مجله روانشناسی

مدیریت مراکز روانشناسی

۸ مطلب در دی ۱۳۹۸ ثبت شده است

9 نکته برای جلب اعتماد بیماران

احتمال اینکه پزشکی با تقلب بتواند در حرفه خود به صورت موفق باقی بماند خیلی پایین است. بیماران دوست دارند به کسانی مراجعه کنند که قابل اعتماد باشد.

پزشکانی که تازه می خواهند کار خود را آغاز کنند همیشه بین انتخاب مسیر صادقانه جلو رفتن و یا از شگردهای ناصادقانه استفاده کردن٬ در تردید هستند.

جلب اعتماد بیمار مهمترین گام در فرایند درمان است٬ در ادامه به ۹ نکته الهام گرفته از علم روان‌شناسی اشاره خواهیم کرد که به شما کمک می‌کنند در یک چشم به‌هم زدن اعتماد بیماران را جلب کنید.

۱) برهان اجتماعی ارائه دهید

اثر ارابه ای (bandwagon effect) مردم را وادار می‌کند روندها و ایده‌هایی که دیگران پذیرفته‌اند را بپذیرند (برای مثال، رواج تیپ لباس پوشیدن هنرپیشه ها). هنگامی که می‌بینیم دیگران ــ خصوصا آنهایی که مورد اعتماد ما هستند ــ با پوشیدن، استفاده کردن، یا تمجید کردن از چیزی آن را تایید می‌کنند، نظرمان در مورد آن چیز تحت تاثیر قرار می گیرد.

مدیریت مطب یا کلینیک باید با استفاده از نظرات بیمارانتان در مورد مطب یا کلینیک، از قدرت «اثر ارابه ای» و برهان اجتماعی بهره بگیرید. حتما به بیماران در رسیدن به سلامتی کمک کرد‌ه‌اید؟ پس از آنها بخواهید پاراگرافی کوتاه در مورد کارتان بنویسند و آن را بر روی صفحه پروفایل‌تان به اشتراک بگذارید تا همه ببینند. بیماران احتمالی که بدون شور و شوق به سراغ شما می‌آیند، شاید پس از خواندن چندین متن ستایش، با اشتیاق بیشتری به سراغ شما بیایند (خصوصا اگر فرد مراجعه کننده به شما را بشناسند یا روابط مشترکی با او داشته باشند).

۲) معتبر بودن‌تان را ثابت کنید

انسان‌ها ذاتا از ناشناخته‌ها هراس دارند. در زمان‌هایی که همچنان در عصر شکار زندگی می‌کردیم این خصیصه به ما کمک کرد که توسط حیوانات ترسناک با دندان‌های تیز خورده نشویم. 

امروزه، احتمال اینکه توسط یک شیر بلعیده شویم بسیار کاهش یافته است، اما احتمال اینکه فردی سرمان کلاه بگذارد بسیار بالاست. از این رو، بیماران در اعتماد کردن به پزشکانی که اعتبارشان ثابت نشده است بسیار محتاط هستند. ارائه داده‌های عینی توسط مدیریت مطب یا کلینیک در مورد نتایجی که در کسب آنها نقش داشته‌اید – به خصوص اگر در قالب رپورتاژ آگهی این کار را انجام دهید – می‌تواند بیماران احتمالی را به سمت شما جلب کند، ‌و شما را یک قدم به اعتماد نزدیک‌تر.

۳) در چشمان‌شان نگاه کنید

هنگامی که انسان‌ها دروغ می‌گویند اغلب چشمان‌شان این طرف و آن طرف می‌رود، یا بر زمین متمرکز می‌شود. به همه جا نگاه می‌کنند، به جز فردی که در حال دروغ گفتن به او هستند.

برقرار نکردن ارتباط چشمی باعث بوجود آمدن ذهنیت‌های منفی دیگری نیز می‌شود.

هنگام جلب اعتماد بیماران ، ارتباطات غیر کلامی درست به اندازه حرف‌های‌تان حائز اهمیت هستند با این حال، بیش از حد خیره شدن در چشمان بیماران احتمالی باعث می‌شود احساس ناخوشایندی به آنها دست دهد. مدیریت مطب یا کلینیک  باید به پرسنل خصوصا پزشکان پیشنهاد کند که برای جلب اعتماد و ابراز اعتماد به‌نفس، ارتباط چشمی به مدت ۷ تا ۱۰ ثانیه کافی است.
 

۴) بحث را به تجربه‌های ناخوشایند بکشید

شاید پزشک دیگری در حوزه کار شما در درمان بیمار اشتباه کرده باشد؟ آنها را ترغیب کنید تا در مورد تجربه‌‌شان، و تاثیر این تجربه بر توانایی‌شان در اعتماد کردن به پزشکان حرف بزنند.

این موضوع شاید بر خلاف روال معمول به نظر برسد، اما پرس‌وجو در مورد هیجان‌های منفی بیماران احتمالی می‌تواند مسیر رسیدن به اعتماد را هموار کند. با بررسی دقیق این موضوع که پزشک قبلی مشخصا کجا مرتکب اشتباه شده است می‌توانید به‌طور کاملا آگاهانه به بیمارتان وعده دهید که شما نیز مرتکب این اشتباه نخواهید شد.

مردم ذاتا با توجه به رابطه‌ای که در کودکی با مراقب اولیه‌شان داشته‌اند، کمتر یا بیشتر اعتماد می‌کنند. لازم نیست در مشکلات دوران کودکی بیمار سرک بکشید (و نباید این کار را انجام دهید)، اما اگر با فردی سر و کار دارید که ذاتاً غیر قابل اعتماد است، می‌توانید باملایمت او را نسبت به این گرایش آگاه کنید.

ه دلیل اینکه نمایش های ذهنی‌مان کاملا خودکار هستند و به‌صورت آگاهانه درک نمی‌شوند، با انتقال آنها به آگاهی هوشیار می‌توانیم با تاثیراتی که بر برداشت ما از رویدادها و اعمال می‌گذارند مبارزه کنیم. به عبارت دیگر،مدیریت مطب یا کلینیک با نمایان ساختن تمایل بیمار به بی‌اعتمادی، به او کمک نماید برداشتش از شما و مطب یا کلینیک تان را از نو ارزیابی کند.

۵) از تناقض دوری کنید

اعتماد پایدار و کامل یک روزه به دست نمی‌آید. اثبات کردن خود به دیگران به منظور جلب اعتماد آنها روزها، ماه‌ها، یا حتی سال‌ها طول می‌‌کشد.

ثبات عامل کلیدی در جلب اعتماد است. در دراز مدت، باید شرایط خواسته بیمارتان را برآورده کنید و وعده‌های بسیاری را که طی فرایند درمان داده‌اید محقق کنید. با این حال، در دوره‌ای بسیار کوتاه نیز می‌توانید اعتبارتان را ثابت کنید.

۶) به آنها ایمان داشته باشید

پدیده روانشناختی که در اینجا ایفای نقش می‌کند به عنوان اثر Pygmalion شناخته می‌شود. بر اساس این پدیده «افراد به شیوه‌ای با دیگران رفتار می‌کنند که سازگار با انتظارات‌شان باشد و طرف مقابل را وادار می‌کنند به شکلی رفتار کند که آن انتظارات برآورده شوند». بنابراین اگر تصور کنید که فردی قابل اعتماد است، همینطور با آنها رفتار خواهید کرد. همچنین به دلیل اینکه به شیوه‌ای با آنها رفتار می‌کنید که گویی قابل اعتماد هستند، احتمال اینکه آنها نیز رفتار مشابهی داشته باشند بالا خواهد رفت.
 

۷) شایسته باشید

بدیهی است که اگر در مدیریت مطب یا کلینیک و درمان بیماران خوب نباشید، بیماران احتمالی به شما اعتماد نخواهند کرد؛ و صادقانه بگویم، نباید هم اعتماد کنند.

بنابراین، این که می گوییم باید در مدیریت مطب یا کلینیک حرفه ای باشیم به چه معناست؟ در اینجا فهرستی از مهارت‌هایی که باید کسب کنید را ارائه می‌کنیم:

پرسیدن سئوالات فنی درست

گوش دادن به بیمار، و هدایت مباحث مطابق با آنچه برای آنها اهمیت دارد

ارائه پاسخ‌های اندیشمندانه به مخالفت‌ها و داشتن پاسخ‌های آماده برای ارائه در صورت نیاز

ارائه کردن دلایل متناسب برای مجاب کردن بیمار

۸) نگرانی واقعی‌تان را ابراز کنید

اعتماد اغلب دیگران را وادار می‌کند جزئیات زندگی‌شان را در میان بگذارند، یا اطلاعاتی که همه نمی‌دانند را افشا کنند. بدون شک اگر باور نداشته باشند فردی که به حرف‌های‌شان گوش می‌دهد به موضوع اهمیت می‌دهد، یا دست‌کم همدردی می‌کند، این کار را انجام نمی‌دهند.

 خیرخواهی ــ که به عنوان «برداشت ما از اینکه فرد مورد اعتماد به اندازه کافی نگران رفاه ما هست که منافع ما را به پیش ببرد، یا دست‌کم مانع پیشرفت آنها نشود» توصیف می‌شود ــ یکی از مولفه‌های حیاتی برای جلب اعتماد است. درمان بیمار نیز کاملا به پیشبرد آسایش و آرامش انسانها مربوط می‌شود.

اشتباه بزرگی می کنید اگر حواستان به بیماران فرصت و مشکلات آنها نیست. بهترین پزشکان آنهایی هستند که بیش از همه چیز برای کمک به بیماران نگران هستند و این همدلی و علاقه مندی آنها با جلب اعتماد بیماران جبران می شود.
 

۹) لبخند بزنید

اعتماد موضوع مهمی است اما این بدین معنا نیست که وقتی درگیر تلاش برای جلب اعتماد بیماران هستید باید کاملا جدی به نظر برسید. درواقع، یک قیافه بیش از حد محزون معمولا نتیجه معکوس به همراه دارد. تجربه ثابت کرده است، یک لبخند (با استناد به گذشته) به بیماران کمک کرده است که تصمیم بگیرند به پزشکان اعتماد کنند. تحقیقات دیگری نشان داده اند که یک لبخند ساده و معمولی ۱۰ درصد بیشتر می تواند اعتماد جلب کند.

از طرفی، اعتماد یک روزه بدست نمی آید، اما می توان پایه و اساس اعتماد را یک روزه بنا کرد. از این نکات برای رسیدن هرچه سریع تر به وضعیت پزشک قابل اعتماد برای بیمار فرصت استفاده کنید. 

لطفا نظر خود را درباره این پست در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید: ورود به اینستاگرام

سیستم مدیریت مطب، کلینیک و بیمارستان دکتر لینک سیستمی با انعطاف پذیری بسیار بالا  جوابگوی تمامی تخصص های پزشکی می باشد.

مقالات مرتبط:

هفت فعالیت حیاتی در مدیریت مطب و کلینیک

چه زمانی برای توسعه کسب و کار کلینیک مناسب است؟

چهار قدم برای متمایز شدن از سایر مراکز درمانی

چطور انگیزه کارمندان کلینیک را افزایش دهیم؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

چهار روش ساده یافتن بیمار

بعد از درمان بیماران مهم‌ترین فعالیت یک کلینیک، یافتن بیماران جدید است. شاید بهتر باشد به جای «یافتن بیمار» از اصطلاح «خرید بیمار» استفاده کنیم. چرا؟ یافتن و جذب بیمار نیاز به صرف وقت و هزینه دارد. اگر همیشه به‌یاد داشته باشیم که همیشه باید در حال «خرید بیمار» باشیم، وقت و هزینه لازم را اختصاص خواهیم داد. همچنین همیشه در حال یافتن روش‌های ارزان‌تر و به‌صرفه‌تر جذب بیمار خواهیم بود.

اگر مدیر کلینیک یا مطب جدیدی هستید کارتان سخت‌تر است؛ چون از منابع و بودجه محدودتری برخوردار هستید. راهکار بسیاری از کارآفرینان تازه‌کار آن است که در فروش‌های اول هیچ سودی دریافت نکنند تا مراجعه کننده به بیمار وفادار تبدیل شود و کم‌کم به کلینیک یا مطب سود برساند. این کار بسیار هوشمندانه است.

اگر بیماران وفادار کافی ندارید از چهار روش «جذب بیمار» استفاده کنید هرچه زودتر بیمارانی داشته باشید که به شما وفادار باشند.

1. تبلیغات

تبلیغات برای بسیاری از مدیران تازه‌کار بسیار ترسناک به‌نظر می‌رسد. کلید تبلیغات موفق، ‌جذب بیمار در ازای مبلغی است که هزینه می‌کنید. پس باید خیلی تحقیق کنید تا بتوانید در تبلیغات خود حرفی بزنید که برای بازار هدف جذاب و انگیزاننده باشد. اگر نتوانید در چند جمله ارزش خدماتتان را به مخاطب خود نشان بدهید، هیچ‌وقت در تبلیغات موفق نخواهید بود.

از انواع تبلیغات می توان به تبلیغات در مجله ها و روزنامه ها، تبلیغات در سایتهای مرتبط حوزه پزشکی، تبلیغات در شبکه های اجتماعی اشاره کرد. 

تبلیغات رادیویی

تبلیغات رادیویی می‌تواند یک گزینه پربازده باشد که بسیاری از پزشکان از آن اطلاع ندارند. اغلب می‌توانید به جای تبلیغات محض، مبلغی بپردازید و یک برنامه آموزشی کوتاه داشته باشید که درنهایت خدمات شما را تبلیغ می‌کند. حتی بسیاری از این برنامه‌ها یک مجری در اختیار شما قرار می‌دهند که سوالات موردنظرتان را می‌پرسد و شما پاسخ می‌دهید. این نوع برنامه‌ها خیلی جذاب‌تر است و باعث جذب بیمار بیشتر می‌شود.

تبلیغ در مجلات و روزنامه‌ها

اگرچه اشتراک افراد در روزنامه‌ها در سال‌های اخیر کاهش یافته است، اما هنوز هم گزینه ارزشمندی برای جذب بیماران جدید است. اگر بازار هدف‌تان افراد 55 سال به بالا هستند، شاید ترجیح دهید که در روزنامه‌های محلی یا نشریات تخصصی تبلیغ کنید، زیرا مصرف‌کنندگان قدیمی‌تر هنوز برای کسب اطلاعات به آن‌ها تکیه می‌کنند.

تبلیغات اینترنتی

تبلیغات در رسانه‌های آنلاین شاید بیشترین بازده را داشته باشد. البته به بازه سنی بیماران شما بستگی دارد. در اینستاگرام و سایت‌های مختلف تبلیغ کنید تا ببینید کدام بازده بیشتری دارد.

2. شبکه‌سازی

جذب بیماران با استفاده از شبکه‌سازی و ارتباطات، نه تنها روشی ارزان برای جذب بیمار جدید است، بلکه راهی برای جذب بیماران وفادار است. بیماران معرفی‌شده با گذشت زمان تمایل بیشتری برای مراجعه پیدا می‌کنند و در نتیجه به منبعی برای معرفی بیماران بیشتر تبدیل می‌شوند.

در تمام مناسبت‌ها، رویدادها و همایش‌های مربوط به کارتان شرکت کنید. حتی در نمایشگاه‌های به‌عنوان بازدیدکننده حضور داشته باشید و سعی کنید با همکاران زیادی آشنا شوید.همکاران مرتبط با تخصص شما می‌توانند  شما را به بیماران توصیه کنند.

همچنین از بیماران راضی خود بخواهید که بیماران جدیدی را به شما معرفی کنند. همچنین باید روش‌هایی برای تشکر از بیماران خود به دلیل حمایت همیشگی‌ آن‌ها از کلینیک یا مطب تان پیدا کنید.

3. مشارکت انتفاعی

یک روش بسیار سریع برای جذب بیمار«مشارکت انتفاعی» است. در این روش، کسب‌وکار دیگری که مخاطبان هدفش با شما یکسان است، از پایگاه داده‌ای که برای خود ایجاد کرده، برای ارتقای کسب‌وکار شما استفاده می‌کند.

شاید در انتهای خبرنامه یا بسته‌های پستی خود محصول شما را با یک هدیه یا تخفیف ویژه معرفی کند. مثلا یک آزمایشگاه تشخیص پزشکی می‌تواند تخصص و خدمات کلینیک شما را تبلیغ کند و سود دریافت کند. مثال دیگر پزشکانی است که می‌توانند خدمات شما را معرفی کنند. برخی از سایت‌ها هم شاید حاضر باشند شما را به کاربران خودشان معرفی کنند. واضح است که این کار را زمانی انجام می‌دهند که سود قابل‌توجهی برای خودشان داشته باشد.

برای اینکه کسب‌وکار دیگری را در کار خود دخیل کنید به او پیشنهاد دهید که هزینه‌های پستی یا هزینه ارسال ایمیلش را پرداخت می‌کنید؛ همچنین درصدی از فروش خود را به صاحب آن کسب‌وکار بدهید.

4. اتحاد استراتژیک

گامی فراتر در مشارکت ایجاد رابطه‌ای است که معمولا به آن «اتحاد استراتژیک» می‌گویند. مشارکت انتفاعی معمولا یک همکاری کوتاه‌مدت است؛ ولی اتحاد استراتژیک ممکن است سال‌ها به طول انجامد. برای مثال، شاید یک متخصص و یک آزمایشگاه تشخیص مدام بیماران خود را که به خدمات بیشتر نیاز دارند، به یکدیگر معرفی کنند.

این نوع همکاری می‌تواند یک مزیت بزرگ نسبت به رقیبان باشد. البته تشکیل اتحاد استراتژیک کاری سخت و زمان‌بر است. لازم است اعتماد یک کسب‌و‌کار دیگر را جلب کنید و نشان دهید تمام تلاش خود را برای کمک، انجام می‌دهید.

اگر از تمام روش‌های جذب بیمار استفاده نمی‌کنید، سود قابل‌توجهی را از دست خواهید داد. پس از همین الان «خریدن بیمار» را به یکی از اولویت‌های خود تبدیل کنید.

لطفا نظر خود را درباره این پست در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید: ورود به اینستاگرام

سیستم هوشمند جذب بیمار دکتر لینک، راهکاری برای افزایش بیمار در مطب ، کلینیک و بیمارستان

مقالات مرتبط:

استراتژی موثر برای بازاریابی و تبلیغات خدمات درمانی

نکاتی برای ارائه خدمات عالی به بیماران

استراتژی‌هایی برای جذب بیمار بوسیله برندینگ احساسی

پیامدهای نارضایتی بیماران از مطب یا کلینیک

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

هفت فعالیت حیاتی در مدیریت مطب و کلینیک

اگر مایل هستید به شکلی عالی مطب یا کلینیک تحت نظارت خود را مدیریت کنید باید یک سری از فعالیت ها را به نحو احسن انجام دهید و درآنها عملکرد قابل قبولی داشته باشید. این فعالیت ها شامل هفت حوزه می شود. عدم وجود هر یک از این هفت فعالیت حیاتی منجر به ناکامی مدیریت مطب و کلینیک می شود.

1. برنامه‌ریزی کنید

برنامه‌ریزی یکی از مهارت‌های کلیدی مدیریت مطب و کلینیک و نخستین فعالیت حیاتی است. توانایی برنامه‌ریزی دقیق و پیشاپیش همه مواردی که می‌خواهید و باید انجام دهید این امکان را فراهم می‌کند تا بسیار بیشتر از کسی که بدون برنامه عمل می‌کند، ‌موفق شوید.

قانون موفقیت در مدیریت این است که «افکارتان را روی کاغذ بیاورید». اهدافتان را بنویسید و دقیقا مشخص کنید که می‌خواهید به چه مواردی دست یابید. فهرستی دقیق و جزئی از هر گام لازم برای دستیابی به اهداف تهیه کنید. چک‌لیستی از آن فعالیت‌ها به ترتیب زمانی تهیه کنید تا دستورالعمل یا برنامه‌ کاری شود که گام به گام از آن پیروی می‌کنید.
هر چه افراد شفافیت بیشتری نسبت به اهداف و برنامه‌‌ها داشته باشند، کارهایشان را سریع‌تر و بهتر انجام می‌دهند.

2. سازمان‌یافته باشید

دومین فعالیت حیاتی مدیریت مطب و کلینیک سازماندهی است. وقتی برنامه‌ریزی را انجام دادید، باید افراد، پول، منابع و امکانات لازم را گرد هم آورید تا برنامه را به واقعیت تبدیل کنید.

یک مدیریت مطب و کلینیک موفق مهارت زیادی در برنامه‌ریزی و سازماندهی دارند؛ در نتیجه، می‌توانند کارهای افراد زیادی را با هم یکپارچه و هماهنگ کنند و وظایف بسیار پیچیده را انجام دهند.

دوباره تاکید می‌ شود که کلید سازماندهی مناسب «ثبت افکار روی کاغذ» است. درباره کارهایی که باید انجام شود با همه افرادی که نقش مهمی در انجام برنامه دارند، صحبت کنید. هر چه قبل از شروع کار زمان بیشتری را صرف برنامه‌ریزی و سازماندهی کنید، احتمال موفقیتتان بیشتر می‌شود.

3. بهترین افراد را پیدا کنید

سومین فعالیت حیاتی مدیریت مطب و کلینیک کارمندیابی یا استخدام است. انتخاب افراد مناسب برای دستیابی به اهداف تعیین‌شده، محور موفقیت مدیریت مطب و کلینیک است. در بسیاری از موارد گماردن شخصی ضعیف و بی‌کفایت در یک شغل کلیدی می‌تواند باعث شکست کل شرکت شود. مطبوعات مالی همواره داستان‌هایی درباره مدیران ارشدی منتشر می‌کنند که تصمیمات بدی اتخاذ کرده‌اند و شرکت‌‌های عظیم را به ورشکستگی کشانده‌اند.
برای ارائه ارزشمندترین کمک به سازمان باید با بهترین افراد مصاحبه کرده و آن‌ها را استخدام کنید. هم‌زمان باید افرادی که توانایی کار عالی برای دستیابی به اهداف ندارند را اخراج کنید.

4. واگذار کنید

چهارمین فعالیت حیاتی مدیریت مطب و کلینیک، واگذاری است. واگذاری مهارتی مهم است که باید وقت بگذارید و آن را بیاموزید زیرا شما را قادر می‌سازد تا بهره‌وری را به حداکثر برسانید و بهترین نتیجه را از کارمندان و افراد زیردستتان دریافت کنید.

5. بر کار مسلط باشید

پنجمین فعالیت حیاتی مدیریت مطب و کلینیک،‌ نظارت است. نظارت مستلزم این است که افراد انتظاری که از آن‌ها دارید و معیار عملکرد مورد نظرتان را دقیقا بدانند. سپس آن‌ها را کنترل می‌کنید تا مطمئن شوید که کار در زمان معین و با معیارهای توافق‌شده انجام می‌شود.
وقتی افراد درمی‌یابند آنقدر به کارشان اهمیت می‌دهید که به شکلی منظم روند پیشرفت آن را کنترل می‌کنید، احتمال بیشتری وجود دارد که کار را عالی و طبق برنامه انجام دهند.


6. افراد را آگاه نگه‌ دارید

ششمین فعالیت حیاتی مدیریت مطب و کلینیک گزارش‌دهی است. وقتی کار خوبی انجام می‌دهید یا حتی وقتی با مشکلات و دشواری‌هایی روبه‌رو می‌شوید، لازم است که افراد اطرافتان از روند کارها چه خوب و چه بد آگاه باشند.

همچنین باید رابطه خوبی با همکاران خود داشته باشید، یعنی افرادی که تحت کنترل شما نیستند اما باید بدانند مشغول انجام چه کاری هستید تا کارهای خود را با استاندارد بالا و قابل قبولی انجام دهند.
در نهایت، مدیریت «درهای باز» را با کارمندانتان تمرین کنید. هر آنچه روی می‌دهد را با کارمندان خود در میان بگذارید: خوب، بد و زشت را. بر اساس مصاحبه‌ها و مطالعاتی که هر سال درباره «بهترین مکان برای کار» انجام می‌شود، کارمندان شاد عقیده دارند که همیشه «در جریان» کارهایی که بر کار و شرکت اثر می‌گذارد، قرار می‌گیرند.

 

7. معیارهای شفافی تعیین کنید

هفتمین فعالیت حیاتی مدیریت مطب و کلینیک ارزیابی است. همان‌طور که قبلا اشاره کردم در این مرحله معیار کارهایی که باید انجام شود را تعیین می‌کنید تا همه کارمندان نحوه ارزیابی عملکردشان را به دقت بدانند.
حتما این ضرب‌المثل را شنیده‌اید که «اگر چیزی قابل ارزیابی نباشد، قابل مدیریت نیست». خود و کارمندانتان را مجبور کنید که برای هر کار عددی را در نظر بگیرند. خبر خوب اینکه همه فعالیت‌‌های کاری معمولا با اعداد مالی قابل ارزیابی هستند؛ اما اگر با اعداد مالی قابل سنجش نباشند با ارقام دیگری قابل ارزیابی هستند. وظیفه شما این است که به عنوان مدیریت مطب و کلینیک به افراد کمک کنید تا برای ارزیابی یک عملکرد در حوزه‌ای خاص، عدد مناسبی را انتخاب کنند و سپس بر دستیابی به آن عدد یا فرا رفتن از آن تمرکز کنند.

پس همین امروز متعهد شوید که فعالیت‌های حیاتی مدیریت مطب و کلینیک یعنی برنامه‌ریزی، سازماندهی، استخدام، واگذاری، نظارت، گزارش‌دهی و ارزیابی را بهبود بخشید و سپس خود را وقف پیشرفت مداوم و بی‌پایان در هر یک از این حوزه‌‌ها کنید.

لطفا نظر خود را درباره این پست در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید: ورود به اینستاگرام

سیستم مدیریت مطب، کلینیک و بیمارستان دکتر لینک سیستمی با انعطاف پذیری بسیار بالا  جوابگوی تمامی تخصص های پزشکی می باشد.

مقالات مرتبط:

چه زمانی برای توسعه کسب و کار کلینیک مناسب است؟

چهار قدم برای متمایز شدن از سایر مراکز درمانی

چطور انگیزه کارمندان کلینیک را افزایش دهیم؟

چرا بیماران شما ناراضی هستند؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

چه زمانی برای توسعه کسب و کار کلینیک مناسب است؟

آیا شما به عنوان مدیریت کلینیک که صاحب یک کلینیک کوچک است، به فکر توسعه دادن کار خود هستید؟ انتخاب شما منطقی و درست است، چرا که پیشرفت تکنولوژی در حال توسعه دادن تجهیزات و تکنولوژی پزشکی است و همچنین جمعیت بسیاری از کشورها به سمت سالخوردگی می‌رود که این خود به معنای مراجعه بیشتر بیماران به مطب‌ها و کلینیک ها است.
گسترش کسب و کار کلینیک، می‌تواند از طرق مختلفی حاصل شود. یکی از این طرق، انتخاب محل بهتر برای کلینیک و قرار دادن بیشتر آن در معرض دید است. همچنین می‌توان فضای کلینیک را توسعه داد و به این طریق ظرفیت بیشتری برای ارائه خدمات وسیع‌تر فراهم آورد، اما قدم اول، این است که اصلاً متوجه شوید آیا وقتش است که کار خود را گسترش دهید یا خیر؟ برای پی بردن به اینکه آیا این زمان مناسب فرا رسیده است، چند سؤال زیر را از خود بپرسید:

- آیا کلینیک شما به سوددهی رسیده است؟
- آیا فکر می‌کنید بهتر است به محل دیگری از شهر بروید تا کلینیک بیشتر در معرض دید قرار گیرد و بیمارانتان افزایش یابند؟
- آیا فکر می‌کنید بهتر است فضای کلینیک بزرگ‌تر شود؟
- آیا تصمیم دارید تجهیزات مدرن‌تری را به کلینیک خود بیاورید؟
اگر پاسخ شما به این سؤال‌ها مثبت است، وقتش فرا رسیده است که کسب و کار خود را گسترش دهید. حالا وارد مرحله بعد می‌شویم و آن این است که چگونه باید این کار را انجام دهید؟

 

تغییر محل کلینیک
گاهی به عنوان مدیریت کلینیک به جایی می‌رسید که می‌بینید کلینیک شما دیگر کشش سابق را ندارد. برای مثال فضای آن برای کار شما کوچک است یا در منطقه‌ای که برای شما مناسب است قرار ندارد. در این شرایط تغییر محل کلینیک، راه‌حلی است که به ذهن می‌رسد و به شما کمک می‌کند که بر این محدودیت‌ها فائق آیید. محل ایده آل برای کلینیک که به افزایش دیدرس و در نتیجه افزایش بیماران آن کمک می‌کند، محلی است که از محل عبور و مرور افراد مشاهده می‌شود و همچنین دسترسی آن از نقاط مختلف شهر راحت است.
اگر کلینیک شما در محل سابق خود موفق بوده است، بهتر است برند خود را در محلی که به آن مراجعت می‌کنید هم حفظ کنید. خبر خوب این است که با داشتن یک پلن پیشرو، کلینیک پرمریض و تیم همکاران موفق، احتمال شکست شما در کسب و کارتان کمتر است. البته باید به خاطر داشته باشید که تغییر محل کلینیک کار سختی است و نکته مهم این است که شما باید زمانی این کار را انجام دهید که کلینیک اولتان به موفقیت دست یافته باشد و بتوانید تجربیات مثبتتان با خود به کلینیک جدیدتان ببرید.

 

کار رقابتی
یکی دیگر از راه‌های گسترش کسب و کار، رقابتی کردن کارتان است که ریسک کمتری از تغییر محل کلینیک دارد. برای این کار، باید مطمئن شوید خطرات تغییر محل را به خوبی سبک سنگین کرده اید. برای مثال، کارمندان و بیمارانتان چقدر به شما وفادار هستند؟ تأثیر آنی تغییر محل بر روی کار شما چیست و درآمدزایی‌تان چگونه تحت تأثیر قرار می‌گیرد؟

 

تیم برنده خود را بسازید
اگر مدیریت کلینیک هر کدام از این راه‌حل‌ها که ذکر شد را در زمان درست به همراه تیم مناسب برای گسترش کار خود انتخاب کند، درِ موفقیت را به روی خود گشوده‌است، اما خصوصیات تیم مناسب چیست؟ این تیم شامل افراد و سازمان‌هایی است که  حرفه پزشکی را می‌شناسند، می‌دانند بازار کار پزشکان چگونه است، بلد هستند با آن ارتباط برقرار کنند و می‌توانند به شما در موانعی که با آن روبرو می‌شوید مشاوره دهند. افراد و ارگان‌هایی که اینجا از آن‌ها یاد می‌کنیم، اجزاء کلیدی این تیم هستند:
- سازمانی که برنامه مشخصی برای وام دادن به کلینیک های پزشکی دارد
- مشاور املاکی که حقیقتاً بر بازار پزشکی اشراف دارد
- معماران و پیمانکارانی که تجربه ساخت مطب‌های پزشکی  را دارند
- نمایندگان کاربلدِ تجهیزات پزشکی
- حسابدار و مشاور مالی که برای شما و دارایی‌هایتان برنامه مالی کوتاه‌ مدت و بلند مدت بچیند
- مشاور شغلی که به شما کمک کند مطبتان را گسترش دهید

البته نقش همکاران کلینیک شما هم در این میان بسیار مهم است. وقتی شما کارتان را گسترش می‌دهید و موقعیت‌های جدید هم برای آنان پیش می‌آید، جانی تازه می‌گیرند و خوب است آنان را شریک این موفقیت بدانید و در جریان تغییرات قرار دهید تا گمان نکنند غریبه هستند و منفعتی از گسترش این کسب و کار به آنان نمی‌رسد.
در پایان باید بگوییم گسترش کسب و کار کلینیک با چالش‌هایی همراه است، اما با در اختیار داشتن تیم خوب، تجربه کافی و محل مناسب، قطعاً نتیجه آن موفقیت است.

لطفا نظر خود را درباره این پست در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید: ورود به اینستاگرام

سیستم مدیریت مطب، کلینیک و بیمارستان دکتر لینک سیستمی با انعطاف پذیری بسیار بالا  جوابگوی تمامی تخصص های پزشکی می باشد.

مقالات مرتبط:

چهار قدم برای متمایز شدن از سایر مراکز درمانی

چطور انگیزه کارمندان کلینیک را افزایش دهیم؟

چرا بیماران شما ناراضی هستند؟

نقش گوش دادن موثر در درمان بیماران

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

استراتژی موثر برای بازاریابی و تبلیغات خدمات درمانی

هر روز شاهد تاسیس کلینک ها و مراکز درمانی جدیدی هستیم که هر کدام سعی می کنند به نحوی بیماران را به سمت خود هدایت کنند. اگر شما هم پزشک یا مدیر کلینیک هستید حتما یکی از دغدغه هایتان جذب بیمار برای مطب یا کلینیک خودتان است. کاملا واضح است که زمانی شما می توانید از رقبای خود پیشی بگیرید که تبلیغات خلاقانه برای مطب یا کلینیک را در دستور کار خود قرار دهید.

در خدمات درمانی هم مانند سایر کسب و کارها متقاضیان به دنبال مراکز درمانی هستند که یک یا چند مزیت نسبت به سایر مراکز داشته باشند.

برای شروع کار بازاریابی خدمات درمانی و  جذب بیمار خود ابتدا باید به فکر یک استراتژی شخص و کاربردی باشید.

خلاقیت شما در ارائه صحیح و متفاوت نشان دادن خدمتتان باعث موفقیت شما در بین رقبا و موفقیت شما در جذب بیمار خواهد شد. در ادامه راهکارهایی ارائه می دهیم که عملی کردن آنها باعث می شود بیماران کلینیک شما را از میان ده ها کلینیک دیگر انتخاب کنند و جز بیماران وفادار شما باشند.

همیشه در دسترس باشید

برای بیماران خیلی هیجان انگیز و دوست داشتنی است که ببینند پزشک معالجشان شخصا برای آنها وقت می گذارد. به همین دلیل در اختیار قرار دادن ایمیل، آی دی شبکه های اجتماعی یا حتی تلفن خود به بیماران می توانید این حس خوب را به آنها بدهید و در جذب بیمار به مطب یا کلینیک خود گام بلندی بردارید. نکته مهم دیگر زمانی است که بیمار به مطب شما مراجعه می کند سعی نکنید همیشه یک پرستار را برای انجام دادن کارهایش مامور کنید؛ زیرا این حس را به بیماران می دهید که بهبود آنها برای شما اهمیتی ندارد و صرفا هدفتان گرفتن پول است.

هدف خود را مشخص کنید

هنگامی که می خواهید فعالیت های مربوط به بازاریابی و تبلیغات خود را شروع کنید توجه به اینکه دقیقا می خواهید به چه هدفی برسید بسیار مهم است اگر هدف مشخص نداشته باشید در نتیجه راه مشخصی نخواهید داشت و در میان اهداف و کارهای مختلفی گیج خواهید شد و نمی توانید به نتیجه دلخواه خود برسید. هدف باید کاملا روشن باشد به عنوان مثال باید مشخص کنید که می خواهید در یک ماه چه تعداد جذب بیمار داشته باشید یا اینکه سال آینده وضعیتتان را چگونه می بینید.

خدمات را با کیفیت عالی انجام دهید

همان طور که تبلیغ دهان به دهان می تواند تاثیر زیادی داشته باشد، نارضایتی بیماران هم می تواند باعث شود بیماران زیادی را از دست بدهید. به همین دلیل انجام دادن خدمات با کیفیت بالا از اهمیت زیادی برخوردار است. نکته ی قابل ذکر اینجاست که بیماران ناراضی دیگر به مطب یا کلینیک شما مراجعه نمی کنند به همین دلیل شما نمی توانید نقاط ضعف خود را متوجه شوید تا آنها را برطرف کنید. به همین دلیل انجام دادن خدمات به بهترین شکل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

زمانی که شما کار خود را درست انجام دهید در صورتی که اشکالات کوچکی داشته باشید بیماران شما باز هم به کلینیک شما مراجعه می کنند و شما می توانید با پرسیدن نقطه نظرات آنها همان اشکالات کوچک را نیز رفع کنید.

در فضای مجازی فعال باشید

امروز فضای مجازی جایگاه ویژه ای در بین تمام قشرهای مختلف پیدا کرده است و افراد زیادی برای انجام کارهای روزمره خود مانند مراجعه به مطب یا کلینیک از این فضا استفاده می کنند.شما می توانید از این پلتفرم های رایگانی که سادگی در دسترس است برای جذب بیمار  اقدام کنید.

فضای مجازی به شما کمک می کند که با استفاده از عکس، فیلم، پادکست و … خودتان را به طور کامل به بیماران معرفی کنید و مزیت هایی که فکر می کنید نسبت به رقبا دارید را برای آنها به طور کامل شرح دهید. آشنایی کامل بیماران با فرآیند کار  امکانات و محیط کاری شما باعث اعتماد سازی می شود. و این اعتماد همان چیزی است که برای شما جذب بیمار به دنبال خواهد داشت.

وبسایت را فراموش نکنید

داشتن یک وبسایت باعث می شود که شما همیشه برای کاربرانتان در دسترس باشید زیرا بیماران تمایل دارند که برای برخی از امور به مطب یا کلینیک مراجعه نکنند به عنوان مثال برای دیدن سوابق خود، نتیجه آزمایشات و … وارد سایت شما شوند و مدارک لازم را پرینت کنند. وبسایت دقیقا یکی از مواردی است که می تواند کلینیک یا مطب شما را از سایر رقبا متمایز کند.

وبسایت خود را بهینه کنید

علاوه بر این که نیاز ات بیماران شما به وبسایت مراجعه کنند شما می توانید از طریق وبسایت بیماران جدید جذب کنید. برای این کار فقط کافی است وبسایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید. 

لطفا نظر خود را درباره این پست در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید: ورود به اینستاگرام

سیستم هوشمند جذب بیمار دکتر لینک، راهکاری برای افزایش بیمار در مطب ، کلینیک و بیمارستان

مقالات مرتبط:

نکاتی برای ارائه خدمات عالی به بیماران

استراتژی‌هایی برای جذب بیمار بوسیله برندینگ احساسی

پیامدهای نارضایتی بیماران از مطب یا کلینیک

روش هایی ساده برای جذب بیمار جدید

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

چهار قدم برای متمایز شدن از سایر مراکز درمانی

"منحصر به فرد بودن" یا به تعبیر هنری آن, "خاص  بودن" از آن مشخصه هایی است که بسیاری از افراد در پی به دست آوردن آن هستند اما این خصیصه برای یک مرکز درمانی حکم مرگ و زندگی می یابد. مدیریت مطب یا کلینیک می تواند با رعایت چهار روش ساده مرکز درمانی خود را از سایر مراکز درمانی متمایز نماید.

1. خود را جای مشتری بگذارید

فهرستی از رایج‌ترین نیازها، خواسته‌ها، اهداف و فعالیت‌های بیماران تهیه کنید. اگر آن‌ها آرزوی اضافه شدن امکانی به کلینیک شما را داشتند، آن چه می‌توانست باشد؟ دریافت سریع نوبت؟ مشاوره رایگان؟ راهنمای کامل‌تر درباره بیماری ها؟ یا ارائه خدمات جامع درمان به بیماران؟ اگر دید واضحی از خواسته‌های بیماران ندارید، با استفاده از نظرسنجی اطلاعات واقع بینانه‌ای به‌ دست آورید.

هرگاه در صحبت‌های بیماران به واژه‌هایی مانند ای‌ کاش، حیف و … برمی‌خورید به سخنان آن‌ها توجه کنید؛ زیرا احتمالا فرصتی وجود دارد که به‌ خوبی مورد توجه قرار نگرفته است.

فردی تعریف می کرد موردی پیش آمد که با مطب پزشکی تماس گرفتم. خانمی عصبانی و بی حوصله گوشی تلفن را برداشت. وقتی از او خواستم که نوبتی برای ملاقات پزشک برای من رزرو کند، به خودم جرات دادم و گفتم: ببخشید می خواهم بدانم چه ساعتی باید به مطب مراجعه کنم. خانم منشی با لحنی عصبانی جواب داد: من که نمی توانم به شما ساعت اعلام کنم، بهتر است از اول وقت در مطب حضور داشته باشید!

احتمالا بقیه داستان را حدس می‌زنید، زیرا شاید برای شما هم چنین موردی پیش آمده باشد. فردا ساعت 3 به مطب پزشک مراجعه کردم ولی هنوز مطب بسته بود و تعدادی از مراجعان پشت درب بسته مطب منتظر بودند. ساعت 3:30 درب مطب باز شد. بعد از ساعاتی انتظار از منشی پرسیدم، آیا نوبت من نشده است. آن خانم با لحنی خشن تر از قبل گفت: هنوز نوبت شما نشده است. به هر حال بعد از آن روز تصمیم گرفتم دیگر هرگز به این مطب مراجعه نکنم.

من حاضر بودم قیمت بالاتری پرداخت کنم، ولی بتوانم نوبت خود را آنلاین رزرو کنم، از ساعت تقریبی حضور در مطب مطلع شوم، یا پشت درب مطب پزشک معطل نشوم و از همه مهمتر برخورد صحیح و محترمانه ای با من بشود.

 اگر مدیریت مطب یا کلینیک بخواهد از دیگران متمایز باشد، باید دقت ساعت مراجعه را به کم‌تر از نیم ساعت برساند، یعنی به بیمار دقیقا زمانی را اعلام شود تا او نیم ساعت قبل از ملاقات پزشک به کلینیک یا مطب مراجعه کند.

نکته مهم آن است که خودمان را دقیقا جای بیمار بگذاریم. و نیازها و خواسته های او را در نظر بگیریم.


2. فهرست کامل و جامعی از محصولات و خدمات خود تهیه کنید

به عنوان مدیریت مطب یا کلینیک جلسه ای با همکاران خود تشکیل دهید. خدماتی را بیابید که در حال حاضر برای بیمار انجام می‌دهید، اما در تبلیغات به آن‌ها اشاره‌ای نمی‌کنید. سپس این خدمات را در تبلیغات بعدی بسیار برجسته‌تر کنید. آیا بیماران با دانستن این مطالب به مراجعه به کلینیک شما ترغیب خواهند شد؟

اخیرا به کلینیکی مراجعه کردم. در آنجا اطلاعات پزشکی بیمار را ثبت و برای بیمار پرونده الکترونیک پزشکی تشکیل می دادند. این کار باعث می شد در مراجعات بعدی کار بسیار سریع تر و آسان تر بود چون دیگر نیازی به گرفتن اطلاعات پزشکی بیمار نبود. و پزشک خیلی سریع به سوابق پزشکی بیمار دسترسی داشت، اما در هیچ کدام از تبلیغات این موضوع گفته نمی شد.

3. فهرستی از محصولات، لوازم جانبی و هدایایی را تهیه کنید که در حال حاضر ارائه نمی‌دهید، اما افزودن آن‌ها باعث رضایت بیشتر مشتریان خواهد شد

دلیل اصلی مراجعه بسیاری از بیماران تنها قیمت مناسب یا کیفیت درمانی خوب نیست. آن‌ها شاید به راحتی فرایند دریافت نوبت، مشاوره مناسب، خدمات معقول و رفتاری دوستانه اهمیت بیشتری بدهند. موارد مورد‌ علاقه بیماران را بیابید و آن‌ها را برجسته سازید. هیچ‌گاه، تاکید را صرفا بر کیفیت و قیمت مناسب خدمات قرار ندهید. این گفته‌ها اعتبار خود را از دست داده‌اند. شاید مدیریت مطب با اضافه کردن یک سری خدمات جانبی بتواند میزان مراجعه بیماران را چند برابر کند.

4. به مشتریان و علاقه‌مندان توضیح دهید که چگونه نیازهای آن‌ها را بهتر از رقیبان بر طرف خواهید کرد

اگر تفاوت خود با رقیبان را به‌ طور موفقیت‌آمیزی برجسته کنید، به موفقیت بزرگی دست می‌یابید. برای این‌ کار باید راهکارهای واضح و مشخصی داشته باشید و قادر به توضیح آن‌ها به زبانی ساده برای بیماران باشید.

اگر در مطب یا کلینیک شما مزایایی دارد که برای بیمار مهم است، به‌ جای پنهان کردن آن مزایا، با جسارت تمام این موارد را به بیمار اعلام کنید.

راهی دیگر برای متفاوت دیده شدن

اگر خدمات درمانی شما با خدمات سایرین مشابه تفاوت چندانی ندارد و حتی اگر خدمات شما کاملا مشابه خدمات همکارانتان است، راهی ساده برای متمایز شدن، توضیح روش کارتان است، حتی اگر رقیبان نیز در کار خود از همین روش استفاده می‌کنند.

شما اگر روش های درمان، آزمون‌هایی که برای سلامتی بیمار انجام می‌شود را برای بیمار شرح دهید، همچنین اقدام مدیریت مطب درپیگیری درمان و تماس با بیماران پس از دوره درمان  خود را نسبت به رقبا برجسته سازید؛ زیرا رقیبان این توضیحات را به بیماران ارائه نمی‌دهند.

توضیح مراحل کار به‌ خودی خود، باعث می‌شود که در ذهن بیماران در جایگاه بالاتری نسبت به رقیبان قرار گیرید، زیرا این تصور به‌ وجود خواهد آمد که رقیبان این مراحل را انجام نمی‌دهند و به اندازه شما در کارشان دقیق نیستند، زیرا اگر این‌طور بود، آن‌را بیان می‌کردند!

به‌ هر حال ما راهی نداریم جز اینکه خود را از رقیبان متمایز کنیم، اگر در انجام این گار تعلل کنیم شاید لازم باشد برای همیشه با کارمان خداحافظی کنیم!

لطفا نظر خود را درباره این پست در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید: ورود به اینستاگرام

 سیستم مدیریت مطب، کلینیک و بیمارستان دکتر لینک سیستمی با انعطاف پذیری بسیار بالا  جوابگوی تمامی تخصص های پزشکی می باشد.

مقالات مرتبط:

چطور انگیزه کارمندان کلینیک را افزایش دهیم؟

چرا بیماران شما ناراضی هستند؟

نقش گوش دادن موثر در درمان بیماران

استراتژی های مدیریت مطب برای ایجاد مزیت رقابتی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

نکاتی برای ارائه خدمات عالی به بیماران

به گفته پیتر دراکر «هدف هر کسب‌وکار، جذب و حفظ مشتریان است». از کجا مطمئن می‌شوید که کلینیک شما به شکلی رضایت‌بخش به این هدف رسیده است؟ ساده است. با دیدن رضایت بیماران. معیار واقعی موفقیت مطب یا کلینیک این است که بیماران از تصمیم خود برای مراجعه به شما راضی بوده و انگیزه‌ای درونی برای مراجعه مجدد به شما داشته باشند.

بهترین مطب ها و بهترین پزشکان خود را غرق خدمت‌رسانی به بیماران می‌کنند. از نظر آن‌ها بیمار مهم‌ترین شخص است. همه هدفشان راضی کردن بیماران و جذب بیمار به بهترین شکل است.

سام والتون: «ما فقط یک رئیس داریم و آن مشتری است. او می‌تواند با تصمیم برای خرج کردن پولش در جایی دیگر، ما را به‌ راحتی و در هر زمانی اخراج کند».

ارائه خدمات عالی

ایجاد و حفظ شهرت از نظر ارائه خدمات عالی به بیماران، کلید رشد و کامیابی مطب یا کلینیک است.
موفقیت کسب‌وکار در آینده بر اساس رتبه کیفی امروز شما تعیین می‌شود. بر اساس مطالعاتی که انجام شده است، تعریف بیمار از کیفیت خود خدمات، همچنین روش ارائه آن‌ها را در برمی‌گیرد. سوال: رتبه کیفی شما از 1 تا 10 چند است؟ از نظر کیفیت خدمات، کیفیت ارائه خدمات در چه جایگاهی نسبت به رقبا می‌گیرید؟

چهار سطح ارائه خدمات

برای هر کلینیک یا مطب چهار سطح ارائه خدمات به بیماران وجود دارد:

1. کسب رضایت بیمار

بیمارانی که از خدماتی که دریافت کرده اند رضایت دارند، کم‌ترین عامل بقای کلینیک به شمار می‌آیند. اگر فقط به راضی کردن بیماران اکتفا کنید، به مراجعه به سایر مطب ها و کلینیک ها هم تمایل نشان می‌دهند، کم‌ترین وفاداری را به شما دارند و به ندرت شما را به دیگران پیشنهاد می‌دهند.

2. فراتر رفتن از انتظارات بیمار

یعنی وقتی کاری بیشتر از انتظارات بیمار و بیشتر از رقبا انجام می‌دهید تا خود را از آن‌ها متمایز کنید. فراتر رفتن از انتظارات بیماران حداقل کار لازم برای ارتقا مطب و کلینیک است. به یاد داشته باشید هر کاری که امروز برای فراتر رفتن از انتظارات بیماران انجام دهید، رقبا فردا از آن تقلید می‌کنند.

3. مشعوف کردن بیماران

یعنی وقتی به عرصه مراکز درمانی پیشرو قدم می‌گذارید؛ که کاری انجام می‌دهید که نه تنها از انتظارات بیماران فراتر است، بلکه آن‌ها را مشعوف می‌کند و لبخند خوشحالی را بر چهره‌هایشان می‌نشاند.
اغلب، مدیر ارشد پس از فروش با مشتری تماس می‌گیرد و شخصا به خاطر انتخاب این شرکت از او تشکر می‌کند. این یک راهکار ساده دیگر برای مشعوف کردن مشتریان و تشویق احساسی آن‌ها به خرید دوباره و دوباره از شما است.

4. شگفت‌زده کردن بیمار

یعنی وقتی کاری را انجام می‌دهید که بسیار فراتر از انتظارات بیمار و حتی فراتر از مشعوف کردن او است. در واقع طوری آن‌ها را شگفت‌زده می‌کنید که به دیگران هم می‌گویند و با دوستانشان درباره شما صحبت می‌کنند. و شما را به دیگران حتما پیشنهاد می دهند.

پیگیری بعد از درمان

به عنوان مدیریت مرکز درمانی می‌توانید از انتظارات فراتر روید و با پیگیری‌های بعد از درمان، بیماران را مشعوف و شگفت‌زده کنید.

پیگیری موثر چهار عامل کلیدی دارد:

1. پس از مراجعه بیمار، تشریفات اداری را انجام دهید و کارها را با سرعت پیش ببرید.

2. بیمار را در جریان قرار دهید. اگر تاخیر یا مشکلی پیش آمد، فورا با او تماس بگیرید تا بداند چه روی داده است. اگر بیماران را در جریان قرار دهید، شرایط پیش آمده را درک می‌کنند و می‌پذیرند. اصل «عدم غافلگیری» را تمرین کنید.

3. بعد از درمان بیماران، یادداشت یا ایمیل تشکری ارسال کنید.  این کار روشی قدرتمند برای تشویق افراد به مراجعه مجدد به مطب یا کلینیک است.

4. اطمینان حاصل کنید که آخرین تماس بیمار با شما مثبت بوده است. آخرین تماس عمیق‌ترین اثر را به همراه دارد و بیشتر از همه در یاد آن‌ها می‌ماند. وقتی بیماری به شما مراجعه می کند، بیماران را با روی خوش بدرقه کنید و به آن‌ها اطمینان دهید که هر کاری برای خوشحالی آن‌ها انجام خواهید داد.
از آن‌ها بخواهید هرگاه نگرانی یا سوالی داشتند با شما تماس بگیرند . این کارها بیماران را مشعوف و شگفت‌زده می‌کنند و باعث می‌شوند بارها و بارها نزدتان بیایند و به مطب شما مراجعه کنند.

لطفا نظر خود را درباره این پست در صفحه اینستاگرام به اشترک بگذارید: ورود به اینستاگرام

سیستم هوشمند جذب بیمار دکتر لینک، راهکاری برای افزایش بیمار در مطب ، کلینیک و بیمارستان

مقالات مرتبط:

استراتژی‌هایی برای جذب بیمار بوسیله برندینگ احساسی

پیامدهای نارضایتی بیماران از مطب یا کلینیک

روش هایی ساده برای جذب بیمار جدید

مطب آنلاین راهکاری برای جذب بیمار

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

چطور انگیزه کارمندان کلینیک را افزایش دهیم؟

در این مقاله قصد داریم نکاتی را درباره چگونگی افزایش انگیزه در کارمندان کلینیک و مراکز درمانی با شما در میان بگذاریم. مدیریت کلینیک یا مطب با رعایت و عمل کردن به آن ها می تواند بهره وری کارکنان و کارمندان کلینیک یا مطب تحت مدیریت خود را افزایش دهد.

اولین راه حل آمورش کارکنان است.

یکی از اصلی ترین و مهمترین روش های افزایش انگیزه برای کارکنان، آموزش دادن به کارکنان است. سه عامل میزان انگیزه افراد را افزایش می دهد که یکی از این موارد افزایش مهارت و تبحر یافتن فرد در شغل خویش است.

همه ما انسان ها دوست داریم پیشرفت کنیم و از درجا زدن و ثابت ماندن بیزار هستیم. بنابراین آموزش دیدن و ارتقای مهارت های تخصصی و غیر تخصصی باعث افزایش انگیزه کارکنان خواهد شد.

برخی از افراد باور غلطی دارند، آنها می گویند هزینه کردن بابت آموزش کارکنان چه ثمری برای آنها دارد. اما واقعیت چیز دیگری است. درست است که در نگاه اول این امر یک هزینه تلقی می شود، اما سرمایه گذاری مدیریت کلینیک بابت آموزش کارکنان، در طولانی مدت به افزایش درآمد کلینیک کمک خواهد کرد.

راه حل دوم استقلال عمل کارکنان

هر انسانی از جبر و نداشتن احساس استقلال عمل متنفر است. دومین پارامتر موثر در افزایش انگیزه و بهره وری کارکنان حس استقلال عمل است. 

مدیریت کلینیک باید به این نکته توجه داشته باشد که برای کار کارمندان آزادی قائل شود و آنها را محدود نکند. اگر احساس آزادی عمل را از کارکنان گرفته شود، شاید با این وضعیت مخالفتی نکند اما این عدم رضایت در قالب کاهش انگیزه در کار نمایان خواهد شد.

راه حل سوم  توجه به حقوق کارمندان

نکته مهم دیگر در افزایش انگیزه توجه به حقوق کارکنان است. تقریبا هر گاه بحث افزایش انگیزه کارکنان به میان آمده است بحث حقوق کارکنان نیز مدنظر بوده است، باید گفته شود وقتی حقوقی پایین تر از حد متعارف پرداخت می کنیم، فکر کارمند درگیر مخارج زندگی اش خواهد بود و قطعا نمی تواند با بهره وری بالا کار کند. ولی حقوقی که در حد متعارف باشد و نیازهای زندگی کارمند ما را برطرف می کند، برای انگیزه بخشی و راحت بودن خیال کارمند ما اساسی است.

البته حقوق بالا لزوما انگیزه بخش کارمندان نیست. اگر کارکنان از حقوق بالایی برخوردار باشند ولی انگیزه خوبی در انجام کارها ندارد، مدیریت کلینیک باید به سایر موارد توجه داشته باشد و سعی نماید با روش های دیگر این انگیزه را در کارمند خود تقویت کند.

راه حل چهارم تشویق کارکنان

اگر در کلینیک شما از افرادی که بهره وری بالاتری دارند و کارهای خود را به خوبی و با دقت بالا انجام می دهند تقدیر و قدردانی نمی شود و این کار به مرور زمان باعث کاهش انگیزه کارمند آنها خواهد شد.

یکی از انگیزه بخش ترین کاری که مدیریت کلینیک می تواند انجام دهد، تشکر و قدردانی از کارکنان است که وقتی یک کارمند مورد تشویق و تقدیر مدیر مجموعه قرار می گیرد به افزایش انگیزه و حال خوب او بسیار کمک خواهد کرد.

خوب است هرز از چند گاهی از کارکنان و کارمندان خود که به خوبی کار می کنند تقدیر و تشکر کنیم، وقتی از یک فرد تشکر می کنیم احساس ارزشمندی برای فرد ایجاد خواهد شد و توان و قدرت او در انجام کار ها بالاتر می رود. اما به هیچ وجه تعریف، تشویق و تقدیر نباید بی علت باشد و حتما باید دلیل قابل توجیهی برای تقدیر وجود داشته باشد. وقتی بی علت از کسی تعریف می کنیم، نتیجه عکس هم خواهیم گرفت.

راه حل پنجم  همراه تیم خود باشید.

مدیریت کلینیک باید دقایقی را در طول روز یا در طول هفته در کنار تیم خود باشد و با آنها صحبت کند. زمانی که مدیریت کلینیک را از جمع تیم و کارکنانش دور می سازد به مرور زمان احساس خوشایند کار در مجموعه به مرور زمان کم رنگ تر می شود و انگیزه کارکنان کمتر خواهد شد.

راه حل ششم به کارکنان پاداش بدهید.

یکی از موارد ایجاد و افزایش انگیزه در کارمندان اعطای پاداش به آنهاست. مدیریت کلینیک باید به این مسئله توجه داشته باشد که چگونه به کارمندان خود پاداش دهد. مثلا زمانی که کارمندان کلینیک فشار کاری زیادی را متحمل می شوند می توانید برای این موضوع پاداشی را در نظر بگیرید. البته این نکته را فراموش نکنید که پاداش باید پیش بینی نشده باشد.

اگر به صورت پیش بینی شده پاداش داده شود این امر به مرور زمان تبدیل به حالت شرطی می گردد و اگر هم اصلا پاداشی برای کارکنان در نظر نگیرید این مسئله انگیزه پرسنل کلینیک را کاهش خواهد داد.

راه حل هفتم مشارکت کارکنان در تصمیمات

اگر کارکنان در تصمیمات مربوط به مرکز درمانی مشارکت داشته باشند عاملی برای افزایش انگیزه در آنها خواهد شد. چرا که وقتی افراد در تصمیمات گرفته شده نقش داشته باشند سعی می کنند که برای تحقق هدف تمام تلاش خود را به کار گیرند.

البته این نکته را خاطر نشان می شود که کثرت نظرات در مورد یک مسئله، تصمیم گیری را دشوار خواهد کرد. ولی خوب است گاهی مواقع این جلسات برگزار گردیده و با مدیریت درست و  مقتدرانه جلسات هم نظر سایر افراد در جلسه مطرح شود. و در پایان تصمیم نهایی را مدیریت کلینیک بر اساس نظرات شنیده شده اتخاذ نماید.

راه حل هشتم آرمان های خود را با کارمندان در میان بگذارید.

یکی از راهکارهایی که مدیریت کلینیک با انجام آن می تواند انگیزه کارکنان خود را افزایش دهد تبیین آرمان ها و رسالت های کلینیک برای پرسنل و کارمندان است. متاسفانه خیلی از افراد فکر می کنند داشتن رسالت در یک امر صرفا تشریفاتی است و به آن توجهی ندارند. اما واقعیت این است که یکی از اساسی ترین روش های افزایش انگیزه روشن کردن و تبیین مجدد آرمان است.

آرمان داشتن یعنی من از زندگی و کاری که انجام می دهم چه چیزی می خواهم و چه چیزی برای من مهم است و می خواهم چه اثری در این دنیا داشته باشم! زندگی بدون آرمان و رسالت عملا زندگی بدون هدفی است و افراد بدون آن که بدانند به کجا خواهند رسید به حرکت خود ادامه می دهند و در نهایت وقتی از کار خود بازنشسته می شوند با حس پوچی مواجه خواهند شد. آرمان مهمترین بخش زندگی است که به زندگی و کار معنا می دهد.

لطفا نظر خود را درباره این پست در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید: ورود به اینستاگرام

 سیستم مدیریت مطب، کلینیک و بیمارستان دکتر لینک سیستمی با انعطاف پذیری بسیار بالا  جوابگوی تمامی تخصص های پزشکی می باشد.

مقالات مرتبط:

چرا بیماران شما ناراضی هستند؟

نقش گوش دادن موثر در درمان بیماران

استراتژی های مدیریت مطب برای ایجاد مزیت رقابتی

فرسودگی شغلی در میان پزشکان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک