مجله روانشناسی

مدیریت مراکز روانشناسی

۸ مطلب در دی ۱۳۹۷ ثبت شده است

آشنایی با منشور حقوق بیمار

نظام سلامت کارآمد نیازمند مشارکت فعالانه بین گیرندگان و ارائه کنندگان خدمات سلامت می‌باشد. ارتباط مناسب و صادقانه، احترام به ارزش‌های شخصی و حرفه‌ای و حساسیت نسبت به تفاوت‌های موجود، لازمه‌ی مراقبت مطلوب از بیمار است.

منشور حقوق بیمار با توجه به ارزشهای والای انسانی و مبتنی بر فرهنگ اسلامی و ایرانی و بر پایه برابری کرامت ذاتی تمامی گیرندگان خدمات سلامت و با هدف حفظ ، ارتقا و تحکیم رابطه انسانی میان ارائه کنندگان و گیرندگان خدمات سلامت تنظیم شده است. این منشور بر پنج محور استوار است:

1. دریافت مطلوب خدمات سلامت حق بیمار است.

این خدمات باید تا حد امکان محترمانه، صادقانه، عادلانه، سریع و فارغ از تبعیض باشد. شرائط خاص بیمار (اشنوا، کودک، زبان بیگانه و ... ) در نظرگرفته شود. مبتنی بر دانش روز، منافع بیمار و امکانات و شرایط مناسب و بدور از درد و رنج باشد. در شرایط اورژانس فارغ از الزام به تامین هزینه و یا همراه با فراهم سازی زمینه انتقال به مراکز مناسب دیگر باشد.

 2. اطلاعات باید به نحو مطلوب و به میزان کافی در اختیار بیمار قرار گیرد.

اطلاعات شامل:

· هزینه های احتمالی

·  بیمه های تحت پوشش

·  نام و مسئولیت اعضای کادر درمان

·  مفاد منشور حقوق بیمار

· نقاط ضعف، قوت و عوارض احتمالی روش درمان و توضیح در خصوص درمان های جایگزین

·  نحوه دسترسی به پزشک معالج

·  آموزش های لازم در ارتباط با بیماری

·  تصاویر اطلاعات ثبت شده در پرونده

3. حق انتخاب و تصمیم گیری آزادانه بیمار باید محترم شمرده شود.

بیمار در موارد ذیل حق انتخاب دارد:

· درخواست برای انتخاب پزشک معالج و انجام آن در صورت امکان

· انتخاب مرکز خدمات دهنده امور تشخیصی و درمانی و نظرخواهی از پزشک دوم به عنوان مشاور

· شرکت در پژوهش

· قبول یا رد درمان پیشنهادی پس از آگاهی غیر از موارد اورژانسی به صلاحدید پزشک

· زمان کافی جهت تصمیم گیری و انتخاب، در صورت عدم وجود خطر

4. اصل رازداری و احترام به حریم خصوصی بیمار رعایت شود.

باید به حریم خصوصی بیمار احترام گذاشته شود و امکانات لازم بدین منظور فراهم شود. فقط بیمار، گروه درمانی و افراد قانونی مجاز، حق دسترسی به اطلاعات بیمار را دارند.

همراهی فرد معتمد در مراحل تشخیصی حق بیمار است مگر این که خلاف ضرورت پزشکی باشد.

5. دسترسی به نظام کارآمد رسیدگی به شکایات حق بیمار است.

بیمار حق دارد در صورت ادعای نقض حقوق خود، بدون اختلال در کیفیت خدمات دریافتی به مقامات ذی صلاح شکایت کند و از نتایج شکایت خود در مراجع ذی­صلاح آگاه و پس از رسیدگی از همان طریق مطلع گردد.

جهت دریافت مقالات دکتر لینک را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

مقالات مرتبط:

مزایای راه اندازی باشگاه مشتریان در مراکز درمانی

چگونه پزشک بهتری باشیم؟

راز های موثر در بهبود عملکرد منشی مطب و کلینیک

نحوه اخذ تاریخچه پزشکی از بیمار

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

مزایای راه اندازی باشگاه مشتریان در مراکز درمانی

باشگاه مشتریان در اثر گردآوردن مشتریان یک مطب کنار هم و ثبت اطلاعات آن‌ها بوجود می‌آید. اطلاعات آن‌ها که در یک بانک اطلاعاتی ثبت شده و می‌توان برای آن‌ها برنامه‌ریزی مدون انجام داد. بستری برای رفع نیازهای بیماران، توجه ویژه به آن‌ها و مدیریت صحیح ارتباط با بیمار. ابزار نسبتاً جدیدی که توسط برخی از مراکز درمانی استفاده می‌شود، بیماران فعلی و آینده نگر را با انگیزه‌هایی ویژه‌ای برای پیوستن به این باشگاه تشویق می‌کنند.

باشگاه مشتریان را می‌توان راهکاری برای یکپارچه سازی کلیه فعالیت‌های مطب در ارتباط با بیمار دانست. باشگاه مشتریان، بهانه‌ای برای پل ارتباطی با بیماران . ﻣﺎ ﯾﮏ ﺑﺎﺷﮕﺎه ﻣﺸﺘﺮی را ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﯾﮏ ﺑﺎﺷﮕﺎه ارﺗﺒﺎﻃﯽ ﺗﻌﺮﯾﻒ ﻣﯽ ﮐﻨﯿﻢ ﮐﻪ ﺑﻮﺳﯿﻠﻪ ﯾﮏ مرکز درمانی و ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر اﯾﺠﺎد ارﺗﺒﺎﻃﺎت ﻣﺴﺘﻘﯿﻢ و ﻣﻨﻈﻢ ﺑﯿﻦ اﯾﻦ اﻋﻀﺎء (بیماران و پزشکان) اﯾﺠﺎد ﺷﺪه و ﻋﻤﻞ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ و ﺑﻪ آﻧﻬﺎ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ای از ﻣﻨﺎﻓﻊ را ﺑﻪ ﻫﻤﺮاه ارزش اﻓﺰوده ﻫﺎی زﯾﺎد اراﺋﻪ ﻣﯽ دﻫﺪ.

همانند تعریف باشگاه که در مفهوم کلی به معنای گردآمدن گروهی از افراد در یک تشکل منسجم است باشگاه مشتریان نیز به معنای گردآمدن بیماران یک مرکز درمانی در کنارهم گفته می‌شود.

باشگاه مشتریان برای تأمین نیازها و ایجاد منافع بیشتر بیماران شکل می‌گیرد. گردآمدن بیماران در یک تشکل ارزش آنها را بیشتر نموده و حس وفاداری آن‌ها را به پزشک بیشتر می کند. معمولاً باشگاه مشتریان همراه با اجرای برنامه وفاداری خواهد بود.

باشگاه مشتریان دارای ویژگی‌های مختلفی است از جمله: ارتباط بر پایه گفتگو، ارزش گرا بر پایه ایجاد منافع مادی و غیر مادی که هدف آن ایجاد یک رابطه عاطفی بین بیمار و پزشک است که البته با رفتار اعضاء شکل خواهد گرفت، و کمک می‌کند به اینکه آن را از سایر موارد مشابه مانند باشگاههای تفریحی، تخفیفی، وفاداری و... متمایز نماید.

باشگاههای مشتریان هدفمند بوده و برنامه‌های منظم و پیوسته‌ای برای بیماران دارد. یکی از اهداف آن در جذب بیمار بیشتر و کسب منافع برای دو طرف است. پس از جمع‌آوری اطلاعات بیماران، باشگاه از سلایق، علاقه‌مندی و درخواستهای آن‌ها اطلاع یافته و بوسیله آن آینده مرکز درمانی را ترسیم و بهینه می‌کند. تولیدات، خدمات و سایر فعالیت‌های هر مجموعه‌ای با استفاده از اطلاعاتی که از این بخش بدست می‌آید، می‌تواند توسعه یافته و در جهت رضایت مشتریان گام بردارد.

معمولاً پس از ایجاد و گردهم آمدن بیماران در کنارهم، باشگاه مشتریان پیش برنده اهداف برنامه وفاداری خواهد بود. به این مفهوم که اعضا ارزشهای افزوده‌ای (نه در نوع درمان) کسب می‌کنند که سایر بیماران از آن‌ها بی‌بهره‌اند. البته می‌توان باشگاه مشتریان ایجاد کرد و برنامه وفاداری نداشت. این امر باعث تنزل یک باشگاه مشتریان در حد عضویت ساده می‌شود. یا اینکه برنامه وفاداری داشت ولی باشگاه مشتریان را ایجاد نکرد. ولی همیشه این دو مقوله می‌توانند در کنار هم بسیار موفق تر باشند. عملکردی که مرتبط با بخش مدیریت ارتباط با بیمار نیز شناخته می‌شود.

اهداف باشگاه مشتریان

شاید مهمترین هدف باشگاه مشتریان ایجاد ارتباط دو سویه با بیمار و ایجاد منافع مشترک است. تکرار مراجعه بیمار به همراه رضایت او از پزشک. پر واضح است که راضی بودن بیماران وابسته به عملکرد پزشک است. بنابراین باشگاه مشتریان با استفاده از اطّلاعات جمع‌آوری شده می‌تواند آینده را ترسیم کرده و از دیدگاه اعضاء بهره ببرد. این کار باعث ایجاد رضایت بیمار، منافع بیشتر برای بیمار و همچنین تبلیغات بیشتر برای پزشک و در نتیجه رضایت طرفین خواهد شد. اصطلاح معروف برنده برنده

از دیگر اهداف مهم ایجاد باشگاه مشتریان در مجموعه‌ها، مقوله داده کاوی اعضاست. با امکان فراهم شده در یک باشگاه مشتریان می‌توان از پردازش اطلاعات مراجعین و بیماری ها در کنارهم بهره برد. به‌طور مثال از رنج سنی، تحصیلاتی، منطقه سکونت، جنسیت و... مطلع گشت و بر اساس آن داده‌های با ارزشی بدست آورد. مثلاً متوجه شد که در یک فصل خاص برای چه گروهی از بیماران و با چه اطلاعات دموگرافیکی یکسری بیماری ها پیش آمده است. یا اینکه در چه ساعاتی از روز چه اقشاری به پزشک مراجعه می کنند یا اینکه پراکندگی بیماران بر اساس معیارهای مختلف به چه میزان است. حتی در موارد پیشرفته تر می‌توان با استفاده از نظرسنجی از سایر خصوصیات نظیر علایق و سلایق بیماران اطلاع یافت و با کمک آن به ارائه خدمات پرفروشتر روی آورد.

انواع باشگاه

معمولاً تشکیل سطوح مشتری و تفکیک در بین اعضا می‌تواند نوع باشگاه را متفاوت نماید: برخی باشگاههای مشتریان در یک سطح پایه‌گذاری و اداره می‌شوند، این باشگاهها به تمام اعضای باشگاه مشتریانشان به یک دید نگاه می‌کنند و بدین ترتیب رفتار مشابه‌ای با تمام اعضای باشگاه دارند.

برخی نیز پس از مدتی اعضا باشگاه را به دسته‌های مختلف تفکیک می‌کنند، تا برای اعضای فعالتر خدمات بهتری فراهم کرد. باشگاه مشتریان هم‌زمان با بزرگتر شدن می‌تواند دسته بندی بین اعضا ایجاد کرده و خدمات را برای هر دسته متفاوت تعریف نماید. ایجاد گروه مشتریان خیلی مهم (VIP) می‌تواند پس از شکل‌گیری اولیه باشگاه مشتریان و بررسی رفتار مشتریان، انجام پذیرد. این نوع باشگاه که به باشگاه مشتریان افراد خیلی مهم(VIP CLUB)  معروف است، برخی اوقات از ابتدا مورد نظر ایجاد کنندگان باشگاه‌است.

در خیلی از باشگاهها هم از همان ابتدا، می‌توان بیماران را به دسته‌های مختلفی تفکیک کرد و برنامه و خدمات خاصی برای هر گروه از آن‌ها داشت. این تفکیک معمولاً به میزان مراجعه و جایگاه او بر می‌گردد. ایجاد اشتراک و دسته‌های: اولیه، نقره‌ای، طلائی و پلاتینیوم بر اساس همین نگاه شکل می‌گیرد. تفکیک بیماران می‌تواند با نگاه‌های متفاوتی بسته به هر تخصص پایه‌گذاری شود. در اجرای چنین عملکردی مسلماً مشاور خوب و با تجربه تضمین‌کننده موفقیت پروژه‌است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه باشگاه مشتریان و استفاده از خدمات دکتر لینک با مشاوران ما در تماس باشید.

مقالات مرتبط:

تاکتیک‌ های تشویقی در جذب بیمار / چگونه در ارائه تخفیف نوآوری به خرج دهیم؟

تاثیر شبکه های اجتماعی در جذب بیمار

فرصت های جدید برای جذب بیماران

وفادار سازی بیماران با 8 روش اجرایی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

چگونه پزشک بهتری باشیم؟

دغدغه بسیاری از بیماران پیدا کردن یک پزشک خوب و قابل اعتماد است. حتی اگر از پس هزینه‌های پزشکی بربیایید و جنبهٔ مالی دغدغهٔ آنها نباشد، پیدا کردن پزشکی که بتوانید چشم بسته به کار او اعتماد داشته باشند، در میان این همه تبلیغ‌ها و ادعاهای رنگ و وارنگ کار ساده‌ای نیست؛ اما مشخصات و ویژگی‌هایی وجود دارد که بر اساس آن‌ها می‌توانند یک پزشک خوب را شناسایی کنند و به این ترتیب به کار او اعتماد داشته باشند. در طبابت اعتماد لازمهٔ رابطهٔ بین پزشک و مراجعه کننده است و درصورتی که این لزوم وجود نداشته باشد، تشخیص و درمان نمی‌تواند روند مطلوبی داشته باشد.

یک پزشک خوب به بیمار گوش فرامی‌دهد. قبل از اینکه تشخیص خود را بگوید یا اینکه به درمان مبادرت کند به علت مراجعه، دغدغه‌ها و مشکلات بیمار گوش فرا می‌دهد. حقیقت این است که وقت پزشکان محدود است ولی یک پزشک خوب هرگز کمبود وقت را بهانه‌ای برای گوش ندادن به حرف‌های بیمار قرار نمی‌دهد. پزشک محق است که برای وقتی که برای معاینه و تشخیص قرار می‌دهد هزینهٔ ویزیت دریافت کند. گوش دادن فعال جز این روند تشخیص است.

پزشک خوب در درجه اول برای علت مراجعه ارزش قائل است و درصدد حل مشکل اصلی بیمار است. پیشنهاد انجام درمان های زیبایی برای زیباتر شدن یا مانند هنرپیشه‌های سینما شدن به شما نمی‌دهد. به بیمار احساس زشت یا بدفرم بودن نمیدهد. مگر اینکه خودش در این موارد از پزشک سؤال کند. او یک طبیب و درمانگر است نه تاجر و فروشندهٔ خدمات گران‌قیمت.

پزشک خوب در مورد پیشگیری بیمار را راهنمایی می‌کند. در برابر بهداشت شما احساس مسئولیت دارد و مایل است بیمار روش‌های پیشگیری را یاد بگیرد. در وعده‌های مراجعه وضعیت کامل سلامتی بیمار را معاینه می‌کند و در مورد تغییرات بیمار را راهنمایی می‌کند.

یک پزشک کار بلد زمانی که ببینید کاری را همکار متخصص برای بیمار به عنوان مراجعه‌کننده بهتر انجام می‌دهد، بیمار را به همکار متخصص ارجاع می‌دهد. حتی اگر بیمار اصرار کند که درمان را خودش انجام دهد، برای بیمار توضیح می‌دهد که هدف از ارجاع انجام عالی درمان است. پزشکان وارد و باتجربه بیشتر از ‌پزشکان بی‌تجربه بیمار به همکاران متخصص ارجاع می‌دهند. پزشک خوب با بیمار صادق و روراست است.

یک پزشک عالی، برای هزینهٔ بیمار ارزش قائل است.‌ یک نوع درمان را به او دیکته نمی‌کند. حتی اگر درمان جایگزینی هست که خودش انجام نمی‌دهد، آن را به او پیشنهاد می‌دهد. همهٔ گزینه‌های درمانی را فارغ از هزینهٔ آن‌ها برای بیمار توضیح می‌دهد و بیش از آنکه بیمار را به چشم پول ببیند، در صدد ارائه راه حل برای مشکل است.

‌پزشکان خوب برای وقت بیمار ارزش قائل هستند. تلاش می‌کند کمترین زمان او در اتاق انتظار سپری شود و اگر با تأخیر درمان انجام شد (که به خاطر غیرقابل پیش‌بینی بودن برخی درمان ها طبیعی است) از شما عذرخواهی می‌کند. در عین حال کیفیت درمان را قربانی وقت نمی‌کند و برای درمان بیمار زمان کافی صرف می‌کند.

پزشک خوب ظاهر مرتب و آراسته دارد. در مطب تمیز و پاکیزه‌ای طبابت می‌کند و در صحبت با بیمار تلاش می‌کند که نه صرفاً از جایگاه پزشک – بیمار بلکه مثل دو انسان ارتباط اجتماعی برقرار کند.بیمار را در انتخاب درمان مشارکت می‌دهد و نظر او را اولویت قرار می‌دهد.

پزشک باید با احترام با مراجعین صحبت کند. هرقدر هم که در برخی موارد صحبت‌های بیماران غیرمنطقی یا غیرواقعی باشد، آن‌ها را بشود و سعی کند با منطق مخاطبینش را قانع کند. با کارکنان مطب با احترام صحبت می‌کند و در صورت بروز خطا یا اشتباه در مورد بیماران، از آن‌ها معذرت خواهی می‌کند.

بهترین پزشک، پزشکی است که از به روزترین تکنولوژی‌های دنیا استفاده می‌کند. تمامی توان و امکانات لازم را برای راحتی بیمار به کار می‌گیرد تا کمتر اذیت شوند و بیشتر احساس آرامش کنند. به آرامی با بیمار صحبت می‌کند و موقعیت پراسترس بیمار را درک می‌کند.

یک پزشک با ویژگی‌های برتر، درمان‌های بیمار را دنبال می‌کند. در مورد درمان‌های قبلی که برایش انجام داده است کنجکاوی به خرج می‌دهد و سؤال می‌پرسد. پیگیر درمان‌هاست و دید بلندمدت در مورد مراجعات دارد.

پیدا کردن یک پزشک خوب که بیشتر مشخصات فوق را داشته باشد گاهی بدون آزمون‌وخطا ممکن نیست. اگر شما حائز ویژگی‌های بالاهستید، قدر خود را بدانید!

جهت دریافت مشاوره در زمینه جذب بیمار و دیجیتال مارکتینگ پزشکی با مشاوران دکتر لینک در تماس باشید.

مقالات مرتبط:

پزشک و چالش های مدیریت مطب

تأثیر اولیه چگونه به یک پزشک در جذب بیمار کمک می‌کند

رابطه ایده آل بین پزشک و بیمار

طراحی یک شبکه حرفه‌ای برای جذب بیماران

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

هشدار های لازم در مورد تبلیغات اینترنتی

امروزه اینترنت بهترین محل برای قراردادن پیامهای تبلیغاتی و کسب بهترین نتیجه از فعالیتهای تبلیغات است به دلیل اینکه در دنیای امروز اینترنت رسانه ای جهانی است که در هر لحظه میلیونها نفر به آن مراجعه می کنند. بر این اساس با این وجود بسیاری از پزشکان در تبلیغات خود برای جذب بیمار اشتباهاتی مرتکب می شوند که اثر بخشی تبلیغات اینترنتی خود را تا حد زیادی کم می کنند.

1. تبلیغات Pop-Up :

پاپ آپ نوعی از تبلیغات ناخواسته است که در قالب یک صفحه جدید بر روی نمایشگر کاربران اینترنت نمایش داده می شود. این نوع از تبلیغات اینترنتی از اثر بخشی چندانی برخوردار نیست زیرا بصورت ناخواسته و در مواقعی در نقش مزاحم قرار می گیرد. از طرف دیگر به وجود آمدن تکنولوژی ها و نرم افزارهایی که به صورت خودکار از نمایش پاپ آپ ها جلوگیری می کنند در بسیاری از موارد موجب از دست رفتن فرصت و پول تبلیغ دهنده می شود. لذا در استفاده بدون برنامه از این نوع تبلیغات ناخواسته باید تجدید نظر کرد.

2. پرداخت مبالغ زیاد به تهیه کنندگان پیام تبلیغاتی :

چنانچه از کار تهیه کننده پیام تبلیغاتی خود راضی نیستید فرد دیگری را امتحان کنید . ضمن آنکه نرم افزارهایی وجود دارند که با استفاده از آنها می توان در زمانی کم و بدون صرف هزینه تبلیغ مورد نظر را طراحی و تولید نمود.

3. اتلاف پول :

هیچ پزشکی مایل نیست که پول خود را برای تبلیغاتی که فاقد اثربخشی لازم است صرف کند. بسیاری از پزشکان برای نمایش تبلیغات خود به دنبال سایتهایی می گردند که بازدید کنندگان بسیاری داشته باشد. ولی نکته همین جاست که آیا تمامی بازدیدکنندگان از یک وب سایت می توانند مشتری شما باشند؟ بر این اساس لازم است قبل از هرکاری مخاطبان هدف خود را به صورت دقیق تعریف کنید و اطلاع درست از تعداد مخاطبان هدف خود که جزء بازدیدکنندگان هستند بدست آورید تا از اتلاف بیشتر پول جلوگیری شود.

4. هرزنامه  : (Spam)

بازاریابی از طریق ایمیل یا پست الکترونیکی یکی از اثربخش ترین شیوه های بازاریابی در محیط وب است به شرط آنکه به درستی به کار گرفته شود. اگر شما به ایمیل بیماران خود نامه های بدون درخواست ارسال کنید، دچار مشکلات ناشی از ارسال هرزنامه خواهید شد. در این صورت احتمالاً ایمیل شما را به عنوان هرزنامه به سرویس دهندگان پست الکترونیک معرفی خواهند کرد و اینکار باعث می شود ایمیلهای ارسالی شما به جای پوشه Inbox به پوشه Spam منتقل شود. در نتیجه اعتبار و به دنبال آن احتمال دیده شدن ایمیل های تبلیغاتی شما به شدت کاهش خواهد یافت. لذا شما باید تنها برای کسانی که مایل به دریافت این نامه ها هستند مطالب خود را ارسال کنید همچنین بهتر است در پایان ایمیل خود ، از مخاطبان بخواهید درصورتیکه تمایلی به دریافت ایمیلهای شما ندارند به شما اطلاع دهند.

5. ترجیح شیوه و شکل تبلیغ به محتوای آن :

بسیاری از تبلیغ دهندگان شکل و نحوه اجرای تبلیغات ( استفاده از انیمیشن و... ) را به محتوای تبلیغ خود ترجیح می دهند. اما باید توجه داشته باشید که هیچ چیز نمی تواند جایگزین مطالبی مهم درخصوص خدمات شما شود. لذا در طراحی تبلیغاتی خود بسیار دقت نمائید. ساختار و محتوای پیام، کلمات مورد استفاده و چگونگی معرفی مزایا و قابلیتها از جمله مواردی است که باید به آن توجه کافی داشته باشید.

6. عدم وجود گزینه ای برای اقدام :

به منظور اثر بخشی تبلیغ به غیر از قراردادن نام خود در معرض دید مخاطبان در قدم بعدی شما باید به آنها بگوئید که انتظار دارید چه کاری انجام دهند. به عنوان مثال دعوت به کلیک روی تبلیغات برای دریافت اطلاعات بیشتر یا حتی فراتر از این برای کسانی که این واکنش مورد نظر شما را نشان می دهند پاداش درنظر بگیرید. مثلا امکان معاینه رایگان به عنوان پاداش برای کسانی که روی بنر شما کلیک می کنند درنظر بگیرید.

7. استفاده از تبلیغات قدیمی و تکراری :

تبلیغ قدیمی و تکراری نمی تواند موجبات ارتقای نام تجاری شما را فراهم سازد. حتی ممکن است به ارزش نام تجاری شما آسیب نیز برساند. هرچند نام تجاری ، شعار تبلیغاتی یا لوگوی شما می تواند برای سالها یکسان باشد ولی شما باید مرتباً تم های خلاقانه ای برای تبلیغات خود انتخاب کنید . تنوع و نوآوری در شکل و محتوای تبلیغ می تواند مانع کسالت و دل زدگی مخاطبان شما شود. لذا همواره تبلیغات خود را به روز کنید و رنگها و تم های متنوع را بکار بگیرید. و در صورتی که طراحی و ساخت تبلیغ را در شرکت خود انجام می دهید ، مجبور به پرداخت هزینه بیشتر نخواهید بود.

8. تمام تلاش خود را منحصراً معطوف به تبلیغات اینترنتی کردن :

از آنجائیکه تمام مخاطبان شما از تبلیغات اینترنتی استفاده نمی کنند توجه صرف به تبلیغات آنلاین موجب از دست دادن بخشی از بیماران خواهد شد. لذا بهتر است فعالیتهای خود را محدود به فضای اینترنت نکنید و رسانه های دیگر را هم در سبد رسانه ای خود قرار دهید . اینکار سطح پوشش تبلیغات شما را افزایش داده و افراد بیشتری را با شما آشنا خواهد ساخت .

9. طراحی نامناسب تبلیغ :

بهتر است از تصاویر و انیمیشنهای مختلف که موجبات حواس پرتی مخاطبان می شود استفاده نشود همچنین درصورتی که پیام خود را به زبان فارسی درج می کنید مطمئن شوید که تمامی کاربران به راحتی می توانند متن تبلیغات شما را مشاهده کنند. برای این منظور از فونتهایی استفاده کنید که برای تمامی کاربران قابل مشاهده است . روش دیگر این است که متن پیام را بصورت تصویر درآورید در این صورت باید کیفیت و حجم فایلهای مورد استفاده را درنظر داشته باشید. چنانچه حجم فایلها زیاد باشد ممکن است جهت دانلود مخاطبان حوصله خود را از دست بدهند.

10. مکان نامناسب :

برای اثربخشی بیشتر تبلیغات باید آنها را در مکان مناسبی قرارداد. قبل از نمایش تبلیغ خود از محل دقیق نمایش آن مطمئن شوید. نتایج تبلیغ خود را مورد بررسی قراردهید و بهترین زمان و مکان را برای نمایش تبلیغ خود انتخاب کنید . برای انتخاب مکان مناسب باید تصاویر، انیمیشنها و سایر بنرهای موجود در صفحه را هم درنظر داشته باشید. به طور کلی امکان مشاهده شدن قسمتهای بالای صفحه بسیار بیشتر از قسمتهای پائین صفحه است .

امید است شما نیز با توجه به موارد مذکور اثر بخشی بیشتری از تبلیغات اینترنتی خود حاصل نموده و بتوانید تعداد بیشتری از کاربران اینترنت را با برند خدمات خود آشنا سازید. جهت دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه با مشاوران ما در تماس باشید.

مقالات مرتبط:

اصول تبلیغات پزشکی برای میخکوب کردن بیماران

نقش شبکه های اجتماعی در جذب بیمار

تبلیغات آفلاین در مطب: طراحی کاتالوگ

راهکارهای تبلیغاتی برای پزشکان تازه کار

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

راز های موثر در بهبود عملکرد منشی مطب و کلینیک

بی تفاوتی منشی نسبت به مسائل و مشکلات مطب، مشکلی است که در گریبانگیر اکثر مراکز درمانی دولتی و غیر دولتی است. پزشکان در برخورد با این موضوع عکس العمل های متفاوت از خود نشان می دهند، بعضی فقط حرص می خورند، بعضی چون چاره ای نمی یابند بی تفاوت می گذرند، بعضی چاره کار را آموزش منشی ها می دانند، بعضی (پزشکان بی تجربه) اصلاً متوجه آن نمی شوند. در ادامه به بررسی 7 نکته مهم مدیریت عملکرد منشی ها می پردازیم.

1.قدرت دادن

یکی از مهم ترین نکاتی که باید بیاموزید، قدرت بخشیدن به دیگران است. با این کار، آن ها را با اعتمادبه نفس، پر انرژی و بانفوذتر خواهید کرد. علاوه بر آن، آزادی بیشتری در زندگی به دست می آورید و رشد و سلامتی مرکز درمانی خود را تضمین می کنید. در دنیای امروز، کارمندان مسئول تصمیم های مربوط به خودشان هستند و مدیران فقط آن ها را راهنمایی می کنند.

2. هرکس را متفاوت از دیگری رهبری کنید

یکی از اشتباهاتی که پزشکان تازه کار مرتکب می شوند این است که می خواهند همه را به یک شکل هدایت کنند. باید نسبت به همه مهربان باشید و با احترام رفتار کنید اما نمی توانید انتظار داشته باشید روش مدیریتی یکسان برای همه جواب دهد. مثلاً یکی می خواهد با چالش های جدید روبه رو شود؛ یکی می خواهد طبق دستورالعمل ها کار کند و بعضی ها هم می خواهند خودشان برنامه کاری را طرح کنند. برای اینکه رهبر مؤثری باشید، شیوه های مدیریتی خود را با منشی تطبیق دهید، نه اینکه از او انتظار داشته باشید خودش را با شما هماهنگ کند.

3. منشی باید بداند مفید و مؤثر است

منشی باید بداند وجودش مفید است. کارشناس رهبری، وارن بنیس، می گوید: «همه باید احساس کنند که در موفقیت سازمان نقش دارند؛ زیرا در این صورت می فهمند کارشان معنی دارد». والتر شیپلی می گوید: «ما ۶۸ هزار کارمند داریم. با این وسعت سازمان، کار من مدیریت کردن نیست بلکه محیطی را به وجود می آورم که همه به یکدیگر کمک کنند تا فراتر از توانایی های شان حرکت کنند. من به عنوان رهبر، مسئولیت دارم و به خاطر موفقیت ها تحسین می شوم اما در واقع این کارمندان هستند که ما را به جایی که هستیم رسانده اند».

4. الگوی فداکاری باشید

اگر تیمی را رهبری می کنید، هم تیمی های خود را قانع کنید به خاطر مصلحت تیم بعضی از منافع خود را قربانی کنند. هرچه اعضای تیم با استعدادتر باشند، ترغیب آن ها به فداکاری دشوارتر است. خودتان اول از همه شروع کنید و به آن ها نشان دهید که به خاطر تیم حاضرید فداکاری کنید، به رشد و توسعه ی دیگران کمک کرده و در تصمیم گیری ها خطر کنید.

وقتی تمایل خود را به اولویت دانستن منافع تیم نشان دادید، آن گاه می توانید از دیگران بخواهید همین کار را انجام دهند. راه و روش آن را توضیح دهید و از فداکاری های آن ها تشکر و قدردانی کنید.

5. اعتمادسازی

اعتماد، مهم ترین عامل در شکل گیری روابط فردی و تجاری است. وارن بنیس و برت نانوس اعتماد را مانند چسبی می دانند که رهبران و پیروانشان را به هم متصل می کنند. مردم بیش از هر چیز دیگر می خواهند به رهبران خود اعتماد کنند و آن ها را باور داشته باشند. آن ها باید بتوانند بگویند: روزی می خواهم مانند او شوم. اعتماد باید به تدریج به وجود آید و پایدار باشد. راه هایی که یک رهبر می تواند اعتماد را از بین ببرد عبارتند از: عمل نکردن به قول ها، شایعه پراکنی، نگه داشتن اطلاعات فقط برای خود و دورو بودن. هرگاه اعتمادی از بین برود، باید دو برابر دفعه ی قبل تلاش کنید تا آن را بازیابید. می توانید به روش های زیر اعتماد ایجاد کنید: برای گوش دادن به منشی و بازخورد دادن به او زمان کافی اختصاص دهید، به او احترام بگذارید و مطمئن باشید او هم با اعتماد جبران خواهد کرد. هر کس را همان طور که هست بپذیرید، احساسات و نیازهای آن ها را پیش بینی کرده و همیشه آن ها را تشویق کنید.

6. قدردانی

یکی از اشتباهات رایج میان پزشکان، به رسمیت نشناختن و قدردانی نکردن از منشی است. تحقیقات نشان می دهد علت اصلی نارضایتی کارمندان این است که مافوق شان از آن ها به خاطر کاری که انجام می دهند، قدردانی نمی کند. رابرت مک نامارا می گوید: «ذهن ها همانند قلب ها هستند؛ جایی می روند که به آن ها ارزش داده شود». در روابط روزانه با دیگران، نام اشخاص را به ذهن بسپارید و نشان دهید که به احساسات و روحیاتشان اهمیت می دهید. در برنامه ی کاری خود توجه به دیگران را اولویت اول قرار دهید. هر فرصتی که به دست می آورید از آن ها قدردانی کنید؛ زیرا با این کار به آن ها انگیزه می دهید و در زندگی شان به انسانی تأثیرگذار تبدیل می شوید.

7. ارزش منشی را حفظ کنید

اگر تیمی را مدیریت می کنید، باید مطمئن شوید کسانی که به تیم ملحق می شوند بهتر از آن هایی هستند که تیم را ترک می کنند. هر تیم سه دسته بازیکن دارد: اولین دسته آن هایی هستند که مستقیماً به شما فایده می رسانند و تأثیرگذارند. دسته ی دوم نیمکت نشین ها هستند که به طور غیرمستقیم برای شما کار می کنند و یا دسته ی اول را حمایت می کنند. دسته ی سوم هسته ی مرکزی تیم را تشکیل می دهند که معمولاً درون دسته اول جای می گیرند. بدون وجود آن ها تیم از هم می پاشد. وظیفه ی شما این است که هر دسته به طور پیوسته رشد کند و ارتقا یابد. برای اینکه تشخیص دهید وجود چه کسانی ضروری است ببینید اگر تیم را ترک کنند، چه آسیبی به آن وارد می شود. با این نوع افراد، مناسب با آن ها رفتار کرده و ارزش های آن ها را حفظ کنید.

جهت دریافت مقالات مرتبط دکتر لینک را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

مقالات مرتبط:

وظایف دستیار دندان‌پزشک

رازهای سنجش نیروی انسانی در کلینیک و مطب

شرح وظایف منشی پزشک

منشی ، رکن اساسی در تصمیم گیری های مطب !

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

نحوه اخذ تاریخچه پزشکی از بیمار

گرفتن تاریخچه پزشکی بیمار در درمان‌ اهمیت بالایی دارد. اما متاسفانه برخی از بیماران تاریخچه پزشکی صحیحی از خود ارائه نمی‌دهند که این مسئله می‌تواند دلایل گوناگونی داشته باشد. از نظر برخی بیماران این اطلاعات با درمان ارتباطی ندارد. بعضی نیز با توجه به تجربه‌های قبلی، از به تعویق افتادن درمان به علت لزوم اخذ مشاوره از پزشک معالج هراسان هستند. گاه برخورد غیر حرفه‌ای ‌پزشک با شرایط پزشکی خاص بیمار و عدم تمایل وی به درمان بیماران سیستمیک موجب می‌شود بیمار شرایط پزشکی خود را از پزشک مخفی کند. هم‌چنین در بعضی موارد سوالاتی که از بیمار جهت اخذ تاریخچه پرسیده می‌شود شفاف نیست؛ برای مثال در پاسخ به سوال «آیا بیماری خاصی دارید؟» برخی از بیماران مشکل خود را خاص نمی‌دانند و ممکن است ‌پزشک را از مصرف داروهایی از قبیل آسپرین یا داروی کاهنده فشار خون مطلع نسازند؛ زیرا از نظر بیمار، این یک داروی خاص یا یک بیماری خاص نیست.

برای حل این مشکلات چند نکته را باید مد نظر قرار داد:

۱- لازم است که در فرایند اخذ تاریخچه به شرایط کلینیکی و ظاهری بیمار توجه داشته باشیم. برای مثال در صورتی که بیماری هنگام نشستن نفس نفس می‌زند یا صورت رنگ پریده‌ای دارد و یا راحت راه نمی‌رود باید با کنجکاوی و دقت بیشتری از وی تاریخچه گرفت.

۲- وظیفه گرفتن تاریخچه را نباید به پرسنلی که اطلاعات کافی پزشکی ندارند محول کرد یا به تکمیل فرم پذیرش توسط بیمار بسنده کرد.

۳- برخی بیماران مبتلا به بیماری‌های واگیردار و یا کسانی که مواد مخدر مصرف می‌کنند از ارائه تاریخچه به‌صورت کتبی اجتناب می‌کنند. پرسش شفاهی از این بیماران، به‌علت حفظ اسرار بیمار، به وی حس اعتماد می‌بخشد. لذا ‌پزشک خود باید به‌صورت مستقیم در فرایند اخذ تاریخچه دخالت داشته باشد.

۴- پرسش در مورد داروهای مصرفی بیمار می‌تواند بسیار راهگشا باشد؛ زیرا با اطلاع یافتن از نام داروهای مصرفی می‌توان به وجود برخی بیماری‌ها که در تاریخچه ذکر نشده است پی برد. هم‌چنین می‌تواند در مواردی که تلفظ نام علمی بیماری برای بیمار دشوار است کمک کننده باشد.

امروزه گستره وسیعی از داروها توسط بیماران استفاده می‌شود و بسیاری از بیماران نیز نام‌های تجاری داروها را در هنگام گرفتن تاریخچه بیان می‌کنند. یک ‌پزشک با تجربه برای به روز رسانی اطلاعات علمی خود باید از نام ژنریک و تجاری داروهای موجود در بازار و فارماکولوژی آنها آگاهی داشته باشد تا در هنگام اخذ تاریخچه بتواند به نوع بیماری پی ببرد و عوارض دارویی و تداخلات نامطلوب با بی‌حسی موضعی و داروهایی که خود تجویز می‌کند، را پیش‌بینی کند.

۵- گاهی بیماران نمی‌توانند نام داروهای مصرفی خود را به درستی بیان کنند. در صورتی که بیمار داروهای خود را به همراه نداشته باشد، اطلاعات پزشک از اسامی داروهای رایج و نیز رجوع به دفترچه بیمه بیمار جهت بررسی داروهای تجویز شده می‌تواند مفید باشد.

۶- پرسش در رابطه با سابقه بستری در بیمارستان نیز می‌تواند به کشف بیماری‌های سیستمیک که بیمار سابقه آنها را ذکر ننموده کمک کند. اقدامات پاراکلینیکی که اخیرا انجام شده از جمله انجام سی‌تی اسکن، سونوگرافی و غیره نیز می‌تواند ما را به سابقه دقیق بیماری‌ها و یا تروما و تصادف هدایت کند.

۷- پرسش در مورد سابقه حساسیت و آلرژی دارویی و مشکلات ‌پزشکی در ملاقات‌های پیشین ‌پزشکی نیز بسیار ضروری است و سوابق آنها باید به دقت بررسی شود.

تکنولوژی دکتر لینک با فراهم نمودن امکانات پرونده الکترونیک برای بیماران و پزشکان، امکان پیشامد خطا در تجویز دارد و تشخیص بیماری را پایین آورده و سوابق پزشکی را به آسانی با رعایت اصول امنیتی در اختیار پزشک و خود بیمار قرار می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در تماس باشید.

مقالات مرتبط:

نقش پرونده الکترونیک بر نظام سلامت

پرونده الکترونیک سلامت بیمار دکتر لینک و کاربرد های آن

مزایای پرونده الکترونیک دکتر لینک

ضرورت ایجاد پرونده های پزشکی الکترونیکی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

مدیریت سنتی مطب در مقابل مدیریت مدرن

به نظر شما تفاوت بین مدیریت مطب سنتی و مدیریت مطب نوین چیست؟ یک پزشک مدرن چه مواردی را در مدیریت مطب رعایت می‌کند که در مدیریت سنتی دیده نمی‌شود؟

اغلب زمانی که صحبت از مطب سنتی و مدرن می‌شود مقایسه بین الگوهای رفتاری آن‌ها انجام می‌گیرد. حتما شما هم در ذهن خود یک مدیر مدرن را رهبر یک تیم و مدیر سنتی را فردی با تجربه با نظارت و کنترل بر همه چیز تصور می‌کنید. این تصور البته کاملا صحیح است اما تفاوت بین مدیریت سنتی و نوین تنها به الگوهای رفتاری محدود نمی‌شود؛ بلکه مواردی فراتر از آن را در بر می‌گیرد.

در اینکه مطب های سنتی و مدرن هر دو به دنبال افزایش بهره‌وری و بهبود اثربخشی خود هستند شکی نیست. هم‌چنین می‌توان گفت؛ هر دو بر اهمیت نیروی انسانی به عنوان مهم‌ترین منبع انسانی اتفاق نظر دارند. اما قطعا شیوه‌ای که برای رسیدن به این اهداف مشترک دارند متفاوت است.

 یک مطب سنتی ممکن است برای افزایش بهره وری و راندمان کاری پرسنل خود، کنترل و نظارت همه جانبه ای بر تمام بخش‌های مختلف داشته باشد؛ به جزئیات توجه کند و ریزترین موارد را دنبال کند. یک چنین مدیریتی باید توان و انرژی و وقت زیادی بگذارد. در صورتی که یک مدیر نوین در شیوه‌ی مدرن می‌داند که نظارت و کنترل همیشگی پرسنل نه تنها مفید نیست بلکه راندمان کاری را نیز کاهش می‌دهد.

یک مدیر سنتی ترجیح می‌دهد ابزارهای قدیمی که قبلا تجربه استفاده از آن‌ها را دارد به کار گیرد اما در مدیریت نوین همیشه شاهد به روز شدن و آپدیت شدن و استفاده از امکانات جدید هستیم.

او نیاز به کارمندی برای سرپرستی و نظارت پرسنل خود دارد. فردی که خیلی قابل اعتماد باشد و گزارش‌ها درستی را ارائه دهد. به علاوه این فرد معتمد انسان است و هر چقدر هم عالی باشد خطا می‌کند.

از این رو از ابزارها و تکنولوژی‌های روز نهایت استفاده را می‌برد تا حد امکان خطای انسانی را کم کند. بهره‌وری را افزایش دهد و نیاز به نیروی انسانی را به حداقل برساند. چنین مدیریتی وقت کافی برای مطالعه و افزایش دانش برای مدیران باقی می‌گذارد.

و اما اصل مطلب:

زمانی که مفهومی را زیاد بشنویم و زیاد تکرار شده باشد به کلیشه تبدیل می‌شود. مانند این جمله که “سعی کنیم امروزمان مانند فردایمان نباشد”.

این جمله را همیشه شنیده‌ایم و همه خوب این موضوع را درک می‌کنیم اما بر اثر تکرار زیاد کمتر به آن توجه نشان می‌دهیم و ممکن است حتی گاهی ابعاد آن را فراموش کنیم. هنر به‌روز شدن یک پزشک، بدین معنا است که باید همیشه خود را در معرض فناوری قرار دهیم و سعی کنیم خود را با تکنولوژی‌های روز تطبیق دهیم.

برای به روز شدن باید درک درستی از فناوری داشته باشیم. اگر اهدافمان را در راستای تکنولوژی جدید پیش نبریم؛ از رقبا جا می‌مانیم .

منظور از درک درست از فناوری، البته به معنای حرفه‌ای بودن در جزئی‌ترین موارد تکنولوژی نیست؛ بلکه به معنای درک فضا و چشم انداز فناوری است و اینکه یک پزشک باید بداند که فناوری و پیشرفت‌های جدید چه اثراتی می‌تواند در بهبود شرایط کاری مطب داشته باشد. اگر می‌خواهید از رقبا عقب نمانید این جمله را همیشه به یاد داشته باشید:

“هرگز نباید فراموش کنیم که نوآوری پیوسته در جریان است و اگر نوآور نباشیم در جریان نیستیم”

تکنولوژی دکتر لینک پزشکان عزیز را در زمینه مدیریت مدرن مطب و کلینیک  یاری می رساند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و آشنایی با توانمندی های دکتر لینک برای مدیریت مدرن با مشاوران ما در تماس باشید.

مقالات مرتبط:

افزایش بهره وری در مدیریت مراکز درمانی

مدیریت ارتباط با مشتریان ویژه پزشکان

پرسنل و سمت آنها را چگونه تعریف کنیم؟ (مدیریت افراد در دکتر لینک)

چگونه هزینه و درآمد مطب، کلینیک و یا بیمارستان را مدیریت کنیم؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

چالش های تاسیس مطب برای پزشکان جوان (قسمت دوم)

تجهیزات مطب را از کجا بخریم؟

امروزه خرید تجهیزات مطب معضل بسیار بزرگی شده است. در سال‌های قبل خرید تجهیزات مطب با اقساط بلندمدت امر معمولی بود. ولی امروزه شرایط اقتصادی به نحوی است که حتی مطب داری را در بعضی شرایط غیراقتصادی می‌کند!

تجهیزات مطب را حتی اگر بودجهٔ خیلی بالایی دارید از وسایل لاکچری و شیک شروع نکنید. شرکت‌های واردکننده یا تولیدکننده مادر همیشه بهترین گزینه‌های خرید هستند. حتی در خرید اقساطی هم منصفانه‌ترین قیمت‌ها را از خریدهای بی‌واسطه می‌توانید به دست آورید.

در فرم اجاره، مطب‌های تجهیز شده همیشه به‌صرفه هستند و بدون سرمایه اولیه برای کسانی که از صفر شروع می‌کنند گزینه‌های عالی هستند. اشکال کار فقط نگهداری و تعمیرات تجهیزات مستعمل و همچنین خطر همیشگی لغو قرارداد در سال‌های آتی است.

تبلیغات مطب را چه طور شروع کنیم؟

تصور اشتباه این است که برای شروع تبلیغات باید به سراغ بیلبورد یا تبلیغات میدانی بروید. بیلبوردها، تبلیغات رسانه‌های دیداری و مکتوب بیشتر برای افزایش چرخهٔ ورود مطب‌های فعال مؤثرند و نه شروع کار. برای شروع این نوع تبلیغ اگرچه می‌تواند مؤثر باشد ولی بهینه نیست!

برای شروع تبلیغات باید مشتریان خود را بشناسید. شما چه خدماتی انجام می‌دهید؟ نقاط قوت شما چیست؟ آیا به ارجاع همکاران نیاز دارید یا صرفاً عموم مردم باید شمارا بشناسند؟ وجه تمایز شما در رقابت چیست؟ رقبای شما چه کسانی هستند؟ برای مثال اگر شما اندودنتیست هستید و قرار است بیماران ارجاعی داشته باشید، داشتن بیلبورد در سر شلوغ‌ترین چهارراه شهر بیشتر هزینه‌های شمارا سوخت خواهد کرد درحالی‌که اگر یک تبلیغ کوچک در ورودی استخری که پاتوق دندان‌پزشکان با پتانسیل ارجاع به شما را دارند (دندان‌پزشکان با کمردرد و گردن درد کمتر اندو می‌کنند و زیاد به استخر می‌روند!) داشته باشید احتمالاً بهینه‌تر خواهد بود!

چه کسانی نباید مطب بزنند؟

مطب داشتن کار پرمسئولیت و تمام‌وقتی است. در حقیقت مطب یک کسب کار است و کسی که مطب می‌زند باید حوصله و توانایی به راه انداختن یک کسب‌وکار را داشته باشد.

اگر انگیزه کافی برای مطب داری ندارید، چون همه مطب می‌زنند و این راه را می‌روند، شما هم قرار نیست همین راه را بروید. معدودی از ما در طول عمر کاری خود ممکن است سواد و توانمندی را پیدا کنیم. پس وقتی پزشک بزرگی روزی به این نتیجه می‌رسد که انگیزه مطب داری در آن برهه زمانی را ندارد، پند و راه ایشان را وقتی ما هم در این شرایط هستیم اجرا کنیم و الکی دست‌وپا نزنیم و صرف اینکه همه همان مسیر را می‌روند ما هم همان مسیر را طی نکنیم!

مطب داری نیاز به‌صرف انرژی تمام‌وقت است و مسئولیت‌پذیری بالایی می‌خواهد. مطبداری صرفاً پزشکی و کلینیک پزشکی نیست. بلکه مجموعه‌ای مهارت‌های مدیریت منابع مالی، منابع انسانی، حسابداری، جامعه‌شناسی و … است.

کسی که مطب می‌زند باید در مهارت‌های هوش اجتماعی، حسابداری، قوانین وزارت کار، قوانین شهرداری‌ها، قوانین مالیاتی و …مسائل حقوقی، تبلیغات، مدیریت منابع مالی و انسانی و … توانمندی‌های خود را هرروز بالاتر ببرد و به‌روز باشد. درعین‌حال به‌روز نگه‌داشتن دانش پزشکی، تجهیزات و توانمندی‌های حرفه‌ای هم لازم و ضروری است.

اگر به هر دلیل وقت، حوصله، مسئولیت‌پذیری یا توانایی کسب مهارت در این زمینه‌ها را ندارید بدانید که فرد مناسبی برای داشتن مطب نیستید!

درعین‌حال در نظر داشته باشید که بیشتر این مهارت‌ها اکتسابی هستند و به‌مرورزمان می‌توانید آن‌ها را یاد بگیرید. اگرچه مهارت‌های مطبداری در دانشکده‌ها آن‌طور که بایدوشاید آموزش داده نمی‌شوند ولی روزگاری که در این راه سپری می‌کنید استاد و معلم ارزندهٔ شما خواهد بود. (هر که ناموخت از گذشت روزگار – نیز ناموزد به هیچ آموزگار!)

قرارداد با بیمه‌ها، آری را خیر؟

بیمه به مفهوم خرید یک ریسک است که احتمال ریسک مثبت آن همیشه بیشتر از ریسک منفی است (به همین دلیل است که شرکت‌های بیمه همیشه سود می‌کنند و ما هم از سود آن‌ها خوشحال می‌شویم!)

با این مفهوم بیمه، بیشتر بیمه‌های پزشکی در ایران مفهوم واقعی بیمه را ندارد. برخی از بیمه‌ها در شرایط فعلی درواقع دلال بیمار هستند و نه بیمه! چراکه ریسکی را از ابتدا پوشش نمی‌دهند.

بیشتر ‌پزشکان باسابقه معتقدند که بیمه‌ها برای شروع کار و شلوغ کردن مطب شما گزینه‌های خوبی هستند. ولی همیشه باید حساب‌وکتاب دستتان باشد و سرتان کلاه نرود. زمانی که هزینه‌های شما به پرداختی‌های بیمه نزدیک شد باید به همکاری خود پایان دهید چون شما ‌پزشک هستید نه کارمند بیمه‌ها!

درآمدهای بیمه‌ها را باید خالص در نظر گرفت؛ یعنی با در نظر گرفتن کسورات بیمه، تأخیرها، هزینه‌های دفترداری و اداری و … .

عزیزان تجربیات و اطلاعات خود را در شبکه های اجتماعی دکتر لینک به اشتراک بگذارید تا به مرور این مطلب را کاربردی تر و کامل تر کنیم. جهت دریافت مشاوره ی جذب بیمار و تبلیغات پزشکی با مشاوران ما در تماس باشید.

مقالات مرتبط:

چالش های تاسیس مطب برای پزشکان جوان (قیمت اول)

افزایش بهره وری در مدیریت مراکز درمانی

چگونه هزینه و درآمد مطب، کلینیک و یا بیمارستان را مدیریت کنیم؟ 

تبدیل اتاق انتظار به مکانی خوشایند (مدیریت مطب)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک