مجله روانشناسی

مدیریت مراکز روانشناسی

۸ مطلب در دی ۱۳۹۶ ثبت شده است

کمپین های درمانی دکتر لینک

فرقی نمی‌کند که کمپین درمانی شما با ۱۰ بیمار  صورت می‌گیرد یا ۱۰ هزار نفر. در هر حال مدیریت این رویداد نیازمند دانستن اصولی است که شما را در اقدامات بازاریابی یک پله بالاتر می‌برد. کمپین درمانی شما می‌تواند حیطه‌های متفاوتی را پوشش بدهد، مانند: معرفی روش های درمانی نوین ، ملاقات با بیماران، برگزاری سمینارهای مختلف در انواع حوزه سلامت  و …

 

در هر حال برای برگزاری هر کمپین درمانی باید زمان‌بندی دقیقی داشت و با رصد کردن دقیق بازار و موقعیت خود اقدامات مناسبی طراحی و اجرا کرد. برای اینکه بتوانید از عهده برگزاری کمپین های درمانی به خوبی برآیید، بهتر است تیمی مختص به این زمینه فعالیت های مورد نیاز را انجام دهد. البته چنین تیمی نیازمند بودجه نسبتا قابل توجهی است که هر کسب‌وکاری از پس هزینه‌های آن برنمی‌آید.

 

هم‌چنان جای نگرانی وجود ندارد، زیرا به کمک فناوری‌های اخیر دنیای مجازی و رایانه‌ها خدماتی در قالب برنامه‌های کاربردی و اپلیکیشن‌های گوناگون، شما را در مدیریت کمپین های درمانی به نحو احسن همراهی خواهند کرد.

 

مدیریت کمپین درمانی با بسترهای فناوری

 

شاید هنوز معنای دقیق استفاده از بسترهای برگزاری کمپین درمانی کمی برای‌تان گنگ باشد. در توضیح این بسترها باید گفت، آنها امکان دسترسی به برنامه‌هایی را فراهم می‌کنند که میزان اثربخشی کمپین را بالاتر می‌برد و در درک بهتر ثمربخشی کمپین پس از برگزاری مراسم نیز مفید هستند. مثلا از طریق بستر یا پلتفرم دکتر لینک می‌توانید فهرستی کامل از مهمانان و مدعوین را تهیه کنید و تمام اطلاع‌رسانی‌های لازم برای دعوت، حضور، سخنرانی‌ها، معرفی محتوا و فرایند رویداد و… را برای مهمانان ارسال کنید.

 

انواع پیام‌های مورد نظر شما برای هر چه بهتر برگزار شدن رویداد از طریق سامانه‌ها و بسترهای مختلف قابل مدیریت است. پس از رویداد نیز می‌توانید از طریق نظرسنجی‌های گوناگون سیستمی، بازخوردها را ارزیابی کنید. جمع‌آوری و تحلیل داده‌ها به کمک فناوری‌های تازه به سادگی قابل رسیدگی و اجرا است. حفظ ارتباط با بیماران یا به عبارت دیگر مدعوین حاضر در کمپین ها برای بررسی نتیجه کار و ادامه و تداوم فعالیت‌ها و ارتباطات بسیار حیاتی است.

 

شاید بررسی بازخورد در گذشته و بدون وجود فناوری‌ها و ابزارهای مختلف بخش گم‌شده از پازل ارتباطی با بیماران بوده است اما امروز وجود این فناوری‌ها ابعاد ارتباطی را به کلی تغییر داده است. فناوری‌هایی نظیر واقعیت-مجازی که پا را بسیار فراتر گذاشته است و بدون نیاز به حضور فیزیکی انقلاب عظیمی در برگزاری رویدادهای مختلف ایجاد کرده است.

 

سیستم‌های اتوماسیون برگزاری کمپین های درمانی

 

سیستم‌های اتوماسیون برای مدیریت برگزاری کمپین ها در حال گسترش هستند. فناوری آر.اف.آی.دی (RFID)، که اخیرا استفاده از آن رواج زیادی پیدا کرده است، در زمینه برگزاری کمپین ها هم کارایی بالایی دارد. برای نمونه به کمک این فناوری،مهمان‌داران رویداد می‌توانند از طریق دستبندهای الکترونیکی بسیاری از امور را کنترل کنند، با هم و با مدیریت در ارتباط باشند. دیگر لزومی به استفاده از کاغذ و… نخواهد بود.

 

سیستم‌های بی‌سیم (وایرلس) بسیاری از مشکلات ارتباطی را حل می‌کنند و باعث ایجاد نظم بیشتر در فرایند برگزاری مراسم‌های مختلف خواهند بود. ضمن اینکه این فناوری‌ها می‌توانند در اختیار مهمانان نیز قرار بگیرند و به جای استفاده از گردن‌آویزهای شرکت در جلسات و مراسم، آنها را مجهز به دست‌بندها یا ابزارهایی کنند که ضمن سهولت استفاده، امکان ثبت داده‌ها و نظرات را نیز فراهم می‌کنند. طبیعتا چنین امکاناتی رفاه بیشتری برای مدعوین به همراه دارد و تجربه بیمار و یا پزشک از حضور در چنین رویدادهایی به شدت به یادماندنی خواهد بود.

 

نکته قابل توجه دیگر در استفاده از فناوری‌های تازه در برگزاری رویدادها، کاهش هزینه‌هایی است که در گذشته بدون وجود ابزارهای ارتباطی و الکترونیکی به تیم برگزاری تحمیل می‌شد. این روزها تنها با اختصاص دادن بودجه‌ای اندک برای تهیه ابزارهای برگزاری رویدادها به شیوه نوین، می‌توان از هزینه‌های آتی جلوگیری به عمل آورد. سهولت، دسترسی، بودجه اندک تنها بخشی از ابعاد خلاقانه فناوری‌های جدید در برگزاری کمپین های درمانی را نشان می‌دهد. انتظار می‌رود که رشد در این زمینه ما را به مسیرهایی کاملا تازه رهنمون کند که فعلا از حد تصورات‌مان نیز خارج است.

 

مشارکت بیشتر مشتری و مهمانان در کمپین درمانی

 

فناوری جالب توجه دیگر در زمینه برگزاری رویداد، ابزارهای واقعیت-مجازی است. این فناوری باعث می‌شود تا رویدادها منحصر به کسانی نباشد که امکان حضور فیزیکی دارند. واقعیت-مجازی می‌تواند افراد در نقاط مختلف را در رویدادها سهیم کند و مشارکت بدهد.

 

تجزیه و تحلیل بیومتریک و احساسات مخاطبان در کمپین های درمانی

 

فناوری‌های بیومتریک مانند تشخیص چهره، باعث رشد در برگزاری رویدادهای مختلف می‌شود. سایر ابزارهای سنجش احساسات نیز با جمع‌آوری داده‌های جمعیت‌شناختی باعث می‌شوند تا بازخوردهای مختلف مخاطبین را بهتر دریافت و تجزیه‌وتحلیل کنید. داده‌های جمعیت‌شناختی به داده‌هایی در زمینه جنسیت، سن و… در مخاطبان گفته می‌شود. فناوری‌های تشخیص چهره و احساسات قادر به دریافت سیگنال‌های درون مغزی و احساسی افراد بر اساس برنامه‌های مختلف هستند و در نتیجه می‌توانند واکنش‌های گوناگون مدعوین را شناسایی، جمع‌آوری و تحلیل کنند.

 

وجود فناوری‌های تازه، برگزاری رویدادها به شکلی منظم، دقیق، اثربخش و بی‌نقص را امکان‌پذیر می‌کنند. به ویژه در رویدادهای بسیار وسیع، این امکانات در ایجاد حلقه‌ای ارتباطی میان مهمان‌داران، مدعوین و پزشکان کمک شایانی می‌کند. مدیریت تجربه بیمار یکی از اساسی‌ترین موضوعات دنیای بازاریابی پزشکی در این روزها است. یکی از ملزومات مدیریت صحیح مشتریان، ایجاد زمینه‌ای است که در آن، تمام فرایند همراهی بیمار با شما تحت نظارت دقیقی قرار می‌گیرد و در هر ثانیه از این ارتباط، تجربه‌هایی دوست‌داشتنی و دست‌کم مطلوب برای بیماران تولید می‌شود.

 

استفاده از فناوری‌های مختلف در یک کمپین درمانی تا حدود زیادی می‌تواند، تجربه بیماران از ارتباط با مطب و یا کلینیک یا بیمارستان شما را رشد بدهد. ایجاد شبکه‌ای ارتباطی قبل، در طول رویداد و پس از آن خود نشانه‌ای از مدیریت تجربه بیمار در عالی‌ترین سطح خود است که به کمک فناوری‌های جدید به سادگی می‌توان آن را پیاده‌سازی و عملی کرد.

 

دکتر لینک به عنوان بزرگ‌ترین شرکت خدمات پزشکی در ایران، برای پزشکان شرایط را آسان‌تر کرده است. اگر شما نیز به دنبال جذب بیمار هستید می توانید از ماژول جذب بیمار دکتر لینک کمک بگیرید.

 

مقالات مرتبط :

سه مرحله اساسی و ضروری برای جذب بیمار از اینستاگرام

ضرورت وب‌سایت حرفه ای برای پزشک

کاربرد سیستم پیام رسان دکتر لینک برای مراکز پزشکی

چگونه به شکایات بیمار رسیدگی کنیم؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

چگونه پزشک جذاب و کاریزماتیکی شویم

بسیاری از پزشکان جذاب نیستند، آنها فراموش کرده اند، یک پزشک موفق، کسی است که علاوه بر جاذبه های فردی، تخصص و مهارت لازم را داشته باشد. پزشک جذاب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ در این نوشته قرار نیست مطالب عجیب و غریبی گفته شود، می خواهیم به شما نشان دهیم با رعایت مواردی ساده ولی بسیار مهم می توانید به یک پزشک جذاب تبدیل شوید.

 

به بیماران گوش کنید

اولین نکته ی بسیار مهم این است که برای بیماران خود وقت بگذارید، آنها دوست دارند حرف بزنند و از شرایط خود بگویند. پس چه چیزی بهتر از این که حتی یک دقیقه اول خود را جهت شنیدن صحبت های بیمار بگذارید و اجازه دهید، از خودش بگوید حتی اگر کاملا به شرایط او آگاه هستید.

 

سرزش نکنید

یکی از بدترین کارها سرزنش مداوم بیمار است. بیمار جهت معاینه نزد شما آمده است و طبیعی است در رفتار ها و مراقبت های خود اشتباهاتی را سهوا انجام داده است. هرگز سرزنش نکنید و بیمار را به خاطر مسائل پزشکی بازخواست نکنید. انجام مداوم این کار، شما را به یک شخصیت خشک و سرد تبدیل می کند. در این صورت بیماران تمایل نخواهند داشت در دفعات بعدی به شما مراجعه کنند که این تاثیر مستقیمی بر روی عدم جذابیت شما دارد.

 

لبخند بزنیم

دقت کرده اید همه ما میدانیم چقدر لبخند زدن مهم است اما چرا واقعا این کار را نمی کنیم؟ به خودمان عادت دهیم در ملاقات با بیمار حتما لبخند طبیعی داشته باشیم. هنگامی که بیمار جهت ویزیت به شما مراجعه کرد با یک لبخند به استقبالش بروید.

 

امیدوارانه صحبت کنید

مهم نیست مشکل بیمار شما چقدر وخیم باشد! مهم این است که شما همواره از سلامتی و بهبود بیمار سخن بگویید. همیشه امیدوارانه صحبت کنید تا به بیمار خود قوت قلب داده باشید.

 

ارتباط چشمی برقرار کنید

یادتان باشد، ارتباط چشمی نقش مهمی در هر ارتباطی دارد و این موضوع برای پزشک و بیمار نیز بسیار مهم است. همیشه با بیمار خود ارتباط چشمی برقرار کنید این موضوع نشان می دهد، به بیماری او آگاهی دارید و می دانید چگونه می توانید به او کمک کنید.

 

ارتباط چشمی تاثیر فوق العاده ای در جذابیت شما دارد.

 

مطب منظمی داشته باشید

یکی از مواردی که می تواند به طور غیرمستقیم، بر جذابیت شما بیافزاید داشتن مطب سیستمی است. مطبی داشته باشید که مرتب و با برنامه است، بیماران طبق برنامه از قبل مشخص شده ویزیت شوند. فرآیند اجرا در مطب مشخص است و کمترین به هم ریختگی را ندارد. بیماران معطل نمی شوند و همه به شرایط شما و نحوه ی کار شما آگاه هستند. سر ساعت بیایید . به موقع به امور مطب بپردازید. شاید این موارد به طور مستقیم بر روی جذابیت شما تاثیرگذار نباشد اما قطعا می تواند تاثیرات مهمی بگذارد.

 

سلامتی بیمار را قلبا بخواهید

قطعا شما بهتر از هرکسی به شرایط بیمار آگاه هستید و دقیقا می دانید با چه مشکلاتی روبه رو شده و احتمالا در آینده چه مشکلاتی خواهد داشت. بنابراین پس از نسخه نویسی از صمیم قلب برای بیمار خود آرزوی سلامتی کنید و این را شخصا به او بگویید و بدانید در روحیه او تاثیرات بسیار خوبی می گذارد. همه ی ما اطلاعات کاملی از موارد بیان شده داریم اما اغلب فراموش میکنیم یا نادیده می گیریم. همین نکات بسیار کوچک است که در بلند مدت می تواند نتایج خارق العاده ای خلق کنند.

 

جهت دریافت مشاوره در امور مدیریت مطب و داشتن مطبی سیستماتیک با دکتر لینک در تماس باشید.

 

مقالات مرتبط:

گزارشاتی که هر پزشک به آنها احتیاج دارد

آداب حضور در شبکه های مجازی، برای پزشکان

پزشک مداری یا بیمار مداری، کدام؟

چگونگی جایگاه سازی برای پزشکان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

دغدغه های پزشک در مدیریت مطب

باران می بارد! همه پرنده ها به دنبال سر پناهند. اما عقابها برای اجتناب از خیس شدن بالاتر از ابرها پرواز میکنند. این دیدگاه است که تفاوت را خلق می کند…! تو همه مشاغل یه سری دغدغه ها وجود دارد، که باعث درگیری فکر و ذکر طرف میشه. طوری که زندگی روزانشو مختل میکنه. اما مهم اینجاست که آیا این دغدغه اون قدر ارزش داره که واسه فکر کردن درموردش بخوایم وقت بگذاریم؟ گاهی بعضی از این ذهن درگیری ها خیلی منطقیه و فقط اراده و پشتکار میخواد و یه کوچولو هم خلاقیت. اما به شرطی که باعث پیشرفت و ترقی بشه. به نظر شما یک پزشک چه دغدغه هایی میتواند تو زمینه مدیریت مطب داشته باشد؟ آیا راه اندازی و مدیریت مطب آسونه؟! در این مقاله مواردی که در زمینه مدیریت مطب به شما پزشکان عزیز کمک می کند عنوان شده:

 

مهمترین ملاک برای موفقیت یک پزشک، برنامه ریزی است.

برنامه ریزی یکی از اصول مهم زندگی است. یک فرد عادی اگر امور روزانه اش با برنامه باشد باعث موفقیتش خواهد شد چه برسد به پزشک که باید پایه و اساس فعالتهایش با برنامه ریزی باشد. برنامه هایش نه تنها باید در حوزه کاری و ساعات کار در مطب و بیمارستان و … باشد، بلکه باید تمام لحظات روزانه اش با برنامه باشد. با برنامه ریزی مناسب و کمک گرفتن از افراد متخصص در زمینه مدیریت مطب اولین گام های تاسیس مطب با موفقیت جلو می رود.

 

تعداد بیمارانی که قرار است ویزیت نماید مشخص باشد.

اول از هرچیز محل کار پزشک خیلی حائز اهمیت است. چرا که محیط مناسبی که از امنیت و آرامش برخوردار باشد، خود موجب انگیزه، هم در پزشک هم در بیمار خواهد شد. درکنار آن اگر پزشک از تعداد بیماران در صف انتظار آگاه باشد، زمان هر ویزیت را به نحوه ای مدیریت خواهد نمود، تا زمان انتظار بیماران کوتاهتر و رضایت آنها بیشتر شود.

 

بزرگترین دغدغه پزشک “منشی” است.

منشی نقش بسزایی در مدیریت مطب دارد. بطوری که عدم حضورش در مطب بسیار احساس میشود. نظم و انظباط منشی از جمله مواردی است که پزشک باید توجه ویژه ای به آن داشته باشد. زیرا منشی بی نظم و سر به هوا مسبب اختلال در کار پزشک و کم شدن تعداد مراجعین خواهد شد.

 

دیپلم ها و گواهی های قاب شده خود را در دید بیماران قرار دهد.

نصب افتخارات، جوایز و سایر مدارک شناسایی و تحصیلی ، روشی قدرتمند برای جلب اعتماد و احترام بیماران است . این روش به بیمارن بخصوص زمانیکه اولین مراجعه را به مطب پزشک دارند ، اطمینان می دهد که انتخابی درست و شایسته داشته اند و می توانند این پزشک را بعنوان فردی قابل ، به سایرین هم معرفی کنند و این موضوع از لحاظ حرفه ای برای پزشکان بسیار بااهمیت می باشد.

 

امکان استفاده از اینترنت و wifi رایگان جهت استفاده بیماران

طبیعتا اولین نکته ای که با خواندن این موضوع به ذهنتان میرسد هزینه ی اینترنت است. به مدد تکنولوژی و ابزارهای مختلف می توانید ترتیبی دهید که بیمار بتواند از حجم کمی از اینترنت (۵۰ مگابایت) با سرعت کنترل شده بصورت رایگان استفاده نماید و این کار هزینه زیادی نخواهد داشت. این امکانات مطب شما را جذاب و زمان انتظار را برای بیمار کمتر می کند.

 

امکان مطالعه بیماران فراهم باشد.

میزان دانش و بار علمی هر کشوری بر اساس مطالعه سنجیده می شود. در کشور ما با وجود افراد تحصیل کرده، میانگین مطالعه خیلی کمتر از دیگر کشور هاست. اگر در هر شرایطی در هر مکانی به جای کارهای بیهوده به مطالعه کتاب بپردازیم به افزایش دانایی خود کمک کرده ایم. کتاب و کتاب خوانی به فرهنگ سازی بیشتری نیاز دارد. به صورتی که هر گاه فرد اراده کند کتاب در دسترسش باشد.

چه بهتر در صف انتظار ویزیت پزشک هم مطالعه داشته باشیم. اما چطور؟ پزشک میتواند با کمک منشی کتابخانه کوچکی در مطب راه اندازی کرده و امکان امانت گرفتن و مطالعه کتاب را در همان فضای مطب برای بیمار فراهم نماید.

 

فضایی جهت سرگرمی هم برای کودکان و هم بزرگترهای منتظر اندیشیده شود.

لازم نیست فضایی مشابه فضای پارک یا مهد برای کودکان ایجاد شود. همین که کودک بتواند به راحتی با وسیله ای مثل اسباب بازی و امثال اینها سرگرم شود کفایت میکند. برای بزرگترها هم بهتر است پزشک وسایل و بازیهای فکری مانند شطرنج، دوز، منچ، پازل و … در دسترسشان قرار دهد تا بیماران هم شرایط آشنایی و دوستی با هم را داشته باشند هم انتظار جذابی را تجربه کنند.

پزشک میتواند به محض ورود به مطب، اگر تعداد بیماران زیاد بود از آنان سوال کند که آیا شرایط انتظار طولانی را دارند یا خیر؟ اگر جواب منفی بود از منشی درخواست کند که وقت ملاقات دیگری تنظیم نماید. اگر یک کودک محصل در لیست بیماران پزشک بود نوبت ویزیت او را در روزهایی به غیر از تعطیلات وی موکول کند. چون نوع بیماری هر شخص متفاوت است، میزان صحبت و معاینه هم متفاوت خواهد بود و پزشک باید بسته به نوع و روش درمان وی زمان ملاقات را در نظر بگیرد.

 

جهت دریافت مشاوره های مدیریت مطب و کلینیک با دکتر لینک در تماس باشید.

 

مقالات مرتبط :

۶ روش برای مدیریت مطب و کلینیک

نکات خرید مطب برای پزشکان عمومی

چگونه مدیریت مطب خود را به پزشک دیگری واگذار کنیم؟

وظایف و مهارت های منشی پزشک

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

۶ روش برای مدیریت مطب و کلینیک

اگر شما نیز صاحب مطب و یا کلینیک هستید و برای موفقیت در آن تلاش می کنید، می توانید در ادامه با ما همراه باشید و با استفاده از اصول و نکات مدیریت مطب و کلینیک های کوچک که در این مقاله مطرح شده است، در مسیر رشد و پیشرفت تجارت خود گام بردارید.

 

۱- دانش به تنهایی کافی نیست

 

اگر در رشته و زمینه کاری خود متخصص هستید، نباید تصور کنید همین برای شما کافی است و از ویژگی های ضروری صاحبان کسب وکار برخوردارید. وقتی در روز اول، کار خود را شروع می کنید، نباید انتظار داشته باشید بیماران فورا به سمت مطب شما هجوم بیاورند، آن  هم فقط به این دلیل که از دانش کافی برای کارتان برخوردارید. در گام نخست، به بازاریابی و مدیریت نیاز دارید تا چرخ های کسب و کار خود را روغن کاری و آماده کنید.

 

چند پزشک می شناسید یا دیده اید که به دلیل عشقی که به پزشکی داشته اند، مطبی باز کرده و چند ماه یا چند سال بعد به دلیل استقبال اندک بیماران، مجبور شده اند آن را ببندند؟ ویزیت خوب به تنهایی کافی نیست؛ مردم باید در مورد تخصص شما بدانند تا سراغش بیایند. به علاوه باید مطبتان را به  شیوه ای منظم و موثر اداره کنید. برای این کار به توصیه های کارشناسان مالیاتی و مالی نیاز دارید.

 

 2- افراد مناسب را استخدام کنید

 

اگر در رشته خود متخصص هستید ولی مثلا از دانش و تجربه کافی در بازاریابی برخوردار نیستید، باید افراد مناسبی را برای انجام امور مربوط به بازاریابی استخدام کنید. بازاریابی موجب می شود مردم برای مراجعه به شما تمایل پیدا کنند. ترفند بعدی این است که کاری کنید که مردم دوباره به مطب شما برگردند و آن را به دوستان خود نیز توصیه کنند.

 

۳- دوستان تان را استخدام نکنید

 

شاید این مسئله بدیهی به نظر برسد، ولی بارها و بارها شاهد آن بوده ایم که افراد برای استخدام به  سراغ دوستان و آشنایان خود رفته اند. این کار علاوه بر  اینکه می تواند به دوستی شما آسیب برساند و حتی گاهی دوستی ها را از بین ببرد، به کسب و کار شما نیز آسیب می زند.

 

البته گاهی ممکن است این کار سودمند باشد، ولی باید با احتیاط بسیاری دوست خود را استخدام کنید و حتما حیطه دوستی و حیطه کاری خود را به طور شفاف برای او مشخص کنید تا بداند در محیط کار، شخص دیگری خواهید بود. این کار ممکن است نیازمند گفت وگوی بسیاری بین شما و دوست تان باشد. به طور کلی در صورت استخدام دوستان خود، باید در زمان کار و پس از آن رفتارها و برخوردهای متفاوتی داشته باشید و مسائل کاری را با روابط دوستانه قاطی نکنید.

 

۴- تصمیم های ناگهانی نگیرید؛ استراتژی برنامه ریزی اهمیت زیادی دارد

 

فردی را در نظر بگیرید که اخیرا به عنوان مدیر یک کلینیک شروع به فعالیت کرده است. این کلینیک در مکان خوبی قرار گرفته و در نهایت کلینیک موفقی خواهد بود، ولی باتوجه به کاهش رونق کسب و کارها در آن منطقه، صاحبان کلینیک باید بیشتر تلاش کنند که بیماران به کلینیک آنها جذب شوند و همچنین با رضایت آنجا را ترک کنند.

 

یک روز شلوغ کاری را در نظر بگیرید که بیماران بسیاری برای ویزیت شدن به این کلینیک مراجعه کرده اند. در کلینیک کارکنان کافی وجود ندارد و از سوی دیگر، پاسیوی کلینیک نیز ظرفیت این تعداد بیمار را ندارد. در این میان نیز، یکی از پزشکان کلینیک را ترک می کند. مدیر کلینیک در این زمان تصمیم هایی نسنجیده و ناگهانی می گیرد؛ یکی از تصمیم های او دو برابرکردن تعداد کارکنان در تمام شیفت های کاری است.

 

به نظر می رسید آنها پیش از اجرای این ایده از عواقب آن آگاه نبودند. با این کار تعداد کارکنان آنها بیش از حد لازم افزایش یافته. در نتیجه دستمزدهایی که باید پرداخت شود، به طور تصاعدی و غیرضروری افزایش می یابد. اغلب کارکنان پیش از پایان قرارداد، کلینیک را ترک می کردند و به همین دلیل کلینیک بهترین کارکنان خود را از دست می دهد.

شاید با خود بگویید «خب، اینکه مشکلی نیست؛ کارکنان بیشتری استخدام کنند»، ولی کارکنان کلینیک به منزله خط مقدم  هستند و استفاده از کارکنانی که به خوبی آموزش ندیده اند و تجربه کافی ندارند، به معنی پایان کار است. بنابراین حفظ کارکنان خوب اهمیت زیادی دارد. در واقع این تصمیم ناگهانی صاحبان کلینیک، تصمیمی بسیار زیان آور بود.

 

۵- ارتقا و جذب نیرو از درون سازمان همیشه خوب نیست

 

ارتقای کارکنان مشغول  به  کار در مطب و یا کلینیک موجب می شود بیشتر تلاش کنند و این روش به بعضی کارکنان انگیزه  بیشتری برای کارکردن می دهد. در این شکی نیست. ولی هرگز نباید نیروی مورد نیاز خود را صرفا از درون سازمان جذب کنید، زیرا گاهی مجموعه مهارت های لازم در پایگاه کارکنان موجود، وجود ندارد.

 

در واقع با واگذارکردن مسئولیت های سنگین تری که از عهده این افراد خارج است، آنها را به درون آتش پرتاب کرده اید و آنها مجبورند با آزمون و خطا برای بقای خود تلاش کنند یا در میان شعله های آتش پایین بروند و در نهایت کار خود را رها کنند یا اینکه اخراج شوند.

 

۶- کسب وکار خوب یعنی هماهنگی و ثبات داشته باشید

 

هماهنگی، کلید اصلی داشتن مطب و یا کلینیک خوب است. حتی اگر هیچ یک از موارد دیگر را رعایت نمی کنید، حتما باید هماهنگی و ثبات داشته باشید. هماهنگی همان نکته ای است که فرنچایزها براساس آن کار می کنند. برای نمونه کلینیک کهنه کاری را در نظر بگیرید که وقتی برای انجام لیزر وارد آن می شوید، به خوبی میدانید قرار است چه چیزی دریافت کنید و چه نتیجه ای ببینید.

 

در مقابل، کلینیک تازه کاری را در نظر بگیرید که صاحبان آن تصور می کنند کلینیک آنها بسیار رؤیایی و فانتزی است و پزشکان نیز همیشه در نحوه ارائه خدمات تغییراتی می دهد و فکر می کند با این کار کیفیت آنها هر روز بهتر می شود.

با ناهماهنگی و بی ثباتی نمی توانید مشتریان وفاداری داشته باشید که دوباره به شما مراجعه کنند؛ برای رسیدن به این هدف باید مطمئن و باثبات باشید.

 

باثبات بودن، حرفه ای گری، برنامه ریزی مناسب برای استراتژی ها و همکاری با کارشناسان و استفاده از نظرات آنها رمز داشتن مطب و یا کلینیک درجه یک و موفق است. نباید چرخ را از نو اختراع کنید و باخود بگویید کسب وکار من با دیگران متفاوت است و مجبور نیستم از این قوانین پیروی کنم. کارایی چرخ پیش  از این ثابت شده و متاسفانه باید بگویم کسب و کار شما تفاوت چندانی با کسب وکارهای دیگر ندارد.

 

برای دریافت بهترین راهکار های مدیریت مطب و کلینیک می توانید با دکتر لینک در تماس باشید.

 

مقالات مرتبط:

مدیریت و کاهش هزینه های مطب و کلینیک

آیا زمانش رسیده که به نرم افزار مدیریت مطب فکر کنم؟

توانمند سازی پرسنل ( مدیریت مطب و کلینیک )

چگونه مدیریت مطب خود را به پزشک دیگری واگذار کنیم؟

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

کاربرد سیستم پیام رسان دکتر لینک برای مراکز پزشکی

راهکار های ارتباطی میان بیمار و پزشک در نخستین نگاه سبب ایجاد رابطه صمیمانه تر و در نتیجه همکاری بسیار بالاتر بیمار با پزشک می گردد و در نهایت سبب کوتاه تر شدن طول دوره درمان و صرفه جویی در بودجه سلامت کشور می گردد . رنج بیمار به دلیل مراجعات کمتر به سبب وجود روش های ارتباطی آسان تر و در نتیجه آزاد شدن وقت کادر پزشکی عزیز که به حق وقت آنان با اعداد و ارقام قابل ارزش گذاری نیست می گردد .

امروزه پیامک دیگر تنها ابزاری برای ارسال و دریافت پیغام های متنی میان کابران تلفن همراه محسوب نمی شود و موارد استفاده بسیار متنوعی برای آن تعریف شده است. لازم به ذکر است که پیامک یکی از راه های بسیار موثر ارتباط پزشکان عزیز با بیماران خود می باشد که با نیم نگاهی به نمونه پیامک ها در این زمینه ، گستردگی کاربردهای پیامک در عرصه پزشکی به خوبی آشکار می گردد.

از آنجایی که پنل ارسال پیام کوتاه دارای امکانات متعددی است، امکانات سامانه پیامکی و کاربرد پیامک برای مراکز پزشکی به شرح زیر است:

 

ارسال پیامک تبلیغاتی

 

مراکز پزشکی، به ویژه مراکز تازه تأسیس، می‌توانند با استفاده از ارسال پیام کوتاه تبلیغاتی به مناطق و نواحی اطراف مرکز پزشکی یا کل شهر یا استان خود، عموم مردم را که اصلی‌ترین مشتریان یک مرکز پزشکی-درمانی هستند، از وجود این مرکز مطلع کنند.

صاحبین مراکز درمانی، بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و حتی کلینیک‌ها و مطب‌ پزشکان می‌توانند با استفاده از بانک‌های اطلاعاتی بیماران دکتر لینک و رعایت اصول نگارش متن پیامک تبلیغاتی تأثیرگذار اقدام به ارسال پیام کوتاه تبلیغاتی نمایند.

 

ارسال‌های یادآوری نوبت بیمار

 

بخش مهم و قابل توجهی از امکانات سامانه پیامکی ، به ارسال‌ پیامک‌های یادآوری نوبت بیماران معطوف می‌شود. به ویژه در مراکز خصوصی مانند بیمارستان‌های خصوصی یا مطب پزشکان، این امکان دارای محبوبیت بیشتری است.

برخی از پزشکان دارای مشغله‌ی بیشتری هستند و نوبت‌دهی آنها به سختی صورت می‌گیرد، ممکن است نوبت‌ها را با فواصل زمانی بیشتری ارائه دهند. بنابراین، امکان فراموش کردن نوبت توسط بیمار وجود دارد.

 

ارسال پیام های یادآور دارو

 

از آنجایی که فراموشی در انجام برخی از امور برای همه افراد اتفاق می افتد، گاهی برخی از فراموشی ها می توانند آسیب های جبران ناپذیری به افراد برسانند که یکی از نمونه های آن فراموشی استفاده از داروهای تجویز شده توسط پزشک می باشد. برای این که بیماران خاص زمان مصرف داروهایشان را فراموش نکنند، می توان باارسال پیام یاد آور دارو به روند بهبود بیمار کمک کرد.

 

ارسال پیامک مناسبت

 

ارسال پیامک در تاریخ مناسبت‌های شخصی (مانند سالروز تولد) و یا اعیاد مذهبی و باستانی، همراه با ارائه‌ی تخفیف یا پیشنهادات ویژه در جهت برقراری ارتباط مؤثر و حفظ روحیه‌ی بیماران مؤثر خواهد بود.

 

ارسال اطلاع‌رسانی‌های مهم

 

مواردی همچون تعطیلی مطب یا بیمارستان، خرابی یک دستگاه خاص (مانند دستگاه سونوگرافی)، عدم حضور پزشک، تعطیلات مطب یا مرکز درمانی و … را می‌توان با استفاده از پنل اس ام اس به بیماران اطلاع‌رسانی کرد. به این دلیل که بسیاری از بیماران از شهرها و روستاهای کوچک به شهرهایی همچون تهران، اصفهان و سایر شهرهای بزرگ مراجعه می‌کنند، بنابراین، این موارد در زمره‌ی اطلاع‌رسانی‌های مهم محسوب می‌شوند که ارسال آن برای کاربران دارای اهمیت بالایی است.

 

نظرسنجی پیامکی

 

کاربرد پیامک برای مراکز پزشکی، می‌تواند در جهت بهبود وضعیت خدمات رسانی و درمانی باشد. بنابراین، از طریق ارسال پیام کوتاه می‌توان زمینه‌ای را فراهم کرد تا بیماران، انتقادات و پیشنهادات خود را به گوش مسئولین مربوطه برسانند. با اطلاع از نیازهای بیماران و مراجعین، برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌های کاری مراکز درمانی نیز بهبود خواهد یافت.

 

تمامی این موارد جزء خدماتی هستند که تکنولوژی دکتر لینک برای شما عزیزان فراهم آورده است. جهت دریافت اطلاعات بیشتر با ما درتماس باشید.

 

مقالات مرتبط :

ویژگی های جعبه داشبورد تکنولوژی دکتر لینک

خصوصیات پرونده پزشکی در تکنولوژی دکتر لینک

۵ سوالی که قبل از استفاده دکتر لینک باید از خود بپرسید

دکتر لینک کیست؟ 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

چگونه به شکایات بیمار رسیدگی کنیم؟

واکنش شما در مقابل غرغرها و شکایات بیمار چیست؟ بسیاری از ‌پزشکان، بعد از مدتی کار کردن، به شکایت کردن‌های بیماران عادت می کنند و عملاً گوشمان را روی آن‌‌ها می بندند. فکر می کنند بیماران زیاده‌خواه یا غیرمنطقی هستند که غر می‌زنند، اما این تفکر با خود معضلاتی به همراه دارد و از طرف دیگر، همه انتقادات بیماران هم بی‌جا و غیرمنطقی نیست.

حال چگونه باید این شکایت‌ها را که بخشی از کار روزمره‌‌ است مدیریت کنیم؟

 

بگذارید بیمار حس کند به شکایت‌هایش توجه می‌کنید

 

اگر شما به عنوان یک ‌پزشک عادت دارید شکایات بیمار را نادیده بگیرید، آن‌ها حس می‌کنند مغرور هستید و به آنان بی‌توجهی می‌کنید. در ضمن وقتی بیمار موضوعی که او را می‌آزارد را به زبان می‌آورد، در بعضی از مواقع شانسی را برای شما فراهم می‌کند تا اشکالاتی که در مطبتان هست و تا به حال به آن‌ها توجه نکرده‌اید را متوجه شوید. البته این قابل درک است که شکایت کردن بیماران می‌تواند برای ‌پزشک عصبانی کننده باشد، اما شما باید تمرین کنید که به آن به عنوان یک موضوع ارزشمند نگاه کنید.

 

اگر به شکایت بیمار توجه نکنید، او می‌رود و دیگر برنمی‌گردد!

 

ارزش قائل شدن برای بیمار، باعث می‌شود او به مطب ‌پزشک وفادار بماند و بیمار ثابت آن شود. حال اگر شما با بیمار مانند دیوار رفتار کنید، آیا او حس می‌کند برایش ارزش قائل شده‌اید؟ به یاد داشته باشید که اغلب بیماران، وقتی از دست شما ناراحت می‌شوند، این را به شما نمی‌گویند. آن‌ها فقط می‌روند و دیگر برنمی‌گردند. بیمارانی هم که از شرایط مطب شکایت می‌کنند، اغلب بیماران وفاداری هستند که می‌خواهند باز هم به مطب مراجعه کنند و شاهد تغییرات مثبتی در آن باشند. بنابراین خوب است زمانی که بیمارانتان از مطب انتقاداتی می‌کنند، واقعاً به‌ آن‌ها گوش بدهید، از آن‌ها تشکر کنید و اطمینان بدهید که سعی می‌کنید مشکل را حل کنید. مطمئن باشید که همه بیماران قدردان توجه شما خواهند بود و آن را به عنوان یک نقطه مثبت ارزیابی می‌کنند.

 

برخی از اشکالات مطبتان هیچ‌وقت رفع نمی‌شوند

 

پرسشی که باید به آن فکر کنیم این است که: «آیا هیچ‌وقت حق با بیمار نیست؟» برای مثال وقتی همه بیمارانتان می‌گویند خیلی در اتاق انتظار مطبتان منتظر می‌مانند یا سر مسئول پذیرش مطب آن‌قدر شلوغ است که نمی‌تواند درست جوابشان را بدهد، بد نیست علت را جویا شوید و نسبت به این موضوعات حساس‌تر باشید.

 

اما چگونه می‌توانید این مشکلات را به نحو مؤثری حل کنید؟ به هر یک از کارکنان مطب یک تکه کاغذ بدهید و از آن‌ها بخواهید شکایات بیماران را روی آن‌ها بنویسند و وقتی پر شد آن را در صندوقی که به این منظور تعیین کرده‌اید بیندازند. مطمئن باشید این کار می‌تواند گام خوبی در جهت حل مشکلات مطب و راضی نگه داشتن بیمارانتان باشد. در ضمن ضروری است به کارکنان خود تاکید کنید پذیرای انتقادات بیماران باشند و در مقابل آن‌ها جبهه نگیرند.

 

ارجاعات را از دست می‌دهید

 

روشن است که رضایت بیمار، به معنای ارجاع سایر بیماران به مطب شما از سوی اوست، اما اگر بیمار به خاطر عدم رعایت برخی از ظرافت‌ها از سوی شما، احساس کند به او توجهی نکرده‌اید و مطب شما را عصبانی ترک کند، این بازاریابی رایگان را از دست می‌دهید. از طرف دیگر ممکن است بیمار آن‌قدر از این موضوع حرص بخورد که بخواهد وجهه شما را به طرق ممکن از بین ببرد. به این ترتیب شما از دو طرف ضرر کرده‌اید؛ هم بیماران مطبتان را از دست داده‌اید و هم امکان مراجعه بیماران جدیدی که امکان داشت به مطب شما ارجاع شوند را از بین برده‌اید.

 

اما نکته اینجاست که بیمار هرقدر هم عصبانی باشد، احتمالاً می‌توان با یک مدیریت ساده عصبانیت او را کنترل کرد. کافی است از او عذرخواهی و تشکر کنید که مشکل را به شما منتقل کرده‌ است و تاکید کنید که به جد برای حل آن تلاش خواهید کرد. این امر باعث می‌شود بیمار حس کند شما برای راحتی و رضایت او ارزش قائل می‌شوید. هرگز شک نکنید که موضع گرفتن در برابر شکایت‌های بیمار، تنها بر روی کار شما تأثیر منفی خواهد گذاشت.

 

برای دریافت مقالات مرتبط ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

 

مقالات مرتبط :

چگونه مدیریت مطب خود را به پزشک دیگری واگذار کنیم؟

نکات خرید مطب برای پزشکان عمومی

بیماران خود را شگفت‌زده کنید

توانمند سازی پرسنل ( مدیریت مطب و کلینیک)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

چگونه مدیریت مطب خود را به پزشک دیگری واگذار کنیم؟

اگر تصمیم دارید مدیریت مطبتان را به شخص دیگری واگذار کنید یا پزشک دیگری را در کار خود شریک کنید و تعدادی از بیمارانتان را به او بسپارید، هیچ وقت برای مطلع کردن بیماران از این تغییر و تحولات زود نیست. چرا که آنان اصولاً غافلگیر شدن را دوست ندارند، مخصوصاً اگر قرار باشد این اتفاق با تغییر کردن پزشکشان بیفتد. بنابراین در جریان قرار دادن آن‌ها در اسرع وقت، می‌تواند به کاهش استرس ناشی از تغییرات مدیریت مطب کمک کند. اگر تصمیم دارید به خاطر نگرانی از واکنش‌های بیمارانتان، آن‌ها را از این موضوع بی‌خبر نگه دارد، باید خود را برای واکنش‌های اجتناب‌ناپذیر، از دست دادن بیماران، تردید سایر ‌پزشکان در ارجاع بیمار، از بین رفتن حسن شهرت و اعتمادی که سال‌ها برای به دست آوردن آن تلاش کرده‌اید آماده کنید.

 

صیانت از حسن شهرت

 

پزشکان سال‌ها با دقت و محافظه‌کاری در روابط خود با بیماران، کارمندان و سایر افراد و مراکز تأثیرگذار، برای به دست آوردن حسن شهرت تلاش می‌کنند و این عامل باعث می‌شود حتی بر ارزش مالی مطب آن‌ها افزوده شود. چرا که وقتی اعتماد بیمار به یک پزشک افزایش می‌یابد، سایرین را هم به او معرفی می‌کند. کارمندان هم در چنین فضایی به کار خود اعتقاد پیدا می‌کنند و مطب را بیشتر از محلی برای پول درآوردن می‌انگارند. به همین دلیل است که توصیه می‌شود پیش از جابجایی مدیریت مطبتان برای مکاتبه با سایرین و مطلع کردن آن‌ها از این اتفاق وقت بگذارید و ما به شما پیشنهاد می‌کنیم این کار را حداقل شش ماه پیش از هر تغییر عمده‌ای شروع کنید.

 

ایجاد اعتماد به پزشک جدید زمان‌بر است

 

طبیعی است زمانی که شخصی مطب شما را می‌خرد یا در آن شریک می‌شود، می‌خواهد در مزایای فعال و پر مریض بودن آن شریک شود، اما این اتفاق یک روزه نمی‌افتد. بلکه زمان زیادی طول می‌کشد تا بیماران متقاعد شود او هم به خوبی پزشک قبلی‌ کارش را انجام می‌دهد. پزشک جدید باید صبر کند تا بیماران و ‌پزشکان ارجاع دهنده ثابت مطب، با دکتر مورد علاقه خود خداحافظی کنند. او باید بداند که به ناچار با پزشک پیش از خود مقایسه می‌شود. به هر حال به طور کلی به دست آوردن اعتماد افرادی که به طبیب مراجعه می‌کنند، فرایندی زمان‌بر است و سال‌ها طول می‌کشد.

 

چگونه همکار جدید مطب را معرفی کنیم؟

 

هدف از ارسال پیام و معرفی پزشک جدید مطب به افرادی که با آن‌ها در ارتباط هستید، این است که آنان به آرامی در جریان این تغییرات قرار بگیرند و به یک‌باره شوکه نشوند. پیامی که باید برای این هدف به دیگران مخابره کنید، برای همه یکسان نیست و با گذشت زمان تغییر می‌کند. برای مثال، زمانی که می‌خواهید همکار جدید را به کارمندان مطب معرفی کنید، مهم است که خودتان با او ارتباط برقرار کنید و کارمندانتان او را با شما در حال کار کردن ببینند تا احساس اعتماد در آنان افزایش یابد.

اگر همکار شما یک ارتودنتیست است، دندان‌پزشکانی که به مطب شما بیمار ارجاع می‌دهند، باید مطمئن شوند که او با همان دقت و کیفیت به بیمارانشان خدمت ارائه می‌دهد و والدین هم باید مطمئن شوند در فرایند درمان فرزندشان خللی پیش نمی‌آید. بنا بر آنچه گفته شد، باید به تمام افرادی که به نوعی با شما در ارتباط هستند، بگویید چه اتفاقی در شرف وقوع است.

 

به یاد داشته باشید در حین مکاتباتتان، قرار نیست فهرست بلند بالایی از اطلاعات منتقل کنید. بلکه با گفتن پیشینه پزشک جایگزین، مهارت‌ها، سرگرمی‌ها و علایق او، می‌توانید شناختی کلی از تیپ شخصیت او به مخاطب بدهید. چرا که مردم برای راحت‌تر ارتباط برقرار کردن با یک شخص می‌خواهند چیزی بیشتر از یک مدرک از او بدانند. برای مثال دوست دارند بدانند آیا او به کارهای خیریه می‌پردازد یا در وقت فراغت کارهای هنری انجام می‌دهد یا از خود خانواده دارد و غیره؟ بنابراین در اختیار گذاشتن این اطلاعات جنبی از راه‌های ارتباطی مختلف، به دیگران کمک می‌کنند تا با شخصیت کاری و اجتماعی ‌پزشکی که از این پس قرار است با او در تعامل باشند بهتر ارتباط برقرار کنند و بیشتر با او احساس راحتی کنند.

 

مقالات مرتبط:

نکات خرید مطب برای پزشکان عمومی

بیماران خود را شگفت‌زده کنید

بازاریابی ایمیلی در مطب های کوچک را چرا و چگونه پیاده کنیم؟

ضرورت وب‌سایت حرفه ای برای پزشک

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

نکات خرید مطب برای پزشکان عمومی

خرید مطب شخصی شاید نهایت آرزوی همه پزشکان نباشد اما مرحله‌ای از روند شغلی است که آنها را به استقلال کاری می‌رساند تا دیگر سایه رییس یا کارفرما را بالای سر خود حس نکنند. احتمالا به همین دلیل است که بیشتر پزشکان جوان برای راه‌اندازی مطبشان روزشماری می‌کنند، غافل از اینکه راه‌اندازی مطب همیشه به معنای برخورداری از درآمد مناسب و استقلال مالی در آینده دور یا نزدیک نیست

 

 تاسیس مطب می‌تواند برای یک پزشک، که بدون در نظر گرفتن ریز نکته‌ها و بدیهیات، اقدام به تاسیس مطب کرده است، یک شکست اقتصادی تمام‌عیار باشد. آنچه در پی می‌آید، مجموعه نکاتی است که مخصوصا پزشکان جوان و عمومی برای خرید یا اجاره مطب باید مورد توجه قراردهند.

 

۱)اصولا مطب نخرید! شاید در نگاه اول این پیشنهاد چندان منطقی به نظر نرسد، آن هم در آستانه مطلبی که قرار است راهنمای شما برای انتخاب درست مکان یک مطب باشد اما شرایط اقتصادی کنونی جامعه به‌گونه‌ای است که ممکن است صرف سرمایه برای خرید مطب و تجهیز آن درحالی‌که می‌توان همین سرمایه را در محل مناسب‌تری سرمایه‌گذاری کرد! مخصوصا در سال‌های اخیر که امکان گرفتن وام‌های کم‌بهره برای خرید مطب وجود ندارد و نهایت لطفی که از طرف یک موسسه مالی ممکن است شامل حال یک پزشک شود، برخورداری از وام برای تجهیز مطب، بدون نیاز به سند ملکی است.

 

۲)در معرض دید و در دسترس باشد: مراجعه‌کنندگان به مطب پزشکان عمومی تنوع زیادی دارند و از نوزاد یک ماهه تا یک بیمار کهنسال را شامل می‌شوند. این بیماران بدون معرفی یا ارجاع به مطب یک پزشک عمومی پا می‌گذارند و معمولا انگیزه خاصی برای انتخاب مطب ندارند. به همین دلیل مطب‌هایی که بیشتر در معرض دید و دسترس باشند، اقبال بیشتری برای جذب بیمار دارند. طبقات همکف و بدون پله، مخصوصا در مجاورت معابر برای مطب پزشکان عمومی مناسب‌ترند زیرا تعداد زیادی از مراجعه‌کنندگان به آنها را زنان باردار یا بچه‌دار و افراد سالخورده تشکیل می‌دهند که امکان پیمودن راه زیاد و بالاآمدن از پله را ندارند. این نکته شامل حال متخصصان قلب و ارتوپدی هم می‌شود. جالب اینکه برخلاف این اصل، طبقات فوقانی ساختمان به دلیل آرامش بیشتر برای متخصصان روان‌پزشکی و پوست، مناسب‌تر است.

 

۳)مطب فعال و باسابقه را انتخاب کنید: سابقه و اعتبار همکاران قدیمی‌تر می‌تواند برگ برنده‌ای برای پزشکان جوان‌ باشد. خرید یا اجاره مطب فعال و با سابقه می‌تواند مراجعه حجم مشخصی از بیماران قدیمی و آشنا به محل مطب را برای شما تضمین کند.

 

۴) فاصله مطب تا داروخانه و مراکز پاراکلینیک کوتاه باشد: نزدیک‌بودن مطب به داروخانه و مراکز عرضه خدمات پاراکلینیک از قبیل آزمایشگاه و رادیولوژی و واقع‌شدن مطب در ساختمان پزشکان یا درمانگاهی که همکارانی از قبیل دندان‌پزشک، پرستار و ماما در آنجا مشغول کار هستند، می‌تواند در افزایش تعداد بیماران مراجعه‌کننده بسیار تاثیرگذار باشد زیرا بسیاری از بیماران ‌ترجیح می‌دهند تمام خدمات درمانی لازم را در کوتاه‌ترین زمان ممکن و‌ ترجیحا در یک محل دریافت کنند.

 

۵)اصل فاصله تا مطب بعدی را رعایت کنید: عاقلانه است که محل مطب را در منطقه یا خیابانی انتخاب کنید که پیش از شما همکار دیگری با خدمات و تخصص مشابه حضور نداشته باشد. بر مبنای اصل تنازع بقا، مطب‌های قدیمی‌تر شانس موفقیت و ادامه حیات بیشتری نسبت به مطب‌های تاز‌ه‌تاسیس دارند.

 

در نظر گرفتن‌ تراکم جمعیت منطقه و رعایت اصل فاصله تا ساختمان پزشکان یا درمانگاه‌های فعال در منطقه، به عنوان یک رقیب کاری، باعث می‌شود بتوانید بیماران خود را ساده‌تر جذب کنید. با توجه به اینکه قسمتی از درآمد پزشکان به‌خصوص در مناطق محروم و پایین‌شهر، از طریق عرضه خدمات پرستاری و انجام تزریقات آمپول و سرم تامین می‌شود، پزشکان ‌ترجیح می‌دهند به‌جای مجاورت با یک درمانگاه، واحد تزریقات را در مطب خود دایر کنند. هرچند ممکن است این اقدام خلاف قوانین سازمان باشد.

 

۶)از‌ افتتاح مطب در مناطق تراکم پزشکان دوری کنید: برخی از خیابان‌ها از قدیم‌الایام به عنوان محل اجتماع مطب پزشکان باسابقه و متخصص معروف بوده است. خیابان‌های پیرامون بیمارستان دولتی در شهرستان‌ها و خیابان‌هایی مانند وزرا یا مطهری در تهران از این جمله‌اند. این خیابان‌ها معمولا چنان از پزشکان قدیمی و متخصص اشباع شده‌اند که شانسی برای موفقیت مطب تازه‌تاسیس باقی نمی‌گذارند.

 

۷)مناطق پایین‌شهر و پرجمعیت را انتخاب کنید: بسیاری از پزشکان و دندان‌پزشکان عمومی، مناطق و محله‌های پایین و میانه‌شهر را برای آغاز مطب‌داری مناسب‌تر می‌دانند.‌ تراکم بالای جمعیت، وجود چند کودک و فرد کهنسال در هر خانواده، بهداشت پایین و فقر غذایی افراد، دلیلی برای شیوع بیشتر بیماری در این مناطق است که طبعا می‌تواند شانس موفقیت یک مطب را در کوتاه زمان تضمین کند. درحالی که طبقات بالاتر جامعه، کمتر به بیماری‌های همه‌گیر مبتلا می‌شوند و معمولا حضور در مطب پزشکان متخصص یا پزشک خانوادگی خود را به مراجعه به پزشکان عمومی و مطب‌های تازه‌تاسیس ‌ترجیح می‌دهند.

 

۸)مطب به محل کار شما نزدیک باشد: در صورتی که در یک مرکز دولتی یا بیمارستان مشغول به خدمت هستید، نزدیک‌بودن مطب شخصی به محل کار شما می‌تواند راهکار مناسبی برای ارجاع بیمار باشد. ضمن اینکه نشانی مطب باید تا حد امکان کوتاه و سرراست باشد تا به‌سادگی در ذهن بیماران بماند.

 

۹)قرارداد چند ساله ببندید: اگر به فکر اجاره مطب افتاده‌اید، سعی کنید قرارداد اجاره شما چند ساله باشد تا فرصت جا افتادن در منطقه و بهره‌برداری از مطب را داشته باشید و بابت تمدید سالیانه قرارداد و مبلغ اجاره دچار مشکل نشوید.

 

۱۰)فضای فیزیکی مناسبی در نظر بگیرید: مطب پزشکان عمومی در ساعت‌های پیش از ظهر و عصر حداکثر مراجعه را دارد. از آنجا که معمولا بسیاری از مراجعه‌کنندگان به این مطب‌ها مبتلا به بیماری‌های واگیردار و عفونی هستند که از طریق ذرات معلق در هوا انتقال می‌یابند، لازم است مطب فضای فیزیکی لازم و نسبت به تعداد مراجعان، یک سالن انتظار نسبتا وسیع و سیستم تهویه گرما- سرمای مناسب داشته باشد. امکانات دیگری مانند سرویس بهداشتی، تعداد کافی صندلی یا نیمکت و دکوراسیون و آرایش مناسب از دیگر ملزومات یک مطب است.

 

جهت دریافت مقالات مرتبط دکتر لینک را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

 

مقالات مرتبط:

بیماران خود را شگفت‌زده کنید

بازاریابی ایمیلی در مطب های کوچک را چرا و چگونه پیاده کنیم؟

ضرورت وب‌سایت حرفه ای برای پزشک

سه مرحله اساسی و ضروری برای جذب بیمار از اینستاگرام


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک