یکی از جذابیت های کارگاه های روانشناسی امکان برگزاری کارگاه به صورت آنلاین می باشد که همین امر باعث شده است تا مخاطب بدون دغدغه ترافیک یا جای پارک با یک هدنزفری یا ایرپاد وارد کارگاه شود و از محتوی کارگاه استفاده کند.

راهنمای گام به گام برگزاری کارگاه روانشناسی به صورت آنلاین

۱- انتخاب موضوع مناسب

همیشه کارگاه هایی که عناوین جذابی دارند مخاطب بیشتری هم ثبت نام می کنند. معمولا موضوعات ترند جامعه می تواند جذابیت زیادی برای نام گزاری و مشخص شدن موضوع کارگاه روانشناسی باشد

۲- جامعه هدف یا مخاطب کارگاه

همیشه سعی کنید یک جامعه هدف مشخص، داشته باشید زیرا می توانید به سادگی بیشتری آن ها را شناسایی کنید و هزینه مارکتنگ را کاهش دهید. مثلا وقتی یک کارگاه روانشناسی با موضوع زوج موفق انتخاب می کنید جامعه هدف را همه افرادی که ازدواج کرده اند نزارید بیایید به عنوان مثال برنامه ریزی برای زوج های ۲۲ سال تا ۳۰ سال برنامه ریزی کنید اینطوری هم موضوعات شیرین تر می شوند هم مثال هایی که در صحبت ها بیان می کنید می تواند در یک خط فکری قرار بگیرند.

۳- اینترنت مناسب

داشتن اینترنت خوب و سرعت بالا برای برگزاری کارگاه خیلی خیلی خیلی مهم می باشد چون اگر مخاطب حس کند که شما برای برگزاری این کارگاه هیچ تدابیری برای داشتن یک اینترنت پایدار نداشته اید یک امتیاز بسیار منفی بزرگ به شما می دهد. بهترین انتخاب استفاده از اینترنت های سیمکارتی می باشد که بیشترین پایداری را در جمع بقیه مسیر های ارتباطی تا به امروز داشته است.

۴- دوربین یا وبکم مناسب

دوربین wide خیلی به مخاطب حس خوب می دهد و میتواند توجه بیشتری از ایشان را به شما جلب کند.

۵- لپتاپ یا PC مناسب

وقتی درمورد لپتاپ صحبت میکنیم یه سیستم خفن نیست فقط یک سیستمی که توانایی پردازش همزمان webcam و به عنوان مثال powerpoint را همزمان داشته باشد

۶- نور مناسب

یک قانون برای همیشه در برگزاری کارگاه روانشناسی برای خودتون داشته باشید: هرگز پشت نور نشینید حتی اگه Background تون زیبا نیست باز هم پشت به نور نشینید. مخاطب بکگراند شما را فراموش میکنم ولی نور کم و کیفیت پایین تصویر شما را هرگز فراموش نمیکند.

۷- میکروفن و صدای مناسب

صدا می تواند خستگی مخاطب را کم کند. وقتی صدای مناسبی Broadcast نکنید مخاطب از کارگاه خارج می شود. با صدای مناسب مخاطب وفادار خواهید داشت.

۸- تبلیغات کارگاه روانشناسی

همیشه برای تبلیغات یک دموی ۳۰ ثانیه ای با موسیقی انقلابی Epic درست کنید و اون رو حسابی در شبکه های اجتماعی پخش کنید. اون کلیپ دمو می تواند خیلی عامل جذب مخاطب باشد.

۹- یک لینک سایت و شماره تماس پاسخگو

دو نوع مخاطب داریم کلا: ۱- اونایی که مایل هستن زنگ بزنن و اطلاعات بگیرن و و بعد ثبت نام کنند. ۲- اونایی که دوست دارند بدون سرو صدا توی یه لینکی وارد بشن ثبت نام کنند و آنلاین پرداخت کنند، هر دوی آن ها را باید بتوانید نیاز هایشان را پوشش بدهید.

۱۰- ارسال پیام های یادآوری به ثبت نامی ها

بهترین ابزار برای ایجاد حس خوب در مخاطب ثبت نام شده نشان دادن این است که برایش حسابی ارزش قائلید با ارسال یک پیام یادآوری به صورت پیامک این حسی خیلی با ارزشی به مخاطب می دهد.

 

آیا شما مدیر کلینیک روانشناسی یا درمانگر هستید و مایل هستید کارگاه آنلاین روانشناسی برگزار کنید؟ ما در دکترلینک صفر تا صد این بستر را محیا می کنیم. برای اطلاعات بیشتر با شماره های ۰۲۱۲۲۰۶۷۶۳۵ و ۰۹۱۲۰۰۴۴۸۲۴ تماس بگیرید.