مجله روانشناسی

مدیریت مراکز روانشناسی

۴ مطلب در اسفند ۱۳۹۷ ثبت شده است

اهمیت بازاریابی در حوزه پزشکی

در حالی که تقاضا برای پزشکان با توجه به جمعیت سالخورده، درمان های جدید و راه حل های نوین بیمه در حال افزایش است، رقابت بین پزشکان از جمله سیستم های بیمارستان، کلینیک، مطب‌های خصوصی و دیگر موارد در حال افزایش است. این وضعیت باعث افزایش وابستگی بیشتر به استراتژی‌های بازاریابی پیچیده‌تر برای جذب بیماران به ارائه دهندگان خدمات پزشکی می‌‌شود

منصفانه است بگوییم که بیماران علی‌الخصوص بیمارانی با نرخ سنی زیر ۴۰ سال (جمعیت قالب کشور) علاقه‌مند به همکاری با هوشمندترین و کارآمدترین متخصصان موجود هستند. بعید است بیماران یا خانواده نزدیک بتوانند دانش و توانایی پزشکان را ارزیابی کنند. این به این معنی است که بیماران باید به دیگر ابزارها متکی باشند تا تصمیم بگیرند که چه کسی برای مراقبت و درمان آنها مناسب است. این فرآیند تصمیم‌گیری به عنوان یک راهنمای فکری در بازاریابی پزشکی عمل می‌کند و به یافتن راهکارهای جذب بیماران جدید، در زمان مناسب  و اطمینان از بازگشت بیماران منجر می‌گردد

عوامل بسیاری در جستجوی بیماران برای پزشک مورد نظر موثر است. وضعیت مالی بیمار، شیوه زندگی، نوع بیمه درمانی آنها، موقعیت جغرافیایی و کیفیت زندگی آنها نقش مهمی در تصمیم گیری در مورد نحوه رسیدگی به خدمات پزشکی دارند. با این حال، بازاریابی می تواند تعیین کننده نوع و نحوه تصمیم‌گیری در بیماران گردد. در حقیقت، بازاریابی در حوزه پزشکی و به ویژه رهبری اندیشه می‌توانند منجر به تغییر در تصمیم گیری و جذب بیمار گردد

بسیاری از پزشکان در حال استفاده از مدل بازاریابی رهبری فکر هستند. آنها از طریق وب سایت‌های آموزشی، خبرنامه‌ها، وبینارها، سمینارها و کتاب‌ها در موضوع شیوه‌های پزشکی در حال تلاش برای برقراری و آموزش استاندارد‌های خدمات درمانی به بیماران بوده و با طرح آنکه می توانند این استاندارد را ارائه دهند و به جذب بیماران جدید بپردازند

آیا واقعا بازاریابی در حوزه پزشکی ضرورت دارد؟ مطمئن باشید بازاریابی در حوزه پزشکی ضروری است! از خود بپرسید چطور بیماران (آینده نگر) بدانند شما بهترین، باهوش ترین و با تجربه ترین گزینه برای آنها هستید ؟ بسیار مهم است شما یک متخصص در یک منطقه خاص باشید

یکی از محبوب ترین روش های بازاریابی پزشکی، رویکرد رهبری فکر است. از امکانات آموزشی مانند خبرنامه ها، وب سایت ها، فیلم ها، کتاب ها و وبینارها برای تبادل اطلاعات مهم پزشکی بهره گرفته می شود. این روش راهی قدرتمند برای شناخت شما توسط مردم، دیدن شما به عنوان رهبر در رشته تخصصی تان می باشد

شاید یکی از بزرگترین نشانه‌های ضرورت بازاریابی پزشکی، گسترش آژانس‌های بازاریابی است که به طور خاص به صنعت پزشکی متمرکز شده است. از یک دیدگاه بازاریابی، طب سنتی یک کسب و کار درست مثل هر نوع دیگری است. با این حال ممکن است متخصص جراحی قلب باز باشید، احتمالا متخصص بازاریابی مستقیم نیستید

در این راستا متخصصان بازارایابی پزشکی در کنار شما حضور می‌یابند. آنان با شناخت بازار و درک تفاوت‌های ظریف صنعت پزشکی می‌توانند در بازاریابی پزشکی جهت رسیدن به  اهداف زیر با شما همراهی نمایند

استراتژی بازاریابی پزشکی: دربازاریابی خدمات درمانی باید استراتژی‌هایی تدوین و اجرا نمود که محصولات و خدمات سازمان به خوبی در نتایج موتورهای جستجو دیده شوند. این بدان معناست که شما به یک وب‌سایت قوی، استراتژی شبکه‌های اجتماعی، ‌استراتژی تولید محتوا و سئو نیاز دارید

نام تجاری : در حوزه پزشکی بسیار شاهد این بوده‌ایم که افرادی بیشتر از توانایی و تخصصشان شهرت یافته‌اند و این در حالی است که بسیاری با تخصص  بیشتر در آمد و شهرت کمتری دارند. مردم،  محصولات یا خدمات شما را با نام تجاریتان می‌شناسند. این یکی از اولین چیزهایی است که باید به آن فکر کنید و تا آخر با کار شما همراه خواهد بود

توسعه وب سایت : فقط کافی است سایت داشته باشید. سایت شما باید قانع کننده باشد و خوانندگان را با محتوای مناسب و قابل تفکر جذب کند

شبکه های اجتماعی: شبکه‌های اجتماعی پزشکان به کانال‌های ارتباطی خوبی برای به دست آوردن اطلاعات در مورد بهداشت و مسائل پزشکی و همچنین مکانی برای اینکه افراد با بیماری های مختلف با افراد مشابه خودشان بیشتر آشنا شود و مشکلات و تجربیاتشان را به اشتراک بگذارند تبدیل شده اند. حضور، تبادل اطلاعات و ایجاد ارتباطات در شبکه های اجتماعی در معرفی حائز اهمیت بسیاری است

اصول اولیه را فراموش نکنید

مهم است به یاد داشته باشید در حالی که بازاریابی پزشکی، ابتکاری در حال رشد، رونق و محبوبیت است، برخی اصول اولیه کسب و کار وجود دارد، که هرگز نباید نادیده گرفته شوند

ارجاعات: یکی از عوامل موفقیت در پزشکی برای یک پزشک خاص معرفی وی توسط بیماران به دیگران است. به یاد داشته باشید، بازاریابی دهان به دهان در جذب بیمار را هرگز دست کم نگیرید. درمان برای بیمار اولویت است اما درمانگر قابل اعتماد اولویتی بالاتر دارد

پیگیری: هر چند وقت یکبار با  بیماران خود تماس می گیرید؟ اصلا تا به حال این کار را کرده اید؟ حتی همین بیماری که دیروز به شما مراجعه کرده است و از خدمات یا محصول شما استفاده  نموده؟ تاکنون شده با یکی از بیماران تماس گرفته اید و از اعتمادش به شما تشکر کرده اید؟ تحقیقات نشان  داده است%48 از ارائه دهندگان درمان هیچگونه ارتباطی جهت پیگیری با بیمار برقرار نمی کنند، چرا شما باید در بین این %48 باشید؟

احترام: در ملاقات های خود به بیمار احترام بگذارید، برنامه ریزی کنید، قدردانی کنید و ارجاع ها و بیماران جدید را تأیید کنید

احترام متقابل طولانی است. وقتی که درگیر روش های جدید بازاریابی پیشرفته میگیرید، ابتکارات را فراموش نکنید. همیشه نیاز به پزشک خواهد بود. بنابراین تمرکز بر روی یک دکتر خاص، عالی است و اجازه دهید با تلاش های بازاریابی خود برتری خود را بر جسته کنید

سیستم هوشمند جذب بیمار دکتر لینک، راهکاری پیشنهادی ما برای افزایش بیمار در مطب ، کلینیک و بیمارستان

لطفا نظر خود را درباره این پُست در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید: ورود به اینستاگرام

مقالات مرتبط
اشتباهات رایج در ارتباط با بیمار

ارتباط چشمی با بیماران

سی و پنج مورد از بهترین نظریه های بازاریابی پزشکی

آشنایی با منشور حقوق بیمار

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

کاربردهای شبکه های اجتماعی در حوزه بهداشت و درمان(قسمت دوم)

بازاریابی اجتماعی در رابطه با بهداشت عمومی:بازاریابی اجتماعی استفاده از روش های بازاریابی، برای طراحی و پیاده سازی برنامه هایی در جهت ایجاد تغییرات مفید در رفتارهای اجتماعی است. بازاریابی اجتماعی از محبوبیت بسیاری در میان جامعه بهداشت عمومی برخوردار گردیده است. با این حال افراد به ویژه متخصصان بهداشت عمومی درک ناقصی از بازاریابی اجتماعی دارند. هدف ارتقای دانش متخصصان بهداشت عمومی با استفاده از عنصر اصلی بازاریابی اجتماعی است و این که بازاریابی اجتماعی برای طراحی اقدامات بهداشت عمومی مورد استفاده قرار گیرد.

استفاده در تحقیق و توسعه: شبکه های اجتماعی می توانند به عنوان چشم انداز جدیدی برای بینش عمومی نسبت به سلامت و گفتگو در این رابطه و برقراری مشاوره آنلاین با پزشکان در نظر گرفته شوند. محققان می توانند یافته های خود را از طریق شبکه های اجتماعی منتشر کنند و راهنمایی هایی برای سایرین ارائه دهند. علاوه بر این جوامع آنلاین بیماران در ارائه آگاهی در شرایط نادر، عوارض جانبی دارو و حتی اعتبار سنجی تحقیقات استفاده می شوند.

کنترل و ارزیابی خدمات بهداشتی: اصطلاح پسندیدن یا like اصطلاحی است که در شبکه های اجتماعی رواج یافته است و بیشتر افراد اعم از صاحبان مشاغل از این معیار برای سنجش میزان رضایت مشتریان  خود استفاده می کنند. در نتیجه می توان از این ویژگی در شبکه های اجتماعی به عنوان ابزاری برای ارزیابی خدمات و اقدامات پزشکی کلینیک، درمانگاهها، بیمارستان ها و حتی پزشکان استفاده کرد.

شناسایی روابط ضعیف در شبکه های اجتماعی: ایده اساسی از این جا ناشی می شود که اگر شما بخواهید اطلاعاتی در مورد درمان های دارویی، رژیم های غذایی که منجر به کاهش کلسترول و فشار خون و .... می شوند به دست آورید؛ بهترین افرادی که می توانند به شما کمک کنند آشنایان یا افرادی که روابط قوی با آنها دارید نیستند بلکه افرادی که گاهی با شما در ارتباط هستند و ار تباط ضعیفی با شما دارند بهتر می توانند به شما کمک کنند. منظور از قدرت ضعیف از نظر نفوذ اجتماعی به این معناست که زمانی که اطلاعات بین افراد آشنا رد و بدل می گردد، این اطلاعات تنها در همان سیکل آشنایان تبادل می شود و اطلاعات جدیدی به اطلاعات قبلی اضافه نمی شود. در صورتی که ارتباطات ضعیف باعث توسعه و گسترش اطلاعات جدید می شود.

محدودیت های شبکه های اجتماعی در خدمات بهداشتی و درمانی

برخلاف تمام مزایا و کاربردهای شبکه های اجتماعی در امرمراقبت سلامت و امکان مشاوره آنلاین، استفاده از آن ها عوارض و نتایج نامطلوبی را نیز به همراه دارد.

عوارض نامطلوب بهداشتی: برای مثال ارتباط بین عوارض نامطلوب بهداشتی و رفتارهای ناسالم و استفاده از  facebook مورد بررسی قرار گرفت در نهایت ارتباط معنا داری بین متوسط ساعت وب گردی در این شبکه اجتماعی و عواملی همچون جدایی از اعضای خانواده و جامعه, امتناع از پاسخ به تماس، درد عضلانی، سردرد و سوزش چشم یا به تعویق انداختن وعده های غذایی مشاهده شد.

رفتارهای غیر حرفه ای دانشجویان پزشکی در شبکه های اجتماعی: ارتباطات در شبکه های اجتماعی تنها به مشاوره و تعامل بین بیمار و پزشک منتهی نمی شود و علاوه بر بیماران و مسایل پزشکی آنها، داشنجویان پزشکی یا کارمندان حوزه سلامت هم در شبکه های اجتماعی به فعالیت می پردازند و دانشجویان نمی توانند تعادل بین اطلاعات اشتراکی شخصی/ حرفه ای برقرار کنند و این موضوع عوارض و مشکلات ناخواسته ای را به وجود آورده است.

مشکلات شبکه های اجتماعی

یکی از چالش های اولیه حفظ حریم خصوصی در مورد اطلاعات جمع آوری شده در رسانه های اجتماعی است. دومین چالش، حفظ امنیت اطلاعات می باشد. سومین نگرانی، محدودیت افراد برای دسترسی به اینترنت و شبکه های اجتماعی است. افراد با درآمد کم و سن پایین، برای دسترسی به اینترنت محدودیت دارند. نگرانی بعدی پیرامون به اشتراک گذاشتن اطلاعات برای افرادی است که زیر سن قانونی قرار دارند. در نهایت، یکی از مهم ترین نگرانی ها، ارتباط بین اطلاعات آنلاین و اطلاعات واقعی سلامت است. چرا که ممکن است اطلاعات آنلاین، نمای درستی از فعالیت ها و رفتارهای واقعی مردم نشان ندهند.

سیستم هوشمند مشاوره آنلاین دکتر لینک به شما کمک میکند تا همه فرایند های ویزیت و مشاوره آنلاین را همراه با پرداخت و تسویه آنی با پزشک داشته باشید اطلاعات بیشتر در مشاوره آنلاین

نظر خود را درباره این پُست در اینستاگرام به اشتراک بگذارید: ورود به اینستاگرام


مقالات مرتبط:

کاربردهای شبکه های اجتماعی در حوزه بهداشت و درمان(قسمت اول)

راههای افزایش فالوئر در شبکه های اجتماعی مختص پزشکان

راهنمای استفاده از شبکه های اجتماعی مختص پزشکان

کاربرد اینستاگرام برای پزشکان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

کاربردهای شبکه های اجتماعی در حوزه بهداشت و درمان (قسمت اول)

علم پزشکی به طور مداوم در حال هماهنگ نمودن خود با فناوری های جدید است. با ورود شبکه های اجتماعی، تحول جدیدی بین بیماران و پزشکان رخ داد. بیماران در شبکه های اجتماعی جهت پیدا کردن اطلاعات درمانی، بیان تجربیات و شرح وقایع مربوط به بیماری خود و یا دریافت مشاوره آنلاین فعالیت می کنند. برخی پزشکان نیز به طور حرفه ای از شبکه های اجتماعی برای اشتراک گذاشتن اطلاعات بهداشتی، ارتباط با همکاران، اشاعه پژوهش، بازاریابی حرفه خود، و تعامل با بیماران استفاده می نمایند.

فناوری هایی مانند شبکه های اجتماعی، فرصت جدیدی را برای تعاملات اجتماعی و بهداشتی و اشاعه نگرش هایی همچون نگرش نسبت به کاهش وزن، کنترل کلسترول، فشارخون فراهم می کند. علاوه بر این، شبکه های اجتماعی با دسترسی به تعداد زیاد کاربر با نگرش ها و احساسات متفاوت رفتار مردم در مقیاس بزرگ را نشان می دهد. در بعضی از این شبکه ها به یک زمینه یا بیماری توجه بیشتری شده است، به عنوان مثال، توییتر، بر روی بیماری آنفولانزا تمرکز بیشتری دارد و PatientLikeMe به بیماری های مزمن مانند ایدز، ناهنجاری های روحی، بیماری پارکینسون و....بیشتر پرداخته است. با توجه به اهمیت موضوع، هدف دسته بندی کاربردهای مرسوم شبکه های اجتماعی در حوزه بهداشت و درمان و بیان مزایا، محدودیت ها و عوارض استفاده از این شبکه ها در مراقبت سلامت است.

خدمات شبکه های اجتماعی سلامت

شبکه اجتماعی سلامت از یک وب سایت تشکیل شده است که افراد در آن، از منافع بهداشتی و سلامتی در سطوح مختلف بهره مند می شوند. از جمله حمایت عاطفی، تبادل اطلاعات، پرسش و پاسخ از پزشکان و ارزیابی آزمایش های بالینی. یا تشکیل انجمن های آنلاین می باشد که برای به اشتراک گذاری تجارب بیماران، دستیابی به اطلاعات در زمینه یک بیماری خاص و همچنین برقراری ارتباط بین بیماران مشابه و دریافت مشاوره آنلاین به وجود آمده است. شاخص ترین حوزه های این انجمن ها شامل سرطان، بیماری های نادر، دیابت، ایدز و ناباروری می باشد.

نتایج استفاده از شبکه های اجتماعی سلامت

در ادامه، پیامدهای استفاده از شبکه های اجتماعی در مراقبت های بهداشتی بیان می شود. استفاده از این شبکه ها دارای اثرات مثبت و منفی بسیاری است که با توجه به منفعت و ارزش کاربرد آن، می توان از آن استفاده نمود.

افزایش اثر درمانی ضد افسردگی شبکه های اجتماعی: اختلال افسردگی مقاوم در برابر درمان، یک بیماری پیچیده با نرخ بهبودی بسیار کم است. اما شبکه های اجتماعی می توانند به عنوان یک کمک کننده درمان دارویی باشد که به طور منظم به همراه مشاوره استفاده شود؛ به ویژه اگر در این میان روان پزشک از دوستان آنلاین بیمار باشد و همزمان بیمار از مشاوره آنلاین نیز برخوردار شود.

تأثیر شبکه های اجتماعی بر ترک سیگار: آمار نشان می دهد که سالانه نزدیک به 10 میلیون فرد سیگاری برای یافتن راه مناسب ترک سیگار، به جستجو در اینترنت می پردازند. این جستجو سعی بر تشویق این افراد به استفاده از روش های مصنوعی دارد. یکی از این راهکارها برنامه quit Date Wizard در شبکه اجتماعی Facebook می باشد

مدیریت بیماری های مزمن: پلت فرم آنلاین PatientLikeMe جهت تبادل اطلاعات بین بیماران مبتلا به بیماری های مزمن ایجاد شد. در این سایت، بیمار اطلاعات مربوط به بیماری و علائم و درمان های خود را وارد می کند و هرکس می تواند سیر بیماری خود را ببیند و عادات رفتاری خود را تصحیح کند. همچنین این امکان وجود دارد که پزشک فرد از روند درمان بیماری با خبر شوند. در این شرایط بیمار تجربیات خود را به اشتراک گذاشته و حتی با مشاوره آنلاین با متخصصان، درمان لازم را دریافت می نماید.
سیستم هوشمند مشاوره آنلاین دکتر لینک به شما کمک میکند تا همه فرایند های ویزیت و مشاوره آنلاین را همراه با پرداخت و تسویه آنی با پزشک داشته باشید اطلاعات بیشتر در : https://www.drlink.ir/online-consulting

نظر خود را درباره این پُست در اینستاگرام به اشتراک بگذارید: 
/https://www.instagram.com/p/BulVh09AyHR

مقالات مرتبط:
راه های افزایش فالوئر در شبکه های اجتماعی مختص پزشکان

راهنمای استفاده از شبکه های اجتماعی برای پزشکان

نقش شبکه های اجتماعی در جذب بیمار

کاربرد اینستاگرام برای پزشکان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

آیا باید از پذیرش بیماران پرخطر خودداری کرد؟

بروز خطای پزشکی در زمان درمان بیماران، یکی از مسائلی است که به طور اجتناب ناپذیر ممکن است در برخی مداخلات پزشکی رخ دهد. باید بدانیم که این موضوع تنها مختص کشور ما نبوده، بلکه پدیده‌ای است که در تمام دنیا دیده می‌شود؛ اما سوال مهم این است که حرفه‌مندان پزشکی چطور باید این خطاهای اجتناب ناپذیر در درمان را مدیریت کنند، چطور باید از بروز عوارض بیشتر بر جسم و روح بیماران پیشگیری کرده و در جهت رفع سریع و دقیق این عوارض گام بردارند؟.

در فصل هشت راهنمای عمومی اخلاق حرفه‌ای اعضای سازمان نظام پزشکی کشور به موضوع خطاهای پزشکی پرداخته شده و چگونگی مدیریت خطاهای پزشکی از سوی جامعه پزشکی را شرح داده است. به این ترتیب در اولین ماده مربوط به آن اعلام شده که لازم است حق بیماران، همکاران و سایر اشخاص برای شکایت به مراجع ذیصلاح، محترم شمرده شود. در عین حال اعضای نظام پزشکی در صورت احضار شدن توسط مراجع قضایی و انتظامی باید در وقت تعیین شده حضور یابند و با صداقت کامل به سوالات پاسخ دهند.

طبق ماده دوم این فصل، بیم از مورد شکایت قرار گرفتن نباید موجب احتیاط غیر موجه و تحمیل مداخلات غیراستاندارد و هزینه غیرضروری به بیماران شود. در عین حال خودداری اعضا از پذیرش بیماران پر خطر به دلیل بیم از پیامدهای حقوقی و آسیب احتمالی ممنوع است. همچنین در قسمت دیگری از این فصل آمده؛ اعضا مکلفند تمام سعی و تلاش خود را برای ارائه خدمات سلامت استاندارد و عاری از خطای پزشکی انجام دهند. در این راستا لازم است همه اعضا تمام تلاش خود را برای آگاهی از خطاهای شایع در رشته و زمینه کاری خود به عمل آورده و تا حد امکان از آنها جلوگیری کنند.

همچنین در این قسمت راهنمای عمومی اخلاق حرفه‌ای پزشکان اعلام می‌کند که بر اساس حق بیماران بر آگاهی از اطلاعات مربوط به سلامت خود، حرفه‌مندان  پزشکی باید در صورت بروز خطایی که منجر به ایراد خسارت می‌شود، مسئولیت عمل خود را بپذیرند و ضمن عذرخواهی و انجام اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه، اصل بروز خطا و جزئیات مربوطه از جمله علل و عوارض ناشی از خطا را برای بیماران آشکار کنند.

همچنین برای حفظ اعتماد متقابل جامعه و حرفه پزشکی، لازم است اعضا در موارد بروز خطای منجر به ایراد هر نوع خسارت اعم از جسمی، روانی، اجتماعی و اقتصادی به بیماران، ضمن پرهیز از هر گونه پنهان کاری با توافق بیمار نسبت به جبران خسارت وارده در اثر بروز خطای خود به صورت داوطلبانه اقدام کنند. در عین حال اعضا مکلفند به صورت مداوم نسبت به پایش خود از لحاظ توانمندی‌های جسمی و روانی لازم برای انجام درست و کامل وظایف حرفه‌ای اقدام کنند. حال در صورتی که پزشکان به هر دلیل از جمله خستگی، ضعف جسمانی یا ضعف روانی، آسیب دیدن بیمار را محتمل بدانند، باید حتی‌المقدور از انجام مداخله مذکور خودداری کنند. البته انجام مداخلات اورژانس در غیاب فرد جایگزین از شمول این ماده مستثنی است.

بر اساس این فصل از راهنمای عمومی اخلاق حرفه‌ای پزشکان که از سوی سازمان نظام پزشکی ارائه شده است، اعضا در صورتی که متوجه شوند که سایر حرفه‌مندان و همکاران، آمادگی لازم را برای انجام وظایف حرفه‌ای خود به دلایلی نظیر خستگی، ضعف جسمانی، ضعف روانی ندارند و ممکن است به نحوی اقداماتشان منجر به آسیب دیدن احتمالی بیمار شود؛ باید حتی المقدور به نحو مقتضی همکار مذکور را برای در پیش گرفتن روندی که سلامت بیمار حفظ شود، مانند خودداری داوطلبانه از انجام مداخله در موقعیت مذکور، قانع کنند. در صورت عدم پذیرش موضوع توسط همکار، لازم است موضوع را به صورت مکتوب به مدیریت موسسه درمانی یا نظام پزشکی محل اطلاع دهند.

همچنین اعضا موظفند در صورت مراجعه کردن بیماری که در اثر خطای حرفه‌مندان همکار آسیب دیده است، ضمن بکار گرفتن تمام تلاش خود برای حفظ‌ شأن و جایگاه حرفه‌ای همکار مذکور و تاکید بر این واقعیت که خطای پزشکی بخشی اجتناب ناپذیر از ارائه خدمات سلامت است، در صورت درخواست بیمار آسیب دیده و اطمینان از منسوب بودن آسیب به خطای همکار، اطلاعات خود را به بیمار منتقل کنند. در این موارد لازم است حرفه‌مندان پزشکی تا حد امکان بیمار را برای پیگیری مجدد به همکار مذکور ارجاع دهند.

بر این اساس چنانچه حرفه‌مندان پزشکی به مشکلات روانی یا جسمی مبتلا شوند که ماهیتا منجر به اختلال در فعالیت‌های درمانی آنها شود، تصمیم گیری در نحوه ادامه فعالیت درمانی نامبردگان به کمیسیون پنج نفره «تشخیص صلاحیت علمی و عملی حرفه‌مندان» متشکل از نماینده رییس کل سازمان نظام پزشکی، نماینده سازمان پزشکی قانونی و سه نفر از کارشناسان رشته مربوطه به انتخاب معاونت انتظامی سازمان خواهد بود.

جهت دریافت مقالات مرتبط دکتر لینک را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

مقالات مرتبط:

حفظ حریم خصوصی بیماران در مراکز درمانی

نحوه جلب اعتماد بیمار جهت پذیرش طرح درمان

اشتباهات رایج در ارتباط با بیمار

پزشک با اخلاق کیست؟

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک