مجله روانشناسی

مدیریت مراکز روانشناسی

۷ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

نقش شبکه های اجتماعی در تبلیغات و بازاریابی پزشکی

میانگین زمان ویزیت بیمار تقریبا 8 دقیقه است، به دلیل کوتاهی زمان صرف شده پزشکان با مراجعین، بیماران اذعان نموده اند که نیاز به اطلاعات بیشتری نسبت به آنچه پزشک به آنها ارائه نموده است، دارند. پس این زمان کوتاه می تواند انگیزه ای برای جستجوی اطلاعات مربوط به سلامت در دیگر منابع اطلاعاتی باشد.

از جمله دلایل دیگر، سوالاتی که توسط پزشک پاسخ داده نشده اند، بیمار را ترغیب به جستجوی اطلاعات سلامت از منابعی مانند اینترنت نماید. از طرف دیگر بیماران معتقد بودند که اطلاعات ارائه شده توسط پزشکان ناکافی بوده است.

مطالعات نشان می دهد که بیماران بیش از ۵۰٪ آن چیزی که در مطب پزشک به آنها گفته می شود را فراموش می کنند. وقتی بیماران به خانه می روند چه بر سر این چاله های اطلاعاتی و فراموشی ها می آید ؟ تحقیقات نشان داده است که آن ها مجدد به تحقیق می پردازند. ولی آن ها کجا در حال تحقیق هستند؟ درست است، بخش زیادی از این بیماران در اینترنت و شبکه های اجتماعی به تحقیق می پردازند.

حال اگر شما یک پیج اینستاگرام مختص به حرفه خود داشته باشید، این بیماران باز هم از طریق صفحه اینستاگرام به شما مراجعه می کنند، چون محتوای رایگان و تکمیلی شما معجزه می کند.

در حال حاضر اکثر مطالب و صفحات اجتماعی پزشکی توسط افراد غیرمتخصص مدیریت می شود و این خطر بزرگی برای بیماران است. شما می توانید با حضور خود در این دنیای پر رقابت آنلاین، با انتشار مطالب صحیح پزشکی, هم به وظیفه اخلاقی خود پایبند باشید و هم خود را به عنوان یک پزشک مرجع به همگان معرفی کنید.

 قدرت شبکه های اجتماعی در بازاریابی در پزشکان

صنعت داروسازی نمونه کامل برای نشان دادن اهمیت شبکه اجتماعی است. تحقیقات نشان می دهد شبکه های اجتماعی نقش بسزایی در تجویز داروی پزشکان دارد. برای مثال اگر اثربخشی داروی جدیدی برای پزشک محرز شود معمولاً آن را به بیماران خود بلافاصله تجویز نمی کند بلکه اندکی صبر می کند تا گروهی از پزشکان بر مؤثر بودن آن توافق کنند.

مطالعات نشان می دهند. پزشکان در مواقعی که شبکه پزشکی, با تجویز داروی دیابت (جانویا) موافقند به تجویز این دارو اقدام می کنند و یافته ها نشان می دهد اثر این انتخاب بر سه طبقه از همکاران یعنی همکارِ همکارِ همکار رواست.

 

معرفی شبکه های اجتماعی پزشکی و پزشکان

در عصر دیجیتال، اطلاعات سلامت غالبآ به‌ عنوان یک منبع ضروری برای سالم ماندن، پیشگیری و مدیریت بیماری ها، و گرفتن سایر تصمیمات درباره مراقبت سلامت مورد اشاره و استفاده قرار می‌گیرد. اطلاعات سلامت، رویکردی منطقی را برای هدایت رفتار مناسب سلامت ، درمان‌ها و تصمیمات فراهم می‌کند. شواهدی از اتکای فزاینده بیماران و مصرف‌کنندگان سلامت به اینترنت برای کسب اطلاعات سلامت وجود دارد. 

این افزایش به‌طور زیادی می‌تواند به دلیل،

۱) فراوانی زیاد منابع اطلاعات آنلاین، کمک به تصمیم‌گیری ، و برنامه‌های سلامت وب ،

۲) شیوع فزاینده بیماری‌ها در جامعه

 ۳) فراگیری و دسترس‌پذیری فناوری اطلاعات در زندگی روزانه انسان‌ها باشد.

پزشکان در اینستاگرام

اینستاگرام این روزها محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است. اینستاگرام محلی است که پزشکان می توانند درباره داروها، شیوه های درمان و بسیاری مطالب از این دست را با بیماران به اشتراک بگذارند و به سوالات بیماران پاسخ دهند. پس شما هم به عنوان مدیریت کلینیک یا پزشک باید برای حضور در اینستاگرام حتما برنامه ریزی داشته باشید.

استفاده از اینستاگرام برای بازاریابی مطب

پیش بینی شده است که تعداد کاربران اینستاگرام روز به روز بیشتر می شود. این یعنی تعداد زیادی از بیماران شما کاربر اینستاگرام هستند و هیچ تردیدی وجود ندارد که رسانه های اجتماعی, فرصت های بازاریابی خوبی برای مطب شما فراهم می کنند که رایگان هستند.امروزه به صورت روز افزونی به تعداد شبکه های اجتماعی پزشکان و شبکه های اجتماعی پزشکی افزوده می شود و خدمات آنها هر روز بیشتر می شود.

این شبکه های اجتماعی پزشکان به کانال های خوبی برای به دست آوردن اطلاعات در مورد بهداشت و مسائل پزشکی و همچنین مکانی برای اینکه افراد با بیماری های مختلف, با افراد مشابه خود بیشتر آشنا شوند و مشکلات و تجربیاتشان را به اشتراک بگذارند تبدیل شده است.
همچنین در برخی از شبکه های اجتماعی پزشکان، پزشک می تواند اطلاعات پزشکی خود را که ممکن است برای سایر بیماران یا پزشکان مفید باشد به اشتراک بگذارد.

 

نتیجه گیری       

زندگی ما این روزها کاملاً وابسته به تکنولوژی شده است. به عنوان مثال از وقتی استفاده از شبکه‌های اجتماعی مثل فیس‌بوک یا اپلیکیشن‌هایی مثل وایبر، اینستگرام واتساپ یا تلگرام در بین مردم باب شده است,  افراد بسیاری کاملاً درگیر استفاده از آن‌ها شده‌اند و گاهی خود ما شاهد تأثیرات منفی استفاده از این ابزارها در بین اطرافیانمان هستیم.

نقش شبکه های اجتماعی تحقیقاتی و تخصصی در معرفی, برقراری ارتباط و همکاری بین متخصصان و پژوهشگران امر پزشکی و سایر موضوعات و همچنین مدیریت تولیدات علمی آنها بسیار زیاد است. . بنابراین می توان اینگونه نتیجه گرفت که معرفی قابلیت های این سایت ها به متخصصان می تواند باعث ارتقای سطح پژوهش های دانشگاهی و سهم وسیعی از اطلاعات مورد نیاز بیماران داشته باشد. علاوه بر این یکی از اهداف کمیته وزارت بهداشت ( انتقال و ترویج اطلاعات صحیح پزشکی) نیز برآورده خواهد شد.

در پایان با اشاره به انبوه اطلاعات غیر مستند پزشکی که روزانه از طریق پیامک و شبکه‌های اجتماعی رد و بدل می‌شوند یادآور می شویم: روزی ۵۰ پیام از طریق رسانه‌های مختلف و ماهواره به مردم منتقل می‌شود. اگر آنها مدیریت نشوند مشکل برای مردم پیش می‌آید، نباید اطلاعات پزشکی از منابع غیرعلمی دریافت کنیم و اینکه پیام ها و اطلاعات مورد بررسی قرار داده و به سرعت آنها را باور نکنیم به ویژه برای مطالب و مسائل پزشکی به سایت های معتبر مراجعه نماییم.

آنچه که اهمیت دارد این است که درباره نحوه استفاده و حضور در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی اندکی تفکر داشته باشیم. زیرا با پیشرفت سریع تکنولوژی، تکنیک ها و ابزارهای ارتباطی, راه گریزی برای عدم حضور در این شبکه ها را نداریم، بنابراین بهتر است که با حضور و فعالیت در زمینه های علمی و فرهنگی به خود و دیگران کمک کنیم .

 

لطفا نظر خود را درباره این پست در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید: ورود به اینستاگرام

سیستم مدیریت مطب، کلینیک و بیمارستان دکتر لینک سیستمی با انعطاف پذیری بسیار بالا  جوابگوی تمامی تخصص های پزشکی می باشد.

مقالات مرتبط:

آینده خدمات پزشکی و درمانی چگونه خواهد بود؟

ترس و استرس بیماران را چطور کاهش دهیم؟

طراحی برنامه وفادارسازی بیماران

راهنمای مدیریت کلینیک برای حفظ بیماران 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

آینده خدمات پزشکی و درمانی چگونه خواهد بود؟

دنیای امروز با دنیای 30 یا 20 یا حتی 10سال پیش خیلی متفاوت است. همه ما رشد تکنولوژی را در زندگی روزمره خود به طور محسوس احساس کردیم و تکنولوژی، بسیاری از مشاغل را تغییر داده است.

از ورود تلفن های همراه هوشمند گرفته تا ورود تاکسی های اینترنتی در حوزه حمل و نقل و غیره.

سوالی که باید به آن فکر کنیم، این است که در حرفه پزشکی چه تغییراتی تا 20 یا 30 سال آینده امکان تغییر دارد؟ آیا به عنوان پزشک یا مدیریت کلینیک خود را برای آن تغییرات آماده کرده اید یا خیر؟

آینده خدمات پزشکی و درمانی چگونه است؟

اگر کمی دقیق شویم متوجه خواهیم شد در هر حرفه ای امکان تغییرات وجود دارد. بعضی مواقع، تغییراتی که به واسطه تکنولوژی اتفاق می افتد کسب و کار را تنها با تغییرات کوچکی مواجه می کند. اما گاهی به کلی ساختار یک حرفه تغییر می کند مانند مثالی که ابتدای بحث مطرح کردیم.

اکثر مشاغل در دنیای تکنولوژی دچار تغییرات بزرگ و کوچکی شده اند یا در آینده خواهند شد. اما سوال اساسی اینجاست که با این رشد سریع در تکنولوژی، آینده خدمات پزشکی چگونه است؟ آیا حرفه های پزشکی هم دچار تغییر خواهند شد؟

پاسخ این پرسش به احتمال بسیار زیاد، مثبت است.

چرا حرفه های پزشکی در آینده دستخوش تغییرات خواهند شد؟

ما می توانیم مشاغل را به دو دسته کلی تقسیم کنیم، مشاغلی که قابلیت الگوریتم سازی و روتین سازی دارد و مشاغلی که نیاز به ابداع، خلاقیت، هنر و مهارت های انسانی دارد که از پس رایانه ها بر نمی آید.

همه مشاغلی که امکان الگوریتم سازی یا روتین سازی داشته باشند می توانند توسط رایانه ها و با برنامه نویسی انجام شوند. پس امکان اینکه خیلی از مشاغل روتین، در آینده توسط ربات ها، اپلیکیشن ها، نرم افزارها و … انجام شود بسیار بالا است. اما از طرف دیگر مشاغلی که نیاز به ارتباطات انسانی دارند احتمالا از این تغییرات مصون خواهند بود.

یک سوال: در پزشکی چه مشاغلی روتین هستند و چه مشاغلی و مهارت هایی نیاز به ارتباطات انسانی دارند؟

همانطور که گفتیم مانند بسیاری از مشاغل، در حرفه های پزشکی، مهارت ها و شغل هایی که بر اساس الگوریتم مشخصی هستند، امکان دارد در آینده از حرفه پزشکی حذف شوند.

به عنوان مثال همانطور که امروزه شاهد هستیم با ورود سیستم های نوبت دهی از طریق موبایل یا کامپیوتر، مشاغلی مانند منشی مطب ها یا کلینیک ها  کمرنگ تر شده اند و از جمله مشاغلی هستند که با ورود تکنولوژی حذف خواهند شد.

البته مشاغل اصلی پزشکی نیز از این تغییرات مصون نیستند. با توجه به اینکه امکان تشخیص های پزشکی با استفاده از قابلیت الگوریتم سازی وجود دارد، پس فرآیندهای تشخیص و درمان نیز دچار تغییراتی خواهند شد. و نقش پزشکان نیز در فرآیند تشخیص بیماری کمرنگ خواهد شد.

به عنوان نمونه در آینده ای نه چندان دور شاهد این خواهیم بود که سیستم های کامپیوتری قادر به تحلیل نتایج آزمایش خون یا سونوگرافی خواهند بود، و می توانند با ضریب اطمینان بالایی، نوع بیماری،را تشخیص دهند. 

اما در این میان خدمات پزشکی که به مهارت های ارتباطی بستگی دارند، هرگز یا با احتمال بسیار کمی نمی توانند  روتین سازی شده و به وسیله هوش مصنوعی و کامپیوترها جایگزین شوند. این دسته از مشاغل نقش کلیدی در آینده حرفه پزشکی دارند و رقابت هم بر سر این موارد خواهد بود. در ادامه بررسی می کنیم چه مهارت هایی امکان روتین سازی به وسیله رایانه ها را ندارند و از طریق انسان ها باید انجام شوند.

در آینده کدام مشاغل پزشکی نمی توانند بوسیله روتین سازی جایگزین شوند؟

فعالیت هایی از قبیل موسیقی، هنر، خلاقیت و طراحی از فعالیت های هستند که ربات ها، رایانه ها و سیستم ها قادر نیستند آن ها را انجام دهند. این سری از فعالیت ها در نیم کره راست مغز نشات می گیرند و به آنها فعالیت های راست مغزی می گویند.

علاوه بر مهارت هایی که در بالا به آنها اشاره کردیم، مهارت های دیگری نیز هستند که مختص انسان می باشند و کامپیوترها قادر نیستند به راحتی این دسته از فعالیت ها را انجام دهند.

مهارت های ارتباطی از جمله همدردی و همدلی نمودن با بیماران از جمله فعالیت هایی هستند که در حوزه پزشکی وجود داشته و سیستم ها قادر به انجام آن نیستند.

همدلی یعنی برای دقایقی که با بیمار هستیم دنیا را از زاویه نگاه او ببینیم. اینکه او چطور دنیا را می بیند و در آن لحظه چه احساسی دارد! مهارتی سخت، جالب و البته تاثیرگذار!

در همدلی کردن، گوش دادن موثر نیز بسیار اهمیت دارد. اگر بتوانیم به درستی به صحبت بیمارمان گوش کنیم، شرایط اولیه همدلی بهتر مهیا می شود.

خیلی جالب است بدانیم بر اساس آمار و ارقام، پزشکی که با بیمار همدلی بیشتری داشته است، با احتمال بیشتری بیمارش بهبود پیدا می کند و پیروی از مسیر درمان بسیار بالاتر می رود. بنابراین همدلی بر درمان بیمار هم بسیار تاثیرگذار است.

لطفا نظر خود را درباره این پست در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید: ورود به اینستاگرام

سیستم مدیریت مطب، کلینیک و بیمارستان دکتر لینک سیستمی با انعطاف پذیری بسیار بالا  جوابگوی تمامی تخصص های پزشکی می باشد.

مقالات مرتبط:

ترس و استرس بیماران را چطور کاهش دهیم؟

طراحی برنامه وفادارسازی بیماران

راهنمای مدیریت کلینیک برای حفظ بیماران 

چرا یک پزشک حرفه ای به وب سایت نیاز دارد؟

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

ترس و استرس بیماران را چطور کاهش دهیم؟

ترس، نگرانی و استرس موضوعی است که در زندگی همه ما وجود دارد اما استرس و ترس بیمار موضوعی متفاوت است. بر همین اساس چند نکته اساسی که می تواند در کاهش استرس و ترس بیماران به مدیریت کلینیک کمک کند را معرفی می کنیم.

آشنایی با محیط  کلینیک و تجهیزات مورد استفاده در کاهش ترس بیماران

یکی از موارد بسیار مهم در بحث ترس بیماران، نا آشنایی آن ها از محیط ها و تجهیزات کلینیک ها و بیمارستان ها است.

به همین دلیل می بایست بیمار را نسبت به محیط ها، دستگاه ها و اقداماتی که قرار است حین درمان صورت گیرد آگاه کنیم، زیرا آگاهی بیمار باعث آرامش بیمار می شود.

فرض کنیم بیماری برای انجام تصویربرداری ام آر آی یا انجام آندوسکوپی به مرکز ما مراجعه می کند. اگر به عنوان پزشک یا درمانگر به بیمار شفاف توضیح ندهیم که چه اتفاقی در انتظار او است، منجر به افزایش ضربان قلب (تپش قلب) در اثر ترشح هورمون آدرنالین می شود که برای فردی که بیمار است، این افزایش ضربان قلب، می تواند خطرساز باشد.

یا بیماری دچار گرفتگی عروق قلبی است و برای انجام آنژیوگرافی و اقداماتی که قرار است داخل بدن او انجام شود، دچار استرس و نگرانی هم باشد. همان طور که مشخص است، شرایط کاملا مهیا است که بیمار دچار سکته قلبی شود.

پس توجه مدیریت کلینیک به آموزش و اطلاع بخشی به بیمار درباره محیط و تجهیزات کلینیک از اهمیت زیادی برخوردار است.

حال این آگاه سازی را می توانیم به روش های مختلفی انجام دهیم.

بروشور پشت در مطب یا اتاق کلینیک ها

اطلاع رسانی با استفاده از بروشور در مراکز درمانی کاری است که امروزه تقریبا همه مراکز درمانی انجام می دهند تا بیمار را نسبت به انجام آزمایش یا مراحل درمان بیماری مطلع سازند.

می توانیم بگوییم این روش بسیار موثر است؛ اما با وجود تکنولوژی و شبکه های اجتماعی، قرار دادن بروشور چقدر بیمار را تشویق می کند تا آن را مطالعه کند. پس توصیه می کنیم از روش های نوین و جدیدتری که برای آگاهی بخشی به بیمار می توان استفاده کرد، غافل نشویم. 

کاهش ترس بیماران با رسانه های تصویری

امروزه با گسترش تکنولوژی و شبکه های اجتماعی قطعا یکی از بهترین روش ها برای کاهش ترس و نگرانی بیماران، ساخت کلیپ هایی است که نحوه انجام یک روش درمانی را به درستی برای بیمار شرح دهد.

خیلی خوب است اگر مدیریت کلینیک یا پزشکان، یک تلویزیون یا مانیتور را پشت در اتاق های تصویربرداری نصب کنند و نحوه انجام تصویربرداری را برای بیمار شرح دهند. مطمئنا این روش بسیار کارآمد تر از روش هایی مثل بروشور و کاتالوگ خواهد بود.

حتی پزشکان نیز می توانند هنگام ویزیت یا زمانی که بیمار بستری است از یک تبلت استفاده کنند و اطلاعات مربوط به انجام عمل جراحی را برای بیمار کاملا به صورت عکس و تصویر نمایش دهند.

البته توصیه می شود از فیلم های واقعی استفاده نشود، به جای آن از یک انیمیشن استفاده شود، مثلا نمایش یک عمل جراحی واقعی نه تنها کمکی به بیمار نمی کند که حتی استرس و نگرانی بیمار را افزایش می دهد.

حتما برای ساخت اینگونه کلیپ ها، باید هزینه هایی در این جهت انجام دهید اما به بازگشت وجه آن نیز فکر کنیم. قطعا انجام کاری به این شکل بی ثمر نخواهد ماند.

استرس و ترس بیماران را بیشتر نکنیم.

طرز فکر یک پزشک نسبت به فرآیند درمان به مرور زمان تغییر می کند و این تغییر نیز برای پزشک و پرسنل درمان مشهود نیست.

همه پزشکان و کادر درمان در ابتدای فعالیت خود از محیط بیمارستان، بیمار، خون و ... استرس می گیرند و دچار نگرانی می شوند. ولی به مرور زمان این ترس و استرس جای خود را به مهارت و اعتمادبه نفس می دهد و استرس و ترس فراموش می شود.

اما این مسئله درباره بیماران صدق نمی کند. بیمار نمی تواند بر ترس و استرس خود از محیط کلینیک و بیمارستان، فائق آید. پس شاید یک عمل ساده و روتین برای پزشک باشد ولی این عمل با ترس و استرس برای بیمار همراه خواهد بود.

این وظیفه پزشک و درمانگر است که این استرس را در بیمار شناسایی کرده و در جهت کاهش آن اقدام کند.

لطفا نظر خود را درباره این پست در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید: ورود به اینستاگرام

سیستم مدیریت مطب، کلینیک و بیمارستان دکتر لینک سیستمی با انعطاف پذیری بسیار بالا  جوابگوی تمامی تخصص های پزشکی می باشد.

مقالات مرتبط:

طراحی برنامه وفادارسازی بیماران

راهنمای مدیریت کلینیک برای حفظ بیماران 

چرا یک پزشک حرفه ای به وب سایت نیاز دارد؟

چند نکته برای ایجاد تیم درمان با بالاترین عملکرد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

راهکارهای متقاعدسازی بیماران

متقاعد سازی چیست؟

متقاعد سازی و قانع کردن بیماران در اصل نقطه اوج ارتباط پزشک با بیمار است. زمانی که شما بتوانید بیمار را توجیه کنید که درمان های لازم و مدنظر شما را با آگاهی کامل به تمام جنبه های آن و تمایل شخصی خود انجام دهد، در واقع توانسته‌اید فرآیند متقاعد سازی بیمار را به خوبی انجام دهید. متقاعدسازی در واقع یکی از راههای جذب بیمار است.

در اصل، مفهوم ارتباط موثر و موفق می‌تواند در متقاعد سازی به خوبی تجلی پیدا کند ، زیرا گفتیم در ارتباط موثر شما به عنوان پزشک می توانید بیمار خود را به طور کامل متوجه منظور خود کنید و هر آنچه در ذهن دارید به او انتقال دهید.

در متقاعد سازی نیز شما دقیقاً همین کار را انجام می دهید. یعنی آنچه که در ذهن و تصمیم شما قرار دارد به بیمار انتقال می‌دهید و او با رضایت خود درمان های لازم را انجام می دهد که شما می خواهید. البته نباید   متقاعد سازی را با کلاهبرداری و یا اجبار کردن اشتباه گرفت، بلکه در امر متقاعد سازی شما به طور کامل موظف هستید که تمام جنبه ها را صادقانه مطرح کنید و فرد مقابل با اطلاع کامل تصمیم نهایی را اتخاذ کند.

از چه راهکارهایی برای متقاعدسازی بیماران استفاده کنیم؟

اولین راهکار: استفاده از اهرم لذت

استفاده از اهرم لذت بدین معنی است که به بیمار بگویید پس از استفاده از خدمات درمانی شما چه احساس خوبی را تجربه خواهد کرد.

به‌عنوان‌مثال اگر جراح پلاستیک و زیبایی هستید زیبایی می‌توانند از حس خوب داشتن چهره ای زیبا صحبت کنند، متخصصین تغذیه و جراحان چاقی می‌توانند از حس خوب تناسب‌اندام و انجام ورزش‌های موردعلاقه و مقبولیت اجتماعی صحبت کنند. متخصصین لیزر و جوان‌سازی پوست می‌توانند از بازگشت حس خوب جوانی صحبت کنند و متخصصین زنان فعال در حوزه زیبایی و لابیاپلاستی می‌توانند از بهبود کیفیت رابطه عاطفی صحبت کنند.

هیچ‌وقت فکر نکنید که چون بیمار، خودش می‌داند چه اتفاقات خوبی برایش می‌افتد، دیگر نیازی نیست که ما در مورد آن صحبت نکنیم. معمولاً اگر خدمات شما درمانی است، می‌شود در مورد حس خوب سلامتی پس از درمان صحبت کرد و پزشکانی که خدمات زیبایی ارائه می‌کنند می‌توانند در مورد نتایج جانبی پس از درمان، مثل افزایش اعتمادبه‌نفس هم، صحبت کنند.

دومین راهکار: استفاده از اهرم رنج

استفاده از اهرم رنج بدین معنی است که به بیمار بگویید اگر از خدمات درمانی شما استفاده نکند چه رنج‌هایی را در آینده تجربه خواهد کرد.

این روش بهتر است به‌صورت ترکیبی با روش تأکید بر لذت‌ها استفاده شود. یکی از کاربردهای این روش زمانی است که بیمار شما از جایی دیگر قیمتی ارزان‌تر گرفته و شما می‌دانید که آن پزشک موردنظر، از مواد یا تجهیزات بی‌کیفیت‌تری برای درمان استفاده می‌کند، یا اینکه تجربه بسیار کمتری دارد و یا خدمات جانبی کمتری ارائه می‌کند.

در این شرایط به او میگویید که اگر درمان ارزان‌تری را انتخاب کند در آینده عوارض زیادی را باید تحمل کند. می‌توانید تک‌تک رنج‌هایی را که در آینده باید تحمل کند برای او بازگو کنید.

کاربرد دیگر استفاده از اهرم رنج، زمانی است که بیماری پروسه درمان خود را به تعویق می‌اندازد. اگر درمان او مربوط به یک بیماری است می‌توانید به او یادآوری کنید که با تأخیر در درمان بیماری، ممکن است بیماری ایشان عود بیشتری کند و خطرات و درد و رنج بیشتری برای او داشته باشد.

اگر درمان او مربوط به زیبایی است می‌توانید به او بگویید که به خاطر افزایش روزبه‌روز قیمت مواد و تجهیزات پزشکی، هزینه‌های درمانی روزبه‌روز در حال افزایش است و بهتر است که اگر تمایل به این کار دارند سریع‌تر اقدام کنند.

سومین راهکار: استفاده از پیشنهادهای هیجان انگیز

در این روش شما باید به بهانه‌های مختلف مثل ویزیت رایگان، مشاوره رایگان، چکاپ رایگان یا هر بهانه دیگری از بیماران درخواست کنید که حضوراً به مطب شما بیایند.

پس‌ازاینکه توضیحات کامل به بیمار ارائه شد، در انتهای صحبت به او یک پیشنهاد هیجان‌انگیز بدهید.

پیشنهاد هیجان‌انگیز شما حتماً باید ویژگی‌های زیر را دارا باشد:

اولین ویژگی پیشنهاد هیجان‌انگیز این است که یا شامل درصد قابل‌توجهی تخفیف باشد و یا بگویید اگر این کار مثلا این جراحی زیبایی را پیش ما انجام دهید کارهای مشخص دیگری را برای شما رایگان انجام می‌دهیم.

دومین ویژگی پیشنهاد هیجان‌انگیز این است که برای پیشنهاد خود تاریخ انقضای مشخصی در نظر بگیرید.

اگر خدماتی که به بیمار ارائه می‌دهید ارزان‌قیمت است مثلاً زیر ۲ میلیون تومان است، تاریخ انقضای پیشنهاد هیجان‌انگیز خود را یک روز قرار دهید. به بیمار بگویید اگر همین امروز رزرو انجام دهد و پیش‌پرداخت را بپردازد شامل این تخفیف می‌شود. در غیر این صورت هیچ‌گاه نمی‌تواند چنین تخفیفی از شما بگیرد.

اگر خدمات شما گران‌قیمت است حداکثر تا یک هفته می‌توانید به بیمار فرصت دهید که فکر کند و تصمیم خود را بگیرد تا بتواند از این پیشنهاد هیجان‌انگیز استفاده کند.

سومین ویژگی پیشنهاد هیجان‌انگیز این است که شما نباید وسوسه شوید و حرف خود را زیر پا بگذارید. اگر بیماری در موعد مقرر اقدام نکرد، نباید آن تخفیف بزرگ اولیه را برای او در نظر بگیرید.

لطفا نظر خود را درباره این پست در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید: ورود به اینستاگرام

سیستم هوشمند جذب بیمار دکتر لینک، راهکاری برای افزایش بیمار در مطب ، کلینیک و بیمارستان

مقالات مرتبط:

استفاده از دیجیتال مارکتینگ در پزشکی

موفقیت در اینستاگرام برای پزشکان

مزایای برگزاری وبینار برای پزشکان

پرسونال برندینگ در پزشکی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

طراحی برنامه وفادارسازی بیماران

وفادار سازی

ما به دو دلیل در کسب و کارها به دنبال سهم از بازار و سهم از بیمار هستیم: 
1- به ازاء هر سهم کوچکی که از یک بیمار می‌گیریم بخشی از این سهم بازار را بدست می آوریم و سهم از بازار تجمیع همین بخش های کوچک است که از بشیماران می گیریم. 
2- وقتی که سهم بیمار را بالاتر می بریم و بیماران بیشتری مراجعه می کنند به وفادار سازی بیماران نزدیک ترمی شویم.
وفاداری زمانی اتفاق می افتد که بیمار به طور پیوسته به کلینیک یا مرکز درمانی خاصی می‌کند. یعنی بیمار ترجیح می دهد که خدمات درمانی موردنظر خود را به جای اینکه از سایر مراکز درمانی و کلینیک ها دریافت کند به کلینیک شما مراجعه می کند. وفادار سازی حاصل فراتر رفتن از انتظارات بیماران است.

انواع وفادار سازی

الف) وفاداری رفتاری: زمانی اتفاق می افتد که بیمار همیشه به کلینیک شما مراجعه می کند یا به اصطلاح سهم از بیمار بالا می رود.
ب) وفاداری نگرشی: زمانی که مخاطب علاقه به برند شما دارد این وفاداری اتفاق می افتد. این وفاداری زمانی است که بیمار شما و خدمات درمانی شما را هم به دیگران  Promote می کند.

ممکن است وفاداری رفتاری داشته باشیم بدون وفاداری نگرشی و برعکس وفاداری نگرشی بدون وفاداری رفتاری داشته باشیم. حالا سوالی که مطرح می شود این است که وفادار سازی رفتاری مهمتر است یا وفادار سازی نگرشی؟

در پاسخ باید گفت که کلینیک ها و مراکز درمانی از مراجعانی که وفاداری رفتاری دارند پول در می‌آورند. یعنی کسانی که به هر حال کسب و کار ما به مراجعه های مکرر آنها وابسته است. بیمارانی که وفاداری نگرشی دارند قلبشون پیش ماست و ما سهم از قلب بیمار داریم و طبیعتاً ارزشی که ارجاع بیمار دارد خیلی ارزشمند است.

در واقع ما باید ابزارهای داشته باشیم که بتوانیم بیمارانی که وفاداری نگرشی دارند را به بیمارانی که وفاداری رفتاری هم دارند تبدیل نماییم، با تکنیک هایی مثل استفاده از تکنیک هایی مثل امتیاز دادن به ارجاع بیماران جدید تا بتوانیم، چه خود آن فرد را، چه افرادی را که دارد ارجاع می دهد، ارزش برایشان ایجاد کنیم.

 در این مقاله شما را با پنج روش که می تواند بیماران شما را به برندتان وفادار کند، آشنا خواهیم کرد.

1-رضایت مشتری از محصول یا خدمات:

رضایت بیمار از تاثیر گذارترین عوامل در وفادارسازی بیمار است. در واقع اولین و اصلی ترین گام برای وفادار سازی بیمار، رضایت اوست. رضایت بیمار باعث می شود او تمایل به تکرار تجربه خدمات درمانی برند را داشته باشد و در نهایت به آن وفادار بماند. البته رضایت بیمار به تنهایی تضمین کننده وفاداری او به یک برند پزشکی نیست. اما به حدی مهم است که اگر بیمارتان رضایت از خدمات درمانی کلینیک شما نداشته باشد، خرید مراجعه  مجدد او غیر ممکن خواهد بود. بنابراین اگر به دنبال وفادار سازی بیماران هستید، آگاه باشید که اولین گام کسب رضایت آن هاست.

2-تسهیل دسترسی به خدمات:

خدمات درمانی شما باید به سهولت در دسترس بیماران باشد از فرآیند دریافت نوبت گرفته تا ویزیت پزشک. بدین معنی که بیماران بتوانند به راحتی نوبت گرفته، پذیرش شوند و برای ملاقات پزشک نیاز نباشد مدت زمان زیادی را منتظر بمانند.

اگر فرآیندهایی مانند دریافت نوبت به سختی صورت گیرد یا بیمار برای ملاقات پزشک مجبور باشد مدت زمان طولانی را در اتاق انتظار سپری کند، رقبا با استفاده از مزیت دسترسی، بیماران شما را به سمت خود خواهند کشاند.

3-پیگیری درمان:

پیگیری درمان یکی از موارد بسیار مهمی است که باعث وفاداری بیماران می شود. ، پیگیری بیماران در طی دوره درمان و پس از مرحله درمان در روند وفادار سازی بیمار بسیار موثر است. خوب است در طی فرآیند درمان با بیماران تماس گرفته و از روند بیماری و درمان مطلع شوید. همچنین زمانی که بیمار سلامتی خود را بازیافته، جویای سلامت او باشید.

4-داشتن ارتباط دو سویه با مشتریان:

داشتن ارتباط دو سویه و مستمر با بیماران باعث رضایت و ایجاد علاقه آن ها به کلینیک شما خواهد شد. این ارتباط می تواند شامل پیگیری درمان و یا بسیار فراتر از آن باشد. ایجاد فرم رضایت سنجی، تماس تلفنی و ارسال پیام های تبریک و مناسبتی و بسیاری از روش های دیگر باعث می شود بیمار برند شما را از یاد نبرد.

زمانی که بیمار برندتان را با احساس خوب در خاطر داشته باشد، نرخ مراجعه مجدد او افزایش چشمگیری خواهد داشت و در نهایت این فرآیند منجر به وفادار سازی بیمار خواهد شد. بنابراین به شما پیشنهاد می کنیم با بیماران خود، خصوصا انواع قدیمی تر آن ها، ارتباط بیشتر و موثرتری برقرار کنید. همواره به بیماران نشان دهید که پاسخگوی مشکلات و پیشنهادات و انتقادات آن ها هستید.

5-ارائه تخفیف به بیماران:

تخفیف دادن به مشتری یکی از قدیمی ترین روش های تشویق او به خرید است. پیشنهاد ما این است که حتما به بیماران قدیمی تر و کسانی که به صورت مداوم به شما مراجعه می کنند، تخفیف های خاص ارائه دهید. البته که منظور از تخفیف دادن، چانه زنی نیست. می توانید با روش های موثرتر مانند کد های تخفیفی یا کارت های هدیه، به بیماران پاداش دهید.

به عنوان مثال، اگر مدیریت کلینیک در حوزه سلامت قلب هستید، می توانید به بیمارانی که مراجعات مکرر به کلینیک شما دارند، تخفیفی در خدمات درمانی ارائه دهید.

 

لطفا نظر خود را درباره این پست در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید: ورود به اینستاگرام

سیستم مدیریت مطب، کلینیک و بیمارستان دکتر لینک سیستمی با انعطاف پذیری بسیار بالا  جوابگوی تمامی تخصص های پزشکی می باشد.

مقالات مرتبط:

راهنمای مدیریت کلینیک برای حفظ بیماران 

چرا یک پزشک حرفه ای به وب سایت نیاز دارد؟

چند نکته برای ایجاد تیم درمان با بالاترین عملکرد

هفت گام برای موفقیت در برندسازی پزشکی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

راهنمای مدیریت کلینیک برای حفظ بیماران

در مطالب بسیاری، به راهکارهای زیادی اشاره کردیم که در جذب بیماران جدید به مدیریت کلینیک کمک می کرد.اما مسئله مهم دیگری که باید به آن هم پرداخته شود، و مدیریت کلینیک نیز باید به آن توجه داشته باشد، راهکارهای حفظ بیماران موجود است.

در بسیاری از موارد مدیریت کلینیک و پزشکان به راهکارهای حفظ بیماران موجود توجه زیادی نشان نمی دهند. نکته ای که باید خاطر نشان کرد این است که هزینه و زمانی که صرف حفظ بیمار موجود خواهد شد به مراتب کمتر از هزینه و زمان جذب یک بیمار جدید است.

مسئله حفظ بیمار یک عامل بسیار مهم در موفقیت مدیریت کلینیک به شمار می رود. چه شما به تازگی کلینیک خود را تاسیس کرده باشید و چه اینکه دوره کاری طولانی را با موفقیت پشت سر گذاشته باشید.

آیا تا به حال به عنوان مدیریت کلینیک به این مسئله فکر کرده اید چرا بیماران برای دریافت خدمات درمانی، به مراکزی که قبلا به آنها مراجعه کرده اند، نمی روند؟ یا اینکه چرا بیماران به دفعات پزشک معالج خود را عوض می کنند؟بیماران از پزشکان، کلینیک یا مدیریت کلینیک چه انتظاراتی دارند؟

وقتی از بیماران درباره اینکه چه عاملی یا عواملی سبب شد بیماران پزشک معالج خود را عوض کنند یا به مطب یا کلینیک دیگری برای درمان مراجعه کنند.در جواب بیماران چهار عامل مشخص شد. که عبارت بودند از: بی توجهی و نادیده گرفته شدن از سوی پزشک و پرسنل درمان، ارتباطات ضعیف کادر درمانی، شتاب کادر درمانی برای انجام کار و عدم ارائه اطلاعات کافی درباره آزمایش ها و روش های درمانی.

حجم بیماران مراجعه کننده به یک مرکز درمانی سبب می شود کادر درمان به خصوص پزشکان، نتوانند زمان کافی برای بیماران خود صرف کنند. در نتیجه شاهد این هستیم که بیماران پیش از آنکه دوره درمان کامل شده باشد، یا درمان را متوقف می کنند و یا به پزشک و کلینیک دیگری مراجعه می کنند.

چهار فاکتور اصلی برای اینکه به عنوان مدیریت کلینیک بتوانید بیماران موجود را حفظ کنید و از رها کردن دوره درمان توسط بیماران جلوگیری کنید، وجود دارد.

1-اطلاع رسانی به بیماران

یکی از مواردی که مدیریت کلینیک باید همواره در نظر داشته باشد این است که بیماران از انواع خدمات و تخصص هایی که در کلینیک ارائه می شود مطلع باشد. با استفاده از بروشور، وب سایت به معرفی کلینیک، خدمات و تخصص های قابل ارائه در کلینیک پرداخته شود. و همواره اطلاعات وب سایت به روز باشد.

2-پرس و جو از بیماران

یکی از اقداماتی که می تواند به حفظ بیماران کلینیک کمک فراوانی کند، پرسش از بیماران درباره تجربه آنها در مطب یا کلینیک است. مدیریت کلینیک باید ترتیبی اتخاذ کند تا از تجربه بیماران در کلینیک اطلاعات پیدا کند. همچنین درباره نیارهایی که در مراجعات آتی خواهند داشت، سوال شود. این اقدام موجب می شود که بیماران احساس کنند، برای مدیریت کلینیک و کادر درمان ارزشمند هستند.

3-سنجش میزان رضایت بیماران

اگر علیرغم تمامی تلاش ها، بیمار کلینیک یا مطب را کنار گذاشت، آنگاه باید چه کرد؟ پیشنهاد می شود دلیل این اقدام بیمار مشخص شود. نباید نسبت به چنین مسائلی بی توجهی صورت گیرد. بی توجهی به این مسئله به برند کلینیک حتما آسیب خواهد زد. برای اینکه دلیل چنین اقدامی مشخص شود باید سطح رضایت بیماران سنجیده شود. و بر اساس نتایج سنجش رضایت بیماران، تغییراتی در کلینیک و نحوه مدیریت آن صورت گیرد.

4-برقراری ارتباط با بیماران

راههای ارتباطی با کلینیک در تمام بازه های زمانی باید باز باشد. پس از تکمیل دوره درمان بیماران، با آنها تماس بگیرید، تا از بهبود یافتن آنها و نتیجه درمان آگاه شوید. این اقدام تاثیر بسیار مثبتی بر بیماران خواهد داشت.

استراتژی حفظ بیمار

به عنوان مدیریت کلینیک چه استراتژی برای حفظ بیمار در کلینیک خود دارید. در اینجا بخشی از استراتژی موثر در حفظ بیماران برای شما ذکر می شود:

1-یادآوری زمان مراجعه بعدی

یکی از اقداماتی که بیماران را برای مراجعه بعدی به مجموعه درمانی شما ترغیب می کند، یادآوری تاریخ و ساعت مراجعه بعدی از طریق تماس یا ارسال پیام به بیماران است. شاید این مسئله بدیهی به نظر برسد اما یکی از علت های رایج عدم مراجعه بیماران، فراموشی تاریخ و ساعت مراجعه به کلینیک می باشد. اگر هر بیمار دارای یک تقویم شخصی باشد که تاریخ و ساعت مراجعات آتی بیمار در آن قید شده باشد، تعهد و رغبت بیشتری را در بیمار نسبت به مراجعات بعدی ایجاد می کند.

2-فرآیند رزرو نوبت آسان

مدیریت کلینیک باید شرایطی را بوجود آورد که فرآیند دریافت نوبت برای بیماران به سادگی و در ظرف چند دقیقه انجام شود. اگر فرآیند دریافت نوبت بیش از حد طولانی باشد، بیمار ممکن است به پزشک یا کلینیک دیگری مراجعه کند.

3- پیگیر وضعیت بیمار باشید.

توصیه می شود بعد از مراجعه بیمار به مطب یا کلینیک و دریافت نحوه درمان، حتما با ارسال یک پیام یا تماس با وی، از انجام دستورالعمل ها توسط بیمار مطمئن شوید. این اقدام شما این پیام را به بیمار ارسال می کند که به بهبود بیماران خود توجه نشان می دهید.

4-تمرکز بر بیماران

زمانی که بیمار از نگرانی های خود درباره بیمار صحیت می کند بهترین کار این است که با احترام و شکیبایی به او گوش کنید. این اقدام احساس قدرانی و وابستگی را در بیمار بوجود خواهد آورد. در حین ویزیت بیمار حتما سوال بپرسید، سوال پرسیدن شما نشان می دهد که به حرف های او گوش کرده اید. حتما درباره سبک زندگی و عادت های آن ها بپرسید.اینگونه می توانید نقص های عملکرد بیمار را پیدا کرده و او را راهنمایی کنید.

5- دلسوز بیماران باشید.

این راه بسیار موثری برای حفظ بیماران است. سعی کنید خود را جای بیمارتان بگذارید، از مرحله ای که با شما تماس می گیرد تا وقتی به شما مراجعه می کند و از کلینیک خارج می شود. این مسئله از زمان ورود، تجربه اتاق انتظار، ملاقات پزشک و حتی پرداخت هزینه ویزیت را شامل می شود.

6-کارکنان با انگیزه داشته باشید.

مسئله وفاداری بیمار ارتباط زیادی با کادر درمان شما دارد. به هنگام استخدام، افراد مودب، کارآمد، دلسوز، حرفه ای و البته خوش بین را انتخاب کنید.

7-واکنش مناسب با نظرات منفی بیماران

برای همه پزشکان، مراکز درمانی حتما پیش آمده که بازخوردهای منفی از بیماران دریافت کرده باشند. در این مواقع بهترین کار این است که با مسئله حرفه ای برخورد کنید. با بیمار همدردی کنید و احساس خود را نسبت به مسئله بیان کنید. حتی اگر مشکل بیمار حل نشود ولی از آنها بابت اینکه در مرکز درمانی تجربه ناخوشایندی داشته اند غذرخواهی کنید.

لطفا نظر خود را درباره این پست در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید: ورود به اینستاگرام

سیستم مدیریت مطب، کلینیک و بیمارستان دکتر لینک سیستمی با انعطاف پذیری بسیار بالا  جوابگوی تمامی تخصص های پزشکی می باشد.

مقالات مرتبط:

چرا یک پزشک حرفه ای به وب سایت نیاز دارد؟

چند نکته برای ایجاد تیم درمان با بالاترین عملکرد

هفت گام برای موفقیت در برندسازی پزشکی

دستیابی به بهترین عملکرد برای مدیریت کلینیک

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

چرا یک پزشک به وب سایت حرفه ای نیاز دارد؟

چرا به وب سایت نیاز داریم؟

وب سایت، امکان حضور هر شخص، مجموعه، شرکت و سازمان را در دنیای وب فراهم می کند. داشتن وب سایت مانند داشتن مکانی است که دارای هیچ محدودیت مکانی و زمانی نیست و در دسترس کل جهان می باشد. 

وب‌سایت مهم‌ترین کانال ارتباطی یک پزشک با مخاطبانش در فضای مجازی است.

چرا یک پزشک به وب سایت حرفه ای نیاز دارد؟

۱- داشتن وبسایت نشان از اعتبار شماست

معمولاً چند سال یک‌بار، یکی از شبکه‌های اجتماعی یا اپلیکیشن‌های پیام‌رسان در بین مردم رواج پیدا می‌کنند اما پس از مدتی کارایی خود را از دست می‌دهند. ممکن است یک شبکه اجتماعی یا یک شبکه پیام‌رسان دیگر جایگزین آن‌ها شود یا آن‌ها فیلتر شوند. 

بنابراین اگر تنها نقطه اتکای یک پزشک در انجام تبلیغات و ارتباط با مخاطبانش در فضای اینترنت، یک شبکه اجتماعی یا یک پیام‌رسان باشد، ممکن است با فیلتر شدن یا جایگزینی آن، تمامی برنامه‌های ارتباطی و تبلیغاتی پزشک مختل شود. درنتیجه هر پزشکی نیاز دارد که یک وب‌سایت اختصاصی برای خود داشته باشد تا بتواند از طریق آن به‌صورت بسیار مؤثر و بدون نگرانی از فیلترینگ با مخاطبان و بیماران خود در ارتباط باشد.

علاوه بر این بیماران امروزی نیز انتظار دارند با جستجوی نام پزشک یا کلینیک بتوانند وبسایت آن را ببینند و یا در کارت ویزیت، نشانی وبسایت آن بیزنس آمده باشد. در واقع داشتن وبسایت باعث اعتبار بخشی به کسب و کار می شود.

۲- وبسایت یک کانال برای تبلیغات و بازاریابی

سایت ها در واقع یک کانال تبلیغات و بازاریابی آنلاین هستند. این روزها تقریبا همه ما برای تحقیق درباره بیماری ها و مسائلی که در حوزه سلامت داریم و بررسی و یا پیدا کردن پاسخ به سوالاتی که در ذهن داریم ، اولین اقدامی که انجام می دهیم، جستجوی آنلاین است. اگر پزشک متخصص درباره بیماری ها و روش های درمان و خدمات خود در این باره در وب سایت خود توضیح داده باشد، می تواند سهمی از جستجوی آنلاین داشته باشد.
علاوه بر این روش های دیگری نیز می توان بازدید از سایت خود را افزایش دهد. تبلیغات در سایتهای دیگر و یا تبلیغات ادوردز از این دست است.

در حال حاضر رقابت در زمینه تبلیغات و بازاریابی تنگاتنگ است و حضور شما به عنوان پزشک در رسانه های مختلف می تواند سهم شما را از بازار افزایش دهد. اگر در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و یا تلگرام حضور دارید، برای اینکه از رقبای خود عقب نمانید به یک وبسایت هم احتیاج دارید.

۳- با وبسایت بیشتر دیده می شوید!

نکته: یک پزشک، مدیریت مطب و کلینیک نباید خود را به تعداد محدودی از بیماران که در اینستاگرام یا تلگرام هستند محدود کنند.

تلگرام فضایی بسته است که فقط کسانی که تلگرام دارند و عضو کانال شما هستند می توانند محتوای شما و خدمات شما را ببینند. ضمن اینکه برای دیده شدن در تلگرام باید تبلیغات تلگرامی داشته باشید.

اینستاگرام نسبت به تلگرام وضعیت بهتری دارد چراکه امکان جستجوی تگ در آن و یا دیده شدن در اکسپلور برای همه کاربران امکان پذیر است.

اما با این حال وبسایت رسانه ای است که محدودیت تلگرام و اینستاگرام را ندارد. همه روی گوشی خود مرورگر وب دارند و همه برای جستجو درباره بیماریها و درمان بیماریها در گوگل سرچ می کنند.

۴- توضیح خدمات درمانی در یک ساختار مشخص

بر خلاف تلگرام و اینستاگرام یکی از مزایای داشتن وبسایت، امکان قرار دادن محتوا به صورت دسته بندی شده است. مدیریت کلینیک می تواند انواع بیماری ها و خدماتی که در کلینیک ارائه می شود در دسته بندی مشخص قرار داده و برای هریک توضیح دلخواه را بنویسید و حتی امکان رزرو نوبت آنلاین را در همان صفحه فراهم کند.

همچنین می توانید با ایجاد بخش سوالات، امکان پاسخگویی به بیماران را فراهم نماید.

۵- اطلاع از نیازهای بیماران و در یافت بازخورد

از طریق وبسایت می توانید با الگوهای فکری و رفتار بیماران خود آشنا شوید. علاوه بر این که در قسمت نظرات می توانید از بازخورد فعالیتهای بازاریابی و نیاز بیماران خود مطلع شوید، با اطلاعاتی که از طرق مختلف از جمله کلمات سرچ شده سایت بدست می آورید می توانید خدمات خود را برای نیازهای بیماران بهینه کنید و یا با شناخت دقیق نیاز بیماران، خدمات موردنظر آنها را تهیه کنید.

به عنوان مثال اگر در وب سایت خود بیماری خاصی را معرفی کرده اید و در آمار جستجوی گوگل، جستجوی شیوه های درمان این بیماری را داشته اید می توانید تمرکز خود را بر روی شیوه درمان این بیماری نیز متمرکز کنید.

۶- حضور هفتگی و ۲۴ ساعته مطب یا کلینیک تان

یک پزشک مسلما در طول شبانه روز، تنها ساعات خاصی را قادر به ارائه خدمات هست اما بیماران در ۲۴ ساعت شبانه روز به شما و خدمات درمانی شما نیازمند هستند. بنابراین معرفی خدمات شما به صورت آنلاین می تواند زمان ارائه خدمات را کاهش داده و مانع از دست دادن فرصت ها شود.

۷- کاهش هزینه های تبلیغات و بازاریابی

اگر سایت پزشک یا کلینیک که به معرفی خدمات درمانی می پردازد، در نتایج جستجو بالا باشد بیمار خود را بدون نیاز به پرداخت هزینه های زیاد برای تبلیغات و بازاریابی خواهید داشت.

علاوه بر این با روش های مختلف ( مانند عضویت در خبرنامه ایمیلی ) می توانید کاربرانی که یک بار به سایت شما آمده اند را مجدد به سایت دعوت کرده تا از  خدمات جدید شما بازدید کنند. 

۸- جمع آوری اطلاعات بیماران

می توانید بیماران را به پر کردن فرم تشویق کنید تا در اسرع وقت با آنها تماس گرفته و به آنها مشاوره دهید. همچنین با دریافت اطلاعات تماس آنها، می توانید از خدمات درمانی جدید مطب یا کلینیک آنها را مطلع کنید.

پس اگر شما هم نیاز به وبسایت دارید با ما تماس بگیرید: 

سیستم مدیریت مطب، کلینیک و بیمارستان دکتر لینک سیستمی با انعطاف پذیری بسیار بالا  جوابگوی تمامی تخصص های پزشکی می باشد.

مقالات مرتبط:

چند نکته برای ایجاد تیم درمان با بالاترین عملکرد

هفت گام برای موفقیت در برندسازی پزشکی

دستیابی به بهترین عملکرد برای مدیریت کلینیک

مزایای خلق یک برند

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک