مجله روانشناسی

مدیریت مراکز روانشناسی

۳ مطلب در شهریور ۱۴۰۰ ثبت شده است

هفت موضوع کلیدی برای تاسیس یک کلینیک درمانی

اگر قصد تاسیس یک کلینیک درمانی را دارید، باید قبل از هر اقدامی برای چالش ها و مسائل پیش رو به طور کامل برنامه ریزی کنید. چرا که اگر بدون بررسی تمام جوانب اقدام به راه اندازی کلینیک نمائید هر چند بازه زمانی تاسیس کلینیک کوتاهتر خواهد بود اما باید انتظار مواجه شدن با مشکلات زیادی را داشته باشید.

کلینیک به چه مکانی گفته می شود؟

کلینیک به موسسه ای اطلاق می شود که به طور شبانه روزی بیماران سرپایی را برای درمان پذیرفته و در مواقع ضروری افراد نیازمند کمک های ویژه را حداکثر تا 24 ساعت تحت نظر قرار می دهد. در ضمن در صورت عدم بهبودی بیمار، با بیمارستان هماهنگی های لازم را برای اعزام بیمار به بیمارستان را انجام می دهد.

تاسیس درمانگاه دارای شرایط خاصی است که باعث محدودیت هایی برای متقاضیان می گردد.

افراد متقاضی تاسیس کلینیک باید علاوه بر دارا بودن شرایط تاسیس کلینیک، شرایط ساختمانی ، تجهیزاتی و پرسنلی کلینیک را نیز مدنظر داشته باشند.تا در صورت تایید کمیسیون قانونی تشخیص امور پزشکی، امکان دریافت پروانه تاسیس کلینیک و درمانگاه را داشته باشند 

1- مقدمات راه اندازی

پیش از اینکه اقدام به جذب سرمایه برای راه اندازی کلینیک کنید، باید یک طرح کسب و کار مناسب همراه با پلن بازاریابی و برندینگ را آماده نمایید. در واقع پیش از هر چیز باید تعیین کنید که به کدام سمت و سو میخواهید بروید و به چه هدفی نائل شوید.

قبل از اقدام به اخذ مجوزها و پروانه های لازم یک برآورد از مسیر پیش رو داشته باشید. و پس از اخذ مجوز باید طرح کسب و کار و برندینگ خود را پایه ریزی کنید.

2- دریافت مجوز

اثبات صلاحیت پروسه ای است که سازمان های درمانی و گاها خدمات بیمه ای قبل از اینکه به پزشک اجازه تاسیس یک کلینیک درمانی یا حتی معالجه یک بیمار در بیمارستان را بدهند، مستندات تحصیلات، سوابق کاری، مجوز ها، پروانه نظام پزشکی، سابقه شکایت از طرف بیماران یا معالجه غلط و…… را جمع آوری کرده و ارزیابی می کنند.

شرایط تاسیس کلینیک پزشکی به چه کسانی داده می شود؟

اجازه تاسیس کلینیک به کلیه افراد حقیقی یا حقوقی که صلاحیت آنان به تایید کمیسیون رسیده باشد با رعایت شرایط و ضوابط زیر داده می شود:

الف- اجازه تأسیس مراکز و مؤسسات پزشکی خصوصی فقط به نام کسانی که دارای مدرک دکتری در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و یا یکی از‌رشته‌های تخصصی گروه پزشکی باشند توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صادر می‌گردد و به مؤسس یا مؤسسان بیش از یک پروانه تأسیس داده‌نخواهد شد.

ب- صلاحیت مؤسس یا مؤسسین و همچنین مسئول فنی بایستی به تأیید کمیسیون قانونی تشخیص امور پزشکی ذیربط برسد.

ج-اعتبار ، تمدید یا لغو موافقت اصولی از تاریخ صدور حداکثر به مدت 2 سال بوده و پس از آن در صورت عدم راه اندازی درمانگاه ، لغو می شود .

3-استخدام پرسنل کلینیک

فرایند استخدام پرسنل بهتر است یک تا دو ماه پیش از شروع فعالیت کلینیک انجام شود. همچنین مدیریت کلینیک می‌تواند فرایند راه‌اندازی بخش‌های مختلف را به نوبت انجام دهد و به این ترتیب نیروهای هر بخش را به ترتیب استخدام کرد و آموزش داد.

شرایط استخدام پرسنل کلینیک

الف) کلینیک ملزم است دو نفر واجد شرایط را به عنوان مسئول فنی و سایر پرسنل اعم از پزشک، پیراپزشک و سایر افراد واجد شرایط را معرفی کند.

ب) لازم است حداقل نیمی از کادر پزشکی و پیراپزشکی کلینیک باید از میان دانش آموختگان گروه پزشکی که در هیچ ارگان دولتی و خصوصی مشغول به کار نیستند به عنوان پرسنل برای تمام نوبت ها معرفی شوند.

ج) مسئولین پذیرش و بایگانی باید از بین افراد جویای کار ( کارشناسی یا کاردانی ) مدارک پزشکی انتخاب و معرفی شوند .

د) مسئولین پذیرش و بایگانی باید از بین افراد جویای کار ( کارشناسی یا کاردانی ) مدارک پزشکی انتخاب و معرفی شوند .

ن) استخدام پزشکان متخصص معمولا به صورت پاره‌وقت خواهد بود، در حالی که پزشکان عمومی، پرستاران و دیگر پرسنل بخش درمان و اداری به صورت تمام وقت باید استخدام شوند. 

و) پزشکانی که در درمانگاه فعالیت می نمایند ( مسئول فنی و پزشک همکار ) در همان نوبت کاری نمی توانند در مرکز دیگری فعالیت داشته باشند . ( حداکثر با دو موسسه درمانی امکان همکاری دارند ) .

 ه) مسئولین فنی درمانگاه می توانند جزو موسسین درمانگاه نیز باشند و عکس این موضوع نیز در صورت احراز شرایط لازم بلامانع است .

 ی) مسئولین فنی باید در تمامی ساعات شیفت کاری خود در درمانگاه حاضر باشند

نکته : فرایند مصاحبه و استخدام این تعداد پرسنل بی‌شک زمانبر خواهد بود. بهترین استراتژی این است که در گام نخست، مدیر داخلی و مسئول فنی درمانگاه توسط هیئت موسس و تیم مشاور برندینگ، انتخاب شوند و سپس با همکاری این افراد، استخدام دیگر پرسنل انجام شود.

نیروهای اداری درمانگاه یا کلینیک

  • مدیریت کلینیک

  • اداری و مالی: ۲ نفر

  • نیروهای پذیرش: ۳ تا ۴ نفر

  • خدمات و نگهبانی: ۳ تا ۴ نفر

  • دیگر نیروها (بسته به نیاز مارکتینگ یا مدیریتی؛ مانند نیروی کال سنتر و یا فضای مجازی)

نیروهای درمانی و پزشکی درمانگاه یا کلینیک

  • مسئول فنی درمانگاه (پزشک عمومی): سرپرست کلیه بخش‌ها

  • پزشک عمومی تمام وقت: ۳ نفر

  • جراح عمومی پاره وقت: ۱ تا ۲ نفر

  • پزشک متخصص پاره وقت: ۴ تا ۸ نفر

  • مدیرفنی رادیولوژی و آزمایشگاه: ۲ نفر

  • تکنسین آزمایشگاه و رادیولوژی: ۴ نفر

  • تکنسین بینایی و شنوایی سنجی: ۲ نفر

  • پرستار: ۲ نفر

  • بهیار و کمک بهیار: ۴ تا ۶ نفر

  • مسئول بهداشت: ۱ نفر

 4-آموزش پرسنل کلینیک

برای شروع به کار کلینیک، باید فرآیند پذیرش و ارائه خدمات درمانی را برای کلینیک تعیین شود. برای این مورد از سوی وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی یک سری استاندار مشخص تدوین شده است. برای مثال شرح وظائف مسئول فنی کلینیک کاملا طبق این استاندارد مشخص است.

اما مواردی وجود دارد که با فرآیند پذیرش و ارتباط با بیمار مرتبط می باشد. که می توانید این موارد را براساس مدل و برنامه برندینگ خود شخصی سازی نمائید. همچنین پیام و وعده برند شما باید به تمامی پرسنل اداری و کادر درمانی منتقل گردد تا در فعالیت های خود براساس وعده برند فعالیت کرده و با بیماران ارتباط داشته باشند.

5- برنامه ها و سیاست های مالی

سیاست های مالی در تاسیس یک کلینیک درمانی شامل جنبه های گوناگونی مانند روش های پرداخت، لیست حقوق، بودجه بندی، اجرا و کنترل های داخلی است. بدون سیاست داخلی، ثبات اقتصادی کل کلینیک به خطر می افتد و چالش‌های فراوانی را فرا روی مدیریت کلینیک قرار می‌دهد. برنامه سیاست های مالی در تداوم سلامت اقتصادی یک کلینیک ضروری است.

6- نرم افزارهای مورد نیاز اداره کلینیک

انتخاب یک نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک، با توجه به نیازهای کلینیک، برای موفقیت های بلند مدت مورد نیاز است. به این دلیل که مدیریت کلینیک نیاز به یکپارچه سازی اطلاعات دارد تا بتواند امورمالی، انبارداری، تعداد مراجعین، پرداخت های بیمه ای، اقلام مصرفی و … را به طور یکجا و به صورت گزارش دریافت کند، چنین نرم افزاری بسیار لازم است.

نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک تشکیل شده از بخش‌های متفاوتی است که تمامی امور یک مرکز درمانی را پوشش می‌دهد. امور مربوط به تشکیل پرونده، نوبت‌دهی، صدور قبض و بسیاری امکانات دیگر در نرم افزار مدیریت درمانگاه امور مربوط به بیماران را در بخش‌های مختلف تسریع کرده و تسهیل می‌نماید و در جهت مدیریت کلینیک کارایی بسیاری دارد

7-بازاریابی و تبلیغات

برای آگاه کردن بازار هدف بالقوه از آغاز به کار کسب و کار خود تبلیغات را شروع کنید. با ساده‌ترین و خلاقانه‌ترین روش‌ها شروع کنید. برای تبلیغات خود برنامه‌ای تهیه کنید. از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید. تبلیغات از طریق ارسال ایمیل به بازار هدف بالقوه راهی هدف‌مند و البته همراه با صرف کمی هزینه خواهد بود. 

کپی برداری از این مطلب با ذکر منبع بلامانع است.

امیدوارم از مقاله امروز لذت برده باشید. و اگر قصد راه‌اندازی کلینیک درمانی دارید، اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار گرفته شده باشد. لطفا نظر خود را درباره این مقاله در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید.

اگر برای مدیریت کلینیک  نیاز به راهنمایی دارید، می‌تونید با مشاوران ما در مجموعه دکتر لینک تماس بگیرین، تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

سیستم هوشمند جذب بیمار دکتر لینک، راهکاری برای افزایش بیمار در مطب ، کلینیک و بیمارستان.

مقالات مرتبط:

ارتقاء مهارت‌های پزشکی راهی برای جذب بیمار

چطور بر استرس پرسنل در محیط کلینیک غلبه کنیم؟

یک کلینیک دندانپزشکی خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

اهمیت طرح کسب‌وکار برای مرکز درمانی

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

ضرورت باشگاه مشتریان برای کلینیک شما

مقدمه

در سال‌های اخیر رقابت بر سر جذب و حفظ مشتریان به توسعه استراتژی‌های بازاریابی رابطه‌ای منجر شده است . شرکت‌های در حال توسعه ، به دنبال آمیزه‌ای از ابزارهای بازاریابی رابطه‌ای ، برای جذب و حفظ مشتریان سودآور هستند . یکی از این ابزارها، باشگاه مشتری است. بر اساس مفهوم بازاریابی رابطه ای ، تمرکزاصلی بر روی جذب مشتریان جدید نبوده است ، بلکه بر روی گسترش روابط با مشتریان فعلی بوده است.

یکی از راه‌های جذب وفاداری بیماران سابق و جلب اعتماد بیشتر آنان، راه اندازی باشگاه مشتریان برای کلینیک است. باشگاه مشتریان که با عنوان باشگاه وفاداری نیز شناخته می‌شود مزایای بسیار زیادی را برای کلینیک شما به همراه دارد. اگر تا پایان این مقاله با ما همراه باشید، همه چیز درباره باشگاه مشتریان را خواهید آموخت.

باشگاه مشتریان چیست؟

باشگاه مشتریان یک واحد برای برقراری ارتباط مابین افراد یا سازمان‌ها تعریف می‌شود که توسط یک سازمان و به منظور ایجاد ارتباطات مستقیم و منظم بین سازمان و مشتریان عمل می‌کند.

هدف باشگاه مشتریان، فعال کردن مشتریان و افزایش وفاداری آن‌ها بوسیله ایجاد یک رابطه عاطفی با مشتریان است.

باشگاه مشتریان نیز بر اساس این منطق که مشتریان وفادار نسبت به مشتریان موقت و گذرا سودآورتر هستند، ایجاد می‌شود. هر اندازه مشتری وفادارتر باشد و هر چه بیشتر حفظ شود، او فروش و سود بیشتری را ایجاد خواهد کرد.

برنامه‌هایی که باشگاه مشتریان هدایت می‌کنند، آن است که به تمامی خریداران بدون اینکه بین آنها تمایزی قائل شود، پاداش‌های یکسانی ارائه می دهد، حتی برای آنهایی که رفتارهای غیر وفادارانه ای دارند.
باشگاههای مشتری را می توان به عنوان یکی از انواع فعالیتهای بازاریابی رابطه‌ای نگریست.
به بازاریابی رابطه‌ای در نخستین مراحل مطرح شدن خود به عنوان ابزاری برای حفظ مشتریان نگریسته می شد، به جای اینکه به آنها به عنوان ابزاری برای تمرکز همیشگی بر روی جذب مشتریان جدی نگریسته شود.

در یک تعریف کلی باشگاه مشتریان یا Loyalty club عبارت است از:

به‌کارگیری روش‌ها و راهکارهایی برای ایجاد و افزایش وفاداری در مشتریان که معمولاً با هدف افزایش فروش و کسب درآمد انجام می‌شود. افزایش شناخت نسبت به مشتریان و درک عمیق نسبت به نیاز آن‌ها و در ادامه تلاش برای رفع آن از دیگر اهداف باشگاه وفاداری می‌باشد.

اهمیت باشگاه مشتریان برای مراکز درمانی

 هرگز نباید این واقعیت را نادیده بگیرید که برنامه‌هایی که با هدف افزایش وفاداری مشتریان ایجاد می‌شوند، بارها و بارها آزمایش شده‌اند و نتایج آن‌ها نشان دهنده موفقیت و رشد تصاعدی در هر کسب و کار بوده است.

طبعا هر چقدر بیماران و مراجعین کلینیک شما، خدمات درمانی شما را با کیفیت‌تر و مفیدتر ارزیابی کنند، احتمال اینکه آن را به دیگران توصیه کنند بیشتر خواهد شد. از این طریق خدمات درمانی شما و ویژگی‌های بارز آن‌ها، در یک چرخه توسط بیماران و اطرافیان آنها به دیگر افراد معرفی خواهد شد. به گونه‌ای که باشگاه مشتریان می‌تواند اعتبار شما را افزایش دهد. از طرفی بر روی برندینگ شما نیز تاثیرات مثبتی خواهد داشت. آیا این به معنای پیشرفت شما در کسب و کار نیست؟

علاوه بر موارد بالا با در نظر گرفتن مزایایی برای بیماران قدیمی، می‌توانید به صورت حداکثری آنان را با کسب و کار خود درگیر کنید.

به عبارت دیگر به روز رسانی مداوم جوایز و مزایا، ممکن است است مخاطب را برای مراجعه دوباره قانع کند. اگرچه این کار ممکن است هزینه‌هایی برای شما داشته باشد، اما اطمینان داشته باشید که این هزینه‌ها به زودی به شما باز خواهد گشت.

مزیت‌های باشگاه مشتریان برای مراکز درمانی

راه اندازی باشگاه مشتریان در طولانی مدت اهداف کسب و کار شما را دنبال می‌کند. ممکن است در ابتدای شروع این کار نتایج چندانی به دست نیاورید. اما مطمئن باشید که با گذشت زمان، نتایج و مزایا شما را شگفت زده خواهد کرد. در ادامه ۵ مورد از این مزایا را به شما معرفی خواهیم کرد.

۱- افزایش مراجعه کننده و کسب درآمد بیشتر را به همراه دارد.

هدف نهایی تمامی کسب و کارها از سرمایه‌گذاری برای فرآیندهای مختلفی نظیر باشگاه مشتریان و ... چیزی نیست به جز کسب درآمد و افزایش فروش! یکی از مزایای باشگاه مشتریان دستیابی به درآمد نامحدود است.

۲- باعث افزایش طول عمر مشتری می‌ شود.

ارزش طول عمر مشتری (CLV) به میزان سودی اطلاق می‌شود که کسب و کارها از مجموعه روابط کلی که با خریداران دارند به دست می‌آورند.

می‌توانیم با اطمینان بگویبم باشگاه مشتریان وفادار راهی برای افزایش طول عمر مشتریان شماست و این به معنای دستیابی به منبع درآمد نامحدود و فروش حداکثری است.

۳- دستیابی به اطلاعات مهم را برای بازاریابی کسب و کار شما آسان می‌ کند.

با راه‌اندازی باشگاه مشتریان می‌توانید به بهترین شکل به درک الگوی رفتاری مراجعین و بیماران خود دست‌ پیدا کنید. با بررسی این الگوهای رفتاری و همچنین نیازها و خواسته‌های مراجعین این توانایی را خواهید داشت برای اقدامات آینده کلینیک برنامه‌ریزی کنید.

در نظر گرفتن بهترین جوایز و مزایا برای مشتریان، امکان نظرسنجی از مخاطبان درباره مسائل مختلف و همچنین شناخت انگیزه‌های مخاطبان از جمله دیگر اطلاعاتی است که می‌توانید در باشگاه مشتریان به آن‌ها دست یابید.

۴- مقرون به صرفه و کم هزینه تر از جذب بیمار جدید است.

 تلاش برای جلب رضایت مراجعین موجود به جای سرمایه‌گذاری برای جذب بیماران جدید، راهکار ثابت شده‌ای‌ است. آمارها نشان می دهد که جذب بیمار جدید تا ۲۵ برابر حفظ بیماران فعلی برای یک کلینیک هزینه دارد.

 علاوه بر این‌ها اگر بتوانید باشگاه‌ مشتریان جذابی داشته باشید، به صورت خود به خود مراجعه بیشتری را مشاهده خواهید کرد. چرا که معمولاً اعضای وفادار باشگاه، شما را به اطرافیان خود معرفی خواهند کرد.

۵- به تقویت برندینگ در کسب و کار شما کمک می‌ کند.

با افزایش تعداد اعضا می‌توانید مطمئن باشید که از تاثیرات مثبت حضور مشتریان در باشگاه بر روی برند خود برخوردار خواهید شد. زمانی که بیماران و مراجعین از خدمات درمانی شما راضی باشند آن را به دیگران معرفی می‌کنند. از این طریق برند شما مطرح خواهد. به جای سرمایه گذاری‌های عجیب و بزرگ برای برندسازی، کافیست از پتانسیل‌های موجود در باشگاه مشتریان استفاده کنید.

گام‌های ایجاد باشگاه مشتریان

بیماران و مراجعین در هنگام تصمیم گیری برای مراجعه به یک کلینیک، معمولاً عوامل و فاکتورهای زیادی را بررسی می‌کنند. از جمله این عوامل می‌توان به مزایای مشترکی که خدمات درمانی مختلف دارند، قیمت و کیفیت و نوع تعامل و ارتباط با یک برند اشاره کرد. ایجاد برنامه‌های جلب وفاداری مشتریان راهی عالی برای گسترش روابط با آن‌ها است. اما این فرآیند مراحل خاصی دارد.

۱-  تحقیق کنید.

این مرحله بسیار گسترده است. باید همه چیز را به خوبی در نظر بگیرید. تمام اقدامات قبلی شما و حتی برنامه ریزی‌های آینده شما بسیار مهم هستند. در نخستین گام شما باید به سوالات مختلفی پاسخ دهید. برای مثال:

  • مراجعین کلینیک شما چه کسانی هستند؟
  • بیماران و مراجعین به چه چیزهایی نیاز دارند؟
  • انگیزه و علایق مراجعین شما چیست؟
  • معمولاً مراجعین حاضرند چقدر برای خدمات درمانی شما پول بپردازند؟

جنبه مهم دیگری که هنگام تحقیقات وجود دارد تقسیم بندی مراجعین بر اساس معیارهای مختلف است. بررسی آمارهای جمعیتی و یا حتی شناخت الگوی رفتاری مراجعین به شما در تدوین استراتژی باشگاه مشتریان کمک می‌کند. به صورت کلی هر چقدر اطلاعات بیشتری داشته باشید، loyalty club موثرتری را راه‌اندازی خواهید کرد.

۲- برنامه ریزی کنید.

درست از لحظه‌ای که بتوانید مخاطب خود را کامل درک کنید می‌توانید برای تدوین برنامه‌های باشگاه مشتریان اقدام کنید. فراموش نکنید که بخشی از این برنامه استراتژیک باید در نظر گرفتن اهداف خاص و قابل اندازه‌گیری باشد.

علاوه بر این باید شاخص‌های کلیدی خاصی برای ارزیابی عملکرد پروژه در نظر داشته باشید. بعد از برنامه‌ریزی برای مواردی که در بالا مطرح شد، گام بعدی شما تصمیم گیری درباره انتخاب نوع باشگاه مشتری‌ها و برنامه وفاداری است. انتخاب شما باید به گونه‌ای باشد که بیشترین انگیزه را در مشتریان ایجاد کند و همچنین بیشترین ارزش را به آنان انتقال دهد.

۳- اقدام کنید.

حالا دیگر همه چیز را آماده کرده‌اید. کافیست یک ساختار درست از تمام اطلاعاتی که در در دست دارید ایجاد کنید. این ساختار شامل تمامی برنامه‌های شما برای جذب دائمی بیماران و مراجعین خواهد بود. انتخاب این برنامه‌ها به انتخاب خود شما خواهد بود. توصیه ما به شما این است برای ایجاد برنامه‌های مختلف:

به برنامه‌های خود ابعاد اجتماعی بدهید. زمانی که شما یک جامعه واقعی را در پیرامون خود ایجاد کنید. مراجعین دلایل بیشتری برای پیوستن به باشگاه شما خواهند داشت.

  • تنوع را حفظ کنید.
  • جوایز و مزایا را به گونه‌ای انتخاب کنید که برای کاربران ارزش ایجاد کند.

۴- درباره برنامه خود اطلاع رسانی کنید

فراموش نکنید که ایجاد یک برنامه برای افزایش وفاداری بیماران هرگز کفایت نمی‌کند. برنامه وفاداری شما باید هویت داشته باشد تا افراد بتوانند آن را بشناسند. راه‌اندازی کمپین‌های ایجاد آگاهی و علاوه بر این تبلیغات می‌تواند به شما کمک کند تا بیشتر از هر زمان دیگر شناخته شوید.

در این مرحله تنها کاری که باید انجام دهید این است که با استفاده از روش‌های مناسب به بیماران و مراجعین خود بگویید که یک باشگاه دارید که آن‌ها می‌توانند با عضو شدن در آن از مزایای زیادی بهره‌ مند شود. تشکیل یک تیم فروش قوی می‌تواند به شما در این مسیر کمک کند.

روش های ایجاد وفاداری در بیماران

به نظر شما چه راه‌حل‌هایی برای بازگشت بیماران و ایجاد وفاداری در آنان وجود دارد؟ آیا کاربران حاضرند بدون هیچ دلیل خاصی برای دریافت خدمات درمانی شما اقدام کنند؟ قطعا اینطور نیست. شما باید به عنوان مدیریت کلینیک همواره به دنبال روش‌هایی برای تبدیل مخاطبان به مشتریان وفادار باشید.

انجام اقدامات زیر می‌تواند در جلب اعتماد بیشتر مخاطبان و مشتریان شما موثر باشد:

  • در وعده به مراجعین و بیماران خوش قول باشید.

از این طریق علاوه بر جلب اعتماد مخاطب، به او اطمینان می دهید که نیازش برای شما مهم است.

  • تلاش کنید ارتباط مثبتی با کاربران برقرار کنید.

حضور فعال در سوشال مدیا، تولید محتوا کارآمد و مفید در زمینه کسب و کارتان، مخاطب را نسبت به شما مطمئن می‌سازد. به مخاطبان نشان دهید که هرگز آن‌ها را فراموش نخواهید کرد.

  • تلاش کنید نام مراجعین و بیماران همیشگی خود را به خاطر بسپارید.

اهمیت دادن به افراد و توجه به کاربران، از هر چیزی برای آنان شیرین‌تر است. در این شرایط ممکن است کاربر حتی بدون نیاز به خدمات شما، برای خرید مراجعه کند.

  • فالوآپ را فراموش نکنید.

به بیماران و مراجعین خود اطمینان دهید که حتی پس از ارائه خدمات درمانی به آن‌ها، باز هم به فکر آنان هستید.

فراموش نکنید که راهکارهای ایجاد وفاداری در مشتریان می‌تواند با توجه به نوع خدمات و تخصص شما متفاوت باشد. با این شرایط شما چه راهکارهای دیگری را برای جلب مخاطب می‌شناسید؟

کپی برداری از این مطلب با ذکر منبع بلامانع است.

امیدوارم از مقاله امروز لذت برده باشید و به شما کمک کنه، با ایجاد باشگاه مشتریان اقدام به حفظ بیماران قبلی نمائید. لطفا نظر خود را درباره این مقاله در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید.

اگر در کلینیک خود برای جذب بیمار نیاز به راهنمایی دارید، می‌تونید با مشاوران ما در مجموعه دکتر لینک تماس بگیرین، تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

سیستم هوشمند جذب بیمار دکتر لینک، راهکاری برای افزایش بیمار در مطب ، کلینیک و بیمارستان.

مقالات مرتبط:

ارتقاء مهارت‌های پزشکی راهی برای جذب بیمار

برای ارتباط با بیماران از این هفت راهکار غافل نشوید

چطور یک منشی می‌تواند بیمار بیشتری برای مطب با کلینیک جذب کند؟

اهمیت تفکرسیستمی در بازاریابی پزشکی و جذب بیمار

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

ارتقاء مهارت‌های پزشکی راهی برای جذب بیمار

یکی از مواردی که در جذب بیمار بسیار موثر است، توانایی‌ها، مهارت‌های پزشک معالج است. بسیاری از مهارت‌های ضروری برای پزشکی را در طول تحصیل در دانشکده‌ی پزشکی، دوره‌های انترنی و دوره‌های رزیدنسی فرا گرفته‌اید، اما برای اینکه در امر جذب بیمار هم بتوانید موفق باشید و در بازار پر رقابت امروز توان رقابت با سایر همکاران را داشته باشید لازم است مهارت‌های خود را خارج از حیطه تحصیل نیز ارتقاء دهید.

در این مطلب گام‌هایی را برای ارتقاء مهارت پزشکی با شما در میان گذاشته‌ایم.

این مطلب را بخوانید: ویژگی‌های یک پزشک موفق

1- یک مربی داشته باشید.

پزشکان می‌توانند در امر طبابت از یک پزشک پیشکسوت الگو بگیرند. پزشکی با سابقه در حوزه تخصص‌تان که موارد متعددی از بیماران را درمان کرده را به عنوان الگو پیدا کرده و با او کار کنید. یک پزشک پیشکسوت می‌تواند در موارد بسیاری  به شما مشاوره داده و از شما پشتیبانی کند. همچنین شما می‌توانید از خصایص قابل تحسین این پزشک پیشکسوت در کار خود الگوبرداری کنید.

2-مهارت‌های بین فردی و ارتباطی خود را تقویت کنید.

مهارت‌های بین‌ فردی شامل توانایی برقراری ارتباط و ایجاد روابط با دیگران هستند که به طور معمول «مهارت‌های افراد» نامیده می‌شوند. داشتن مهارت‌های بین‌فردی قوی به شما کمک می‌کنند تا بیمارانتان را درک کنید و رویکردی مؤثر برای درمان بیماران و ارتباط با دیگران داشته‌باشید که در نتیجه می‌توانید بیماران را به خود وفادار کنید.

3- دانش خود را به روز نگه‌دارید.

بعد از دوران تحصیل، گذراندن یک دوره، مانند شرکت در همایش‌ها و سمینارها و به روز بودن در مورد شیوه‌های درمانی جدید راه‌هایی هستند که به شما کمک می‌کنند تا در عین توسعه‌ی مهارت‌های عملی خود، مطلع و به روز بمانید.

4-از مهارت‌هایتان در کار بهره ببرید.

الف) چاره‌اندیش باشید. 

زمانی که بیماری به شما مراجعه می‌کند، یعنی اینکه مشکلی دارد و برای رفع این مشکل به کمک شما نیاز دارد. شما در این مواقع می‌توانید درمانی را که به بیماران خود ارائه می‌دهید به عنوان فرصتی برای حل یک مشکل نگاه کنید.

یافتن پاسخ برای مشکل و درمان برای بیماران به آن‌ها این احساس را القاء می‌کند که شما از لحاظ علمی و حرفه‌ای، پزشکی با صلاحیت هستید و در بلند مدت اعتماد بیشتری نسبت به شما خواهد داشت. و حتی موحب می‌شود بیمار، شما را به سایرین معرفی و پیشنهاد نماید.

ب) حرفه‌ای باشید. 

پزشکان باید در تمام مراحل درمان بیمار حرفه‌ای رفتار کنند؛ یعنی از لحن محترمانه استفاده کرده و تعادل و خونسردی خود را حفظ کنند. هنگام معالجه‌ی افرادی با تفاوت‌های هویتی یا فرهنگی و افراد مبتلا به بیماری‌های استرس‌زا، پزشکان باید خویشتن‌آگاهی داشته باشند. همچنین باید به خاطر داشته باشید که بیماران ممکن است تجربه‌ی برخورد با پزشکانی را داشته باشند که با آن‌ها غیرحرفه‌ای رفتار کرده‌اند و آن‌ها همه‌ی این تجربیات قبلی را با خود به مطب و وقت ویزیت‌ می‌آورند.

ج )در برقراری ارتباط خبره باشید.

 برای اطمینان از اینکه بیماران از استاندارد مراقبتی بالایی که سزاوارش هستند برخوردار می‌شوند، پزشکان باید در برقراری ارتباط خبره باشند. به همین دلیل، با استفاده از مهارت‌های مانند توجه به نشانه‌های غیرکلامی، گوش دادن فعال و تکنیک‌های اعتبارسنجی می‌توانند روند درمان را نتیجه‌بخش و کارآمد کنند. به طور کلی، برقراری ارتباط موثر می‌تواند به شما کمک کند تا مطمئن شوید که بیماران‌تان احساس می‌کنند شنیده می‌شوند و همچنین شما نیز هیچ اطلاعاتی را از دست نمی‌دهید.

5-به دنبال پیشرفت باشید.

پیشرفت شغلی یک روند ثابت است که تنها با داشتن یک برنامه منظم دستیابی به آن امکان پذیر است. شما با تشریح هر آنچه دقیقاً از حرفه خود می خواهید می توانید در زمینه‌ی پیشرفت شغلی کمک شایاینی به خود کنید.

اگر یک پزشک تازه‌کار هستید،به این فکر کنید که برای پیشرفت کردن در زمینه‌ی کاریتان باید دقیقا چه کارهایی را انجام دهید و برای برداشتن گام بعدی خود برنامه ریزی کنید.

 اغلب تحقق بخشیدن به پیشرفت شغلی و البته پاسخ دادن به سوال چگونه پیشرفت کنیم دشوار است. دستیابی به اهداف یک شغل به معنی شبانه‌روزی کار کردن نخواهد بود، بلکه اطمینان از اینکه به طور مؤثر برنامه ریزی کنید، اهداف واضحی را ایجاد کنید و به طور کلی مدیریت کلینیک و بیماران را تحت تأثیر قرار دهید، قطعا می‌تواند شما را در مسیر درست سوق دهد.

کپی برداری از این مطلب با ذکر منبع بلامانع است.

امیدوارم از مقاله امروز لذت برده باشید و به شما کمک کنه، با ارتقاء مهارت‌های خود در فرآیند جذب بیمار از آن استفاده کنید. لطفا نظر خود را درباره این مقاله در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید.

اگر در کلینیک خود برای جذب بیمار نیاز به راهنمایی دارید، می‌تونید با مشاوران ما در مجموعه دکتر لینک تماس بگیرین، تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

سیستم هوشمند جذب بیمار دکتر لینک، راهکاری برای افزایش بیمار در مطب ، کلینیک و بیمارستان.

مقالات مرتبط:

اهمیت ویدئو مارکتینگ در خدمات پزشکی

برای ارتباط با بیماران از این هفت راهکار غافل نشوید

چطور یک منشی می‌تواند بیمار بیشتری برای مطب با کلینیک جذب کند؟

اهمیت تفکرسیستمی در بازاریابی پزشکی و جذب بیمار

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک