مجله روانشناسی

مدیریت مراکز روانشناسی

۱۰ مطلب در آبان ۱۴۰۲ ثبت شده است

برگزاری کارگاه آنلاین روانشناسی

یکی از جذابیت های کارگاه های روانشناسی امکان برگزاری کارگاه به صورت آنلاین می باشد که همین امر باعث شده است تا مخاطب بدون دغدغه ترافیک یا جای پارک با یک هدنزفری یا ایرپاد وارد کارگاه شود و از محتوی کارگاه استفاده کند.

راهنمای گام به گام برگزاری کارگاه روانشناسی به صورت آنلاین

۱- انتخاب موضوع مناسب

همیشه کارگاه هایی که عناوین جذابی دارند مخاطب بیشتری هم ثبت نام می کنند. معمولا موضوعات ترند جامعه می تواند جذابیت زیادی برای نام گزاری و مشخص شدن موضوع کارگاه روانشناسی باشد

۲- جامعه هدف یا مخاطب کارگاه

همیشه سعی کنید یک جامعه هدف مشخص، داشته باشید زیرا می توانید به سادگی بیشتری آن ها را شناسایی کنید و هزینه مارکتنگ را کاهش دهید. مثلا وقتی یک کارگاه روانشناسی با موضوع زوج موفق انتخاب می کنید جامعه هدف را همه افرادی که ازدواج کرده اند نزارید بیایید به عنوان مثال برنامه ریزی برای زوج های ۲۲ سال تا ۳۰ سال برنامه ریزی کنید اینطوری هم موضوعات شیرین تر می شوند هم مثال هایی که در صحبت ها بیان می کنید می تواند در یک خط فکری قرار بگیرند.

۳- اینترنت مناسب

داشتن اینترنت خوب و سرعت بالا برای برگزاری کارگاه خیلی خیلی خیلی مهم می باشد چون اگر مخاطب حس کند که شما برای برگزاری این کارگاه هیچ تدابیری برای داشتن یک اینترنت پایدار نداشته اید یک امتیاز بسیار منفی بزرگ به شما می دهد. بهترین انتخاب استفاده از اینترنت های سیمکارتی می باشد که بیشترین پایداری را در جمع بقیه مسیر های ارتباطی تا به امروز داشته است.

۴- دوربین یا وبکم مناسب

دوربین wide خیلی به مخاطب حس خوب می دهد و میتواند توجه بیشتری از ایشان را به شما جلب کند.

۵- لپتاپ یا PC مناسب

وقتی درمورد لپتاپ صحبت میکنیم یه سیستم خفن نیست فقط یک سیستمی که توانایی پردازش همزمان webcam و به عنوان مثال powerpoint را همزمان داشته باشد

۶- نور مناسب

یک قانون برای همیشه در برگزاری کارگاه روانشناسی برای خودتون داشته باشید: هرگز پشت نور نشینید حتی اگه Background تون زیبا نیست باز هم پشت به نور نشینید. مخاطب بکگراند شما را فراموش میکنم ولی نور کم و کیفیت پایین تصویر شما را هرگز فراموش نمیکند.

۷- میکروفن و صدای مناسب

صدا می تواند خستگی مخاطب را کم کند. وقتی صدای مناسبی Broadcast نکنید مخاطب از کارگاه خارج می شود. با صدای مناسب مخاطب وفادار خواهید داشت.

۸- تبلیغات کارگاه روانشناسی

همیشه برای تبلیغات یک دموی ۳۰ ثانیه ای با موسیقی انقلابی Epic درست کنید و اون رو حسابی در شبکه های اجتماعی پخش کنید. اون کلیپ دمو می تواند خیلی عامل جذب مخاطب باشد.

۹- یک لینک سایت و شماره تماس پاسخگو

دو نوع مخاطب داریم کلا: ۱- اونایی که مایل هستن زنگ بزنن و اطلاعات بگیرن و و بعد ثبت نام کنند. ۲- اونایی که دوست دارند بدون سرو صدا توی یه لینکی وارد بشن ثبت نام کنند و آنلاین پرداخت کنند، هر دوی آن ها را باید بتوانید نیاز هایشان را پوشش بدهید.

۱۰- ارسال پیام های یادآوری به ثبت نامی ها

بهترین ابزار برای ایجاد حس خوب در مخاطب ثبت نام شده نشان دادن این است که برایش حسابی ارزش قائلید با ارسال یک پیام یادآوری به صورت پیامک این حسی خیلی با ارزشی به مخاطب می دهد.

 

آیا شما مدیر کلینیک روانشناسی یا درمانگر هستید و مایل هستید کارگاه آنلاین روانشناسی برگزار کنید؟ ما در دکترلینک صفر تا صد این بستر را محیا می کنیم. برای اطلاعات بیشتر با شماره های ۰۲۱۲۲۰۶۷۶۳۵ و ۰۹۱۲۰۰۴۴۸۲۴ تماس بگیرید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

برگزاری کارگاه روانشناسی

یکی از بهترین مسیر های جذب مراجعین جدید به کلینیک روانشناسی برگزاری کارگاه های روانشناسی می باشد. ولی همیشه مدیران مراکز مشاوره و روانشناسی برای برگزاری کارگاه های روانشناسی با چالش های مختلفی دستوپنجه نرم می کنند.

در این مقاله قصد دارم شما را با چالش ها و مسیر های برگزاری کارگاه روانشناسی آشنا کنم و از تجارب خودم در این زمینه که طی سال های طولانی به دست آوردم بنویسم.

 

کارگاه روانشناسی چیست؟

همان‌طور که می‌دانید برگزاری کارگاه‌ های روانشناسی قدمی بزرگ و موثر در علم روانشناسی بوده است. یک کارگاه روانشناسی معولا از 5 تا 20 نفر شرکت کننده تشکیل میشود. در کارگاه‌های روانشناسی افراد به صورت جمعی گرد هم آمده و به طور مستقیم با یکدیگر به تعامل می‌پردازند که در این مسیر مهارت‌های لازم را با تمرین و تکرار مداوم به دست می‌آورند. پس هر کارگاه روانشناسی باید دو ویژگی بارز داشته باشد:

 

  • به صورت تعاملی باشد.
  • افراد برای بیان نظرات خود و کسب مهارت فرصت کافی داشته باشند.

علاوه بر آن هر کارگاه روانشناسی معمولا چند ساعت در روز به طول می‌انجامد و موضوع و محور کاملا مشخصی را دنبال می‌کند که نیازمند صبر و حوصله شرکت‌ کنندگان است.

آیا می دانید نرم افزار مدیریت کلینیک روانشناسی دکتر لینک کاملترین پکیج مدیریتی برای مراکز و کلینیک های روانشناسی می باشد و می توانید با این سیستم در بالاترین استاندارد مرکز و کلینیک خود را مدیریت کنید؟

انتخاب بهترین موضوع برای برگزاری کارگاه روانشناسی

انتخاب موضوع همیشه اولین چالش برای برگزاری کارگاه روانشناسی می باشد. اما چطوری موضوع مناسب برای برگزاری کارگاه روانشناسی انتخاب کنیم؟

اول از همه من میخوام این موضوع را به شما بگم که برای برگزاری کارگاه روانشناسی اولیت باید جذب مراجع جدید باشد. پس باید موضوعی را انتخاب کنیم که ترند جامعه می باشد.

این مقاله در اواخر آبان ۱۴۰۲ نوشته می شود و ترندترین موضوع جامعه ایران "جنگ غزه و اسرائیل" و احتمال جنگ شدن در ایران است و اکثر خانواده ها نگرانی هایی از آینده کاری خود و آینده فرزندانشان می باشد.

مشکلات اقتصادی و افزایش طلاق یکی دیگر از موضوعات داغی هست که در کشور به وجود آمده است ، انتخاب موضوع امید و انگیزه و همچنین تحکیم خانواده می تواند یکی از موضوعات خیلی خوب برای برگزاری کارگاه می باشد. یا مثلا موضوعاتی در راستای برنامه ریزی آینده خوب برای فرزندان و از این قبیل موضوعات می تواند برای خانواده ها و افراد خیلی هیجان انگیز باشد و برای شرکت در این کارگاه ها هزینه کنند.

 

نحوه اطلاع رسانی و تبلیغات برای برگزاری کارگاه روانشناسی

بهترین نوع تبلیغات برای برگزاری کارگاه روانشناسی اول از همه مخاطب های فعلی کلینیک می باشد و بعد اینستاگرام می باشد که می توان با کمترین هزینه کارگاه روانشناسی خود را برگزار کنید ولی نکته خیلی مهمی که باید توجه داشته باشید این است که تبلیغات زودبازده نیازمند هزینه می باشد، پس برای اینکه با هزینه کمتری تعداد ثبت نامی ها را افزایش دهید باید زمان بیشتری برای اطلاع رسانی بزارید.

آیا شما در کلینیک روانشناسی خود از نرم افزار مناسبی استفاده میکند که بتوانید اطلاع رسانی دقیقی از برگزاری کارگاه روانشناسی به مراجعین خود داشته باشید؟ نرم افزار مدیریت کلینیک روانشناسی دکتر لینک کاملترین مجموعه مدیریتی برای مراکز روانشناسی می باشد برای مشاهده دمو با شماره های ۰۲۱۲۲۰۶۷۶۳۵ و ۰۹۱۲۰۰۴۴۸۲۴ تماس بگیرید.

قیمت گذاری برای کارگاه روانشناسی

برای اینکه بتوانید مشتری ایجاد کنید باید بذرپاشی کنید، این یک واقعیت در دنیای کاسبی است. برگزاری کارگاه روانشناسی یکی از آن بذر های قوی در کلینیک های روانشناسی می باشد. همیشه از پایه ترین قیمت ها استفاده کنید با درنظر گرفتن هزینه مربی کارگاه و پذیرایی و هزینه مدرک و ... سعی کنید حاشیه سودی کمتری را در نظر بگیرید چون هرچقدر تعداد ثبت نامی های شما بیشتر باشد تعداد مراجعین به کلینیک را افزایش داده اید. ما در این ۱۲ سال متوجه شدیم از هر کارگاهی که با استاندارد درست و بستری مناسب هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین برگزار شده اند تا ۳۰٪ از تعداد شرکت کنندگان در آن کلینیک وقت مشاوره گرفته اند و تبدیل به مراجعین وفاداری در آن کلینیک روانشناسی شده اند.

 

ثبت نام و مدیریت افراد در برگزاری کارگاه روانشناسی

من بارها دیدم که خیلی از کلینیک ها در دفتر یا اکسل برای مدیریت ثبت نامی های کارگاه روانشناسی می نویسند همین امر باعث می شود هیچ سوابق درستی از برگزاری کارگاه روانشناسی خود نداشته باشند و برای برگزاری کارگاه های بعدی اطلاع رسانی مناسبی صورت نگیرد و هزینه های زیادی هر بار پرداخت شود هم معنوی هم مالی.

داشتن یک سیستم یا نرم افزار مدیریتی برای برگزاری کارگاه روانشناسی می تواند این فرایند را سهولت ببخشد و فرایند کاری شما را در برگزاری کارگاه روانشناسی تسریع ببخشد.

نرم افزار مدیریت کلینیک و مراکز مشاوره روانشناسی دکتر لینک یکی از ابزار های قدرتمند برای برگزاری کارگاه های روانشناسی می باشد، برای مشاهده دمو و آشنایی بیشتر با این سیستم حرفه ای با شماره های ۰۲۱۲۲۰۶۷۶۳۵ و ۰۹۱۲۰۰۴۴۸۲۴ تماس بگیرید.

بسترهای برگزاری کارگاه روانشناسی

برگزاری کارگاه روانشناسی چه به صورت حضوری و چه به صورت آنلاین چالش های خاص خود را دارد.

برگزاری کارگاه روانشناسی به صورت حضوری

 

  • آماده سازی مکان مناسب
  • اندازه مکان برگزاری
  • صندلی های مناسب برای نشستن طولانی
  • پذیرایی از مخاطبین
  • سیستم تهوه هوای مناسب (گرمایشی و سرمایشی)
  • امنیت محیط برای سروصدای بیرون
  • سیستم صوتی برای اینکه صدای مربی به گوش مخاطب برسد
  • هزینه مکان
  • دسترسی به مکان برگزاری کارگاه

موارد فوق چالش های برگزاری کارگاه روانشناسی به صورت حضوری است که همه موارد فوق بیشترین اثر را روی قیمت گزاری هزینه کارگاه روانشناسی می گذارد. ولی در ازای آن تعداد مخاطب های وفادار تری به کلینیک ایجاد می شود و می توانید افراد را به گرفتن نوبت از درمانگر های کلینیک و حتی معرفی درمانگر ها دعوت کنید.

برگزاری کارگاه روانشناسی به صورت آنلاین

 

  • مدیریت ثبت نامی های کارگاه
  • بستر مناسب برای میزبانی افراد به صورت آنلاین
  • سرعت اینترنت
  • پایدار اینترنت
  • عدم ورود افراد بیگانه و ثبت نام نشده در کارگاه
  • ضبط کارگاه
  • پرداختی های افراد ثبت نام شده
  • صدا و تصویر مناسب از مربی کارگاه

موارد فوق در برگزاری کارگاه روانشناسی به صورت آنلاین خیلی مهم است که با استاندارد و با کیفیت برگزار شود. ما در سیستم دکتر لینک زیرساخت های فنی و حرفه ای برای برگزاری کارگاه روانشناسی داریم که می تواند همه نیاز های شما را از مدیریت ثبت نام تا یادآوری مخاطب و برگزاری کارگاه روانشناسی تا سقف ۵۰۰۰ نفر و همچنین ضبط کارگاه و فروش جداگانه فیلم کارگاه برطرف کند.

آیا شما مدیر داخلی یک مرکز مشاوره روانشناسی هستید؟ آیا می خواهید مرکز خود را گسترش دهید و با برگزاری کارگاه روانشناسی جذب مراجعین بیشتری داشته باشید؟ همین الان با شماره ۰۲۱۲۲۰۶۷۶۳۵ و ۰۹۱۲۰۰۴۴۸۲۴ تماس بگیرید و دموی سیستم دکتر لینک را مشاهده کنید.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

کارگاه های روانشناسی عمومی و تخصصی

کارگاه‌ها با هدف آگاهی بخشی به اعضای شرکت کننده برگزار می‌شوند و لازم است برای اثر بخشیِ هر چه بیشتر محتوایی بر اساس اخرین پژوهش‌ها و تحقیقات به افراد ارائه دهند اما با توجه به اینکه در دنیای امروز با سیل عظیمی از اطلاعات مختلف مواجه هستیم، تشخیص اطلاعات علمی از مطالب زرد غیر علمی می‌تواند کاری سخت و گیج‌کننده باشد.

کارگاه‌های روانشناسی با محوریت موضوعاتی درباره رفتار انسان‌ها سعی در کم کردن هر چه بیشتر ابهام‌های ذهن ما دارند. به همین جهت در دنیای مدرن امروز شرکت در کارگاه‌های روانشناسی مورد استقبال عموم مردم قرار گرفته‌ است.

با شرکت در کارگاه های روانشناسی می‌توان به اطلاعاتی دقیق و درست در خصوص مکانیزم‌های روان و دلایل رفتار انسان دست یافت. این کارگاه‌ها به انواع متفاوتی تقسیم می‌شوند که هر یک ویژگی منحصر به فردی داشته و بهتر است با توجه به نیاز خود، مناسب‌ترین آن‌ را انتخاب نمایید. اعضای شرکت کننده در یک کارگاه معمولا ۶ تا ۱۵ نفر هستند که هر چه تعداد کمتر باشد، فرصت بدای پرسش و پاسخ و تعامل میان اعضا بیشتر است.

بنابراین لازم است در انتخاب نوع کارگاه و برگزارکنندگان آن آگاهانه قدم بردارید و قبل از ثبت نام، از علمی بودن محتوای کارگاه و صلاحیت تیم برگزار کننده اطمینان حاصل نمایید.

دکتر لینک یک سیستم مدیریت مراکز و کلینیک های روانشناسی با زیرساخت های قوی و تخصصی آماده ارائه خدمات به این مراکز در امر برگزاری کارگاه های روانشناسی می باشد

تفاوت کارگاه ‌های روانشناسی و گروه درمانی در چیست؟

گروه درمانی، همان طور که از نام آن پیدا است، یکی از روش‌های درمان اختلالات روانشناختی می‌باشد. گروه درمانی یک چارچوب درمانی خاص دارد که باعث می‌شود عموم مردم نتوانند در آن شرکت نمایند.

اگر میخواهید در گروه درمانی ثبت نام کنید لازم است قبل از شرکت در جلسات، فرمی را تکمیل نموده یا مصاحبه‌‌ کوتاهی با شما انجام شود تا درمانگر تشخیص دهد آیا صلاحیت شرکت در گروه را دارید یا خیر؟

آیا این گروه درمانی قادر خواهد بود نیاز شما را برآورده کند؟ اگر تحت نظر روانشناس هستید، می‌توانید برای شرکت در گروه درمانی با او مشورت کنید.اما همان طور که اشاره شد بسیاری از انواع کارگاه روانشناسی غیر تخصصی می‌توانند برای عموم مردم مناسب باشند زیرا از قالب درمانی خاصی پیروی نمی‌کنند، تمرکز اصلی کارگاه‌ها بر آموزش و آگاهی بخشیدن به شرکت کنندگان می‌باشد نه درمان اختلالات.

تفاوت کارگاه با سمینار در چیست؟

سمینار‌ یا کنفرانس نوعی قالب ارائه درسی توسط استادان دانشگاه به دانشجویان است که در یک فضای کاملا علمی و پژوهشی به پرسش‌های افراد شرکت کننده نیز پاسخ داده می‌شود. معمولا در هر سمینار یک یا چند سخنران حضور دارند تا بر اساس آخرین پژوهش‌ها درباره عنوان سمینار سخنرانی کنند.

یکی از تفاوت‌های اصلی کارگاه تخصصی با سمینار، تعداد افراد شرکت کننده است.

اعضای سمینار می‌توانند بیشتر از کارگاه باشند، همان طور که گفته شد برای بازدهی بالاتر تعداد اعضای کارگاه معمولا حداکثر ۱۵ نفر است. سمینارها اغلب در مراکز آموزشی مانند دانشگاه‌ها برگزار می‌شوند در حالی که کارگاه‌ها معمولا در کلینیک‌های روانشناسی و سایر موسسات خصوصی نیز قابل برگزاری هستند.

در یک شرایط ایده‌ال و علمی، سمینار باید فضایی کاملا باز برای پرسش و پاسخ باشد اما متاسفانه در بسیاری از سمینارها شاهد آن هستیم که تنها چند نفر سخن‌رانی کرده و خبری از گفتگو و تعامل اعضای شرکت کننده نیست، خصوصا اگر تعداد افراد حاضر در سمینار پرشمار باشد اما یکی از پایه‌های اصلی کارگاه آموزشی روانشناسی بر اساس تعامل و گفتگوی افراد بنا شده و قطعا این هدف در هر کارگاه محقق می‌شود.

آیا شما رواندرمانگر هستید و مایل هستید در کلینیک خود کارگاه های روانشناسی برگزار کنید؟ برای مشاهده دمو سیستم دکترلینک با شماره های ۰۲۱۲۲۰۶۷۶۳۵ و ۰۹۱۲۰۰۴۴۸۲۴ تماس بگیرید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

گروه درمانی روانشناسی

گروه درمانی چیست؟

تعریف اول از گروه درمانی:

گروه درمانی، نوعی روان درمانی متشکل از یک درمانگر و ۶ تا ۱۵ شرکت‌کننده با مشکلات مشابه است. افراد حاضر در گروه درمانی به خاطر مداخلات روانشناس یا مشاور ، مشاهده رفتارهای سایر اعضای گروه و دریافت بازخورد از اعضای گروه بهبود می‌یابند.

تعریف دوم از گروه درمانی:

گروه درمانی نوعی درمان روانشناسی است که با گروهی از افراد در کنار هم انجام می شود و نه به صورت تک به تک. درمان در محیط های گروهی می تواند فواید زیادی داشته باشد زیرا یک شبکه پشتیبانی را ایجاد می کند و فرصتی را برای ملاقات با افرادی که نگرانی های مشابه دارند فراهم می کند. همراه با درمانگر و سایر اعضای گروه شما تشویق می شوید که تجربیات خود را به اشتراک بگذارید و روی درک بهتر از خود کار کنید.

تعریف سوم از گروه درمانی:

گروه درمانی یک شیوه مهم روان درمانی و مشاوره است که به صورت گروهی، همراه با یک روانشناس متخصص و درباره یک زمینه مشخص انجام می‌شود. درواقع افرادی که در جلسه گروه درمانی شرکت می‌کنند، دارای یک مشکل با زمینه مشترک هستند که می‌توانند پیرامون آن صحبت کنند. برای مثال در بسیاری از درمان‌های اضطراب، افسردگی، اعتیاد، وسواس و ... از گروه درمانی استفاده می‌شود.

تعداد افرادی که در گروه درمانی شرکت می‌کنند، از ۶ تا ۱۵ نفر متغیر است و جلسات گروه درمانی عموما در ۱۰ جلسه انجام می‌گیرد.

گروه درمانی شیوه بسیار مفیدی از درمان به صورت دسته‌جمعی و ارائه راهکار برای کمک مشترک به جمعی از افراد با مسائل شبیه به هم است.

تعریف سوم از گروه درمانی:

گروه درمانی Group Therapy نوعی روان درمانی است که شامل یک یا چند درمانگر است که همزمان با چندین نفر کار می کنند. این نوع درمان به طور گسترده ای در مکان های مختلف از جمله اقدامات درمانی خصوصی ، بیمارستان ها ، کلینیک های بهداشت روان و مراکز اجتماعی در دسترس است.

گروه درمانی بعضی اوقات به تنهایی مورد استفاده قرار می گیرد ، اما معمولاً در یک برنامه درمانی جامع که شامل درمان های فردی و دارویی نیز می باشد ، ادغام می شود.

تعریف چهارم از گروه درمانی:

گروه درمانی نوعی روان درمانی است که در آن یک یا چند درمانگر با چند مراجع به طور همزمان کار می کنند. سبک کار این روش درمانی باعث می شود که افراد احساس امنیت و حمایت کنند. هدف از درمان هر چه باشد، بهبود عزت نفس، رشد مهارت های شخصی، تله های شخصیتی یا هر چیز دیگری، گروه به شما کمک می کند که به آن دست یابید.

دکتر لینک نرم افزار مدیریت کلینیک های روانشناسی کاملترین پکیج های مدیریتی به همراه سیستم مدیریت گروه درمانی و برگزاری کارگاه روانشناسی به صورت حضوری و آنلاین می باشد برای مشاهده دمو با شماره های ۰۲۱۲۲۰۶۷۶۳۵ و ۰۹۱۲۰۰۴۴۸۲۴ تماس بگیرید.

فواید درمان گروهی

فواید اصلی گروه درمانی شامل موارد زیر هستند:

  • گروه درمانی امکان جلب حمایت و تشویق شدن از جانب سایر اعضای گروه را فراهم می‌کند. افراد حاضر در گروه با مشاهده سایر افرادی که تجارب و مشکلات مشابه خودشان دارند، دیگر حس تنهایی پیدا نمی‌کنند.
  • اعضای گروه همچون الگویی برای سایر اعضای گروه هستند. اعضای گروه با مشاهده عضوی که با موفقیت از عهده مشکلش برآمده، امید به بهبودی پیدا می‌کنند. پیشرفت هر عضو در حکم الگو و حامی برای سایرین عمل می‌کند. این امر حس موفقیت و پیشرفت را تقویت می‌کند.
  • درمان گروهی بسیار مقرون به صرفه است. درمانگر به جای اینکه هر بار روی یک مراجع متمرکز شود می‌تواند زمانش را صرف گروه بزرگتری از افراد کند. در اغلب موارد هزینه گروه درمانی یک سوم درمان فردی است
  • گروه درمانی در حکم پناهگاهی امن است. این موقعیت، امکان ابراز رفتارها و فعالیت‌ها را در فضای امن گروهی فراهم می‌کند.
  • درمانگر در وهله اول واکنش‌های هر فرد در قبال سایرین و در موقعیت‌های اجتماعی را مشاهده می‌کند؛ سپس از این اطلاعات برای ارائه بازخوردهای ارزشمند به هر مراجع استفاده می‌نماید.
  • افزایش بازخورد: اعضای گروه در طول گروه درمانی، به یکدیگر بازخورد می‌دهند. شناخت دیدگاه‌های مختلف برای تقویت رشد فردی و تغییر کردن، مفید هستند.
  • تقویت مهارت‌های اجتماعی: از آنجا که غالب تعاملات روزانه ما با سایر مردم صورت می‌گیرد در نتیجه بسیاری از افراد در طول گروه درمانی با تقویت مهارت‌های اجتماعی خودشان آشنا می‌شوند (حتی اگر گروه روی این مسئله متمرکز نشود). رهبر گروه یا همان درمانگر به افراد کمک می‌کند تا در گروه به تعامل واضح‌تر و اثربخش‌تری برسند. این امر منجر به یادگیری مهارت‌های جدیدی می‌شود که قابل تعمیم دادن و استفاده در روابطشان با سایر افراد خارج از گروه است.
  • گروه درمانی بر خلاف جلسات درمان انفرادی فرصت تعامل با سایر افرادیکه دارای مشکل مشابهی هستند را در محیطی امن و حمایتی فراهم می‌کند. شرکت‌کنندگان می‌توانند رفتارهای جدید را امتحان کرده، ایفای نقش انجام داده و با سایرین تعامل برقرار نمایند.آن‌ها در طول این فرایند بازخوردهای ارزشمندی را ارائه کرده و دریافت می‌کنند و با نگرش‌های دیگران آشنا شده و نگرش خودشان را مطرح می‌نمایند.
دکتر لینک نرم افزار مدیریت کلینیک های روانشناسی کاملترین پکیج های مدیریتی به همراه سیستم مدیریت گروه درمانی و برگزاری کارگاه به صورت حضوری و آنلاین می باشد برای مشاهده دمو با شماره های ۰۲۱۲۲۰۶۷۶۳۵ و ۰۹۱۲۰۰۴۴۸۲۴ تماس بگیرید.

گروه درمانی چه اهمیتی دارد؟

ممکن است این سوال در ذهن شما نقش ببندد که چرا گروه درمانی اهمیت دارد و چه اهمیتی دارد؟ فواید گروه درمانی را می‌توان در موارد زیر بررسی کرد:

  • ایجاد امیدواری

امید و ایجاد آن در افراد، اولین هدف در گروه درمانی و مهم‌ترین فایده آن است. در این نوع روان درمانی افراد مختلف در شرایط گوناگون در کنار هم قرار می‌گیرند و در هر مرحله از درمان، نسبت به بهبودی امیدوارتر می‌شوند.

مشاهده افراد قدیمی‌تری که در گذر زمان و به‌واسطه گروه درمانی، بهبود پیدا کرده‌اند، برای افراد تازه‌وارد، امیدواری را به همراه دارد.

  • یادگیری تکنیک‌ها

گاهی افراد با مشکلاتی روبه‌رو می‌شوند که تکنیک رویارویی با آن را نمی‌دانند. در جلسات گروه درمانی با یادگیری صحیح تکنیک‌های رفتاری و بین فردی، می‌توان به شکل بسیار موثرتری در مواجهه با مشکل عمل کرد.

  • تبادل تجربه و اطلاعات

در تجربه مشکلات روانشناختی آنچه بیش از همه، افراد را آزار می‌دهد، احساس تنهایی و عدم اطلاعات است. گروه درمانی فرصتی را برای افراد فراهم می‌کند که به تبادل تجربه و اطلاعات با یکدیگر بپردازند و افرادی را همراه خود ببینند.

  • احساس تعلق

حس تعلق به یک گروه خاص می‌توان انگیزه افراد را برای بهبودی و بازگشت به روال طبیعی زندگی افزایش دهد. حضور در جلسات گروه درمانی باعث افزایش احساس تعلق در افراد می‌شود و به آن‌ها حس تعلق را تزریق می‌کند. به این‌صورت تلاش می‌کنند هر چه بهتر و با توان بیشتری به همراهی با گروه بپردازند.

  • صحبت درباره تجربه مشترک

تجربه مشترک، اتفاقی است که گروه درمانی آن را به‌خوبی تقویت می‌کند. در طول جلسات مشاوره گروه درمانی و به‌ویژه گروه درمانی خصوصی، افراد به صحبت درباره تجربه مشترک خودشان می‌پردازند. این کار کمک می‌کند که گروه، معنا و مفهوم درستی پیدا کند و در استفاده صحیح از تجربیات دیگران بسیار مفید است.

  • تخلیه هیجانی

گروه درمانی فرصتی را فراهم می‌کند که هیجانات در مسیر درست خود شناخته و سپس بروز داده شوند. بنابراین تخلیه هیجانی اتفاقی است که به ایجاد حال بهتر و روند بهبودی افراد کمک می‌کند.

  • تقویت مهارت‌های اجتماعی

ارتباط با یک جمع یا گروهی که احساس تعلق در آن شکل می‌گیرد، مهم‌ترین اقدام برای تقویت مهارت‌های اجتماعی است. بنابراین بهتر است با انجام گروه درمانی و اهمیت دادن به آن، در این راستا بکوشید.

مزایای گروه درمانی

مزایای اصلی گروه درمانی شامل موارد زیر است:

گروه درمانی به افراد امکان می دهد سایر اعضای گروه را مورد حمایت و تشویق قرار دهند. افراد شرکت کننده در این گروه می توانند ببینند که دیگران نیز همین مسئله را پشت سر می گذارند، این امر به آنها کمک می کند کمتر احساس تنهایی کنند.

اعضای گروه می توانند به عنوان الگویی برای سایر اعضای گروه عمل کنند. با مشاهده کسی که با موفقیت با یک مشکل کنار آمده است ، سایر اعضای گروه می توانند امید به بهبودی را بدست آورند . هر شخصی که پیشرفت می کند ، می تواند به نوبه خود به عنوان یک الگو عمل کند و از دیگران پشتیبانی کند. این می تواند به تقویت احساس موفقیت و عزت نفس افراد کمک کند.

گروه درمانی معمولاً بسیار مقرون به صرفه است.زیرا روان درمانگر به جای اینکه هر بار فقط روی یک بیمار تمرکز کند ، می تواند وقت خود را به گروه بسیار بیشتری از افراد اختصاص دهد.

مزایای گروه درمانی

گروه درمانی پناهگاهی امن برای فرد بیمار فراهم می کند. این مکان به افراد اجازه می دهد تنها رفتارها و عملکردهایی را انجام دهند که در چارچوب ایمنی و امنیت گروه هستند.

با کار در یک گروه ، درمانگر می تواند به صورت واضحی مشاهده نماید که چگونه هر فرد به دیگران واکنش نشان می دهد و چگونه در موقعیت های اجتماعی مختلف رفتار می کند. با استفاده از این اطلاعات، درمانگر می تواند نظرات ارزشمندی را در مورد هر بیمار ارائه دهد.

دکتر لینک نرم افزار مدیریت کلینیک های روانشناسی کاملترین پکیج های مدیریتی به همراه سیستم مدیریت گروه درمانی و برگزاری کارگاه به صورت حضوری و آنلاین می باشد برای مشاهده دمو با شماره های ۰۲۱۲۲۰۶۷۶۳۵ و ۰۹۱۲۰۰۴۴۸۲۴ تماس بگیرید.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

مدیر مالی کلینیک روانشناسی

مدیریت مالی، یکی از مهم‌ترین عناوین شغلی در کلینیک های روانشناسی کوچک و بزرگ است. مهارت و توانایی مدیر مالی، به او در کنترل و مدیریت امور مالی و حسابداری روانشناسی کمک می‌کند.

شغل مدیر مالی چیست؟

مدیر مالی، زیر دست‌های زیادی دارد و خودش هم باید به هیئت مدیره و مدیر کلینیک روانشناسی پاسخگو باشد. در حقیقت، وظایف مدیر مالی کلینیک روانشناسی به 3 دسته کلی زیر تقسیم می‌شود:

  • مدیریت مالی
  • برنامه ریزی مالی
  • کنترل و سازماندهی امور مالی

با این حساب، کسی که می‌خواهد فرایند استخدام مدیر مالی را پشت سر بگذارد، باید از عهده این 3 کار بر بیاید. یقیناً مدیر مالی برای پشت سر گذاشتن این 3 ویژگی، باید مهارت و تخصص کافی را پیدا کند. مدیریت مالی هم مثل تمام واحد‌های حسابداری و مالی، به گذراندن دوره‌های آموزشی و تخصصی نیاز دارد. ادر ادامه، به معرفی دوره‌های آموزشی و تخصصی مدیران مالی بپردازیم، نگاهی به اهداف، وظایف و نقش مدیر مالی در کلینیک روانشناسی خواهیم داشت.

اهداف مدیریت مالی

نقش مدیر مالی در کلینیک روانشناسی در سود دهی کسب و کار انکار نشدنی است. با توجه به اینکه مدیریت و برنامه ریزی مالی توسط مدیر مالی انجام می‌شود، نمی‌توان اثر تصمیمات روی سوددهی کلینیک را نادیده گرفت. بنابراین، یکی از اهداف اصلی مدیریت مالی باید افزایش سود دهی کسب و کار باشد. علاوه بر آن، یکی دیگر از اهداف مدیریت مالی، نظارت بر دارایی‌ها و سرمایه‌های کلینیک است. کیفیت نظارت می‌تواند روی افزایش یا کاهش منابع مالی تاثیر بگذارد.

علاوه بر همه این‌ها، مدیر مالی کسی است که باید روی تخصیص سود و نحوه پرداخت آن به سهامداران نظارت داشته باشد. البته این نکته را هم باید توجه کرد که تصمیمات مدیر مالی است که باعث افزایش یا کاهش سود سهامداران می‌شود. بنابراین، هدف دیگر مدیریت مالی باید ایجاد توازن و تناسب بین درآمدها و مخارج و هزینه‌های کسب و کار مانند پرداخت سود سهام باشد. در ادامه به شرح وظایف مدیر مالی می‌پردازیم.

مهم‌ترین وظایف مدیر مالی چیست؟

مسئولیت‌ها و وظایف مدیر مالی را می‌توان از جنبه‌های مختلف بررسی کرد. برخی از مسئولیت‌های مدیر مالی، از باقی وظایف مهم‌تر است. بنابراین می‌توان آن‌ها را در دسته مسئولیت‌های اصلی و وظایف کلیدی مدیر مالی کلینیک روانشناسی قرار داد:

  • رسیدگی به داده‌های مالی، مستندسازی و تهیه و ارائه گزارش از آن‌ها
  • تجزیه و تحلیل روند مالی شرکت و ارزیابی کلی از آن‌ها
  • مشخص کردن اهداف مالی شرکت
  • نظارت بر واحدهای مالی شرکت
  • برآورد و پیش بینی هزینه‌ها و سود
  • ارائه روش‌ها و راهکارها برای کاهش هزینه‌ها و به حداکثر رساندن سود شرکت
  • ارتباط با واحد منابع انسانی برای استخدام و آموزش نیروهای جدید

به غیر از این وظایف، مسئولیت‌های دیگری هم به شکل روزمره و روتین بر عهده مدیر مالی گذاشته می‌شود. این مسئولیت‌ها عبارتند از:

  • تجزیه و تحلیل و تفسیر داده‌های مالی کوتاه مدت
  • اطمینان از رعایت قوانین و مقررات درون سازمانی
  • پیدا کردن روش‌های توسعه مالی
  • ارائه مشاوره مالی به هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان

نقش مدیر مالی در حوزه‌های مختلف بازار کار

نقش مدیر مالی در کلینیک های مختلف، با یکدیگر تفاوت دارد. یکی از اهداف مدیریت مالی، برنامه ریزی برای جذب مراجعین بیشتر است اما وقتی که بازار هدف و مخاطبان و مراجعین کلینیک متفاوت می‌شود، دانش و شناخت مدیر مالی نسبت به مشتریان هم باید تغییر کند.

بنابراین استخدام مدیر مالی برای کلینیک روانشناسی ممکن است روی اثربخشی تصمیمات مالی تاثیر بگذارد. به همین دلیل است که بررسی رزومه مدیر مالی، وقت زیادی از هیئت مدیره و مدیرعامل کلینیک می‌گیرد. کلینیک های روانشناسی به دنبال استخدام مدیری هستند که بیشترین تناسب را با خودشان داشته باشد.

مهارت‌های یک مدیر مالی حرفه ای

مهارت‌هایی که یک مدیر مالی باید داشته باشد، متفاوت و گوناگون است. برخلاف حسابداران ساده و حتی حسابداران ارشد، مدیر مالی باید از الگوها و الگوریتم‌های ریاضی، برای پیش بینی تخمین میزان سودآوری و هزینه‌های کلینیک در آینده دور و نزدیک استفاده کند. بنابراین، مدیر مالی باید در محاسبات پیچیده ریاضی مهارت داشته باشد.

علاوه بر آن، تحلیل و تفسیر روندها، الگوها و داده‌های مالی هم به عهده مدیر مالی گذاشته می‌شود. این یعنی، قوه تحلیل و حل مسئله مدیر مالی هم باید قوی و قابل اتکا باشد. در نهایت می‌توان تمام مهارت‌ها و توانایی‌های یک مدیر مالی موفق را در موارد زیر خلاصه کرد:

  • توانایی در استفاده از محاسبات پیچیده ریاضی در کار
  • توانایی در در مدیریت پایگاه داده‌های مالی
  • توانایی کار با ابزارها و نرم افزارهای مالی تخصصی
  • توانایی حل مسئله و تصمیم گیری مالی
  • توانایی ارائه راهکارهای منطقی برای سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی‌های مالی
  • شناسایی سریع و ارائه راهکار برای مشکلات
  • توانایی ارتباط با واحدهای دیگر مالی، منابع انسانی، بازرگانی و…
  • توانایی کار به شکل مولتی تسکینگ و اولویت بندی فعالیت‌ها

آیا شما مدیر مالی کلینیک روانشناسی هستید؟ آیا دنبال یک سیستم مدیریت برای کلینیک روانشناسی می گردید؟ دکتر لینک نرم افزار حسابداری روانشناسی

برای اطلاعات بیشتر و مشاهده دمو با شماره های ۰۲۱۲۲۰۶۷۶۳۵ و ۰۹۱۲۰۰۴۴۸۲۴ تماس بگیرید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

مدیر خوب یا روانشناس خوب؟

سال هاست درمورد فضای کلینیک های روانشناسی دارم مطالعه میکنم و چالش های آن هارو از نزدیک بررسی میکنم. به یک نتیجه رسیدم.

داشتن کلینیک روانشناسی یک کسبوکار پر رونق می باشد اگر همه ابعاد این زنجیره را به درستی برنامه ریزی و مدیریت کنیم.

مدیر خوب یا روانشناس خوب؟

 

زنجیره های کلینیک روانشناسی

برند

زنجیره برند یکی از زنجیره هایی هست که خیلی از کلینیک ها به آن توجی ندارند ولی همانطور که در تصویر مشاهده می کنید در راس این زنجیره می باشد. مدیریت برند چالش ها و برنامه ریزی های خاص خود را دارد اولین قدم در این موضوع داشت یک سایت برای کلینیک روانشناسی می باشد.

سایت مناسب کلینیک روانشناسی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

یک سایت برای مرکز روانشناسی باید ویژگی های اطلاع رسانی قوی داشته باشد:

  • صفحه اصلی

در صفحه اصلی به خوبی مرکز را معرفی کند و حتی عکس از محیط داشته باشد

  • درباره ما

در صفحه درباره ما حتما بنیانگذار معرفی شود و عکس و سوابق ایشان نوشته شود می توانید در همین صفحه بعد از معرفی بنیانگذار لیست همه درمانگر ها را با عکس هایشان و رزومه هریک داشته باشید

  • نوبت دهی

حتما و حتما یک سایت روانشناسی باید صفحه نوبت دهی داشته باشد که مراجعینی که از طریق سایت وارد می شوند بتوانند یک وقت ویزیت یا مشاوره رزرو کنند. نوبت دهی روانشناسی یکی از ماژول های مهم برای سایت کلینیک روانشناسی می باشد

  • تماس با ما

در این صفحه حتما آدرس و لوکیشن به همراه شماره تلفن و موبایل مرکز باشد توجه داشته باشد هر گذینه ای که مخاطب را مجبور کند آدرس شما را پیدا کند باید در این صفحه بزارید مثل لوکیشن waze یا گوگل مپ.

طراحی اینستاگرام برای کلینیک روانشناسی

اینستاگرام یکی از ابزار های خیلی خیلی مهم در دنیای امروز به شمار می رود. طوری که می تواند سرعت رشد ویزیت های کلینیک را تسریع ببخشد.

اینستاگرام کلینیک روانشناسی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

  • اطلاعات Bio

در این بخش شما باید کلینیک را در یک جمله کلیدی خلاصه بنویسید مثلا: کلینیک روان آرام کاملترین مجموعه روانشناسی محدوده ونک با کادر متخصص و حرفه ای پاسخگویی سریع

حتما تلفن و موبایل نوشته بشه

  • پست یا reels یا استوری؟

حقیقتا امروزه فیلم ها و ریلز ها طرف دار بیشتری پیدا کرده و مخاطب را بیشتر پای اینستاگرام میشونه. پس تمرکزتون روی تهیه فیلم های روانشناسی بزارید. و طوری ضبط کنید که مخاطب مجبور بشه اون reels را برای لیست share ش ارسال کنه.

استوری خیلی مهمه و همه استوری ها باید امیدواری و انگیزه باشه. که طرف هربار اینستاگرام را باز می کند شوق و شعف برای ایشان ایجاد شود.

درمانگر

چرا انتخاب درمانگر خوب برای رشد کلینیک مهم است؟ ویژگی های درمانگر عالی برای کلینیک روانشناسی

بزارید این بخش از این مقاله را با یک جمله کاسبی شروع کنم، درمانگر شریک شما در کلینیک روانشناسی می باشد پس باید هم درمانگر هم مدیر کلینیک هوای هم و محیط کاسبی خود را داشته باشند. درمانگر یکی از زنجیره هایی می باشد که باید خیلی به شخص مدیر کلینیک وفا دار باشد چون می تواند مراجعین زیادی را به خود جذب کند و به کلینیک دیگه ای منتقل شود.

چگونه درمانگر روانشناسی را وفادار کنیم؟

وفادار سازی درمانگر ها کار بسیار کلیدی می باشد زیرا می تواند نقش مهمی در رشد کلینیک باشد. چه عواملی باعث می شود که درمانگر حس خوبی داشته باشد؟

یکی از عواملی که باعث می شود درمانگر به کلینیک وفا دار شود محیط دلنشین و ارتباط محترمانه و حرفه ای می باشد که با ایشون برقرار می شود.

پذیرایی ، نظافت کلینیک ، نظم در نوبت های کلینیک ، حسابداری و حسابرسی سهم ها و مواردی که می تواند در حال درمانگر تاثیر بزارد.

آیا درمانگر شما از حضور در کلینیک شما رضایت دارد؟

پذیرش

بخش پذیرش ویترین کلینیک شماست، هرچقدر این بخش حرفه ای و منظم مدیریت شود می تواند در روند رشد کلینیک تاثیر گذار باشد.

آموزش منشی

منشی ها باید آموزش سخنوری و ارتباط موثر و همچنین ارتباط تلفنی بلد باشند که وقتی یک مراجعه یا lead با کلینیک تماس میگیرید بتواند به راحتی و حرفه ای ایشان را پرزنت کند و جذب کلینیک روانشناسی کند.

هزینه کردن برای بخش پذیرش یک نوع سرمایه گذاری بلند مدت می باشد درصورتی که کارمندان احساس امنیت شغلی داشته باشند.

آیا با استخدام منشی کلینیک روانشناسی چالش دارید؟ می تواند با دکتر لینک تماس بگیرید: ۰۲۱۲۲۰۶۷۶۳۵ و ۰۹۱۲۰۰۴۴۸۲۴

منشی خط مقدم کلننیک روانشناسی می باشد پس با همه قدرت این بخش را مراقبت و مدیریت کنید.

مراجع

همه ما در کلینیک روانشناسی برای این مورد آخر داریم تلاش می کنیم. ولی آیا جذب مراجع آخرین تیر کاری روانشناسی است؟ خیر. تازه اول کار است چون قرار نیست فقط یک جلسه مشاوره پیش شما داشته باشد. یک مراجعه باید در بهترین حالت ماهی ۲ بار به مرکز روانشناسی مراجعه کند. پس این کار نیازه ایجاد وفاداری در مراجعین روانشناسی است.

چه عواملی می تواند مراجع جدید به کلینیک روانشناسی جذب کند؟

  • محتوی سازی

محتوی قوی که در سایت و اینستاگرام تولید می کنید می تواند تاثیر بسزایی در جذب مخاطب در کلینیک داشته باشد. این محتوی در دوقالب متنی برای سایت و محتوی ویدیویی برای اینستاگرام می باشد.

  • مراجعین قدیمی

همیشه از قدیم میگفتن مشتری راضی مشتری های دیگه ای با خودش میاره و مشتری ناراضی ۱۰ تا مشتری دیگه را با خودش می بره. هرگز از مراجعین قدیمی کلینیک روانشناسی خود غافل نشوید و حتما با استفاده از ابزار مدیریتی مناسب با آن ها ارتباط بگیرید و برای حضور مجددشون برنامه ریزی کنید.

  • برگزاری کارگاه های ارزان قیمت

برگزاری کارگاه روانشناسی یکی از پارامتر هایی می باشد که می تواند مراجعین جدید را چذب کلینیک کرد این روش بسیار مناسب و راحت می باشد ولی به شرطی که ۱- عنوان و ۲- بستر مناسب برای برگزاری کارگاه روانشناسی داشته باشید.

یک موضوع داغ و ترند جامعه را مشخص کنید و در مورد آن یک کارگاه ارزان برگزار کنید این کار را در طول یک سال هر ماه برگزار کنید این می تواند رشد مراجعین به مرکز روانشناسی را چند برابر کند.

  • باشگاه مشتریان

وقتی یک مراجع بیش از ۵ جلسه در کلینیک شما حضور داشته دیگر یک مراجع معمولی نیست حتی اگر این تعداد به ۱۰ یا ۲۰ و یا ۵۰ جلسه برسد دیگر نباید مثل بقیه مراجعین با او برخورد شود. یکی از ابزار هایی که می تواند این مراجع را ارزشمند شمورد داشتن یک نرم افزار مدیریت کلینیک روانشناسی است.

  • فروش فیلم روانشناسی

فیلم های روانشناسی یکی دیگر از مواردی است که یک کلینیک می تواند برای جذب و وفادار سازی مراجعین استفاده کند.

آیا نگران حقوق کپی رایت فیلم روانشناسی خود هستید؟ با سیستم پخش فیلم روانشناسی دکتر لینک می توانید بدون نگرانی فیلم های خود را به فروش بزارید بدون امکان دانلود یا اسکرین رکورد

همه صحبت های بالا تنها می تواند با یک ابزار حرفه ای در مدیریت مراکز روانشناسی تهیه شود. نرم افزار مدیریت کلینیک روانشناسی دکتر لینک کاملترین پکیج مدیریتی برای مراکز روانشناسی می باشد برای اطلاعات بیشتر درمورد این محصول می توانید با شماره های ۰۲۱۲۲۰۶۷۶۳۵ و ۰۹۱۲۰۰۴۴۸۲۴ تماس بگیرید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

نرم افزار حسابداری یا حسابدار روانشناسی؟

برای یک کلینیک روانشناسی خرید نرم افزار حسابداری مناسب هست یا استخدام حسابدار برای کلینیک روانشناسی؟

این یک پرسش خیلی مهم و زیاد در اکثر کلینیک های روانشناسی می باشد در این پست به این موضوع می پردازیم.

برای اینکه این موضوع را بتوانیم موشکافی کنیم نیاز هست در ابتدا درک عمیقی از نیاز حسابدرسی در یک کلینیک روانشناسی پیدا کنیم. بیایید این موضوع را پرسش چند سوال بررسی کنیم:

آیا در مرکز روانشناسی انبار داری وجود دارد؟

آیا در مرکز روانشناسی فروش خورد و زنجیره تامین وجود دارد؟

پاسخ این دو سوال منفی است، ما در کلینیک روانشناسی فرایند ها به صورت شراکتی اتفاق می افتندو به این معنی است فرایند حسابداری خیلی پیچیده نیست فقط کافیه یک ابزار مناسب داشته باشیم که فرایند ها را کنترل، تحلیل و مدیریت کند.

آیا به حضور ثابت حسابدار در کلینیک روانشناسی نیاز است؟

پاسخ این سوال بله است ولی برای مدت محدود که بتواند ساختار های حسابرسی را در مرکز طراحی کند و با استفاده از نرم افزار حسابداری روانشناسی آن را شخص مسئول کلینیک انتقال دهد.

این موضوع که کلینیک های بزرگ نیاز به روانشناس دارند یا خیر

پاسخ این سوال هم بله است ولی با حضور نرم افزار حسابداری روانشناسی که در کلینیک می باشد این نیاز برطرف می گردد ولی برای نظارت و ممیزی کار حضور حسابدار به صورت ساعتی در ماه کفایت میکند.

چند درصد به نرم افزار حسابداری نیاز دارید و چند درصد به حسابداری روانشناسی؟

۹۰٪ نرم افزار حسابداری روانشناسی

۱۰٪ شخص حسابدار روانشناسی

 

آیا شما چالش های حسابداری در کلینیک روانشناسی دارید؟ با شماره های ۰۲۱۲۲۰۶۷۶۳۵ و ۰۹۱۲۰۰۴۴۸۲۴ تماس بگیرید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

حسابداری کلینیک مشاوره روانشناسی

نرم افزار و سیستم حسابداری کلینیک

با توجه به مراجعات درمانجو نرم افزار حسابداری روانشناسی دکتر لینک به صورت اتوماتیک برای هر مراجع یک پرونده روانشناسی اختصاص داده و می تواند مدیریت مالی و حسابداری خدمت شامل سهم کلینیک، سهم درمانگر یا پذیرش یا ارجاع دهده، تخفیف ها هزینه های نورو ساینس و سهم درآمد خالص مرکز با احتساب هزینه های جاری و جانبی و تخفیف های اعمال شده را حساب کرده و سند حسابداری آن را به صورت اتوماتیک در سیستم ثبت نماید. همچنین مبلغ دریافتی یا اقساط درمانجو را به صورت نقد، کارتخوان، کارت به کارت، آنلاین و استفاده از اعتبار می توانید به صورت ترکیبی یا تکی در سیستم ثبت نمایید.

کاربرد نرم افزار مدیریت مالی کلینیک‌ چیست؟

کلینیک یا مراکز مشاوره روانشناسی وقتی تعداد درمانگر های آن ها بیشتر می شوند مدیریت مالی و حسابرسی سهم های درمانگر و کلینیک بسیار دچار چالش و سخت می شود. یکی از مواردی که در این چند سال ما در دکترلینک متوجه ان شدیم این است که وقتی درمانگری از عملکرد یک کلینیک رضایت کافی را نداشته باشد آن کلینیک را عوض میکند و مراجعین خود را به کلینیک دیگری می برد. همین امر باعث می شود کلینیک روانشناسی با کبود مراجعین و کاهش درآمد مواجه شود.

ما در دکتر لینک با استفاده از تجربه ۱۰ ساله ای که در امر طراحی و پیاده سازی سیستم و نرم افزار مدیریت کلینیک روانشناسی داشته ایم، توانسته ایم یک سیستم جامع مالی برای کلینیک های روانشناسی ارائه دهیم و همه فرایند های مالی کلینیک روانشناسی را به راحتی مدیریت کنیم. در ادامه بخشی از ویژگی های این بخش از نرم افزار مدیریت کلینیک روانشناسی را برای شما توضیح می دهیم:

  • تعریف سهم درمانگر وقتی درمانگر معرف باشد
  • تعریف سهم درمانگر وقتی کلینیک معرف باشد
  • تعریف سهم تست ها
  • تعریف سهم درمانگر وقتی اپراتور دستگاه هایی مثل (نروساینس و ...) باشد
  • تعریف سهم درمانگر وقتی ارجاع دهنده باشد
  • محاسبه سهم درمانگر و کلینیک
  • محاسبه تخفیف ها درصورتی که از سمت درمانگر باشد
  • محاسبه تخفیف ها در صورتی که از سمت کلینیک باشد
  • محاسبه تخفیف ها در صورتی که از سمت هردو (کلینیک و درمانگر) باشد
  • گزارش های مالی کلینیک در بازه های مشخص (ماهانه هفتگی و بازه انتخابی)
  • گزارش های مالی کلینیک بر اساس خدمات مرکز (فردی، زوج درمانی و ...)
  • گزارش های مالی کلینیک بر اساس درمانگر و سرویس های درمانگر
  • گزارش های مالی کلینیک بر اساس تست ها
  • گزارش ویزیت ها بر اساس تعداد مراجعات و کنسلی های هر درمانجو

موارد فوق همه دغدغه های عمیق مراکز و کلینیک های روانشناسی می باشد. که همگی نرم افزار کلینیک روانشناسی دکتر لینک به خوبی مدیریت می شوند.

بیشتر بخوانید: نرم افزار حسابداری کلینیک و مراکز مشاوره روانشناسی

آیا شما مدیر مرکز یا کلینیک روانشناسی هستید؟ لطفا برای اطلاعات بیشتر از این محصول با شماره های ۰۲۱۲۲۰۶۷۶۳۵ و ۰۹۱۲۰۰۴۴۸۲۴ تماس بگیرید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

بهترین نرم افزار حسابداری روانشناسی

نرم افزار حسابداری امروزه یکی از مهمترین عضو کلینیک و مراکز روانشناسی می باشد؛ چه به‌ صورت نرم افزار حسابداری روانشناسی و چه به‌صورت نرم افزار اکسلی که مدیر داخلی یا حسابدار مجموعه از آن استفاده کند. همین مسئله باعث شده است تا دغدغه تازه‌ای نزد صاحبان کلینیک های روانشناسی و مدیران مالی آن‌ ها شکل بگیرد و آن پیدا کردن بهترین نرم افزار حسابداری برای کلینیک و مراکز روانشناسی آن‌ ها است.

در این پست قصد داریم تا معروف‌ترین و بهترین نرم افزارهای حسابداری روانشناسی را معرفی کرده و ضمن برشمردن ویژگی‌های اصلی آن‌ها، مزایا و معایب آن‌ها را نیز برای شما بازگو کنیم.

باستانی طب

این یکی از نرم افزار هایی می باشد که برای کلینیک های زیبایی پزشکی و روانشناسی استفاده می شود تمرکز اصلی این نرم افزار به صورت عمومی می باشد. لیست ماژول های این نرم افزار:

  • نوبت دهی
  • پرونده بیمار
  • حسابرسی پایه
  • اتصال به سامانه پیامکی

مطب آنلاین

این یکی از نرم افزار کلی در زمینه پزشکی می باشد یک بخش روانشناسی هم راه اندازی کرده است لیست ماژول های این نرم افزار:

  • نوبت دهی
  • ورنده الکترونیک با قلم نوری
  • حسابرسی پایه
  • تحت ویندوز (عدم استفاده آنلاین)

پلنوین

یک نرم افزار عمومی درمانی می باشد که بخش روانشناسی هم دارد سایت جالبی طراحی شده و نرم افزار قشنگی دارند، لیست ماژول های این نرم افزار:

  • نوبت دهی آنلاین
  • یادآوری نوبت
  • حسابرسی پایه
  • تحت وب

پارس ویتایگر

این نرم افزار اصلا تخصصی در زمینه روانشناسی فعالیتی ندارد و فقط تمرکز بروی crm و مدیریت ارتباط با مشتری دارد.

  • ویژگی خاصی برای روانشناسی محیا نمیکند.

بهتا رایان فردا

این یک نرم افزار ویندوزی می باشد که کلیه خدمات درمانی را ارئه می دهد.

  • نوبت دهی دارد
  • حسابرسی پایه هم دارد

سنم

این یک نرم افزار روانشناسی می باشد که ویژگی بهتری نسبت به نرم افزار های قبلی دارد.

  • نوبت دهی آنلاین
  • حسابرسی پایه
  • سامانه پیامکی

دکتر لینک

و اما بهترین نرم افزار روانشناسی ایران که تخصصی و با تمرکز فقط بر روی کلینیک های روانشناسی از سال ۱۳۸۹ فعالیت خودشون رو آغاز کردن. این نرم افزار داره ویژگی های متمایزی نسبت به بقیه رقبا دارد یکی از این ویژگی ها داشتن حسابداری تخصصی روانشناسی می باشد که به مدیران مالی کلینیک ها کمک میکند تا گزارش های دقیقی از عملکرد درمانگران داشته باشند. گوشه ای از سرویس های این نرم افزار به شرح زیر می باشد:

  • سیستم هوشمند نوبت دهی (حضوری و آنلاین)
  • سیستم هوشمند لغو نوبت و اطلاع رسانی های دقیق به مخاطب هدف
  • سیستم پرونده نویسی تخصصی روانشناسی (مورد تایید بهترین روانشناسان کشور)
  • سیستم یادآوری و Notification هوشمند برای مخاط (درمانگر و مراجعین)
  • سیستم حسابداری و حسابرسی حرفه ای و پیشرفته روانشناسی
  • سیستم جذب مراجع جدید
  • مشاوره آنلاین تصویری
  • مشاوره تلفنی با سرشماره ۹۰۰۰ و شماره دلخواه
  • امکان برگزاری گروه درمانی و کارگاه های روانشناسی پیشرفته تا سقف ۵۰۰۰ نفر
  • امکان فروش فیلم روانشناسی بدون امکان دانلود یا اسکرین رکورد

این تیم یک تیم حرفه ای و پیشرو در حوزه روانشناسی می باشد که به تایید نهاد ریاست جمهوری رسیده اند و به دانش بنیان (به شناسه ملی 14010062582) شدند.

آیا شما مدیر یک کلینیک روانشناسی هستید؟ آیا مایل هستید دموی نرم افزار حسابداری روانشناسی را مشاهده کنید؟ همین الان با شماره های ۰۲۱۲۲۰۶۷۶۳۵ و ۰۹۱۲۰۰۴۴۸۲۴ تماس بگیرید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

نحوه استخدام حسابدار در کلینیک روانشناسی

استخدام حسابدار برای حسابداری و حسابرسی ارزان نیست و اگر کلینیک کوچک داشته باشید، احتمالاً وسوسه شده‌اید که به طور کلی این مورد را کنار بگذارید، اما گذشته از همه این‌ها، شما، خودتان مسئول موفقیت خویش هستید؛ آیا نباید در مسیر موفقیت، یک فرد واجد شرایط یا یک نرم افزار حسابداری روانشناسی برای برنامه‌ریزی امور مالی خود در کلینیک داشته باشید؟

خوب، هم بله و هم نه. به این معنی که شما هرگز نباید از کنترل امور مالی مرکز یا کلینیک خود چشم‌پوشی کنید، اما یک حسابدار یا نرم افزار حسابداری روانشناسی خوب در زمینه برنامه‌ریزی مالی، دانش زیادی کسب کرده و حضور او می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

در ادامه، مفاهیم ضروری در این زمینه را باز تعریف کرده و به تشریح تفاوت‌ها پرداخته‌ایم. همچنین با اشاره به ویژگی‌های یک حسابدار موفق ترتیب داده‌ایم، با ما همراه شوید.

حسابدار کیست؟

یک حسابدار یکی از مهمترین نقش‌ها را در هر شغلی بر دوش دارد، خواه یک کلینیک بزرگ باشد یا یک مطب کوچک. چرا؟ چون آن‌ها جریان پول را ردیابی و ثبت می‌کنند.

حسابدار، کارشناسی است که حسابداری را اداره می‌کند و اسناد مالی مانند محاسبه سهم کلینیک و سهم درمانگر، صورت سود و زیان، ترازنامه و موارد دیگر را تهیه می‌کند.

آن‌ها حسابرسی از اسناد و ویزیت های شما را انجام می‌دهند، گزارش‌هایی را برای اهداف پرداختی درمانگر و مالیاتی تهیه می‌کنند و تمام اطلاعات مالی را که بخشی از اداره شغل شما است، تحت مدیریت دارند. به عبارت دیگر، آن‌ها سرمایه مالی انسانی مورد نیاز شما هستند.

حسابداران با پیروی از دستورالعمل‌های به‌روز مطمئن می‌شوند که کلیه معاملات پول دقیق بوده و قانونی هستند. آن‌ها می‌توانند به صورت تمام وقت برای یک کلینیک کار کنند یا به صورت قراردادی برای دفاتر یا جهت تنظیم اظهارنامه مالیاتی یا محاسبه حقوق کارمندان کلینیک یا هزینه سهم درمانگران فعالیت کنند.

شرح وظایف حسابدار

  1. بررسی روزانه هزینه های وارد شده در کلینیک از کانال های مالی مانند: نقدی، پوز، کارت به کارت، آنلاین و اعتبار و تایید مبالغ با چک کردن با بانک مورد نظر.
  2. بررسی خطا ها و اشتباه های واحد پذیرش از ورود هزینه های مشاوره و ویزیت ها
  3. بررسی خطا ها و اشتباه های محاسباتی در ارائه تخفیف به مراجعین
  4. محاسبه سهم درمانگر و کلینیک در انتهای هر ماه
  5. گزارش گیری از هزینه های کلینیک و درمانگر بر اساس مراجعین و بر اساس خدمات مرکز یا سرویس ها
  6. یک حسابدار می‌تواند کشتی کلینیک شما را به مسیر درست هدایت کند و حتی با رسیدگی به مدارک لازم شما را به هدف درست برساند.
  7. یک حسابدار می‌تواند فاکتور صادر کند. کسب و کار شما باید به نوعی درآمد کسب کند، بنابراین باید مطمئن شوید که به موقع و به صورت حرفه‌ای برای مراجعین خود هزینه کرده و از آن‌ها پول می‌گیرید.
  8. یک حسابدار می‌تواند صورت حساب‌هایی را برای مراجعین شما ایجاد و ارسال کند تا بتوانید درآمد کسب کنید و از آن‌ها پول بگیرید.
  9. یک حسابدار می‌تواند میزان فروش را ثبت کند. یکی از عوامل موفقیت در هر کلینیکی این است که بدانید در واقع چه چیزی ارائه میدید، چه مقدار ارائه میدید و با چه سودی. یک حسابدار می‌تواند میزان فروش مشاغل کوچک شما را پیگیری کرده و گزارشات را اجرا کند.
  10. به این ترتیب می‌توانید بفهمید که بزرگترین فروش شما چیست، چه خدماتی را باید به تدریج از بین ببرید و چه مقدار موجودی برای ماه آینده نیاز دارید. یک حسابدار همچنین به سوالاتی پاسخ می‌دهد که به رشد تجارت شما کمک می‌کنند.
  11. یک حسابدار می‌تواند حقوق و دستمزد را مدیریت کند. مثلاً دستیار شما در ماه مهر چند ساعت کار کرد و حقوق او چقدر بود؟ حسابدار شما می‌تواند حقوق او را ردیابی و محاسبه کند، بعلاوه به شما می‌گوید که برای مالیات سه ماه حقوق، چه مقدار باید پرداخت کنید.
  12. یک حسابدار می‌تواند حساب‌های دریافتی را نیز ردیابی کند. شما می‌دانید که برای همه مشتری‌ها فاکتور ارسال شده است، اما آیا هیچ یک از آن‌ها پرداخت شده است؟
  13. حسابدار شما می‌داند چه کسی پرداخت کرده است و چه کسی پرداخت نکرده، بنابراین شما می‌دانید چه مقدار پول نقد در دسترس دارید. به این ترتیب در صورت لزوم می‌توانید اخطار دیررس ارسال کنید.
  14. یک حسابدار می‌تواند شما را در جریان قوانین مالیاتی و تغییرات قرار دهد. محاسبه مالیات سخت است و ممکن است برای مشاغل مختلف، پیچیدگی‌هایی داشته باشد. یک حسابدار می‌تواند با محاسبه مالیات حقوق و دستمزد کارمندان یا نگهداری از تغییرات مالیات فروش هر یک از محصولات شما را در رعایت قوانین مالیاتی حفظ کند.
  15. شما باید گزارشات هفتگی، ماهانه یا سالانه در مورد رفاه اقتصادی تجارت خود ایجاد کنید. کلینیک شما چقدر سالم است؟ چه مقدار پول نقد باید در دست داشته باشید؟ یک حسابدار تمام گزارشاتی را که برای تصمیم‌گیر‌ی صحیح مالی برای تجارت خود نیاز دارید، ایجاد می‌کند.
آیا می دانید یک ابزار حرفه ای می تواند به حسابدار شما در کلینیک روانشناسی کمک کند تا گزارشات دقیق تری در اختیار شما بگذارد؟

مهارت و دانش لازم حسابدار

  • قدرت تجزیه و تحلیل مسائل: به منظور توان تحلیل، تصمیم‌گیری و حل مشکلات در زمینه مسائل مالیاتی، بیمه و ...
  • پشتکار و وقت‌شناسی: زیرا در زمان‌هایی از سال مانند زمان بستن حساب‌ها در پایان سال یا زمان ارائه گزارش‌های قانونی در تیرماه هر سال حجم کار حسابداران بسیار زیاد است و باید کار خود را با کیفیت و در سر وقت به اتمام رسانند
  • دقت و توجه به جزئیات: با توجه به کار مداوم با اعداد و ارقام ریز و درشت!
  • مهارت ریاضیات و فناوری اطلاعات: برای کار کردن با نرم‌افزارهای مالی و حسابداری که امروز به صورت فراگیر در شرکت‌ها و سازمان‌ها استفاده می‌شود.
  • قدرت سازماندهی: به منظور امکان ساختار دادن و سازمان دادن به گزارش‌های مالی و در صورت ارتقاء و داشتن پست رئیس حسابداری یا مدیر مالی، داشتن قدرت کنترل و نظارت بر حسابداران
  • قابل اعتماد بودن و رازداری: به دلیل اطلاع از جرئی‌ترین درآمدها و هزینه‌های شرکت و نیاز صاحبان و سهام‌داران شرکت برای اعتماد به حسابداران

شخصیت‌های مناسب شغل حسابدار

در یک انتخاب شغل صحیح و درست، عوامل مختلفی از جمله ویژگی‌های شخصیتی، ارزش‌ها، علایق، مهارت‌ها، شرایط خانوادگی، شرایط جامعه برای هر فرد باید در نظر گرفته شوند. یکی از مهم‌ترین این عوامل ویژگی‌های شخصیتی است. شناخت درست شخصیت هر فرد فرآیندی پیچیده و محتاج به تخصص و زمان کافی است. البته هر فرد ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارد، حتی افرادی که به نوعی تیپ شخصیتی مشابه دارند، باز هم در برخی موارد با یکدیگر متفاوت اند. به طور کلی همیشه افراد موفقی از تیپ‌های شخصیتی مختلف در همه مشاغل هستند و نمی‌توان دقیقا اعلام کرد که فقط تیپ‌های شخصیتی خاصی در این شغل موفق می‌شوند. اما طی تحقیقاتی که صورت گرفته تیپ‌های شخصیتی که برای این شغل معرفی می‌شوند، عموما این کار را بیشتر می‌پسندند و رضایت شغلی بیشتری در آن داشته‌اند.

  • تیپ شخصیتی ESTJ
  • تیپ شخصیتی ISTJ

آیا حسابدار مرکز یا کلینیک روانشناسی نیاز به نرم افزار مخصوص روانشناسی دارد؟

همه آدم های حرفه ای بدون ابزار تخصصی کار نمیکند، مخصوصا شغل حساس حسابداری که در کلینیک فعالیت میکند.

حساسیت حسابداری در کلینیک روانشناسی به خاطر وجود شریک تجاری نشات می گیرد. در کلینیک روانشناسی درمانگر یک شریک تجاری می باشد که حساسیت زیادی پیدا میکند. هزینه های ورودی از ویزیت ها طبق قرار اولیه که سهم ها مشخص می شود محاسبه می گردد و انتهای ما هزینه ها به حساب درمانگران واریز می شود.

این حساسیت در کلینیک با استفاده از نرم افزار حسابداری روانشناسی کاهش پیدا می کند. کلیه اطلاعات از ورود مراجعین تا حسابرسی سهم درمانگر و کلینیک می تواند همه هزینه ها را با دقت بررسی و دسته بندی می کند. این نرم افزار می تواند گزارشات دقیقی از عملکرد مالی و کاری هر درمانگر به صورت کلی و جزئی در اختیار مدیر مرکز قرار دهد.

آیا شما مدیر یا منشی یک کلینیک روانشناسی هستید؟ یا مایل هستید دموی نرم افزار حسابداری روانشناسی را مشاهده کنید؟ لطفا با شماره های ۰۲۱۲۲۰۶۷۶۳۵ و ۰۹۱۲۰۰۴۴۸۲۴ تماس بگیرید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک