مجله روانشناسی

مدیریت مراکز روانشناسی

۴ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۶ ثبت شده است

غنی سازی اورانیوم یا ویزیت بیشتر؟

احتمالا شما به عنوان یک پزشک معالج از اعتماد به نفس بالایی برای برقراری ارتباط با دیگران برخوردار هستید و به خوبی از اهمیت ایجاد شبکه های کاری و روابط بلند مدت با افراد مطلع هستید. شما به راحتی و با مهارت بالا می توانید در یک جلسه یا ویزیت خود و خدماتی که ارائه می کنید را معرفی کنید. اما سوال اصلی اینجاست که پس از اولین دیدار حضوری و یا تماس تلفنی با شخص مورد نظر چطور با او پیگیری های بعدی را انجام می دهید؟ چطور روابط خود را با او محکم تر کرده و به سمت و سوی مورد نظر خود هدایت می کنید؟

 

به عقیده اکثر پزشکان سخت ترین قسمت ماجرا ایجاد ارتباط اولیه نیست بلکه نحوه پیگیری با فرد و آماده سازی او برای برای ویزیت یا ویزیت های بعدی است.

 

مایکل پورت، یکی از معروفترین نویسندگان حوزه مدیریت بازاریابی و فروش، در کتاب معروف خود "book yourself solid"  می گوید: داشتن یک استراتژی مشخص برای پیگیری ارتباط با افرادی که ملاقات کرده اید، احتمالا مهمترین استراتژی بازاریابی است که از آن پیروی می کنید. او در ادامه تاکید می کند اگر یک استراتژی سیستماتیک و اتوماتیک برای پیگیری و توسعه روابط خود با افراد نداشته باشید، به احتمال زیاد فرصت های کاری زیادی را از دست خواهید داد.

درواقع سیستم های مدیریت ارتباط با بیمار با Follow-Up امکان پیاده سازی یک برنامه سیستماتیک به منظور پیگیری و توسعه روابط با این افراد در اختیار شما قرار می دهند. در زبان نرم افزارهای مدیریت کلینیک  فردی که برای اولین بار با او ملاقات کرده اید و اطلاعات کمی در مورد او دارید، یک سرنخ فروش است. سرنخ نشان دهنده شخص و یا شرکتی است که احتمالا به محصولات یا خدمات شما علاقه مند است یا به آن نیاز دارد و بطور کلی این پتانسیل را دارد که مشتری شما باشد اما اطلاعات زیادی در مورد او ندارید و به خوبی او را نمی­شناسید، بنابراین می­خواهید در باره اش تحقیق کنید، به او ایمیل بزنید، تلفن کنید و خلاصه اینکه بفهمید او چه کسی است، نیازش چیست و شما چطور می توانید نیازش را پاسخ دهید.

سرنخ ها از کانال های مختلفی با شما ارتباط برقرار می کنند. برای مثال: مستقیم با شما تماس می گیرند، از وبسایت شرکت بازدید می کنند، شما آن ها را در کنفرانس ها، هماهیش ها و نمایشگاه ها ملاقات می کنید و ….نکته مهم این است که سرنخ هنوز آماده برای تصمیم گیری و خرید نهایی نیست. و شما باید آن را ثبت، پیگیری و غنی سازی کنید تا به فروش بدل شود!

معمولا مشتریان در اولین تماس ، برای انجام خرید تصمیم گیری نمی کنند. خوب است بدانید که تنها ۲ درصد فروش ها در اولین تماس انجام می شود. بنابراین به عنوان یک فروشنده صبور باشید چراکه احتمالا باید بین  ۵ تا ۱۲ بار دیگر از طریق دیدار حضوری، تماس تلفنی و یا ارسال ایمیل با او ارتباط برقرار کرده و سعی کنید در این تعاملات او را برای تصمیم گرفتن به خرید آماده کنید.

حال چطور می خواهید این تعاملات را انجام دهید و این فرد را به سمت تصمیم گیری برای خرید هدایت کنید؟ چه نکاتی را باید رعایت کنید؟ چطور تعاملات بعدی را برنامه ریزی و اجرا کنید؟ در هر کدام از این تعاملات باید چطور برخورد کنید؟چه چیزی بگویید؟ به چه هدفی برسید؟

تکنیک های زیر به کمک شما خواهند آمد تا یک استراتژی پیگیری موثر سرنخ های فروش را اجرایی کنید:

  • در اولین تماسی که صورت می گیرد، سعی کنید نیازهای او را فهمیده و درک کنید که دنبال چه چیزی است. شرکت خود را معرفی کنید و مزیتتان نسبت به سایر رقبا را توضیح دهید. اطلاعات اولیه سرنخ مانند: نام، نام شرکت، شماره تماس، ایمیل و ….را جهت پیگیری های بعدی بگیرید و در دکتر لینک ثبت کنید.

 

  • پس از اولین تماس تلفنی یک ایمیل تشکر برای او ارسال کنید. در این ایمیل ذکر کنید که از وقتی که در اختیار شما قرار داده ممنون هستید و سعی کنید زمان مشخصی برای مکالمه بعدی تنظیم کنید. اشتباهی که بیشتر فروشندگان مرتکب می شوند این است که در تماس اول یک زمان مشخص برای تماس بعدی با سرنخ تنظیم نمی کنند . زمان های نامشخص مانند "هفته آینده تماس خواهم گرفت" باعث از دست رفتن تماس ها و ایمیل ها خواهد شد و در نهایت مدت زمان فروش را افزایش می دهد.

 

  • در ایمیل و یا تماس بعدی، شرکت و خدمات خود را دوباره معرفی کنید. خوب است که با یادآوری مکالمه قبلی و توضیح این که چرا با شما تماس گرفته بود، روی نیازها و خواست هایش تاکید کرده و راه حل متمایز خود نسبت به رقبا را ارئه دهید. سرنخ باید حس کند شما نگرانی و مسئله او را درک کرده و در صدد حل آن هستید.

 

  • سعی کنید در هر تعامل با مشتری برای او ارزش ایجاد کنید. برای مثال: خوب است اگر مقاله یا کاتالوگی در اختیار دارید که احتمالا برای او جالب است و کاربرد دارد در ایمیل بعدی برایش ارسال کنید.

 

  • در برقراری تعاملات بعدی، مهمترین نکته یافتن دلیلی مناسب برای ایجاد تماس دوباره است. در این مورد باید خلاقیت داشته باشید و سعی کنید مکالمه را طوری شروع کنید که سرنخ حس نکند شما به مانند دیگر فروشندگان فقط از روی وظیفه تماس گرفته و می خواهید محصول خود را به فروش برسانید.

 

  • به آگاه سازی او نسبت به محصول یا خدمات مورد نیازش ادامه دهید. برای این کار می توانید در یک مکالمه تلفنی و یا ایمیل او را از اخبار مرتبط باخبر کنید و یا نکات مهم در تصمیم گیری خرید را برایش توضیح دهید.

 

  • در شبکه های اجتماعی او را بیابید و در ارتباط باشید. سعی کنید در شادی ها و غم هایش شریک باشید. برای مثال پیام تبریکی خودمانی به مناسبت ارتقا شغلی او برایش ارسال کنید.

 

  • با او روابط دوستانه و صمیمی ایجاد کنید. سعی کنید از علائقش آگاه شده و مشترکاتی میان خود بیابید. برای مثال اگر هردو به فوتبال علاقه مند هستید در این مورد با یکدیگر گفتگو کنید.

 

  • یکی از روش های موثر برای توسعه روابط معرفی افراد به یکدیگر است. برای مثال شما با شخصی در ارتباط هستید که به سرنخ شما جهت مشاوره برای خرید مستغلات می تواند کمک کند. خیلی خوب است که این دو را با یکدیگر آشنا کنید.

 

مقالات مرتبط

 

به زبان مراجعین تان صحبت کنید

آیا زمانش رسیده که به نرم افزار مدیریت مطب فکر کنم؟

۱۱ راه برای داشتن یک مطب و کلینیک شاداب، زنده و خلاق

سرویس دهی عالی، لازمه موفقیت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

بخش پذیرش پزشکان چگونه می توانند واقعا میزان فروش را افزایش دهند؟

بخش پذیرش پزشکان چگونه می توانند واقعا میزان فروش را افزایش دهند؟

یکی از وظایف اصلی و حیاتی بخش پذیرش پزشکان تربیت، آموزش و راهنمایی تیم بخش پذیرش به منظور توانمند سازی و توسعه مهارت های آنان در فروش بیشتر است. اما بخش پذیرش پزشکان برخلاف میل باطنی خود میبایست زمان زیادی را صرف آماده سازی و تهیه گزارشات متنوع مورد نیاز مدیریت مجموعه کرده بنابراین زمان کافی و تمرکز لازم برای مدیریت تیم خود را به دست نمی آورند.

بخش پذیرش باید بدانند که به صورت مستقیم نتایج کسب و کار و میزان فروش را نمی توانند کنترل کنند. تنها "فعالیت هایی که تیم فروش جهت به سرانجام رساندن فروش ها انجام می دهند" در حیطه کنترل آنهاست و فقط ازطریق بهبود نحوه انجام این فعالیت ها است که می توان میزان فروش و نرخ موفقیت در فرصت های فروش را افزایش داد.

این فعالیت ها تمامی تماس ها، جلسات و وظایفی که به منظور پیشبرد فروش صورت می گیرند را شامل می شود.  به زبان دیگر تنها داده هایی که در سیستم مدیریت مطب ثبت می شوند و شما بعنوان مدیر فروش می توانید به صورت مستقیم روی بهبود آنها اثر گذار باشید،  تعدد، زمان و ترتیب انجام فعالیت های فروش است. برای مثال تعداد و فاصله زمانی تماس های پیگیری با بیماران و مراجعین، انجام تماس های تشکر از مشتریان، نحوه و زمان ارسال پروپوزال، یا پیش فاکتور فروش و…

در ادامه گام هایی که به منظور بهبود مدیریت فعالیت های بخش پذیرش باید برداشته شوند را توضیح خواهیم داد:

 

گام اول: مهندسی معکوس و شناسایی فعالیت های مهم و مرتبط

 

از طریق مهندسی معکوس و بازبینی دقیق فروش های موفق صورت گرفته در گذشته و مشخص کردن مرتبط ترین و درست ترین فعالیت هایی که انجام شده، فعالیت های مهم و تاثیرگذار در فروش های موفق را شناسایی و بهترین روش پیشبرد فروش را استخراج کنید.

 

گام دوم: تمرکز بر فعالیت های مهم و مرتبط

 

با تکرار فعالیت های مهم و تاثیرگذار شناسایی شده در گام قبل در فروش های آتی  نحوه انجام آن ها بهبود و توسعه داده تا آنها به استانداردهای کسب و کار خود تبدیل کنید. بنابراین دیگر بیشتر زمان خود را بیهوده صرف صحبت و تصمیم گیری در مورد اعداد و ارقام افزایش میزان فروش و نگرانی در مورد دست یافتن به نتایج تعیین شده نکنید. بلکه به جان آن فعالیت هایی که منجر به فروش می شوند را به درستی مدیریت کنید. کاری که واقعا در افزایش میزان فروش موثر است.

 

گام سوم: اندازه گیری میزان عملکرد فعالیت های شناسایی شده

 

بهترین روش برای به کارگیری و استخراج دانش از داده های ثبت شده در سیستم مدیریت مطب ارزیابی و سنجش فعالیت های انجام شده است. از طریق گزارشاتی که از سیستم های مدیریت به دست می آورید به راحتی می توانید نحوه و میزان عملکرد این فعالیت ها را کنترل کرده و شاخص های مناسب را تعریف و اندازه گیری کنید. نتایج این گزارشات به درستی به شما نشان می دهد که باید بر روی تقویت چه فعالیتی تمرکز کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

پس از مشخص کردن فعالیت های مهم به منظور پیشبرد فروش، باید مراحل فروش مناسب مطب و کلینیک خود را تعیین کنید.

 

مقالات مفید:

معرفی دکتر لینک | قسمت سوم – صاحبان مراکز بهداشت و درمان

آینده شغلی دانشجویان رشته پزشکی

۵ سوالی که قبل از استفاده دکتر لینک باید از خود بپرسید

معرفی دکتر لینک | قسمت دوم پرونده الکترونیک سلامت – EHR چیست؟

معرفی دکتر لینک | قسمت اول – امنیت و احراز هویت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

آینده شغلی دانشجویان رشته پزشکی

آرزوی هر پدر و مادری استقلال و موفقیت فرزندان است. واقعیت این است که الگوی قدیمی، کسب مدرک دانشگاهی، پیدا کردن شغل ثابت و بالا رفتن از پله‌های ترقی این روزها جواب نمی‌دهد. افزایش جمعیت، بحران‌های اقتصادی، جهانی‌شدن، کاهش قدرت کسب درآمد، بازارهای اشتغال ایستا همه و همه خبر از آینده شغلی مبهم این نسل می‌دهد.

جوانی که تازه رشته پزشکی خود را به پایان رسانده ماه‌ها و اغلب سال‌ها درگیر شغل و کار است یا درگیر تاسیس مطب و یا کار کردن داخل یک کلینیک. کارآموزی‌هایی که حتی بعد از شش ماه فعالیت هیچ دستمزدی به شخص پرداخت نمی‌کنند! ظاهر اوضاع خوب نیست! حال وظیفه ما در قبال این افراد آن ‌هم با توجه به این شرایط چیست؟

دانشجویانی که سال ها برای کسب علم زحمت کشیدن و بیخوابی کشیدند آیا واقعا باید بعد از ۷ سال تحصیل تازه دنبال کار باشن؟

برای دانشجویان رشته پزشکی راهکار چیه؟

کارآفرینی افراد را مستقل و موفق بار می‌آورد و به آن‌ها می‌آموزد زندگی هدفمند و مستقلی در سایه کارآفرینی برای خود رقم بزنند. به آن‌ها می‌آموزد از پس زندگی خود آن‌هم در این شرایط پیچیده و بی‌رحم بربیایند.

در ادامه ده ویژگی ضروری هنر کارآفرینی را باهم مرور می‌کنیم و وظیفه شما به‌عنوان مسئول آینده خود پرورش این ویژگی‌ها است.

 

۱- معرفی پول و فرایندهای مالی

شناخت فرایندهای مالی یکی از اساسی‌ترین نیازهای امروز است. متأسفانه مدارس به این موضوع خیلی توجه نمی‌کنند. شما هم این موضوع را پناه‌برخدا کنار نگذارید و برعکس پای‌کار بمانید و بفهمانید که پول ارزش دارد و یک ریال هم یک ریال است. سرمایه‌گذاری و پس‌انداز را بیاموزید و در مورد راه‌هایی که می‌توان از پول، پول درآورد مطالعه کنید.

 

۲- تمرین کارآفرینی
این مقاله می تونه کمکتون کنه:
 

شرایط تاسیس مطب پزشکی

 

کامرون هرولدمیگوید: از کودکی کارآفرینی را آموخته و به همین دلیل از فرزندان خودش می‌خواهد که به محیط اطراف خانه نگاه کنند و کارهایی را که لازم است انجام شوند پیدا کنند و سپس باهم در مورد قیمت هر کار بحث کنند.شما نیز می‌توانید کارآفرینی را با انجام پروژه‌های سبک شروع کنید مثل فروختن اسباب‌بازی‌های قدیمی از طریق فروشگاهای اینترنتی. با این حرکت کودکان باقیمت گذاری، بازاریابی و حتی شیوه‌های کلاهبردای از آن‌ها آشنا می‌شوند و آن‌ها را با ترس‌های جهان واقعی روبه‌رو می‌کند.

این فیلم را مشاهده کنید :  TED: کامرون هرولد: کودکان را کارآفرین بار بیاوریم!

 

۳- تقویت حس کنجکاوی و جست‌وجو

در کنار جست‌وجو سؤال پرسیدن را در خود نهادینه کنید. اجازه ندهید که با راه‌حل‌های تکراری با مشکلات مواجه شوید. مطالعه کنید و تا می‌توانید بیاموزید تا با ایده‌ها و روش‌های جدید با مسائل روبه‌رو شوید.
پیر امیدیار (موسس شرکت eBay)  کنجکاوی را یک عامل کلیدی در شناخت و درک جهان می‌داند. امیدیار به لطف زمینه‌های فرهنگی والدینش با دو فرهنگ ایرانی و فرانسوی آشنایی داشته است و می‌گوید: آشنایی با این فرهنگ‌ها به من آموخت که یک موضوع را از زوایای مختلف می‌توان دید و مجبور نیستید کارها را همان‌طور که قبلاً انجام می‌شده انجام بدهید.

 

۴- هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی را بیاموزید

هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی دو بخش جدایی‌ناپذیر فرایند کارآفرینی هستند. هرچه زودتر این دو عادت مثبت آموخته شود بهتر است. به خود تکنیک اسمارت (S.M.A.R.T) را بیاموزید که اهداف شامل این ۵ ویژگی باشد :  خاص، قابل‌اندازه‌گیری، قابل‌دستیابی ، واقع‌گرایانه‌ و زمانبندی شده باشد. از خود بخواهید ۵ هدفی که ویژگی‌های ذکرشده رادارند بنویسید. تحقیقات نشان می‌دهد که نوشتن اهداف تا ۸۰ درصد احتمال دستیابی به آن‌ها را بالا می‌برد. در قدم بعدی بخواهید ۵ حرکت که برای رسیدن به این اهداف لازم است بنویسید.

 

۵- کار گروهی

هیچ‌کس به‌تنهایی کافی نیست. همه ما برای رسیدن به اهدافمان به دیگران نیاز داریم. همهٔ کارآفرینان برتر ارزش کار گروهی را به‌خوبی می‌شناسند. بیاموزید که چگونه با دیگران برای رسیدن به اهداف مشترک تلاش کنید. یکی از بهترین راه‌ها تشویق شرکت در ورزش‌های گروهی است. ورزش به‌خوبی ارزش‌ها و قوانین کار گروهی را می‌آموزید. آرتور بلنک صاحب فروشگاه های زنجیره ایی Home Depot و صاحب تیم فوتبال آتلانتا معتقد است که ورزش اهمیت کار گروهی را متذکر می‌شود.

آرتور ۶ فرزند دارد که هرکدام از آن‌ها در رشته‌های ورزشی خاصی فعالیت می‌کنند. آرتور معتقد است که ورزش به آن‌ها می‌آموزد که چگونه از سد مشکلات بگذرند و چگونه تیم خود را رهبری کنند و الهام‌بخش ایشان باشند. همه مواردی که ذکر شد بخش‌های ضروری کارآفرینی هستند.
۶- کارهایی را که باکیفیت و خلاقانه انجام‌شده‌اند تشویق کنید

 

۷- آموختن از شکست‌ها

در مدرسه به کودکان می‌آموزند که شکست بد است! درحالی‌که شکست می‌تواند یک پیروزی باشد. ناپلئون هیل می‌گوید: "در پس هر شکست موفقیتی بزرگ‌تر یا هم‌طراز نهفته است." به‌جای سرزنش و تنبیه خود سعی کنید عوامل شکست را بیابید و به دنبال چاره‌ای باشید تا از تکرار شدن آن جلوگیری کنید. به بفهمید که شکست به‌خودی‌خود بد نیست و می‌تواند افق روشنی در دست‌یابی به اهداف باشد.

بیاموزید که هرگز تسلیم نشوید و در بدترین شرایط دنبال راه‌حل باشید. در این صورت اگر با شرایط سختی مواجه شدید دست و پای خودشان را گم نمی‌کنید. هرکس که داشتهٔ درخوری دارد بارها و بارها شکست‌خورده است.

 

۸- تقویت مهارت‌های ارتباطی

یکی از مهارت‌های ضروری که نیاز جوان امروز است همین مهارت‌های ارتباطی است. برقراری ارتباط مؤثر فرصتی است تا ایده‌های خود را بیان کنید و داشته‌های ذهنی خود را به‌وضوح به اشتراک بگذارید. این موضوع برگ برنده‌ای در زندگی هر فرد است.

 

۹- خدمت به مردم

ارزش خدمت به مردم را بیاموزید. همه کارآفرینان برتر به این اصل پایبند بوده‌اند. هر کاری بزرگی ارزش بزرگی می‌طلبد. زندگی فقط در برآورده کردن نیازهای مادی شما خلاصه نمی‌شود بلکه بخشی از آن بهتر کردن دنیا است. در حد توانتان نه بیشتر.

 

۱۰- انگیزش

بسیاری از کارآفرینان مهم‌ترین الهام‌بخش و انگیزاننده خود را پدر و مادرشان می‌دانند به‌عنوان‌مثال بلنک می‌گوید: پدرم در سن ۳۹ سالگی تجارت دارو را آغاز کرد و متأسفانه در سن ۴۴ سالگی یعنی وقتی‌که من ۱۵ ساله بودم درگذشت و مادرم که تا آن زمان هیچ تجربه تجاری نداشت کار پدرم را ادامه داد و تجارت پدرم را گسترش داد.

 

مقالات مرتبط:

 

به زبان مراجعین تان صحبت کنید

۵ سوالی که قبل از استفاده دکتر لینک باید از خود بپرسید

سامانه نوبت دهی اینترنتی

آیا زمانش رسیده که به نرم افزار مدیریت مطب فکر کنم؟

تکنیک های بازاریابی برای حفظ مشتری

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

۵ سوالی که قبل از استفاده دکتر لینک باید از خود بپرسید

سرمایه گذاری برای سیستم های مدیریت مطب و کلینیک امری ضروری برای مرکز بهداشت و درمان شماست. در دنیای رقابتی امروز شما نیازمند شناسایی راهکار درست برای افزایش بهره وری فروش خود می باشید. همچنین یکی از دغدغه های هر کلینیک و مطب پزشکی این است که بعد از رفتن یکی از کارکنان مرکز، اطلاعات مراجعین و مشتریان به همراه وی از مرکز خارج نشود. این دو مورد نیازهای مهمی در مرکز تلقی می شوند، اما این موضوع نشان نمی دهد که شما باید فورا سیستم های مدیریت مطب و کلینیک تهیه کنید. شما ابتدا باید گزینه های مد نظر خود و آن چیزی را که واقعا می خواهید، ارزیابی کنید و تصمیم بگیرید که چگونه آن را در مرکز درمانی خود پیاده سازی کنید. یک سیستم مدیریت مطب و کلینیک باید زمان کارکنانتان را برای انجام کارهای ضروری مرکز درمان ذخیره کند، بهره وری آن ها را افزایش دهد و برای شما اطلاعاتی فراهم سازد تا بتوانید امور مرکز را به طور اثر بخش تری پیش ببرید.

اگر شما قصد استقرار تکنولوژی دکتر لینک در مرکز بهداشت و درمانی را دارید ابتدا لازم است این ۵ سوال را ازخود بپرسید:

 

۱- نیازهای من چیست؟

قبل از پیاده سازی دکتر لینک در سازمانتان ابتدا باید نیازهایی که می خواهید با وجود دکتر لینک به آن ها پاسخ دهید را بشناسید. دکتر لینک اگر فقط برای وارد کردن اطلاعات استفاده شود نمی تواند کارا باشد.

بدین منظور سوالات زیر را از خود بپرسید:

    – آیا میخواهید نحوه کارکردن کارکنانتان مفیدتر و سازماندهی شده تر باشد؟
    – آیا این امکان وجود دارد که با رفتن یکی از کارکنان مرکز کلیه اطلاعات مشتریان وی نیز از شرکت خارج شود؟
    – آیا میخواهید سرویس و خدمت بهتری به مراجعین و مشتریان خود ارائه دهید؟
    – آیا می خواهید تیم بازاریابی تان توانایی تقسیم بندی مراجعین و مشتریان را داشته باشد؟
    – آیا بهتر نیست تا سرنخ ها، دوره فروش و سایر مفاهیم بنیادی سازمانتان را بشناسید تا بتوانید مشتریانتان را هدفمند کنید؟

با این اطلاعات شما می توانید اهداف کوتاه مدت و بلند مدت سازمانتان را تعیین و دلایل استفاده از دکتر لینک را تحلیل کنید.

مقاله مرتبط:

۱۵ سوالات کلیدی برای استخدام منشی پزشک

۱۱ راه برای داشتن یک مطب و کلینیک شاداب، زنده و خلاق

 

۲- پیاده سازی آن در مطب، کلینیک، بیمارستان چقدر زمان می برد؟

مدت زمان استقرار و جاری دکتر لینک در مراکز بهداشت و درمان به عوامل بسیاری بستگی دارد. اگر تمایل به استفاده تکنولوژی دکتر لینک به صورت پردازش ابری (Cloud Technology) باشد استقرار آن ۱۰ دقیقه هم طول نخواهد کشید. و در بحث جاری سازی آن در سازمان چه در حالت پردازش ابری و چه غیر از آن، مدت زمان مورد نیاز را عواملی مانند تعهد مدیریت، فرهنگ سازمانی، اندازه سازمان، تعداد کاربرانی که قرار است از سیستم استفاده کنند و گزارش های مورد نیاز سازمان مشخص می کنند. همچنین درصورتی که که تمایل استفاده از تمحیدات امنیتی دارید این مقاله را بخوانید:

 

معرفی دکتر لینک | قسمت اول – امنیت و احراز هویت

 

واضح است که اگر چرخه فروش و خدمت به مشتریان شما نسبتا ساده باشد، سریعتر می توانید دکتر لینک را اجرایی کنید، با این وجود اولویت اصلی شما باید پیاده سازی سیستمی باشد که شما را به اهدافتان نزدیک تر کند.

ولی اگر شما یک مرکز درمانی بزرگ هستید و مایل هستید کل ساختار تکنولوژی دکتر لینک را در مرکز پیاده سازی کنید مشکلی نیست چه بسا تکنولوژی دکتر لینک با حضور تیم های قدرتمند در حوزه شبکه و زیرساخت این فرایند را که بستگی فضای اجرایی شما دارد یک هفته به شما تحویل کامل همراه با آموزش تکمیلی می دهد.

 

۳- آیا با ابزار و نرم افزار های مورد استفاده در سازمانتان یکپارچگی دارد؟

 

سیستم مدیریت کاری شما  باید کار را برای شما آسان کند نه اینکه سختی کار شما را بیشتر سازد. بنایراین شما نیاز دارید ابزارهایی که در حال حاضر از آن ها در سازمانتان استفاده می کنید را در نظر بگیرید و آنها را با سیستم های حسابرسی تان یکپارچه کنید.

اگر شما به یک پلت فرم اتوماسیون بازاریابی تکیه دارید، به طور مثال اگر از ابزار خاصی برای ارسال فکس ویا Outlook برای ارسال ایمیل هایتان استفاده می کنید، یکپارچگی آن با دکتر لینک بسیار مهم است زیرا که شما می توانید همکاری بین دو بخش بازاریابی و فروش را افزایش داده و دید کامل تری از مشتریان بالقوه و بالفعل خود به وسیله یکپارچگی این ابزارها داشته باشید.

تکنولوژی با ساختاری پویا و مهندسی شده توانایی انتباق با همه ساختار های سازمانی را دارد

 

۴- برای رسیدن به دید واقعی نسبت به کسب و کار خود باید چه اطلاعاتی را جمع آوری کنیم؟

 

بر اساس اهداف مرکز بهداشت و درمان، شما می خواهید مشخص کنید چه نوع گزارشی برای مرکز شما مهم تر است. با در نظر گرفتن این مورد قبل از پیاده سازی دکتر لینک در مرکز، می توانید تشخیص دهید که دکتر لینک می تواند نیازهای شما را بهتر فراهم سازد یا خیر.

جملات کلیدی از ساختار دکتر لینک

 

o    سطح درآمد مرکز (ورودی ، خروجی ، سود ، میزان سهم هرشخص)
o    میزان فعالیت های افراد کارکنان مرکز
o    گزارش دقیق از تعداد و میزان رضایت مشتریان (بلقوه و بلفعل) در قالب نمودار
o    گزارش دقیق از رفت و آمد های مراجعین  آلارم کاهش مراجعین
o    گزارش دقیق از میزان سرویس های انجام شده در مرکز بهداشت و درمان و آلارم کاهش سرویس
o    گزارش دقیق از میزان رضایت بیمار از خدماتی که در آن مرکز استفاده کرده
o    گزارش دقیق از فرایند درمان کامل تک تک بیماران و مراجعین مرکز
o    گزارش دقیق از تماس های وروری و خروجی
o    گزارش و مشاهده دوربین های مدار بسته از فعالیت کارمندان (استراتژی جاگذاری و مانیتورینگ هوشمند دوربین)
o    اعلام پیشنهاد و استراتژی های تبلیغات درصورتی که مراجعین و سطح درآمد از میزان تعریف شده کمتر شوند
o    مدیریت و فرایند چشم انداز مرکز بهداشت و درمان

با در نظر گرفتن این موارد، ارزیابی چنین پلت فرمی آسان تر خواهد شد.

 

مقاله مرتبط:

گزارشاتی که هر پزشک به آنها احتیاج دارد

۵- آیا کاربری آن آسان است؟ چطور میتوانم کارکنانم را به استفاده از دکتر لینک ترغیب کنم؟

 

هر مرکز درمانی راغب است پلت فرمی کامل برای مدیریت ارتباط با مراجعین و Follow-Up داشته باشد که اگر تیم به طور کامل از آن استفاده کند ، به راحتی نقطه قوت مرکز خواهد بود.
اگر کارکنان شما شروع به استفاده از دکتر لینک کنند ولی تنها ۲۵ درصد از زمان خود را صرف وارد کردن اطلاعات در آن کنند،دچار مشکل خواهید شد.
دکتر لینک به تمامی ایمیل ها، تماس ها و سوابق شما متصل می باشد. اگر شما دکتر لینک را با سیستم درمانی و حسابرسی یکپارچه کنید، اطلاعاتی در اختیارتان قرار خواهد گرفت که به راحتی متوجه خواهید شد چگونه و به چه دلایلی ممکن است یک مراجعه بالقوه شما تبدیل به مراجعه بالفعلتان شود.

اگر شما تصمیم گرفته اید که دکتر لینک را در سازمان خود پیاده سازی کنید، ابتدا باید مدیریت سازمان نیاز آن را حس کرده باشد و دیگر افراد سازمان نیز نباید به راه های قدیمی برای ثبت اطلاعات مراجعین هم منشی ها و هم پزشکان مانند استفاده از اکسل برگردند. باید این دیدگاه در سازمان به وجود آید که کارکنان به طور مستقیم با مراجعین درگیر شوند.

در نهایت کلام، دکتر لینک ابزاریست برای بهبود ارتباط با مراجعین، فروش موثرتر و اثر بخشی بیشتر، پس لازم است پیش از خرید و پیاده سازی دکتر لینک این ۵ سوال بالا را از خود بپرسید.

 

مقالات مرتبط:

آیا زمانش رسیده که به نرم افزار مدیریت مطب فکر کنم؟

معرفی دکتر لینک | قسمت دوم پرونده الکترونیک سلامت – EHR چیست؟

سامانه نوبت دهی اینترنتی

معرفی دکتر لینک | قسمت سوم – صاحبان مراکز بهداشت و درمان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک