مجله روانشناسی

مدیریت مراکز روانشناسی

۸ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

چهار روش تعامل با بیماران در دوران کرونا

در شرایط ویژه‌ای به سر می‌بریم، شرایطی که قرار است از شنبه آینده، به مدت دو هفته اکثر کسب‌وکارها تعطیل شوند، عبور و مرور برای همه محدود شده است، مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل هستند. بسیاری از مردم در قرنطینه به‌سر می‌برند، میلیون‌ها انسان به کوید-19 مبتلا شده‌اند و متاسفانه بیش از یک میلیون نفر نیز جان خود را در اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند. همه امیدواریم که به زودی از این معضل جهانی عبور کنیم.

یک سال پیش در چنین روزی، رسانه‌ها شیوع ویروسی به نام کرونا را گزارش کردند. و از آن زمان تاکنون شاهد جانفشانی و مبارزه کادر درمان و سلامت برای نجات جان انسان‌ها هستیم. کادر درمان همواره در نجات جان انسان‌ها پیش قدم بودند و البته این روزها خیلی بیشتر از گذشته.

نقش پزشکان و کادر درمان در این برهه محدود به درمان بیماران مبتلا به کرونا نیست. پزشکان همچنین از طریق تعامل با بیماران در زمان کرونا، در پی کمک به بیماران برای کاهش اضطراب و نگرانی آن‌ها در طول این پاندمی هستند. و نقش حیاتی برای جامعه را ایفا می‌کنند.

به دلیل شرایط انتقال ویروس کرونا، اکثر افراد حاضر به حضور درمطب‌ها نیستند. و از طریق اینترنت و فضای مجازی نیازهای خود را مرتفع می‌سازند. بسیاری از افراد در این دوران مایل هستند که خدمات آنلاین از پزشک خود دریافت کنند.

البته هجوم اخبار و اطلاعات غلط در فضای مجازی، استرس و اضطراب ناشی از این پاندمی را بیش از پیش می‌کند و سبب بروز مشکلات روحی و روانی و حتی آسیب‌های جسمی به افراد می‌شود.

با این تفاسیر، باید بررسی کنیم ارائه دهندگان خدمات پزشکی و درمانی در این دوران چه کارها و اقداماتی را برای تعامل با بیماران باید به کار ببندند، تا وضعیت سلامت سایر بیماران بیش از گذشته وخیم نگردد و بتوانند آرامش را برقرار کنند.

چرا تعامل با بیمارانتان در این دوران مهم است!

بسیاری از افراد بواسطه استرس و نگرانی ناشی از شیوع کرونا خانه نشین شده‌اند. کسانی که قبل به طور مرتب به دندانپزشکی مراجعه می‌کردند، برای چکاپ‌های دوره‌ای به نزد پزشک خود می‌رفتند، یا برای دریافت خدمات زیبایی و پوست و مو اقدام می‌کردند، اکنون در قرنطینه هستند و اینگونه اقدامات را به دوران پسا کرونا موکول کرده‌اند. اما بیمارانی هم هستند که در این دوران به خدمات درمانی و مشاوره نیاز دارند که این مسئله تعامل میان پزشکان و بیماران را ضروری می‌سازد.

شما به عنوان یک پزشک می‌توانید لیسیتی از بیماران پر ریسک خود تهیه کنید، با آنها تماس بگیرید و شرایط آنها را جویا شوید. همین اقدام از جانب شما اعتماد و وفاداری بیمارانتان را به کلینیک یا مطب شما افزایش خواهد داد.

این امکان وجود دارد که بیماران به دلیل استرس و اضطراب ناشی از کرونا در این تماس تلفنی، سؤالات متعددی درباره ویروس کرونا، علائم آن و .. از شما داشته باشند.

 بیماران شما ممکن است در این تماس تلفنی سوالات متعددی در رابطه با ویروس کرونا، علائم مبتلایان، نحوه قرنطینه و… از شما سوالاتی بپرسند.

در این روزها که تمام توجه افراد به این بیماری جلب شده است و همه در پی آن هستند که تازه‌ترین اطلاعات را به دست‌آورند. شما سعی کنید تا تمام توجه خود را به تعامل با بیماران در این دوران معطوف کنید. برای برقراری ارتباط و تعامل با بیماران می‌توانید مستقیما با آنها تماس بگیرید، ایمیل یا پیام متنی ارسال کنید. محتوای سودمند در شبکه‌های اجتماعی یا وب‌سایت خود به اشتراک بگذارید.

چگونگی ارتباط و تعامل با بیماران در زمان کرونا!

در اینجا به چهار روش مهم برای تعامل با بیماران در دوران کرونا اشاره می‌کنیم:

1- برخورداری از یک وب‌سایت بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو

تمام افراد از موتورهای جستجو  برای یافتن جواب سؤالات خود در اینترنت استفاده می‌کنند. اگر شما یک وب‌سایت حرفه‌ای با برترین مقالات و اطلاعات روز داشته باشید که برای موتورهای جستجو بهینه سازی شده است، شما شانس این را خواهید داشت که در صفحه اول نتایج موتورهای حستجو قرار بگیرید. و افراد به مطالب شما دسترسی خواهند داشت.

بهترین محتوا برای وب‌سایت شما استفاده از مطالب حوزه تخصصتان است. برای مثال مطرح کردن سوالات متداول در وب‌سایت و ارائه اطلاعات دقیق درباره بیماری‌ها در قالب مقاله. پاسخ دادن به سوالات بیماران.

2- ایمیل، بهترین روش برای تعامل با بیماران در زمان کرونا!

ایمیل مارکتینگ همواره یکی از بهترین روش‌های بازاریابی در حوزه دیجیتال مارکتینگ سلامت بوده است، که در شرایط حساس کنونی نیز یکی از بهترین گزینه‌های ارتباطی پزشک و بیمار به شمار می‌رود. البته منظور ما ارسال یک ایمیل تبلیغاتی نیست!

بهتر است یک ایمیل ساده باشد که به موارد سلامت و مراقبتی مختص بیمار شما اشاره دارد. دستورات پزشکی و مراقبتی که بیمارتان باید برای حفظ سلامت خود رعایت کند. و از بیمار نیز بخواهید شرح حال خود را برای شما بازگو کنند.

  • کلمات خود را با دقت انتخاب کنید.
  • لطفا برای بازاریابی ایمیل ارسال نکنید و هدف شما ارتباط با بیماران، دریافت شرح حال آنها و ارسال دستورات مراقبتی باشد!
  • ایمیل‌هایی با محتوای ارزشمند ارسال کنید که نمایانگر تخصص شما بوده و مفید و آموزشی باشد.
  • دکمه CTA کال تو اکشن در ایمیل خود قرار دهید تا در صورت تمایل اطلاعات بیشتری دریافت کنند یا وارد وب سایت و شبکه‌های اجتماعی شما شوند.

بیماران شما حق دارند تا در دوران کرونا با شما در ارتباط باشند و از خدمات شما استفاده کنند، پس از هر روشی که می‌توانید تعامل برقرار کنید. اگر زمان کافی برای ساختن مسیرهای ارتباطی ندارید، پیشنهاد می‌کنم همین حالا با همکاران ما در دکتر لینک تماس بگیرید تا بهترین تعامل با بیماران در زمان کرونا را تجربه کنید.

3- استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای ارتباط با بیماران

در شرایط حال حاضر بازاریابی شبکه‌های اجتماعی می‌بایستی بیش از پیش با قدرت عمل کند چرا که اکثر افراد از طریق شبکه‌های اجتماعی به دنبال پاسخ سوالات و خدمات موردنیاز خود هستند. شما می‌توانید با محتوایی مفید و به روز افراد زیادی را جذب کرده و برای آن‌ها تولیدمحتوا کنید. افرادی که در آینده نزدیک ممکن است از مراجعین شما باشند! پس از تخصص و سطح بالای خدمات خود به آن‌ها اطمینان لازم را بدهید.

پس از همین حالا بیشتر از قبل به شبکه‌های اجتماعی حرفه‌ای خود بپردازید و با یک محتوای ارزشمند در ذهن مخاطب بمانید!

4-وبینار برگزار کنید.

برگزاری یک وبینار برای بیماران و دادن مشاوره رایگان درباره بیماری و درمان می‌تواند یک راه خلاقانه برای ارتباط و تعامل با بیماران در شرایط کنونی باشد. با ارسال یک پیام متنی بیماران خود را در جریان برگزاری این وبینار قرار دهید. و در این وبینار رایگان به بیماران خود مشاوره دهید. به این روش بیماران بیش از گذشته به شما اعتماد خواهند کرد. چه بسا که استفاده از چنین روشی، می‌تواند به شما در اهدافی مانند حفظ و وفادارسازی بیماران کمک بسیاری کند. زیرا بیماران متوجه خواهند شد که در شرایط کنونی شما آنها را فراموش نکرده‌اید.

اگر برای برقراری ارتباط و تعامل با بیماران خود نیاز به ساختن مسیرهای ارتباطی دارید، می‌توونید با مشاوران ما در مجموعه دکتر لینک تماس بگیرین، تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

امیدوارم از مقاله امروز لذت برده باشید و به شما در پیشبرد اهدافتان در جذب بیمار کمک کرده باشد. حتماً نظر خود را با ما درباره این مقاله در صفحه اینستاگرام برای ما به اشتراک بگذارید.

سیستم هوشمند جذب بیمار دکتر لینک، راهکاری برای افزایش بیمار در مطب ، کلینیک و بیمارستان.

مقالات مرتبط:

اهیمت سئو وب‌سایت پزشکی

کمپین ایمیل مارکتینگ برای پزشکان

معرفی بهترین شبکه‌های اجتماعی برای پزشکان

توصیه‌هایی برای مدیریت صفحه اینستاگرام برای پزشکان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

بهبود ارتباط با بیماران، کلید موفقیت کلینیک شما

مهم نیست خدمات درمانی شما چقدر خوب است و یا کارکنان شما چه استعدادها و مهارت‌هایی دارند. آن چیزی که بیماران و مراجعان شما بیش از هر چیزی به خاطر می‌آورند، تعامل مستقیم آن‌ها با کلینیک شما است. بنابراین توجه اساسی به بهبود خدمات درمانی به بیماران و مراجعین از مهم‌ترین وظایف مدیریت کلینیک به حساب می‌آید.

به عنوان مدیریت مطب یا کلینیک همواره باید از خود بپرسید که بهترین خدمات درمانی که به بیمار می‌توان ارائه داد چیست و چه راهکارهای جدیدی برای آن وجود دارد؟ اگر به دنبال فرصتی برای بهبود خدمات و ارتباط با بیماران خود هستید، در ادامه چند نکته‌ی بسیار مهم را به شما یادآوری می‌کنیم.

1. تقویت مهارت‌های پرسنل و کادر درمان

قبل از هر چیزی باید مطمئن شوید که تیم و پرسنل درمان شما دارای مهارت‌های مناسب برای مدیریت نیازهای و درمان بیمارتان هستند. هیچ نرم‌افزار و تکنولوژی جدیدی نمی‌تواند جایگزین اشتباهات و قصور کادر درمان شود. اما کادر درمان باید چه مهارت‌هایی داشته باشد.

همدلی، صبر و انسجام

  • برخی از بیماران همواره در آرامش هستند، برخی دیگر پر از سوال و مضطرب هستند.

  • برخی دیگر فقط می‌خواهند بیشتر درباره بیماری و پروسه درمان بدانند.

  • پرسنل درمان باید بدانند که با هر کدام از این بیماران چگونه رفتار کنند.

سازگاری

  • هر بیمار با بیمار دیگر متفاوت است و خلق‌وخوی خاصی دارد.

  • شما باید بتوانید در ابتدا بیمار را درک کنید، سپس دقیقا براساس شرایط او با او رفتار کنید.

  • اگر عصبانی است، کمی با او ملایم‌تر رفتار کنید.

  • اگر خوشحال است، کاری کنید خوشحال‌تر شود و … .

ارتباطات شفاف

دقیقا آن‌چه را که می‌خواهید بگویید به زبان آورید و بیمار را درگیر کلمات پیچیده نکنید. هم‌چنین به یاد داشته باشید که قبل از درمان کامل بیمار ارتباط با بیمار را قطع نکنید.

داشتن اخلاق کاری

بیمار از پزشک،کادر درمان و کلینیکی راضی خواهند بود که زمان کافی را برای وی اختصاص داده باشد و مشکل و بیماریش را به طور کامل حل کند. اما مدیریت مطب یا کلینیک و کادر درمان هم باید مدیریت زمان داشته باشند و زمان زیادی را به یک بیمار اختصاص ندهند، در حالی‌که بیماران دیگر در انتظار هستند.

برخورداری ازدانش لازم

پرسنلی مانند پرسنل پذیرش مطب یا کلینیک باید تا حدودی درباره بیماری‌ها و البته اطلاعات کافی درباره ارتباط با بیماران داشته باشد، حتی اگر خدمات درمانی کلینیک شما بسیار تخصصی باشد، باید افرادی با دانش تخصصی خوب و هم مهارت ارتباطی بالا استخدام کنید. زیرا هر اطلاعات کم یا اشتباهی با رفتار اشتباهی در ذهن بیمار تاثیر بدی می‌گذارد.

 قوی بودن

پرسنل کلینیک و درمان باید روحیه‌ی بسیار قوی داشته باشد و از هر بازخورد منفی به نفع خودش استفاده کند. آن‌ها باید بتوانند غرور خود را ببلعند و کمک به بیمار را اولویت کاری خود قرار دهند.


2. به همه‌ی ارتباطات با بیمار دقت کنید

  • تجربه‌ی بد بیمار می‌‌تواند در هر مرحله‌ از پروسه مراجعه و درمان رخ دهد.

  • علاوه بر این‌که سعی می‌کنید کادر درمان بهترین رابطه را با بیمار برقرار کنند، به بخش دیگری که با بیمار در ارتباط هستند نیز توجه کنید.

  • مدیریت کلینیک باید سعی کند تجربه‌ی کلی بیمار را خوب کنید، که بخشی از آن به تیم درمان وابسته است.

  • مردم دوست دارند، عضو گروه‌ها و جامعه‌ها شوند. برای همین، بسیار عالی خواهد بود اگر بتوانید حس گروه را به آن‌ها القا کنید.

3. تعامل و ارتباط با بیمار را تقویت کنید.

حتی اگر پرسنل درمان شما مهارت‌های کافی برای ارتباط با بیماران را داشته باشند، این موضوع تضمین نمی‌کند که بیماران بهترین تعاملات را با شما خواهند داشت. بنابراین موارد زیر را تمرین کنید

گوش کردن فعالانه

  • بسیاری از پرسنل کلینیک و درمان، حرف‌های آماده‌ای دارن و آن‌ها را برای هر کسی خرج می‌کنند.

  •  با این حال، گوش کردن به بیمار یک اصل اساسی است و پرسنل درمان باید به آن دقت کنند، چرا که خواسته‌های بیمار می‌تواند راهنمایی‌های بسیاری برای رشد آن‌ها فراهم کند.

اشتباهات خود را بپذیرید

  • اگر کادر درمان اشتباهی را انجام داده است، آن را بپذیرید.

  • حتی اگر بیمار متوجه اشتباه شما نشده است، به او اطلاع دهید و مسئولیت آن را بپذیرید.

  • این موضوع اعتماد ایجاد می‌کند و سبب رشد مطب یا کلینیک شما می‌شود.

بیماران را در حین درمان و پس از آن پیگیری کنید

همان‌طور که گفتیم نباید قبل از این‌که مطمئن شوید، بیمار کاملا درمان شده است، ارتباط با بیمار را قطع کنید. علاوه بر این کار، شما باید پیگیر بیمار در دوره درمان و پس از آن باشید، تا مشکلش بطور کامل رفع شود.


4. استراتژی خدمات به بیماران خود را توسعه دهید

  • استراتژی خدمات به بیمار متفاوت‌ از مهارت‌های برقراری ارتباط است.

  • شما در ابتدا باید بتوانید استراتژی صحیحی برای خدمات به بیماران خود تنظیم کنید.


شخصی‌سازی خدمات درمانی

  • شخصی‌سازی در دنیای کنونی یکی از اصول اساسی بازاریابی پزشکی است.

  • بیمار باید احساس کند که شما برای شخص او ارزش گذاشته و اهمیت می‌دهید.


در دسترس بیماران باشید

  • اگر بواسطه وب‌سایت یا شبکه‌های اجتماعی اطلاعات کافی از شما در اختیار بیمار قرار داشته باشد، بیشتر به شما اعتماد خواهند کرد.

  • بنابراین به بیمار این اطمینان را بدهید که به سادگی می‌تواند به شما دسترسی داشته باشد.


احترام به بیمار

 بیماران بزرگ‌ترین دارایی کلینیک یا مطب هستند، بنابراین مطمئن شوید که به اندازه‎‌ی کافی به آن‌ها اهمیت و احترام قائلید.


5. به بیماران خود راه‌هایی برای برقراری ارتباط بدهید

  • این که چقدر تیم خوب و حرفه‌ای دارید، باعث نمی‌شود که هیچ مشکلی پیش نیاید.

  • همواره مشکلاتی خواهند بود که می‌بایست آن‌ها را برطرف کنید.

  • اولین گام اینست که مشکلات را بیابید، بیماران تنها کسانی هستند که می‌توانند در این راه به شما کمک کنند.

  • با فرم‌های نظرسنجی‌، صفحه‌ی تماس با ما، ایمیل و … با بیمار در ارتباط باشید و به آن‌ها انگیزه بدهید تا مشکلات خود را با شما در میان بگذارند.

اگر برای مدیریت کلینیک خود نیاز به مشاوره و راهنمایی دارین، می‌توونید با همکاران و مشاوران ما تماس بگیرین، تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

امیدوارم از مقاله امروز لذت برده باشید و به شما در پیشبرد اهدافتان در مدیریت کلینیک کمک کرده باشد. حتماً نظر خود را با ما درباره این مقاله در صفحه اینستاگرام برای ما به اشتراک بگذارید.

مقالات مرتبط:

جذب بیمار جدید یا حفظ بیمار قبلی؛ مسئله این است

معرفی بهترین ارائه دهنده خدمات هاست پزشکی

نکاتی که در طراحی یک وب‌سایت پزشکی باید در نظر گرفت

شاخص‌های اندازه‌گیری رضایت بیماران

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

جذب بیمار جدید یا حفظ بیمار قبلی؛ مسئله این است

نگهداری و حفظ مشتری امروزه به یکی از دغدغه‌های مهم همه کسب‌وکارها تبدیل شده است. بر اساس مطالعات انجام شده، ۶۸ درصد خرید واقعی نه از جانب مشتریان جدید، بلکه از جانب مشتریان فعلی صورت می‌گیرد. و کسب‌ و کارهایی که تمام منابع و تمرکز خود را تنها روی جذب مشتری جدید قرار می‌دهند، از حفظ مشتریان فعلی خود غافل می‌شوند و به‌راحتی آن‌ها را از دست می‌دهند.

بنابراین برای موفقیت بیشتر در کسب‌ و کار علاوه بر جذب مشتری جدید باید روی مراقبت و حفظ مشتری فعلی نیز تمرکز کنید. اما چه راهکار و استراتژی باید پیش بگیریم که مشتری دوباره ما را انتخاب کند؟

معمولا مدیریت کلینیک‌ها آنقدر به دنبال جذب بیمار جدید هستند که بیماران فعلی خود را فراموش می‌کنند و این کار قطعا به ضرر آنها خواهد بود. البته درست است که جذب بیماران بیشتر و کسب سهم بیشتر از بیماران، هدف تمام فعالیت‌های بازاریابی است، اما همانطور که در حال انجام فعالیت برای جذب بیمار جدید هستند، باید به بیماران فعلی خود به اندازه کافی توجه کنند، زیرا این «بیماران فعلی هستند» که کسب‌وکار یک کلینیک را به پیش می‌برند و منبع درآمد آن هستند.

کوچکترین بی‌توجهی به بیمار فعلی سبب می‌شود که او برای دریافت خدمات درمانی بهتر به سراغ کلینیک یا مطب رقیب برود. پس باید شش دانگ حواس به بیماران فعلی باشد. زیرا آنها ممکن است هر لحظه کلینیک را ترک و کند و دقیقا به همین دلیل است که سرمایه گذاری در ارتباط میان پرسنل و مدیریت کلینیک با بیماران از اهمیت بالایی برخوردار است.

مهم‌تر از جذب بیمار، حفظ بیماری فعلی است.

مدیریت کلینیک باید همان مقدار که برای جذب بیمار جدید خود هزینه می کنید برای ارتباط و نگهداشت بیماران فعلی خود نیز هزینه کنید، چرا که در بلندمدت هزینه جذب بیمار جدید حدودا ۶ برابر هزینه نگهداشت بیماران فعلی است. در نگاهی دیگر اگر طوری فعالیت کنیم که بیماران فعلی حاضر باشند برای بار دیگر هم به ما مراجعه کنند در واقع توانسته‌ایم به نحوی آن‌ها را به طرفداران خود تبدیل کنیم. علاوه بر هزینه‌ی کمتر حفظ بیماران فعلی، قانع کردن و حفظ بیمارانی که به شما یک بار اعتماد کرده‌اند و خدمات درمانی خود را به شما سپرده‌اند به مراتب آسان‌تر خواهد بود.

برای اینکه بتوانید بیماران فعلی خود را حفظ کنید توصیه می‌کنیم پایان فرآیند درمان را شروع یک ارتباط ارزشمند با بیماران درنظر بگیرید. این لحظه کلیدی برای وفاداری بیماران است. تجربه بیماران پس از فرآیند درمان، گویای این است که آیا عملکرد کلینیک و پزشک با آنچه ادعا می‌کردند مطابقت دارد یا خیر. اگر تجربه بیماران با انتظارات آنها برابر یا فراتر از انتظارات آنها بود، احتمال بسیار زیادی وجود دارد که وی به یکی از وفاداران کلینیک تبدیل شود. در نتیجه مدیریت کلینیک از چرخه طولانی‌تر عمر مشتری(بیمار) ارزش بیشتری کسب خواهد کرد.

بطور کلی می توان چهار دلیل عمده برای اهمیت توجه به بیماران فعلی ذکر کرد:

۱- بیماران  فعلی پول به شما بیشتر اعتماد می‌کنند.

اعتماد یکی از مهمترین دلایل مراجعه بیماران به کلینیک است. بیماران تا زمانی که به پزشک یا کلینیک اعتماد نکنند، به شما مراجعه نمی‌کنند. مطمئنا بیماران فعلی شما که قبلا به شما مراجعه کرده‌اند نسبت به یک بیمار جدید که هیچ تجربه ای از مراجعه به شما ندارد، اعتماد بیشتری به شما دارند و در نتیجه احتمال اینکه به شما مراجعه کنند، بیشتر است. بنابراین سعی کنید ارتباطات خود با بیماران فعلیتان را افزایش دهید و سرمایه و زمان بیشتری به آنها اختصاص دهید.

۲- حفظ مشتریان فعلی ارزانتر و آسانتر است.

سرمایه گذاری در وقت و پول برای جذب بیمار جدید ریسک بالایی دارد. در برخی کلینیک‌ها، مدیریت کلینیک هزینهی کمی برای تعامل بیشتر با بیماران فعلی صرف می‌کند و در برخی موارد تقریبا هیچ پولی برای این کار خرج نمی شود و در نتیجه نرخ ریزش بیماران افزایش می یابد. زمانی که نرخ ریزش بیمار بالا است، هزینه کردن برای جذب بیمار جدید بی معنا است. در هزینه های خود صرفه جویی کرده و روی بیماران فعلیتان تمرکز کنید.

اگر توجه کافی به بیماران فعلی خود داشته باشید و آنها از خدمات درمانی شما راضی باشند مطمئنا تمایل آنها برای دریافت خدمات درمانی از شمابالا خواهد رفت

۳- مشتریان فعلی ابزاری برای جذب بیماران جدید هستند

شما می توانید هر چقدر که می خواهید برای تبلیغات پول خرج کنید، اما حرفهایی که درباره‌ی خدمات شما میان بیماران  رد و بدل می شود، بهترین روش رسیدن به بیماران جدید است.

خیلی از پزشکان حرفه‌ای در دنیا روی به استفاده از رسانه های اجتماعی آورده اند. فکر می کنید علت چیست؟ دلیل گسترش استفاده از رسانه های اجتماعی این است که این رسانه ها فرصتی را برای صحبت کردن در مورد خدمات پزشکی به بیماران می دهند. افراد به آنچه از یکدیگر می شنوند بسیار بیشتر از آنچه که شما به آنها می گویید، اهمیت می دهند. بیمار فعلی شما که از خدماتی که به او ارائه داده‌اید، راضی است، می تواند خیلی بهتر از تبلیغات چند میلیون تومانی برای شما بیمار جدید جذب کند.

۴- مشتریان فعلی می توانند سهم بازار شما را افزایش دهند

زمانی که مطمئن بودید بیماران فعلی خود را از دست نمی دهد و اینکه بیماران فعلی، شما را اولین انتخاب برای دریافت خدمات درمانی بدانند. هنگامی که تمام تلاش خود را در رابطه با بیماران فعلی انجام دادید، آنگاه می توانید به فکر رفتن به سراغ بیماران جدید باشید.

پس از فرآیند درمان، چگونه یک ارتباط مناسب با بیماران خود داشته باشیم؟

قبل از شروع درمان به یاد داشته باشید به بیماران وعده‌های دروغین ندهید. برای مثال پزشک یا مدیریت کلینیک زیبایی اگر به بیمار وعده خاصی درباره ترمیم مشکلات ظاهری می‌دهد، احتمالات یا عوارض را نیز برای او شرح دهد، و به بیمار امید صددرصد ندهد.

بعد از درمان پس از مدتی از طرف مرکز درمانی مطبوع‌تان با بیماران تماس بگیرید. و جویای احوال بیماران شوید. شرح حال آنها را بگیرید. این موضوع به بیماران یادآوری می‌کند، سلامت آنها حتی زمانی که به شما مراجعه نمی‌کنند برای شما بسیار مهم است.

اگر بیماران به شما مراجعه نکردند، می‌توانید با آنها تماس بگیرید و علت عدم مراجعه مجدد آنها را بپرسید. در صورتی که هنوز نیازها و مشکلات آنها برطرف نشده است، با این شیوه می‌توانید به بهبود و مرتفع نمودن مشکلات بپردازید.

با دادن پیشنهادها یا تخفیف‌ها آنها را ترغیب کنید، مجدد به شما مراجعه کنند. برای مثال اگر می‌توانید بیمارتان را به یک چکاپ رایگان دعوت کنید. البته این غافلگیری می‌تواند هزینه‌ی زیادی نداشته باشد و میتواند یک شاخه گل یا پیام تبریک در روزهای خاصی مثل روز تولدشان باشد.

اگر به این شیوه‌ها تجربه‌های خوبی برای بیمارانتان رقم بزنید، مطمئن باشید که آنها نیز این تجربه‌ها را با دوستان و اطرافیانشان به اشتراک می‌گذارند و آنها را تشویق می‌کنند از خدمات شما استفاده کنند. پس استراتژی حفظ بیمار فعلی منجر به جذب بیمار جدید می‌شود. پس برای بیماران تجربه خوشایند بسازید تا این تجربه به جذب بیمار جدید بیانجامد.

تکنیک‌های موثر برای حفظ بیماران 

  • نوبت‌دهی مناسب: برای وقت بیماران احترام قائل باشید. احترام به وقت بیماران کمک بسیار زیادی در حفظ و ماندگاری بیماران مطب شما خواهد کرد.

  • پرسنل کلینیک را با دقت انتخاب کنید: یکی از دلایل نارضایتی بیماران، برخورد نا‌مناسب و غیر‌ حرفه‌ای پرسنل با آنها است. در انتخاب آنها حتما به، اخلاق و رفتار مناسب نیز توجه کنید.
  •  دلسوز بیماران باشید: یکی از عواملی که موجب تبلیغات دهان به دهان می‌شود همین ارائه خدمات، در شان بیمار است. که اگر رعایت نشود این تبلیغات (دهان به دهان) بر علیه شما اتفاق خواهد افتاد.
  • برای بیمارن سالمند، و ناتوان امکانات مناسب آنها را ارائه دهید: یکی از معضلاتی که افراد سالمند در مراجعه به مطب‌ها و کلینیک‌ها دارند، نبود شرایط مساعد مطب‌ها برای مراجعه حضوری است. اگر شرایطی را برای آنها فراهم کنید که با آسودگی به مطب یا کلینیک مراجعه کنند، حتما به شما وفادار خواهند بود.
  • برخورد مناسب پزشک با بیمار: پزشک با خوشرویی و از سر دلسوزی باید با بیماران خود برخورد کند. اخلاق مناسب احساس خوشایندی به بیمار منتقل می‌کند که این احساس موجب مراجعه بعدی بیمار به پزشک خواهد شد.
  • رعایت بهداشت و ظاهر مناسب مطب و کلینیک: اولین چیزی که یک بیمار را جذب می‌کند محیط مطب است. هرچه محیط تمیز‌تر و شیک‌تر باشد حس بهتری به بیمار شما القا می‌کند.
  • از بیماران نظر سنجی کنید: نسبت به روند درمان، برخورد پرسنل، برخورد پزشک، رعایت بهداشت و اصول اولیه و غیره… برای جلب رضایت و حفظ بیماران خود از آنها نظر سنجی کنید.
  • قرار ملاقات را به بیماران یادآوری کنید: حتی در صورت رضایت فراوان بیمار ممکن است، زمان مراجعه به مطب را فراموش کند. این یادآوری نشان می‌دهد شما برای بیماران خود ارزش قائلید و همین موضوع موجب جلب رضایت آنها می‌شود.
  • هزینه خدمات خود را مناسب انتخاب کنید: سعی نکنید گران‌ترین کلینیک در تخصص خود باشید، سعی کنید بهترین در ارائه خدمات و جذب بیمار باشید.
  • از تکنولوژی‌های روز در درمان بیماران استفاده کنید: همیشه با تکنولوژی روز دنیا به درمان بیماران خود بپردازید. استفاده از ابزار‌های به روز، مرغوب و نام آشنا بیماران را به مراجعه به کلینیک شما جذب می‌کند. این برای عملکرد سیستم پزشکی کلینیک شما حیاتی است و به طور چشمگیری در روند بهبودی نتایج تاثیر گذار خواهد بود.
  • در شبکه‌های اجتماعی فعال باشید: همواره خدمات در دسترس و آنلاین ارائه دهید. اجازه دهید بیماران فعلی شما پس از مراجعه به مطب با شما در ارتباط باشند. این موضوع در جلب رضایت و احساس آرامش بیمار و در نتیجه حفظ بیماران کلینیک شما تاثیر زیادی می‌گذارد.

اگر برای مدیریت کلینیک خود نیاز به مشاوره و راهنمایی دارین، می‌توونید با همکاران و مشاوران ما تماس بگیرین، تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

امیدوارم از مقاله امروز لذت برده باشید و به شما در پیشبرد اهدافتان در مدیریت کلینیک کمک کرده باشد. حتماً نظر خود را با ما درباره این مقاله در صفحه اینستاگرام برای ما به اشتراک بگذارید.

مقالات مرتبط:

معرفی بهترین ارائه دهنده خدمات هاست پزشکی

نکاتی که در طراحی یک وب‌سایت پزشکی باید در نظر گرفت

شاخص‌های اندازه‌گیری رضایت بیماران

ویژگی‌های سیستم‌های نوبت‌دهی آنلاین

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

اهیمت سئو وب‌سایت پزشکی

سئو وب‌سایت پزشکی چیست؟

سئو مخفف سه کلمۀ Search Engine Optimization است که به صورت خلاصه به شکل SEO نوشته می‌شود. اگر بخواهیم این سه کلمه را به صورت دقیق ترجمه کنیم باید بگوییم «بهینه سازی موتور جستجو» اما ترجمۀ بهتر و رایج‌تر می‌تواند عبارت «بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو» باشد.

سئو و بهینه سازی سایت پزشکی این است که وب سایت شما در نتایج یک موتور جستجو امتیاز خوبی داشته باشد به عبارت دیگر به مجموعه اقداماتی که وب سایت شما را در نتایج حاصل از جستجوی یک کلمه یا عبارت در موتورهای جستجو در صفحه اول  نمایش داده شود SEO گفته می شود.

کمک به وب سایت ها برای بدست آوردن جایگاه مناسب و همچنین بهینه سازی وب سایت با کمک به روند دیده شدن، و افزایش سرعت بازاریابی آنلاین (دیجیتال مارکتینگ پزشکی)، یکی از مهم‌ترین کارائی‌های سئو می‌باشد.

کاربران زمانی که در اینترنت به دنبال موضوع خاصی می گردند، یا آدرس وب سایت مورد نظر خود را دارند و مستقیم به سراغ آن می روند و مطالب و خدمات مورد نظرشان را دریافت می کنند و یا اینکه با استفاده از موتورهای جستجوگر به دنبال موضوع مورد نظر خود برای دریافت اطلاعات در آن زمینه می گردند.

که برای حالت دوم است که اهمیت بهینه سازی سایت( SEO )خودش را نشان می دهد. موتورهای جستجو بیشترین سهم را در راهنمایی کاربران به وب سایت ها دارند و بیشترین ترافیک وب سایت ها از همین طریق تامین می شود.

اولین قدم در دیجیتال مارکتینگ پزشکی

 قدم اول در دیجیتال مارکتینگ حوزه پزشکی را می توان طراحی سایت دانست. اما طراحی سایت به تنهایی نمی تواند موجب جذب بیمار و به طبع آن افزایش درآمد شما شود. برای جذب بیماران بیشتر به مطب ، لازم است هویت شما و کسب و کارتان در فضای وب دیده شود و برای مخاطبان جذاب باشد. پس سئو سایت پزشکی را می توان اولین قدم در بازاریابی دیجیتال پزشکی دانست. پس به این دلیل که طراحی سایت پزشکی بدون سئو بی‌نتیجه است، سئو سایت پزشکی اولین قدم جهت جذب بیمار است.

با سئو سایت پزشکی و بهینه سازی سایت پزشکی ، شما می توانید خدمات پزشکی مطب خود را در معرض دید تعداد زیادی از مخاطبان قرار دهید.

سئو سایت پزشکی نتایجی از جمله افزایش ترافیک ورودی به وب‌سایت پزشکی، آشنایی با خدمات درمانی، جلب اعتماد بیماران، کسب شهرت، جذب بیمار و افزایش درآمد را بهمراه خواهد داشت.

اهداف سئو سایت پزشکی

1.برندسازی

2.بازدید بیشتر از وب سایت

3.افزایش ترافیک سایت

4.ایجاد رتبه مناسب در جستجوی موتورهای جستجوگر

5.کمک به دیجیتال مارکتینگ در حوزه پزشکی 

6.جذب بیماران

7. افزایش درآمد

چرا وب‌سایت پزشکی باید از سئو برخوردار باشد؟

تصور کنید در بهترین نقطه شهرتان دارای یک مطب پزشکی هستید. مزیت هایی که برای شما دارد چه چیزهایی می تواند باشد؟

ممکن است یکی از مزیت های داشتن مطب پزشکی در بهترین نقطه شهر جذب بیماران زیاد باشد. قطعا همین است. زمانی که مطب پزشکی شما در بهترین جای شهر باشد بیشترین بیماران متعلق به شما خواهند شد.

اگر وب‌سایت شما در صفحه اول گوگل و در رتبه‌های برتر گوگل باشد نیز مانند این است که مطب شما در بهترین نقطه شهر، و در بین رقبای خود اول هستید.

چرا وب‌سایت‌هایی که در صفحه اول و در رتبه‌های اول هستند، چنین ویژگی دارند؟

دلیلش واضح است، برای اینکه اکثر کاربران موتورهای جستجو، بر روی یکی از 5 پیشنهاد برتر در صفحه نتایج کلیک می کنند. کاربران به موتورهای جستجو اعتماد میکنند و حضور داشتن شما در موقعیت های بالا برای کلمات کلیدی که کاربر جستجو می کند، اعتماد به وب سایتتان را افزایش میدهد.

سئو سایت پزشکی می تواند شما را در صدر جستجوها قرار دهد، اگر دو وبسایت پزشکی یک خدمت مشترک را ارائه کنند، این بهینه سازی موتور جستجوی وبسایت برای شما، احتمال جذب بیمار بیشتر و درآمد بیشتر را رقم خواهد زد.

دلیل دیگری که باید وب‌سایت پزشکی از سئو برخوردار باشد، این است که با سئو می‌توانید برندسازی کنید. زمانی که وب‌سایتتان نسبت به سایر پزشکان در جایگاه بهتری در نتایج جستجوی گوگل باشد، افراد بیشتری به شما اعتماد کرده و از وب‌سایت شما دیدن می‌کنند و به مرور زمان که جایگاه وب‌سایت در صفحه اول گوگل ثابت شد، می‌توان اقدام به برندسازی کرد.

چند نکته مهم در هنگام بستن قرارداد با شرکت یا فرد مجری سئو

متأسفانه در بسیاری از موارد در حوزه سئو وب‌سایت پزشکی، پزشکان مال‌باخته می‌شوند و هیچ نتیجه‌ای نمی‌گیرند و سرمایه تبلیغاتی‌شان هدر می‌رود. در اینجا به چند مورد که در هنگام قرارداد سئو باید توجه شود را برای شما ذکر می‌کنیم:

1-حتما کلیدواژه‌های اصلی را مشخص کنید.

در قرارداد سئو حتماً باشد قید شود که مجری قرارداد تعهد می‌دهد که به ازای کدام کلیدواژه‌ها، وب‌سایت شما را به صفحه اول پیشنهادی گوگل می‌آورد.

2-حتما مدت زمان اجرای قرارداد ذکر شود.

حتماً باید ذکر کند که در چه بازه زمانی وب‌سایت شما را به ازای کلیدواژه‌های مدنظرتان به صفحه اول گوگل می‌آورد.

3- در قرارداد سئو حتماً باید جریمه عدم موفقیت ذکر شود.

باید مشخص شود که اگر در زمان تعیین‌شده موفق نشد وب‌سایت شما را به دلیل انجام ندادن کار یا نداشتن مهارت نتوانست به صفحه اول گوگل بیاورد چه مبلغی از قرارداد کسر می‌شود.

4- در قرارداد سئو باید مشخص شود به ازای پولی که می‌پردازید چند ماه در صفحه اول گوگل خواهید ماند.

ممکن است مجری قرارداد به شما بگوید هزینه سئو به ازای 5 کلمه ۲۰ میلیون تومان است و تعهد دهد طی ۶ ماه وب‌سایت شما را به ازای این کلمات به صفحه اول گوگل می‌آورد.

در قرارداد باید حتما قید شود بعد از ۶ ماه به چه مدت در صفحه اول خواهید ماند.

اگر برای سئو سایت پزشکی خود نیاز به راهنمایی دارید، می‌توونید با مشاوران ما در مجموعه دکترلینک تماس بگیرین، تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

امیدوارم از مقاله امروز لذت برده باشید و به شما در پیشبرد اهدافتان در جذب بیمار کمک کرده باشد. حتماً نظر خود را با ما درباره این مقاله در صفحه اینستاگرام برای ما به اشتراک بگذارید.

سیستم هوشمند جذب بیمار دکتر لینک، راهکاری برای افزایش بیمار در مطب ، کلینیک و بیمارستان.

مقالات مرتبط:

کمپین ایمیل مارکتینگ برای پزشکان

معرفی بهترین شبکه‌های اجتماعی برای پزشکان

توصیه‌هایی برای مدیریت صفحه اینستاگرام برای پزشکان

چطور پزشکان تازه کار، اولین بیماران مطب خود را پیدا کنند؟

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

کمپین ایمیل مارکتینگ برای پزشکان

ایمیل مارکتینگ، یکی از تاکتیک‌های بسیار مهم در دیجیتال مارکتینگ است.  ایمیل مارکتینگ یعنی استفاده از ابزار ایمیل و ارسال پیام به مخاطبان هدف در راستای جذب بیماران جدید و حفظ رابطه با بیماران قدیمی. محتوای پیام شما می‌تواند شامل تبلیغات، محتوای کاربردی، تخفیف‌ها و پیشنهادات جذاب و متفاوت و… باشد.
شما در هر مرحله از استراتژی خود می‌توانید سراغ ایمیل مارکتینگ بروید. در واقع می‌توانید برای برندسازی و آگاهی از برند، ترغیب به مراجعه به شما، وفادارسازی، حفظ بیماران و… سراغ بازاریابی ایمیلی بروید. استفاده از ایمیل ظرفیت‌های بسیار بالایی دارد در بسیاری از موارد از آنها بی‌خبر هستیم و نمی‌توانیم به درستی از ایمیل مارکتینگ سود ببریم.

برای اجرای ایمیل مارکتینگ در کمپین خود  مستلزم به جمع آوری آدرس ایمیل بیماران و مخاطبان خود هستید. شاید کمی عجیب بنظر برسد که بخواهید ایمیل بیمارانتان را داشته باشید یا حتی به این موضوع فکر کنید که اصلا چند درصد از بیماران و مراجعین شما ایمیل دارند! و با این افکار از راه اندازی یک کمپین ایمیل مارکتینگ دلسرد شوید.

در این مقاله قصد داریم تا اهمیت کمپین ایمیل مارکتینگ را برای شما شرح دهیم تا هم اهمیت موضوع برای شما مشخص گردد و هم به تمام شبهاتی که در این زمینه دارید، پاسخ داده شود. علاوه بر این به بررسی چند دلیل اصلی که باید ایمیل مارکتینگ کلینیک خود را از همین امروز شروع کنید خواهیم پرداخت. 

1- ایمیل از اعتبار بسیار بالایی در میان افراد برخوردار است.

روشی که برندهای بزرگ برای ارتباط با مخاطبانشان انتخاب می‌کنند، ارسال ایمیل است. بنابراین شما نیز به عنوان یک پزشک حرفه‌ای بهتر است توصیه‌ها، پیام‌ها و یادآوری‌ها را از طریق ایمیل برای بیمارتان ارسال کنید و این اطمینان را به شما می‌دهیم که بیماران از این کار شما استقبال خواهند کرد. بخصوص اینکه شما از معدود پزشکانی خواهید بود که اقدام به ارسال ایمیل برای بیماران خود کرده است.

پس یک ایمیل ارسال کنید و هم پیام خود را به دست جامعه هدف برسانید و هم اعتبار حرفه‌ای خود را بالا ببرید. بخاطر داشته باشید که هرچه اعتبار بیشتری بدست آورید و بتوانید اعتماد افراد را جلب کنید مطمئن باشید که رشد چشمگیری خواهید داشت.

2-نرخ بازگشت سرمایه (ROI) خوب

در دنیای امروز که کسب و کارهای مختلف به سختی حاضر به هزینه‌کردن هستند و از سوی دیگر دست‌شان برای خرج کردن زیادی در حوزه تبلیغات بسته است، موضوع بازگشت سرمایه اهمیت زیادی دارد. مدیران بی‌صبرانه می‌خواهند ببینند در ازای هزینه‌ای که می‌پردازند چقدر به دست می‌آورند. یکی از مزایای مهم و خوب بازاریابی ایمیلی این است که اگر حرفه‌ای و درست انجام شود می‌تواند روشی بسیار برای جذب بیمار موثر و کارآمد باشد. ایمیل مارکتینگ نرخ تبدیل بسیار خوبی دارد و روشی کاملاً مقرون‌به‌صرفه است.

نرخ بازگشت سرمایه جهانی مناسب در ایمیل مارکتینگ، حدود 4400 درصد است! یعنی اگر 1 میلیون تومان برای اجرای کمپین ایمیلی خود هزینه کرده باشید 44 میلیون تومان بازگشت سرمایه خواهید داشت. البته دستیابی به این درصد، در صورتی امکان‌پذیر خواهد بود که بصورت حرفه‌ای عمل کنید و حتما مخاطبان اختصاصی خود را داشته باشید.

3-قابلیت شخصی‌سازی ایمیل

بیماران و مخاطبان شما از لحاظ سن، جنس، علایق و طبقه اجتماعی با یکدیگر متفاوت هستند و ارسال ایمیل یکسان برای این همه افراد مناسب نیست. شما می‌توانید چند ایمیل با متن و تصاویر مختلف آماده کنید و برای سیستم خود تعریف کنید تا براساس پروفایل کاربری و علایق مخاطب ایمیل مناسب وی را برایش ارسال کند.

شخصی سازی ایمیل از جمله مهم‌ترین اقداماتی است که در وهله اول نرخ باز شدن را افزایش می‌دهد و سپس سبب افزایش کلیک می‌شود بنابراین همین یک کار ساده شما را به اهداف بازاریابی مطبتان در جذب بیمار نزدیکتر می‌کند.

4-هدفمند‌سازی، تجزیه و تحلیل

 با توجه به در دست داشتن داده‌های مشترکین که خود هنگام ثبت‌نام در لیست ایمیل در اختیار شما گذاشته‌اند، امکان ارسال هدفمند و تجزیه‌وتحلیل نتایج وجود دارد. از این طریق می‌توانید به‌صورت دقیق متوجه شوید چه کسی ایمیل را باز کرده و یا بر لینک آن کلیک کرده است. درصورتی‌که با مارکتینگ با روش‌های دیگر امکان دنبال کردن عملکرد مخاطبان وجود ندارد.

5-قابلیت پیگیری کردن دارد.

ابزارهای ایمیل مارکتینگ امکان دنبال کردن شاخص‌هایی مانند نرخ بازگشایی، نرخ کلیک و … را به مدیریت می‌دهد. با استفاده از تجزیه‌وتحلیل نتایج به‌دست‌آمده، می‌توان به‌راحتی متوجه مشکلات موجود در کمپین شد و در جهت رفع مشکلات و بهینه‌سازی کمپین تلاش کرد.

6- ایمیل مارکتینگ یک تاکتیک همه فن حریف است.

مدیریت کلینیک از ایمیل فقط برای تبلیغات استفاده نمی‌کند و مدام یک پیام تکراری و تبلیغی برای مخاطبانتان ارسال نمی‌کند! ایمیل یک کانال ارتباطی منسجم و منحصربفرد است که میتواند سبب تعامل طولانی مدت و مستمر مدیریت کلینیک با مراجعین و بیماران باشد.

همچنین علاوه بر برندسازی و برقراری ارتباط، ایمیل از جمله مهم‌ترین روش‌های افزایش ترافیک وبسایت شماست. در واقع در صورتی که میخواهید در نتایج گوگل حضور داشته باشید و از طریق وبسایت خود نیز جذب بیمار انجام دهید. باید به دنبال افزایش ترافیک برای سایت حرفه‌ای خود باشید که لینک دهی در ایمیل جز بهترین گزینه‌ها برای شماست.

دو نکته مهم در ایمیل مارکتینگ

نکته اول:

در ایمیل مارکتینگ، شما باید مخاطبان اختصاصی خود را داشته باشید. به این معنی که شما باید لیست ایمیل بیماران، مراجعان خود را تک‌تک جمع کنید و به هیچ وجه لیست ایمیل نخرید. برای مثال لیست ایمیل مربوط به یک فروشگاه اینترنتی برای بازاریابی ایمیلی کلینیک شما مفید نیست. بنابراین جامعه هدف خود را شناسایی کرده، برایشان محتوای ارزشمند تولید کنید و آن‌ها را با خود همراه سازید.

نکته دوم:

یک مرکز درمانی هر چقدر هم که در خدماتی که ارائه می‌دهد بلندآوازه باشد، بیشترین مراجعان آن افرادی هستند که در محدوده جغرافیایی آن مرکز درمانی می باشند. پس در هنگام تهیه لیست بیماران به این مطلب توجه کنید که لیست ایمیل بیماران، سایر همکاران برای شما مناسب نخواهد بود.

امیدوارم از مقاله امروز لذت برده باشید و به شما در پیشبرد اهدافتان در جذب بیمار کمک کرده باشد. حتماً نظر خود را با ما درباره این مقاله در صفحه اینستاگرام برای ما به اشتراک بگذارید.

سیستم هوشمند جذب بیمار دکتر لینک، راهکاری برای افزایش بیمار در مطب ، کلینیک و بیمارستان.

مقالات مرتبط:

معرفی بهترین شبکه‌های اجتماعی برای پزشکان

توصیه‌هایی برای مدیریت صفحه اینستاگرام برای پزشکان

چطور پزشکان تازه کار، اولین بیماران مطب خود را پیدا کنند؟

هزینه جذب بیمار چیست؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

معرفی بهترین شبکه‌های اجتماعی برای پزشکان

امروزه در این که داشتن شبکه‌های اجتماعی برای پزشکان مانند سایر کسب‌وکارها بسیار مهم و سودمند است، هیچ شکی نیست. ولی اینکه کدام شبکه اجتماعی برای بازاریابی و تبلیغات پزشکی کارآمدتر می‌باشد، بحثی است که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

اهمیت شبکه‌های اجتماعی برای پزشکان

شرایط حاکم در دنیای و پیشرفت تکنولوژی نیاز به بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی را برای تمام کسب‌وکارها از جمله پزشکان بیش از پیش محسوس کرده است. حضور پزشک در شبکه‌های اجتماعی کمک می‌کند پزشکان بتوانند سوالات پزشکی مخاطبان را پاسخ دهند و آنها را راهنمایی کنند.

از طرف دیگر همین تعامل پزشک با بیمار در فضای مجازی باعث می‌شود، پزشک ابتدا در فضای مجازی و نهایتا در دنیای واقعی به شهرت برسد. شبکه‌های احتماعی نظیر لینکدین، فیسبوک، اینستاگرام و... در واقع همان کار تبلیغات دهان به دهان را که مؤثرترین شکل تبلیغات است انجام می‌دهند.

مطالعه بیشتر: نقش شبکه‌های اجتماعی در تبلیغات و بازاریابی پزشکی

مدیریت شبکه‌های اجتماعی برای پزشکان

پیش از اینکه شبکه‌های اجتماعی مناسب برای پزشکان را معرفی کنیم باید این نکته را یادآور شویم که برندینگ و بازاریابی دیجیتال به همان راحتی که تصور می‌شود نیست. فعالیت پزشک در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی همانند فردی که مخصولی را درون این شبکه‌ها تبلیغ می‌کند نیست، قطعا روش‌های متفاوتی برای بازاریابی دیجیتال پزشکان وجود دارد.

بازاریابی پزشکی نیازمند فردی است که بتواند یک چارچوب اجرایی مناسب به شما ارائه دهد. او باید شناخت درستی از رفتار مخاطب داشته باشد، ابزارهای مناسب در اختیار داشته باشد و با در پیش گرفتن یک استراتژی درست به شما در جذب بیمار بالقوه کمک کند.

به علاوه به دلیل محدود بودن وقت پزشکان و نیاز به برخوردار بودن از تخصص مربوط به فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، بهتر است بازاریابی دیجیتال پزشکی برعهده متخصصین این امر گذاشته شود. آنها می‌توانند با بودجه مناسب و در بازه زمانی کوتاه مدت نتایج خوبی را برای پزشکان به ارمغان آورند و هنچنین جایگاه پزشک را نیز تقویت کنند.

معرفی انواع شبکه‌های اجتماعی برای پزشکان

امروزه بیماران قبل از مراجعه به پزشک یا یک کلینیک، در شبکه‌های اجتماعی و گوگل صفحات و وب‌سایت پزشکان و مراکز درمانی را جستجو می‌کنند تا با آگاهی بیشتری به آنها مراجعه کنند و با آنها بیشتر آشنا شوند.

شبکه‌های اجتماعی بسیاری وجود دارد که برخی از آنها برای مردم ایران شناخته‌ شده تر است و برخی از آنها برای جذب بیمار خارجی مناسب‌تر است. در هر کدام از این شبکه‌های اجتماعی هم به بخش محدودی از مخاطبا ن دسترسی وجود دارد که اگر استراتژی درستی برای آنها درنظر گرفته‌شود، این کار می‌تواند به جذب بیمار برای کلینیک یا مطب بیانجامد.

مهمترین رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی برای جذب بیمار:

  • فیسبوک (محبوب‌ترین شبکه اجتماعی در جهان)

  • اینستاگرام (زیر مجموعه کمپانی فیسبوک و محبوب‌ترین شبکه اجتماعی در ایران)

  • LinkedIn (یک محیط کاملا کاری و حرفه‌ای)

  • یوتیوب (محبوب‌ترین بستر انتشار محتوای ویدیویی در جهان)

  • توییتر (یک شبکه خبررسانی)

  • پینترست (بستر مناسب برای به اشتراک گذاشتن تصاویر و عکس‌ها)

  • تلگرام (یک ابزار پیام‌رسانی کارآمد و محبوب برای ایران و برخی کشورهای منطقه)

  • آپارات (بستر اشتراک گذاری ویدیو و جایگزین یوتیوب در ایران)

نکته مهم:

امروزه علاوه بر جوانان، افراد میانسال و سالمند نیز در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند. با اینکه هرکدام از این گروه‌ها علایق خاص خود را دارند .و شبکه‌های اجتماعی خاصی را دنبال می‌کنند، اما حتما یکی ازمواردی که دنبال می‌کنند، پزشکان و مراکز درمانی هستند.

1-تلگرام

تلگرام در ایران تقریبا اولین رسانه اجتماعی بود که همه اقشار جامعه را جذب خود کرد. و این یعنی تعداد بسیار بالایی از مخاطب.

با فیلتر تلگرام شدن بخشی زیادی از مخاطبان که عمده آن جوانان بودند به اینستاگرام روی آورند. اما هنوز تلگرام از محبوبیت زیادی بین افراد بویژه میانسال و سالمندبرخوردار است. پس می‌توانید با یک استراتژی مناسب و استفاده از ابزارهای کاربردی تلگرام مانند بات‌ها از میان کاربران آن به جذب بیمار بپردازید.

2-فیسبوک

اگر می‌خواهید با استفاده از شبکه‌های اجتماعی با بیماران خارج از کشور ارتباط برقرار کنید، فیسبوک گزینه بسیار مناسبی برای شما است. فیسبوک محبوب‌ترین رسانه اجتماعی است و بیش از یک و نیم میلیارد کاربر در سراسر جهان دارد.

این نکته مهم را به خاطر داشته باشید که فضای فیسبوک یک فضای صمیمی و دوستانه است و افراد برای گذران اوقات فراغت خود از آن استفاده می‌کنند، بنابراین لازم است شما برای بازاریابی پزشکی به این محافل دوستانه بپیوندد.

3- اینستاگرام

اینستاگرام در بین کاربران ایرانی بهترین و موفق‌ترین پلتفرم می‌باشد و تقریبا بسیاری از تعاملات شبکه‌های اجتماعی در ایران در فضای اینستاگرام است.

بنابراین اگر قصد بازاریابی خدمات درمانی و همچنین بازاریابی کلینیک زیبایی را دارید، اینستاگرام جزء بهترین شبکه‌های اجتماعی است. زیرا بیشترین مخاطبان این شبکه اجتماعی جوانان و نوجوانان هستند که به مسائلی از جمله زیبایی بسیار اهمیت می‌‌دهند.

مطالعه بیشتر: توصیه‌هایی برای مدیریت صفحه اینستاگرام برای پزشکان

4- لینکدین

لینکدین یک شبکه اجتماعی حرفه‌ای است که بیشتر افراد فعال در آن در یک حوزه به خصوص بصورت تخصصی فعالیت می‌کنند. افراد با هر تخصصی برای گسترش ارتباطات و بهبود عملکرد خود در این شبکه احتماعی بطور مداوم فعالیت می‌کنند.

پزشکان نیز لازم است در لینکدین حضور داشته باشند تا علاوه بر ارتباط با سایز متخصصین و پزشکان و تبادل تجربه با آنها بتوانند از میان کاربران این شبکه اجتماعی موفق به جذب بیمار گردند.

مطالعه بیشتر: چرا به عنوان یک پزشک حرفه‌ای حضورتان در لینکدین ضروری است؟

5-یوتیوب و آپارات

همان طور که می‌دانید اهمیت ویدیو و تبلیغات بصری بیش‌تر از سایر روش‌ها است. یوتیوب و آپارات دو بستر پرطرفدار و مهم برای بازاریابی دیجیتال پزشکی به شمار می‌رود. شما می‌توانید ویدیو‌های آموزشی، درمانی و تبلیغاتی خود را علاوه بر اینستاگرام در این دو بستر تبلیغاتی نیز قرار دهید.

میزان دیده شدن ویدیو‌های شما در آپارات و یوتیوب تضمین شده است. زیرا از پرمخاطب‌ترین بستر‌های پخش ویدیو در ایران و سراسر دنیا به شمار می‌روند.

مطالعه بیشتر: بازاریابی خدمات پزشکی با ویدئو مارکتینگ

مطالعه بیشتر: راهنمای ویدئو مارکتینگ برای پزشکان

اگر شما هم زمینه مدیریت شبکه‌های اجتماعی نیاز به مشاوره دارین، می‌توونید با همکاران و مشاوران ما تماس بگیرین، تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

امیدوارم از مقاله امروز لذت برده باشید و به شما در پیشبرد اهدافتان در جذب بیمار کمک کرده باشد. حتماً نظر خود را با ما درباره این مقاله در صفحه اینستاگرام برای ما به اشتراک بگذارید.

سیستم هوشمند جذب بیمار دکتر لینک، راهکاری برای افزایش بیمار در مطب ، کلینیک و بیمارستان.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

خدمات پیگیری درمان بیماران با تکنولوژی دکترلینک

بیمار بعد از مراجعه به پزشک و دریافت سایر خدمات درمانی از مرکز درمانی خارج می‌شود. از لحظه خروج بیمار به دلیل فاصله زیاد، امکان ارتباط مستقیم با پزشک یا تیم درمانی را ندارد و به همین دلیل تیم درمان هم از شرایط و روند درمانی بیمار بی‌اطلاع است. برای جبران این خلاء برخی از مراکز درمانی پس از ترخیص بیماران با بیمار تماس می‌گیرند تا ببینند که آیا بیمارطبق دستورات پزشک عمل می‌کند، آیا در وضعیت جسمانی او بهبودی حاصل شده است یا فرآیند درمان چطور پیش می‌رود!

اما این روش برای تعداد کمی از بیماران قابل اجراست و با زیاد شدن بیماران به هیچ وجه امکان پشتیبانی و حمایت‌های لازم در حد استاندارد وجود ندارد، در واقع همه بیماران نمی‌توانند از خدمات پایش و پیگیری درمان بهره‌مند گردند. اما اگر فناوری وجود داشته باشد که به کمک آن بتوان سرویسی برای پایش و پیگیری تعداد زیادی از بیماران را فراهم کرد، بدون شک این سرویس مزایای بسیاری برای بیماران و همچنین مراکز درمانی خواهد داشت.

فرایند پیگیری درمان بیماران چگونه صورت می‌گیرد؟

پس از ترخیص یا خروج بیمار از مطب یا کلینیک، برای اینکه فرآیند درمان به صورت مؤثری انجام شود باید به صورت منظم و پیوسته تحت‌نظر پزشک یا تیم درمان باشد. پزشک و تیم درمان نیز باید آموزش‌های موردنیاز را  برای بیمار انجام دهند، چکاپ‌های روتین برای بیمار انجام شود و نتیجه برای پزشک یا تیم درمان ارسال شود. در فرآیند پیگیری بیماران تمام اطلاعات لازم برای بیمار و پزشک به منظور بررسی وضعیت سلامتی و جسمی بیمار جمع‌آوری می‌شود تا از اینکه تمام مراقبت‌ها به صورت کامل و پیوسته صورت می‌گیرد، اطمینان یابند.

تکتولوژی دکترلینک فناوری فالوآپ را به گونه‌ای توسعه داده که خدمات پیگیری درمان برای تعداد نامحدودی از بیماران قابل اجرا باشد و تیم درمان به کامل‌ترین و دقیق‌ترین داده‌ها دسترسی داشته باشد تا فرآیند درمان متناسب با نیاز بیماران بهبود یافته و ارتقاء یابد.

برخی از نتایج حاصل از استفاده از فناوری پیگیری درمان دکترلینک

  • درصد پایبندی به درمان تجویز شده توسط پزشک
  • میزان توجه به خود مراقبتی در هفته های پس از درمان
  • تغییرات یا بهبود کیفیت زندگی پس از درمان
  • نتایج آزمایشات دوره ای متناسب با وضعیت بیمار
  • رضایت از خدمات درمانی و پیگیری درمان
  • و…

پیگیری درمان شامل معاینات منظم پزشکی، معاینات جسمی، آزمایشات خون و تصویربرداری و … است. این بررسی ممکن است ماهها یا سالها پس از پایان درمان، ادامه داشته باشد. لازم به ذکر است که این رابطه طولانی مدت بیمار و تیم درمان برای افرادی که از بیماری های صعب العلاج مانند سرطان رنج می‌برند ضروری است. برای مثال بیماران سرطانی ممکن است بعد از شروع بهبود، ماهانه یا سالانه تحت مراقبت های بعدی در منزل قرار گیرند. بیماران جراحی ارتوپدی هم ممکن است بعد از انجام مراحل معالجه، نیاز به معاینه‌های دنباله‌دار و مراقبت‌ها و پیگیری‌های بعدی داشته باشند تا درمان موثر تر و ماندگار تری داشته باشند.”

مزایای پیگیری درمان

 به طور معمول می‌توان دو مزیت اصلی را برای پیگیری درمان و پایش بهبود بیماران، در نظر گرفت:

  • اثربخشی در درمان بیماران: پیگیری درمان به طور کلی بیماران را سالمتر نگه می دارد و نتایج خدمات درمانی را به سمت اثر بخشی هدایت می کند.

  • کاهش ریسک درمان: پیگیری درمان می‌تواند به کاهش میزان نیاز به بستری مجدد و کاهش احتمال بازگشت بیمار به بیمارستان کمک کند زیرا ارزیابیها و پیگیری‌های منظم پس از ترخیص عوارض احتمالی را کاهش می دهد و نیاز بیماران به بستری مجدد را کم می کند. همین کاهش بستری در بیمارستان نیز نتایج مثبتی روی اثربخشی و کارایی خدمات مراکز درمانی دارد.

  • پیگیری درمان و وفادارسازی بیماران: تقریباً همه بیماران اهمیت مراجعات بعدی را می‌دانند، اما بهره گیری از خدماتی مانند پیگیری درمان دکترلینک، موجب افزایش حضور بیماران در جلسات پیگیری درمان و وفاداری بیماران می‌شود. پزشکان و تیم درمان می‌توانند از ماژول پیگیری درمان دکترلینک برای آموزش بیماران، کنترل روند بهبود و پیگیری درمان (فالوآپ) بیماران استفاده کنند تا بیمار به خدمات دقیق تر و هوشمند تری دسترسی پیدا کنند.

  • پیگیری درمان و رضایتمندی بیماران: هر خدمتی که برای بیمار صورت می‌گیرد (از یک عمل جراحی گرفته تا یک رژیم غذایی جدید) پیگیری درمان (فالوآپ) به مدت زمان لازم نیاز دارد. مثلا بیماران اگر بتوانند در بازه‌های زمانی منظم با پزشک خود گفتگوی آنلاین بصورت هم زمان یا غیر هم زمان داشته باشند و مسیر بهبودی خود را از طریق همین سامانه به پزشک خبر بدهند رضایتمندی پیشتری خواهند داشت.

امکانات ماژول پیگیری درمان (فالوآپ) دکترلینک

  • ماژول ارسال پرسش و دریافت پاسخ جهت ثبت احوالات بیمار

  • یادآور چکاپ کنترل

  • یادآوری مصرف دارو

  • تشخیص سنین بالا و انتخاب نوع کانال ارتباطی

  • هدایت همه ارسالی ها به افراد نزدیک بیمار

  • ثبت دقیقا اطلاعات و مشاهده نموداری از وضعیت درمان

  • ماژول ثبت علائم حیاتی + سخت افزار

  • ماژول هوشمند تشخیص جو آب و هوایی جهت ارسال یادآوری لازم به بیمار

  • ارسال هوشمند پیام های انگیزشی بر اساس تیپ شخصیتی بیمار

  • امنیت بالا و رمز شدن همه اطلاعات

بر همین اساس پیشنهاد تکنولوژی دکترلینک برای مراکز درمانی این است که برای بیمارانی که نیاز به پیگیری درمان (فالوآپ) شناسایی شدهاند ، این خدمات می‌تواند به سادگی و آسانی توسط تکنولوژی دکترلینک انجام شود.

تکنولوژی دکترلینک از طریق جمع آوری و پالایش داده‌های بیماران، مسیر بهبود را ارزیابی می‌کند و از طریق یادآوری و ارائه نکات مهم، مسیر درمان را تسریع و اثر بخش می‌کند. از سوی دیگر دکترلینک به پزشکان و مدیریت کلینیک‌ها امکان همراهی و ارتباط با بیماران را در فضای خارج از کلینیک‌ها و مراکز درمانی  میدهد تا بدانند کدام روش درمانی موثر بوده تا پیگیری درمان برای درمانگر و بیمار اثر بخش‌تر و ساده‌تر باشد.

خدمات دکترلینک برای شما!

دکترلینک، تکنولوژی ارائه کننده خدمات مدیریت مطب و کلینیک، مشاوره آنلاین، سیستم نوبت‌دهی آنلاین، پیگیری درمان، ارائه هاست و طراحی سایت پزشکی، سیستم مدیریت مراکز روانشناسی به عنوان یک سیستم خدمات مکمل درمان است.

اگر شما هم مایل هستید با استفاده از فناوری پیگیری درمان دکترلینک در راستای رضایتمندی و وفاداری بیماران گام بردارید، می‌توونید با مشاوران ما در مجموعه دکترلینک تماس بگیرین، تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

امیدوارم از مقاله امروز لذت برده باشید و به شما در پیشبرد اهدافتان در خدمت‌دهی به بیماران کمک کرده باشد. حتماً نظر خود را با ما درباره این مقاله در صفحه اینستاگرام برای ما به اشتراک بگذارید.

مقالات مرتبط:

اهمیت پیگیری درمان در سلامت بیماران

هوش مصنوعی برای پیگیری وضعیت بیماران پس از درمان

جذب بیمار به کمک پیگیری درمان

پیگیری درمان به کمک دکترلینک

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

چرا پرونده الکترونیک سلامت دکترلینک؟

حفظ و نگهداری پرونده‌های پزشکی و اطلاعات مربوط به بیماران از مسائل مهم در فرآیند درمان محسوب می‌شود. با توجه به تعداد بالای بیماران و حجم زیاد پرونده‌ها، نگهداری پرونده‌ها نیازمند صرف زمان و هزینه‌های زیادی می‌باشد. یکی از مهم‌ترین دلایل ورود تکنولوژی به حوزه سلامت، بهبود و تسهیل امور مربوط به ثبت و نگهداری اطلاعات بیماران است.

پرونده الکترونیک چیست؟ 

پرونده الکترونیک، نسخه دیجیتالی مدارک بیمار است. در واقع پرونده‌های الکترونیک گزارشاتی با محوریت بیمار هستند که شامل کلیه سوابق پزشکی و دارویی بیمار می‌شوند و باعث می‌شوند اطلاعات بیمار در فضایی کاملا امن نگهدار شود و همیشه در صورت نیاز قابل دسترس باشد. پزشک می‌تواند همیشه به صورت آنلاین این پرونده‌ها را با خود داشته باشد.

البته اطلاعات نگهداری شده در این پرونده‌ها دارای تنوع و گستردگی بالایی هستند:

  • سوابق پزشکی، دارویی، تشخیص پزشکان، برنامه‌ها و دوره‌های درمانی، حساسیت‌ها، عکس‌های رادیولوژی، نتایج آزمایشات و گزارش‌های آن ...
  • امکان دسترسی به مدارک بیمار جهت تصمیم‌گیری و تشخیص توسط پزشک به صورت آنلاین
  • اتوماسیون شدن فرآیندها و بهینه‌سازی زمان پزشک در زمان ویزیت بیمار

مزایای پرونده الکترونیک دکترلینک

پرونده الکترونیک دکترلینک، یک مجموعه متمرکز از اطلاعات پزشکی بیمار است که برای تمام ارائه کنندگان خدمات در هر مرکز و در هر زمان قابل استفاده است و به عنوان قسمت اصلی یک سیستم اطلاعات سلامت یکپارچه محسوب می ‍شود.
مراکزی که دارای پرونده الکترونیک دکترلینک هستند این قابلیت را دارند که در حالیکه موجب بهبود سطح سلامت بیمار می‌شوند، صدها ساعت در زمان صرفه جویی می‌کنند و هزینه‌های مراقبت و هنچنین ریسک اشتباهات پزشکی را نیز کاهش می‌دهند.

پرونده الکترونیک دکترلینک موجب تصمیم‌گیری بهتر در سیر درمان و توسعه نتایج درمانی شده و داده‌های بهتری را برای بهداشت عمومی و تحقیقات جمع‌آوری می‌کند.

یکی از مهم‌ترین مزایای کلیدی پرونده الکترونیک دکترلینک قابلیت مدیریت فایل‌ها و انتقال و تبادل آن‌ها میان مطب‌ها، کلینیک‌ها و سایر مراکز درمانی آن هم به صورت آنلاین است. آزمایشگاه‌ها و اورژانس‌ها می‌توانند اطلاعات بیمار را با متخصصان به صورت آنلاین به اشتراک بگذارند و به روند درمان سرعت ببخشند.

با این کار تمامی مراکز دخیل در درمان بیمار با همدیگر در ارتباط خواهند بود.

مزیت‌های پرونده الکترونیک دکترلینک نسبت به پرونده‌های کاغذی

1- کاهش هزینه های مالی

چاپ و تکثیر  اسناد کاغذی و پروندههای پزشکی هزینه زیادی را روی دوش بیماران و پزشکان قرار می‌دهد. با توجه به اهمیت این اسناد نگهداری آن‌ها به صورت فیزیکی نیز نیازمند صرف هزینه‌های بسیاری همچون  هزینه‌های مربوط به مکان مناسب  برای نگهداری و آرشیو کردن اطلاعات می‌باشد. با ثبت پرونده‌ها به صورت الکترونیک کاهش چشم‌گیری در هزینه‌های درمانی شاهد خواهیم بود.

2- محدودیت های مربوط به نگهداری فیزیکی را ندارد

امکان مفقود شدن، نابود شدن و ایجاد نقص در پرونده‌های کاغذی بسیار بالاتر از پرونده‌های الکترونیک است.

3- امکان دسترسی بسیار سریع و راحت به اطلاعات بیماران

با نگهداری مدارک بیماران در فضای ابری امکان دسترسی سریع به آن‌ها در هر مکان و زمان آن هم تنها با چند کلیک فراهم است. حال آنکه بیرون کشیدن اطلاعات از اسناد کاغذی محدودیت های بسیاری دارد و  نیازمند زمان و تمرکز بیشتری می‌باشد.

4- نگهداری بسیار آسان پرونده‌ها

با توجه به تنوع بالای مدارک پزشکی و حجم آن‌ها نگهداری از آن‌ها به صورت فیزیکی محدودیت های زیادی برای افراد ایجاد می‌کند و برقرای نظم در میان آن‌ها کار بسیار دشواری است. در حالیکه در پرونده الکترونیک دکترلینک بدون محدودیت مکانی امکان دسته‌بندی های مختلف برای مدارک وجود دارد.

5- کاهش زمان مربوط به ویزیت بیماران

از آنجائی که استفاده از پرونده الکترونیک باعث کاهش زمان دسترسی به اطلاعات می‌شود در نتیجه زمان ویزیت هر بیمار به طور چشم‌گیری کاهش پیدا می‌کند و تعداد بیماران بیشتری در هر روز ویزیت می‌شوند.

6- بهینه‌سازی مدیریت منابع انسانی و فیزیکی

پرونده الکترونیک دکترلینک به بهینه‌سازی فعالیت کلیه پرسنل در مطب کمک می‌کند و مدیریت و نظارت بر امور جاری مطب به مراتب سادهتر می‌شود. از فضای فیزیکی آزاد شده می‌توان بهره‌برداری های مناسب‌تری انجام داد.

تاثیر پرونده الکترونیک بر روند درمان

امروزه ما توسط تلفن‌های هوشمند، سیستم‌های تحت وب به شدت محاصره شده‌ایم و از طرف دیگر هر روز اطلاعات زیادیی در فضای دیجیتال در حال تبادل است. در حوزه سلامت هم اطلاعات نقش بسیار پر اهمیتی دارند و حجم داده‌ها در حوزه درمان بسیار بالاست.

از این رو ایجاد یک بستر مناسب و کارآمد برای حفظ و نگهداری و انتقال اطلاعات کمک فراوانی به فرآیند درمان می‌کند. که این مهم از طریق وجود مواردی از جمله پرونده الکترونیک قابل دسترسی است.

با پرونده الکترونیک دکترلینک اطلاعات بیمار در هر کجا و هر زمان در دسترس خواهد بود.

  • بهبود کیفیت درمان

  • افزایش مشارکت بیمار در روند درمان

  • افزایش هماهنگی در امور مربوط به درمان

  • تسریع روند تشخیص بیماری و معالجه بیمار

  • افزایش بازدهی و کاهش هزینه‌های درمان

اگر برای مطب یا کلینیک خود نیاز به پرونده الکترونیک دارین، می‌توونید با همکاران و مشاوران ما تماس بگیرین، تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

امیدوارم از مقاله امروز لذت برده باشید و به شما در پیشبرد اهدافتان در مدیریت پرونده‌های پزشکی کمک کرده باشد. حتماً نظر خود را با ما درباره این مقاله در صفحه اینستاگرام برای ما به اشتراک بگذارید.

مقالات مرتبط:

راهکار جدید پرونده الکترونیک بیمار

پرونده الکترونیک سلامت دکترلینک و کاربردهای آن

مزایای پرونده الکترونیک دکترلینک

پرونده الکترونیک سلامت -EHR چیست؟

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک