مجله روانشناسی

مدیریت مراکز روانشناسی

۴ مطلب در تیر ۱۳۹۶ ثبت شده است

مؤثرترین عوامل در تبلیغات پزشکی

امروزه در هر کسب و کاری رقابت بسیار سنگین شده است. اگر کسی فکر کند که تنها با افزایش قابلیت‌ها و ارائه خدمات خوب می‌تواند .گوی سبقت را از رقبایش برباید یا شکست می‌خورد و یا مدت زمان زیادی را باید تلاش کند تا به نتیجه دلخواه خود برسد. آیا شما دوست دارید که موفقیتی را که در یک بازه زمانی ۵ ساله می‌توانید. به دست آورید، در یک بازه زمانی ۲۰ ساله به دست آورید؟ گاهی اوقات ما به عملکرد چند سال اخیر خود نگاهی می‌اندازیم. و از اینکه می‌بینیم روندمان رو به رشد بوده است خوشحال می‌شویم. اما این نکته را در نظر نمی‌گیریم که می‌توانستیم. این موفقیت را در یک بازه زمانی کوتاه‌تر به دست آوریم.

یکی از قدرتمندترین ابزارهایی که یک پزشک برای معرفی. خود به بیماران می‌تواند داشته باشد تبلیغات است. اما یک باور بسیار اشتباه که اکثر افراد دارند. این است که هرچقدر هزینه بیشتری برای تبلیغات صرف کنند بازده بهتری خواهند داشت. این باور باعث می‌شود که آنها پول بسیاری را صرف تبلیغات غیر مؤثر نمایند.و پس از مدتی از بازخورد آن ناامید شوند. این ناامیدی سبب می‌شود که دیگر هیچ هزینه‌ای برای تبلیغات نپردازند. و روند پیشرفتشان کندتر شود.

حال سوال اینجاست که:

چگونه می‌توانیم تبلیغات پزشکی مؤثر داشته باشیم؟

آقای اندی سرنوویتز در کتاب Word of Mouth Marketing می‌گوید قدرتمندترین و ارزان‌ترین نوع تبلیغ زمانی است. که شما کاری کنید که دیگران در مورد شما سخن بگویند. اگر شما به عنوان یک پزشک کاری کنید که بیمارانتان شما را به اطرافیان خود معرفی کنند. قدرتمندترین و ارزان‌ترین نوع تبلیغات پزشکی را خواهید داشت. فرض کنید می‌خواهید یک محصول خاص بخرید. و یا خدمات خاصی از فردی یا شرکتی دریافت کنید. احتمالاً چندین گزینه پیش روی خود خواهید داشت، ممکن است. هر کدام از آن گزینه‌ها هزینهٔ زیادی برای تبلیغات خود کرده باشد. اما اگر یکی از افراد خانواده و یا دوستان و همکاران شما یکی از آن گزینه‌ها را پیشنهاد کند. مطمئناً این پیشنهاد تأثیر بسیار زیادی را در تصمیم‌گیری و انتخاب شما خواهد داشت.

بنابراین اگر هزینه‌ای برای تبلیغات انجام می‌دهید. بهتر است تبلیغات شما به شکلی باشد که باعث شود دیگران در مورد شما حرف بزنند. و شما را به اطرافیانشان معرفی کنند در غیر این صورت پول خود را آتش زده‌اید. تبلیغاتی مثل ***اسم پزشک، تخصص، نشانی مطب، شماره تلفن. و در مواردی تصویر پزشک*** در نظر بگیرید. آیا فکر می‌کنید که این آگهی سبب می‌شود. مردم شما را به اطرافیانشان معرفی کنند؟ با دیدن این آگهی چه عامل تهییج کننده‌ای در آنها به وجود می‌آید. که شما را به کسی معرفی کنند و یا حداقل مطلب جالبی از طرف شما دریافت کنند. که در مورد آن با دیگران صحبت کنند؟ جواب آن هیچ‌چیز است. بنابراین این نوع تبلیغات بازدهی کمی دارند.

چهار عامل اساسی وجود دارند که باعث می‌شود. بیمارانتان برای شما تبلیغات دهان به دهان داشته باشند:

۱– تخصص شما در جراحی و درمان بیماری‌ها:

بسیار ساده و بدیهی است، هرچقدر که شما در جراحی‌ها،. درمان بیماری‌ها و تجویز داروهای مناسب موفق‌تر باشید. بیماران به شما اعتماد بیشتری کرده. و شما را به همه اطرافیانشان معرفی می‌کنند.

۲– نحوه برخورد با بیماران:

پزشکانی که روابط عمومی بالایی دارند و به راحتی با بیماران ارتباط برقرار می‌کنند. از یک مزیت بسیار ارزشمند نسبت به همکاران خود در جذب بیماران برخوردارند. حتی یک لبخند ساده در برخورد با بیماران می‌تواند تأثیر بسیار بالایی در محبوبیت شما داشته باشد. برای مدتی با بیماران طوری رفتار کنید که انگار عاشقشان هستید. همواره با لبخند پذیرای آنها باشید و زمانی. که به مطب شما مراجعه می‌کنند .فرض کنید صمیمی‌ترین دوستتان جهت درمان بیماری‌اش به شما مراجعه کرده است. با روی خوش و نهایت احترام و توجه پذیرای او باشید. اگر این احساس یک احساس درونی واقعی باشد پس از مدتی خواهید. دید که محبوبیت شما نزد بیماران به شدت افزایش پیدا کرده است زیرا طبیعت انسان طوری است. که هر انسانی را که در زندگی به او توجه کند. و در او احساسات خوبی ایجاد نماید ناخودآگاه دوست خواهد داشت.

در انتخاب منشی مطب بسیار دقت نمایید. گاهی اوقات یک منشی بداخلاق و نامنظم تمامی. اعتبار و محبوبیت شما را زیر سئوال می‌برد. برخی اوقات پیش می‌آید که بیماران به مطبی مراجعه نمی‌کنند.به دلیل اینکه منشی مطب نه لبخندی بر لبش دارد .و نه لحن صحبت کردنش با بیماران مناسب است.

۳– امکانات مطب:

عقل انسان‌ها به چشمشان است. هر چقدر که می‌توانید مطب زیباتر و محیط آرام‌تری. را برای بیماران فراهم آورید.

۴– ارائه اطلاعاتی که برای بیماران ارزشمند باشد:

شاید سؤال شما این است که اگر عنوان می‌شود .در طراحی یک تبلیغ پزشکی تنها اسم، تخصص، نشانی مطب و شماره تلفن کافی نیست، پس چه کاری باید انجام شود تا تبلیغ موثرتر باشد به گونه‌ای که باعث ایجاد تبلیغات دهان به دهان در بیماران گردد؟

جواب آن دادن اطلاعات ارزشمند به بیماران است. برای یک بیمار هر اطلاعاتی که به افزایش دانش او در زمینه پزشکی کمک کند. ارزشمند و قابل توجه است به طوری که حتی حاضر است. در مکالمات روزمره‌اش در رابطه با آن با دوستان. و اطرافیانش صحبت کند.

شما می‌توانید بروشورهایی طراحی نمایید که در آن به بیماران توضیح دهید. که برای جلوگیری از بروز بیماری چه اقداماتی می‌توانند انجام دهند. مثلاً یک متخصص ارتوپدی می‌تواند بروشوری طراحی کند که در آن توضیح می‌دهد. چه نرمش‌هایی باعث می‌شوند که آرتروز نگیریم. می‌توانید بروشوری طراحی کنید که در آن می‌گویید.بعد از یک جراحی خاص چه اقداماتی نیاز است از طرف بیمار انجام شودتا روند بهبودی سریع‌تری داشته باشد. مثلاً یک جراح پلاستیک و یا یک متخصص گوش و حلق و بینی می‌تواند. بروشوری طراحی کند که در آن به بیماران توضیح می‌دهد. که بعد از جراحی راینوپلاستی چه اقداماتی نیاز است. انجام دهند تا روند بهبودیشان سریع‌تر شود. سپس در پایان بروشور اسم و عکس خود را گذاشته. و برای بیمارانتان آرزوی سلامتی و موفقیت کنید.

برای یک پزشک در هر تخصصی که باشد .هزاران اطلاعات ارزشمند وجود دارد که با ارائه آن به بیمارانش می‌تواند. آنها را خوشحال کند. افراد وقتی اطلاعات ارزشمندی را یاد می‌گیرند. به سرعت آن را به دوستانشان انتقال می‌دهند. و شهرت و محبوبیت شما به صورت ویروسی افزایش می‌یابد.

مقالات مرتبط :

به زبان مراجعین تان صحبت کنید

افزایش بازدهی مطب، بدون افزایش ساعات کاری

تکنیک های بازاریابی برای حفظ مشتری

۹ راه‌ جلب اعتماد مشتری برای افزایش فروش

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

راهکارهایی برای جذب بیماران جدید از طریق تبلیغات اینترنتی

روی آوردن پزشکان به تبلیغات اینترنتی، ۲ دلیل دارد. اول اینکه در حال حاضر، افراد به موتورهای جستجو مانند گوگل. به عنوان یک منبع اطلاعاتی اطمینان می‌کنند. دوم اینکه بسیاری از آن‌ها، از طریق شبکه‌های اجتماعی،. از دوستانشان می‌خواهند متخصصین مورد نیازشان را به آن‌ها معرفی کنند. بنابراین، ضروری است که شما هم دست به کار شوید. و برای ساختن برند خود در دنیای مجازی و حقیقی وقت بگذارید. حال بیایید راه‌های مختلف تبلیغات اینترنتی که می‌توانید. از طریق آن‌ها بیماران بیشتری را به مطب خود بخوانید. را با هم بررسی کنیم.

سایت بهینه داشته باشید

حال اگر شما یک سایت دارید، بدانید که گوگل به دنبال این است که موضوع آن چیست؟ بنابراین اگر پس از ماه‌ها،. هنوز بر صفحه اول سایتتان عبارت «خوش آمدید» یا «کلینیک پزشکی…» نقش بسته باشد، نباید انتظار داشته باشید. با افرادی که سایت خود را با آخرین اطلاعات پزشکی به روز می‌کنند رقابت کنید. البته این طبیعی است، چون شما پزشک هستید. و بهینه‌سازی سایت را در دانشگاه نیاموخته‌اید، پس خوب است. که در این مورد از کارشناسان مربوطه کمک بخواهید.

اطلاعات سایتتان را تغذیه کنید

انسان ذاتاً تشنه دانستن است. مخصوصاً اگر پای موضوعات پیچیده‌ای مانند پزشکی درمیان باشد. از آنجایی که افراد به‌ندرت وقت و تمایل خواندن متون طولانی علمی را دارند،.خوب است که شما به شیوه‌ای قابل هضم این اطلاعات را به آن‌ها ارائه بدهید. برای این کار می‌توانید راهکارهای زیر را به کار ببندید:

۱.اینفوگرافیک اینفوگرافیک‌ها، بیشترین حجم اطلاعات را در کمترین. فضای ممکن برای افراد به نمایش می‌گذارند. شما می‌توانید. بسیاری از اطلاعات پزشکی را از این طریق به بازدیدکنندگان سایتتان ارائه بدهید. و درضمن، این شیوه، راه بسیار خوبی برای افزایش. دادن بازدیدکنندگان سایت شما است.

۲.ویدئو به اشتراک گذاشتن ویدئو در یوتیوپ [و یا آپارات]، شیوه خوبی. برای نشر دادن فعالیت‌های پزشکی شما در فضای مجازی است. چرا که به این طریق، شما می‌توانید. کارهای کلینیکی منحصر به فرد خود را به مخاطبین نشان بدهید. اگرچه این کار قدری وقت و انرژی از شما می‌گیرد،. اما ترافیک مراجعات به سایتتان را بسیار زیاد خواهد کرد. استفاده از موضوعاتی که با کلمه «چگونه…» شروع می‌شوند، باعث می‌شود. بازدید از ویدیوی شما افزایش یابد. همچنین قرار دادن ویدیو در سایت،. به SEO کمک می‌کند.

بازدیدکنندگان محلی را جذب کنید

اگر شما نام خود را در لیست کسب و کار محلی گوگل و Bing وارد نکرده‌اید،. بدانید که این یک الزام است. خبر خوب این است که این سرویس‌ها، رایگان هستند. و اطلاعاتی که شما در آن‌ها وارد می‌کنید،. در جستجوی افراد بر روی نقشه به نمایش درمی‌آید. موضوع مهم دیگر، این است که در سایت خود ترتیبی اتخاذ کنید. که اطلاعات تماس و آدرس ا‌یمیل افرادی که به سایت شما رجوع می‌کنند. را جمع‌آوری کنید تا با آن‌ها در ارتباط باشید.

پول بدهید تا برنده شوید!

آسان‌ترین راه برای اینکه در صفحات اول جستجوهای گوگل قرار بگیرید،. این است که برای بهینه کردن سایت خود پول پرداخت کنید. مهم‌ترین عواملی که باعث می‌شوند. سایت شما بهینه شوند، استفاده از کلمات کلیدی مناسب. و انتخاب موقعیت جغرافیایی صحیح است. چرا که بیماران، پزشکانی که نزدیک به محل زندگی خود هستند. را جستجو می‌کنند. در ضمن، برای مثال اگر شما یک ارتودنتیست هستید،. نیاز به بیمارانی ندارید که عبارت جرم‌گیری را جستجو می‌کنند. اگر خودتان نویسنده خوبی نیستید،. از نویسندگان حرفه‌ای کمک بگیرید. این روزها بسیاری از افراد در اینترنت به دنبال اطلاعات علمی هستند. و اگر این اطلاعات در سایت شما موجود باشد،. احتمال جذب آن‌ها به مطبتان هم به وجود می‌آید.

شبکه‌های اجتماعی را به کار بگیرید

شبکه‌های اجتماعی در صورتی که در آن‌ها به دنبال این باشید. که ببینید دیگران چه می‌کنند و چه اطلاعاتی انتشار می‌دهند،. فقط وسیله‌ای برای اتلاف وقت هستند، .اما اگر اطلاعات مربوط به حرفه خود را در این شبکه‌ها با دیگران به اشتراک بگذارید. و امکانی برای پرسش و پاسخ با بیماران فراهم آورید،. احتمال جذب بیماران جدید به مطب را ایجاد کرده‌اید.

پروفایل منحصربه فرد داشته باشید

حتی اگر نمی‌خواهید در شبکه‌های اجتماعی به روز باشید،. حداقل اطمینان حاصل کنید نامی که در فیس‌بوک و توئیتر برای کلینیک خود انتخاب کرده‌اید،. مشابه پزشک دیگر نباشد تا این شانس خود را هم از دست ندهید.

مقالات مرتبط:

افزایش بازدهی مطب، بدون افزایش ساعات کاری

تکنیک های بازاریابی برای حفظ مشتری

۹ راه‌ جلب اعتماد مشتری برای افزایش فروش

۱۰ راه برای جذب مشتری جدید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

کاهش درد ناشی از دندان پزشکی !

دندان پزشکان به خوبی می دانند که هرقدر بتوانند. حواس بیمار را حین کار روی دندان های او به موضوعی دیگر منحرف کنند، .فرد بهتر می تواند روی یونیت کار آنها دوام بیاورد. برای دستیابی به این هدف گروهی از محققین انگلیسی. قصد دارند از تکنولوژی واقعیت مجازی استفاده کنند.

آنها در تحقیق خود ۸۰ بیمار که دندان های. آنها نیاز به کشیدن یا پر کردن داشته را به سه گروه تقسیم کرده اند.

 

گروه اول: در حین کار دندان پزشک به تماشای یک ویدیوی. ۳۶۰ درجه از ساحل دریا نشسته اند.

گروه دوم: در یک شهر مجازی به گشت و گذار پرداخته اند.

گروه سوم: بدون هدست واقعیت مجازی. روی یونیت پزشک قرار گرفتند.

 

طبق نتایج بدست آمده، گروه اول درد بسیار کمتری را در حین انجام. عمل روی دندان خود تجربه کردند. ضمن این که آنها نسبت به بقیه خاطره درد کمتریرا نیز پس از انجام کار روی دندان خود حس کرده اند.

جالب اینجاست که میان تجربه درد افرادی که به تماشای شهر مجازی پرداخته اند. با کسانی که اصلاً از هدست واقعیت مجازی بهره نبرده بودند. هیچ تفاوت معناداری وجود نداشت. این یافته ها نشان می دهد. که ارتباط انسان با طبیعیت، حتی از طریق ابزارهای مجازی نیز می توانددر ایجاد آرامش روانی در او موثر باشد.

محققین امیدوارند بتوانند .با استفاده از یافته های حاصل از این تحقیق و تحقیقات مشابه به ترکیبی موثر از روش های درمانی مرسوم دارویی. و روش های آرامش بخش نوینی چون استفاده از واقعیت مجازی دست یابند،. تا از این طریق بتوان کنترل بهتری روی درد حاصل از انواع بیماری یا جراحات ایجاد کرد.

 

مقالات مرتبط:

 

جملات بیمار پران در دندانپزشکی !!!

روش های برقراری ارتباط با بیمار

ویژگیهای یک پزشک ایده آل

سرویس دهی عالی، لازمه موفقیت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

خطر در کمین داده‌های بخش بهداشت و سلامت

امروزه مصرف‌کنندگان برای حفظ امنیت داده‌های دیجیتالی خود،. اعتماد زیادی به سازمان‌های بهداشت و سلامت دارند. و این شرکت‌ها نباید این اعتماد را دست‌کم بگیرند.

بر اساس یک گزارش جدید از شرکت  Accenture، ۸۴% از مصرف‌کنندگان به پزشکان و ارائه‌دهندگان بهداشتدر مورد امنیت داده های خود اعتماد دارند، .و ۳۰% دیگر ابراز اعتماد زیادی به آن‌ها داشتند.

همچنین آنها در مورد امنیت داده های خود۸۰%  به لابراتوارهایی تست‌های پزشکی اعتماد دارد که  این رقم در مورد بیمارستان‌ها ۷۹% و داروخانه‌ها ۷۷% بود است.

متاسفانه طی این گزارش، ۱۳ درصد از شرکت‌کنندگان تجربه نقض به داده‌های بهداشت و سلامت را داشتند. و بیش از ۵۶ درصد از مصرف کنندگان قربانی سرقت شناسه پزشکی شده اند.

به علاوه این مطالعه کشف کرده است،. ۹۴% از شرکت‌کنندگان اقداماتی برای محافظت از داده‌های خودکرده بودند. طی بررسی های انجام شده،. ۲۲ درصد از آنها اسم رمز خود را عوض کردند. و همچنین ۲۲ درصد برای "خدمات حفاظت از شناسه"  (identity protection service )  ثبت‌نام نموده اند. ۱۹ درصد از آنها نیز نرم‌افزار امنیتی در کامپیوترها و سیستم‌های خود نصب کردند. و ۱۳  درصد دیگر مرکز ارائه‌دهنده‌ی بهداشت و سلامت خود را تغییر دادند. به علاوه ۲۷ درصد از مصرف کنندگان درخواست مشاوره قانونی داشتند. و۱۸ درصد از آنها به پلیس مراجعه کرده بودند.

شرکت Accenture عنوان می کند،. شرکت‌ها نباید تعلل داشته باشند و اینک زمان اقدامات برای ارائه‌دهندگان خدمات بهداشت. و سلامت و سازمان‌های برنامه‌ریزی بهداشت و سلامت و دیگر سازمان‌ها است. این سازمان‌ها باید توانایی‌های امنیت سایبری خود را افزایش دهند،. مواضع دفاعی خود را بهبود بخشیده و در مقابل نقض‌ها مدیریتی بهتر عمل کرده. و انعطاف بیشتر داشته باشد.

متاسفانه شواهد نشان می‌دهدکه یک نقض می‌تواند بسیار گران تمام شود. در واقع ۶۸% از شرکت‌کنندگان عنوان کرده اند،. ارائه‌دهنده آنان با نقض‌ها به‌صورت صحیح برخورد کرده بودند. و ۳۵% از آنها، اعتماد خود را در توانایی ارائه‌دهنده. (در داشتن داده‌های امن) ازدست‌داده بودند. این امر در انگلستان صرفاً محدود به ارائه‌دهندگان خدمات بهداشت و سلامت نیست. و در گزارشی دیگر از این سازمان در اوایل ۲۰۱۶ نشان داده شده است،. ۲۶ درصد از آمریکایی‌ها به نقض داده‌های بهداشت و سلامت دچار شده و ۸۸ درصد از مصرف‌کنندگان. در آن کشور سطوح بالایی از اعتماد را بیان نمودند.

سخنگوی این شرکت عنوان کرده، سازمان‌های بهداشت و سلامت باید. در نگهداری اطلاعات شخصی کاربران هوشیار باشند. همچنین آنها ضرورت ایجاد زیر ساختار اعتماد دیجیتالی.برای مراجعه‌کنندگان را بیان می کنند،. تا سازمان ها بتوانند بر نقض‌های موجود غلبه کنند.

با افتخار اعلام می کنیم تکنولوژی دکتر لینک با زیر ساخت بسیار پیچیده و. امنیتی و همراهی چندین تیم امنیت سایبری آمادگی مقابله با هرگونه حملات سایبری را دارد. و با اطمینان به مراکز بهداشت و درمان اعلام میکنیم. که با تکیه بر ساختار دکتر لینک امنیت اطلاعات و هویت بیماران هر مرکز بهداشت. و درمان تضمین شده می باشد.

 

تکنولوژی دکتر لینک تنها سامانه دارای چک لیست امنیتی HHS در خاورمیانه و آسیا

در مورد HHS بیشتر بخوانید

 

مقالات مرتبط:

ضرورت افزایش امنیت سایبری مراکز بهداشت و درمان

حریم خصوصی و خط مشی رازداری

آیا زمانش رسیده که به نرم افزار مدیریت مطب فکر کنم؟

شرایط استفاده از سرویس‌های ما

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک