مجله روانشناسی

مدیریت مراکز روانشناسی

۴ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

چرا بیماران شما ناراضی هستند؟

بیماران در مراجعه به پزشکان و مراکز درمانی به دنبال دریافت خدمات عالی هستند. اگر از حضور در مطب یا مرکز درمانی رضایت نداشته باشند، با توجه به اینکه امروزه بیماران حق انتخاب زیادی دارند، دیگر به آن مطب یا مرکز درمانی مراجعه نمی کنند و آنجا را برای همیشه ترک خواهند کرد بدون اینکه دلیل عدم رضایت خود را با مدیریت مطب یا مرکز درمانی در میان بگذارند. مدیریت مطب یا مرکز درمانی برای اینکه از این وضعیت پیشگیری کند و اجازه این اتفاق ناخوشایند را ندهد باید نکاتی را همواره به خاطر داشته باشد.

نکته اول: پرسنل مطب شما رفتار صحیحی با بیماران ندارند.

برای بسیاری از مراجعین پیش آمده در مراجعه به یک مطب یا مرکز درمانی منشی یا مسئول پذیرش رفتار نامناسبی با آنها داشته است. برای مثال بسیار جدی یا نامحترمانه با آنها برخورد کرده است. یا با لحن بسیار سرد پاسخگوی تلفن آنها بوده است. و این به یکی از دلایل عدم مراجعه مجدد بیماران به مطب یا کلینیک تبدیل شده است. و این یعنی استخدام افراد اشتباه تمام زحمات و سرمایه گذاری مدیریت مطب را بی اثر می کند.

پس وظیفه مدیریت مطب و کلینیک است که در هنگام انتخااب پرسنل، افرادی را استخدام نماید که به کار در مطب یا کلینیک علاقه دارند. افرادی که نحوه رفتار صحیح با سایرین و رفتار محترمانه را می دانند و دیگران نیز در کنار این افراد احساس خوبی خواهند داشت.

 

نکته دوم: انتظار طولانی در مطب

بیماران انتظار ندارند به محض ورود به مطب، پزشک را ملاقات کنند ولی انتظار طولانی برای ملاقات پزشک برای آنها خسته کننده است. به خصوص اگر مطب فاقد امکاناتی نظیر تهویه مناسب، صندلی مناسب، سرویس بهداشتی و غیره باشد.

پس در نوبت دهی به بیماران باید زمان انتظار معقولی را در نظر بگیرید. حتی اگر پزشک با تاخیر در مطب حاضر می شود باید این مسئله به بیماران اطلاع رسانی شود.

 

نکته سوم: مطب تمیزی مناسبی ندارد.

مدیریت مطب و کلینیک باید این نکته را در خاطر داشته باشد تمیزی مطب از آن دسته مسائلی است که برای بیماران بسیار مهم است. اگر پزشک قدرت تشخیص و درمان فوق العاده ای داشته باشد، تمام پرسنل مطب خوش برخورد باشند، سیستم رزو نوبت بسیار حرفه ای برای مطب در نظر گرفته شده باشد اما مطب از حیث تمیزی دچار مشکل باشد، تمام تلاش ها بی نتیجه خواهد بود.

پس مطب شما باید هرروز با دقت بالایی نظافت شود و تجهیزات پزشکی شما نیاز است به‌صورت مرتب ضدعفونی شوند.

 

نکته چهارم: مطب فاقد سیستم نوبت دهی آنلاین است.

اگر نوبت دهی به بیماران هنوز به صورت حضوری یا تلفنی در مطب شما انجام می شود، وقت آن رسیده است که مدیریت مطب و کلینیک یک سیستم نوبت دهی آنلاین را در مطب یا کلینیک پیاده سازی کند.

همین که بیمار بتواند از بابت رزرو نوبت برای پزشک آسوده خاطر باشد، بار روانی حاصل از درد به مراتب برای او کاهش پیدا می کند. البته برخی از پزشکان نه‌تنها امکان رزرو آنلاین ندارند بلکه تلفن مطب را هم در ساعات غیر کاری مطب دایورت نمی‌کنند و یک بیمار برای اینکه نوبت رزرو کند مجبور است فقط در ساعات کاری مطب تماس بگیرد.

برای پیاده سازی یک سیستم نوبت دهی آنلاین در مطب لازم است که یک مطب را به یک نرم افزار حرفه ای مدیریت مطب مجهز کنید.

 

نکته پنجم: برنامه ای برای یادآوری نوبت در مطب شما وجود ندارد.

یادآوری نوبت به بیماران باعث می شود نرخ  نرخ کنسلی‌ها و نرخ عدم حضور بیماران در مطب به شکل چشم‌گیری کاهش یابد. و از طرف دیگر نشان از حرفه ای بودن شما در امر مدیریت مطب و کلینیک دارد. این کار می تواند توسط منشی یا به‌صورت اتوماتیک، یک روز یا چند ساعت قبل از زمان ویزیت، به شماره ایشان یک پیامک یادآوری ارسال شود.

 

نکته ششم: پزشک ارتباط خوبی با بیماران برقرار نمی کند.

اگر پزشک از بیماران خود سؤالات کافی نپرسید و یا اینکه قبل از اینکه حرفشان تمام شود، صحبت آن‌ها را قطع کنید، حس بسیار بدی را به بیماران خود القاء می‌کنید.  بیماران شایستگی این را دارند که به آن‌ها زمان و توجه کافی اختصاص داده شود.

نکته دیگر این است که اگر به هنگام معاینه بیمار، فرد دیگری داخل اتاق وجود داشته باشد، حس بسیار بدی به  بیماران منتقل می‌شود. به هنگام ویزیت یک بیمار، هیچ بیمار دیگری نباید در اتاق معاینه حضور داشته باشد.

لطفا نظر خود را درباره این پست در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید: ورود به اینستاگرام

 سیستم مدیریت مطب، کلینیک و بیمارستان دکتر لینک سیستمی با انعطاف پذیری بسیار بالا  جوابگوی تمامی تخصص های پزشکی می باشد.

مقالات مرتبط:

نقش گوش دادن موثر در درمان بیماران

استراتژی های مدیریت مطب برای ایجاد مزیت رقابتی

فرسودگی شغلی در میان پزشکان

دو نکته اساسی برای موفقیت تبلیغات کلینیک یا مطب

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

نقش گوش دادن موثر در درمان بیماران

مقدمه

 امروزه استفاده از دستگاه های تشخیص پزشکی مانند انواع و اقسام دستگاه های تصویربرداری پزشکی و انواع آزمایش های غربالگری و تشخیصی در درمان بیماری ها بسیار کمک کرده است. اما اتفاق بدی که در این بین با رشد تکنولوژی اتفاق افتاده است، توجه بیش از حد به گوشی تلفن همراه است که مطالعات متعددی اثبات کرده، میزان تمرکز و توجه ما را کم کرده است. در این بین، هنوز پایه و اساس تشخیص های پزشکی بر اساس مشاهدات و مکالمه بین پزشک و بیمار اتفاق می افتد. پس وجود تکنولوژی از یک سمت باعث بهبود درمان شده اما از طرفی به دلیل استفاده همه ما از جمله پزشکان از گوشی های تلفن همراه، باعث آسیب به بحث درمان بیماران شده است.

منظور از گوش دادن موثر چیست؟

گوش دادن به این معنا نیست که فقط به صحبت های طرف مقابل بدون تمرکز گوش کنیم. البته حتی اگر با تمرکز هم به صحبت های طرف مقابل خود گوش دهیم هم کافی نیست.

خیلی مواقع پیش آمده است که فردی با ما صحبت می کند و ما به جای اینکه واقعا به او گوش دهیم حواس ما به جای دیگری پرت می شود. همه این مثال ها، نمونه هایی از گوش دادن غیر موثر است. گوش دادن موثر در واقع چیزی فراتر از این ها است.

گوش دادن موثر، یعنی اینکه تمام تمرکز ما روی گفته های طرف مقابل باشد و سعی کنیم کاملا حرف طرف مقابل را درک کنیم و با صبوری اجازه دهیم صحبت فرد تمام شود.

گوش دادن به بیماران

معنی گوش دادن موثر، در دنیای پزشکی هم به همین صورت است. نیاز است که به صحبت های بیمار با دقت گوش دهیم و تا انتها اجازه دهیم صحبت های بیمار تمام شود.

از آنجایی که شرح حال گیری از بیمار، مهمترین قسمت درمان است و بیمار با جزئیاتی که برای پزشک خود مطرح می کند در درمان بیماری خود به پزشک کمک می کند بنابراین وقتی صحبت بیمار را قطع می کنیم باید بدانیم امکان خطای پزشکی افزایش می یابد.

پس لازم است که این مهارت کلیدی و مهم را آموزش ببینیم تا بتوانیم به خوبی بیمار را معالجه و درمان کنیم. در اینجا چند نکته ای که برای گوش دادن موثر به بیماران را باید رعایت کنیم ذکر می کنیم.

نکته اول: اجازه دهیم بیمار صحبت خود را تمام کند.

اولین نکته ای که باید به آن توجه داشته باشیم این است که نباید صحبت بیمار را قطع کنیم. اکثر پزشکان از این می ترسند که اگر بیمار شروع به صحبت کند، دیگر فرصتی برای معاینه پیش نخواهد آمد و بیمار هنوز پشت سر هم در حال توضیح دادن خواهد بود.

به طور متوسط  اگر پزشک حرف بیمار را قطع نکند بیمار در مدت ۹۲ ثانیه شرح حال خود را بیان خواهد کرد.

چیزی که پزشکان اصلا فکرش را هم نمی کردند که فقط ۹۲ ثانیه به طول می انجامد. البته در بعضی مواقع این عدد پایین یک دقیقه بوده است ولی به طور میانگین یک دقیقه و نیم زمان سپری شده است.

نکته دوم: به نشانه تایید صحبت های بیمار سر خود را تکان دهید.

هنگام صحبت بیمار در مواقعی سر خود را تکان دهیم تا بیمار متوجه گوش دادن ما شود. اگر بیمار احساس کند که به صحبت های او گوش داده نمی شود قطعا نمی تواند به خوبی تمام ماجرا را تعریف کند.

پس سعی کنیم در حین صحبت های بیمار از سر خود به نشانه تایید و متوجه شدن منظور او استفاده کنیم.

نکته سوم: با بیمار همدلی کنید.

برای آنکه این احساس در بیمار ایجاد شود که پزشک برای او اهیمت قائل است و به صحبت های او گوش می کند این است که پزشک با بیمار خود همدلی کند. همدلی به این معنا است که بتواند داد و ستد روحی کند و با احترام و خوش رویی شرایط بیمار را درک کند.

برای اینکه حس همدلی بین شما و بیمارتان شکل بگیرد، توصیه می شود چند سوال از بیمار بپرسید. پرسیدن سوال این احساس را در بیمار بوجود می آورد که برای شما اهمیت دارد و به صحبت های او گوش کرده اید.

از بیمار بخواهید بیشتر درباره علائم بیماری، درد و ... توضیح بدهد. یا اینکه از او بپرسید چرا تصور می کند بیمار است؟ یا نظر او را درباره اینکه چرا به بیماری مبتلا شده است جویا شوید.

بعد از پرسیدن این سوالات بهتر است خلاصه ای از آنچه بیمار گفته است را برای او بازگو کنید. تکنیک فوق العاده که گفته های بیمار را خلاصه می کنید تا هم بفهمید منظور بیمار را درست متوجه شدید و هم احساس گوش دادن را به بیمار منتقل کنید

نکته چهارم:  لحن متناسب با بیمار خود داشته باشید.

اینکه چطور لحن متناسب با بیمار داشته باشیم تکنیک مهمی است که باید برای گوش دادن موثر به بیماران به آن حتما توجه کنیم. برای اینکه حس همدلی خود را به بیمار درست منتقل کنیم لازم است به لحن چند جمله اول بیمار دقت کنیم. خیلی کار سختی نیست. اوایل شاید انجام آن کمی انرژی بر باشد اما بعد از گذشت چند هفته این روند آسان می شود و به صورت خودکار می توانیم لحن خود را با لحن بیمار خود یکسان کنیم.

لطفا نظر خود را درباره این پست در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید: ورود به اینستاگرام

 سیستم مدیریت مطب، کلینیک و بیمارستان دکتر لینک سیستمی با انعطاف پذیری بسیار بالا  جوابگوی تمامی تخصص های پزشکی می باشد.

مقالات مرتبط:

استراتژی های مدیریت مطب برای ایجاد مزیت رقابتی

فرسودگی شغلی در میان پزشکان

دو نکته اساسی برای موفقیت تبلیغات کلینیک یا مطب

چطور زمان انتظار را برای بیماران جذاب کنیم

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

استراتژی های مدیریت مطب برای ایجاد مزیت رقابتی

ایجاد مزیت رقابتی یعنی به وجود آوردن یک ویژگی خاص و برتر نسبت به رقبا که معمولاً با استراتژی مدیریتی به دست می‌آیند. هر شخصی و در واقع هر کسب و کاری توانایی دستیابی به مزایای رقابتی را دارد و چیزی نیست که صرفاً در اختیار چند شخص خاص باشد. یعنی اگر شما مدیریت مطب یا کلینیک کوچک یا تازه تاسیس را بر عهده داشته باشید می توانید یک مزیت رقابتی خاص برای مطب یا کلینیک خود در نظر بگیرید.

ارتباط بین ایجاد مزیت رقابتی و استراتژی مدیریت مطب

مدیریت مطب یا کلینیک به عنوان رئیس مطب یا کلینیک شناخته می‌شود که اصلی‌ترین نقش را در تصمیم گیری مطب یا کلینیک بر عهده دارد. حتی اگر مدیریت مطب از سبک مدیریت دموکراسی هم استفاده کند، باز هم در نهایت باید تصمیم نهایی توسط او اتخاذ شود.

در طرف مقابل، مزیت رقابتی یک ویژگی منحصر به فرد است که مدیریت مطب یا کلینیک با توجه به شناخت نسبت به وضعیت خود، به آن رسیده است. 

حالا وقتی که این دو قطعه پازل را در کنار یکدیگر قرار می‌دهیم، می‌توانیم به این نتیجه برسیم که برای ایجاد مزیت رقابتی وجود استراتژی مدیریتی برای مدیریت مطب یا کلینیک ضروری است. در واقع مدیریت مطب یا کلینیک می‌تواند تصمیم بگیرد که قیمت محصولات خود را رقابتی کند یا در کنار آن‌ها از تکنولوژی‌های جدید و مدرن استفاده کنند. 

مدیریت مطب یا کلینیک میتواند از چند مسیر متفاوت عبور کند تا برای کسب و کار خود یک مزیت رقابتی خاص به وجود بیاورد:

استراتژی هزینه محور

مدیریت هزینه برای یک مطب یا کلینیک بسیار مهم و حیاتی است و بعداً می‌تواند یک نقطه قوت نسبت به رقبا باشد.استراتژی هزینه محور به ما نشان می‌دهد که مدیریت کردن هزینه‌ها و دادن قیمت‌های رقابتی تا چه اندازه می‌تواند ما را نسبت به رقبا در سطح بالاتری قرار دهد.

برای ایجاد مزیت رقابتی می‌توان روی کاهش هزینه‌ها و پایین آوردن قیمت محصول و خدمات متمرکز شد تا نسبت به رقبا عکس‌العمل بهتری نسبت به بازار داشته باشید.

استراتژی تمایز محور

بدون شک مسئله برندینگ و برندسازی متداول‌ترین روش برای تمایز یک مطب یا کلینیک نسبت به سایر مطب ها و کلینیک های دیگر است. مدیریت مطب یا کلینیک با استفاده از روش استراتژی تمایز محور به دنبال یافتن یک قدرت یا استعداد اصلی در مطب یا کلینیک است که آن را در قالب برند خود معرفی کنند. در حقیقت، برند ابزاری برای معرفی کیفیت یک محصول یا خدمت است که ما قبلاً این کیفیت را در ذهن بیماران و مراجعین خود به وجود آورده‌ایم.

مهارت یا توانایی منحصر به فرد، بهانه خوبی برای ایجاد مزیت رقابتی است. پس استراتژی مدیریتی یک مطب یا کلینیک می‌تواند تمرکز بر روی برجسته سازی برند و قرار دادن آن در معرض دید بیماران و مراجعین باشد. 

استراتژی نوآوری محور

فرض بگیرید که شما به عنوان یک پزشک به یک روش خاص رسیده‌اید که می‌توانید سرطان را بدون درد و عوارض درمان کنید. این در حالی است که پزشکان دیگر از روشهای مانند شیمی درمانی و پرتودرمانی استفاده می‌کنند که عوارض زیادی برای بیمار دارد. وقتی که شما قصد متمایز کردن خود را دارید، نوآوری و خلاقیت می‌تواند مهمترین ابزار شما باشد.

نوآوری در استراتژی مدیریتی یعنی به کار بردن علم مدرن در ارائه خدمات پزشکی و ایجاد مزیت رقابتی برای پیشی گرفتن از رقبا در سطح بازار.

استراتژی عملکرد محور

استراتژی مدیریتی برخی از مطب ها و کلینیک ها برای ایجاد مزیت رقابتی این است که آنچه را که انجام می‌دهند بهتر از هر کسی دیگری انجام می‌دهند. 

در واقع همه کلینیک ها در یک سطح فعالیت می‌کنند و تقریباً همه  خدمات آنها یکسان هستند. از لحاظ قیمت هم مقایسه آنها نشان می‌دهد که تفاوت محسوسی از لحاظ رقابت قیمتی وجود ندارد. اما به نظر شما عامل برتری برخی از کلینیک ها چیست؟ خدماتی که توسط برخی از کلینیک ها و مطب ها ارائه می‌شود در سطح بسیار خوبی هستند و اغلب می‌بینیم که در یک محل مناسب احداث شده‌اند که دسترسی برایبیماران بسیار ساده‌تر است. این می‌تواند یک مزیت رقابتی برجسته برای آنها محسوب شود.

استراتژی فناوری محور

. استراتژی مدیریتی فناوری محور به این نکته اشاره دارد که مدیریت مطب و کلینیک باید به فناوری های نو در درمان توجه کنند و برای ایجاد مزیت رقابتی در بحث درمان به سراغ استفاده از تکنولوژی‌های جدید و مدرن برود.

استراتژی سازگاری محور

با توجه به تغییر در رفتار و انتظارات بیماران و بالا رفتن سطح توقعات بیماران، مدیریت مطب به طور فزاینده‌ای با خواسته های غیر قابل پیش بینی مواجه هستند. در این مسیر  اگر مدیریت مطب سازگاری بیشتری با سطح انتظارات بیماران داشته باشد دارای یک مزیت برجسته هستند. با وجود این که مطب ها  و کلینیک های کوچکتر مجبور هستند که در این مسیر سازگاری از خود نشان دهند، حتی می‌بینیم که مراکز درمانی معتبر و بزرگ  هم در بیشتر موارد مجبور به استفاده از سازگاری هستند و باید خود را با سطح انتظارات بیماران وفق دهند.

وقتی که مدیریت مطب یا کلینیک می‌بیند که شرایط برای انطباق با سطح انتظارات بیماران فراهم نیست، باید استراتژی مدیریتی خود را تغییر دهد. این استراتژی می‌تواند به سمت سازگاری از لحاظ ذهنی یا سازگاری از لحاظ عملکرد باشد. در هر صورت برای ایجاد مزیت رقابتی داشتن سازگاری با سطح انتظارات بیماران و انعطاف پذیری می‌تواند یک نقطه قوت مهم برای مطب یا کلینیک باشد.

لطفا نظر خود را درباره این پست در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید: ورود به اینستاگرام

 سیستم مدیریت مطب، کلینیک و بیمارستان دکتر لینک سیستمی با انعطاف پذیری بسیار بالا  جوابگوی تمامی تخصص های پزشکی می باشد.

مقالات مرتبط:

فرسودگی شغلی در میان پزشکان

دو نکته اساسی برای موفقیت تبلیغات کلینیک یا مطب

چطور زمان انتظار را برای بیماران جذاب کنیم

ویژگی های یک مطب استاندارد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک

فرسودگی شغلی در میان پزشکان

فعالیت به‌عنوان یک پزشک، همواره با استرس همراه است. علاوه بر آن تغییرات سریعی که در این حوزه وجود دارد و قوانین جدیدی که مرتب توسط وزارت بهداشت و بیمارستان‌ها وضع می‌شود و توقع بیماران که روزبه‌روز بیشتر می‌شود باعث می‌شوند استرس در شغل پزشکی هرروز بیشتر گردد.

اگر یک پزشک مطب یا کلینیک شخصی خودش را راه‌اندازی کند علاوه بر استرس‌هایی که دارد، تمامی مشکلاتی که در مدیریت مطب و ارتباط با پرسنل مطب وجود دارد هم برای او استرس مضاعف ایجاد می‌کند.

طبق پژوهش انجام شده بر روی فرسودگی شغلی، پزشکان عمومی بیشتر از دیگر شغل ها دچار فرسودگی شغلی می شوند. شاید عواملی مانند محیط کاری، ساعت کاری زیاد، شب کاری و بسیاری از عوامل دیگر وجود داشته باشند که باعث افزایش فرسودگی شغلی در میان پزشکان شده اند و واقعیت این است که پزشکان مشغله بیشتری نسبت به بسیاری از مشاغل دیگر نیز دارند.

افسردگی شغلی در پزشکان علاوه بر اینکه باعث به خطر افتادن سلامتی و کاهش بازدهی آن‌ها می‌شود میزان خطاهای پزشکی را نیز افزایش می دهد.

از نشانه های افسردگی شغلی در پزشکان می توان به خستگی بیش از حد، ایجاد اختلالات شخصیتی و کاهش بازدهی در فعالیت های پزشکی اشاره کرد.

اما چه عواملی در ایجاد فرسودگی شغلی در پزشکان نقش دارند:

از عواملی که در فرسودگی شغلی پزشکان نقش دارند می توان به کارهای اداری مدیریت مطب، نداشتن فرصت کافی برای اختصاص به بیماران، ساعات کاری طولانی، نیاز به تطابق با انتظارات بیماران و کسب رضایت بیماران، استرس حضور در فضای آنلاین و تعامل با بیماران.

راه حل های پیشگیری از فرسودگی شغلی پزشکان

راه حل اول: از دیگران در محیط کار کمک بگیرید

برای اینکه فشار کاری کمتری متوجه شما باشد می توانید کارها را به افراد مناسب واگذار کنید. برای مثال کارهای اداری مربوط به مدیریت مطب را به یک شخص مطمئن واگذار کنید. یا تهیه محتوا برای وب سایت و شبکه های اجتماعی به یک فرد متخصص.

راه حل دوم: استفاده از سیستم پرونده الکترونیک

با تجهیز مطب خود به یک نرم افزار مدیریت مطب می توانید به راحتی به اطلاعات ذخیره شده بیماران در پرونده الکترونیک دسترسی داشته باشید.  به‌راحتی می‌توانید به پرونده‌ها، نتیجه آزمایش‌ها، نسخه‌های تجویزشده، عکس‌های رادیولوژی و دیگر اطلاعات بیماران خود دسترسی داشته باشید و با سرعت و دقت بیشتری به بیماران خود رسیدگی کنید. این کار به کاهش وقت دسترسی به اطلاعات بیماران بسیار مفید است.

راه حل سوم: نظر دهی بیماران

یکی از استرس هایی که پزشکان در فضای آنلاین با آن روبه رو هستند وجود نقدهای منفی برخی از بیماران برای پزشک است. اما در این میان نظر مثبت سایر بیماران می تواند وجود نقد منفی را خنثی کند. برای همین از بیماران راضی بخواهید تا نظر خود را در فضای مجازی با سایرین به اشتراک بگذارند.

راه حل چهارم: تبلیغات مطب

با تحولاتی که در حوزه اینترنت و ارتباطات صورت گرفته است، حضور پزشک در فضای آنلاین اجتناب‌ناپذیر است. برای این کار بهتر است  تیم اجرایی خوبی در این زمینه پیدا کنید تا دغدغه و استرس شما در این زمینه کمتر شود.

راه حل پنجم: تعادل بین کار و زندگی

زمان مشخصی را به خانواده و دوستان خود اختصاص دهید، ورزش کنید، خواب کافی و باکیفیت داشته باشید، به موسیقی گوش دهید، به طبیعت بروید و زمان‌هایی را فارغ از تمامی مشغله‌ها به خودتان اختصاص دهید.

لطفا نظر خود را درباره این پست در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید: ورود به اینستاگرام

 سیستم مدیریت مطب، کلینیک و بیمارستان دکتر لینک سیستمی با انعطاف پذیری بسیار بالا  جوابگوی تمامی تخصص های پزشکی می باشد.

مقالات مرتبط:

دو نکته اساسی برای موفقیت تبلیغات کلینیک یا مطب

چطور زمان انتظار را برای بیماران جذاب کنیم

ویژگی های یک مطب استاندارد

چطور با بیماران صحبت کنیم.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر لینک