مجله روانشناسی

مدیریت مراکز روانشناسی

۴ مطلب در اسفند ۱۴۰۲ ثبت شده است

۱۷ راهکار امتحان شده در کلینیک های روانشناسی برای ویزیت بیشتر

هدف نهایی هر کلینیک روانشناسی، افزایش ویزیت ها و کسب درامد و سود بیشتر است و آشنایی با روش‌های افزایش ویزیت و جذب مراجعین روانشناسی بیشتر، از الزامات اصلی هر کلینیک است. در ارتباط با روش‌های جذب مراجعین روانشناسی و راه‌های افزایش ویزیت ها، نکات و توصیه‌های زیادی مطرح شده است. اما آیا می‌دانید کدام یک از این روش‌ها برای کلینیک شما مناسب است؟

من سعید بیگی، بنیانگذار دکترلینک و میخوام

در این مقاله از تجربه ۱۲ ساله کارم با کلینیک های

روانشناسی براتون بگم در ادامه همراه من باشید

برای افزایش فروش در کلینیک روانشناسی خود، به جای تمرکز بر سود بیشتر روی مراجعین تمرکز کنید و کارایی را در بخش پذیرش خود بهبود دهید. اگر می خواهید ویزیت خود را افزایش دهید؛ در این مقاله راهکار مطمئن برای افزایش ویزیت شما آمده است:
۱- شخصیت و هویت خود را مشخص و فقط روی آن تمرکز کنید

کلینیک روانشناسی شما باید یک وجه تمایز و شخصیت مختص به خودش را داشته باشد تا از سایر رقبا قابل تشخیص باشد. همین تمایز‌های برند، در بازار بزرگ خدمات مشابه، می‌تواند مراجعین جدید را به سمت شما سوق دهد و بین سایر برندها، برند شما را کاملا مشخص کند. مثلا لوگوی خاص (سیب گاز‌زده) اپل و طراحی‌های منحصر به‌ فردش در تمام محصولات این شرکت قابل تشخیص است.

از قدرت برندها و شخصیت و اعتمادی که پشت آن‌ها است غافل نشوید.

۲- همواره مبدع باشید و کارهای نواورانه انجام دهید

این نوآوری‌ها کاملا برای حفظ و گسترش بازار و افزایش لذت و هیجان مراجعین ضروری هستند. برای مثال سونی به خاطر همین پیشرفت‌های بزرگ در صنعت بازی‌سازی با بررسی دقیق نیازهای مشتریان و تطبیق آن نیازها با تکنولوژی کالای خود، توانسته است سهم بسیار بزرگی از بازار را کسب کند.

۳- با مراجعین خود تعامل موثری داشته باشید

اغلب مراجعین می‌دانند که چه می‌خواهند، پس یکی از بهترین راه‌ها برای تعامل بیشتر با آ‌ن‌ها و گسترش بازار، پرسیدن مستقیم از آن‌ها است.

یک نظرسنجی دقیق برای شناخت نیازهای مشتریان کمک بسیار بزرگی خواهد کرد تا با بهبود ارائه خدمات، سهم گسترده‌تری از بازار را در رقابت کسب کنید.

یکی دیگر از روش‌های ایجاد تعامل و ارتباط با مراجعین، بهره‌مندی از سیستم‌های نرم افزاری ارتباط مراجعین (CRMروانشناسی) است. رویکرد مراجع مدار crm، اساسا بر پایه مزیت های جلب رضایت مراجعین شکل گرفته است.

هدف نهایی این راهبرد در معنای crm، وفادارسازی مراجعین نسبت به کلینیک است.
 

۴- برای راضی نگه داشتن مراجعین کارهای خلاقانه انجام دهید

کمپانی نتفلیکس (Netflix) یکی از نمونه‌های عالی برای ایجاد وفاداری نسبت به یک برند در مشتریان است. این پلتفرم با افزودن دائمی امکانات جدید و بهینه‌سازی الگوریتم‌ها، همواره رضایت مشتریان را به دست آورده است و همین به‌روز‌رسانی‌ها و سهم بزرگ نتفلیکس در بازار، باعث شد تا با وجود شرکت‌های قدرتمند دیگر، نتفلیکس جایگاه خود را از دست ندهد. مشتریان اشتراک خود را در نتفلیکس هرگز لغو نکردند، چرا که هر روز امکانات و بهبود‌های بهتری را در آن می‌دیدند و به ارزشمندی آن احترام می‌گذاشتند.
۵- به تصاحب کردن کلینیک های دیگر فکر کنید

این کار کمی به تحقیق و بررسی و البته هزینه‌های مختلف نیاز دارد، ولی اگر به خوبی انجام شود نهایتا منجر به افزایش ویزیت شما خواهد شد. کمپانی‌ها عموما برای توسعه سبد محصولات خود، افزایش سهم بازار خود و افزایش فروش، شرکت‌ها و یا برندهای دیگر را تصاحب کرده و آن‌ها را خریداری می‌کنند. برای مثالMicrosoft ، کمپانی‌های Linkedin و Github را تصاحب و به زیر مجموعه‌های خودش اضافه کرده است.
این استراتژی می‌تواند شامل خرید شرکت‌هایی که ارتباط مستقیم با صنعت شما ندارند و یا خرید شرکت‌های رقیب در صنعت مستقیم شما باشد.
با همین راهکارهایی که اشاره شد، می‌توان سهم گسترده‌ای از بازار را تصاحب کرد که نتیجه آن رضایت حداکثری مراجعین، افزایش ویزیت و تثبیت جایگاه کلینیک شما در بازار است.

دکترلینک نرم افزار جامع و یکپارچه مدیریت مراکزمشاوره و روانشناسی می باشد

۶- با مراجعین خود همدلی کنید

توانایی درک عمیق خواسته‌ها و نیازهای مراجعین، یک استعداد نادر و مهم در فروش است. یک فروشنده موفق برای درک عمیق مشتری در وهله اول باید گوش شنوای خوبی داشته باشد. یعنی به جای پرداختن بیش از حد به توضیحات برای مشتری، کاری کند تا مشتری در مورد مشکلات و نیازهای خود صحبت کند و برای جلب اعتماد او نشان دهد که از مشکلات مشتری درک واقعی دارد. او نه تنها باید به فکر افزایش فروش سازمان خود باشد، بلکه باید به دنبال ارائه راه‌حل‌های مناسب به مشتری هم باشد.

البته این موضوع ممکن است با سیاست های یک روانشناس تداخل داشته باشد ولی می توانید این موضوع را با یکم چاشنی روانشناسی در مرکز روانشناسی خود پیاده سازی کنید.


۷- هوش هیجانی خود را تقویت کنید

یک پرسنل بخش پذیرش باید تمایل زیادی برای آشنایی با افراد جدید داشته باشد و بتواند احساسات مراجعین را تشخیص دهد و رفتارهای او را پیش‌بینی کند. هوش هیجانی بالا به بحش پذیرش کمک می‌کند تا بدانند که چگونه با هر مراجعین رفتار و صحبت کنند و شرایط خرید را برای او آماده ‌کنند و بتواند باعث افزایش ویزیت کلینیک شوند.
۸- پیگیر باشید

بر اساس نظرسنجی‌های انجام‌شده یکی از مهم‌ترین دلایل عدم ویزیت مراجعین، قطع ارتباط بین مشاور و مراجع است. در نتیجه ارتباط مستمر با مراجعین، یکی از راه‌های کلیدی برای افزایش ویزیت است. فهرستی از مراجعین غیرفعال تهیه کنید و به دنبال راهکارهایی باشید تا دوباره آن‌ها را در جمع مراجعین فعال خود داشته باشید.

همیشه به خاطر داشته باشید که فروش ویزیت به مراجعین که حداقل یک‌بار از شما به شما مراجع کرده‌اند، بسیار آسان‌تر از فروش ویزیت به مراجعین جدید است. پس ارتباط خود را با مراجعین حفظ کنید.

۹- در برنامه ویزیت مراجعین خود تداوم داشته باشید

افزایش ویزیت مانند یک نبرد طولانی و سخت است و نیازمند تلاش همیشگی است و به یک شخص پایدار نیاز دارد. تداوم در فروش بدین معنی است که بدانید کجا پیگیر ویزیت باشید و چه زمانی عقب‌نشینی کنید و مراجعین را تحت فشار نگذارید.

نیروی پذیرشی که پشتکار بالایی دارد، رد شدن از سمت مراجع را یک عدم موفقیت در نظر نمی‌گیرد. یک نیروی پذیرش ماهر دید خود را مثبت‌اندیشانه تغییر می‌دهد و به سادگی به سمت مراجع بالقوه بعدی خود حرکت می‌کند. این پایداری همان چیزی است که باعث می‌شود نیروی پذیرش به اهداف خود برسند و به طور مداوم در افزایش ویزیت خود پیشرفت داشته باشند.

۱۰- از تکنیک حالت خرید بهره بگیرید

به طور معمول مراجعین در ابتدا حالت تدافعی دارد، از کلینیک شما ایراد می‌گیرد، زیاد سوال می‌پرسد و… اما زمانی که قانع شد و یک ویزیت را دریافت کرد؛ وارد فاز «حالت خرید» شده است و شما می‌توانید خدمات دیگر را هم به او پیشنهاد دهید و او را مجاب به خرید کنید. برای مثال زمانی که یک ویزیت فردی را ارائه می دهید، مشتری برای خرید محصولات جانبی ان مثل تست های روانشناسی مقاومت زیادی از خود نشان نمی‌دهد. پس هر زمانی که مراجعین خریدی انجام داد، می‌‎توانید خدمات مرتبط دیگری را به او پیشنهاد دهید.

دکتر لینک کامل ترین پکیج مدیریتی برای یک مرکز روانشناسی می باشد

از نوبت دهی تا حسابداری روانشناسی ، تست های روانشناسی

و برگزاری گروه درمانی و کارگاه های روانشناسی

۱۱- از آموزش منشی و تیم پذیرش غافل نشوید

اگر یک اشتباه یا عدم فعالیت مساعد از بخش پذیرش مشاهده می کنید به خاطر عدم آموزش صحیح و درست می باشد، آموزش صحیح به بخش پذیرش باعث می شود تیم پذیرش بهترین تصمیم ها و رفتار ها را در راستای جذب مراجع و افزایش رضایت ایشون داشته باشد، ما در دکترلینک دوره های آموزش منشی گری حرفه ای برای مراکز روانشناسی را برگزار می کنیم، برای اطلاعات بیشتر با شماره های ۰۲۱۲۲۰۶۷۶۳۵ و ۰۹۱۲۰۰۴۴۸۲۴ تماس بگیرید.


۱۲- برای مراجعین خود ارزش ایجاد کنید

قطعا یکی از راه‌های افزایش فروش ایجاد ارزش برای مراجعین است. چرا مراجعین احتمالی شما باید از شما سرویس بگیرند؟ ایجاد ارزش برای خدمات، بهترین شیوه برای ایجاد یک تعامل قوی و تحریک مراجعین بالقوه است.

به عنوان یک نیروی پذیرش روانشناسی برای رسیدن به افزایش ویزیت، باید از زیر و بم خدماتی که می ارائه می دهید آگاه باشید و در واقع دانش خدمت داشته باشید و با ارائه ویژگی‌های خدمات و ارزشی که برای مراجعین ایجاد می‌کنند، او را متقاعد به دریافت نوبت کنید.

۱۳- از گیمیفیکیشن استفاده کنید

یکی از راه‌های افزایش ویزیت، بازی سازی یا گیمیفیکیشن است. گیمیفیشکن به معنای استفاده از بازی برای افزایش تعامل کاربران با برند و کلینیک شما است و استفاده از آن باعث می‌شود مخاطبان شما با علاقه یشتری و خدمات شما را دنبال کنند.

شما چگونه می‌توانید با استفاده از گیمیفیکشن برای مراجعین خود ارزش افزوده ایجاد کنید تا در شرایط برابر برای خرید به شما مراجعه کنند؟
۱۴- ایمیل مارکتینگ یا sms مارکتینگ را فراموش نکنید

یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش ویزیت استفاده از بازاریابی ایمیلی و پیامکی است و با استفاده از آن به راحتی می‌توانید با مراجعین خود ارتباط نزدیکی برقرار کنید. از ایمیل‌ها و پیامک ها فقط برای آگهی‌های تخفیف و ویزیت استفاده نکنید. داستان کلینیک خود را تعریف کنید و اجازه دهید مشتریان احساس کنند عضوی از خانواده شما هستند. بازاریابی ایمیلی و پیامکی خیلی سریع نتیجه نمی‌دهد و نیازمند زمان و بهینه‌سازی مداوم است.

از upselling و cross selling استفاده کنید. این دو تکنیک برای افزایش فروش بسیار کاربردی هستند و تاثیر بلند مدتی دارند. تکنیک upselling به معنای ترغیب مشتری برای خرید محصولی گران‌تر یا بهتر و تکنیک cross- selling به معنای فروش کالاهای دیگر در کنار کالای خواسته شده مشتری است.

۱۵- تبلیغات دهان به دهان (WOM) همیشه جواب می‌دهد

۹۲% از مخاطبین شما، پیشنهادهای دوستان یا خانواده‌شان را بیشتر از هر نوع دیگری از تبلیغات باور می‌کنند. این آمار ساده، یکی از قدرتمندترین حقایق در بازاریابی را در خود پنهان کرده است: بزرگ‌ترین سرمایه بازاریابی شما، پایگاه مراجعین فعلی شماست.

مراجعین فعلی شما می‌توانند مراجعین وفادار دیگری را به سمت شما سرازیر کنند. جذب هر مراجع جدید هزینه دارد پس آن‌ها را برای خود حفظ کنید و با جلب رضایتی فراتر از انتظارشان، آنها را به یک سفیر برند برای خود تبدیل کنید.

۱۶- برای مراجعین خود برنامه وفاداری (Loyalty Program) تهیه کنید

اگر برنامه‌های وفادارسازی مراجعین به درستی انجام شوند می توانند افزایش ویزیت و مقدار قابل توجهی سود را برای شما به همراه داشته باشد.  برنامه‌های وفاداری شکل‌های گوناگونی دارند، ولی به‌طور کلی به ‌صورت سیستمی هستند که در آن امتیاز مراجعین افزایش می‌یابد و این امتیازها قدرت خرید بیشتری به او می‌دهد. در برنامه وفاداری می‌توانید برای انجام کارهایی به‌جز خرید نیز به مشتریان پاداش بدهید، کارهایی مانند نوشتن نقد و بررسی خدمات، به اشتراک گذاشتن صفحات و …

۱۷- رضایت کاربران و اعتماد مراجعین خود را به نمایش بگذارید

در هیچ زمانی به اندازه امروز فیدبک‌ها و بازخوردهای مراجعین از محصولات و خدمات شما اهمیت نداشته است. مراجعین راضی شما یکی از پرقدرت‌ترین ابزارها برای محبوبیت برند و افزایش ویزیت شما هستند. شما می‌توانید رضایتمندی مراجعین خود را در قالب نقد و بررسی و … و یا داستان مراجعین خود را از زبان خودشان منتشر کنید.

همان گونه که در ابتدای بحث گفتیم، روش‌های افزایش فروش و جذب مراجعین این روزها نسبت به گذشته تغییر کرده است و صاحبین کلینیک ها باید از همه ابزارهای موجود برای رقابت در بازار استفاده کنند. در این مقاله ۱۷ راهکار اصولی برای افزایش مراجعین در انواع مختلف روانشناسی، بازاریابی و… به شما معرفی کردیم.

شما برای افزایش فروش کسب‌و‌کار خود چه استراتژی پیش گرفته‌اید؟ ما در دکترلینک می توانیم به شما کمک کنیم تا کلینیک روانشناسی شما رشد کند و جذب مراجع بیشتری داشته باشید، برای اطلاعات بیشتر در مدیریت مرکز مشاوره روانشناسی با شماره های ۰۲۱۲۲۰۶۷۶۳۵ و ۰۹۱۲۰۰۴۴۸۲۴ تماس بگیرید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

قانون طلایی

ما در دکترلینک بالغ بر ۳۰۰ مرکز روانشناسی را پوشش داده ایم. حداقل ۶ ساعت آموزش یعنی تا امروز ۱۸۰۰ ساعت آموزش به پرسنل مراکز روانشناسی در کل کشور و این یعنی ۱۸۰۰ ساعت تجربه از مراکز روانشناسی.

توی همه این مراکز به یک قطعیت رسیدیم و اسمشو گذاشتیم:‌

چیزی که در دکترلینک شما ثبت نشده، یعنی انجام نشده است!

این جلمه کلیدی ینی رشد مرکز روانشناسی قطعی صورت میگیره. در این مقاله درمورد این موضوع مهم صحبت میشه

فرقی نمی‌کند شما یک کلینیک چند نفره کوچک دارید یا یک کلینیک بزرگ به مقاله زیر با دقت توجه کنید:

  • شروع سیستم سازی با اقدام‌های کوچک آغاز می‌شود.
  • چیزی که ثبت نشود قابل اندازه‌گیری نیست و چیزی که اندازه گیری نشود قابل بهبود نخواهد بود.
  • هر چیزی را که نتوان اندازه گرفت، نمی‌توان کنترل کرد و هر چیز را نتوان کنترل کرد، نمی‌توان مدیریت کرد.

شاید باور نکنید اما تمام آنچه که شما را در مسیر رویایی سیستم‌سازی،‌ بهبود مستمر و رشد قرار می‌دهد از رعایت یک قانون ساده شروع می‌شود، یک قانون طلایی:

هرچی که ثبت نشده، ینی انجام نشده

به عنوان کسی که ۱۲ سال است در حوزه مدیریت کلینیک های روانشناسی فعال هستم و به صدها کلینیک به صورت مستقیم در حوزه مارکتینگ و فروش کمک کرده‌ام، می‌خواهم به شما بگویم که اولین پله شروع رشد از همین دو کلمه طلایی ساده شروع می شود: ثبت کنید!

شما فقط با ثبت خالی بدون هیچ گونه تحلیل و ارزیابی، شما در مسیر بهبود قرار می‌گیرید، چراکه طبق منحنی فراموشی ابینگهاوس، شما 70 درصد اطلاعاتتان را بعد از 2 روز فراموش می‌کنید. پس با ثبت داده‌ها دیگر قانون فراموشی گربیان شما را نخواهد گرفت.

اما آیا اجرای قانون ثبت راحت است؟

نه مشخصا نه،‌ اگر راحت بود احتمالا من اکنون این مقاله را نمی‌نوشتم. به دو دلیل اجرای این قانون در ابتدا با چالش روبه‌رو می‌شود:

  • آدم‌ها از تغییر گریزانند و ترجیح می‌دهند که روند قبلی خود را طی کنند.
  • آدم‌ها از نظارت شدن هراس دارند، چرا که فکر می کنند قضاوت می‌شوند.

خوب چگونه قانون ثبت را اجرایی کنیم؟

بعد از اینکه خودتان ایمان آوردید که اولین پله مسیر رشدتان اجرای این قانون است، با ۵ گام زیر این اصل طلایی را در تیم و کسب‌وکارتان اجرایی کنید و برای همیشه این قورباغه را قورت دهید:

۱) با همکارانتان حرف بزنید و کمک کنید نگرششان تغییر کند

به آنها بگویید وقتی داده‌ای را ثبت نمی‌کنند یک ساعت بعد ۴۰درصد و فردا ۷۰درصد آن فراموش می‌شود. به آنها بگویید که ثبت کردن کمک می‌کند دقیق‌تر پیگیری کنند و بهتر نتیجه بگیرند و زمانش را جای ثمربخش تری صرف کنند.

۲) قانون طلایی ثبت را اجرا کنید

جمله “چیزی که در دکترلینک شما ثبت نشده یعنی انجام نشده است!” را پرینت کنید و در دیوار بخش‌های مختلف اتاق فروش، پشتیبانی،‌ اتاق خودتان و … بچسبانید و واقعا اجرایی‌اش کنید. اگر چیزی ثبت نشده یعنی اجرا نشده است.

۳) بسنجید که قانون به شکل درستی انجام می‌شود

بسنجید که ثبت به شکل درستی انجام می‌شود. برای مثال اگر هدف هر نیروی فروش در روز ۳۰ تماس است باید سابقه ۳۰ تماس در crm ثبت شده باشد، اگر ثبت نشده با آنها صحبت کنید تا مقید به اجرای قانون شوند، حتی می‌توانید از اهرم‌های تشویقی استفاده کنید تا اجرای قانون طلایی ثبت در شرکت شما تثبیت شود.

۴) قانون طلایی ثبت را تصحیح کنید

بعد از تثبیت قانون روی تصحیح آن کار کنید آیا داده‌ها به شیوه درستی ثبت می‌شود، اگر مشتری نیازش را گفته آیا نیازش تیتروار ثبت شده است، آیا دلیل شکست به شیوه دقیقی ثبت شده است. آیا خلاصه جلسه ساده اما دقیق ثبت شده است.

یکی از شیوه های ردیابی این موضوع تمرکز روی معاملات ناموفق است و دیدن سابقه صحت ثبت‌ها در معاملات ناموفق به شما نشان می‌دهد که چقدر ثبت ناصحیح در شکست معاملات نقش داشته است.

۵) روی اعداد متمرکز شوید و مسیر چند بار شکست را برای همیشه ببندید

ثبت برای شما اعداد جدیدی خلق می‌کند و این اعداد به شما کمک می‌کند، مسیرهای شکست و دلایلشان را پیدا کنید و یک از نکته چندین بار شکست نخورید.

راز موفقیت، در شکست نخوردن از یک نقطه بیش از یکبار است.

شروع کنید جمله “چیزی که در دکترلینک شما ثبت نشده است یعنی انجام نشده است!” را پرینت بگیرید و در بخش‌های مختلف شرکت‌تان بچسبانید.

شما مدیر یک کلینیک روانشناسی هستید؟ آیا از وضعیت درآمدی کلینیک خود ناراضی هستید؟ دکترلینک می تواند به شما کمک کند تا رشد مرکز روانشناسی شما تضمین شود لطفا با شماره های ۰۹۱۲۰۰۴۴۸۲۴ و ۰۲۱۲۲۰۶۷۶۳۵ تماس بگیرید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

بقا در کلینیک روانشناسی برای سال ۱۴۰۳

در این مقاله می‌خواهم در مورد موضوعاتی صحبت کنم که به شما ایده‌هایی می‌دهد که بتوانید نقاط ریزش کسب‌وکارتان در کلینیک روانشناسی را شناسایی کنید و کم کم،‌ تکه به تکه و مرحله به مرحله آنها را ترمیم کنید.

همه زمزمه ها در سال ۱۴۰۳ در مورد بقا صحبت میکنند. توی این سال خیلی از کلینیک ها از بین می روند و فقط کلینیک هایی باقی می مانند که شرایط کاری و نظم بهتری نسبت به بقیه کلینیک ها را دارند.

در این مقاله ۴ تهدید را با شما بررسی میکنیم که با آگاهی کامل وارد سال ۱۴۰۳ شوید.

برای رشد، بهتر کردن عملکرد، افزایش فروش و درآمد، لازم نیست ما کار خارق العاده‌ای انجام دهیم، فقط کافی است تهدیدهایی که در کلینیک منابع مختلف از قبیل زمان، پول،‌ اعتبار، مشتری و کلی منافع دیگر را می‌بلعد، شناسایی و آنها را کوچکتر و کوچکتر کنیم.

هر کسی که کلید عجیبی پیشنهاد می‌کند که در یک چشم برهم زدن مسائل شما را حل کند، فریبکاری بیش نیست.
با توجه به اهمیت موضوع، در اتاق‌تان را ببندید، در یک تمرکز کامل با کاغذ و قلمی در درست (برای ایده‌هایی که به ذهن‌تان خواهد رسید) ادامه این مقاله را بخوانید:

ما در دکترلینک همراه کلینیک‌های روانشناسی هستیم تا تجربه خوبی از رضایت کاریتان پیدا کنید

تهدید استخدام آدم‌های اشتباه در بخش پذیرش

چند نفر در سال ۱۴۰۲ به اشتباه استخدام کرده‌اید؟

چند نفر آدم خوب استخدام کردید ولی به خاطر عدم  وجود شرح وظیفه درست عملکرد مناسبی نداشتند؟

از ظرفیت چند درصد کارمندان پذیرش برای رشد استفاده می‌کنید؟

با یک ماشین حساب، محاسبه کنید در سال ۱۴۰۲ همین چند پرسش ساده چقدر برای شما هزینه ریالی داشته و چقدر باعث شده منافعی که می‌توانستید کسب کنید را از دست بدهید؟

قبل از استخدام برای هر موقعیت شغلی که می‌خواهید آدم استخدام کنید، حتما شرح شغلی دقیق بنویسید

چند ایده برای مدیریت این تهدید:
ایده یک: قبل از استخدام برای هر موقعیت شغلی که می‌خواهید آدم استخدام کنید، حتما شرح شغلی دقیق بنویسید. بخش انتظارات شرح شغلی شما باید شفاف باشد (ما از شما انتظار داریم در یک ماه اول:… در سه ماه اول:… در شش ماه اول: …) ترجیها برای هر ماه ۲۰ مورد بنویسید.

ایده دو: حتما فرایند مشتری مداری برنامه ریزی و پیاده سازی کنید. قبل از اضافه کردن شخص به تیم یک یا دو هفته مثل کلاس درس آموزش‌هایی را تدوین کنید که شخص آنها را یاد بگیرد. آزمون‌هایی که در این دوره ثابت کند آن شخص، شخص مناسبی است.

مجله مدیریت کلینیک روانشناسی به شما کمک می‌کند تا بهترین روش‌های مدیریتی و مشتری مداری را در کلینیک‌های روانشناسی داشته باشید.

تهدید بزرگ، هزینه‌های تبلیغاتی

چند بار تبلیغ اشتباه کرده‌اید؟

در سال ۱۴۰۲ چقدر هزینه بابت تبلیغ‌هایی که جواب نداده، پرداخت کرده‌اید؟

چقدر می‌توانستید از فرصت‌های تبلیغی مثل لینکدین، اینستاگرام، بازاریابی محتوا استفاده کنید و نکرده‌اید؟

به جای هزینه برای تبلیغات بزرگ از فرصت‌های تبلیغی مثل لینکدین، اینستاگرام، بازاریابی محتوا استفاده کنید

چند ایده برای ترمیم این تهدید:
ایده یک: قبل از هر تبلیغی، مطمئن شوید که لندینگ پیجی که قرار است تبلیغ شما به آن لینک شود، آماده است، شماره تماس مشخص است، فرم‌ها ساده هستند، متن‌ها برای متقاعد سازی مناسب هستند، عکس‌ها کیفیت مناسبی دارند.

ایده دو: در لینکدین عضو شوید و با ایجاد ارتباط با مراجعین بالقوه و نوشتن مطالب آموزشی در حوزه خدمات کلینیک تان از این ابزار رایگان تبلیغی استفاده کنید. همچنین در اینستاگرام، می‌توانید درباره مسائلی که خدمات شما حل می‌کند با ایده‌های خلاقانه ریلز بسازید و منتشر کنید.

ایده سوم: حتما حتما یک استراتژی برای گرفتن ایمیل یا شماره موبایل مراجعین بالقوه خود داشته باشید و با تکمیل آنها به صورت دوره‌ای برای حفظ ارتباط برایشان مطالب آموزشی بفرستید.

نکته طلایی: وقتی جایی مرکز روانشناسی خود را تبلیغ می کنید این ۳ ویژگی حتما رعایت کنید:

۱- کی هستید؟

۲- چیکار میکنید؟

۳- چقدر باید مراجعه زمان بزاره؟

۴- راه ارتباطی بین شما و مراجعین چیست؟ و حتما اون راه ارتباطی پایدار باشه و کسی باشه که اونو پاسخ کامل میده.

۵- چه پیشنهادی خوبی برای مراجعین دارید؟

تهدید بزرگ، مرحله فروش

یکی از بزرگ‌ ترین حفره‌های کلینیک ها چالش‌های بخش فروش است که باعث نشت منابع شما می‌شود.

نرخ تبدیل مشتری بالقوه به مشتری در سال ‍۱۴۰۲ چقدر بوده است؟

چقدر مشتری به خاطر عدم پیگیری به موقع و فراموشی از دست داده‌اید؟

مبلغ متوسط هر فروش هر کارمند پذیرش چقدر بوده است؟ چقدر مبلغ ریالی به خاطر اینکه می‌توانستید این مبلغ را با چند آموزش بهتر کنید و نکردید از دست داده‌اید؟

تجربه ما می‌گوید این حفره، سوراخی است که در خیلی از کلینیک های روانشناسی ۲ عدد از ۳ فرصت فروش شما را می‌بلعد.

چند ایده برای ترمیم این تهدید:

ایده اول: یک CRM روانشناسی تهیه کنید و با این ابزار فروش‌تان را سیستم‌سازی  کنید، فروش سیستم‌سازی نشده قابل بهبود نیست.

ایده دوم:‌ بخش پذیرش باید قانون ساده و معجزه گونه «ثبت» را اجرایی کند، روی سر در اتاق‌های فروشتان این جمله را با فونت بزرگ بنویسید:

هر چیز که ثبت نشده، یعنی انجام نشده است.

چرا که فقط یک روز بعد از اینکه ما چیزی را ثبت نمی‌کنیم، ۷۰درصدش را فراموش می‌کنیم.

ایده سوم: سه شاخص نرخ تبدیل،‌ سرعت تبدیل و مبلغ متوسط معامله در مورد هر کارمند پذیرش را بررسی کنید.

ایده چهارم: به صورت هفتگی بخشی از voice مکالمه کارمند پذیرش را با مراجعین بالقوه گوش کنید و از کیفیت آن ها مطمئن شوید.

تهدید مراجعین ناراضی

اگر کلینیک شما مراجعین راضی تولید نمی‌کند، شما در دور باطل از این چاله به چاه هستید.

در سال ۱۴۰۲ چقدر از مراجعین دوباره از شما نوبت مشاوره دریافت کرده‌اند؟

چقدر از آنها با خوش گویی در مورد شما باعث شدند که نفرات جدید سمت شما بیاید؟

معدن طلای ما مراجعین ما هستند!

تجربه مراجعین طراحی کنید؛ از لحظه ورود تا لحظه رضایت کامل و تا زمانی که مراجعین را راضی نکرده‌اید، رهایش نکنید.

چند ایده برای ترمیم این تهدید:
ایده یک: تجربه مراجعین طراحی کنید؛ از لحظه ورود تا لحظه رضایت کامل و تا زمانی که مراجعین را راضی نکرده‌اید، رهایش نکنید. برای این کار ممکن است بعضی از فرآیندها نیاز به ویرایش داشته باشند.

ایده دو: ارتباط دوره‌ای ثابت با مراجعین برقرار کنید، CRM روانشناسی دکترلینک یک ویژگی ساده به نام پیگیری دوره‌ای  دارد که این امکان را به شما می‌دهد.

ایده سوم: سراغ مراجعین راضی بروید و به صورت مستقیم از آنها درخواست معرفی مراجعین جدید بکنید،‌ با همین کار ساده امکان عجیبی در افزایش ویزیت ها برای شما ایجاد خواهد شد.

ما در دکترلینک با تجربه ۱۲ ساله همراه شما هستیم تا ایده های خوبی برای رشد کلینیک تان داشته باشید. برای اطلاعات بیشتر با شماره های ۰۹۱۲۰۰۴۴۸۲۴ و ۰۲۱۲۲۰۶۷۵۳۵ تماس بگیرید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

تفکر سیستمی در کلینیک روانشناسی

تاثیر تفکر سیستمی در کلینیک های روانشناسی، تفکر سیستمی اخیراً به عنوان یک رویکرد جامع برای تغییر و توسعه سازمانی مورد توجه قرار گرفته است.

در ادبیات دانشگاهی تعاریف متعددی از تفکر سیستمی وجود دارد. همانطور که راس دی آرنولد و جان پی وید در مقاله اخیر خود اشاره می کنند. "تفکر سیستمی، به معنای واقعی کلمه، یک فرآیند تفکر در مورد سیستم ها است" تفکر سیستمی به روابط پویا بین اجزای مختلف یک کل، اشاره دارد .

این تفکر در واقع بر لزوم تغییر ذهنیت از خطی به دایره‌ای تأکید می‌کند. به عنوان مثال، هرگونه تغییر، کنش، واکنش در یک بخش از سازمان، ممکن است تمام بخش ها را تحت تاثیر خود قرار دهد.

تفکر سیستمی رویکردی برای حل مسئله و درک پدیده های پیچیده با بررسی ارتباطات و روابط بین اجزای مختلف یک سیستم است. این شامل در نظر گرفتن سیستم به عنوان یک کل، به جای تمرکز بر روی بخش های جداگانه، و تشخیص این است که تغییرات در یک بخش می تواند اثرات موجی در کل سیستم داشته باشد، همچنین می توانید این نوع تفکر را در مدیریت کلینیک روانشناسی به خوبی شناسایی کنید

اثر پروانه ای

اثر پروانه ای به این مفهوم اشاره دارد که تغییرات یا اقدامات کوچک در یک سیستم پیچیده می تواند اثرات قابل توجه و غیرقابل پیش بینی در طول زمان داشته باشد.  این ارتباط و وابستگی متقابل عناصر مختلف در یک سیستم را برجسته می کند، جایی که حتی تغییرات جزئی می تواند منجر به تأثیرات آبشاری در کل سیستم شود.

تغییرات کوچک در کلینیک روانشناسی می توانید اثرات قابل توجی در طول زمان داشته باشد

این پدیده بر نیاز به تفکر کل نگر و سیستمی در هنگام تحلیل و مدیریت سیستم های پیچیده تاکید دارد. به بیان دیگر تفکر سیستمی رویکردی برای حل مسئله و درک پدیده های پیچیده با بررسی ارتباطات و روابط بین اجزای مختلف یک سیستم است.
نکات کلیدی در تفکر سیستمی
1. ارتباط متقابل:

هر جزء در یک سیستم به یکدیگر متصل است، به این معنی که تغییرات در یک منطقه می تواند بر سایر قسمت های سیستم تأثیر بگذارد.


2. حساسیت به شرایط اولیه:

تغییرات کوچک در شرایط اولیه می تواند منجر به پیامدهای بزرگ در طول زمان شود و پیش بینی دقیق نتایج را دشوار کند.


3. روابط غیر خطی:

رابطه بین علت و معلول همیشه متناسب یا مستقیم نیست، زیرا ورودی های کوچک می تواند به خروجی های نامتناسب منجر شود.
 

بطور کلی سیستم مجموعه‌ای از قطعات بهم وابسته یا وابسته به یکدیگر است که یک کل واحد را تشکیل می دهد. این قسمت‌های متقابل باید تعامل داشته باشند، درغیر اینصورت بخشی از یک سیستم نخواهند بود.

تفکر سیستمی یک رویکرد جامع به چگونگی ارتباط بین بخش‌های مختلف دارد. در تحلیل سنتی، مردم فقط به عناصر جداگانه در یک سیستم نگاه می‌کردند. با تفکر در سیستم‌ها، می‌توانید فرآیندهای متعادل کننده و تقویت کننده‌ای را که باعث بهبود رفتار سیستم می‌شوند، درک کنید.
 

توسعه سازمانی چیست؟

توسعه سازمانی “به زمینه، تمرکز و هدف تغییر در حین توسعه یک سازمان اشاره دارد.”به‌علاوه، یکی از تعریف‌های اخیر توسعه سازمانی بیان می‌کند: «توسعه سازمانی فرآیندی حیاتی و مبتنی بر علم است که به سازمان‌ها کمک می‌کند ظرفیت خود را برای تغییر ایجاد کنند و با توسعه، بهبود و تقویت استراتژی‌ها، ساختارها و فرآیندها، به اثربخشی بیشتری دست یابند.»

در اصل، تغییر و توسعه سازمانی خوب نیازمند یک تفکر سیستمی و یک رویکرد بین رشته ای و جامع برای مقابله با چالش های سازمانی پیچیده است.

تفکر سیستمی و  تاثیر آن  در مدیریت سازمان

هنگامی که از تفکر سیستمی در مدیریت و عملیات استفاده می‌کنید، به طور قطع به یقین تصمیمات شغلی مناسبی خواهید گرفت.در واقع، شما هر تصمیم را با توجه به پیامدهای سیستماتیک تجزیه و تحلیل می‌کنید. مثلا اگر می‌خواهید یک ابزار تولید جدید بخرید، این نوع تفکر باعث می‌شود که هزینه آموزش کارکنان، زیرساخت‌ها و تغیر شغلی مورد نیاز را تجزیه و تحلیل کنید.

در نهایت، هدف از تفکر در سیستم‌ها کمک به شما در جلوگیری از اتلاف وقت، هزینه و سایر منابع است.یک رویکرد سیستمی برای مدیریت، سازمان را مجموعه‌ای از قطعات بهم پیوسته و پویا می‌داند. هر یک از این قسمت‌ها یک بخش و یک زیر سیستم در سازمان شما هستند.

در داخل این بخش‌ها، زیر سیستم‌های زیادی نیز وجود دارد. برای رسیدن سازمان بزرگتر به اهداف خود، همه این زیر سیستم‌ها باید تعاملات موثر و مستمری داشته باشند. این قطعات و زیرمجموعه‌های وابسته به یکدیگر هستند که با هم کار می‌کنند و عملکرد کل سازمان را به درستی انجام می‌دهند.

رویکرد سیستمی شامل ادغام اهداف از بخش‌های مختلف سازمان در کل سازمان است. این امر باعث حفظ تعادل در کلیت سیستم می‌شود. بدیهی است که اگر سیستم قصد رشد دارد، باید اهداف خود را به صورت مدیریت شده در نظر بگیرد.

این نوع تفکر همچنین تأثیر فعالیت‌های فعلی و آینده را بررسی می‌کند. سازمان‌ها باید در پاسخ به عوامل داخلی و خارجی تغییر کنند. در حالت ایده آل، سازمان همچنین با ایجاد یک فضای رقابتی می‌تواند در بازار کار نیز حرف اول را بزند.

در یک محیط کسب و کار، از طریق چشم‌انداز سیستم، سازمان می‌تواند سیاست‌های مختص خود را تنظیم کند. در دوره کوچینگ مدیر عاملی تمام موارد فوق در سازمان بررسی و نحوه پیاده سازی فرایندها با تفکر سیستمی تدریس می شود.


 پنح مزیت تفکر سیستمی چیست؟


شکست می‌تواند چیز خوبی باشد

هنگامی که دید سیستمی داشته باشید،  همه چیز را به عنوان یک سیستم مشاهده خواهید کرد. در این صورت مفهوم شکست برای سازمان شما بی معنی می شود، در واقع شما هیچ‌گاه شکست نخواهید خورد. فقط این سیستم است که به طور موقت شکست می‌خورد، نه شما یا سازمان شما.

در موقعیتی که شما در نهایت می‌خواهید کسب و کار و سازمان‌تان موفقیت آمیز عمل کند، برخی از شکست‌ها می‌توانند موارد خوبی باشند تا تجربه بهتری را در زندگی کاری خود داشته باشید و منجر به تصمیم‌گیری صحیح در آینده می‌شوند. اگر توماس ادیسون پس از انجام چندین اختراع ناموفق منصرف می‌شد، هرگز موفق نمی‌شد.


بهینه‌سازی، یک راه‌حل است

اگر نمی‌دانید کارکنان شما چگونه تعامل دارند و سیستم چگونه کار می‌کند، نمی‌توانید بهینه سازی فرآیندهای کسب و کار خود را انجام دهید. تفکر سیستمی موجب می شود سوالات زیر را از خود بپرسید و برای پاسخ آنها برنامه ریزی کنید.

    به عنوان یک مدیر چگونه می‌خواهید یک شرکت موفق داشته باشید؟
    برای بهبود روند کار کارمندان خود چه کاری انجام خواهید داد؟
    آیا راه‌های غلبه بر رقبای خود را به درستی می‌دانید؟

برای ایجاد تغییراتی در ساده‌سازی مراحل انجام شده، باید کل سیستم را درک کنید. با استفاده از دیدگاه سیستمی، می‌توانید مراحل غیرضروری را از سر راه بردارید و میانبرهای موثری را بیابید که می‌تواند در هزینه شرکت شما نیز صرفه‌جویی کند.


داشتن دید چند جانبه

گاهی لازم است شما یک قدم به عقب برگردید و کل اکوسیستم را از دور بررسی کنید و درک فرارشته‌ای از سیستم را بدست آورید. این دیدگاه جامع به شما کمک می‌کند تا خلاقیت خود را شکوفا کرده  و راه‌های جدیدی برای دستیابی به اهداف سازمانی خود پیدا کنید.


کشف ارتباط و تاثیر متقابل در سازمان

با یک رویکرد سیستمی، متوجه می‌شوید که همه چیز به طور پویا به هم وابسته است.  به عنوان مثال هر فرد برای رسیدن به موفقیت به همکاران خود نیاز دارد. سبک تفکر سیستمی ابزاری را برای ادغام اتصال، خلاقیت و بهره‌وری در محیط کار به شما می‌دهد.


رشد نوآوری و خلاقیت

روش سیستمی به جای جلوگیری از پیچیدگی کار، به شما کمک می‌کند مشکلات را به عنوان فرصت‌های مهیج ببینید. این مشکلات راه‌های بالقوه‌ای را برای نوآوری ثمربخش و رشد خلاقیت به شما ارائه می‌دهد. کارمندان شما به جای اجتناب از مسائل دشوار، به حل کننده‌های فعال مسئله تبدیل می‌شوند.

اصولا حل مسئله فرایندی است که در سازمانهایی که تفکر سیستمی در آنها حاکم است به یک فرایند لذت بخش و جمعی تبدیل می شود و همه برای رسیدن به نتیجه مطلوب از آن استقبال می کنند.

سخن آخر

مهم نیست که سازمان شما بزرگ یا کوچک باشد، بدون شک شامل چندین سیستم است که برای رسیدن به اهداف شما باید با هم کار کنند.

زمانی که این سیستم با مسئله‌ای رو به رو می‌شود احتمالاً شما هرگز به راه حل طولانی دست نخواهید یافت، بلکه با مشاهده پویاییِ بهم پیوسته سیستم، می‌توانید روش بهتری برای انجام کار خود کشف کنید.تفکر سیستمی می‌تواند به شما کمک کند انقلاب و تحولی را در محل کار خود و در هر وضعیتی ایجاد کنید. اگر رویکرد سیستمی را در سازمان خود به کار بگیرید، یک کسب و کار بهتر و کارآمدتر خواهید داشت.

آیا شما مدیر یک مرکز یا کلینیک روانشناسی هستید؟ این مقاله یکی از ۱۰ مقالات برتر در زمینه مدیریت و تفکر سیستمی می باشد که میتواند به کلینیک های روانشناسی کمک شایانی به توسعه کند برای مشاوره مدیریت و پیاده سازی سیستم مدیریتی در کلینیک روانشناسی با شماره های ۰۲۱۲۲۰۶۷۶۳۵ و ۰۹۱۲۰۰۴۴۸۲۴ تماس بگیرید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک