مجله روانشناسی

مدیریت مراکز روانشناسی

۶ مطلب در مرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

افزایش اعتبار برای پزشکان در فضای آنلاین

امروزه افزایش ضریب نفوذ اینترنت در بین مردم و سهولت استفاده از گوشی های تلفن همراه برای اتصال به اینترنت باعث شده است که  بیماران برای اینکه پزشک یا مرکز درمانی موردنظرشان را پیدا کنند، به جستجو در اینترنت و فضای آنلاین روی بیاورند. برای همین به‌عنوان یک پزشک باید بتوانید به‌طور دقیق و حرفه‌ای تصویر و اعتبار خود را در فضای اینترنت تقویت کنید تا بتوانید از این طریق بیماران جدید جذب کنید.

در اینجا چند نکته برای تقویت اعتبار در فضای اینترنت را در اینجا ذکر می کنیم:

1- یک وب سایت برای خود راه اندازی کنید.

وب‌سایت شخصی پل ارتباطی شما با مردم در فضای آنلاین است. اگر شما وب‌سایت شخصی نداشته باشید بیماران شما مجبور می‌شوند در وب‌سایت‌هایی که اسامی پزشکان را لیست می‌کنند به دنبال شما بگردند.

 شما چه در کارتان بسیار سرشناس باشید و روزانه بیماران زیادی را ویزیت کنید، یا پزشکی تازه کار باشید هیچ تفاوتی نمیکند.

اگر جزء دسته اول باشید؛ طراحی سایت بستر خوبی است برای نشان دادن رزومه کاری شما، از تخصصتان در علم پزشکی گرفته تا ارائه مقالات و دستاورد های شما در این زمینه؛ اما اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که به تازگی پا در عرصه پزشکی گذارده اند باید بگوییم که طراحی وب سایت پزشکی فضای خوبی را برای شما فراهم میکند تا خودتان را بیشتر سر زبان ها بیندازید.

پزشکان هم در سایت خود میتوانند لیست کاملی از خدمات درمانی را ارائه دهند. امکان رزرو نوبت نیز از مواردی است که موجب جذب بیمار جدید می شود.

تیم طراحی سایت دکتر لینک با سابقه بالا فعالیت در زمینه طراحی انواع سایت می تواند بهترین انتخاب برای شما پزشکان عزیز باشد تا بتوانید در دنیای گسترده ی اینترنت فعالیت پزشکی خود را انجام دهید و به بیماران خود اطلاعات به روز پزشکی را ارائه دهید.

2-محتوای ارزشمند برای بیماران در فضای آنلاین تولید کنید.

تولید محتوای آموزشی پزشکی در فضای اینترنت به‌طور مستقیم برای شما درآمد ایجاد نمی‌کند، اما شمارا در ذهن مردم به پزشکی معتبر و دوست‌داشتنی تبدیل می‌کند که این اتفاق سبب می‌شود تعداد مراجعین شما پس از مدتی به شکل قابل‌توجهی افزایش یابد.

هر مطلبی که جهت کمک به سلامتی و آگاه‌سازی مردم در مورد بیماری‌ها بنویسید، بسیار ارزشمند است و برای همیشه در فضای اینترنت ماندگار خواهد بود.

فعال بودن در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، در کسب اعتبار و جذب بیمار نیز موثر است زیرا باعث می‌شود تا مخاطبان شما بتوانند ارتباط نزدیک‌تری با شما برقرار کنند.

3- از بیماران بخواهید نظر مثبت خود را ثبت کنند.

نظرهایی که در اینترنت نوشته می‌شود برای همیشه ثبت می‌شود و تأثیر مثبتی در افزایش اعتبار شما دارد. فرقی نمی‌کند که نظر بیماران شما در وب‌سایت خودتان ثبت شود یا درجایی دیگر. هرکجا که بیماران در مورد شما نظر مثبت ثبت کنند ارزشمند است. البته این بر عهده خود شماست که از بیمارانتان بخواهید که نظر مثبت خود را در وب سایت خودتان، اینستاگرام تان ثبت کنند. نظر مثبتی که بیماران درباره رفتار و مهارت شما در فضای اینترنت و اینستاگرام ثبت می کنند تاثیر بسیار زیادی در جذب بیمار دارد.

لطفا نظر خود را درباره این پست در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید: ورود به اینستاگرام

سیستم هوشمند جذب بیمار دکتر لینک، راهکاری برای افزایش بیمار در مطب ، کلینیک و بیمارستان

مقالات مرتبط:

تبلیغات برای جذب بیماران تازه یا حفظ بیماران قدیمی

روشی در برندسازی پزشکی، داستان خود را بگویید.

راهکارهای متقاعدسازی بیماران

استفاده از دیجیتال مارکتینگ در پزشکی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

سه قانون کلیدی برای تبلیغات مراکز درمانی

مانند همه کسب و کارها، تبلیغات مراکز درمانی می تواند یکی از دغدغه های مدیریت کلینیک باشد.

 ابتدا باید بدونیم که تبلیغات یکی از ابزارهای پروموشن ( استراتژی شما برای ” ترویج ” برند ) هست، به عبارتی قطعا هدف شما پروموشن خودتون به عنوان پزشک یا پروموشن مراکز درمانی که مدیریت می کنید هست ولی این خواسته رو در قالب تبلیغات مطرح می کنید .

سه نکته کلیدی در تبلیغات مراکز درمانی:

قانون اول: کانال ارتباطی

قانون اول در تبلیغات به این نکته اشاره می کنه که استفاده تکراری از یک کانال برای اطلاع رسانی و اون هم کانالی که همه کلینیک ها دارن ازش استفاده می کنند، به مرور زمان کارآمدی خودش رو از دست میده و دیگه اون تاثیرگذاری سابق رو نداره.

برای اینکه بتونیم اطلاع رسانی موثرتری داشته باشیم باید از کانال های متنوع تر و حتی کانال هایی استفاده کنیم که تاکنون مورد استفاده قرار نگرفتند، یا کمتر بهش توجه شده، اون موقع پیامِمون شنونده و بیننده بهتری خواهد داشت. 

برای اینکه بتونیم روش اطلاع رسانی موثر رو پیدا کنیم باید ببینید کانال های ارتباطی شما چقدر کارامد هستند یک راه حل ساده وجود داره :

در یک بازه زمانی مشخص نسبت هزینه به ازای جذب هر مراجعه کننده رو برای هر یک از کانال ها محاسبه کنیم که اصطلاحا به اون CPL یا هزینه به ازای جذب هر مخاطب میگیم، به این صورت شما می تونید خیلی راحت متوجه بشید که CPL هر کانالی که در حال استفاده از اون هستید در چه وضعیتی قرار داره.

برای رسیدن به این درک، ابتدا نیاز داره شما کارامدی یا بازخوردی که هر کانال تبلیغاتی براتون داره رو محاسبه کنید:

ابتدا بودجه تبلیغاتی خود را بین چند روش تبلیغاتی تقسیم کنید. مثلا 50درصد به گوگل ادورز، 30 درصد به ویدئو مارکتینگ، 20 درصد به تبلیغات اینستاگرام

در هنگام تخصیص بودجه حتما سن و جنسیت بیماران خود توجه کنید. که از کدام کانال ها استفاده می کنند و چه عواملی در تصمیم گیری آنها دخیل است.

در گام دوم اگر خدمات درمانی متفاوتی در مرکز درمانی شما ارائه می شود، هر یک از روش های تبلیغاتی را به یکی از خدمات خود اختصاص دهید. برای مثال اگر مدیریت کلینیک دندانپزشکی را بر عهده دارید می توانید خدمات ارتودنسی را به گوگل ادورز، کامپوزیت زیبایی را به تبلیغات اینستاگرام، لمینت دندان را به تلگرام اختصاص دهید.

در گام سوم برای هر تبلیغ یک بازه زمانی مشخصی را در نظر بگیرید. مثلا هفته اول خدمات ارتودنسی از طریق گوگل ادورز، هفته دوم کامپوزیت زیبایی از طریق اینستاگرام و هفته سوم تبلیغات لمینت دندان از طریق تلگرام را انجام دهید. این زمانبندی به شما قدرت تشخیص عملکرد هر یک از روش ها را نشان خواهد داد.

و در نهایت گام بازخوردگیری. در این گام مرکز تماس کلینیک شما، تمام تماس ها را پاسخگو باشد و حتی یک تماس را از دست ندهد. و حتما با پرسیدن سوال نحوه آشنایی بیمار با کلینیک پرسیده شود.

با همین چندکار ساده ، شما هم خیلی راحت می تونید میزان اثربخشی کانال های مختلف رو مشخص کنید و هم اینکه هزینه به ازای جذب بیمار رو در هر روش محاسبه کنید و اون موقع کانال هایی که اثربخشی مناسبی نداشتند رو با روش ها و ابزارهای دیگه تبلیغاتی جا به جا کنید تا به مرور زمان به کانال اصلی خودتون برسید.

قانون دوم: مزیت رقابتی

در کمپین تبلیغاتی مدیریت کلینیک حتما باید یک مزیت رقابتی واضح برای مرکز درمانی خود مشخص کند و به عنوان پیام قابل باور به مخاطب منتقل نماید. طرح تبلیغات خدمت درمانی ما هم واقعا باید مزیت رقابتی مرکز درمانی را بیان کند و هم کاملا باور پذیر باشه ؛ حالا اگر به قانون مزیت رقابتی دقت کنیم اون موقع دیگه واقعا تخفیف دادن را قبول می کنیم که تمایز نیست چرا که تقریبا ۹۹% از کلینیک ها در حال استفاده از تخفیف هستند .

برای اینکه مدیریت کلینیک بتواند مزیت رقابتی واقعی مرکز درمانی خود را پیدا کند، کافی است از مراجعین و بیماران که به کلینیک مراجعه می کنند، بعد از اینکه خدمات درمانی را دریافت کردند، بپرسید که مزیت مرکز درمانی شما را در چه چیزی می دانند

 اصولا چند نوع مزیت رقابتی مهم وجود دارد:

  • تمایز در هزینه و اصطلاحا قیمت خدمات درمانی
  • مزیت رقابتی و یا تمایز از منظر تمرکز ؛ مثلا شما به گروه خاصی از جامعه یا بیماران سرویس میدید و یا بطور کامل متمرکز هستید بر روی ارائه خدمت درمانی در یک شاخه خاص از درمان.
  • مزیت رقابتی در نوآوری؛ مثلا شما از روش درمانی خاص یا تجهیزات خاصی استفاده می کنید که می تونه به عنوان مزیت رقابتی شما تلقی بشه
  • مزیت رقابتی به واسطه رفتار و تجربه انسانی شما در محیط کلینیک

قانون سوم: انطباق

یعنی باید پیام تبلیغ خدمت یا مرکز درمانی با نوعِ خواسته و ذهنیت مخاطب ما تناسب داشته باشه. نکته بسیار ساده ای که عمدتا رعایت نمیشه.

وقتی در تبلیغ ذهنیت و نوع خواسته مخاطب را در نظر بگیریم، حتما تفکر و ایده ما در تبلیغ دگرگون خواهد شد و قطعا با بازخورد بهتری روبه رو می شویم چون توانسته ایم با ذهنیت مخاطب ارتباط بهتری برقرار کنیم

نتیجه:

که اگر می خواهید تبلیغ موثری داشته باشید باید به تبلیغ از زاویه دید مراجعه کنندگان و بیماران نگاه کنیم. کمپین تبلیغاتی زمانی موثر است که ذهنیت مخاطب تحلیل شده و سپس کمپین طراحی شده باشد.

لطفا نظر خود را درباره این پست در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید: ورود به اینستاگرام

سیستم مدیریت مطب، کلینیک و بیمارستان دکتر لینک سیستمی با انعطاف پذیری بسیار بالا  جوابگوی تمامی تخصص های پزشکی می باشد.

مقالات مرتبط:

بازارسازی ویژه خدمات پزشکی و درمانی

ویژگی هایی که از شما یک پزشک موفق می سازد.

نقش شبکه های اجتماعی در تبلیغات و بازاریابی پزشکی

آینده خدمات پزشکی و درمانی چگونه خواهد بود؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

تبلیغات برای جذب بیماران تازه یا حفظ بیماران قدیمی

هنگامی که افراد می‌خواهند محصول یا خدماتی را انتخاب کنند تأثیر حرف دیگران بسیار قدرتمندتر از تبلیغاتی است که شما از طریق دیگر مانند بیلبوردها، مجلات، وب‌سایت‌ها و پخش تراکت‌ها و غیره برای خود انجام می‌دهید. دلیل آن هم واضح است، مردم حتی به نظرات و حرف‌های اشخاص غریبه بیشتر از تبلیغات شما اعتماد دارند.

اعتماد مردم به نظر دیگران، باعث ظهور روش‌های نوین تبلیغاتی به سبک بازاریابی دهان به دهان شد. به گفته آقای اندی سرنوویتز کارشناس بزرگ تبلیغات این فلسفه جدید چیزی جز صداقت و قدردانی و چگونگی خوشحال کردن مردم نیست.

با توجه به اینکه مردم پزشک مورد نظر خود را بیشتر بر اساس توصیه اطرافیانشان انتخاب می‌کنند و نه از ورق زدن مجلات و بازدید وب سایت‌های صرفاً تبلیغاتی، بهتر است بجای صرف هزینه‌های هنگفت تبلیغاتی، بیماران جدید خود را از طریق بیماران قدیمی خود جذب کنید. فلسفه این کار ساده است: احترام و توصیه‌ی بیمارانتان را به دست آورید، باقی کار را آن‌ها انجام خواهند داد. با مردم به خوبی رفتار کنید، آن‌ها به رایگان برای شما بازاریابی خواهند کرد.

حال سؤال اینجاست که چگونه می‌توانیم کاری کنیم که افراد ما را به اطرافیانشان توصیه کنند؟ در این مقاله چند توصیه در خصوص این روش جذب بیمار به شما ارائه می‌شود.

مهم‌ترین خواسته یک بیمار این است که شما انقدر در کار خود تخصص داشته باشید که بیماری او را به بهترین شکل ممکن درمان کنید. بنابراین هر قدر شما حرفه‌ای تر شوید بیشتر توسط بیماران توصیه می‌شوید.

کسب تجربه و تخصص لازم، پایان کار نیست. پزشک حرفه‌ای بودن به هیچ‌وجه موفقیت کامل را برای شما به همراه نخواهد داشت. یک حسی که اکثر مردم به هنگام حضور در مطب پزشک دارند ترس است. صمیمیت شما با بیماران این ترس را به شدت کاهش می‌دهد. بنابراین بهتر است قبل از شروع کار با بیماران احوال‌پرسی کرده و به آن‌ها لبخند بزنید.

طبق تحقیقات انجام‌شده پخش یک موزیک ملایم به کاهش ترس و افزایش آرامش انسان‌ها کمک می‌کند. همچنین می‌توانید از یک اسانس خوشبوکننده با بوی ملایم در مطب خود استفاده کنید. تهویه مطبوعی در مطب داشته باشید.

تک‌تک این موارد در کاهش ترس و افزایش آرامش بیماران موثر است. مانند یک مهمان عزیز با بیماران خود رفتار کنید، مطمئن باشید که تأثیر آن را خواهید داد. پس از خداحافظی بیمار هنوز مهمانی به پایان نرسیده است. یک پنل ارسال اس ام اس خریداری کرده و در انتهای روز یک پیامک زیبا برایشان ارسال کنید. مثلاً برایشان آرزوی سلامتی کرده و یا به خاطر حضورشان در مطب شما از آن‌ها قدردانی کنید.

از اینکه با پزشکان دیگر کمی متفاوت هستید نترسید. یکی از بزرگ‌ترین اصول تبلیغات متفاوت بودن از دیگران است. سعی کنید به بهترین شکل ممکن این حس متفاوت بودنتان را در ذهن بیماران ایجاد کنید تا تأثیر ماندگاری از خدمات عالی خود در ذهن بیماران داشته باشید. مابقی کار را خود آن‌ها انجام می‌دهند، آن‌ها نزد اطرافیانشان در مورد شما حرف می‌زنند و شما را به عنوان یک پزشک دوست‌داشتنی با خدمات عالی به دیگران توصیه می‌کنند.

تبلیغات برای حفظ بیماران قدیمی به خاطر به وجود آوردن حس مثبت در آن‌ها خودبه‌خود از طریق بازاریابی دهان به دهان باعث جذب بیمار تازه نیز خواهد شد اما توصیه در تبلیغ از روش بازاریابی دهان به دهان به معنی نفی روش‌های مستقیم تبلیغاتی نیست.

در پایان، سخن این است که برای اجرای تاکتیک‌های تبلیغاتی تمام‌عیار بهتر است برای خود کمپین تبلیغاتی طراحی کنید. کمپین تبلیغاتی به معنای طراحی تبلیغات مرحله به مرحله از چندین روش مختلف در راستای هم و به صورت هدفمند است.

به عنوان مثال اگر فردی تعریف شما را از دوستش شنیده باشد و چند روز بعد تبلیغ شما را در مجله‌ای ببیند و پس از جستجو در فضای مجازی باز هم مطالبی خوب در مورد شما دریافت کند، یک اعتماد فوق‌العاده و حس بسیار مثبت از شما در ذهن او ایجاد خواهد شد. این بدان معنی است که شما یک کمپین تبلیغاتی بی‌نظیر طراحی کرده‌اید.

لطفا نظر خود را درباره این پُست در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید: ورود به اینستاگرام

سیستم هوشمند جذب بیمار دکتر لینک، راهکاری برای افزایش بیمار در مطب ، کلینیک و بیمارستان

مقالات مرتبط:

روشی در برندسازی پزشکی، داستان خود را بگویید.

راهکارهای متقاعدسازی بیماران

استفاده از دیجیتال مارکتینگ در پزشکی

موفقیت در اینستاگرام برای پزشکان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

روشی در برندسازی پزشکی، داستان خود را بگویید.

برندسازی (برندینگ) و تبدیل شدن به یک برند مشهور به مانند همه کسب وکارها برای خدمات پزشکی و درمانی از نیازهای واقعی برای جذب بیمار به شمار میرود ، برندسازی اتفاقی نیست که در یک زمان کوتاه اتفاق بیافتد ، بلکه نتیجه فعالیت های برنامه ریزی شده و علمی می باشد.

در خصوص اهمیت برندسازی در موفقیت مطب یا کلینیک نیاز به اشاره نمی باشد زیرا تمامی صاحبان کسب و کارها می دانند که برای کسب تجربه موفقیت باید ابتدا شناخته شده و سپس مورد پذیرش قرار گیرند و نتیجه شناخته شدن و مورد پذیرش قرار گرفتن تبدیل شدن به یک برند ماندگارو جاودان است.

طبق آماری که در حوزه بازاریابی ارائه شده است می‌گویند مخاطب برای شما فقط ۳۰ ثانیه زمان می گذارد و در همان ۳۰ ثانیه ابتدایی تصمیم به می گیرد و اگر این زمان طلایی را از دست بدهید مخاطب یا بیمار را از دست خواهیم داد. یکی از راههای که چگونه این زمان را افزایش دهیم داستان سرایی می باشد!

داستان سرایی در برندسازی

داستان سرایی باعث افزایش زمان و تحمل شنیدن مخاطب شما از ۳۰ ثانیه به رقم بالای ۳۰ دقیقه خواهد شد ، بدلیل اینکه انسان در ماهیت وجودی خود خواهان شنیدن و کسب تجربه هست ، پس برای اینکه یک برند ماندگار شوید باید از نشان تجاری خود یک داستان بسازید، داستانی که آن را برای مخاطبان یا بیماران خود تعریف کرده و در آن به ارائه ارزشهای خدمات خود بپردازید.

داستان باعث  تمایز شما خواهد شد و می تواند کاری کند تا در ذهن ها بمانید، اگر داستان شما جذاب و چالش برانگیز باشد، کسانی که آن را می شنوند حتی اگر بیمار یا مخاطب شما نشوند با تعریف این داستان هیجانی برای دوستان و اطرافیان خود به رشد شبکه ای ارزش برند شما  کمک خواهند کرد و سیل بیماران را به سوی شما روانه می کنند و یا به اصطلاح بازاریابی برای شما به صورت کاملا رایگان بازاریابی دهان به دهان میکنند و  موجب جذب بیمار می شوند و نهایتا این شما هستید که با استفاده از تاثیرات این داستان به قله خواهید رسید.

هانس‌ روسلینگ ، که از افراد خبره در داستان گویی است می‌گوید: تنها داشتن اطلاعات کافی نیست، بلکه نوع نمایش آن به شکلی که برای مخاطبان لذت بخش و قابل درک باشد حایز اهمیت است.

البته منظور ما از داستان سرایی قصه پردازی، افسانه سرایی و نقل حکایات تاریخی نیست، بلکه منظور روایت داستان خود شماست، داستان برند، کلینیک یا مطب شما.
هنگامی که شما داستان کلینیک یا مطب خود را بیان می کنید، خودمانی تر می شوید و از دنیای خشک و رسمی قدری دور می شوید. این، یک مزیت در جذب بیمار است.
داستان سرایی اگر درست انجام شود – معمولاً برای افراد جالب است. در این صورت بیماران و مخاطبین، به برند شما توجه بیشتری نشان می دهند و در پایان به شما مراجعه خواهند کرد.
رسانه های اجتماعی این امکان را به شما می دهد که روابط مستحکمی با بیماران بالقوه و بالفعل خود برقرار کنید.
در گذشته داستان سرایی هایی از این دست، هزینه زیادی به دنبال داشت و فقط از عهده برخی شرکت های مهم و پولدار بر می آمد ولی امروزه این کار با استفاده از ابزارها، شبکه ها و رسانه های اجتماعی بسیار آسان شده و تقریباً بدون هیچ هزینه ای، به خوبی انجام شدنی است.
ذیلاً به فوت و فن های این کار اشاره می شود.

1-از برند خود بگویید

معمولاً هر کسب وکاری آغاز هیجان انگیزی دارد. شنیدن ماجرای شکل گیری هسته اولیه یک کسب و کار که اغلب بسیار مختصر و ساده است، برای مخاطبان جالب، سرگرم کننده و حتی آموزنده است. هنگامی که یک مخاطب یا بیمار داستان شروع به کار شما را می شنود، با شما احساس نزدیکی می کند.
 

2-از پرسنل خود بگویید

 پشت هر کسب و کاری «انسان» قرار گرفته و هر انسانی هم ماجرایی برای گفتن دارد.

چه بسا یکی از کارمندان شما، مادری است که وقتی پس از اتمام کار به خانه می رود، وظیفه مراقبت از چند فرزند را بر عهده دارد.

احتمالاً برخی از کارمندان شما مجردند و ماجراهایی سرشار از نشاط وانرزی از سفرهای تفریحی خود دارند. به راستی داستان آن کارمند پذیرش که همواره لبخند زیبایی به لب دارد، شنیدنی نیست؟ یا آن کارمندی که همواره با همکارانش شوخی می کند و بسیار خوش مشرب است؟
به هر حال، حکایت پرسنل خود را، به زبان و بیان خودشان، در شبکه های اجتماعی منتشر کنید. 

 

3-از بیماران خود بگویید

 یک عکس ارزشمندتر از هزاران کلمه است. بعضاً تصاویر در انتقال مفاهیم می توانند بسیار بهتر از کلمات و جملات عمل کنند.
بیماران شما نیز می توانند وارد این بازی جذاب شوند. از اتفاقاتی که در مورد بیماران شما رخ می دهد، بنویسید. ماجرا، پیچیده نیست. هر چیزی می تواند بهانه ای برای نوشتن باشد.
در این خصوص، قرار نیست از تکنیک های پیچیده داستان نویسی استفاده کنید. اتفاقاً برعکس؛ هر چه خودمانی تر بنویسید، خواننده بیشتری خواهید داشت.

 

4-بیماران از خودشان بگویند

 راهکار بهتری هم در این خصوص وجود دارد؛ یعنی به جای این که خودتان بخواهید داستان بیماران را نقل کنید، از خود بیماران تقاضا کنید که در این راه پیش قدم شوند. وظیفه شما این است که آنها را برای این کار سر شوق آورید و به آنها انگیزه بدهید.
معمولاً هر مرکز درمانی موفق، داستان های بسیاری از بیماران خوشحال و متشکر خود دارد؛ چیزی که ما آن را رضایت نامه بیمار می نامیم. این کار معادل امروزی همان رضایت نامه های سابق است.
رضایت نامه یا همان داستان موفقیت، بخش مهمی از بازاریابی دهان به دهان محسوب می شود، اما با استفاده از رسانه های اجتماعی، امروزه این کار آسان تر و سریع تر انجام می گیرد.
نگاهی به بیماران پراحساس خود و یا کسانی که تعاملات و روابط گسترده ای با شما داشته اند بیاندازید، سپس ابزاری برای سخن گفتن از شما در اختیارشان قرار دهید. با اندکی تشویق و ترغیب، می توانید یک سونامی از بیماران خود که مایلند از شما و درباره شما بنویسند ایجاد کنید.

 

5-استفاده فراوان از عکس

 یک عکس ارزشمندتر از هزاران کلمه است. بعضاً تصاویر در انتقال مفاهیم می توانند بسیار بهتر از کلمات و جملات عمل کنند. رشد محبوبیت شبکه های اجتماعی همچون  اینستاگرام موید این ادعاست. این یک واقعیت است، هر چند ممکن است برخی آن را سطحی بدانند.
هنگامی که شما در فضای وب، داستان روایت می کنید، تصاویر می تواند دید جدید و جذابی از برند شما، مطب یا کلینیک شما و پرسنل شما به مخاطب القا کند.

 

6-استفاده بی محابا از ویدئو

 هر ویدئو نیز – مانند یک عکس – می تواند به اندازه هزاران کلمه، سخن و پیام داشته باشد. ویدئوهای آنلاین – از 30 ثانیه گرفته تا 2 دقیقه – قادر است در جذب مخاطب، کارکردی مشابه تبلیغات پرطمطراق و گران تلویزیونی داشته باشد.
شما هم خوب است دست به کار شوید: کلیپ های کوتاهی از کارکنان و بیماران خود که در آن داستان های شخصی شان را نقل کرده اند، ایجاد و آپلود کنید.

 

7-انسان باشید!

 هر چند قرار است شما در رسانه ها و شبکه های اجتماعی داستان سرایی کنید، اما این دلیل نمی شود که مانند یک رایانه عمل کنید؛ بلکه دقیقاً برعکس، اگر شما در بیان حکایت های خودواقعاً «خودتان نباشید»، به احتمال قریب به یقین از برقراری ارتباطات تنگاتنگ و ادامه دار با مخاطبان خود ناتوان خواهید بود.
می شود که فضای این کار را عاطفی و پراحساس کنید. داستان های هیجان انگیز و ماجراهای «واقعی» از مطب یا کلینیک، می تواند برند شما را محبوب کند و سر زبان ها آورد. در این فرآیند، اندازه کلینیک یا مطب شما، تعداد کارمندان آن و حتی موفقیت فعلی آن، چندان اهمیتی ندارد.

نتیجه

در پایان ذکر چند نکته بد نیست:
به فرض که شما بهترین داستان سرای جهان هستید. اگر حکایات خود را در اختیار مخاطبان خویش قرار ندهید، انتظار چه معجزه ای دارید؟! شما که قصد ندارید فقط برای دل خودتان قلمفرسایی کنید. درست است؟
از آن طرف، اگر مخاطبان نامرتبطی بیایند و داستان های شما را بخوانند و بشنوند، بهترین داستان ها هم ثمری نخواهد داشت. هر چیز به جای خودش نکوست.
خبر خوش این است که داستان سرایی در وب، نسبت به شیوه های قدیمی این کار در رسانه های سنتی، ارزان تر و با ریسک کمتر است.
بنابراین اگر داستانی که امروز بر سایت مطب یا کلینیک خود گذاشته اید، خیلی نظر افراد را به خود جلب نکرد، نگران و دلسرد نشوید. می توانید فردا یکی دیگر را امتحان کنید. کافی است به گونه ای هوشمندانه، کلید این کار را بزنید.

لطفا نظر خود را درباره این پست در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید: ورود به اینستاگرام

سیستم هوشمند جذب بیمار دکتر لینک، راهکاری برای افزایش بیمار در مطب ، کلینیک و بیمارستان

مقالات مرتبط:

راهکارهای متقاعدسازی بیماران

استفاده از دیجیتال مارکتینگ در پزشکی

موفقیت در اینستاگرام برای پزشکان

مزایای برگزاری وبینار برای پزشکان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

بازارسازی ویژه خدمات پزشکی و درمانی

وقتی درباره بازاریابی خدمات درمانی صحبت می کنیم، منظور بازاریابی آزمایشگاه تشخیص طبی، بازاریابی کلینیک های پزشکی، بازاریابی کلینیک های تغذیه، بازاریابی کلینیک های پوست و مو و دندانپزشکی و … می باشد.

در بازاریابی خدمات پزشکی و درمانی سه نقش اساسی وجود دارد: موج سازان، موج سواران و اسیران موج.

منظور از موج سازان، مراکز درمانی هستند که همواره نوآور بوده و استراتژی آن ها این است که اگر قرار است موجی از تکنولوژی ها و خدمات به روز به مراجعین بیاید، ما باید سازنده آن باشیم.

اما موج سواران در بازاریابی خدمات درمانی، مراکز درمانی هستند که با هوشیاری مراکز پیشتاز و موج ساز را دنبال می کنند، موج سواران تخصص بالایی رد الگوبرداری دارند. این شیوه عمل برای بسیاری از مراکز خدمات درمانی موجب می شود ضمن حضور در بازارهای گسترده، از ریسک موج ساز بودن هم می کاهد.

اما اسیران موج متاسفانه بسیاری از مراکز درمانی تحولات محیط را نمی بینند و همواره به صورت سنتی عمل می کنند.  در حقیقت این موج تغییر و تحولات بازار است که برای این دسته تعیین تکلیف می کند.

در عرصه بازاریابی خدمات درمانی یا باید موج ساز باشید و یا موج سوار، در غیر این صورت اسیر موج می شوید و بی شک به سمت نابودی گام برخواهید داشت.

بازارسازی خدمات درمانی

بهترین پیشنهاد به مدیریت کلینیک موج ساز یا موج سوار، برای بازارسازی هرچه بهتر مراکز خود، بهره گیری از وجوه تمایز و ایجاد مزیت های رقابتی نسبت به رقبا می باشد.
منظور از بازارسازی این است که چگونه یک خدمت را در بازار خود جا بیندازیم و برای آن بازار سازیم.  برای مثال راه اندازی تستهای غربالگری دوران بارداری برای اولین بار در بازاریابی آزمایشگاه های تشخیصی، نمونه بارز ایجاد مزیت رقابتی در این عرصه بوده است.

زمانی که تمام مراکز درمانی خدمات مشابهی را ارائه دهند، هیچ خدمتی به چشم بیماران بر دیگری برتری ندارد و در این وضعیت، بیماران با بی توجهی نسبت به انتخاب و رفع نیاز خود اقدام می کنند.

اما اگر مرکز درمانی در این بازار حضور داشته باشد که نسبت به سایر مراکز وجه تمایز را مزیت رقابتی خوبی داشته باشد و بیمار را توجیه نماید که به منافع بیمار با استفاده از خدمات این مرکز توجه شده است، حتما این مرکز درمانی توسط بیمار برای مراجعه انتخاب می شود.

برخورداری از مزیت رقابتی یا وجه تمایز لازمه بازارسازی است. با استفاده از مزیت رقابتی، یک مرکز درمانی می تواند نسبت به جایگاه یابی خود در بازار اقدام کند. 

بازاریابی خدمات درمانی می گوید که شما باید بتوانید در بین مراکز درمانی مختلف، برند و خدمات خودتان را در ذهن مشتریان جایگاه سازی کنید و این هم عملی نمی شود مگر آن که بتوانید وجه تمایز خودتان را به بیماران اثبات کنید.

خوشخبتانه وجه تمایز حیطه بسیار وسیعی دارد. برای مثال تمایز شما می تواند در نوع یا میزان خدمات، سرعت در ارایه خدمات به مشتری، کیفیت بالا، مدیریت ارتباط مشتری(CRM) ، فضای جذاب و آرامش بخش ، نحوه تسویه حساب و… باشد.

پس به جای اینکه شبیه سایر مراکز درمانی عمل کنید، بهتر است به این بیندیشید که چگونه می توانید متفاوت باشید. با ایجاد مزیت رقابتی مناسب و روشهای خدمت رسانی بهتر به بیماران، در این حالت در راستای بازارسازی و حضور موفق در بازار گام برداشته اید.

امروز حق انتخاب برای بیماران با وجود مراکز درمانی متعدد رو به افزایش است و برای اینکه از سوی بیماران انتخاب شوید، داشتن مزیت رقابتی به نفع بیمار بسیار ضروری است
البته یک مزیت رقابتی خاص  برای همیشه دائمی نیست و همیشه وجه تمایز به حساب نمی آید و باید هموراه به فکر مزیت های جدید باشید تا در عرصه رقابت حضور داشته باشید و انتخاب شوید.

بازاریابی خدمات درمانی

امروزه، بواسطه حق انتخاب های گسترده ای که به مشتری داده شده است شاهد آن هستیم که هر روز بر قدرت مشتری افزوده می شود. پس مدیریت کلینیک چاره ای جز رفتن به سمت بیمار محوری ندارد.

پس باید مدیریت کلینیک به هواداری بیماران اهمیت داده. بی شک با بالاتر رفتن سطح آگاهی بیماران و شناخت بهتر آنان از حقوق خود در این عرصه، تنها مراکز خدمات درمانی موفق به پیشرفت و کسب درآمد بیشتر خواهند شد که به بیماران خود خدمات بهتری ارایه نمایند.

 

لطفا نظر خود را درباره این پست در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید: ورود به اینستاگرام

سیستم مدیریت مطب، کلینیک و بیمارستان دکتر لینک سیستمی با انعطاف پذیری بسیار بالا  جوابگوی تمامی تخصص های پزشکی می باشد.

مقالات مرتبط:

ویژگی هایی که از شما یک پزشک موفق می سازد.

نقش شبکه های اجتماعی در تبلیغات و بازاریابی پزشکی

آینده خدمات پزشکی و درمانی چگونه خواهد بود؟

ترس و استرس بیماران را چطور کاهش دهیم؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

ویژگی هایی که از شما یک پزشک موفق می سازد.

موفقیت یا عدم موفقیت شما به عنوان یک پزشک، به رفتاری که در مسیر زندگی و مسیر شغلی خود انجام می دهید، بسیار وابسته است. ویژگی هایی وجود دارد که اگر آنها را در مسیر شغلی خود بطور پیوسته رعایت کنید، کمک می کنند شما به یک پزشک موفق تبدیل شوید.

1- همیشه در حال یادگیری باشید.

همانطور که خود به عنوان یک پزشک می دانید، هر روز بیماری های جدید شکل می گیرد. دانشمندان، داروهای جدیدی را برای درمان بیماریها معرفی می کنند، تکنیک های جدیدتر و موثرتری برای جراحی و درمان بیماری ها معرفی می شوند. و این مسئله ثابت می کند بدون مطالعه و دستیابی به اطلاعات روز، بدون یادگیری شیوه های جدید شما نمی توانید به روز باشید.

2- پول را معیار قرار ندهید.

در برخی از کسب‌وکارها پول حرف اول را می‌زند؛ اما شغل پزشکی همواره حالت تقدس مخصوص به خود را دارد.

چراکه در این حرفه سلامت انسان ها و برگرداندن کیفیت مطلوب به زندگی انسان‌ها، بیش از هر چیز دیگری ارزشمند است.

3-اشتیاق به پیشرفت داشته باشید.

برای پیشرفت در حرفه پزشکی، باید بلندپرواز باشید. بدون بلندپروازی اشتیاق زیادی برای پیشرفت در شما به وجود نمی آید.

حرفه پزشکی نیاز به صرف انرژی بسیار بالایی دارد و بدون اشتیاق نمی توانید محرک های لازم برای پیشرفت در شما وجود نخواهد داشت.

4- فروتنی پیشه کنید.

وقتی شما در رفتارتان با بیماران فروتن باشید، آنها شیفته رفتار شما خواهند شد.

یک پزشک فروتن نزد مردم بسیار محبوب تر است از پزشکی متکبر که همواره دچار درگیری ذهنی است که می خواهد به دیگران ثابت کند از همه بهتر است.

اما یک پزشک فروتن همواره ذهنی آرام و آزاد دارد زیرا نیاز نیست تخصص و مهارت خود را به دیگران اثبات کند و این ذهن آرام و آزاد کمک می کند همواره به سمت پیشرفت و یادگیری قدم بردارد.

5- مسئولیت پذیر بودن.

نسبت به بیماران خود مسئول باشید. این یکی از ویژگی های مهم در موفقیت پزشک است.

حس مسئولیت پذیری، شما را وادار می کند برای درمان بیماری ها همواره دانش و مهارت خود را به روز نگه دارید. چرا که احساس مسئولیت پذیری شما را وادار می کند نسبت به اوضاع و احوال بیماران کوتاهی نکنید.

6- مهارت های ارتباطی قوی داشته باشید.

مهارت های ارتباطی یکی از مهارت های مهم در حرفه پزشکی است. زیرا صحبت کردن با بیماران و گوش دادن به حرف بیماران به مهارت های بسیار بالایی نیاز دارد. 

برای مثال اگر می خواهید خبر بدی را به بیماری بدهید باید کاملا با ظرافت و تسلط کلامی و مهارتی این کار را انجام دهید.

یا اگر نیاز است بیماری جراحی شود، حتی یک جراحی ساده، باید به نحوی این مسئله را برای او شرح دهید که بیمار به جراحی تن دهد. شاید برای پزشکی مانند شما که هر روز این کار را انجام می دهید مسئله ای روتین و طبیعی باشد اما برای بیماران یک مسئله نگران کننده است.

7- جزئیات را فراموش نکنید.

ممکن است توجه به یک نشانه ظریف و جزئی، تنها راه تشخیص و تجویز مناسب برای یک بیماری باشد. یک پزشک حرفه ای، از نشانه های ساده مثل نشستن یا راه رفتن بیمار، رنگ صورت بیمار یا گرمای دست بیمار در حین دست دادن، می تواند یک نشانه مهم برای تشخیص صحیح بیماری باشد.

لطفا نظر خود را درباره این پست در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید: ورود به اینستاگرام

سیستم مدیریت مطب، کلینیک و بیمارستان دکتر لینک سیستمی با انعطاف پذیری بسیار بالا  جوابگوی تمامی تخصص های پزشکی می باشد.

مقالات مرتبط:

نقش شبکه های اجتماعی در تبلیغات و بازاریابی پزشکی

آینده خدمات پزشکی و درمانی چگونه خواهد بود؟

ترس و استرس بیماران را چطور کاهش دهیم؟

طراحی برنامه وفادارسازی بیماران

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک