانگران کلینیک به نرم افزار مطب و کلینیک روانشناسی
10-امکان مشاهده لیست درمانجویان در صف انتظار ویزیت و لیست درمانجویان ویزیت شده در یک نگاه در نرم افزار مطب روانشناسی
11_پرونده الکترونیک سلامت روانشناسی همراه با امکان تعریف اطلاعات پایه پیشین درمانجو در پرونده الکترونیک شامل سوابق و اطلاعات درمانی پیشین
12_مشاهده کلیه سوابق درمانی درمانجو در یک صفحه و در یک نگاه
13-مدیریت مالی مطب و کلینیک روانشناسی همراه با هوشیار سازی منشی از تمامی پرداخت‌های درمانجو
14-گزارش گیری کامل از کارکرد روزانه مطب روانشناسی فقط با یک لمس روی صفحه تبلت
15-پشتیبان گیری خودکار از کلیه اطلاعات نرم افزار مدیریت مطب روانشناسی در پایان هر روز کاری
16-نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک روانشناسی دکترلینک در هر زمان و در هر مکان برای شما قابل دسترس و قابل استفاده خواهد بود
17-ثبت و ذخیره اثر انگشت بیماران در نرم افزار مطب و کلینیک روانشناسی
18-پشتیبانی 24 ساعته تلفنی همراه با ارسال کارشناس فنی به مطب روانشناسی شما برای پشتیبانی حضوری
19-طراحی سایت اختصاصی برای پزشک روانشناس جهت نوبت دهی آنلاین بیماران و معرفی پزشک
20-پذیرش سریع و ساده بیماران در نرم افزار مدیریت مطب روانشناسی
21-نصب و راه اندازی آنلاین نرم افزار مطب و کلینیک روانشناسی در کمتر از 1 دقیقه بودن نیاز به سخت افزار
22-چاپ کاغذی بخش های مختلف پرونده الکترونیک درمانجو
23-چاپ کاغذی معرفی نامه درمانجو به بیمارستان یا سارمان‌های دولتی

ذخیره و اسکن نتایج تست روانشناسی

شما به عنوان یک درمانگر می‌توانید به راحتی با دوربین موبایل خود تمامی تصاویر نتایج تست روانشناسی خود را عکس گرفته و تصویر مربوطه را با عنوان و جزئیات مربوطه در پرونده الکترونیک درمانجو ذخیره نمایید و در مراجعات بعدی درمانجو کلیه تصاویر مربوط به تست‌های روانشناسی درمانجو را در یک صفحه مشاهده و بررسی نمایید. لازم به ذکر است که نرم افزار مدیریت مطب روانشناسی شما در گوشی موبایل و تبلت و لپ تاپ یا کامپیوتر خانگی قابل استفاده و اجرا می باشد.

نوبت‌دهی اینترنتی درمانجویان

پس از طراحی سایت اختصاصی برای درمانگر یا کلینیک روانشناسی کلیه درمانجویان با مراجعه به قسمت نوبت‌دهی در وبسایت اختصاصی درمانگرمی توانند روز و ساعت نوبت مورد نظر خود را انتخاب کرده و پس از پرداخت آنلاین، نوبت مورد نظر خود را رزرو نمایند.

لازم به ذکر است که نرم افزار مدیریت کلینیک روانشناسی دکترلینک به صورت خودکار پیامک یادآوری نوبت‌های رزرو شده را برای بیماران ارسال می‌نماید. بر اساس تجربه مشترک مجموعه دکترلینک با جمعی از روانشناسان و درمانگران، ارسال پیامک یادآوری نوبت کمک شایانی در کاهش میزان کنسلی نوبت‌های گرفته شده خواهد داشت. همچنین امکان ارسال پیامک تکی به یک درمانجو یا ارسال پیامک انبوه به دسته بخصوصی از بیماران امکان پذیر می‌باشد.

گفتگو و چت بین درمانگر و منشی در نرم افزار مدیریت مطب روانشناسی

در بسیاری مواقع درمانگر یا روانشناس نیاز دارد با منشی مطب یا نیروی پذیرش مرکز روانشناسی گفتگو کند، این نیاز در نرم افزار مدیریت مراکز روانشناسی دکترلینک به خوبی پوشش داده شده است. بنابراین درمانگر می‌تواند در داخل نرم افزار مدیریت مطب کلینیک روانشناسی از قسمت چت در پایین صفحه نمایش تبلت خود یک پیام صوتی یا متنی و یا حتی تصویر را برای منشی ارسال نماید و منشی هم می‌تواند با درمانگر یا روانشناس چت کرده و فایل دلخواه را برای او ارسال نماید.

جستجو سریع بیمار بر اساس نام و نام خانوادگی، شماره ملی و شماره تماس

شما در نرم افزار مدیریت مراکز روانشناسی دکترلینک می‌توانید از بین هزاران پرونده، پرونده مورد نظر خود را بر اساس نام و نام خانوادگی یا شماره ملی و یا شماره تماس درمانجو جستجو نمایید. این جستجوی سریع از بین هزاران پرونده در کسری از ثانیه موجب صرفه جویی زمان و سرعت بخشیدن به پروسه کاری کلینیک روانشناسی شما می گردد.

نوبت دهی بیماران توسط منشی با نرم افزار مدیریت مطب روانشناسی

یکی از روش های نوبت‌دهی درمانجویان، نوبت‌دهی توسط منشی می‌باشد. در این روش نرم افزار مدیریت مطب روانشناسی(Psychology Clinic Management Software) نوبت‌های خالی را با رنگ سفید و نوبت‌های پرشده را با رنگ قرمز به منشی نشان می‌دهد. همچنین اگر منشی به اشتباه نوبتی را انتخاب کند که با نوبت های دیگر تداخل زمانی داشته باشد نرم افزار مطب به صورت خودکار تداخل زمانی نوبت را به منشی هشدار داده و به صورت خودکار نوبت‌های خالی روز آینده را به منشی در یک نگاه پیشنهاد می‌دهد.

کاربری آسان و طراحی ساده نرم‌افزار مدیریت کلینیک روانشناسی

بیشتر بخوانید: تبدیل تماس‌گیرنده تلفنی به مراجعه کننده مطب

محیط کاربری ساده نرم افزار مدیریت مراکز روانشناسی دکترلینک

یکی از ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد نرم افزار مدیریت مطب روانشناسی کاربری آسان و طراحی ساده نرم‌افزار است، به طوری که هر درمانگر و منشی به سادگی می‌تواند با محیط نرم افزار ارتباط برقرار کرده و از آن استفاده کند.

طراحی نرم افزار مدیریت مراکز روانشناسی دکترلینک با نظرات و بازخوردهای مستقیم درمانگران و پرسنل مراکز روانشناسی طی چندین سال انجام شده است. بنابراین نتیجه به دست آمده کاملا ساده و کاربردی و منطبق با نیازهای کلینیک ها و مطب‌های روانشناسی می‌باشد.

شرح حال نویسی بیماران روانشناسی با قلم دیجیتالی جوهردار و قلم نوری روی صفحه تبلت

امروزه هیچ درمانگران فرصت تایپ کردن در نرم افزار مطلب روانشناسی را ندارد، چرا که وقت یک درمانگر روانشناس بسیار ارزشمندتر از تایپ کردن می‌باشد.

از طرفی حجم انبوه پرونده‌های کاغذی مشکلات بسیاری را برای یک مرکز مشاوره و روانشناسی به وجود می‌آورد. بنابراین مناسب‌ترین راه حل نوشتن شرح حال درمانجویان با قلم دیجیتالی جوهردار و قلم نوری بر روی صفحه تبلت می‌باشد.

طراحی تعداد نامحدود فرم شرح حال نویسی اختصاصی روانشناسی

هر درمانگر بر اساس نوع شیوه درمانی مخصوص به خود، فرم شرح حال نویسی متفاوتی دارد، یعنی هر فرم شرح حال نویسی برای هر درمانگر دارای سطر و ستون و اشکال مختص به سلیقه همان درمانگر می‌باشد. از این رو در نرم افزار مدیریت مراکز روانشناسی دکترلینک برای هر درمانگر به صورت رایگان فرم شرح حال نویسی اختصاصی بر اساس درخواست و نیاز هر پزشک پیش‌بینی شده است.

هر درمانگر بر اساس نوع دوره آموزشی گذرانده شده خود و تجربه‌های شخصی برگه یا فرم شرح حال نویسی متفاوتی نسبت به روانشناس دیگر دارد.

این تفاوت در برگه یا فرم شرح حال نویسی شامل سطر، ستون و علائم متفاوت در برگه شرح حال نویسی هر درمانگر می‌باشد. بنابراین نرم افزار مدیریت مرکز روانشناسی دکترلینک برای هر درمانگر به صورت کاملا جداگانه برگه شرح حال نویسی بر اساس سلیقه و درخواست همان درمانگر طراحی می‌نماید. طراحی این فرم‌های روانشناسی کاملا رایگان انجام می‌شود.

همچنین شما از نظر تعداد سفارش‌های فرم‌های شرح حال نویسی دلخواه خود در نرم‌افزار کلینیک روانشناسی هیچ محدودیتی نخواهید داشت.

دسترسی نامحدود و همزمان پرسنل و درمانگران کلینیک به نرم افزار مطب و کلینیک روانشناسی

یکی از ویژگی‌های نرم افزار مدیریت مرکز مشاوره و روانشناسی تعداد دسترسی نامحدود و همزمان پرسنل و درمانگران مرکز به نرم‌افزار کلینیک روانشناسی می‌باشد. همچنین می‌توانید برای درمانگران و پرسنل جدید کلینیک روانشناسی اکانت کاربری جدید تعریف نمایید. لازم به ذکر است که نام هر درمانگر یا کارمند در پرونده مربوط به درمانجو ذخیره می‌گردد.

امکان مشاهده لیست درمانجویان در صف انتظار ویزیت و لیست درمانجویان ویزیت شده

شما به عنوان درمانگر یا منشی می‌توانید لیست درمانجویانی که در صف انتظار ویزیت هستند یا لیست درمانجویانی که در روز جاری ویزیت شده‌اند را در یک نگاه در نرم افزار مطب روانشناسی خود ببینید. این لیست به شما کمک می‌کند که مدیریت بهتر و درک دقیق تری از شرایط موجود در کلینیک روانشناسی خود داشته باشید.

 امکان تعریف اطلاعات پایه پیشین درمانجو در پرونده الکترونیک

شما به عنوان یک پزشک روانشناس دسترسی کامل و جامعی به پرونده الکترونیک سلامت روانشناسی بیماران خود خواهید داشت. همچنین امکان تعریف سابقه درمانی درمانجو در پرونده الکترونیک سلامت درمانجو وجود دارد. این اطلاعات پایه پیشین درمانجو شامل کلیه سوابق روان درمانی درمانجو می‌باشد که در یک نگاه در پرونده الکترونیک سلامت وی برای شما قابل مشاهده می‌باشد. همچنین تعداد دفعات مراجعات پیشین درمانجو به مرکز روانشناسی با تمامی جزئیات در اختیار شما خواهد بود.

مشاهده کلیه سوابق درمانی بیمار در یک صفحه و در یک نگاه

یکی از کاربردی‌ترین ویژگی‌های نرم افزار مدیریت کلینیک روانشناسی دکترلینک مشاهده کلیه سوابق روان درمانی درمانجو در یک صفحه و در یک نگاه می‌باشد. بنابراین شما در قسمت سوابق روان درمانی درمانجو کلیه سوابق مراجعه به کلینیک و مطب روانشناسی وی را خواهید داشت.

مدیریت مالی مطب و کلینیک روانشناسی

شما می‌توانید در نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک روانشناسی دکترلینک خود یک دسترسی کامل به مدیریت مالی کلینیک روانشناسی خود داشته باشید، این مدیریت مالی شامل تمامی هزینه‌های دریافتی و هزینه‌های خرج شده شما با جزئیات ساعت و تاریخ و اطلاعات بیماران می‌باشد. همچنین نرم افزار در هنگام نوبت‌دهی به منشی هشدار می‌دهد که بیمار بدهی پیشین داشته و هنوز بدهی خود را پرداخت نکرده است. لازم به ذکر است که امکان نمایش نمودار درآمد سالانه و ماهانه و روزانه مطب با جزئیات کامل در قسمت مدیریت مالی نرم افزار مطب روانشناسی وجود دارد.

گزارش گیری کامل از کارکرد روزانه مطب روانشناسی فقط با یک لمس روی صفحه تبلت

شما در نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک روانشناسی دکترلینک خود امکان گزارش گیری کامل از کلیه فعالیت‌های کلینیک روانشناسی خود را دارید. این گزارش شامل تعداد پرونده‌های تشکیل شده روزانه و تعداد نوبت‌های داده شده و تعداد درمانجویان ارجاع شده به درمانگران و تعداد نوبت‌های کنسل شده و بسیاری از شاخص‌های مهم کلینیک روانشناسی شما می‌باشد و جالب است بدانید که تهیه این گزارش فقط با یک لمس بر روی صفحه تبلت شما امکان پذیر است.

پشتیبان‌گیری خودکار از کلیه اطلاعات نرم افزار مدیریت مطب روانشناسی در پایان هر روز کاری

نرم افزار مدیریت کلینیک روانشناسی دکترلینک در پایان هر روز کاری در ساعت‌های از پیش تعریف شده به صورت خودکار از کلیه اطلاعات ذخیره شده در نرم افزار مطب فایل پشتیبان (Back Up) می‌گیرد. بنابراین دیگر نیاز نیست که شما وقت خود را جهت پشتیبان‌گیری از اطلاعات نرم افزار مدیریت کلینیک خود صرف کنید. شما هر زمان که نیاز داشته باشید می‌توانید از داخل نرم افزار مطب روانشناسی خود به کلیه فایل های پشتیبانی در هر تاریخ دلخواه خود دسترسی داشته باشید.

دسترسی به نرم افزار مدیریت مراکز روانشناسی دکترلینک در هر زمان و در هر مکان

یکی از مشکلات رایج روانشناسان عدم دسترسی به پرونده درمانجویان خود در موقعیت‌های خاص می‌باشد. راه حل این مشکل استفاده از نرم افزار آنلاین نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک روانشناسی دکترلینک می‌باشد. بنابراین شما از موبایل یا تبلت یا لپ تاپ یا رایانه شخصی خود در هر زمان و در هر مکان دسترسی کامل و جامعی به کلیه امکانات و اطلاعات پرونده الکترونیک سلامت روانشناسی درمانجویان خود خواهید داشت. حتی در سفر یا منزل با گوشی موبایل خود می‌توانید از نرم افزار مطب روانشناسی استفاده نمایید.

ثبت و ذخیره اثر انگشت بیماران در نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک روانشناسی

منشی کیلینیک پس از پذیرش اولیه بیماران با نام، نام خانوادگی و کد ملی می‌تواند اثر انگشت بیماران را با دستگاه ثبت اثر انگشت در نرم افزار مطب روانشناسی ثبت و ذخیره نماید. این دستگاه از طریق درگاه USB به گوشی موبایل یا کامپیوتر منشی وصل شده و اثر انگشت بیماران را در کسری از ثانیه ذخیره می نماید.

پشتیبانی 24 ساعته تلفنی همراه با ارسال کارشناس فنی به کلینیک روانشناسی

بر اساس نظرسنجی از مجموعه درمانگران و روانشناسی که افتخار همکاری با آن ها را تا به امروز داشته‌ایم یکی از مهم‌ترین خدمات مجموعه دکترلینک پشتیبانی 24 ساعته تلفنی همراه با ارسال کارشناس فنی به کلینیک روانشناسی بوده است، این پشتیبانی حضوری کاملا رایگان است و ارسال پشتیبان رایگان به کلیه شهرهای ایران انجام می شود.

طراحی سایت اختصاصی برای روانشناسان

یکی از خدمات رایگان تیم دکترلینک طراحی سایت اختصاصی برای پزشک روانشناس می‌باشد. این وبسایت اختصاصی برای روانشناسان شامل امکانات زیر می‌باشد:

  • نوبت دهی اینترنتی بیماران کلینیک روانشناسی
  • معرفی رزومه پزشک و مقالات نوشته شده درمانگر
  • نمایش وبلاگ اختصاصی پزشک با موضوعات روانشناسی که موجب جذب درمانجویان جدید از موتور جستجوی گوگل می شود همراه با قسمت پرسش و پاسخ بیماران
  • نمایش ویدیوهای آموزشی روانشناس که می‌توانید تعدادی از این ویدیوهای آموزشی را برای فروش در سایت پزشک قرار داده شود.
  • معرفی کلیه خدمات کلینیک روانشناسی همراه با ویدیو و عکس
  • نمایش روزها و ساعات تعطیلی کلینیک روانشناسی جهت اطلاع رسانی به درمانجویان
  • طراحی سایت اختصاصی برای روانشناس جهت نوبت دهی آنلاین بیماران و معرفی درمانگر

طراحی سایت اختصاصی برای روانشناس جهت  نوبت دهی آنلاین بیماران و معرفی درمانگر

بیشتر بخوانید: 14تکنیک‌ جذب و حفظ درمانجو در مراکز روانشناسی

پذیرش سریع و ساده بیماران در نرم افزار مدیریت مطب روانشناسی

یکی از روش‌های سریع و ساده پذیرش بیماران روانشناسی، پذیرش توسط منشی در نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک روانشناسی دکترلینک می‌باشد. در این روش منشی مطب با پرسیدن نام و نام خانوادگی و کد ملی بیمار را در کمتر از 10 ثانیه پذیرش کرده و اولین نوبت خالی مناسب را به بیمار اختصاص می‌دهد.

نصب و راه‌اندازی آسان آنلاین نرم افزار مدیریت کلنییک روانشناسی دکترلینک

یکی از مزایای نرم افزار مدیریت مراکز روانشناسی دکترلینک ، نصب و راه اندازی آنلاین نرم افزار مطب و کلینیک روانشناسی شما در کمتر از 1 دقیقه و بدون نیاز به هیچ نوع سخت افزاری خاصی می‌باشد.

این به بدین معناست که شما پس از سفارش نرم افزار مدیریت مطب روانشناسی بر روی دامنه و هاست اختصاصی خود از گوشی موبایل یا لپ تاپ کلینیک یا کامپیوتر منشی کلینیک می‌توانید از کلیه امکانات نرم افزار مطب روانشناسی خود استفاده نمایید. نرم افزار آنلاین مطب روانشناسی در کلیه کامپیوترها، موبایل ها و تبلت ها قابل اجرا و قابل استفاده می‌باشد.

چاپ کاغذی بخش‌های مختلف پرونده الکترونیک درمانجو

شما به عنوان یک درمانگر می‌توانید در نرم افزار کلینیک روانشناسی خود بخش‌های مختلفی از پرونده الکترونیک سلامت درمانجویان خود را انتخاب کنید و به پرینتر کلینیک ارسال کرده و آن قسمت بخصوص را چاپ کاغذی کنید. دکتر لینک امکان چاپ کاغذی هر قسمت دلخواه شما از پرونده الکترونیک درمانجویان را در نرم افزار مطب برای شما فراهم می نماید.

در این مقاله بروزترین ویژگی‌های نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک روانشناسی بیان شد و نکاتی را در زمینه انتخاب و خرید نرم افزار مدیریت مرکز مشاوره روانشناسی ارائه داده شد.

شما مدیر داخلی یا منشی مرکز روانشناسی هستید؟ آیا به مشاوره جذب مراجع نیاز دارید؟ همین الان تماس بگیرید: ۰۹۱۲۰۰۴۴۸۲۴

برای مشاوره رایگان سیستم مدیریت هوشمند مراکز روانشناسی بر روی لینک زیر کلیک کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

گروه درمانی چیست؟|آشنایی با فواید و کاربردهای گروه درمانی

 گروه درمانی نوعی روان‌درمانی است که شامل یک یا چند درمانگر است که همزمان با چندین نفر کار می‌کنند.

گروه درمانی نوعی درمان روانشناسی است که گروهی از افراد در کنار هم انجام می‌شود و نه به صورت تک‌ به تک. درمان در محیط‌های گروهی می‌تواند فواید زیادی داشته باشد زیرا یک شبکه پشتیبانی را ایجاد می‌کند و فرصتی را برای ملاقات با افرادی که نگرانی‌های مشابه دارند فراهم می‌کند. همراه با درمانگر و سایر اعضای گروه درمانجویان تشویق می‌شوند که تجربیات خود را به اشتراک بگذارند و روی درک بهتر از خود کار کنند.

این روش به عنوان راهی برای درمان خستگی رزمی در طول جنگ جهانی دوم‌، استفاده می‌شده است.  در اوایل قرن بیستم در آمریکا نیز برای اولین بار از گروه درمانی استفاده شد. پس از جنگ جهانی دوم ، چندین روان درمانگر این مفهوم را بیشتر توسعه دادند.

امروزه، گروه درمانی به طور معمول شامل تعداد کمی از افراد (به طور عادی بین 7 تا 12 نفر) و یک درمانگر است. در اولین جلسه درمانی‌، اعضای گروه ممکن است با معرفی خود و به اشتراک گذاشتن دلیل حضور در گروه شروع کنند.

پس از این‌، ممکن است درمانگر اعضای گروه را به گفتگو در مورد تجربیات و پیشرفت‌های خود ترغیب کند. روش برگزاری یک جلسه گروه درمانی، به سبک کاری درمانگری که جلسه را اجرا می‌کند و نیز ماهیت مشکل مورد بررسی بستگی دارد.

جلسات محرمانه است ، همانطور که در جلسه درمان انفرادی اینگونه است. همچنین‌، با حضور درمانجویان در گروه درمانی آن‌ها خواسته می‌شود در تعداد معینی از جلسات شرکت کنند.

از اعضای گروه خواسته می‌شود که به طور منظم در برنامه‌ها شرکت کنند و تعداد مشخصی از ماه‌ها را تعهد کنند. حد بالایی برای مدت زمان ماندن در گروه وجود ندارد و این بستگی زیادی به شرایط فرد دارد.

برخی از جلسات ممکن است فقط شامل بحث و گفتگو باشد، در حالی که بعضی دیگر ممکن است شامل فعالیت‌های گروه درمانی باشند. چنین فعالیت‌هایی می‌تواند شامل تمرین‌های توسعه مهارت‌، حل مسئله یا اعتماد سازی باشد.

اگر درمانجو تمایل به صحبت کردن ندارد مجبور نیست صحبت کند یا در فعالیت‌ها شرکت کند. برای برخی از افراد چند هفته نشستن و گوش دادن لازم است تا آماده شوند در مورد تجربه خود صحبت کنند ، بنابراین درمانجویان برای انجام کاری که نمی خواهند انجام دهند نباید تحت فشار باشند.

در گروه درمانی به بحث و تبادل نظر در مورد مسئله مطرح شده می‌پردازند

این مطلب را بخوانید: گام به گام مدیریت درمان توسط درمانگر

گروه درمانی به درمانجو چه کمکی می‌کند؟

در حالی که گروه درمانی از نظر فنی می‌تواند در انواع رویکردها و نگرانی‌های مختلف استفاده شود‌، حوزه‌های خاصی وجود دارند که به طور خاصی از پویایی گروهی بهره‌مند می‌شوند. در زیر مثال‌هایی بیان می‌گردد:

اعتیاد

داشتن یک شبکه پشتیبانی قوی در هنگام غلبه بر اعتیاد امری کلیدی است. برای برخی از افراد‌، این نوع شبکه در خانه در دسترس نیست و ممکن است از حمایت افراد دیگر که دچار اعتیاد هستند بیشتر بهره‌مند شوند. شنیدن چگونگی کنار آمدن دیگران با مشکل اعتیاد، یادگیری مهارت‌های بین‌فردی و کشف اینکه چگونه رفتارهای افراد می‌تواند روی یکدیگر تأثیر بگذارد‌، همه می‌توانند به درمانجویان در مسیر غلبه بر اعتیاد کمک کنند.

اضطراب

برای افرادی که از اضطراب رنج می‌برند‌، بیرون رفتن و تعامل با کسانی که آنها درک می‌کنند می‌تواند مفید باشد. اینکه درمانجویان بدانند در احساسات خود تنها نیستند و شنیدن اینکه دیگران چگونه اضطراب خود را کنترل می‌کنند، می‌تواند بسیار ارزشمند باشد. همچنین ممکن است مهارت‌های اجتماعی بهتری را در خود ایجاد کنند  که در صورت داشتن اضطراب اجتماعی می‌تواند به آن‌ها کمک کند.

افسردگی

کسانی که با افسردگی دست و پنجه نرم می‌کنند ممکن است احساس آسیب‌پذیری و گوشه‌گیری کنند. بیرون رفتن از خانه و صحبت با دیگران همیشه مفید است و در یک جلسه گروه درمانی، حتی مفیدتر نیز می‌باشد. برقراری ارتباط با دیگرانی که مشکلات مشابهی را پشت سر گذاشته‌اند و بحث در مورد مکانیزم‌های مقابله با افسردگی در آن‌ها می‌تواند به درمانجویان کمک کند تا مشکل خود را برطرف کنند. همچنین درمانجویان با دادن توصیه‌های شخصی به دیگران به تقویت احساس عزت نفس خود کمک می‌کنند.

اختلالات تغذیه

برای برخی افراد‌، شبکه ایجاد شده توسط گروه درمانی می‌تواند به بهبودی اختلالات غذا خوردن کمک کند. با این حال‌، برای عده‌ای نیز می‌تواند نتیجه مثبتی نداشته باشد.

اگر درمانجو در حال مقایسه خود با دیگران باشد (به عنوان مثال وزن / سایز آنها) ، بهتر است به دنبال یک درمان فردی برای وی باشید.

اختلال وسواس فکری عملی

تنها بودن با افکار خود در زمان اضطراب می‌تواند علائم اختلال وسواس فکری عملی را در افراد ایجاد کند. صحبت با افرادی که احساسات و رفتارهای فرد را درک می‌کنند می‌تواند به او در درک بهتر شرایط کمک کند. درمانجویان با کمک هم می‌توانند از یکدیگر حمایت کنند و به دنبال راه‌های مقابله باشند.

مشکلات رابطه

اگر ایجاد و حفظ روابط برای شما درمانجو مشکل است، شرکت در گروه درمانی می‌تواند به وی کمک کند. حضور مداوم در کنار افراد دیگر می‌تواند به درمانجویان در ایجاد مهارت‌های بین فردی و اجتماعی کمک کند که می‌توانید آن را در خارج از جلسات خود تمرین کند.

اسکیزوفرنین

بسته به شدت بیماری‌، گروه درمانی برای مبتلایان به اسکیزوفرنی می‌تواند مفید باشد. ارتباط با کسانی که علائم مشابه را تجربه می‌کنند می‌تواند مفید باشد و یادگیری بیشتر در مورد این اختلال می‌تواند به فرد در درک بهتر افکار خود کمک کند. اگر فرد متوجه شد که در طول جلسات گروه درمانی احساس ناامنی یا پارانویا می‌کند، باید احساسات خود را با درمانگر در میان بگذارد.

خود آزاری

ملاقات با دیگر افرادی که با خودآزاری دست و پنجه نرم می‌کنند می‌تواند به درمانجو کمک کند کمتر احساس تنهایی کند. شنیدن چگونگی کنار آمدن آن‌ها با مشکلاتشان از جمله نکاتی عملی است که می‌تواند بسیار مفید باشد.

درمان گروهی استفاده از شیوه‌های روان درمانی و اعمال آن بر روی گروه‌های درمانی، در جهت بهبود و درمان مشکلات افراد داخل گروه می‌باشد

این مطلب را بخوانید: چگونگی برخورد با درمانجویان دشوار

کاربرد گروه درمانی چیست؟

گروه درمانی به منظور حل و درمان مشکلات، در طیف وسیع و گسترده‌ای کاربرد دارد. غالباً در شیوه گروه درمانی، درمانگر یک مسئله را ابراز می‌دارد و در ادامه سایر اعضای گروه به بحث و تبادل نظر در مورد مسئله مطرح شده می‌پردازند. ناگفته نماند که هدایت و مدیریت افراد موجود در گروه، بر عهده گروه درمانگر قرار دارد.

افراد با حضور در جلسات گروه درمانی و آشنایی با دیگر اشخاص، ضمن مطرح کردن همه مباحث در گروه، درصدد تلاش برای حل و درمان آن بر می‌آیند.

در جواب به این سوال که گروه درمانی چیست، باید عنوان نمود که روان درمانی گروهی یا گروه درمانی، استفاده از شیوه‌های روان درمانی و اعمال آن بر روی گروه‌های درمانی، در جهت بهبود و درمان مشکلات افراد داخل گروه می‌باشد.

این فرآیند درمانی به وسیله متخصصان مجرب و آموزش دیده و به منظور اصلاح و برطرف کردن مشکلات و معضلات افراد صورت می‌پذیرد. با مراجعه به مراکز گروه درمانی می‌توان درصدد درمان و حل مشکلات خود برآمده و روند معمولی و عادی زندگی را از سر گرفت.

اصول گروه درمانی

براساس  نظریه روان درمانی گروهی که توسط اروین دی. یالوم ابداع شده است ،  اصول اصلی درمانی شامل موارد زیر است :

امید را القا می کند:

یک گروه شامل اعضای مختلفی در مراحل مختلف روند درمان است. دیدن افرادی که در حال کنار آمدن با مشکلات مشابه یا بهبودی از مشکلات هستند، سبب القا امید به کسانی است که در ابتدای روند کار هستند.

مشترک بودن‌:

عضویت در گروهی از افراد که تجربه‌های یکسانی دارند‌، به افراد کمک می‌کند تا دریابند آن مشکلی که در حال عبور از آن هستند مشترک است و آن‌ها در این تجربه تنها نیستند.

تخصیص اطلاعات:

اعضای گروه می‌توانند با به اشتراک گذاشتن اطلاعات به یکدیگر کمک کنند.

نوع دوستی:

اعضای گروه می‌توانند نقاط قوت خود را به اشتراک بگذارند و به دیگران در گروه کمک کنند‌، که می‌تواند باعث افزایش عزت نفس و اعتماد به نفس در آن‌ها شود.

بررسی اثرات خانواده:

گروه درمانی از جهاتی شباهت زیادی به خانواده دارد. در داخل گروه‌، هر یک از اعضا می‌توانند نحوه تأثیر تجارب دوران کودکی در شخصیت و رفتارها را بررسی کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند یاد بگیرند که از رفتارهای مخرب یا مفید در زندگی واقعی جلوگیری کنند.

توسعه تکنیک‌های جامعه پذیری:

مجموعه گروه درمانی، مکانی عالی برای تمرین رفتارهای جدید است. این محیط ایمن و پشتیبانی کننده است و به اعضای گروه اجازه می‌دهد بدون ترس از شکست ، روش‌های جدید را در زندگی آزمایش کنند.

فواید گروه درمانی

رفتار تقلیدی:

افراد می‌توانند رفتار سایر اعضای گروه را الگوی خود قرار دهند یا رفتار درمانگر را مشاهده و تقلید کنند.

یادگیری بین فردی:

با تعامل با افراد دیگر و دریافت بازخورد از گروه و درمانگر‌، اعضای گروه می‌توانند درک بیشتری از خود داشته باشند.

انسجام گروهی:

از آنجا که گروه در یک هدف مشترک متحد شده‌اند ، اعضا احساس تعلق و پذیرش می‌کنند.

تسکین آلام‌:

تقسیم احساسات و تجربیات با گروهی از افراد می‌تواند به تسکین درد‌، احساس گناه یا استرس کمک کند.

خود آگاهی‌:

در حالی که گروه درمانی به افراد  در یک گروه پشتیبانی و راهنمایی ارائه می‌دهد‌، گروه درمانی به اعضای گروه کمک می‌کند تا درک کنند که آن‌ها مسئول زندگی‌، اعمال و انتخاب خود هستند.

این مطلب را بخوانید: چالش‎‌های اتاق درمان

روش کار گروه درمانی چگونه است‌؟

گروه‌ها می‌توانند به اندازه گروه‌های سه یا چهار نفر باشند‌، اما جلسات گروه درمانی معمولاً حدود هشت تا دوازده نفر را شامل می‌شود  (اگرچه ممکن است شرکت کنندگان بیشتری نیز حضور داشته باشند). این گروه معمولاً یک یا دو بار در هفته یا بیشتر و به مدت یک یا دو ساعت ملاقات خواهند داشت.

به گفته محققان حداقل تعداد جلسات گروه درمانی معمولاً در حدود 6 جلسه است اما معمولا بهتر است این جلسات به مدت یک سال کامل ادامه داشته باشد‌.

روان‌شناسان  همچنین یادآور می‌شوند که این جلسات ممکن است آزاد یا خصوصی باشد. در جلسات آزاد‌، شرکت کنندگان جدید می‌توانند در هر زمان عضو شوند. در یک گروه خصوصی، فقط یک گروه اصلی از اعضا برای شرکت دعوت می‌شوند.

فعالیت‌های گروه درمانی

برخی از درمانگران دوست دارند فعالیت‌های گروه درمانی را در جلسات خود بگنجانند. اهداف و انواع این فعالیت‌ها به ماهیت مشکلات موجود بستگی دارد و اغلب متناسب با نیازهای اعضا طراحی می‌شود.

فعاالیت‌های زیر در گروه درمانی محبوب هستند:

یخ شکن‌ها

یخ شکن‌ها فعالیت‌هایی است که به اعضای گروه کمک می‌کنند تا یکدیگر را بشناسند و احساس راحتی بیشتری داشته باشند. در بعضی موارد به سادگی دور زدن‌، معرفی خود و توضیح دلیل حضور درمانجو در گروه درمانی است. برخی از درمانگران بازی‌ها و فعالیت‌هایی را برای کمک به درمانجویان در احساس آرامش و معرفی روش‌های جایگزینی برای فکر کردن معرفی می‌کنند.

فعالیت مثال: بازی "دسته بندی" درمانجویان را ملزم می‌کند تا خود را در گروه‌های کوچک با توجه به موارد خاصی مانند رنگ‌های مورد علاقه ، سرگرمی‌ها ، ماه تولد و غیره دسته بندی کنند.

فعالیت‌های اعتماد سازی

این نوع فعالیت‌ها برای کمک به درمانجویان در توسعه احترام‌، همدلی و درک متقابل طراحی شده‌اند. اگر ایجاد روابط سخت باشد و یا در اعتماد به دیگران مشکل داشته باشند‌، این مورد به ویژه مفید خواهد بود.

فعالیت مثال: در بازی "میدان مین" اشیا در زمین پراکنده شده‌اند و باید درمانجو هم تیمی خود را که با چشم بسته است در اطراف اشیا هدایت کند. سپس جابجا می‌شوند و این دفعه هم‌تیمی‌ درمانجو را راهنمایی می‌کند و سعی می‌کند روی اشیا پا نگذارد.

تمرینات روانشناختی برای بینش و خودآگاهی

تمریناتی از این دست به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به درمانجو کمک کنند تا به روش‌های مختلف بیندیشد و بفهمید که چرا وی و دیگران به شیوه خاصی فکر می‌کنند یا رفتار می‌کنند.

فعالیت مثال: "تصویر آینه" درمانجو را مجبور می‌کند که به صورت دو نفره کار کنند و یکی از آن‌ها باید حرکات دیگری را تقلید کند.

اهداف گروه درمانی

از برخی جنبه‌ها‌، گروه درمانی و درمان فردی مانند یکدیگر هستند و اهداف آنها معمولاً مشابه هستند. با این حال‌، با گروه درمانی، درمانگر ممکن است از پویایی گروه استفاده کند تا به طریقی دیگر به این اهداف دست یابد.

در درمان گروهی از ویژگی پویایی گروه برای دستیابی به اهداف درمانی استفاده می‌شود.

اگر به طور کلی صحبت کنیم ، اهداف گروه درمانی عبارتند از:

1. کمک به افراد در تشخیص رفتار ناسازگار

قرار گرفتن در یک گروه و در یک محیط درمانی می‌تواند به افراد کمک کند رفتارها و تفاوت‌های خود را بهتر تشخیص دهند. از آنجا که جای مقایسه وجود دارد‌، ممکن است درمانجو بفمهد شاید آنطور که باید سازگار نیست. هدف از گروه درمانی این است که به مردم کمک کند خود و رفتارهایشان را به وضوح ببینند.

2. کمک به مشکلات عاطفی از طریق بازخورد

بحث درباره مشکلات عاطفی با درمانگر و سایر اعضای جلسه گروه درمانی، بازخورد گسترده‌ای برای درمانجو فراهم می‌کند. این بازخورد می‌تواند مشاوره‌ای از طرف درمانگر یا حتی نکات عملی ارائه شده توسط دیگران در گروه باشد که خودشان مشکل مشابهی را تجربه کرده‌اند. هدف این است که به درمانجو کمک شود روش‌های مقابله‌ای مخصوص خود را بیاموزد تا در صورت بروز مشکلات بتوانید از پس کارها برآید.

3- ارائه یک محیط حمایتی

گروه درمانی نه تنها فرصتی برای دریافت بازخورد و مشاوره است، بلکه فرصتی برای دستیابی به کمک دیگران و حمایت از آنهاست. صحبت با افرادی که مسائلی مشابه با درمانجو را پشت سر می‌گذارند به وی کمک می‌کند احساس انزوای کمتری داشته باشد و از این رو بیشتر احساس حمایت شدن می‌کند.

4- بحث و تجزیه و تحلیل گروهی

بحث گروهی تجزیه و تحلیل گروهی روش خاصی از روان درمانی گروهی است که در دهه 1940 آغاز شده است‌. بحث‌های گروهی با ترکیب بینش‌های روانکاوی و درک عملکرد فردی ، به بهبود روابط فرد با جامعه‌، خانواده و اجتماع کمک می‌کنند.

بین بحث گروهی‌، روان درمانی گروهی و گروه‌های درمانی تفاوت‌هایی وجود دارد. اصطلاحات مختلف ممکن است گیج کننده باشند…

از برخی جنبه‌ها، گروه‌های درمانی و درمان فردی مانند یکدیگر هستند و اهداف آن‌ها معمولاً مشابه هستند. با این حال، با گروه‌های درمانی، درمانگر ممکن است از پویایی گروه استفاده کند تا به طریقی دیگر به این اهداف دست یابد.

امیدواریم شما نیز با خواندن این مطلب به عنوان یک روانشناس یا مدیر مرکز روانشناسی از شیوه گروه درمانی برای درمان مراجعین خود بهره ببرید.

شما مدیر داخلی یا منشی مرکز روانشناسی هستید؟ آیا به مشاوره جذب مراجع نیاز دارید؟ همین الان تماس بگیرید: ۰۹۱۲۰۰۴۴۸۲۴

برای مشاوره رایگان سیستم مدیریت هوشمند مراکز روانشناسی بر روی لینک زیر کلیک کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

مشاوره آنلاین یا حضوری، کدام بهتر است؟

هر روش درمانی که روانشناس یا مشاور از طریق اینترنت با مراجع در ارتباط باشد را مشاوره آنلاین یا مشاوره اینترنتی می گویند، بنابراین فرایند درمان در مشاوره آنلاین با مشاوره حضوری تفاوت اساسی ندارد فقط تفاوت در شیوه ارتباط بین مراجع و درمانگر است.

با شرایط امروزی و سرعت گرفتن پیشرفت تکنولوژی در زندگی انسان‌ها، مشاوره آنلاین و تلفنی بیشتر مورد استقبال افراد قرار گرفته است. اگر چه این نوع مشاوره قبلا هم انجام می شده اما خیلی از افراد ترجیح می دادند که جلسات مشاوره خود را به صورت حضوری دریافت کنند.

دسترسی به اینترنت باعث شده بحث مشاوره آنلاین به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد

هر کدام از مشاوره‌ها چه حضوری و چه آنلاین مزایا و معایب زیادی دارد. اما با توجه به زندگی مدرن امروزی جلسات مشاوره آنلاین بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به آماری که امروزه از مشاوره‌ها به دست آمده است بیشتر افراد از جلسات مشاوره آنلاین استفاده می کنند و فقط کسانی که از مشکلات سخت روانی مانند افسردگی شدید یا استرس و اضطراب غیرقابل کنترل رنج می‌برند جلسات مشاوره‌های خود را حضوری دریافت می‌کنند.

با پیشرفت تکنولوژی و فراگیر شدن دسترسی به اینترنت و شبکه‌های مجازی، مشاوره آنلاین با مشاور، به صورت جدی مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. روشی که گرچه در ابتدا مخالفان و موافقان زیادی داشت، اما قابل انکار نیست که دسترسی بسیاری از افراد را به مشاوره آسان‌تر کرده و با فراهم کردن قابلیت‌های متنوع، رضایت مراجعان را جلب نموده است. بدون شک مشاوره حضوری و مشاوره آنلاین هرکدام معایب و مزایایی، چه برای مراجع و چه برای متخصص روانشناس در پی خواهند داشت.

پیشنهاد می‌شود این مطلب را بخوانید: مشاوره آنلاین روانشناسی چیست؟|معایب و مزایای مشاوره آنلاین روانشناسی

مشاوره حضوری بهتر است یا مشاوره آنلاین؟

مشاوره‌ی آنلاین حداقل به یک دلیل ساده جزء ضروریات دنیای مدرن است: اکثر افراد به روش دیگری نمی‌توانند برای رفع مشکلات خود کمک بگیرند. فقط یک سوم افرادی که از اختلال‌های روانی جدی یا استرس شدید رنج می‌برند، برای درمان مناسب اقدام می‌کنند.

بهره‌گیری از خدمات مشاوره آنلاین روانشناسی به لطف رسانه‌های اجتماعی، کسب و کارهای آنلاین و مشاغل اینترنتی به تازگی با استقبال قابل توجهی شده است. پزشکان و مشاوران مجرب و دارای مجوز خدمات آنلاین را به مراجعین ارائه می‌دهند و عارضه‌های بالینی فردی مانند افسردگی، اختلال دوقطبی و اضطراب را درمان می‌کنند.همچنین مشاوره آنلاین می‌تواند برای حل مشکلات خانوادگی و زناشویی یا مشاوره پیش از ازدواج نیز موثر و مفید باشد.

خدمات مشاوره‌ی اینترنتی به اندازه‌ی مشاوره‌ی حضوری موثر است. نتایج پژوهش‌های گسترده و مهم بیانگر آن است که تفاوت بین مراجعه‌ی حضوری به مشاور و رفتاردرمانی شناختی آنلاین ناچیز است و در بسیاری از موارد هیچ تفاوتی وجود ندارد. مشاوره‌ی آنلاین در بعضی موارد مزایای بیشتری دارد و بیماران در مشاوره‌ی اینترنتی بیشتر احساس راحتی می‌کنند.  

البته قرار نیست مشاوره‌ی آنلاین جایگزین مشاوره‌ی حضوری شود، اما مشاوره‌ی اینترنتی تناسب بیشتری با سبک زندگی انسان مدرن دارد. برای انتخاب بهترین روش، چه به عنوان مراجع، چه به عنوان مشاور، باید نقاط ضعف و قوت هر روش را با توجه به شرایط خود بسنجید.

هر کدام از مشاوره‌ها چه حضوری و چه آنلاین مزایا و معایب زیادی دارد. اما با توجه به زندگی مدرن امروزی جلسات مشاوره آنلاین بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به آماری که امروزه از مشاوره ها به دست آمده است بیشتر افراد از جلسات مشاوره آنلاین استفاده می کنند و فقط کسانی که از مشکلات سخت روانی مانند افسردگی شدید یا استرس و اضطراب غیرقابل کنترل رنج می‌برند جلسات مشاوره‌ای خود را حضوری دریافت می‌کنند.

با توجه به رونق کسب و کارهای اینترنتی ، مشاوره‌های آنلاین نیز جزء این دست از مشاغل قرار می‌گیرد. روانشناسان و مشاوران حاذق و مجرب در زمینه های مختلفی چون مشکلات فردی ، خانوادگی ، ازدواج و … به راحتی به مراجعین خود مشاوره های کارآمدی می دهند و مشکلاتی که بر سر راه آنها قرار دارد را از میان بر می‌دارند.

در زندگی مدرن امروزی مشاوره آنلاین بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

• مزایای مشاوره آنلاین:

۱. احساس بهتر:

از جمله مزایایی که مشاوره آنلاین دارد این است که خیلی از افراد بنا به دلایل مختلف نمی‌توانند از مشاوره حضوری استفاده کنند. مثلاً در مشاوره حضوری احساس راحتی نمی کنند و نمی تواند با مشاور خود ارتباط برقرار کند. اما وقتی جلسه مشاوره به صورت آنلاین باشد استرس کمتری دارند و راحت‌تر می‌تواند مشکل خود را با مشاور خود در میان بگذارند و آن را حل کنند.

۲. هزینه مشاوره:

همانطور که می‌دانید برای حل یک مشکل حداقل باید سه الی چهار جلسه مشاوره انجام شود که نتیجه داشته باشد. با توجه به بالا رفتن هزینه‌ها، هزینه مشاوره حضوری نیز افزایش پیدا کرده است و اکثر افراد توانایی دریافت چندین جلسه مشاوره حضوری را ندارند. در چنین شرایطی مشاوره آنلاین بهتر است. چون هزینه یک جلسه مشاوره آنلاین تقریباً نصف مشاوره حضوری است و این باعث می‌شود افراد مشکلات خود را به صورت آنلاین با مشاوران و روانشناسان در میان بگذارند و آنها را حل کنند.

۳. در دسترس بودن مشاوران و داشتن جلسات مشاوره بیشتر:

از نکات مثبتی که مشاوره آنلاین دارد در دسترس بودن مشاوره و روانشناسی می باشد. مراجع‌ها می توانند در اکثر مواقع با مشاوران خود در ارتباط باشند و شرایط سخت و بحرانی را با کمک گرفتن از آنها پشت سر بگذارند. گاهی اوقات مراجعان احتیاج دارند که در هفته چندین بار با مشاور خود صحبت کنند و مشاوره آنلاین شرایط را برای آنها فراهم می‌کند.

۴. امکان گرفتن مشاوره از چندین مشاور در زمینه‌های مختلف:

گاهی اوقات پیش می آید که فرد چندین مشکل را با هم داشته باشد و یک مشاور در همه زمینه‌ها تخصص نداشته باشد که به او کمک کند. مشاوره آنلاین به فرد این امکان را می‌دهد که در چنین شرایطی با چندین مشاور صحبت کند و بنا به نوع مشکل خود مشاور خود را انتخاب کند و سریع‌تر مشکلاتش را حل کند.

مراجع‌ها می‌توانند در اکثر مواقع با مشاوران خود در ارتباط باشند و شرایط سخت و بحرانی را با کمک گرفتن از آنها پشت سر بگذارند

• مزیت مشاوره حضوری نسبت به مشاوره آنلاین چیست؟

مزیتی که مشاوره حضوری نسبت به مشاوره آنلاین دارد این است که با توجه به تجربه و قدمتی که مراکز مشاوره حضوری نسبت به مشاوره آنلاین دارند ، فرد می‌تواند در زمینه بعضی از مشکلات لازم است مهارت‌های جدیدی را یاد بگیرد به راحتی در جلسات مشاوره حضوری از روانشناسان و مشاوران خود بیاموزند و آنها را تقویت کنند و در نهایت مشکلات خود را راحت‌تر حل کنند.

پیشنهاد می‌شود این مطلب را بخوانید: ویژگی‌های یک مرکز مشاوره خوب چیست؟[هفت ویژگی برای یک مرکز مشاوره مناسب]

با توجه به مواردی که گفته شد خوب است مدیریت مراکز روانشناسی امکان مشاوره آنلاین را نیز برای درمانجویان فراهم نماید تا درمانجویان که به هر دلیل امکان مشاوره حضوری را ندارند از مزیت‌های آن بهره ببرند.

امیدواریم این مطلب راهنمای مناسبی برای تصمیم گیری جهت راه‌اندازی امکانات مشاوره آنلاین برای مطب یا مرکز روانشناسی شما باشد.

شما مدیر داخلی یا منشی مرکز روانشناسی هستید؟ آیا به مشاوره جذب مراجع نیاز دارید؟ همین الان تماس بگیرید: ۰۹۱۲۰۰۴۴۸۲۴

برای مشاوره رایگان سیستم مدیریت هوشمند مراکز روانشناسی بر روی لینک زیر کلیک کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک