مجله روانشناسی

مدیریت مراکز روانشناسی

۳ مطلب در دی ۱۴۰۲ ثبت شده است

مشتری مداری در کلینیک روانشناسی

ظهور و پیشرفت تکنولوژی مارا وادار به مشتری مداری نوین کرده است. نوعی از مشتری مداری که فقط در دنیای دیجیتال اتفاق می‌افتد. اما ببینیم مشتری مداری نوین چی هست و چی نیست؟!


دکترلینک نرم افزار یکپارجه مدیریت ارتباط با مراجعین روانشناسی


قرار دادن خواسته‌های مشتری در اولویت، روندی به سرعت در حال رشد است. یکی از دلایل اصلی خرید کردن افراد این است که زندگی‌شان را راحت‌تر کنند، از باز کردن قفل تلفن‌های هوشمند با تشخیص چهره گرفته تا مدیریت دمای خانه از محل کار. نوع این درخواست‌ها برای شرکت‌ها تفاوتی ندارد. اما در یک فضای رقابتی فزاینده، مدیران به طور مداوم به دنبال راه‌هایی برای ارتقای محصول یا خدمات خود هستند تا به مشتریان خدمات بهتری ارائه دهند. یکی از همین راه‌ها مشتری مداری نوین است.

در در ادامه درسنامه اصول مشتری‌مداری در کلینیک روانشناسی می‌خواهیم بینیم که مشتری‌مداری نوین چیست و چطور به کلینیک های روانشناسی کمک کرده که در فضای رقابتی دنیای تکنولوژی به برتری برسند.

مشتری مداری نوین چیست؟

طراحی مشتری مدار به فرآیند توسعه فناوری، محصولات، خدمات و راه‌کارهای سازمانی بر اساس نیازها و چالش‌های مصرف‌کننده واقعی اشاره دارد. با قرار دادن مشتری در مرکز طراحی نرم افزار و ادغام خواسته‌های آنها با مدیریت ارتباط با مشتری روانشناسی حجم زیادی از داده‌ها جمع آوری می‌شود. به دست آوردن اطلاعات خاص در مورد مراجعین و رفتار آنها تصویری کامل ایجاد می‌کند که امکان طراحی تجربه مراجعین را بهبود می‌بخشد.

اولین مدل از گوشی‌های هوشمند که قابلیت قفل شدن و رمز ورود را داشتند فقط از عدد پشتیبانی می‌کردند. به مرور زمان با پیشرفت علم، برندها سعی در آن داشتند که زندگی افراد را راحت‌تر کنند و این رمزها را به تشخیص چهره و اثر انگشت ارتقا دادند. امروزه کمتر کسی حوصله آن را دارد که رمز گوشی را وارد کند، همه از اثر انگشت استفاده می‌کنند.


آیا شما مدیر یا منشی کلینیک روانشناسی هستید؟ دکترلینک نرم افزار مدیریت کلینیک روانشناسی می باشد


ویژگی‌های مشتری مداری نوین
1. طراحی مدرن

این کار ضرورت زیادی دارد چون روی انتظارات نهایی مراجعین روانشناسی تمرکز دارد. این استراتژی تضمین می‌کند که خدمات برنامه ریزی شده نیاز مراجعین روانشناسی را رفع می‌کند و منجر به رضایت و وفاداری‌شان می‌شود. بهتر است در هنگام برنامه ریزی خدمات، اطلاعاتی درباره مراجعین جمع آوری کنید و خدماتتان را با توجه به آن داده‌ها برنامه ریزی کنید تا خدماتتان کارآمدتر و جذاب‌تر شود. استراتژی مشتری محور با اجتناب از ویژگی‌های غیر ضروری در هزینه‌ها صرفه جویی می‌کند.

مطالعه‌ای که توسط Forrester Research نشان داد شرکت‌هایی که از مشتری مداری استفاده می‌کنند، می‌توانند تا 30% در هزینه‌های‌شان صرفه جویی کنند. در بازار رقابتی امروز که مشتریان محصولات ارزان را دوست دارند این خیلی مهم است. جدا از آن باعث تولید محصولات موفق‌تر و سودآورتر می‌شود.

مطالعه موردی: اوبر

اوبر از نمونه شرکت‌های مشتری مدار موفق و یک شرکت تاکسی رانی مثل اسنپ و ماکسیم است که سال 2009 راه اندازی شد. این شرکت مسیر طولانی را طی کرد تا به موفقیت رسید، هر چند که با چندین بحران بزرگ در طول مسیرش روبه رو شد؛ ولی امروز یکی از موفق‌ترین‌ها است. این شرکت در ماه مه 2019 حدود 10 سال پس از آغاز به کار عمومی شد. بر اساس یکی از اطلاعیه‌ها، شرکت اوبر در سه ماهه دوم سال 2021 حدود 1.5 میلیارد سفر در پلتفرم خود داشته است. شرکت اوبر خدماتی را ساخته که نیاز مخاطبانش را رفع می‌کند و خدماتی را ارائه داده که آن را از رقبایش متمایز می‌کند.

همه ویژگی‌هایی که قرار است درباره اوبر بررسی کنیم در مورد شرکت‌های تاکسی‌رانی اینترنتی ایرانی هم وجود دارد اما چون بنیانگذار و طراح اصلی مشتری‌مداری نوین در این زمینه اوبر است پس به سراغ همین شرکت معروف جهانی می‌رویم.

2. برنامه کاربر پسند

تقریباً همه افراد زیبایی را دوست دارند و دنبال خرید محصولاتی شیک و زیبا هستند. دلیل دیگری که شرکت اوبر در سال‌های اخیر پیشرفت چشم گیری داشته، کاربرپسند بودن آن است. جدا از آن این نرم افزار رابط کاربری سریع و آسانی دارد که این امکان را به کاربرانش داده به راحتی درخواست ماشین کنند، راننده را پیگیری کنند و بهشان امتیاز دهند.

3. شخصی سازی

از دیگر ویژگی‌های مشتری‌مداری نوین شخصی سازی است. منظور از شخصی سازی این است که محصول را با توجه به چیزی که کاربر نیاز دارد، طراحی کنید. برای مثال شرکت اوبر این امکان را به مشتریانش می‌دهد که مکان‌های مورد علاقه‌شان را ذخیره کنند و درخواست سفر به مکان‌های تکراری را برای‌شان آسان می‌کند. این برنامه با توجه به تاریخچه سفرهای‌تان به صورت خودکار مقصدهای احتمالی را بهتان پیشنهاد می‌کند.

4. ایمنی

مشتریان دوست دارند محصولی که می‌خرند ایمن و باکیفیت باشد تا ضرری از آن نبینند. برای مثال شرکت اوبر تأکید زیادی روی این موضوع دارد و امکان اشتراک گذاری جزئیات سفر و دکمه وحشت برای تماس سریع با خدمات اضطراری را به مشتریانش داده است.

5. انعطاف پذیری

بی‌شک همه مشتریان به یک چیز نیاز دارند، سلیقه و نیاز هر فرد با دیگری ممکن است متفاوت باشد. برای مثال شرکت اوبر 3 نوع سواری مختلف را در اختیار مشتریانش قرار داده است تا گزینه‌ای مناسب با توجه به نیاز و بودجه خودشان را انتخاب کنند.

6. خدمات مشتری

برای اینکه مراجعین خودتان را دائمی کنید لازم است که بعد از خرید هم بهشان خدمات دهید و آن‌ها را فراموش نکنید. برای مثال شرکت اوبر یک تیم پشتیبانی 24 ساعته دارد که به سوال و مشکلات مشتریان پاسخ می‌دهد. همچنین این امکان را به مشتریان می‌دهد که به رانندگان امتیاز دهند و آن‌ها را رتبه بندی کنند.

7. جستجو و پیمایش

این ویژگی مشتری مداری نوین برای شرکت‌هایی است که حالت فروشگاهی دارند که این امکان را بهشان می‌دهد که به راحتی چیزی را که مدنظر دارند، پیدا کنند. این ویژگی اولین بار توسط شرکت آمازون استفاده شد که این قابلیت را به مشتریان می‌داد با استفاده از کلمات کلیدی چیزی را که می‌خواهند خیلی راحت پیدا کنند.

مطالعه موردی: آمازون

جف بزوس مدیر آمازون که یکی دیگر از نمونه شرکت‌های مشتری مدار موفق است در گزارش سال 2017 خود به سهامداران، ماهیت زیربنایی انتظارات فزاینده مشتریان را مطرح کرد. جف نوشت:

«یک چیزی که در مورد مشتریان دوست دارم این است که آنها همیشه خدا ناراضی هستند. مردم اشتهای هولناکی برای بهترین دارند و “وااای” دیروز به سرعت تبدیل به “معمولی” امروز می شود.
آمازون بر نیازهای درازمدت مشتریان خود تمرکز می‌کند، نه فقط نیازهایی که امروز دارند، بلکه نیازهایی که در آینده خواهند داشت و امکان نوآوری طولانی مدت و پایدار را فراهم می کند.

8. پرداخت آسان

یکی دیگر از ویژگی‌های مشتری مداری نوین، پرداخت هزینه خدمات یا محصول است. مشتریان دنبال راهی برای پرداخت هستند که آسان و ایمن باشند. فرض کنید می‌خواهید یک سمند بخرید و قیمت آن 400 میلیون تومان است، کدام را می‌پسندید؟ پول را به شخصی ناشناس بدهید و آن برای شما پرداخت کند یا خودتان آن را پرداخت کنید؟ می‌خواهید مستقیم پول را بدهید یا اینکه پول را به 5 شماره کارت انتقال دهید؟ جواب من که روش آسان‌تر و ایمن‌تر است، شما را نمی‌دانم.

برای مثال آمازون چند روش پرداخت طراحی کرده که برای مشتریان آسان باشد. شما می‌توانید از کارت اعتباری، پرداخت نقدی (کارت‌های بانکی) و آمازون پی استفاده کنید تا هزینه خریدتان را بپردازید. همین اتفاق هم در دیجیکالا می‌افتد. دیجیکالا هم امکان پرداخت نقد یا حساب اعتباری را به شما می‌دهد.

کلام آخر

با ورود نسل‌های جوانتر به نیروی کار، انتظار می‌رود طراحی مشتری‌مدار به تکامل خود ادامه دهد و با خواسته‌ها و نیازهای آنها سازگار شود. نسل‌های جوان‌تر به ویژه نسل Z با فناوری بزرگ شده‌اند و انتظار تجربه‌ای یکپارچه، شخصی و راحت از برندها و کسب‌وکارها دارند. رویکرد طراحی مشتری مدار بر ارائه تجربیات فردی و شخصی متمرکز است. این کار با استفاده از هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و تجزیه و تحلیل داده‌های بزرگ انجام می‌شود که سازمان‌ها را قادر می‌سازد تا داده‌های مشتری را جمع آوری و تحلیل کنند و ترجیحات آنها را بهتر درک کنند.

اما با ظهور چالش‌های تجاری این کار سختتر هم می‌شود. اگر یک کسب‌وکار می‌خواهد در دنیای رقابت جایگاهش رو حفظ و حتی پیشرفت داشته باشد باید روی درک نیازها و خواسته‌های مصرف‌کنندگان، ابداع راه‌حل‌هایی برای رفع این نیازها و نوآوری متمرکز بماند.

آیا شما مدیر کلینیک یا روانشناس هستید؟ آیا شما دنبال مشتری مداری در کلینیک روانشناسی هستید؟ ما در دکترلینک می توانیم این موضوع بسیار مهم را برای شما برنامه ریزی و پیاده سازی کنیم که مراجعین شما وفادارتر شوند. برای اطلاعات بیشتر با شماره های ۰۲۱۲۲۰۶۷۶۳۵ و ۰۹۱۲۰۰۴۴۸۲۴ تماس بگیرید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

افزایش درآمد در کلینیک روانشناسی

اگر بخوایم باهم روراست باشیم، هدف نهایی از ایجاد هر کسب‌وکاری افزایش درآمده و هر کسب‌وکار در هر سطح و اندازه‌ای برای افزایش فروش تلاش می‌کنه. اما در نهایت تنها تعداد کمی موفق میشن. پیشنهاد ما اینه که اول حرفه‌ای‌ترین روش‌های افزایش فروش و فروش بیشتر رو امتحان کنید. همون‌طور که همون اول گفتیم، اگه می‌خواید بیشتر بفروشید، نرم افزار باشگاه مشتریان دکتر لینک رو امتحان کنید. اما علاوه بر این روش، در ادامه ۱۸ روش قطعی دیگه به شما معرفی می‌کنیم که می‌تونید از طریق اون‌ها فروشتون رو بیشتر و بیشتر کنید.

۱. ارائه خدمات ویژه به مشتریان

هر از گاهی مراجعین رو غافلگیر کنید! تلاش کنید تجربه‌ای مثبت و موندگار در ذهن اون‌ها بسازید. با این کار، حس وفاداری رو در مراجعین خودتون تقویت می‌کنید؛ طوری که هم به ویزیت دوباره ترغیب میشن و هم به احتمال زیاد کلینیک شما رو به دیگران توصیه می‌کنن.

به‌عنوان مثال، می‌تونید در مناسبت‌های خاص مثل روز تولد یا سالگرد ازدواج برای مراجعین پیام تبریک ارسال کنید و به اون‌ها کد تخفیف اختصاصی هدیه بدید.

اگر تعداد مراجعین از یه حدی بیشتره، احتمالا انجام این کار به صورت دستی وقت زیادی ازتون می‌گیره. در عوض می‌تونید از پنل باشگاه مشتریان دکتر لینک استفاده کنید تا در روزهای خاص به صورت اتوماتیک برای مشتری‌هاتون پیام تبریک ارسال بشه.

۲. برقراری ارتباط با مشتری به صورت پیوسته

به این نکته توجه داشته باشید که مشتری‌های شما روزانه پیام‌های تبلیغاتی زیادی از کسب‌و‌کارهای مختلف دریافت می‌کنن؛ پس مهمه که به طور مداوم با اون‌ها در ارتباط باشین تا همیشه شمارو به عنوان اولین گزینه برای خرید تو ذهنشون داشته باشن.

ارسال پیام‌های خودکار مثل پیامک تشکر بعد از ثبت زمان مشاوره و اطلاع‌رسانی‌ها نمونه‌هایی از برقراری ارتباط موثر هستن.

می‌تونید از پنل پیامکی باشگاه مشتریان دکتر لینک برای ارسال پیام‌های خودکار، اطلاع رسانی جشنواره‌ها، ارسال فرم نظرسنجی، اطلاع رسانی موجودی محصولات و ارائه پیشنهادات ویژه استفاده کنید.

۳. استفاده هوشمند از نظرات مشتریان

احتمالا براتون سوال پیش بیاد که نظرات مراجعین چجوری می‌تونه به افزایش فروش شما کمک کنه. بذارید با یک مثال توضیح بدیم. فرض کنید شما با بررسی سفارشات می‌بینید که اکثر مشتریان شما عموما یک محصول خاص رو خریداری می‌کنن. از اونها نظرشون رو راجع به اون محصول خاص می‌پرسید و متوجه می‌شید چه ویژگی‌هایی از محصول باعث محبوبیت اون شده. چه اتفاقی میوفته؟ شما می‌تونید از این به بعد سراغ محصولات مشابهی برید که دقیقا همین ویژگی‌ها رو دارن و احتمالا برای مشتری‌های شما جذابتر هستن. دقیقا اینجوری می‌تونید با درنظرگرفتن نظر و سلیقه مشتری فروشتون رو تا حد خوبی افزایش بدید.

نکته:

با استفاده از باشگاه مشتریان دکتر لینک می‌تونید برای مشتریانتون فرم‌های نظرسنجی ارسال کنید. خبر خوب اینه که سوالات نظرسنجی از پیش تعیین شده نیستن و این امکان وجود داره که با توجه به نیاز کسب‌و‌کارتون سوال‌هارو تغییر بدید. حتی زمان ارسال پیامک‌های نظرسنجی و اینکه دقیقا به کدوم گروه از مشتریانتون ارسال بشه رو هم خودتون می‌تونید انتخاب کنید.

۴. استفاده از ترفندهای قیمت‌گذاری

اگه بخوایم خیلی ساده به موضوع قیمت‌گذاری نگاه کنیم، قیمت محصولات یا خدمات بر اساس هزینهٔ اولیه، قیمت رقبا و ارزش کلی محصول یا خدمات به دست میاد. اما شما می‌تونید با استفاده از همین موضوع و پیاده‌سازی ترفندهای قیمت‌گذاری، فروش بیشتری هم داشته باشید.

مثال:

به احتمال زیاد شما هم چندین بار با قیمت 99.900 هزار تومان به‌جای 100 هزار تومان (یا اعدادی با این شکل) روی محصولات مختلف مواجه شدید. مشتری‌های هم می‌دونن که این دو قیمت تفاوتی ندارن ولی تحقیقات نشون میده که تاثیر روانی اون باعث ترغیب افراد برای خرید میشه.

یکی دیگه از این ترفندها، تخفیف‌دهی روی قیمت محصولات هست. تخفیف دادن به افراد باعث تشویق اون‌ها به خرید از شما میشه. از طرف دیگه برای بازدهی بیشتر تخفیف‌دهی هم چندین راهکار وجود داره:

۱) ارائه تخفیف به مشتریانی که حداقل یک بار از شما خرید کردن

۲) ارائه کد تخفیف درصدی به جای مبلغی

۳) ارائه کد تخفیف با محدودیت زمانی

شما با نرم‌افزار باشگاه مشتریان دکتر لینک می‌تونید برای گروه‌های مختلفی از مشتریان خودتون کدتخفیف‌های مدت‌دار ارسال کنید.

۵. فروش بیشتر با تبلیغات حرفه‌ای

اولین ایده‌ای که برای فروش بیشتر به عنوان بهترین روش جذب مراجع روانشناسی حضوری حضوری و اینترنتی در کلینیک یا کسب‌وکارهای بزرگ‌تر، به ذهن هر شخصی می‌رسه، تبلیغاته. اما چه تبلیغی؟ کدوم تبلیغات موثرترن؟ کدوم برای کسب‌وکار شما سودآورن؟ تبلیغات حرفه‌ای هدفمند، خلاقانه و قانع‌کننده، بیانگر استراتژی کلی کسب‌وکار یا سازمان هستن. شما می‌تونید متناسب با بودجهٔ خودتون یکی از روش‌های تبلیغاتی آنلاین و آفلاین مختلف مثل کمپین‌های پیامکی، ایمیل مارکتینگ، تبلیغات چاپی، چریکی، کلیکی و … رو برای اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت اجرا کنید.

۶. تبلیغات در اینستاگرام

اینستاگرام با نزدیک به 45 میلیون کاربر ایرانی، به نوعی محبوب‌ترین شبکه اجتماعی در ایران هست. با توجه به تعداد بالای کاربران ایرانی، تصور کنید اگر بیخیال تبلیغات در اینستاگرام بشید چه تعداد مخاطب و مشتری بالقوه رو از دست می‌دید!

برای تبلیغات و افزایش فروش در اینستاگرام بهتره با اینفلوئنسرها همکاری کنید. چرا اینو می‌گیم؟ چون اینفلوئنسرهای اینستاگرامی تاثیر زیادی بر روی مخاطبینشون دارن و می‌تونن فالوورهاشون رو به راحتی برای خرید از شما تشویق کنن.

نکته‌ای که اهمیت داره اینه که حتما با اینفلوئنسری همکاری کنید که در حوزه کسب‌وکار شما فعالیت می‌کنه. اینجوری میزان تاثیرگذاری تبلیغاتتون بیشتر میشه و دقیقا افرادی تبلیغ شمارو می‌بینن که مخاطب هدف شما هستن.

۷. فروش مکمل یا بیش فروشی به مشتریان

معمولا مشتری‌ها در اولین خرید و انتخاب، سخت‌گیرانه‌تر عمل می‌کنن. با نهایی شدن خرید و بعد از جلب اعتماد اون‌ها، کار برای فروش بیشتر، راحت‌تر میشه. شما می‌تونید محصولات مرتبط و مکمل دیگه‌ای به اون‌ها پیشنهاد بدید و به مشتریان فعلی‌ بیشتر بفروشید؛ بیش فروشی (upselling) و فروش مکمل (cross selling).

Cross-sell (یا فروش مکمل): یعنی ترغیب مشتری برای خرید بیشتر و خرید محصولات یا خدمات مکمل و مرتبط به خرید مشتری.

Upsell (یا بیش فروشی): یعنی ترغیب مشتری برای خرید محصولی گرانقیمت‌تر یا خدمات ویژه.

هم‌چنین می‌تونید محصولات مرتبط رو به‌صورت پکیج برای فروش بذارید که خرید جداگانهٔ اون‌ها گرون‌تر باشه. فقط توجه کنید که هرگز قبل از نهایی شدن تصمیم مشتری برای اولین خرید، کالاهای دیگری برای بیش‌فروشی پیشنهاد نکنید.

۸. افزایش فروش از طریق فروشگاه اینترنتی

اگر می‌خواید کسب‌وکارتون از بین نره و به دست فراموشی سپرده نشه، شما هم باید در فضای آنلاین و در دنیای اینترنت فعالیت کنید و تکنیک‌ها و راه‌های افزایش فروش اینترنتی رو یاد بگیرید. این روزها داشتن سایت و تلاش برای افزایش فروش اینترنتی از ضروریات هر کسب‌وکاره. دلیل اون هم واضحه! در حال حاضر اکثر افراد برای خرید هر محصول، پیدا کردن شرکت‌های مختلف یا حتی پیدا کردن جواب سوال‌هاشون، اول در گوگل جست‌وجو می‌کنن.

مثال:

بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جست‌وجو یا همون مبحث سئو هم در همین راستا به وجود اومد تا سایت‌های مختلف در نتایج گوگل جزو برترین‌ها باشن و از این طریق بتونن بیشتر بفروشند.

۹. افزایش فروش با شناخت کامل کسب‌وکار

یکی از ابتدایی‌ترین راه‌های افزایش فروش، شناخت دقیق کسب‌وکاره. شما باید از اول شروع کسب‌وکار، شناخت کاملی از تمام جوانب، محصول یا خدماتی که ارائه می‌کنید، بازار مورد نظر و مشتریان داشته باشید. اگه هم از اول اقدامی در این جهت انجام ندادید، هنوز هم دیر نیست!

شناخت دقیق محصول و خلق ارزش: در واقع در جواب سوال چگونه بیشتر بفروشیم؟ اول باید سوالی مطرح کرد؛ محصول یا خدمات شما چه ارزشی برای افراد ایجاد می‌کنه؟ در واقع شما قبل از هر چیزی باید به این فکر کنید که محصولات شما چه کمکی به مشتریان می‌کنن؟ چه ارزشی خلق می‌کنن؟ به‌جای فروش به خلق ارزش و حل مشکل مشتریان فکر کنید.

آشنایی با مشتریان و جامعه هدف: اصلی‌ترین راهکار افزایش فروش شناخت مشتریانه. نیازه تا شما جامعه مخاطب هدف یا مشتریان رو به‌صورت دقیق و جزئی مثل محدوده سنی، جنسیت، میزان درآمد، سطح تحصیلات و … شناسایی کنید.

۱۰. افزایش فروش با ایجاد مزیت رقابتی

یکی دیگه از راه‌های افزایش درآمد ایجاد یک یا چند مزیت رقابتی برای کسب‌وکارتون هست. شما باید به افراد بگید که چه برتری‌هایی نسبت به رقبا دارید و چرا به‌جای رقبا باید از شما خرید کنن؟ برای مثال تلگرام در هر بار آپدیت، قابلیت‌های کاربردی جدیدی ارائه میده که باعث شده نسبت به رقبا متفاوت بشه. شما هم از خلاقیت استفاده کنید، در مزیت رقابتی خودتون اولین باشید و کسب‌وکارتون رو از سایر کسب‌وکارها متمایز کنید.

نکته:

دقت کنید که فقط قیمت کمتر باعث ایجاد مزیت رقابتی و فروش بیشتر در مغازه یا فروشگاه اینترنتی شما نمیشه. اول مزیت‌های رقابتی کسب‌وکارهای حوزهٔ خودتون رو بررسی کنید.

چند مثال از مزیت رقابتی

۱) اپل: اپل به دلیل ساخت یک برند قوی با جامعه‌ای وفادار و طراحی خلاقانه و متمایز، نسبت به رقبا مزیت رقابتی داره.

۲) تلگرام: میشه گفت که مزیت رقابتی تلگرام، ارائهٔ آپدیت‌های کاربردی و ویژگی‌های متعدد برای کاربرانش هست.

۳) تسلا: مزیت رقابتی شرکت خودروهای لوکس و برقی تسلا، از بین بردن کلیشه‌ها و اولین بودن در تولیداته.

۱۱. افزایش فروش با فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

یکی از متداول‌ترین و بهترین راه‌های افزایش فروش در فروشگاه‌های فیزیکی یا اینترنتی در عصر ارتباطات، استفاده از شبکه‌های اجتماعی یا سوشال مدیا (یعنی پرطرفدارترین نوع تبلیغات اینترنتی) محسوب میشه. شما برای افزایش فروش، نه تنها باید در این حوزه فعالیت کنید، بلکه باید حضوری پررنگ و تاثیرگذار داشته باشید و برای فروش بیشتر در اینستاگرام، تلگرام و … تلاش کنید.

راه‌های افزایش فروش از طریق شبکه‌های اجتماعی

تولید ویدیوهای خلاقانه و باکیفیت

اینفلوئنسر مارکتینگ

تولید محتوای آموزشی

تولید محتوای غیر تکراری

معرفی محصولات و خدمات

۱۲. نظرسنجی و بهبود کیفیت

داشتن مشتری‌هایی که در مورد خدمات و محصولات شما اظهار نظر می‌کنن، نعمتیه که باید قدر اون رو بدونید. گاهی حتی نقدها و پیشنهادهای ظاهرا ساده هم می‌تونن مسیر کسب‌وکار شما رو کاملا عوض کنن. مشتری‌ها رو تشویق کنید در وب‌سایت یا رسانه‌های اجتماعی نظرشون رو راجع‌به محصولات شما بگن.

حتی اگه هنوز فعالیت در فضای مجازی رو شروع نکردید، تلاش کنید گفتگوهای صمیمانه‌ای با مشتریان خودتون برقرار کنید و در این حین، نظر اون‌ها رو در مورد برنامه‌ها و کیفیت خدمات و محصولات‌تون بپرسید. صمیمیت با مشتری‌ها می‌تونه باعث افزایش فروش مغازه شما بشه.

۱۳. شبکه‌سازی

با مشارکت در رویدادهای مرتبط با کسب‌وکارتون، با مشتری‌های احتمالی و اهل فن ارتباط برقرار کنید. حضور موثر در نمایشگاه‌ها و همایش‌ها علاوه بر بحث برندینگ، به شبکه‌سازی کمک می‌کنه. با استفاده از هنر شبکه‌سازی می‌تونید کسب‌وکار خودتون رو بیش از پیش در معرض نمایش بذارید و فروش بیشتر محصولات و خدماتتون رو تضمین کنید.

بنابراین بهتره همیشه به ویژگی‌هایی فکر کنید که شرکت یا فروشگاه شما رو از رقیب‌هاتون متمایز می‌کنه. تاکید و سرمایه گذاری روی این تمایزها به افزایش فروش کسب‌وکار شما کمک می‌کنه.

۱۴. گسترش طیف محصولات یا خدمات

برای جا نموندن از رقبا و رسیدن به جایگاه رهبری بازار، همواره باید فرصت‌های گسترش خدمات و محصولات خودتون رو بررسی کنید. در واقع اگه همین حالا در ذهنتون شرکت‌ها یا فروشگاه‌هایی رو که چند ساله مشتری اون‌ها هستید مرور کنید، متوجه تفاوت جایگاه امروز اون‌ها با روزی که کارشون رو شروع کردن می‌شید.

کسب‌وکارهایی همیشه در اوج می‌مونن که دنبال راهکارهای افزایش فروش هستن و اون‌ها رو اجرا می‌کنن. معرفی محصولات و خدمات جدید به مشتریان شما ثابت می‌کنه همیشه حرف‌های تازه‌ای برای گفتن دارید.

۱۵. همکاری با مشاغل مکمل

در هر زمینه‌ای که فعالیت داشته باشید، دست‌کم می‌تونید چند شغل رو پیدا کنید که شرایط همکاری بین شما و صاحبان اون مشاغل وجود داشته باشه.

به‌عنوان مثال اگه فروشندۀ لباس بچگانه هستید، می‌تونید همکاری‌های دوجانبه‌ای رو با اسباب‌بازی فروشی محلۀ خودتون شروع کنید. معرفی مشتری‌ به هم و دادن تخفیف به مشتری‌ها در صورت خرید از هر دو فروشگاه، از راهکارهایی هستن که به افزایش فروش هر دو کمک می‌کنه. حتی اگه اطراف فروشگاه خودتون مشاغل مرتبطی پیدا نمی‌کنید، داشتن روابط خوب و سازنده با صاحبان کسب‌وکارهای دیگه رو امتحان کنید.

۱۶. همراهی با مشتری تا لحظۀ تحویل سفارش

اگه افزایش فروش آنلاین واقعا برای شما مهمه، باید برنامه‌ای بلندمدت و صبورانه رو برای ایجاد اعتماد دنبال کنید. این مسئله به‌خصوص در ابتدای کار اهمیت زیادی داره؛ چون ثبت یک تجربۀ منفی می‌تونه مشتریان بالقوۀ فراوانی رو نسبت به کسب‌وکار شما بی‌اعتماد کنه. تلاش کنید از لحظۀ انتخاب تا ثبت سفارش و تحویل کالا همراه مشتری بمونید و خیالش رو بابت مطمئن بودن فروشگاه شما راحت کنید.

در این مورد، بسته‌بندی مناسب و جذاب محصولات هم می‌تونه مشتری‌ها رو به ضبط ویدیوی جعبه گشایی یا به اصطلاح آنباکسینگ و به اشتراک گذاشتن اون در شبکه‌های اجتماعی ترغیب کنه.

۱۷. تجزیه و تحلیل اعداد و ارقام

فرقی نمی‌کنه که صاحب مغازه باشید یا برنامه‌تون افزایش فروش سایت باشه، در هر صورت باید به‌طور منظم اطلاعات فروشتون رو بررسی کنید. تحلیل این آمار کمک می‌کنه نیازها و گرایش‌های مشتریان خودتون رو بهتر بشناسید تا روی محصولات پرطرفدار تمرکز بیشتری داشته باشید.

همهٔ این اطلاعات می‌تونن در تصمیم‌گیری شما در مورد افزایش یا توقف تولید یک محصول خاص تاثیر بذارن. بنابراین این ارزیابی‌ها رو به‌عنوان بخشی جدانشدنی از فعالیت‌تون قبول کنید و برای اون برنامه‌ریزی کنید.

۱۸. ارائۀ دقیق و جذاب اطلاعات

همیشه یادتون باشه؛ این حق مسلم مشتری‌هاست که در مورد محصولات یا خدماتی که از شما دریافت می‌کنن، اطلاعات درست و کافی داشته باشن. اکثر فروشگاه‌های معتبر اینترنتی برای محصولات مختلف، جدول مشخصات تنظیم می‌کنن یا خدماتشون رو به‌طور شفاف توضیح میدن. این مسئله رو می‌تونید در مغازه یا شرکت خودتون هم رعایت کنید.

با تولید محتوای جذاب و کاربردی، رنگ و بویی تازه به محیط فروشگاه یا دفتر کارتون بدید. کاری کنید که مشتری‌ها موقع چشم چرخوندن در این فضاها، هم اطلاعات به‌دست بیارن و هم سرگرم بشن. قرار گرفتن مشتری در چنین موقعیتی می‌تونه باعث افزایش فروش محصولات یا خدمات شما بشه.

حرف آخرمون اینه که …

حرف آخرمون، همون حرفیه که اول زدیم! اگه می‌خواید طعم خوب فروش بیشتر رو بچشید، از یک نرم افزار باشگاه مشتریان یا همون نرم افزاری که ما بهش می‌گیم “نرم افزار افزایش فروش” کمک بگیرید.

این همه مطلب رو آماده کردیم تا شما دقیق و راحت بتونید یک کلینیک روانشناسی را مدیریت کنید آیا شما مدیر یا منشی یک کلینیک روانشناسی هستید؟ همین الان برای مشاهده دموی سیستم دکتر لینک با شماره های ۰۲۱۲۲۰۶۷۶۳۵ و ۰۹۱۲۰۰۴۴۸۲۴ تماس بگیرید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

توسعه کلینیک روانشناسی

سکانس اول:

میخوام یک کلینیک روانشناسی تاسیس کنم.

سکانس دوم:

یک سال گذشت و الان حدود ۲۰ تا درمانگر در کلینیک روانشناسی دارن فعالیت میکنن.

سکانس سوم:

درمانگر جدید میگیرم ولی اتاق ندارم بهشون بدم چیکار کنم؟

آغاز دوره جدید از توسعه کسب‌وکار روانشناسی با سیستم مدیریتی دکتر لینک

مشاوره روانشناسی تلفنی
شما ۵ اتاق دارید و نهایتا می توانید از ساعت ۸ صبح تا ۱۰ شب حداقل دست پر ۱۳ تا مشاوره در هر اتاق با احتساب استراحت ۱ ساعته برای ناهار داشته باشید.

یعنی ۱۳ مشاوره با ۵ اتاق ۶۵ ویزیت روزانه.

آیا امکان دارد که شما این عدد را به ۱۰۰ برسانید؟ ما در دکترلینک این امکان را به شما می دهیم که حتی به ۵۰۰ یا ۱۰۰۰ ویزیت در روز برسانیم.

چگونه؟

سیستم هوشمند مدیریت کلینیک روانشناسی دکتر لینک با بهره گیری از بروزترین تکنولوژی های ارتباطی برای شما اتاق های مجازی تلفنی محیا می کند که بتوانید راس ساعت زمان مشاوره ارتباط بین مراجع و درمانگر را برقرار کنید با سرشماره اختصاصی کلینیک (۹۰۰۰xxxx) .

با این تکنولوژی هنگامی که نوبت مشاوره تلفنی روانشناسی ثبت می گردد دو پیامک برای مراجع و درمانگر ارسال می شود و زمان نوبت به همراه شماره ای که با آن ها تماس خواهد گرفت را اعلام میکند، راس زمان مشاوره سیستم تلفنی هوشمند ابتدا به درمانگر تماس میگیرد به محض پاسخ درمانگر سیستم به مراجع تماس میگیرد و ارتباط آن دو را برقرار می کند. ۵ دقیقه به پایان مکالمه اعلام می شود که زمان مشاوره ۵ دقیقه دیگر به پایان می رسد و هنگام اتمام مشاوره هم اعلام می شود که زمان مشاوره شما به پایان رسیده است. سپس تلفن به صورت خودکار قطع می گردد.

به همین راحتی می توانید فقط درمانگر جذب کنید و کسبوکارتون در کلینیک روانشناسی را توسعه دهید. همه فرایند ها در دکتر لینک مدیریت می شود.

هزینه توسعه کلینیک روانشناسی چقدر می باشد؟
موقعیت الان:

۵ اتاق با ۶۵ ویزیت در روز و ۱۶۹۰ ویزیت در ماه حدود متوسط ویزیت مشاوره روانشناسی ۴۰۰ هزار تومان و احتساب ۵۰-۵۰ سهم درمانگر ماهانه درآمد برای کلینیک ۳۳۸ میلیون تومان می باشد.

بعد از نصب سیستم هوشمند دکترلینک:

خرید خط با ۱۰۰۰ کانال یعنی ۵۰۰ تماس همزمانی: ۷۵ میلیون تومان + ۱۰ میلیون تومان هزینه های جانبی

سرمایه گذاری ۸۵ میلیون تومانی برای توسعه

جذب ۵۰۰ درمانگر به کلینیک روانشناسی هر درمانگر روزنه ۱۳ ویزیت می تواند داشته باشد یعنی ۶۵۰۰ ویزیت مشاوره در روز و در ماه ۱۶۹ هزار ویزیت با احتصاب ۵۰-۵۰ سهم کلینیک ۳۳ میلیارد تومان در ماه.

آیا این سرمایه گذاری اندک برای شما جذاب نیست که برای توسعه کلینیک روانشناسی خود اقدام کنید؟

سیستم مدیریت کلینیک روانشناسی دکتر لینک بزرگترین و کاملترین سیستم هوشمند مدیریتی برای مراکز روانشناسی می باشد برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره های ۰۲۱۲۲۰۶۷۶۳۵ و ۰۹۱۲۰۰۴۴۸۲۴ تماس بگیرید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک