مجله روانشناسی

مدیریت مراکز روانشناسی

۴ مطلب در خرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

چطور یک منشی می‌تواند بیمار بیشتری برای مطب با کلینیک جذب کند؟

منشی مطب یا کلینیک شما، اولین نفر از تیم درمان کلینیک شماست که بیماران با او مواجه می شوند. منشی فقط 90 ثانیه فرصت دارد تا یک تاثیر ایده‌آل برای روی بیماران شما برجای گذارد و پس از این زمان یا بیمار فرآیند درمان را کلینیک شما ادامه می‌دهد یا برای همیشه از کلینیک شما خواهد رفت و به پزشک و کلینیک دیگری مراجعه خواهد کرد که منشی او تاثیر خیلی بهتری بر وی گذاشته است.

وقتی شخصی را برای اولین بار می‌بینید، نکات مثبت و منفی که از او مشاهده می‌کنید معیار ارزیابی و قضاوت شما از آن فرد خواهد بود و این اثر هم به قدری قوی است که یک تاثیر بلندمدت از شخص در ذهن مخاطب برجای خواهد گذاشت.

حالا فرض کنید بیماری برای اولین بار به مطب شما مراجعه می‌کند. اگر رفتار منشی با بیمار مناسب نباشد، بیمار قضاوت بدی درباره کل کلینیک شما خواهد داشت. مهم هم نیست که قضاوت او صحیح است یا خیر! ولی اتفاقی که خواهد افتاد این است که او دیگر به مطب شما مراجعه نخواهد کرد که شما یا منشی فرصت کنید ذهنیت او را نسب به خودتان تغییر دهید.

با مثالی که برای شما آورده‌ایم، متوجه شده‌اید که نقشی منشی‌ها در رونق یا شکست کسب‌وکارتان چقدر مهم است.

 یک منشی خوب و حرفه‌ای چه ویژگی‌هایی دارد؟

اگر از هر پزشک یا مدیر کلینیک بپرسید یک منشی خوب و حرفه‌ای کیه؟ به شما خواهد گفت منشی خوب می‌تواند مطب را به خوبی اداره کنه، برای همه چیز برنامه ریزی کند و از همه مهم‌تر به جذب بیمار برای مطب یا کلینیک کمک کنه.

یک منشی چطور میتونه بیمار جدید جذب کنه؟!

تصور نکنید که جذب بیمار فقط از عهده منشی‌های جذاب برمیاد! خیر اینطور نیست. زمانی منشی مطب یا کلینیک شما میتونه بیمار جدیدی جذب کنه که ویژگی‌های زیر را داشته باشه.

1-یک منشی خوب، مهارت های ارتباطی عالی دارد.

توانایی برقراری ارتباط موثر با مدیریت کلینیک، پزشکان، همکاران و بیماران، یکی از مهم ترین ویژگی های یک منشی خوب است. یک منشی خوب و حرفه ای اولین نقطه تماس بیماران با مجموعه درمانی است. به همین دلیل پرواضح است که می تواند ویترینی از رفتار و فرهنگ کسب‌وکار و کلینیک باشد. به همین دلیل است که داشتن مهارت های ارتباطی حرفه ای، تضمین کننده این است که هیچ بیماری از مطب شما بدون اینکه ویزیت شده باشد خارج نخواهد شد.

2-قدرت گفتاری بالا و استفاده از کلمات محترمانه

یک منشی در طول ساعات کاری با بیماران متعددی مواجه می‌شود و علاوه بر این تماس‌های تلفنی مکرری را هم باید پاسخگو باشد. داشتن مهارت گفتاری و استفاده از کلمات و عبارات محترمانه در برخورد با بیماران یا تماس گیرندگان دید و تصویری مثبت از کل مجموعه درمانی در مخاطب ایجاد خواهد کرد.

3-توانایی تحمل فشار کاری بالا

تلفن‌های پشت سرهم، سوالات تکراری بیماران، شلوغی مطب، دستورات پزشک و... همگی موجب بهم خوردن آسایش و از بین‌رفتن صبر منشی می‌شود. یکی از ویژگی‌های یک منشی خوب داشتن صبر و حوصله زیاد در مقابل این عوامل است که نه باعث فراری دادن بیماران می‌شود و نه موجب تنش بین منشی و پزشک یا مدیریت مطب.

4-ظاهر آراسته و مناسب

وضعیت ظاهری منشی مطب یا کلینیک از اهمیت ویژه ای برخوردار است و یکی از مهمترین مبناهای قضاوت سایرین محسوب می‌شود. حفظ آراستگی، نظافت، پوشش مناسب محیط های کاری و ... از ویژگی های مهم وضعیت ظاهری محسوب می شود. ظاهر افراد نه تنها بر ادراک دیگران از رفتار ایشان تاثیر می گذارد بلکه بر واکنش دیگران نسبت به ایشان نیز موثر است. به طور کلی چنین استنباط می شود که فرد مرتب، منشی حرفه ای در مطب یا کلینیک است بنابراین نوع برخورد با ایشان نیز متفاوت خواهد بود. وضعیت ظاهری به خصوص در نگاه اول یا اولین برخورد با افراد، از ویژگی های بسیار مهم در ارتباطات موثر محسوب می شود.

5-توجه داشتن به رفتار مناسب و محترمانه

شرط اساسی برای استخدام منشی خوب و حرفه‌ای برای کلینیک، برخورداری از مهارت ارتباطی فوق‌العاده می‌باشد. یک منشی خوب، توانایی برقراری ارتباط با اقشار مختلف جامعه را دارد. او به خوبی می‌داند که با بیماران و مراجعین مختلف متناسب با شخصیت آنها برخورد نماید. برقراری ارتباط موثر با افراد نتیجه‌ی شخصیت‌ شناسی فوق‌العاده‌ی منشی می‌باشد. باید خاطر نشان کرد که چنین مهارتی خود به خود به دست نمی‌آید. شرکت در دوره‌های آموزشی برقرای ارتباط صحیح قطعا در این زمینه مفید خواهد بود. اگر یک منشی از داشتن این توانایی مهم محروم باشد، مطمئن باشید که به درد شما و کلینیک‌تان نخواهد خورد.

6-مهارت برنامه‌ریزی

برنامه‌ریزی زمان ویزیت بیماران، هماهنگی سایر پرسنل و ..، تنها مواردی از کارهای چالش برانگیزی است که یک منشی خوب و حرفه‌ای به طور منظم باید انجام دهد. مدیریت کلینیک یا پزشکان فرصت انجام این کار را نخواهند داشت. بنابراین منشی‌ای که دارای مهارت برنامه‌ریزی عالی باشد بسیار مورد توجه است. برای مثال اگر در برنامه‌ریزی زمان ویریت بیماران به صورت ضعیف عمل کند پیامدهای منفی خواهد داشت. چرا که بیماران به دلیل معطلی زیاد برای ویزیت پزشک حتما بار دیگر کلینیک شما را برای مراجعه انتخاب نخواهند کرد. و از طرف دیگر برنامه‌ریزی دقیق زمان ویزیت می‌تواند یکی از فاکتورهای مهم در جذب بیمارخواهد بود.

7- داشتن روحیه پیگیری مسائل

وظیفه‌ی پاسخگویی به سوالات و درخواست‌های بیماران، مراجعین و پیگیری امور از فاکتورهای اساسی در انتخاب منشی خوب، می‌باشد. فرض کنید که یک مشتری برای استفاده از خدمات کلینیک زیبائی شما تماس گرفته است. این مشتری هنوز تصمیم نگرفته که از خدمات کلنیک شما استفاده کند یا کلینیک رقیب. اگر منشی از روحیه پیگیری و مهارت متقاعدسازی برخوردار باشد، حتما بیمار جدیدی برای کلینیک شما جذب خواهد کرد و در غیراینصورت رقبا که با شما تعارف ندارند. آنها با کمال میل مشتریان شما را یکی پس از دیگری مجذوب کلینیک خودشان خواهند نمود.

8-رازداری

 منشی معادل واژه Secretary بر گرفته از کلمه Secret به معنای محرمانه می باشد. منشی می بایست محرم اسرار کلینیک، مدیریت کلینیک و سایر پزشکان یا همکاران باشد  و تحت هیچ شرایطی این خصیصه نباید زیر سوال رود. مسائلی داخلی مانند بیماران مطب و کلینیک، استراتژی‌های تبلیغات و بازاریابی و جذب بیمار و...باید توسط منشی محرمانه تلقی شده و از درمیان گذاشتن این دسته از امور با سایرین خودداری کند.

9-مهارت پذیرش اشتباه

غرور اگر به اندازه و به جا باشد مشکلی ایجاد نمی‌کند. حتی گاهی می‌تواند در شرایط سخت برای حرکت رو به جلو موثر واقع شود. در واقع اگر انسان نتواند به غرور خود غلبه کند نمی‌تواند اشتباهاتش را بپذیرد. انجام اشتباه و خطا (چه بزرگ باشد و چه کوچک) برای هر شخصی طبیعی است.

اما مشکل اصلی زمانی ایجاد می‌شود که منشی شما اشتباهات خود را قبول نکند. پس در جلسات مصاحبه برای استخدام منشی خوب، میزان انتقادپذیری او در برابر اشتباهات را بسنجید. یک منشی حرفه‌ای از انتقادات به عنوان فرصتی برای رشد شخصیت خود استفاده خواهد کرد.

10-توانایی کار کردن با کامپیوتر به خصوص نرم افزارهای مدیریت مطب و کلینیک

منشی در هر حیطه کاری که خدمت می‌کند باید توانایی کار کردن با کامپیوتر را داشته باشد و بر نرم افزارهای پرکاربرد و نرم‌افزارهای مدیریت مطب و کلینیک تسلط داشته باشد.

کپی برداری از این مطلب با ذکر منبع بلامانع است.

امیدوارم از مقاله امروز لذت برده باشید و به شما کمک کنه، بتوانید با رعایت اصول مکالمه تلفنی در جذب بیمار موفق باشید. لطفا نظر خود را درباره این مقاله در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید.

اگر در کلینیک خود برای  جذب بیمار نیاز به راهنمایی دارید، می‌تونید با مشاوران ما در مجموعه دکتر لینک تماس بگیرین، تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

سیستم هوشمند جذب بیمار دکتر لینک، راهکاری برای افزایش بیمار در مطب ، کلینیک و بیمارستان.

مقالات مرتبط:

اهمیت تفکرسیستمی در بازاریابی پزشکی و جذب بیمار

پرسونای بیمار چیست و 11 مورد ضروری در طراحی پرسونای بیمار

تبدیل تماس گیرنده تلفنی به مراجعه کننده مطب

چرا به بازاریابی محتوایی نیاز داریم؟

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

اهمیت تفکرسیستمی در بازاریابی پزشکی و جذب بیمار

جذب بیمار مهم‌ترین اقدامی است که هر پزشکی یا مدیر کلینیک باید برای آن برنامه‌ریزی داشته باشد، پس لازم است برای موفقیت در این زمینه راهکارهای صحیحی داشته باشد. اما اشتباهی که بسیاری از پزشکان مرتکب می‌شوند این است که تصور می‌کنند با استفاده از یک‌راهکار، می‌توانند به نتایج دلخواه دست‌یابند.

بزرگ‌ترین اشتباه بازاریابی پزشکان

بزرگ‌ترین اشتباه پزشکان در بازاریابی و جذب بیمار جدید این است که به بازاریابی پزشکی به عنوان یک سیستم نگاه نمی‌کنند. بسیاری از پزشکان و دندان‌پزشکان تصور می‌کنند که صرفا با داشتن یک صفحه اینستاگرام یا یک وب‌سایت پزشکی و تولیدمحتوا نی‌توانند بیماران جدیدی را جذب کنند.

منظور از تفکرسیستمی چیست؟

تفکرسیستمی سیستمی (Systematic thinking) تفکری است که کلیه پدیده ها و اتفاقات موجود در طبیعت را به نوعی مرتبط با هم و تحت تاثیر همدیگر می داند. افرادی که تفکرسیستمی دارند معتقد هستند که هر رخدادی برای خود دارای یک سیستم است و در عین حال نیز عضوی از یک سیستم بزرگ تر است

تفکرسیستمی بیان می کند که تمامی پدید‌ه‌های اجتماعی، طبیعی و انسانی به شکل سیستم‌های بزرگ و کوچکی به هم وابسته هستند، بر روی هم اثر می گذارند و یک واحد را تشکیل می دهند. تفکر سیستمی در همه عرصه های فکری جامعه و همچنین در کلیه علوم تاثیر داشته است و این تاثیر بدون شک یکپارچگی و وحدت می باشد زیرا تفکر سیستمی همه عناصر را جزئی از یک واحد می داند

یک مثال: شما به عنوان یک پزشک می‌دانید که سیستم‌های موجود در بدن انسان، نسبت به هم وابستگی متقابل دارند. به عنوان مثال، سیستم تنفسی از تعدادی از بخش‌های مختلف ساخته شده است و زمانی که یک بیمار در نفس کشیدن دچار مشکل می‌شود، کل سیستم باید معاینه شود تا ریشه مشکل شناسایی شود.

منظور از تفکر سیستمی در بازاریابی پزشکی و جذب بیمار چیست؟

تصور کنید سیستم بازاریابی و جذب بیمار شما یک دستگاه است که از قسمت‌های متعددی تشکیل شده است. تمام این اجزا برای تحقق یک هدف واحد یعنی جذب بیمار با همدیگر تعامل دارند. برخی از این اجزا کلیدی و مهم و برخی دیگر در اجزا جانبی در این سیستم هستند. با این حال هرکدام از آن‌ها نقش موثری در کارکرد صحیح کل سیستم بازاریابی و جذب بیمار ایفا می‌کند.

پیاده‌سازی تفکرسیستمی در بازاریابی پزشکی و جذب بیمار

سیستم یعنی اجزائی که با یکدیگر کار می‌کنند و با هم تعامل دارند. پس یک سیستم از یک واحد تشکیل نشده‌است. پزشکانی که تصور می‌کنند با داشتن یک وب‌سایت یا صفحه اینستاگرام خوب یا داشتن مطب در بهترین نقطه شهر و یا داشتن یک منشی حرفه‌ای و البته جذاب توانسته‌اند بازاریابی پزشکی را پیاده‌سازی کنند سخت در اشتباهند.

یک پزشک یا مدیر کلینیک باید تمامی اجزا مهم و کلیدی برای سیستم بازاریابی پزشکی را بکار گیرد. و هرچقدر این سیستم بازاریابی از اجزاء بیشتری تشکیل شده باشد و منظم و دقیق کار کند، احتمال موفقیت بیشتر است.

اجزاء سیستم بازاریابی پزشکی و جذب بیمار

1- فعالیت در اینستاگرام و شبکه‌های اجتماعی مرتبط

2- راه‌اندازی وب‌سایت پزشکی و سئو محتوای پزشکی

3-داشتن یک مطب شیک با موقعیت مکانی عالی

4- داشتن یک منشی حرفه‌ای

5- استفاده از بازاریابی دهان‌به دهان توسط بیماران

6- استفاده از بازاریابی پیامکی

و غیره

این نکته را باید خاطر نشان کرد تاثیر هر یک از موارد فوق به عواملی که در زیر به آنها اشاره می‌کنیم بستگی دارد:
1- پزشک هستید یا دندانپزشک

2-تخصص شما

3-بیشتر خدمات درمانی ارائه می‌دهید یا زیبایی.

4- آیا بیمار فقط یکبار به خدمات شما نیاز دارد یا هر چند وقت یکبار به خدمات شما نیازمند است.

چرا ارتباط بین اجزا سیستم بازاریابی مهم است؟

دو پزشک را تصور کنید خانم دکتر صالحی و آقای دکترارجمندی که هر دو تخصص یکسانی داشته و هر دو اقدامات یکسانی در حوزه بازاریابی پزشکی و جذب بیمار انجام داده‌اند، یعنی هر دو پیج اینستاگرام خوبی دارند و محتوای باکیفیتی ارائه می‌کنند، وب سایت داشته و محتوای خوبی در وب‌سایت خود قرار می‌دهند.

اما دکتر صالحی در جذب بیمار جدید موفقیت بیشتری نسبت به دکتر ارجمندی داشته و سرعت رشد و موفقیت دکتر ارجمندی بسیار کمتر است.

چرا دکتر صالحی از دکتر ارجمندی موفق‌تر است؟

وقتی دقیق و موشکافانه رفتارها و اقدامات دو پزشک را بررسی کنیم به مطالب جالبی برمی‌خوریم. 

یک عامل بسیار تاثیرگذار در موفقیت خانم دکتر صالحی سرعت و نحوه پاسخگویی به بیماران بود. ایشان در اسرع وقت و بصورت دقیق سوالاتی که در کامنت یا دایرکت پرسیده شده بودند را پاسخ داده بود

همچنین به بهانه‌های مختلف مانند مشاوره دقیق‌تر، عضویت در باشگاه مشتریان، ارائه تخفیف و ارتباط از طریق واتساپ یا غیره شماره بیماران را دریافت کرده بودند تا از این طریق فرصت بیشتری برای متقاعدسازی افراد و تبدیل آنها به یک بیمار فعال داشته باشند.

همینطور منشی بسیار حرفه‌ای در متقاعد کردن بیماران استخدام کرده بودند. منشی به صفحه اینستاگرام دسترسی داشت و به روش‌های مختلف سعی در متقاعد کردن بیماران انجام می‌داد.

در ضمن وب‌سایت قوی و پربازدید که تمام اقدامات در جهت تبدیل بازدیدکنندگان به بیمار جدید طراحی شده‌اند.

مهم‌ترین فاکتور موردنیاز در یک سیستم بازاریابی جذب بیمار

تحلیل اقدامات، برنامه‌ریزی و دریافت بازخورد، مهمترین مسئله‌ایست که در سیستم بازارایابی کلینیک و مطب خود به آن نیاز دارید.

راه حل این است که تا حد امکان اجزاء قوی و متفاوتی در کسب‌وکارتان ایجاد کنید. میزان اثربخشی هر یک از این اجزاء را تحلیل کنید. به اجزائی که کلیدی‌تر و اثربخش‌ هستند توجه بیشتری کرده و بودجه بیشتری اختصاص دهید و از همه مهمتر باید بین بخش‌ها و اجزاء مختلف سیستم بازاریابی پزشکی و جذب بیمار شما هماهنگی و تعامل خوبی برقرار باشد.

تمامی این اقدامات نشان می‌داد که برنامه دقیقی برای تبدیل مخاطبانشان به یک بیمار جدید داشته‌اند.

کپی برداری از این مطلب با ذکر منبع بلامانع است.

امیدوارم از مقاله امروز لذت برده باشید و به شما کمک کنه، بتوانید با رعایت اصول مکالمه تلفنی در جذب بیمار موفق باشید. لطفا نظر خود را درباره این مقاله در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید.

اگر در کلینیک خود برای  جذب بیمار نیاز به راهنمایی دارید، می‌تونید با مشاوران ما در مجموعه دکتر لینک تماس بگیرین، تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

سیستم هوشمند جذب بیمار دکتر لینک، راهکاری برای افزایش بیمار در مطب ، کلینیک و بیمارستان.

مقالات مرتبط:

پرسونای بیمار چیست و 11 مورد ضروری در طراحی پرسونای بیمار

تبدیل تماس گیرنده تلفنی به مراجعه کننده مطب

چرا به بازاریابی محتوایی نیاز داریم؟

شما چطور بیماران را متقاعد می‌کنید؟

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

چطور پرسنل جدید احساس بهتری در کلینیک ما خواهند داشت؟

وقتی نیروی جدیدی را برای کلینیک استخدام می‌کنید، هفته‌ها و ماه‌های اولی که در کلینیک مشغول به کار است، نقشی کلیدی در موفقیت طولانی‌مدت او دارد. به همین دلیل است که فرایند آنبوردینگ یا جا انداختن نیروی جدید در محیط کار، بسیار اهمیت دارد. برای اینکه نیروی جدید استخدام شده، احساس بهتری در کلینیک داشته باشد، باید چه کرد؟

۱. شناخت بهتر پرسنل

برای اینکه کاری کنید که نیروی جدید احساس بهتری در محیط کاری جدیدش داشته باشد، باید در مورد آنها پرس و جو کنید تا آنها را بهتر بشناسید. برای این کار، با خودشان وارد گفت‌وگوی صمیمی شوید. این روش برای برقراری روابط محکم و صمیمانه با همکاران، بسیار مهم است، به خصوص اگر تازه به پرسنل شما پیوسته باشند. بدون اینکه سوال‌های شخصی و بی‌ربط بپرسید یا فضولی کنید، سعی کنید علایق آنها را بپرسید تا بفهمید که چه وجه شباهت‌هایی با هم دارید.

۲. نیروی جدید را با سایر پرسنل کلینیک آشنا کنید.

در یک کلینیک، مدیریت کلینیک  یا مسئول منابع انسانی وظیفه دارد که رابطه‌ بین نیروی جدید و سایر پرسنل کلینیک را تسهیل کند. رابطه گروهی عالی، فرهنگ یک مجموعه درمانی را تشکیل می‌دهد. هیچ روشی بهتر از این نیست که شخصا، نیروی جدید را با سایر پرسنل کلینیک آشنا کنید. جلسات خصوصی و گروهی بگذارید و نیروی جدید را به پرسنل‌های قدیمی و پرسنل قدیمی را به عضو جدید کلینیک معرفی کنید. همچنین بهتر است که نیروی جدید با ابزارهایی که قرار است کار کند، آشنا شود تا سیستم‌های جدیدی که با آنها سر و کار دارد، بهتر بشناسد.

۳. نقاط قوت آنها را تحسین کنید.

هر زمانی که لازم است، به نیروی کار خود اعتبار دهید. اعتبار دادن به آنها، قدردانستن نقاط قوت آنها و تاکید بر توانایی آنها باعث می‌شود که احساس خوبی از حضور در کلینیک شما داشته باشند. تحسین کردن نقاط قوت نه تنها باعث می‌شود که در بدو ورود احساس خوبی داشته باشند، بلکه فضایی مثبت و امیدبخش برای همه ایجاد می‌کند. این کار دو جنبه مثبت در پرسنل کلینیک ایجاد می‌کند؛ یکی ایجاد رقابت مثبت درونی برای بهتر کردن ویژگی‌ها و دیگری ایجاد زمینه برای استانداردهای جدید.

۴. دستورالعمل‌های دوستانه در مورد کلینیک ارائه کنید.

نیروی جدیدی را فرض کنید که در بدو ورود با یک کتاب راهنمای بزرگ پر از دستورات، سیاست‌های کلینیک و قوانین ریز و درشت مواجه می‌شود. با یک تغییر کوچک می‌توانید حس بهتری به کارمند جدید بدهید. برای او دستورالعمل و کتاب راهنمایی دوستانه تهیه کنید. این راهنما باید شامل خلاصه‌ای از سوابق مرکز درمانی، بیماران کلینیک یا مطب شما، افرادی که باید بشناسد، نحوه مدیریت و فرهنگ سازمانی باشد ولی با زبانی دوستانه‌تر و ساده‌تر. کارمند جدید نباید هفته‌ها وقت خود را صرف یاد گرفتن قوانین و سیاست‌های مدیریتی یک مجموعه جدید کند.

۵. از آنها در مورد کار پرس‌وجو کنید.

حتی اگر یک پیام کوتاه باشد مثل این: کارها چطور پیش میره؟

پرس‌وجوهای کوچک حتی در همین اندازه، تغییرات بزرگی در نحوه تعامل نیروی جدید با سایر پرسنل کلینیک ایجاد می‌کند. در بدو ورود یک عضو جدید، سعی کنید از او گاهی در مورد شرایط بپرسید. سوال کنید که آیا مشکلی دارد یا نه. به آنها نشان دهید که سوالات و مشکلات‌شان برایتان اهمیت دارد و پیگیر آن هستید.

۶. محل کار آنها را از قبل آماده کنید.

برای همکار جدیدتان محل کاری در نظر بگیرید و آن را از قبل، با هر وسیله‌ای که نیاز دارد تجهیز کنید. آن را آماده کنید و حتی برای تهیه وسایل مورد نیاز می‌توانید با خود او مشورت کنید. در اختیار داشتن یک جای منحصربه‌فرد که قبلا برای آماده کردن آن وقت گذاشته شده، به کارمند جدید حس خوبی می‌دهد و خودش را جزیی از از محیط کار جدیدش می‌بیند.

۷. برای همه‌چیز، دستورالعمل‌های دقیق با جزییات تهیه کنید حتی اگر بدیهی به نظر می‌رسد.

هر آنچه که همکار جدید برای جا افتادن در محیط جدید لازم دارد به او یاد بدهید. این مورد حتی می‌تواند در مورد بدیهی‌ترین مسائل مثلا یاد دادن مکان استراحت و... باشد. برای آنها دستورالعمل‌هایی تهیه کنید که کاملا واضح و دقیق باشد. فرهنگ مرکز درمانی شما ممکن است با محل کار قبلی او متفاوت باشد بنابراین هر چیزی که در مورد کلینیک شما باید بداند، در اختیارش بگذارید.

۸. گفت‌وگوی رو در رو با پرسنل جدید کلینیک داشته باشید.

شما به عنوان مدیریت کلینیک  یا به عنوان یکی از پرسنل کلینیک، باید رابطه رودررو با همکار جدید داشته باشید. هر چقدر بیشتر در هفته‌های اول برای برقراری ارتباط رودررو وقت بگذارید، نتیجه بهتری می‌گیرید. با این کار، همکار جدید متوجه می‌شود که واقعا بخشی از یک مرکز درمانی و از پرسنل مهم کلینیک است. کم کم با همه همکاران آشنا می‌شود. دیگر حس جدا بودن یا نیروی آزمایشی بودن را نخواهد داشت. لازم به گفتن نیست که ایجاد حس خوب در همکاران، باعث افزایش بهره‌وری آنها می‌شود.

۹. از آنها بازخورد بخواهید.

پرسنل جدید معمولا با ایده‌ها و تفکرات جدید، پا به کلینیک شما می‌گذارند. بعد از یک هفته که از آغاز کارشان گذشت، از آنها در مورد نظراتشان بپرسید. از کدام قسمت کار و محیط کار لذت می‌برند؟ فکر می‌کنند کدام بخش نیاز به بهبود دارد؟ بازخورد گرفتن از فردی که با نگاه جدیدی به اوضاع اطراف می‌نگرد، می‌تواند اطلاعات جالب و جدیدی در مورد محیط کلینیک به شما بدهد. دیگر مزیت بازخورد گرفتن، این است که همکار جدید احساس راحتی می‌کند و می‌داند که نظراتش برای دیگران، بااهمیت است.

۱۰. وظایف مشترک برای پرسنل جدید و یکی از پرسنل قدیمی کلینیک تعیین کنید.

افراد در محیط جدید احساس بهتری پیدا می‌کنند اگر با فرد دیگری بلافاصله وارد همکاری و تعامل شوند. برای اینکه عضو جدید کلینیک شما حس بهتری داشته باشد، با یکی از پرسنل قدیمی‌تر یک وظیفه مشترک برای او در نظر بگیرید. با این روش، آنها فرصتی برای برقراری ارتباط در محیط کار پیدا می‌کنند. با یکی از پرسنل کلینیک احساس نزدیکی و صمیمیمت می‌کنند و خودشان را واقعا به عنوان عضوی از یک کلینیک می‌شناسند. با همکاری و مشورت یک فرد آشنا به محیط، وارد کار می‌شوند.

۱۱. کمک کنید که با محیط کلینیک آشنا شوند.

اگر همکار جدید شما از شهر دیگری آمده و علاوه بر نیروی کار جدید، همشهری جدیدتان هم محسوب می‌شود، کمک کنید تا زودتر با محیط بیرون از محل کار هم ارتباط برقرار کند و با آن آشنا شود. می‌توانید بهترین رستوران‌ها یا مراکز تفریحی شهر را معرفی کنید و او را راهنمایی کنید تا خدمات مورد نیازش را از کجا پیدا کند. خوشحال و راحت بودن در خارج از محیط کار، نقش مهمی در افزایش تمرکز و بهره‌روی نیروها در محیط کار دارد.

۱۲. نگرش مثبت به پرسنل جدید داشته باشید.

داشتن نگرش مثبت ناخودآگاه روی رفتار شما با همکار جدید تاثیر می‌گذارد. باعث می‌شود که برای حمایت از عضو جدید کلینیک، آماده باشید. برای بسیاری از افراد، وارد شدن به محیط جدید و غریبه، تجربه‌ی سختی است ولی اگر احساس کنند که در محیط جدید، پشتیبان و دوستانی دارند، به راحتی با ابتدای این مسیر سخت، کنار می‌آیند.

۱۳. راه ارتباطی را باز بگذارید.

اگر مدیریت کلینیک یا مطب را برعهده دارید، برای پرسنل جدید خود همیشه راهی برای برقراری ارتباط بگذارید. به آنها اطلاع دهید که در دفترتان همیشه به روی آنها باز است و آماده شنیدن حرف‌ها، نظرات و پیشنهادات آنها هستید. حتی انتقادات آنها را بشنوید و همیشه فرصتی برای صحبت کردن با آنها داشته باشید.

آشنا شدن نیروی کار با محیط جدید، با توجه به ویژگی‌های فردی همکار جدید، می‌تواند فرایندی سخت باشد ولی اگر به خوبی پیش برود، نیروی جدید به راحتی با محیط کار خود تطابق پیدا می‌کند. تطابق با محیط، تاثیر مستقیمی روی عملکرد او دارد. داشتن احساس خوب در بدو ورود به محیط کاری جدید، بهره‌وری کارکنان را افزایش می‌دهد و به موفقیت بیشتر کلینیک منجر می‌شود.

کپی برداری از این مطلب با ذکر منبع بلامانع است.

امیدواریم از مقاله امروز لذت برده باشید و به شما در پیشبرد اهدافتان در مدیریت کلینیک  دندانپزشکی کمک کرده باشد. حتماً نظر خود را با ما درباره این مقاله در صفحه اینستاگرام برای ما به اشتراک بگذارید.

اگر برای مدیریت کلینیک خود نیاز به مشاوره و راهنمایی دارین، می‌توونید با همکاران و مشاوران ما تماس بگیرین، تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

مقالات مرتبط:

چطور بر استرس پرسنل در محیط کلینیک غلبه کنیم؟

یک کلینیک دندانپزشکی خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

اهمیت طرح کسب‌وکار برای مرکز درمانی

crm پزشکی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

آشنایی با نرم‌افزار مدیریت مراکز روانشناسی

همه مراکز مشاوره و روانشناسی تعدادی مراجعه کننده دارند، این مراجعان با یک دلیل واحد به هر نوع مرکز مشاوره ای مراجعه می کنند: مشکلی دارند که باید حل شود. هر مشاور و درمانگر هم برای ثبت اطلاعات و مشکلات درمانجو خود یک روش دارد، برخی حین صحبت با بیمار اطلاعات و صحبت های درمانجو را با استفاده از کاغذ و خودکار ثبت می‌کنند، برخی دیگر این اطلاعات را درون لپ تاپ خود ثبت می‌کنند.

با این روش‌ها احتمال این وجود داره که حین صحبت با درمانجو، ثبت برخی از نکات توسط درمانگر فراموش بشه، یا پرونده کاغذی بیمار  گم بشه، روی آن نوشیدنی بریزه، یا اگر این اطلاعات توی یک لپ تاپ ثبت شده ممکن است که فایل ها از بین بروند یا با هک شدن لپ تاپ اطلاعات درمانجویان لو بره.

غیر از اینهایی که گفتیم، تصور کنید تعداد مراجعه کنندگان مرکز روانشناسی زیاد بشه، که به معنای افزایش تقاضای خدمات و در نتیجه سخت‌تر شدن کارها و افزایش درصد خطا است. 
درست که این مسائل نگران کننده است، ولی در عوض یک راه حل خیلی ساده هم برای آنها وجود داره یعنی نرم‌افزار مدیریت مراکز روانشناسی.
یک روش سریع، آسان با ریسک کم برای جمع‌آوری و دخیره پرونده خصوصی درمانجویان استفاده از یک نرم‌افزار مدیریت مراکز روانشناسی است که تمام اطلاعات را در امنیت و به دور از لیوان‌های نوشیدنی نگه می‌دارد. و با داشتن سطوح دسترسی مختلف، اطلاعات محرمانه درمانجویان را فقط در اختیار افرادی قرار می‌گیرد که اجازه دسترسی به آنها را دارند.با یک نرم‌افزار مدیریت مراکز روانشناسی به راحتی می‌توان فایل‌ها و اطلاعات مربوط به درمانجویان را در پروفایل آنها ذخیره کرد. و یا تنها در کسری از ثانیه اطلاعات ثبت شده را بازیابی کرد.

خب اینهایی که گفتیم فقط بخشی از مزیت های یک نرم‌افزار مدیریت مراکز روانشناسی است، اگر می‌خواهید بیشتر با این نوع نرم افزارها آشنا شوید ادامه مطلب را از دست ندهید.

محیط کاربری ساده نرم‌افزار مدیریت مراکز روانشناسی

یکی از ویژگی های منحصر به فرد نرم‌افزار مدیریت مراکز روانشناسی کاربری آسان و طراحی ساده نرم افزار مطب است، به طوری که هم پزشک و پرسنل مرکز روانشناسی و هم درمانجویان به سادگی می تواند با محیط نرم افزار مطب ارتباط برقرار کرده و از آن استفاده کند. طراحی نرم‌افزار مدیریت مراکز روانشناسی با نظرات و بازخوردهای مستقیم پزشکان و پرسنل مراکز روانشناسی طی چندین سال انجام شده است. بنابراین نتیجه به دست آمده کاملا ساده و کاربردی و منطبق با نیازهای کلینیک ها و مطب های روانشناسی می باشد.

پذیرش مراجعه کننده

نرم‌افزار مدیریت مراکز روانشناسی از بخش های متعددی برخوردار است، یکی از این بخش ها تکمیل اطلاعات دموگرافیک، شرح حال مراجعه کننده در هنگام پذیرش می باشد.

نوبت دهی مثل آب خوردن

یکی از نیازهای جدی درمانجویان در ارتباط با مراکز روانشناسی، دریافت نوبت است به خصوص در شهرهای بزرگ. تصور اینکه مسافتی طولانی را تنها برای دریافت یک نوبت باید طی کنند وقتی هم به مرکز رسیدند اگر با ماشین شخصی آمده‌اند آیا جای پارک مناسبی پیدا می کنند یا نه، یا اینکه چقدر ترافیک در محدوده مرکز روانشناسی در آن موقع روز سنگین است، همگی استرس های زیادی برای درمانجو یا خانواده او به همراه خواهند داشت.

اگر هم به صورت تلفنی بخواهند نوبت بگیرند، ممکن است مدت‌ها باید پشت خط تلفن در انتظار بمانند. 
اما استفاده از نرم‌افزار مدیریت مراکز روانشناسی کار را خیلی راحت کرده، از طرفی درمانجو، به راحتی و از راه دور می‌تواند نوبت خود را در روزها و ساعات خالی رزرو کند و از طرف دیگر احتمال تداخل نوبت هنگام ثبت نوبت توسط منشی مرکز روانشناسی به صفر می‌رسد. چرا که در نرم افزار مدیریت مرکز روانشناسی به تفکیک نوبت‌های رزرو شده، نوبت های خالی، نوبت های لغو شده، نوبت‌های مربوط به آینده را نمایش می‌دهد.

تقویم

بالطبع پزشک دغدغه های بسیاری در ذهن خود دارد که برای مدیریت برنامه هایش به ابزارهای کمکی برای نظم دهی نیاز خواهد داشت.
یکی از این راه حل ها استفاده از سررسید و تقویم است، درصورتی که از روش های سنتی استفاده می‌کنید پیشنهاد می شود از نرم‌افزار مدیریت مراکز روانشناسی و ابزار های تقویم آن برای مدیریت زمان خود استفاده کنید تا به راحتی بتوانید برنامه ریزی کنید
یکی از امکاناتی خوبی که در نرم‌افزار مدیریت مراکز روانشناسی تعبیه شده‌است، تعریف شیفت کاری درمانگران، تنظیم زمان نوبت‌دهی برای درمانگران، تعریف مرخصی پزشک، زمان نوبت‌دهی ها و حتی تعطیلات ..می باشد.

بخش فیلم و کارگاه

یکی از امکانات جانبی نرم‌افزار مدیریت مراکز روانشناسی، امکان تعریف کارگاه‌های آموزشی و ثبت مراجعین برای این کارگاه‌هاست. همچنین از قسمت فیلم در این نرم افزار می‌توان فیلم‌های آموزشی را به همراه مشخصاتی مانند نام مدرس، عنوان فیلم، هزینه فیلم ثبت کرد. و از قسمت مراجعین در این بخش نیز می‌توان اقدام به ثبت نام مراجعین برای دسترسی به این فیلم ها نمود.

تعریف کاربران نرم افزار

بخش کاربران برای تعریف کاربران جدید نرم‌افزار مدیریت مراکز روانشناسی، می‌توان اقدام به تعریف درمانگر ، کارمند یا مشاغل جدید در مرکز روانشناسی اقدام نمود. همچنین اطلاعات وارده برای هر یک از موارد را میتوان به راحتی ویرایش کرد.

سایر بخش‌ها

داشبورد نرم‌افزار مدیریت مراکز روانشناسی، شامل بخش‌هایی نظیر:
مراجعین، برای دسترسی به لیست مراجعین و دریافت گزارش،بخش مالی  برای ورود صورت‌های مالی و اخذ گزارش از این صورت‌ها، نظرسنجی، باشگاه مشتریان و....  نیز می‌باشد.که تمام این بخش‌ها نرم‌افزار مدیریت مراکز روانشناسی را به یک نرم‌افزار همه‌جانبه تبدیل کرده است.

کپی برداری از این مطلب با ذکر منبع بلامانع است.

امیدواریم از مقاله امروز لذت برده باشید و به شما در پیشبرد اهدافتان در مدیریت مرکز روانشناسی کمک کرده باشد. حتماً نظر خود را با ما درباره این مقاله در صفحه اینستاگرام برای ما به اشتراک بگذارید.

اگر برای مدیریت مرکز روانشناسی خود نیاز به مشاوره و راهنمایی دارین، می‌توونید با همکاران و مشاوران ما تماس بگیرین، تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

مقالات مرتبط:

ویژگی‌های یک روانشناس خوب

ویژگی های یک مرکز روانشناسی خوب

معرفی سیستم مدیریت مراکز روانشناسی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک