مجله روانشناسی

مدیریت مراکز روانشناسی

۳ مطلب در آذر ۱۳۹۹ ثبت شده است

مهمترین پارامترها برای موفقیت مالی مدیریت کلینیک

اگر مدیریت کلینیک از نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک استفاده نکند، به احتمال زیاد نمی‌تواند تحلیل درستی از وضعیت کلینیک خود داشته باشد و نتیجتا تحلیل‌ها و تصمیمات درستی در زمینه‌ی مالی کلینیک خود بگیرد.

بسیاری از مدیران کلینیک‌ها و مطب‌ها شاخصی برای ارزیابی، فعالیت کلینیک خود ندارند.چون نمی‌توانند پارامترهای کلیدی مطب یا کلینیک خود را به طور دقیق ارزیابی کنند. در حالی که اگر مطب یا کلینیک به یک نرم‌افزار مدیریت مطب و کلینیک یا سیستمی مجهز باشد آنگاه مدیریت کلینیک می‌تواند شاخص‌های حیاتی کلینیک را به طور دقیق ارزیابی کند.

در مطالب گذشته درباره نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک و ویژگی‌های آن به تفصیل صحبت کرده‌ایم. در اینجا می‌خواهیم به پارامترهایی بپردازیم که ارزیابی آنها در موفقیت مالی کلینیک مؤثر می‌باشد. پس در ادامه با ما همراه باشید.

این مطلب را بخوانید: ضرورت استفاده از نرم‌افزار مدیریت مطب و کلینیک

مهمترین پارامترها برای موفقیت مالی، مدیریت کلینیک، کدامند؟

الف)تعداد بیماران کلینیک در هر ماه

نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک، قادر است به صورت دقیق تعداد بیمارانی که در هر ماه به مطب یا کلینیک مراجعه کرده‌اند را محاسبه کند و در پایان سال یک آمار مشخص از تعداد بیمارانی که در هر ماه مراجعه داشته‌اند را به مدیریت مطب و کلینیک ارائه بدهد.

با مشخص شدن این آمار، مدیریت کلینیک می‌تواند بطور دقیق یک استراتژی مناسب برای مطب یا کلینیک خود در نظر بگیرد. مدیریت کلینیک می‌تواند به این تشخیص برسد چه زمان‌هایی نیاز به برگزاری کمپین تبلیغاتی دارد. و چه زمان‌هایی را می‌تواند به امور دیگر اختصاص دهد.

ب)تعداد بیماران جدیدی که در ماه به کلینیک مراجعه کرده‌اند.

اگر کلینیک یا مطب به یک نرم‌افزار مدیریت مطب و کلینیک مجهز باشد، مدیریت کلینیک به طور دقیق آمار بیماران فعلی و بیماران جدید را بدست خواهد آورد.

اگر تعداد بیماران جدید در هر ماه کم باشد قطعا در آینده تعداد بیماران مطب یا کلینیک کمتر خواهد شد. به دلیل اینکه بیماران فعلی، به دلایل مانند بهبود بیماری، مراجعه به سایر پزشکان، نقل مکان یا فوت همیشه ثابت نیستند. بنابراین اگر در هر ماه نرخ قابل قبولی از مراجعه کنندگان به عنوان بیمار جدید جذب نگردد، قطعا تعداد بیماران مطب یا کلینیک در آینده کمتر خواهد شد. نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک به راحتی در انتهای هر ماه نرخ جذب بیمار جدید را محاسبه می‌کند.

ج) درآمد دقیق هر ماه کلینیک

از آنجایی که نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک بطور دقیق تعداد مراجعات هر ماه را محاسبه می‌کند،درآمد دقیق هر ماه از طریق نرم‌افزار مدیریت قابل انداره‌گیری می‌باشد.

د) محاسبه دقیق و مجزا مبلغ هر یک از خدمات کلینیک

برخی از پزشکان نظیر دندانپزشکان، خدمات مختلفی را در کلینیک خود ارائه می‌دهند. در این مواقع نرم‌افزار مدیریت مطب و کلینیک می‌تواند به صورت دقیق، مبلغ دریافتی و درآمد هر یک از خدمات مطب یا کلینیک را به صورت مجزا گزارش دهد.

ممکن است با گزارشی که نرم افزار به مدیریت کلینیک ارائه می‌دهد، وی تصمیم بگیرد، تبلیغات بیشتری را برای جذب بیمار به این خدمت اختصاص دهد یا نوع تبلیغات را تغییر دهد. یا بر روی خدماتی که مراجعه‌کننده بیشتری دارند، انرژی و سرمایه گذاری بیشتری اختصاص دهد.

هـ) پیاده‌سازی سیستم ارجاع بیمار

یکی از تبلیغات مؤثر در حوزه پزشکی، تبلیغات دهان به دهان است. تبلیغات که بیماران، مطب یا کلینیک را به سایرین برای مراجعه، معرفی می‌کنند. اما چطور بیماران را تشویق به این کار کنیم. بهترین ابزار برای این کار استفاده از نرم‌افزار مدیریت مطب و کلینیک است. اما چطور؟

برای این کار از بیماران فعلی خود بخواهید، در ازاری معرفی دوستان و اقوام، درصد مشخصی از حق ویزیت یا سایر پرداختی آنها را به آنها پرداخت خواهید کرد. مثلا در ازای هر یک میلیون پرداخت معرفی شدگان، شما درصدی را به حساب بیماران واریز خواهید کرد.

افراد جدیدی هستند که به سفارش بیماران قبلی شما به مطبتان می‌آیند. هر یک از بیماران شما می‌تواند یک کد تخفیف به دوستان خود معرفی کند تا به هنگام اولین مراجعه به مطب شما ۱۰ درصد تخفیف بگیرد.

بنابراین پنجمین پارامتر مهم در موفقیت مالی کلینیک یا مطب این است که در هرماه درآمدی که از طریق بازاریابی دهان‌به‌دهان بیماران به دست می‌آورد را محاسبه کند.

ی) محاسبه دقیق بازدهی فعالیت‌های تبلیغاتی

مدیریت کلینیک می‌تواند علاوه بر بازاریابی دهان‌به‌دهان بیمارانش، از پلتفرم‌های دیگر تبلیغاتی ازجمله وب‌سایت، اینستاگرام، تلگرام، شبکه‌سازی با سایر همکاران، تبلیغات محیطی مثل تراکت یا بیلبورد، و یا تبلیغ در وب‌سایت‌های دیگر، اقدام به جذب بیمار نماید.

طبیعتاً هرکدام از این روش‌های تبلیغاتی برای مدیریت کلینیک هزینه‌بر هستند. بنابراین بسیار مهم است که مدیریت کلینیک بتواند بازدهی هر یک از این روش‌ها را جداگانه و دقیق، اندازه‌گیری نماید.

از طریق نرم‌افزار مدیریت مطب و کلینیک مدیریت کلینیک می‌تواند پس‌ازاینکه از مراجعه‌کنندگان جدید، نحوه آشنایی را پرسید در سیستم نرم‌افزار این اطلاعات را ثبت کنید و در پایان هرماه و همچنین در پایان هرسال به‌طور دقیق بفهمد که از طریق هرکدام از پلتفرم‌های تبلیغاتی، چه تعداد بیمار جدید به مطب یا کلینیک مراجعه کرده‌اند.

بنابراین مدیریت کلینیک با یک تحلیل دقیق می‌تواند متوجه شود که کدام‌یک از پلتفرم‌های تبلیغاتی بازدهی بیشتری دارد تا در آینده تنها بر روی روش‌های تبلیغاتی‌ای سرمایه‌گذاری کند و کدام برای تبلیغات کلینیک مؤثرتر است. در صورتی که به علت عدم استفاده از نرم‌افزار مدیریت کلینیک، ممکن است سرمایه قابل توجهی به دلیل انتخاب پلتفرم تبلیغاتی اشتباه به هدر برود.

امیدوارم از مقاله امروز لذت برده باشید و به شما در پیشبرد اهدافتان در مدیریت کلینیک کمک کرده باشد. حتماً نظر خود را با ما درباره این مقاله در صفحه اینستاگرام برای ما به اشتراک بگذارید.

اگر شما به عنوان مدیریت کلینیک یا مطب نیاز به نرم‌افزار مدیریت مطب و کلینیک دارید، می‌توانید با همکاران و مشاوران ما تماس بگیرین، تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

مقالات مرتبط:

نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک تحت تکنولوژی دکترلینک

چگونه یک نرم‌افزار مدیریت جامع برای مطب یا کلینیک خود تهیه کنیم؟

چرا داشتن یک نرم‌افزار مدیریت مطب ضروری است؟

آیا زمانش رسیده که به نرم‌افزار مدیریت مطب فکر کنم؟

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

به پرسنل کلینیک ثابت کنید به آنها اهمیت می‌دهید

پرسنل کلینیک، دارایی‌های ارزشمندی هستند که نباید آنها را همیشگی تصور کرد. اگر مدیریت کلینیک متوجه شود پرسنل کلینیک دائما ناراضی هستند احتمالا زمان تغییر رویکرد یا سبک مدیریتی‌تان فرا رسیده است.

از منظر مدیریت کلینیک، مشاهده کارمندان به عنوان آیتم‌های خطوط یک برگه موجودی، بسیار ساده است. یک کارمند X مقدار هزینه می‌کند و ارزشY  را تولید می‌کند. و گرچه این یکی از راه‌های نگریستن به مسائل است، به یاد داشته باشید که پرسنل در یک کلینیک بیش از منابع انسانی صرف هستند. بدون حضور پرسنل، کلینیک هویت و مزیت رقابتی خود را از دست خواهد داد.
اگرچه این مسئله به صورت دقیق در یک صورت سود و زیان نشان داده نخواهد شد، اما سرمایه‌گذاری در نمایش اهمیت شما به پرسنل کلینیک، در طی سال‌ها و دهه‌ها مزایای قابل توجهی برای کلینیک شما خواهد داشت.

نحوه تحقق این امر به شرح زیر است:

۱. جمع‌آوری بازخوردها و گوش دادن

پرسنل نقش و وظیفه خود را در کلینیک درک می‌کنند و تشخیص می‌دهند که تصمیم‌گیرنده و یا دستوردهنده نیستند. گرچه دوست دارند بدانند به نظراتشان بها داده می‌شود یا خیر. یک راه برای اینکه پرسنل کلینیک احساس احترام کنند، جمع‌آوری بازخوردها بر یک اساس مشخص است. این کار می‌تواند در قالب نظرسنجی‌های ناشناس، مصاحبه‌های فردی، جلسات گروهی، ایمیل و یا هر شکل دلخواه شما باشد.

مدیریت کلینیک علاوه بر جمع‌آوری بازخورد، باید به پرسنل کلینیک خود نشان دهد که به ایده‌های آنها گوش می‌کند و به آنها اهمیت می‌دهد. ایده‌ها را بررسی کند و اجازه دهد پرسنل کلینیک بدانند که شنیده شده‌اند. هنگامی که بازخورد پرسنل را به اجرا درآورد، همکاری و سهم او در ایده را تصدیق کند.

۲. سرمایه‌گذاری روی ارتقاء پرسنل کلینیک

با سرمایه‌گذاری روی ارتقاء پرسنل کلینیک نشان دهید به آنها اهمیت می‌دهید. نه تنها باید الزامات خاص شغلی  را مورد توجه قرار دهید، بلکه عاقلانه است روی توسعه فردی آنها نیز سرمایه‌گذاری کنید. به عنوان مثال توسعه مهارت‌های نرم، راه خوبی برای کمک به ارتقاء آنهاست.

۳. انگیزه بخشی به پرسنل کلینیک

در حالی که یک تشویق کوچک بهتر از هیچ است، اگر انگیزه‌هایی برای سخت‌کوشی و به رسمیت شناختن دستاوردها ایجاد کنید، پرسنل کلینیک حس ویژه‌تری خواهند داشت.

پاداش‌های نقدی همیشه خوب هستند اما شاید مؤثرترین روش نباشند. به جای پرداخت پول برای دستاوردها، پیشنهاداتی مانند مرخصی استحقاقی، پلاک یا لوح تقدیر و … در نظر بگیرید. این مشوق‌ها تأثیرگذاری بیشتر و ماندگارتری دارند.

۴. دادن آزادی بیشتر به پرسنل کلینیک

تقریبا در هر موقعیتی، هنگامی که پرسنل کلینیک آزادی عمل بیشتری داشته باشد، بیشتر احساس مورد توجه قرار گرفتن دارد. مشکل اینجاست که بسیاری از مدیران، تمایلی به ایجاد این آزادی ندارند- خصوصا در مورد بحث ساعت ورود و خروج.

مدیریت کلینیک باید برنامه منعطفی پیشنهاد دهد. در این صورت پرسنل کلینیک حس اهمیت بیشتری خواهند داشت و احتمالا در نقش خود، بهره‌وری بیشتری خواهند داشت. این یک موقعیت برد-برد است.

۵. با پرسنل کلینیک شفاف تر باشید

اطلاعات مشخصی وجود دارد که متعلق به سطوح بالاتر است، اما مدیریت کلینیک باید جداسازی سطوح بالای مدیریتی و پرسنل کلینیک که در خط مقدم هستند را به پایان برساند. این محرمانگی‌ها، شکافی ایجاد می‌کند که پرسنل کلینیک حس غیرمهم بودن و نادیده گرفته شدن پیدا می‌کنند (و حتی بدتر، ممکن است حس کنند به آنها دروغ می‌گویید).

شفافیت برای یک کلینیک ضروری است. مدیریت کلینیک راه‌هایی برای از بین بردن موانع و شفافیت با پرسنل کلینیک خود پیدا کند. در عوض آنها وفاداری و احترام بیشتری به شما بازمی‌گردانند.

کارمندان را در اولویت قرار دهید

پرسنل کلینیک ارزشمندترین دارایی کلینیک به شمار می‌رود. اگر مدیریت کلینیک می‌خواهد، پرسنل از وظایف و نقش خود در کلینیک راضی باشند، باید نشان دهد به آنها بیش از کسب سود و درآمد بهاد می‌دهد.

با سرمایه‌گذاری روی افراد و انسانی سازی استراتژی مدیریت کلینیک‌تان از نتایج برتر لذت خواهید برد.

امیدوارم از مقاله امروز لذت برده باشید و به شما در پیشبرد اهدافتان در مدیریت کلینیک کمک کرده باشد. حتماً نظر خود را با ما درباره این مقاله در صفحه اینستاگرام برای ما به اشتراک بگذارید.

اگر برای مدیریت کلینیک خود نیاز به مشاوره و راهنمایی دارین، می‌توونید با همکاران و مشاوران ما تماس بگیرین، تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

مقالات مرتبط:

با این روش‌ها از کارمندان کلینیک قدردانی کنید

بهترین‌ها را برای کلینیک خود استخدام کنید.

12 راهکار مدیریت کلینیک برای حل اختلاف پرسنل

تاثیر برقراری نظم در مدیریت کلینیک

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

اصول مشتری‌مداری برای کلینیک‌ها

می دانیم که کسب سهم بیشتر و حتی حفظ سهم موجود از بازار برای کسب و کارها در سال های اخیر به مهمترین دغدغه تبدیل شده است.

در حقیقت دیگر مانند گذشته نیست که هر کسب وکاری در منطقه خود مشتریان خاص خود را داشته و همواره بتواند روی آنها حساب کند. واقعیت این است که بسیاری از کسب وکارهای کلان به صورت زنجیره ای و بسیار بهره ورتر وارد کارزار رقابت شده اند و با ارائه خدمات با کیفیت بالاتر و هزینه کمتر، مشتریان را به سوی خود جذب    می نمایند.

در حقیقت شعار کسب و کارهایی که امروزه معنای رقابت را به‌درستی درک کرده اند، مشتری مداری است. زمانی که یک مشتری از کسب و کاری که از آن کالا یا خدمات خریداری کرده رضایت کافی را داشته باشد، قطعا کسب و کار مورد نظر را به دوستان، آشنایان و اقوام خود نیز معرفی می کند و این خود به معنی بازاریابی دهان به دهان است که هزینه ای هم برای کسب وکار نداشته و بسیار تاثیر گذار نیز می باشد. پس باید به منظور نیل به موفقیت کسبوکار، حتما روی اصل مشتری مداری تمرکز کافی صورت گیرد.

تعریف مشتری مداری

مدیران کسب‌وکارهای موفق اعتقاد دارند تعریف مشتری مداری، رعایت حقوق مشتری به علاوه نکته ای جالب توجه برای مشتری است که او را سر ذوق بیاورد.

باید در نظر داشت که رضایت بیمار در عصر فراوانی و رقابت، به شدت وابسته به ایجاد حس خوب در وی می‌باشد. امروزه دست بیمار برای دریافت خدمات درمانی باز است، و مطب‌ها و کلینیک‌های زیادی برای مراجعه بیمار وجود دارد. پس باید برای بیماران مشوق هایی در نظر گرفته شود که وی را به دریافت خدمات درمانی از یک کلینیک در میان گزینه های فراوان پیش رو ترغیب کند.

ایجاد حس خوب در بیمار

همانطور که پیش از این گفتیم در دنیای پر رقابت امروز که کسب و کارها اصلا از حفظ مشتریان فعلی خود نیز نمی‌توانند مطمئن باشند،

تنها چیزی که بیمار را به ادامه استفاده از خدمات درمانی یک کلینیک تشویق کرده و حتی وی را ترغیب می کند مراجعه به کلینیک مذکور را به دیگران پیشنهاد کند، ایجاد حس خوب در بیمار است. یک کلینیک موفق معمولا مرتب رفتار بیماران خود را ارزیابی می کنند. نتایج این ارزیابی ها نشان دهنده این واقعیت است که اکثر بیماران دائم این کلینیک ها تنها به علت دریافت حس خود از آن ها به بیمار دائمی و وفادار آن ها بدل شده اند.

برآورده نمودن نیازهای نامشخص مشتری

اگر با کمی چشم پوشی، مشتری مداری را همان Customer care (که معنای دقیق آن مراقبت و حفظ مشتری است) بدانیم، آنوقت خدمات مشتریان را در دنیای جدید اینطور می‌توان تعریف کرد:

برآورده نمودن نیازهای نامشخص مشتری

 

نیازهای مشخص بیمار، نیازهایست که مستقیما با کلینیک ما در ارتباط است. برای مثال یک کلینیک زیبایی، باید وعدهای خود را درباره جراحی‌های زیبایی  را به نحو احسن و درستی انجام دهد. اما رفع نیازهای نامشخص مفهوم خاصی دارد. منظور از نیازهای نامشخص یعنی نیازهایی که مستقیم با کلینیک یا کسب وکار ما ارتباط ندارند. مانند:
1-رفع نیازهای جنبی بیمار

2- احترام به شخصیت انسانی بیماران

3-تسهیل روند فعالیت‌ها

4- و غیره...

برخورد اولیه در مشتری مداری

یکی از مهم‌ترین اصول در مشتری مداری، برخورد اولیه (First Impression) است. ماهیت ذهن ما به گونه‌ای است که برخورد اولیه در آن اثرات بسیار زیادی دارد و این بسیار مهم است که در اولین ارتباط شما چطور با بیماران خود ارتباط برقرار می‌کنید؟

بسیاری از افراد اولین برخورد برایشان بسیار کلیدی است و چیزی که از ارتباط در ذهن دارند، همان برداشت اولیه است. 

بنابراین مواظب باشید که:

  1. چطور شما و کارکنان کلینیک از بیمارانتان استقبال می‌کنید؟
  2. چطور با آنها سلام و احوال پرسی می‌کنید؟
  3. پوشش و ظاهر شما و پرسنل کلینیک‌تان چگونه است؟
  4. ظاهر و دکوراسیون کلینیک شما چگونه است؟
  5. چگونه با بیمار ارتباط چشمی و کلامی برقرار می‌کنید؟
  6. آیا لبخند می‌زنید؟

در مشتری مداری نوین؛ همیشه حق با بیمار نیست!

همه ما شنیده‌ایم که همیشه حق با مشتری است اما لزوماً همیشخ حق با مشتری نیست.

زمان‌هایی وجود دارد که بیمار واقعاً درخواستی ناحق و یا غیر معقول دارد اما بدلیل اینکه کسب رضایت بیمار وظیفه ماست که حتی اگر لازم است به او جواب منفی بدهیم بازهم با احترام و با بهترین روش آن را مطرح کنیم.

مشتری مداری و مواجهه با بیماران ناراضی

در مدیریت بیماران ناراضی آنچه اهمیت دارد این است که  اگر ما بتوانیم برخورد مناسب با بیماران ناراضی داشته باشیم و آنها را خوشحال کنیم در حالیکه رقیبان ما این کار را انجام ‌نمی‌دهند، مطمئناً نتایج بسیار خوبی در کسب و کارمان خواهیم داشت.

اشتباهات متداول در مشتری مداری

1-یکی از اصلی‌ترین اشتباهاتی که مدیران کلینیک‌ها در زمینه مشتری مداری مرتکب می شوند این است که توقع دارند هر کسی که وارد کلینیک می شود یا با کلینیک تماس می گیرد باید بیمار وفادار باشد در صورتی که هر مشتری حق دارد با بررسی شرایط تصمیم بگیرد که آیا واقعاً شرایط به گونه ای است که مجدد مراجعه کند یا این که خدمات درمانی را از کلینیک دیگری دریافت کند.

2-مشتری مداری قبل از کیفیت معنی ندارد!
نکته بسیار مهمی که باید در مورد مشتری مداری بدانیم این است که، اگر خدمات درمانی کلینیک ما کیفیت مطلوبی نداشته باشد اصلاً مشتری مداری معنا ندارد و در این صورت مفهوم آن فقط و فقط چاپلوسی خواهد بود.

اهمیت مشتری مداری

مهمترین عوامل نارضایتی مشتریان را بی تفاوتی و برخورد بد کارمندان معرفی کرد. بعد از آن می‌توان به عواملی مانند کیفیت بد خدمات، قیمت بسیار بالای خدمات و سایر عوامل اشاره کرد.

چند اصل مهم مشتری مداری

در ادامه اجازه بدهید چند اصل بسیار مهم در مشتری مداری را با یکدیگر مرور کنیم

  1. اصل اول:هیچ کسی مجبور نیست حتما به ما مراجعه کند و تحت هر شرایطی باید احترام وی به صورت کامل رعایت شود

  2. اصل دوم: اولین وظیفه ما مشاور بودن است و دومین وظیفه درمانگر.
  3. اصل سوم: جذب بیمار، بسیار راحت‌تر از نگهداری از بیمار و نگهداری بیمار، بسیار راحت‌تر از رضایت بیمار است.
  4. اصل چهارم: باید تا حد ممکن به بیماران مثبت نگر بود و از قضاوت آنها پرهیز کرد.
  5. اصل پنجم: هرگز با بیماران تبعیض آمیز برخورد نکنید و با همه برخورد یکسانی داشته باشید.
  6. اصل ششم: در قول دادن به بیمار بسیار دقیق باشید و تا حد ممکن از قول دادن پرهیز کنید و تحت هر شرایطی به قول خود وفادار باشید.
  7. اصل هفتم: بیمار قبل از این که یک بیمار باشد، یک انسان است و تمام حقوق یک انسان برای او پا برجاست.

اگر مشتری مدار نباشیم چه می‌شود؟

اگر مشتری مداری سرلوحه کار مدیریت کلینیک و پرسنل کلینیک نباشد، به احتمال زیاد در کوتاه مدت اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد اما در ادامه بدون هیچ تردیدی مراجعان و بیماران خود را به مرور از دست خواهند داد و همچنین رقبایی که مشتری مداری را به صورت بسیار جدی‌تر پیگیری می‌کنند مراجعین و بیماران کلینیک را جذب می‌کنند.

یعنی امکان ندارد بیمار بدون این که احترام و محبت خاصی از پزشک یا پرسنل کلینیک دریافت کند از مراجعه  خود حس بسیار خوبی داشته باشید.

بنابراین اگر بخواهیم خیلی واضح بگوییم که اگر مشتری مدار نباشید، دیر یا زود بیماران خود را از دست می‌دهید و اولین مراجعه بیمار به شما مصادف با آخرین مراجعه وی خواهد بود.

تکنیک کلیدی مشتری مداری

یک مشتری مداری حرفه‌ای یعنی این که بتوانیم دلچسب، لذت بخش و مطابق میل مشتری‌مان باشیم! به جای تهدید و ایجاد ممنوعیت و ... یک حس خوب را به بیماران هدیه داده و ناخودآگاه باعث می‌شود که شما از مراجعه به شما حس خوبی داشته باشند.

امیدوارم از مقاله امروز لذت برده باشید و به شما در پیشبرد اهدافتان در جذب بیمار کمک کرده باشد. حتماً نظر خود را با ما درباره این مقاله در صفحه اینستاگرام برای ما به اشتراک بگذارید.

اگر برای مدیریت کلینیک و جذب بیمار نیاز به راهنمایی دارید، می‌توونید با مشاوران ما در مجموعه دکتر لینک تماس بگیرین، تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

سیستم هوشمند جذب بیمار دکتر لینک، راهکاری برای افزایش بیمار در مطب ، کلینیک و بیمارستان.

مقالات مرتبط:

چهار روش تعامل با بیماران در دوران کرونا

اهیمت سئو وب‌سایت پزشکی

کمپین ایمیل مارکتینگ برای پزشکان

معرفی بهترین شبکه‌های اجتماعی برای پزشکان

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک