مجله روانشناسی

مدیریت مراکز روانشناسی

۹ مطلب در مهر ۱۳۹۸ ثبت شده است

پادکست چیست؟ قسمت دوم

ادامه پادکست چیست؟ قسمت اول

۹. بهترین زمان پادکست گوش‌‌کردن چه وقتی است؟

بیشتر افراد در طول روز آن‌قدر مشغله دارند که به‌ سختی می‌توانند روی دریافت اطلاعات جدید و یادگیری تمرکز کنند. برای کسانی که مشتاق یادگیری هستند، شاید صبح‌ ها در حالی‌ که برای شروع روز آماده می‌شوند زمان بهتری برای‌ پادکست گوش‌ کردن باشد. همچنین، پادکست ‌ها را می‌توانید در حین رفت‌ و آمدهای روزمره گوش کنید. وقتی پس از پایان روز کاری درحال استراحت هستید نیز فرصت مناسبی برای پادکست گوش‌ کردن است.

۱۰. پادکست گوش‌کردن چه فوایدی دارد؟

پادکست گوش‌ کردن باعث افزایش قابل ‌توجه زمان صرف‌ شده برای یادگیری می‌شود. حتی اگر روزی چند دقیقه‌ ی کوتاه هم باشد بی‌ فایده نیست. آنچه یاد می‌گیرید، جایی بدون اینکه انتظارش را داشته باشید به‌ دردتان خواهد خورد. همچنین، پادکست‌ ها می‌توانند بسیار الهام ‌بخش باشند و حتی باهوش‌ ترتان کنند.

مطالعات نشان داده است که پادکست گوش ‌کردن با فوایدی ازجمله تقویت مهارت‌های شنیداری و بهبود تمرکز همراه است. به‌علاوه چون هنگام پادکست گوش‌کردن معمولا سعی می‌ کنیم ماجرایی را که می‌شنویم تصویرسازی کنیم، به قوه‌ی تخیل‌ مان نیز کمک خواهد شد. همچنین جالب است بدانید که مطالعات نشان داده است بیشتر کسانی که به‌طور منظم پادکست گوش می‌کنند، معمولا درآمد متوسط یا بالاتر دارند و از قشر تحصیل‌کرده‌ هستند.

۱۱. چگونه پادکست ‌های موردعلاقه ‌مان را تشخیص دهیم؟

پلی ‌لیست یا همان فهرست پخشِ بیشتر پادکست‌ها دارای مقدمه‌ ای صوتی است که موضوعات پوشش داده‌ شده را معرفی می‌کند و از این طریق می‌توانید تا حدودی به محتوای کلیِ مجموعه پی ببرید. همچنین هر اپیزود عنوان مختص به خودش را دارد که فکر یا ایده‌ی غالب گفت ‌و گو را توضیح می‌دهد. به‌این‌ترتیب به‌راحتی می‌توانید پادکست موردعلاقه‌تان را از بین پادکست‌های مختلف تشخیص بدهید.

۱۲. آیا می‌ توانیم مشترک پادکست موردعلاقه ‌مان شویم؟

بله. به‌راحتی می‌ توانید مشترک پادکست موردعلاقه‌ تان شوید تا هروقت که اپیزود جدید منتشر شد باخبر شوید. برای این کار فقط کافی است روی کلید سابسکرایب یا اشتراک در وب‌سایت پادکستر یا آیتونز و استیچرز کلیک کنید (یا پایین صفحه عضو شوید) تا به ‌این ‌ترتیب از به‌روزسانی‌ اپیزودها جا نمانید.

۱۳. چرا پادکست‌ها این‌قدر پرطرفدارند؟

پادکست‌ ها به‌ویژه برای کسانی که زندگی پر مشغله‌ ای دارند و فرصت یادگیری پیدا نمی‌کنند خیلی به‌درد می‌خورند، چرا که چکیده‌‌ ی بهترین آموزش‌ها و ایده‌های الهام‌بخش مهمانان شناخته‌شده را در قالبی گیرا در اختیار شنونده قرار می‌دهند. اگر برای‌تان سخت است که برای رشدوتوسعه‌ی فردی خود وقت بگذارید، به‌ کمک پادکست‌ ها به‌راحتی می‌ توانید خودتان را پیرامون موضوعات موردعلاقه‌ تان به ‌روز نگه دارید.

۱۴. با چه دستگاه‌هایی می‌توان پادکست گوش کرد؟

پادکست‌ ها را می‌توانید روی دستگاه‌ های مختلف مانند موبایل، لپ‌تاپ، تبلت و سایر دستگاه ‌های دیجیتال قابل حمل اجرا کنید. حتی می‌توانید موبایل ‌تان را به اسپیکر ماشین وصل کنید یا فایل‌ها را روی فلش بریزید و در حین رانندگی پادکست گوش کنید.

۱۵. آیا پادکست‌ ها جنبه‌ ی آموزشی دارند یا سرگرمی؟

پادکست ‌ها درواقع آمیزه ‌ای از آموزش و سرگرمی هستند و مشتاقان یادگیری و رشد و توسعه‌ ی فردی تفاوت خاصی بین این دو نمی ‌بینند. با پادکست گوش ‌کردن هم اطلاعات جدید یاد می ‌گیرید و هم انگیزه و الهام پیدا می‌کنید.

۱۶. چطور می‌توان از پادکست ‌ها نهایت استفاده را برد؟

اینکه چقدر می ‌توانید از یک پادکست بهره ببرید، به انگیزه‌ ی اصلی شما برای گوش ‌دادن به آن پادکست بستگی دارد. اگر قصد دارید گوشه ‌ای از وقت‌تان را به یادگیری مفاهیم و ایده‌های جدید اختصاص بدهید، فقط کافی است یک فنجان چای بریزید و هدفون ‌تان را روی گوش بگذارید و هرچه را هم که یاد می‌گیرید در درفترچه ‌ی یادداشت همراه‌تان بنویسید. به‌همین سادگی می‌توانید بخشی از وقت‌تان را به رشد و توسعه‌ ی فردی اختصاص بدهید. یا اگر دل‌تان خواست می‌توانید در حین پیاده‌روی، رانندگی یا انجام کارهای روزمره به پادکست موردعلاقه ‌تان گوش کنید. و برای اینکه آنچه یاد می‌گیرید در ذهن‌تان بنشیند، می‌توانید اپیزودهای مدنظرتان را چند بار گوش کنید. پادکست گوش‌ کردن با دوستان نیز فرصت خوبی برای به‌اشتراک گذاشتن تجربیات یادگیری و گفت‌ و گو پیرامون مباحث مطرح ‌شده است.

۱۷. چگونه می‌توان پادکست گوش ‌کردن را به عادت تبدیل کرد؟

پاد کست گوش ‌کردن هم درست مثل سایر عادات موفقیت نیازمند مداومت است. هرچه عادات جدید کم ‌زحمت ‌تر باشند، احتمال بیشتری وجود دارد که به آن عادات پایبند بمانید. پس عادت پادکست گوش ‌کردن را برای خودتان ساده کنید: اگر هر روز رانندگی می‌ کنید، کافی است جلوتر فایل ‌های مدنظرتان دانلود و آماده کنید تا دفعه ‌ی بعد که سوار ماشین شدید، فقط لازم باشد که بدون هیچ فکری فایل‌ها را پلی کنید. همچنین می‌توانید شب ‌ها قبل از خواب صفحه‌ ی پلی ‌لیست پادکست‌ مدنظرتان را بوک ‌مارک یا نشان‌گذاری کنید یا برای خودتان یک یادداشت یادآوری بنویسید تا صبح که از خواب بلند شدید در حین انجام کارهای آغازین روز به آن گوش کنید.

نکته اینجاست که پادکست گوش ‌کردن را به ‌زور در برنامه‌ ی روزانه‌ تان نگنجانید، بلکه از زمان‌های مرده و بی‌استفاده ‌ای که در طول روز دارید استفاده کنید. مثلا می‌توانید وقتی در صف انتظار هستید، وقتی استراحت می‌کنید و کار خاصی ندارید یا حتی وقتی به انجام امور روزمره‌‌ای که نیازی به تمرکز ندارند مشغول‌ اید پادکست گوش کنید تا هم چیزی یاد بگیرید و هم وقت ‌تان مفرح ‌تر سپری شود.

لطفا نظر خود را درباره این پست در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید: ورود به اینستاگرام

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

پادکست چیست؟ قسمت اول

پادکست یکی از محبوب‌ ترین ابزارها و روش های یادگیری و رشد‌ و توسعه‌ فردی است. اگر به‌ خاطر مشغله‌ های فراوان به‌ سختی فرصت یادگیری پیدا می‌کنید و مدت‌ هاست هیچ قدمی در جهت رشد فردی برنداشته ‌اید، این مقاله مخصوص خودِ خود شماست. در این مقاله ضمن معرفی مفهوم پادکست، 17 دانستنی مهم و کاربردی درباره‌ی پادکست و نحوه‌ی استفاده از آن را بیان می‌کنیم.

بزارید قبل از اینکه این مقاله خوب رو درمورد پادکست پزشکی بخونید بهتون بگم چی شد که ما تصمیم گرفتیم وارد این حوزه جدید و تکنولوژی بشیم. 

حقیقتا تیم محتویی دکتر لینک سال هاست دارن درمورد مسائل پزشکی تحقیق و جستوجو میکنند، و همچنین، روزانه بیش از 20 هزار نفر درگیر سیستم دکتر لینک هستن و فرایند درمانی شون رو با ما پیش میبرن.

مایل هستید در سیستم دکتر لینک از مراقبت درمانی بهتری برخوردار شوید؟

در میان صد ها پزشکی که در سیستم دکتر لینک هستند ما فرصت خوبی دیدیم که بتونیم مقاله ها و مطالب علمی که توی اینترنت هستن و نمیشه بهشون به راحتی اعتماد کرد یا حتی از منابع خارجی پیدا کنیم، ترجمه کنیم، ویرایش کنیم و در نهایت به تایید پزشک های متخصص و وفادار سیستم دکتر لینک برسونیم و بعد از تایید صحت مطلب آن را منتشر کنیم.

اما داستان به اینجا ختم نمیشه، ما این مطالب رو در محیطی آرام و با صدای دلنشین ضبط و به پادکست تبدیل می کنیم و در اینترنت به صورت کاملا رایگان منتشر می کنیم. 

قبل از اینکه وارد بحث پادکست پزشکی بشیم مایلم اول درمورد خود پادکست توضیح بدم.

مقاله بعدی: پادکست پزشکی چیست؟

۱. پادکست چیست؟

پادکست عبارت است از گفت‌ و گو های رادیو اینترنتی که می‌توانید فایل‌ شان را دانلود و سر فرصت گوش کنید. کلمه ‌ی پادکست (Podcast) از ترکیب دو واژه‌ ی پاد (Pod) و برودکست (broadcast) تشکیل شده است. منظور از پاد همان دستگاه‌های آی‌ پاد است. به این معنی که پادکست محتوایی قابل‌ حمل است و می ‌توانید در هرجایی به آن گوش کنید. برودکست نیز به ویژگی رادیویی پادکست‌ ها اشاره دارد. بنابراین پادکست گفت ‌و گوی صوتی ضبط ‌شده‌ ای بین مجری و مهمان است که می‌ توانید درست مثل گفت ‌و گو های رادیویی به آن گوش کنید. پادکست حتی می‌تواند صبحت انفرادی کسی باشد که افکار و تجربیاتش را با دیگران به‌اشتراک می‌ گذارد. موضوع پادکست‌ها نیز محدودیتی ندارد و می‌تواند درباره ‌ی هر موضوعی باشد، از کسب و کار و بازاریابی گرفته تا گردشگری، یوگا و غیره.

۲. چگونه پادکست گوش کنیم؟

پادکست گوش‌ کردن خیلی آسان ‌تر از آن چیزی است که فکرش را بکنید. می‌توانید فایل های صوتی را در آیتونز یا وب‌سایت پادکسترها (تولیدکنندگان پادکست) جست‌ و جو کنید و فقط با فشردن دکمه ‌ی پلی بشنوید. به‌ عبارتی پادکست‌ ها محبوب‌ترین نوع شنیدن محتواهای رادیویی در حین رفت ‌و آمدهای روزمره هستند. پادکست ‌ها را می‌توانید علاوه‌ بر آیپاد روی لپ‌تاپ، آیفون یا گوشی‌ های اندروید، ام‌ پی ‌تری پلیرها، تبلت‌ و هر دستگاه دیجیتال قابل‌ حمل دیگری گوش کنید.

۳. فرق بین پادکست، فصل و اپیزود یا قسمت چیست؟

پادکست مجموعه ‌ای از چندین محتوای ضبط‌ شده است که درست مثل برنامه‌ های تلویزیونی حول ایده یا درون ‌مایه‌ ی مشخصی می‌چرخد. این فایل‌های صوتی براساس ترتیب زمانی یا موضوعات ثانویه فصل ‌بندی می ‌شوند و هر فصل نیز خود شامل فهرستی از اپیزودهای مستقل است.

۴. آیا پادکست‌ ها رایگان ‌‌اند؟

بیشتر پادکست‌ ها رایگان ‌اند، اما برخی از آنها هم رایگان نیستند و قیمت کمی دارند که آنها در سایت ‌های پادکست مانند آیتونز و نمونه‌های ایرانی (مثل: پادکست پزشکی دکتر لینک) سایت‌های مخصوص پادکست پیدا کنید.

۵. تایم‌ شیفت یا تأخیر زمانی درباره‌ی پادکست ‌ها به چه معناست؟

تایم‌ شیفت درباره‌ ی پادکست‌ ها به این معناست که پادکست‌ برخلاف پخش در زمان واقعی، در زمان دلخواه شنونده قابل ‌پخش است. یعنی هر پادکستی که می‌شنوید، از پیش ضبط ‌‌شده است و به‌ همین خاطر می‌توانید هروقت که دل‌ تان می‌خواهد به آن گوش کنید. این درحالی است که برنامه ‌های رادیویی ساعت مقرری دارند و اگر سر ساعت موفق به شنیدن ‌شان نشوید، از کف‌تان رفته ‌اند. مزیت دیگر پادکست‌ ها این است که می‌توانید صحبت ‌ها را جلو یا عقب ببرید یا یک قسمت را چند بار گوش کنید. همچنین در پادکست ‌ها از وقفه‌ ی پیام‌ های بازرگانی نیز خبری نیست.

۶. آیا برای پادکست گوش ‌کردن باید به اینترنت متصل بود؟

پادکست‌ برای زندگی ‌های شلوغ‌ پلوغ امروزی ساخته شده‌ است و کاربری آسانی دارد. می‌توانید اپیزودها را یکی ‌یکی دانلود و بعدا به‌صورت آفلاین پلی کنید. همچنین می‌توانید از ویژگی‌های گوش‌ کردن آفلاین اپلیکیشن ‌های پادکست مانند آیتونز و استیچر (Stitcher) و پادکست پزشکی دکتر لینک بهره ببرید.

۷. آیا برای پادکست گوش‌ کردن حتما باید خوره‌ ی تکنولوژی بود؟

به‌هیچ‌ وجه! پادکست گوش ‌کردن به‌سادگیِ قدم ‌زدن در پارک است و اصلا هم نیازی نیست که حتما خوره‌ ی تکنولوژی باشید.

۸. آیا پادکست‌ را باید با حواس کاملا جمع گوش کرد؟

لزوما این‌طور نیست. چون پادکست‌ها صوتی هستند، می‌توانید آنها را در پس‌زمینه‌ی فعالیت‌های دیگری که به تمرکز کامل نیاز ندارند (مثلا در حین رانندگی، انجام کارهای منزل یا پیاده‌روی) گوش‌ کنید. درواقع پادکست‌ ها انجام کارهای تکراری و کسل‌کننده را لذت‌بخش‌تر می ‌کنند و به ‌نوعی غذای فکر محسوب می‌شوند. اگر برای رشد و توسعه ‌ی فردی وقت کافی ندارید و فرصت زیادی برای شرکت در گفت‌ و گوهای آموزنده پیدا نمی‌کنید، پادکست گوش‌ کردن می‌تواند ترفند آسانی برای یادگیری و رشد‌ فردی شما باشد.

لطفا نظر خود را درباره این پست در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید: ورود به اینستاگرام

ادامه مطلب در پست بعدی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

روش هایی ساده برای جذب بیمار جدید

صاحبان کلینیک ها و مطب های پزشکی برای بازاریابی مرکز درمانی و جذب بیمار، حجم انبوهی از تبلیغات آنلاین و آفلاین را به شیوه های مختلف منتشر می کنند و برای افزایش مراجعین مطب یا کلینیک اقدامات ترویجی انجام می دهند یا به منظور آگاهی عموم مردم از برند مورد نظر به راه اندازی کمپین تبلیغاتی و روابط عمومی می پردازند. اما برای جذب بیمارجدید شیوه های دیگری نیز هست!!! در این مطلب شیوهایی را برای حفظ بیماران و جذب بیمارجدید و نیز چگونگی مخاطب سازی می پردازیم.

تکنیک های وجود دارد که با آموختن آنها می توانید مطب خود را مراجع کننده زیادی را به مطب خود جذب کنید. فقط کافیست بیماران و مراجعه کننده گان خود را بشناسید از نیاز های آن ها آگاه شوید  و انتظارات آن ها را بسنجید ! در ادامه تکنیک هایی برایجذب بیمار به مطب را به شما معرفی می کنیم.

بهترین پرسنل را انتخاب کنید.

اولین برخورد مراجعین  مطب یا کلینیک شما با پرسنل و کارمندان است. و این برخورد تعیین می کند که مراجعه کننده بار دیگر به مطب شما بیاید یا خیر. و برخوردی اشتباه با مراجعه کننده باعث می شود او هرگز به مطب شما مراجعه نکند. 

پس افرادی را استخدام کنید که علاوه بر آشنایی با اصول بازاریابی پزشکی با مراجعه کنندگان برخوردی ایده آل داشته باشند.

اگر در استخدام افراد مطب یا کلینیک خود دقت لازم را داشته باشید، این افراد بدون شک در پیشرفت مطب یا کلینک شما تاثیر بسیاری دارند.

استخدام افراد شایسته برای مطب یا کلینیک، مراجعه کننده را بار دیگر به مطب شما سوق می دهد و علاوه بر آن شما را به دوستان و اقوام خود معرفی می کند.

دوستان یا آشنایان را استخدام نکنید!

ممکن است استخدام دوستان یا آشنایان در مطب یا کلینیک علاوه بر کسب و کارتان به دوستی شما نیز لطمه وارد کند. البته ممکن است خلاف این مطلب شود و استخدام دوستان یا آشنایان سودمند باشد.

از بیماران قبلی خود غافل نشوید.

هرگز از بیمارانی که سالهاست به شما مراجعه می کنند و به شما وفادارند غافل نشوید.

جذب بیمار جدید برای هر مطب یا کلینیکی لازم است، اما توصیه می کنیم به بیماران قبلی احترام بگذارید و گاهی از آنها تشکر کنید. بیماران قبلی شما به نحوی بازاریاب شما هستند، آنها بیماران جدید را به مطب شما باز می کنند و باعث جذب بیمار جدید می شوند.

باید این نکته را یادآوری کنیم که نگهداشتن بیماران فعلی کم هزینه تر ازجذب بیمار جدید است.

مراجعه کننده ناراضی را با رضایت بدرقه کنید.

بی شک گاهی ممکن است یکی از بیماران ناراضی باشد. مراجعه کننده ناراضی را جدی بگیرید. یک مراجعه کننده ناراضی می تواند افرادی که هنوز به مطب شما مراجعه نکرده اند یا سایر بیماران را از مراجعه به مطب شما بازدارد. پس بهتر است هنگام مواجه با این دست مسائل به سرعت مشکل بیمار را رفع کنید تا رضایت او حاصل شود و اجازه ندهید با نارضایتی مطب شما را ترک کند.

نکته: افرادی آخرین رویدادی که هنگام مراجعه به مطب یا کلینیک که برایشان رخ داده را در ذهن خود نگه میدارند.

به مراجعان خدماتی خاص ارائه دهید!

بیماران به مراکز درمانی که خدماتی خاص متمایز از دیگران ارائه می دهند علاقه مند می شوند. مثلا تماس با بیمار و جویا شدن از احوال وی می تواند یکی از این خدمات متمایز باشد. در واقع یک مکالمه کوتاه مدت می تواند میزان رضایت بیمار را چند برابر کند و او را به یک مراجعه کننده وفادار تبدیل نماید.

سیستم ارتباط با بیمار راه اندازی کنید.

سیستم هایی جهت یادآوری نوبت بیمار که به اشکال مختلف نوبت های بیمار را به او یادآوری می کنند باعث خشنودی بیمار می شوند. بی شک این ویژگی از سری امکاناتی است که افراد را علاقه مند می کند تا خدمات شما را امتحان کنند و از طرف دیگر بیماران قبلی شما را وفادارتر می نماید.

اطلاعات کافی در اختیار بیمار قرار دهید.

بیماران تمایل زیادی دارند که به صورت کامل از بیماری خود، نحوه درمان و نتایج مطلع شوند. بهتر است اطلاعات لازم را در اختیار بیمار قرار دهید. این اقدام سبب می شود بیمار به دلیل ابهاماتی که دارد به پزشک دیگری مراجعه نکند.

مثبت اندیش باشید.

بی تردید شیوه صحبت کردن یا برخورد پزشک تاثیر زیادی بر روحیات بیمار دارد. به شیوه ای مثبت با او صحبت کنید به گونه ای که احساس مثبتی از روند درمان در بیمار شکل بگیرد.

صحبت های بیماران را پیش بینی کنید.

حتما با بیماران دکتر نما برخورد داشتید افرادی که با توجه به اطلاعات اندکی که دارند هنگام تجویز دارو سعی می کنند نظرات خود را دخالت دهند. بهتر است مخالفت ها یا اظهار نظرهای این دسته از بیماران را پیش بینی کرده و برخورد مناسب داشته باشید.

خنده رو باشید.

رفتار پزشک مهمترین اصل در جذب بیمار است. بیماران پزشک خوش اخلاق و البته ماهر و دقیق در امر طبابت را دوست دارند و علاقه زیادی به مراجعه مجدد به مطب وی دارند.

ظاهر شیک برای مطب خود بسازید.

مطب مکانی است که بیمار ساعاتی را باید در آن منتظر بماند، بنابراین حس و حال مطب شما در تجربه بیماران موثر است. با توجه به روانشناسی رنگ ها، یک رنگ آرامش بخش را انتخاب کنید تا بیمار در زمان حضور در مطب شما احساس آرامش کند. در ضمن نظافت و پاکیزگی مطب که البته یک امر بدیهی است را هم جدی بگیرید.

قیمت گذاری مناسب داشته باشید.

یکی از مهمترین عوامل تاثیر گذار در جذب بیمار قیمت و هزینه خدمات است. سعی کنید هزینه را بهینه کنید تا بیماران بیشتری را در مطب خود پذیرا باشید.

به بیمار هدیه بدهید!!!

هنگام خروج از مطب چیزی را در اختیار بیمار قرار دهید تا همواره به یاد شما بماند.

مثلا اگر کلینیک دندانپزشکی دارید یک خمیر دندان کوچک، اگر متخصص پوست و مو هستید شامپوهای یک نفره یا کرم های ضد آفتاب که به عنوان تستر در اختیار شما قرار دارد و مورد تایید شما نیز هست و ...

گاهی خدمات رایگان ارائه دهید.

گاهی به مناسبت های مختلف روزی را به ویزیت رایگان یا نیم بها اختصاص دهید. شاید آن روز سود کمتری داشته باشید ولی این امکان وجود دارد بیماران جدیدی به مطب شما جذب شوند و البته به شما وفادار بمانند.

لطفا نظر خود را درباره این پُست در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید: ورود به اینستاگرام

سیستم هوشمند جذب بیمار دکتر لینک، راهکاری برای افزایش بیمار در مطب ، کلینیک و بیمارستان

مقالات مرتبط:

مطب آنلاین راهکاری برای جذب بیمار

راهنمای ویدئو مارکتینگ برای پزشکان

تاثیر شبکه سازی در جذب بیمار

تبلیغات آزمایشگاه های تشخیص پزشکی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

ویژگی های یک پزشک موفق

پزشکی حرفه پر مسئولیت و ارزشمندی است و پزشکان یکی از بزرگترین خدمتگزاران بشریت بوده و مسئولیت های سنگینی را بر دوش دارند. 

پزشک ، در طول روز با افراد زیادی از گروههای مختلف جنسی ، اجتماعی و سنی مواجه می شود.

این افراد گرچه با هم فرق دارند اما او همه را با یک نام مشترک یعنی بیمار می شناسد و بیمار می داند که می تواند به او اعتماد کند و مشکل خود را با وی درمیان گذارد.

به دلیل همین اعتماد ، بیمار ، تصمیم گیری درباره سلامت خود را به پزشک می سپارد.

قابلیت و توانایی علمی وی ، از مهمترین دلایل این اعتماد است اما آنچه بیمار بدان نیاز دارد تنها تجربه و مهارت علمی پزشک نیست بلکه او طبیبی را برای درمان دردش می جوید و طبیب ، پزشکی است که در مان را با حس همدردی و محبت نسبت به بیمار خود همراه می سازد.

موفقیت و عدم موفقیت هر پزشکی ناشی از رفتاری است که او به‌طور پیوسته در مسیر زندگی و مسیر شغلی خود، رعایت می‌کند. بنابراین یک پزشک باید در حرفه خود از ویژگی هایی برخوردار باشد که موفقیت وی را تضمین کند. 

1- به روز باشید.

هر روز در حوزه پزشکی تحقیقات بسیاری صورت می گیرد و به واسطه این تحقیقات تکنیک‌های جدیدتر و مؤثرتری برای درمان، جراحی‌ها ابداع می‌شوند و داروهای جدیدی روانه بازار می‌شوند. در نتیجه یک پزشک موفق همواره با مطالعه و یادگیری دانش خود را به روز نگه میدارد.

2-در امر طبابت ریزبین باشید.

وقتی بیماری به شما مراجعه می کند علاوه بر صحبت های بیمار به نشانه های جزئی و ساده ای مانند نحوه حرف زدن بیمار، نحوه راه رفتن بیمار، رنگ صورت بیمار، نحوه دست دادن و گرمان بدن بیمار هم توجه کنید. ممکن است نشانه ای خیلی ساده به شما در تشخیص درست بیماری و تجویز درمان مناسب کمک کند.

3- در پزشکی، پول معیارنیست.

در بسیاری از کسب و کارها از جمله تجارت پول حرف اول را می زند، ولی پزشکی حرفه ای مقدس است که بنا به عقیده صاحب نظران وظیفه اصلی حرفه پزشکی تلاش به منظور حفظ، بازیابی و ارتقاء سلامت افراد جامعه است و هدف آن دادن کیفیت مطلوب به زندگی انسان هاست.

4- فروتن باشید.

وقتی شما در رفتارتان فروتنی نشان می‌دهید، بیماران شما، شیفته منش و رفتار شما می‌شوند.

افراد متکبر همواره دچار یک درگیری ذهنی هستند که به دیگران اثبات کنند از همه بهتر هستند؛ اما افراد فروتن ذهن بسیار آرام و آزادی دارند چون نیازی نمی‌بینند قدرت خود را به کسی اثبات کنند.

یک پزشک فروتن، نزد مردم بسیار محبوب‌تر است و با ذهن آرامی که دارد پتانسیل یادگیری و پیشرفت در او بیشتر است.

5- مسئولیت پذیر باشید.

یکی از ویژگی های پزشک موفق این است که نسبت به بیماران خود حس مسئولیت دارد.

حس مسئولیت پذیری، پزشک را وادار می کند شرایط روحی و جسمی بیماران را به خوبی درک کند، وقت شناس باشد و به وقت بیماران احترام بگذارد و همواره دانش خود را به روز نگه دارد.

6- تقویت مهارت های ارتباطی و کلامی

در امر مدیریت مطب بیماران با پزشکان و پرستاران بیشترین برخورد را دارند. رفتار صحیح پزشک با بیماران و ایجاد جو مناسب عاطفی در ارتباط با بیماران باعث می شود فرآیند درمان نتیجه بهتری را کسب کند.

بطور کلی ارتباط بین پزشک و بیمار دو بعد ابزاری و بیانی دارد. جنبه ابزاری پزشکی مستلزم مهارت پزشک در استفاده از تکنیک های درمانی، انجام تست های تشخیصی و معاینات بدنی است و بعد بیانی آن منعکس کننده هنر طبابت است که شامل برقراری ارتباط صمیمی و گرم با بیمار و احساس همدردی با بیمار است

7- زمان خود را مدیریت کنید.

شاید مهارت مدیریت زمان، در مدیریت مطب بیش از هر شغلی، برای پزشکان موردنیاز باشد.

اگر به خاطر فعالیت‌های زیادی که در بیمارستان و مطب انجام می‌دهید از خانواده‌تان غافل شوید، به‌مرور روابط خانوادگی شما سرد می‌شود و ممکن است به نقطه‌ای برسد که دیگر قابل بازگشت نباشد.

تا می‌توانید کارهایی را که افراد دیگر هم می‌توانند انجام دهند، برون‌سپاری کنید. از این طریق وقت آزاد بیشتری برای شما ایجاد می‌شود و می‌توانید این وقت آزاد را به خانواده خود و یا به جسم و روح خود اختصاص دهید.

8- درزمینهٔ رشد شغلی صبور باشید

اگر شما تمامی موارد بالا را رعایت می‌کنید، قطعاً به‌مرورزمان پیشرفت خواهید کرد. پس صبور باشید، مطمئناً روزی به پزشک مشهور و موفقی تبدیل خواهید شد.

 9- برندسازی، بازاریابی و تبلیغات را فراموش نکنید.

اگر می‌خواهید به‌اندازه توانایی‌های‌تان موفقیت کسب کنید قطعاً باید برندسازی، بازاریابی و تبلیغات پزشکی را به شکل صحیحی اجرا کنید.

در غیر این صورت ممکن است پزشکانی را ببینید که کمتر از شما توانایی و مهارت دارند اما تعداد بیماران آن‌ها بسیار بیشتر از شما است.

 

لطفا نظر خود را درباره این پست در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید:ورود به اینستاگرام

 سیستم مدیریت مطب، کلینیک و بیمارستان دکتر لینک سیستمی با انعطاف پذیری بسیار بالا  جوابگوی تمامی تخصص های پزشکی می باشد.

مقالات مرتبط:

اصول و ارزش های پایه در مدیریت کلینیک

ضرورت و اهمیت ارزش آفرینی برای بیماران

پروسه نوبت دهی مطب خود را ساده کنید!

در حوزه پزشکی به یک رهبر تبدیل شوید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

مطب آنلاین راهکاری برای جذب بیمار

در میان پزشکان افرادی هستند که مطبشان مملو از بیمار است و حتی دیده می شود که نوبت های ماه های آینده مطب نیز توسط بیماران رزرو شده است. دلیل ازدحام بیماران در مطب این پزشکان چیست؟

از طرف دیگر بسیاری از پزشکان جوان که به تازگی مطب خود را تاسیس کرده اند در موقعیتی که در هر خیابان، ساختمان پزشکان و مطب های زیادی به چشم می خورد و هر روز هم بر این تعداد افزوده می شود، با این سوال مواجه می شوند که چگونه خود را معرفی و بیماران را به مطب خود جذب کنند؟

راز جذب بیمار  در مطب برخی از پزشکان در یک کلمه خلاصه میشود، اعتماد. حال یک سوال مطرح می شود این اعتماد چگونه شکل می گیرد؟

اعتماد بیماران به پزشکان به واسطه یک کار ساده ولی بسیار حیاتی است که در حوزه برندینگ پزشکی صورت می گیرد یعنی برخورداری از یک وب سایت پزشکی.

معمولاً هر چند سال یک‌بار، یکی از شبکه‌های اجتماعی یا اپلیکیشن‌های پیام‌رسان در بین مردم رواج پیدا می‌کنند اما پس از مدتی کارایی خود را از دست می‌دهند. ممکن است یک شبکه اجتماعی یا یک شبکه پیام‌رسان دیگر جایگزین آن‌ها شود یا آن‌ها فیلتر شوند. بنابراین اگر تنها نقطه اتکای یک پزشک در انجام تبلیغات و ارتباط با مخاطبانش در فضای اینترنت، یک شبکه اجتماعی یا یک پیام‌رسان باشد، ممکن است با فیلتر شدن یا جایگزینی آن، تمامی برنامه‌های ارتباطی و تبلیغاتی پزشک مختل شود. درنتیجه هر پزشکی نیاز دارد که یک وب‌سایت اختصاصی برای خود داشته باشد تا بتواند از طریق آن به‌صورت بسیار مؤثر و بدون نگرانی از فیلترینگ با مخاطبان و بیماران خود در ارتباط باشد.

سایت هر پزشک مطب دوم او محسوب می شود که به صورت 24 ساعته به روی مراجعان باز است و در حال مشاوره دادن به بیمار آنلاین. وب‌سایت مهم‌ترین کانال ارتباطی یک پزشک با مخاطبانش در فضای مجازی است.

پزشکان به خوبی دریافته اند که امروزه روش هایی مانند پخش تراکت و صرف هزینه برای تبلیغات چاپی یا تبلیغات دهان به دهان برای پزشکانی که به دنبال برندسازی و بازاریابی پزشکی هستند روشهای موثری برای جذب بیمار  نیست، کاربران امروزی برخلاف گذشته به دنبال شناخت تجربه و مهارت پزشکان هستند. کاربران مقالات پزشک را می خوانند، فیلم های آموزشی پزشک را می بینند، سوال می پرسند و نهایتا پزشک را انتخاب می کنند.

داشتن یک وب سایت پزشکی یعنی داشتن یک مطب آنلاین. مطب آنلاین در فضای مجازی چیزی است که یک پزشک که به دنبال برندسازی و بازاریابی است به آن نیاز دارد. یک سایت با طراحی جذاب که چشم هر بیننده ای را به خود جلب کند، یک منشی 24 ساعته که تصاویر، ویدئوهای پزشکی، تجربیات و مقالات پزشک را در اختیار بیماران قرار دهد. بدین وسیله است که اعتماد شکل می گیرد و کاربران سایت مراجعه کننده مطب شما می شوند.

ویژگی های مطب آنلاین

سیستم هوشمند دکتر لینک قابلیت های متعددی را برای کاربران سایت های پزشکی فراهم می کند. در اینجا به بررسی دو مورد از این توانایی های این سیستم هوشمند می پردازیم.

اولین قابلیت سیستم دکتر لینک برخورداری از یک سیستم نوبت دهی آنلاین است. این سیستم بر اساس نیاز دقیق پزشکان و مراکز درمانی برنامه ریزی می شود. فرقی نمی کند یک پزشک باشد یا کلینیک یا بیمارستان، مهمترین تمرکز این سیستم بر روی رفع نیاز نوبت دهی و جذب بیمار از طریق بستر های هوشمند می باشد که توانسته مورد اعتماد تعداد زیادی از پزشکان کشور قرار بگیرد. سیستم نوبت دهی دکتر لینک کاربران (بیماران) را از حضور و زمان سرویس دهی پزشکان مطلع میکند. سپس کاربران (بیماران) زمان مورد نظر را جهت حضور در مطب پزشک انتخاب و مبلغ حق ویزیت را به صورت آنلاین پرداخت میکنند.

البته برای فعال کردن و نصب سیستم نوبت دهی دکتر لینک در مطب، کلینیک و یا بیمارستان، شما به یک سایت پزشکی نیاز خواهید داشت. در واقع رابط میان شما با کاربرانتان همین وب سایت مطب خواهد بود. با برخورداری از یک مطب آنلاین و هوشمند و استفاده از سیستم نوبت دهی دکتر لینک علاوه بر ایجاد محیطی کاربر پسند، ورود بیماران را به مطب خود قطعی می کنید.

قابلیت بعدی برخورداری از سیستم مشاوره آنلاین است. یکی از اهداف مهم راه اندازی سرویس پزشکی از راه دور پیگیری دقیق بیماران بدون نیاز به مراجعه به مرکز بهداشت و درمان شهرهای دور و یا در مراکز پیشرفته تر حتی بدون نیاز به مراجعه به مراکز بهداشت شهری و از طریق منازل بیماران است. بدین معنی که در مراکز دور از شهر و در مورد بیمارانی که نیازمند پیگیری مداوم میباشند.

بنابراین ما یک سیستم نوآورانه پیشنهاد می کنیم که این کار را با سهولت انجام می دهد. سیستم نظارت بر سلامت بیمار را ارائه می دهد که از سنسورها برای ردیابی سلامت بیماران استفاده می کند و از اینترنت برای اطلاع رسانی به عزیزان خود در صورت بروز مشکلات استفاده می کند.

دکتر امین عسگری فوق تخصص قلب

رشد و پویایی اگر نباشد در دنیای رقابتی امروز امکان دوام آوردن خیلی کم است. بنده حتی از شبکه های اجماعی هم استفاده نمی کردم ولی با ورودم به دنیای مجازی مسیر کسب و کارم عوض شد. با مشاوره هایی که از تیم دکتر لینک به من شد دیدگاهم نسبت به حضور کسب و کارم در اینترنت به کلی عوض شد.من متوجه شدم حتی میتونم در روز هایی که مطب نیستم هم به صورت آنلاین مشاوره پزشکی خودمو پیش ببرم دقیقا با شرایط قوانینی مطبم که شامل نوبت گیری بیمارانم و پرداخت هست فرایند مشاوره ایم پیش میره. همه چی روی روال و مرتب داره پیش میره خوشحالم، مرسی دکتر لینک که این مسیر جدید رو بهم معرفی کردی..."در آخر مایل هستم به شدت به همه همکارانم این پیشنهاد رو بدم که از سیستم نوبت دهی اینترنتی دکتر لینک استفاده کنن چون من حقیقتا رضایتم جلب شده"

لطفا نظر خود را درباره این پست در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید: ورود به اینستاگرام

سیستم هوشمند جذب بیمار دکتر لینک، راهکاری برای افزایش بیمار در مطب ، کلینیک و بیمارستان با مشاوره آنلاین ارتباطی بدون تاخیر و با کیفیت با بیماران خود در سراسر جهان خواهید داشت.

مقالات مرتبط:

راهنمای ویدئو مارکتینگ برای پزشکان

تاثیر شبکه سازی در جذب بیمار

تبلیغات آزمایشگاه های تشخیص پزشکی

عوامل موثر در گردشگری سلامت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

راهنمای ویدئو مارکتینگ برای پزشکان

ویدئو بهترین روش برای نشان دادن ویژگی‌های شخصیتی شما به بیماران است و بازاریابی ویدئویی، یکی از محبوب‌ترین و پربازده‌ترین روندهای بازاریابی امروزی است که بیش از هر کمپین دیگری، نرخ تعاملات کاربران را افزایش می‌دهد و به جذب بیمار کمک می کند.

افرادی که ویدئوهای شمارا می‌بینند می‌توانند نحوه تعامل شما با بیماران را ببینند، با دستیاران شما در مطب و اتاق عمل
آشنا شوند و از نکات و مطالب آموزنده‌ای که در ویدئوهایتان برای آن‌ها آماده می‌کنید استفاده کنند و لذت ببرند.

ویدئو کمک می‌کند قبل از اینکه بیماران حتی برای اولین بار پا به مطب شما بگذارند، ازنظر عاطفی و احساسی با شما ارتباط خوبی برقرار کرده باشند. 

ویدئو کمک می‌کند که برند شخصی خود را به شکل بهتری ترویج دهید.

ترویج برند شخصی یعنی اینکه:

  •  بیماران در ذهنشان شما و مطب شمارا با اعتبار بسیار بالایی ارزیابی کنند؛
  • در ذهنشان شما یک پزشک حرفه‌ای با دانش بسیار بالایی هستید که راه‌حل مشکلات آن‌ها را می‌داند؛
  •  مطب شما در محیطی آرام پذیرای آنان است و پرسنل مطب شما با آن‌ها بسیار خوش‌برخورد خواهند بود؛

همۀ این‌ها مواردی هستند که می‌تواند شمارا به‌کلی از پزشکان دیگر متمایز کند و ویدئو ابزاری هست که از طریق آن می‌توانید این پیام‌ها را به دیگران انتقال دهیدو در نهایت بیمار جدید جذب نمایید.

در مورد چه موضوعاتی باید ویدئو تولید کرد؟

۱- ویدئوهای معرفی

یک ویدئو ۳۰ الی ۹۰ ثانیه‌ای از خودتان تهیه کنید و به مخاطبان در مورد تخصص خود بگویید و توضیح دهید در مورد چه مشکلاتی می‌توانند به مطب شما مراجعه کنند.

اگر مطب شما ازنظر ظاهری وضعیت خوبی دارد، بهترین فرصت است که یک ویدئو از فضای مطب تهیه کنید تا بیماران شما بدانند به هنگام ورود به مطب شما با چه فضایی مواجه خواهند شد.

می‌توانید یک ویدئو از پرسنل و منشی مطب تهیه کنید که در آن ویدئو پرسنل مطب خودشان را معرفی کنند و مسئولیتی را که در مطب یا کلینیک شما بر عهده‌دارند توضیح دهند.

۲- ویدئو نتایج پروسه درمان

از بیماران خود قبل از پروسه درمان یا جراحی و پس‌ازآن فیلم تهیه کنید. اگر شما دندان‌پزشک، جراح پلاستیک و یا متخصص پوست و زیبایی هستید تهیه ویدئو یک فرصت مناسب برای نشان دادن کیفیت کار شماست.

اما پزشکان دیگر نیز می‌توانند فیلم‌های قبل و بعد از جراحی آماده کنند. به‌عنوان‌مثال یک جراح مغز و اعصاب، متخصص ارتوپد و یا یک فیزیوتراپ نیز می‌تواند با نشان دادن کیفیت زندگی بیمار قبل از پروسه درمان و پس‌ازآن، ویدئوهای تأثیرگذاری تهیه نماید.

یک روش خوب دیگر برای نشان دادن نتایج خوب درمانی شما این است که از بیمارانی که از پروسه درمانی یا جراحی خود رضایت کامل داشته‌اند یک ویدئو کوتاه تهیه کنید که در آن ویدئو نظر مثبتشان را عنوان می‌کنند.

حتی می‌توانید یک ویدئو مصاحبه با اعضای خانواده بیمار خود داشته باشید و فیلم رضایتمندی خانواده بیمار را در وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی‌تان منتشر نمایید.

۳- ویدئوهای آموزشی

تولید ویدئوهای آموزشی نه‌تنها به شما کمک می‌کند که با بیماران و مخاطبان خود ارتباط بهتری برقرار کنید، بلکه باعث می‌شود مخاطبان شما به دانش بالا و حرفه‌ای بودن شما پی ببرند.

همچنین اگر بینندگان ویدئو شما احساس کنند که مطلب آموزنده و مفیدی را از طرف شما دریافت کرده‌اند سعی می‌کنند ویدئو شمارا برای دوستان خود بفرستند و بدین‌صورت شما می‌توانید با ساخت ویدئوهای آموزشی هرروز مخاطبان جدیدی را با صفحات اجتماعی و وب‌سایت خود آشنا کنید این روند به جذب بیمار جدید منجر خواهد شد.

۴- ویدیوهای توضیحاتی

این ویدیوها باید به مخاطبان نشان دهند که چرا به خدمات شما نیاز دارند. بسیاری از فیلم‌های توضیحی، روی یک سفر تخیلی پرسونای بیمار تمرکز می‌کنند که پی یافتن راه‌حلی برای یک مشکل است. این شخص با دریافت خدمات شما، مسئله را برطرف می‌کند.

۵-فیلم مطالعات موردی و تصدیق بیماران

مخاطبان بالقوه، می‌خواهند اطمینان پیدا کنند که مراجعه به شما می‌تواند مشکل آن‌ها را حل کند. یکی از بهترین راه‌های اثبات این موضوع، ساخت ویدیوهای مطالعات موردی است که بیماران وفادار و خشنود شما را به تصویر می‌کشد. این افراد بهترین پشتیبانان و مدافعان شما هستند. این بیماران جلوی دوربین، چالش‌های خود را یادآوری می‌کنند و توضیح می‌دهند که شما به عنوان پزشک چگونه به آن‌ها کمک کرده اید.

۶- فیلم‌های زنده

ویدیوهای زنده یا لایو، پشت‌صحنه و چشم‌انداز خاص مطب یا کلینیک را به مخاطبان نشان می‌دهند. فیلم‌های زنده، نرخ و مدت تعاملات را به‌شدت افزایش می‌دهند. مدت‌زمانی‌که کاربران برای تماشای ویدیوهای زنده صرف می‌کنند، ۸.۱ برابر ویدیوهای عادی است. فیلم زنده‌ی مصاحبه‌ها، سخنرانی‌ها و رویدادها، مخاطبان را تشویق می‌کند که نظرات خود را ارسال کنند و سؤالات بیشتری بپرسند.

۷-پیام‌های شخصی

ویدئو می‌تواند به راه بسیار خلاقانه‌ای برای ادامه‌ی مکالمه یا پاسخ دادن به افراد (ازطریق ایمیل یا سایر کانال‌ها) تبدیل شود. شما می‌توانید به کمک نرم‌افزارها یا ابزارهای آنلاین، توصیه‌های شخصی‌سازی‌شده را در قالب ویدئو آماده کنید. این فیلم‌ها تجربه‌ای دلپذیر و منحصربه‌فرد به مخاطبان شما ارائه می‌دهند و آن‌ها را به سمت مراجعه به شما هدایت می‌کنند.

 

ویدئوهای آموزشی در چه زمینه‌هایی باید ساخته شوند؟

۱- ارائه اخبار و اطلاعات

شما می‌توانید در مورد موضوعاتی صحبت کنید که به‌سلامتی بیماران کمک می‌کند. اگر پیروی از یک سبک زندگی یا استفاده از یک رژیم غذایی به مردم کمک می‌کند که دچار یک بیماری خاص که در حوزه تخصص شما هست نشوند، می‌توانید در این مورد در قالب یک فایل ویدئویی با مردم صحبت کند.

اگر در حوزه تخصص شما یک روش جدید درمانی ابداع‌شده است می‌توانید خبر آن را به گوش مردم برسانید. اگر استفاده از یک داروی خاص به خاطر عوارض جانبی آن ممنوع شده است، به مردم اطلاع‌رسانی کنید.

۲- صحبت در مورد عمل‌های جراحی

انجام جراحی برای بسیاری از مردم ترسناک است. شما می‌توانید از طریق ساخت ویدئو و صحبت در مورد این جراحی‌هایی که در تخصص شماست ترس مردم را کاهش دهید.

به آن‌ها توضیح دهید که دوران نقاهت چند روز طول می‌کشد. اگر چه نشانه‌هایی را ببینند طبیعی است و اگر چه نشانه‌هایی را دیدند باید فوراً به پزشک مراجعه کنند.

اگر ریسک یک جراحی پایین است به مردم توضیح دهید و بگویید که انجام این جراحی برای پزشکان بسیار راحت است و درصد موفقیت در این جراحی بسیار بالا است.

اگر قبل از جراحی نیاز است رژیم غذایی خاصی را رعایت کنند و اقداماتی را انجام دهند به آن‌ها توضیح دهید.

همچنین اگر برایتان امکان‌پذیر است به هنگام جراحی فیلم‌هایی را تهیه کنید و به مخاطبان خود نشان دهید که ترس آن‌ها کاهش یابد.

البته به هنگام تهیه فیلم در اتاق عمل توجه داشته باشید که دیدن خون زیاد و مشاهده برخی تصاویر برای بیماران خوشایند نیست و نه‌تنها باعث کاهش ترس آن‌ها نمی‌شود بلکه استرس آن‌ها را افزایش می‌دهد.

بنابراین درک اینکه پخش چه تصاویری از اتاق عمل تأثیر مثبتی بر روی مخاطبان دارد، نیاز به‌ دقت نظر بالای پزشک دارد.

۳- پاسخ به سؤالات بیماران

بهترین روش برای اینکه بفهمید بزرگ‌ترین دغدغه ذهنی بیماران چیست و از چه چیزهایی نگران هستند، این است که از آن‌ها در این مورد سؤال بپرسید؛ بهترین روش برای اینکه نشان دهید دغدغه‌های بیماران برای شما مهم است، این است که به سؤالات آن‌ها جواب دهید.

معمولاً وقتی‌که در مطب هستید و یا از طریق وب‌سایت و اینستاگرام، بیماران سؤالات زیادی را از شما می‌پرسند. سعی کنید سؤالات رایج بیماران را مشخص کنید و برای هر یک از آن‌ها یک فایل ویدئویی تولید کنید و به بیماران پاسخ دهید.

از امروز توجه تان را نسبت به پیدا کردن سوژه برای ساخت ویدئو بیشتر نمایید. هر سؤالی را که بیماران از شما می‌پرسند را در ذهنتان ارزیابی کنید که آیا پاسخ دادن به این سؤال در قالب یک فایل ویدئویی می‌تواند برای دیگران مفید باشد یا نه!

اگر دیدید سؤال خوبی هست، آن سؤال را در یک جا یادداشت نمایید تا در اولین فرصت یک ویدئو در مورد آن سؤال مربوطه و پاسخ شما به آن سؤال تولید نمایید.

ویدئوهای تولیدشده از چه طریقی باید منتشر شوند؟

پس از تولید ویدئو باید برای انتشار آن برنامه‌ریزی داشته باشید. می‌توانید این ویدئوها را در اینستاگرام، در وب‌سایت شخصی خودتان و در وب‌سایت آپارات، یوتیوب و وب‌سایت‌های مشابه انتشار ویدئو آپلود کنید.

همچنین می‌توانید پس‌ازاینکه ویدئوهای شما به تعداد قابل قبولی رسید، بر اساس موضوع ویدئوها، آن‌ها را دسته‌بندی کنید و سفارش رایت DVD ویدئوها را بدهید.

درخواست کنید یک کاور زیبا که اسم و لوگو شما و موضوع ویدئوها بر روی آن طراحی‌شده بر روی DVD های شما چاپ شود و سپس DVD های آموزشی تدوین‌شده و حرفه‌ای خود را در اختیار مراجعین مطب قرار دهید.

لطفا نظر خود را درباره این پست در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید: ورود به اینستاگرام

سیستم هوشمند جذب بیمار دکتر لینک، راهکاری برای افزایش بیمار در مطب ، کلینیک و بیمارستان

مقالات مرتبط:

تاثیر شبکه سازی در جذب بیمار

تبلیغات آزمایشگاه های تشخیص پزشکی

عوامل موثر در گردشگری سلامت

بررسی آمیخته بازاریابی در بازاریابی پزشکی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

اصول و ارزش های پایه در مدیریت کلینیک

اصول و ارزش های پایه، مواردی هستند که بسیاری از پزشکان تعریف واضح و دقیقی از آن در ذهن ندارند. و البته در این میان پزشکانی نیز هستند که ارزش‌های پایه واضح و دقیقی دارند.

وقتی ارزش‌های پایه مدیریت مطب در ذهن یک پزشک واضح نیست، قطعاً منشی و پرسنل مطب هم شناخت خوبی از انتظارات پزشک ندارند.

اگر پرسنل شما شناخت خوبی از انتظارات شما نداشته باشند، بنابراین نمی‌توان از آن‌ها انتظار داشت تا وظایفشان را به‌درستی انجام دهند.

چه اصول و ارزش هایی را باید در مدیریت مطب در نظر بگیرید؟

1- احترام به بیماران

بیماری که به مطب یا کلینیک شما مراجعه می کند طبیعتا در شرایط روحی و جسمی مناسبی قرار ندارد. او به خاطر ابتلا به بیماری در شرایط خوبی نیست و خانواده او نیز تحت تأثیر این موضوع هستند.

بنابراین پرسنل مطب باید بتوانند شرایط روحی مراجعین مطب را به‌خوبی درک کنند. اگر یک بیمار بی‌صبر و عصبانی هست نباید جواب او را با عصبانیت داد. پرسنل مطب باید افراد صبوری باشند یا یاد بگیرند که چگونه صبوری خود را افزایش دهند. تا در شرایطی که با یک بیمار ناراضی روبه‌رو شدند آرام باشند و بر رفتار خود تسلط داشته باشند. وقتی پرسنل شما در این زمینه توسط شما توجیه شده باشند تلاش می‌کنند در هر شرایطی احترام بیماران شمارا حفظ کنند.

2- متعهد به عالی بودن

 لازمه پیشرفت مداوم این است که پزشک و پرسنل مطب همواره به فکر عالی بودن باشند. مدیریت مطب و کارکنان همواره باید به این فکر کنند که چه اقداماتی موجب می شود بهتر از امروز باشند.

هر وقت احساس کردید که همه‌چیز در مطب شما خوب است و نیاز به تغییر ندارد، بدانید که در اشتباه هستید. شما ممکن است خوب باشید اما هیچ‌وقت عالی نیستید. چون عالی بودن یک نقطه یا شرایط خاص نیست که به آن برسید. عالی بودن یک مسیر است که نیاز است همواره به سمت آن حرکت کنید.

3- وقت‌شناسی و احترام به ‌وقت بیماران

وقت هر انسانی ارزشمند است. یکی از اصول پایه در مدیریت مطب احترام به وقت بیماران است. و این اصل از طریق توجیه پرسنل مطب و کلینیک در این خصوص میسر می شود. پرسنل مطب یا کلینیک خصوصا منشی باید قبل از زمان مقرر برای شروع ملاقات بیماران در مطب باشد. نباید بیماران با درب بسته مطب مواجه شوند و مجبور شوند زمانی را پشت در بسته منتظر بمانند. رعایت نکردن این نکته برای وجه و برند مطب شما به هیچ وجه مناسب نیست.

همچنین  مواقعی که پزشک با 2 یا 3 ساعت تاخیر در مطب حاضر می گردد توصیه می شود منشی با بیماران تماس بگیرد و  این موضوع را به اطلاع همه بیماران برساند. اگر منشی تنبلی کند و این زحمت را به خود ندهند که اطلاع رسانی به موقع انجام دهد، بیماران به مطب مراجعه می کنند  مجبورند ساعات زیادی را در مطب منتظر بمانند و در نتیجه عصبی و کلافه می شوند. 

4- انجام کارها به صورت تیمی

در کلینیک‌ها و هر مطبی که بیش از یک پرسنل دارد کار تیمی مفهوم پیدا می‌کند. در این مواقع هر یک از پرسنل وظایف مخصوص به خود را دارد. اما پرسنل مطب شما باید توجیه شوند علاوه بر اینکه باید وظایف خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهند، مواردی که یکی از پرسنل در مطب یا کلینیک حضور ندارد باید وظایف او را نیز انجام دهند. یا در مواقعی که وظایف خاصی بر عهده همکاران نهاده شده است به وی کمک کنند.

مدیریت مطب باید حس همدلی را در پرسنل خود ایجاد کند. اگر  اگر مجموعه خود را به‌صورت یک تیم ببینید و به همه اعضای تیم توجه کنید، حس همدلی بین پرسنل شما تقویت می‌شود اما اگر به افراد خاصی توجه ویژه داشته باشید و نسبت به برخی از پرسنل خود بی‌توجه باشید، معمولاً حس حسادت و تبعیض را در پرسنل خود افزایش می‌دهید و کار تیمی در کلینیک شما به ضعیف‌ترین حالت ممکن می‌رسد.

5-تمیزی و بهداشت مطب

باوجوداینکه تمیزی و بهداشت یکی از بدیهیات هر مرکز درمانی است اما در برخی از مطب‌ها و کلینیک‌ها نادیده گرفته می‌شود.

استاندارد تمیزی و بهداشت در یک مطب و کلینیک باید بسیار بالاتر از جاهای دیگر باشد.

شما نباید صرفاً دغدغه داشته باشید که تجهیزات و ابزار پزشکی شما تمیز و ضدعفونی باشند. کوچک‌ترین گردوخاکی حتی بر روی دکوراسیون مطب شما قابل‌پذیرش نیست. تمیزی صرفاً مربوط به اتاق معاینه نیست. کف سالن انتظار بیماران هم باید از تمیزی برق بزند.

مطب جایی نیست که هفته‌ای یک یا دو بار نظافت شود. هرروز حداقل یک‌بار باید کف اتاق‌ها تمیز شوند و تمامی قسمت‌های مطب گردگیری شوند.

بسیاری از بیماران فقط به خاطر تمیز نبودن یک مطب یا کلینیک، دیگر هرگز به آنجا مراجعه نمی‌کنند. حتی اگر پزشک آن مرکز فرد توانمندی باشد.

نکته آخر:

مدیریت مطب پس‌ازاینکه ارزش‌های پایه مطب خود را مشخص کرد، در این مورد باید با پرسنل مطب خود صحبت کند. هراندازه که پرسنل شما به‌صورت واضح‌تری از خواسته‌های شما مطلع باشند، بهتر می‌توانند به وظایف خود عمل کنند.

حداقل هرماه یک جلسه برگزار کنید و در این مورد با پرسنل صحبت کنید. حتی اگر گفته‌های شما تکراری باشد.

همچنین نیاز است برای رعایت برخی از ارزش‌های پایه مطب، دستورالعمل بنویسید و اقدامات اجرایی مشخص کنید.

لطفا نظر خود را درباره این پست در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید: ورود به اینستاگرام

سیستم مدیریت مطب، کلینیک و بیمارستان دکتر لینک سیستمی با انعطاف پذیری بسیار بالا  جوابگوی تمامی تخصص های پزشکی می باشد.

مقالات مرتبط:

ضرورت و اهمیت ارزش آفرینی برای بیماران

پروسه نوبت دهی مطب خود را ساده کنید!

در حوزه پزشکی به یک رهبر تبدیل شوید.

خدمات درمانی بیمار محور

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

ضرورت و اهمیت ارزش آفرینی برای بیماران

 اســـاس و بنیـــان هر مطب و کلینیکی را بیماران آن  تشـــکیل می دهنـــد؛ زیـــرا بیمار، اصلی تریـــن منبـــع درآمد و رشـــد هر کلینیکی اســـت و مدیران کلینیک ها بـــر ایـــن نکتـــه که جذب، حفـــظ و نگهداری بیماران رمـــز موفقیت کلینیک اســـت، تفاهـــم دارنـــد. به همیـــن دلیـــل، موضـــوع بیمار محوری در کسب و کارها نیـــز از اولویـــت خاصـــی برخـــوردار اســـت، تـــا آن جـــا هیچ مطب یا کلینیکی، بـــدون رضایت منـــدی و خشـــنودی بیماران ، مقبـــول و موفـــق نخواهـــد بـــود.

مهم تریـــن وجـــه بیمار محوری و فاخرتریـــن مفهـــوم در ایـــن رابطـــه موضوعـــی است که طی سال های اخیر تحت عنوان ارزش آفرینی مطرح می شود.

 ارزش آفرینـــی، به معنـــای رویکـــردی اســـت کـــه مدیریت کلینیک در قبـــال همـــه ذی نفعـــان و به ویـــژه بیماران خـــود در پیـــش می گیـــرد و در آن بیمار را محـــور همـــه فعالیت هـــا و فرآیندهـــای خـــود قـــرار می دهـــد. 
بـــه ایـــن ترتیـــب، مدیریت کلینیک از منظـــر بیماران، به نحـــوی مهندســـی می شـــود کـــه خدمـــات ارائـــه شـــده نیازهـــا و خواســـته های بیمار را تأمیـــن کنـــد. دامنـــه ایـــن امـــر حتی تـــا کشـــف نیـــاز پنهـــان بیماران  و یـــا فراتـــر از آن، ایجـــاد نیـــاز در بیماران گســـترش می یابـــد. بـــه همیـــن دلیـــل پرداختـــن بـــه موضـــوع ارزش آفرینـــی بـــرای بیماران در فضـــای رو بـــه شـــد رقابتـــی کنونـــی مطب و کلینیک ها، در کانـــون توجـــه قـــرار گرفتـــه اســـت
مفهوم ارزش آفرینی
 ارزش آفرینـــی رویکـــردی یکپارچـــه اســـت کـــه نشـــان می دهـــد، مدیریت کلینیک یا مطب چگونـــه می توانـــد در منظـــر ذی نفعـــان و به ویـــژه بیماران، ارزش خلـــق کنـــد. اگـــر مدیریت کلینیک نتوانـــد بـــرای بیماران  خـــود ارزش آفرینـــی کنـــد، به مـــرور از ذهـــن و زبـــان بیماران، خـــارج و از صحنـــه رقابت محـــو می شـــود
ارزش آفرینی از جنس اثر بخشی است. به بیان دیگر  ارزش آفرینی به انجام کارهای درست برای بیمار مربوط می شود تا انجام درست کارهای کلینیک.
ارزش آفرینی به آن معنی است که خدمات ارائه شده به ایجاد یا افزایش ارزش نزد بیماران منجر شود و ارزش هم همان چیزی است که بیمار حاضر است بابت آن هزینه بپردازد؛ چرا که برایش بسیار حائز اهمیت بوده، منفعت دارد یا رافع مشکلی از او است.

اهمیت و ضرورت ارزش آفرینی برای بیماران کلینیک و مطب

مدیریت کلینیک و مطب بدون ایجاد ارتباط مناسب با بیماران خود نمی تواند موفقیتی حاصل کند و در دنیای امروز که دنیای کیفیت محور و مشتری محور است، بیمار، هدف کار و بیمار محوری زیر بنای تمای فعالیت های مطب و کلینیک خواهد بود. در این راستا، جذب و استخدام پرسنل مشتری مدار که ویژگی های بارز ارتباطات انسانی را در رفتار خود لحاظ کرده باشند نیز برای مطب و کلینیک ضروری است. فلسفه وجودی مطب و کلینیک باید با ارزش آفرینی آغاز شود و در آن ارزش توسط بیمار تعریف گردد. در ارزش آفرینی کلینیک برای بیماران فعالیت های غیر ارزش آفرین حذف می شود و زنجیره  فعالیت های و فرآیندهایی شکل می گیرد که شروع آن خواست و نیاز بیمار و پایان آن رضایت و خشنودی وی باشد. به واقع آنچه که مطب و کلینیک به بیمار عرضه می کند، ارزش است و بیماران بابت مجموع ارزشی که از مطب یا کلینیک دریافت می کنند، هزینه پرداخت می نمایند.
همه بخش ها و واحدهای کلینیک یا مطب باید منطبق با مدل ارزش آفرینی برای بیمار فکر کنند، نیازهای بیمار را محور قرار دهند و با خواسته های در حال تغییر بیماران، همگام شوند.
مدیریت کلینیک باید بداند که بیماران مایل هستند چه چیزی را بیشتر یا کمتر در رفتارهای پرسنل مطب و کلینیک ببینند. انتظارات بیماران باید توسط مدیریت مطب در فرهنگ مطب و کلینیک ترجمه و پیاده سازی شود. به بیان دیگر انتظارات بیماران باید رفتارهای مدیریت کلینیک و پرسنل را جهت دهی کند. از جمله اقدامات موثر برای ایجاد فرهنگ ارزش آفرینی در مطب یا کلینیک آن است که بیمار خود را بشناسیم، بیماران را طبقه بندی کنیم، با آنها تعامل داشته باشیم، اقدامات مطب یا کلینیک خود را با بیماران هماهنگ کرده و تطبیق دهیم، به خواسته و نیاز بیمار ارزش دهیم و میزان رضایتمندی بیمار را بسنجیم.
مشاهده، تنظیم و جهت دهی فعالیت ها و فرآیندهای مطب و کلینیک از نگاه بیمار باعث می ود که مدیریت کلینیک و کلینیک بیمار را در تمامی زمینه های کاری خود از ارائه خدمات تا بازاریابی مطب و کلینیک، آموزش، توسعه، ارزیابی عملکرد و پاداش دهی مشارکت دهد و پینشهادات و نظرات بیمار را لحاظ نماید. در این میان بیماران ناراضی که با انتقاد و ارائه راهکارهای بهبود، مدیریت کلینیک را به چالش می کشند، جایگاه ویژه ای دارند و مهمترین منبع یادگیری محسوب می شوند. پرسنل کلینیک نیز در صف مقدم خدمت به بیماران و جلب رضایت او قرار می گیرند و مدیریت کلینیک برای تحقق ارزش آفرینی به بیماران به پرسنل نیز بها می دهد. به این تمام سرمایه های مطب و کلینیک در خدمت خفظ بیمار به کار گرفته می شود.

نتیجه گیری
بیماران برای مطب یا کلینیک شما یک دارایی استراتژیک است، برای حفظ بیماران همواره باید یک رابطه برنده- برنده بین بیماران و کلینیک (تبادل ارزش) ایجاد گردد و این در صورتی استقرار می یاید که طرفین احساس کنند که برای آنها مزایای خاصی وحود دارد و به صورت دو قطب یکدیگر را جذب نمایند. 
در همه کسب و کارها نگه داری مشتری موجود، سودآورتر از جذب مشتریان جدید است. طی یک بازه زمانی، هزینه بازاریابی و فروش خدمات به مشتریان موجود به تدریج کاهش می یابد و حاشیه کلی توسعه به طور بالقوه افزایش می یابد. در حیطه پزشکی بیماران وفادار فقط روی قیمت تمرکز ندارند بلکه به عنوان حامی و طرفدار کلینیک عمل کرده و در نتیجه به جذب بیماران جدید کمک می کندو با عنایت به ضریب اهمیت ارزش آفرینی، می توان گفت که برنامه ریزی استراتژیک، در راستای تبدیل ارش آفرینی برای بیمار به یک مزیت رقابتی پایدار می تواند در برتری سازمان در یک فضای رقابتی کاملا موثر باشد.
به این ترتیب برای رسیدن به بیماران وفادار که ضامن بقای کلینیک و مطب هستند، باید در راه پیاده سازی و نهادینه ساختن فرهنگ ارزش آفرینی برای بیماران برنامه ریزی کرد و گام برداشت.  نگرش ارزش محور به ما نشان می دهد که باید برای بیمار ارزش بیشتری (نسبت به رقیب) خلق شود. این نگرش کمک می کند تا الگوی فعالیت کلینیک به الگویی یکپارچه، با معناتر و عمیقتری ارتقا یابد. تا در نهایت منجر به ارزش آفرینی مطلوب و ایجاد اعتماد و تعلق خاطر پایدار بیمار نسبت به کلینیک شود.

لطفا نظر خود را درباره این پُست در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید: ورود به اینستاگرام
سیستم مدیریت مطب، کلینیک و بیمارستان دکتر لینک سیستمی با انعطاف پذیری بسیار بالا  جوابگوی تمامی تخصص های پزشکی می باشد.

مقالات مرتبط:

پروسه نوبت دهی مطب خود را ساده کنید!

در حوزه پزشکی به یک رهبر تبدیل شوید.

خدمات درمانی بیمار محور

استراتژی های کلیدی ایجاد مزیت رقابتی در خدمات دندانپزشکی

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

پروسه نوبت دهی مطب خود را ساده کنید!

یکی از نیازهای جدی بیماران و افرادی که به نوعی با مراکز درمانی اعم از بیمارستان ها، کلینیک ها و مطب پزشکان در ارتباط هستند، دریافت نوبت است.

روش نوبت دهی در مطب شما چگونه است؟ آیا به پروسه نوبت دهی مطب خود دقت کرده اید؟ می دانید پروسه نوبت دهی مطب بر تعداد بیماران اثرگذار است؟ آیا بهترین شیوه نوبت دهی را می شناسید؟

نوبت گرفتن از مراکز درمانی، یکی از مشکلات پیش روی بیماران و خانواده های آنها است که این مسئله در شهرهای بزرگ با توجه به ترافیک و ... جدی تر هم هست.

علاوه بر این مشکلات دیگری هم وجود دارد، درصد قابل توجهی از بیماران به دلیل اینکه نمی توانند به راحتی وقت ویزیت را رزرو نمایند بلافاصله اقدام به رزرو نوبت از پزشک دیگری می کنند.

چرا یک بیمار نمی تواند به راحتی وقت ویزیت بگیرد؟

در مطب برخی از پزشکان فقط در ساعات کاری مطب می‌توان نوبت ویزیت گرفت. اگر بیمار در خارج از ساعات کاری با مطب تماس بگیرد کسی پاسخگو نیست. بهترین راهکار این است که در ساعات غیر کاری مطب، تلفن مطب روی تلفن منشی یا فردی که شما مسئول این کارکرده‌اید دایورت شود تا هیچ تماس تلفنی‌ای بی‌پاسخ نماند.

راه حل چیست؟

با یک نرم‌افزار مدیریت مطب حرفه‌ای دیگر این اختلالات ایجاد نمی‌شود. چون سیستم رزرو آنلاین شما به‌صورت اتوماتیک تشخیص می‌دهد که منشی شما چه ساعت‌های را از قبل به‌واسطه تماس‌های تلفنی بیماران رزرو کرده است.

اگر یک نرم‌افزار مدیریت مطب حرفه‌ای داشته باشید به‌راحتی می‌توانید سیستم رزرو آنلاین را بر روی وب‌سایت و پیج اینستاگرام خود قرار دهید. سپس پنل رزرو آنلاین داخل وب‌سایت را به سرور نرم‌افزار مدیریت مطب خود متصل کنید تا بدون اینکه تداخلی در رزروهای تلفنی و اینترنتی به وجود بیاید بتوانید یک سیستم وقت دهی حرفه‌ای در مطب یا کلینیک خود داشته باشید.

همچنین می‌توانید از طریق نرم‌افزار مدیریت مطب خود یک سیستم خودکار ارسال پیامک ایجاد کنید تا پس از هر رزرو وقت ویزیت چه به‌صورت تلفنی و چه به‌صورت اینترنتی، یک پیامک تأیید به بیمار شما ارسال شود.

شما می‌توانید سیستم یادآوری هم داشته باشید. به صورتی که چند ساعت قبل از وقت ویزیت بیمار، برای او پیامک یادآوری ارسال شود. با این کار تعداد کنسلی بیماران شما به شکل قابل‌ملاحظه‌ای کاهش می‌یابد.

چرا نوبت دهی آنلاین

مزیت های فراوانی برای نوبت دهی آنلاین وجود دارد، از جمله بالا بردن سرعت و راندمان کار، افزایش تعداد بیماران، کاهش زمان انتظار بیمار، ایجاد نظم و آرامش در محیط کار، مدیریت بهتر و دقیق تر، گزارشات آماری و نمودارهای حرفه ای، جلوگیری از ازدحام بی مورد و طولانی مدت مراجعین، ارائه سرویس بهتر به بیماران، دریافت دسترسی شبانه روی بیمار به دریافت نوبت، یادآوری اتوماتیک نوبت به بیمار و ....

مهمترین نکته در نوبت دهی آنلاین جذب بیمار است. سامانه هوشمند دکتر لینک نام شما را به همراه تخصص و زمینه طبابت شما در موتورهای جستجو در رتبه های اول به نمایش می گذارد. بیماران علاوه بر اینکه به توصیه نزدیکان و اقوام خود به یک پزشک مراجعه می کنند از طریق جستجو در اینترنت هم اقدام می کنند. و تکنولوژی دکتر لینک با زیر ساخت قوی و حرفه ای نام شما را در رتبه های اول موتورهای جستجو به نمایش می گذارد.

سامانه نوبت دهی دکتر لینک با قابلیت های قابل توجهی که در اختیار بیماران قرار داده است. بیماران می توانند نوبت های خود را در گروه های تخصصی پزشکی، به تفکیک بیمارستان ها، درمانگاه ها و مطب ها رزرو نمایند.

در سیستم نوبت دهی دکتر لینک افراد بعد از دریافت نوبت با حضور در محل می توانند با اعلام حضور خود به منشی از وضعیت نوبت خود و تعداد افراد در صف مطلع شوند.

گرفتن وقت ویزیت اولین برخوردی است که بیماران جدید با شما و مطب شما دارند. این تجربه را برای آن‌ها بسیار لذت‌بخش کنید.

لطفا نظر خود را درباره این پست در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید: ورود به اینستاگرام

سیستم مدیریت مطب، کلینیک و بیمارستان دکتر لینک سیستمی با انعطاف پذیری بسیار بالا  جوابگوی تمامی تخصص های پزشکی می باشد.

مقالات مرتبط:

در حوزه پزشکی به یک رهبر تبدیل شوید.

خدمات درمانی بیمار محور

استراتژی های کلیدی ایجاد مزیت رقابتی در خدمات دندانپزشکی

نقش آموزش کارمندان در بازاریابی خدمات درمانی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک