احساس باارزش بودن انگیزه را زیاد می‌کند و این توانایی در ایجاد حس ارزشمند بودن در دیگران به خاطر تلاش‌ها و کمک‌های آن‌ها بخش بزرگی است از آنچه که یک مدیریت کلینیک خوب را می‌سازد. قدردانی از کارمند آسان به نظر می‌رسد اما واقعیت این است که اغلب اوقات عمل کردن به آن آسان نیست. مدیریت کلینیک برای کمک به ارتقای کیفیت رهبری خود به نحوی که تیم‌اش احساس ارزشمندی بیشتری داشته و با انگیزه شود،باید این 5 مرحله را اجرا کند:

1. خالصانه به پرسنل خود توجه کنید

بهترین رهبران یک عامل توجه و مراقبت بالایی دارند، آن‌ها واقعا به مردم اهمیت می‌دهند. می‌بینید که تنها تعریف و تمجید از کارکنان در زمانی که کارشان را به خوبی انجام می‌دهند کافی نیست. اگر این تعاریف خالص نباشند، ‌آن‌ها باور نخواهند کرد. پیش از آنکه پرسنل کلینیک به جایی برسد که احساس ارزشمندی بکند مدیریت کلینیک باید به جایی برسد که بداند چگونه باید به طور واقعی از آن‌ها قدردانی کند. اگر شما بتوانید اهمیت و قدردانی خالصانه به پرسنل خود را یاد بگیرید، آن‌ها توجه و علاقه‌شان را به شما و کارشان نشان خواهند داد.

2. به سبک خود در مدیریت کلینیک دقت کنید

تعدادی سبک رهبری وجود دارد که شما می‌توانید انتخاب کنید. هر کدام از آن‌ها مزیت‌ها و معایب خود را دارند. یکی از بهترین سبک‌های رهبری «مدیریت قانون طلایی» نامیده می‌شود که در واقع می‌گوید: شما باید با کارمندان‌تان به نحوی رفتار کنید که اگر جایتان با یکدیگر عوض می‌شد دوست داشتید آن‌ها با شما آنگونه رفتار کنند. بدون شک این شامل قدردانی واقعی در جایی است که انتظار قدردانی وجود دارد.

3. در مکالمات روزمره شرکت کنید

یکی از مهم‌ترین مواردی که مدیریت کلینیک باید در ذهن داشته باشند این است که افراد زیردست آن‌ها آدم هستند. آن‌ها ربات‌های ساخته شده برای انجام کارها نیستند و هر کدام از آن‌ها نفس می‌کشد، احساسات دارد، مبارزه می‌کند و مهم‌تر اینکه بعد از کارشان زندگی می‌کنند. یکی از آسان‌ترین روش‌ها برای ابراز قدردانی واقعی به کارکنان‌تان، مشارکت با آن‌ها در مکالمات درباره این موضوعات است.

در واقع کاری که همه مدیریان از جلمه مدیران کلینیک‌ها باید انجام دهند این است که زمانی را برای صحبت با کارکنان‌شان صرف کنند آن هم به روشی که با هر آشنای دیگری صحبت می‌کنید. اگر شما این کار را انجام دهید،‌ نشان می‌دهید که شما کارکنان‌تان را فراتر از افرادی که صرفا برای شما کار می‌کنند می‌بینید.

4. اهداف کلینیک را با آنها به اشتراک بگذارید

پرسنل کلینیک دوست دارند بدانند نقش مهمی در سوق دادن کلینیک به سمت جلو دارند. اما اگر پرسنل ندانند مسئله مهم‌تر برای کلینیک و مدیریت کلینیک چیست، برای آن‌ها سخت است که ببینند باید چه نقشی در آن ایفا کنند، این مسئله، اشتراک‌گذاری دقیق اهداف با پرسنل کلینیک را مهم می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد بدانند چگونه چه کارهایی را برای کمک به کلینیک به منظور رسیدن به آن اهداف انجام دهند.

این نه تنها برای اهداف کوتاه‌مدتی که مدیریت کلینیک برای هر کارمند تعیین می‌کند کاربرد دارد بلکه برای اهداف بلندمدتی که آن‌ها می‌توانند تنها در بخشی از آن سهیم باشند نیز کاربرد دارد. هر چه پرسنل کلینیک درک بهتری از تاثیر تلاش‌هایشان در کلینیک داشته باشند، به قدردانی بیشتری از سوی شما خواهند رسید.

5. پرسنل کلینیک را به چالش بکشانید.

شاید مدیریت کلینیک احساس کند که به چالش کشیدن عمدی پرسنل تاثیر منفی بر روحیه آن‌ها خواهد داشت. اگر چه واقعیت این است که هیچ چیزی بعید نیست. تنها تعداد کمی از افراد از انجام کارهای یکنواخت و بدون استرس لذت می‌برند ولی شانس شما می‌تواند این باشد که افرادی زیردست شما کار کنند که سال‌ها در این حرفه کار کرده‌اند، تحصیلات خود را بالا برده‌اند و مهارت‌های جانبی را فرا گرفته‌اند، بنابراین همه آن‌ها برای روبه‌رو شدن و مقابله با چالش‌های پیچیده‌تر مجهزتر هستند.

برای کسانی که برای بهتر کردن خودشان در کار زمان صرف کرده‌اند، هیچ‌چیزی رضایت‌بخش‌تر از به دست آوردن فرصتی برای نشان دادن توانایی‌هایشان با حل یک چالش نیست و شما می‌توانید ضمانت کنید که اگر آن‌ها بتوانند بر چالشی که به آن‌‌ها می‌دهید غلبه کنند بیش از پیش از آن‌ها قدردانی خواهید کرد.

امیدوارم از مقاله امروز لذت برده باشید و به شما در پیشبرد اهدافتان در مدیریت کلینیک کمک کرده باشد. حتماً نظر خود را با ما درباره این مقاله در صفحه اینستاگرام برای ما به اشتراک بگذارید.

سیستم مدیریت مطب، کلینیک و بیمارستان دکتر لینک سیستمی با انعطاف پذیری بسیار بالا  جوابگوی تمامی تخصص های پزشکی می باشد.

مقالات مرتبط:

6 تکنیک وفادارسازی بیماران

راهکارهایی که باعث می‌شود بیماران از شما راضی باشند

بهترین‌ها را برای کلینیک خود استخدام کنید.

12راهکار مدیریت کلینیک برای حل اختلاف پرسنل