یکی از بهترین مسیر های جذب مراجعین جدید به کلینیک روانشناسی برگزاری کارگاه های روانشناسی می باشد. ولی همیشه مدیران مراکز مشاوره و روانشناسی برای برگزاری کارگاه های روانشناسی با چالش های مختلفی دستوپنجه نرم می کنند.

در این مقاله قصد دارم شما را با چالش ها و مسیر های برگزاری کارگاه روانشناسی آشنا کنم و از تجارب خودم در این زمینه که طی سال های طولانی به دست آوردم بنویسم.

 

کارگاه روانشناسی چیست؟

همان‌طور که می‌دانید برگزاری کارگاه‌ های روانشناسی قدمی بزرگ و موثر در علم روانشناسی بوده است. یک کارگاه روانشناسی معولا از 5 تا 20 نفر شرکت کننده تشکیل میشود. در کارگاه‌های روانشناسی افراد به صورت جمعی گرد هم آمده و به طور مستقیم با یکدیگر به تعامل می‌پردازند که در این مسیر مهارت‌های لازم را با تمرین و تکرار مداوم به دست می‌آورند. پس هر کارگاه روانشناسی باید دو ویژگی بارز داشته باشد:

 

  • به صورت تعاملی باشد.
  • افراد برای بیان نظرات خود و کسب مهارت فرصت کافی داشته باشند.

علاوه بر آن هر کارگاه روانشناسی معمولا چند ساعت در روز به طول می‌انجامد و موضوع و محور کاملا مشخصی را دنبال می‌کند که نیازمند صبر و حوصله شرکت‌ کنندگان است.

آیا می دانید نرم افزار مدیریت کلینیک روانشناسی دکتر لینک کاملترین پکیج مدیریتی برای مراکز و کلینیک های روانشناسی می باشد و می توانید با این سیستم در بالاترین استاندارد مرکز و کلینیک خود را مدیریت کنید؟

انتخاب بهترین موضوع برای برگزاری کارگاه روانشناسی

انتخاب موضوع همیشه اولین چالش برای برگزاری کارگاه روانشناسی می باشد. اما چطوری موضوع مناسب برای برگزاری کارگاه روانشناسی انتخاب کنیم؟

اول از همه من میخوام این موضوع را به شما بگم که برای برگزاری کارگاه روانشناسی اولیت باید جذب مراجع جدید باشد. پس باید موضوعی را انتخاب کنیم که ترند جامعه می باشد.

این مقاله در اواخر آبان ۱۴۰۲ نوشته می شود و ترندترین موضوع جامعه ایران "جنگ غزه و اسرائیل" و احتمال جنگ شدن در ایران است و اکثر خانواده ها نگرانی هایی از آینده کاری خود و آینده فرزندانشان می باشد.

مشکلات اقتصادی و افزایش طلاق یکی دیگر از موضوعات داغی هست که در کشور به وجود آمده است ، انتخاب موضوع امید و انگیزه و همچنین تحکیم خانواده می تواند یکی از موضوعات خیلی خوب برای برگزاری کارگاه می باشد. یا مثلا موضوعاتی در راستای برنامه ریزی آینده خوب برای فرزندان و از این قبیل موضوعات می تواند برای خانواده ها و افراد خیلی هیجان انگیز باشد و برای شرکت در این کارگاه ها هزینه کنند.

 

نحوه اطلاع رسانی و تبلیغات برای برگزاری کارگاه روانشناسی

بهترین نوع تبلیغات برای برگزاری کارگاه روانشناسی اول از همه مخاطب های فعلی کلینیک می باشد و بعد اینستاگرام می باشد که می توان با کمترین هزینه کارگاه روانشناسی خود را برگزار کنید ولی نکته خیلی مهمی که باید توجه داشته باشید این است که تبلیغات زودبازده نیازمند هزینه می باشد، پس برای اینکه با هزینه کمتری تعداد ثبت نامی ها را افزایش دهید باید زمان بیشتری برای اطلاع رسانی بزارید.

آیا شما در کلینیک روانشناسی خود از نرم افزار مناسبی استفاده میکند که بتوانید اطلاع رسانی دقیقی از برگزاری کارگاه روانشناسی به مراجعین خود داشته باشید؟ نرم افزار مدیریت کلینیک روانشناسی دکتر لینک کاملترین مجموعه مدیریتی برای مراکز روانشناسی می باشد برای مشاهده دمو با شماره های ۰۲۱۲۲۰۶۷۶۳۵ و ۰۹۱۲۰۰۴۴۸۲۴ تماس بگیرید.

قیمت گذاری برای کارگاه روانشناسی

برای اینکه بتوانید مشتری ایجاد کنید باید بذرپاشی کنید، این یک واقعیت در دنیای کاسبی است. برگزاری کارگاه روانشناسی یکی از آن بذر های قوی در کلینیک های روانشناسی می باشد. همیشه از پایه ترین قیمت ها استفاده کنید با درنظر گرفتن هزینه مربی کارگاه و پذیرایی و هزینه مدرک و ... سعی کنید حاشیه سودی کمتری را در نظر بگیرید چون هرچقدر تعداد ثبت نامی های شما بیشتر باشد تعداد مراجعین به کلینیک را افزایش داده اید. ما در این ۱۲ سال متوجه شدیم از هر کارگاهی که با استاندارد درست و بستری مناسب هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین برگزار شده اند تا ۳۰٪ از تعداد شرکت کنندگان در آن کلینیک وقت مشاوره گرفته اند و تبدیل به مراجعین وفاداری در آن کلینیک روانشناسی شده اند.

 

ثبت نام و مدیریت افراد در برگزاری کارگاه روانشناسی

من بارها دیدم که خیلی از کلینیک ها در دفتر یا اکسل برای مدیریت ثبت نامی های کارگاه روانشناسی می نویسند همین امر باعث می شود هیچ سوابق درستی از برگزاری کارگاه روانشناسی خود نداشته باشند و برای برگزاری کارگاه های بعدی اطلاع رسانی مناسبی صورت نگیرد و هزینه های زیادی هر بار پرداخت شود هم معنوی هم مالی.

داشتن یک سیستم یا نرم افزار مدیریتی برای برگزاری کارگاه روانشناسی می تواند این فرایند را سهولت ببخشد و فرایند کاری شما را در برگزاری کارگاه روانشناسی تسریع ببخشد.

نرم افزار مدیریت کلینیک و مراکز مشاوره روانشناسی دکتر لینک یکی از ابزار های قدرتمند برای برگزاری کارگاه های روانشناسی می باشد، برای مشاهده دمو و آشنایی بیشتر با این سیستم حرفه ای با شماره های ۰۲۱۲۲۰۶۷۶۳۵ و ۰۹۱۲۰۰۴۴۸۲۴ تماس بگیرید.

بسترهای برگزاری کارگاه روانشناسی

برگزاری کارگاه روانشناسی چه به صورت حضوری و چه به صورت آنلاین چالش های خاص خود را دارد.

برگزاری کارگاه روانشناسی به صورت حضوری

 

  • آماده سازی مکان مناسب
  • اندازه مکان برگزاری
  • صندلی های مناسب برای نشستن طولانی
  • پذیرایی از مخاطبین
  • سیستم تهوه هوای مناسب (گرمایشی و سرمایشی)
  • امنیت محیط برای سروصدای بیرون
  • سیستم صوتی برای اینکه صدای مربی به گوش مخاطب برسد
  • هزینه مکان
  • دسترسی به مکان برگزاری کارگاه

موارد فوق چالش های برگزاری کارگاه روانشناسی به صورت حضوری است که همه موارد فوق بیشترین اثر را روی قیمت گزاری هزینه کارگاه روانشناسی می گذارد. ولی در ازای آن تعداد مخاطب های وفادار تری به کلینیک ایجاد می شود و می توانید افراد را به گرفتن نوبت از درمانگر های کلینیک و حتی معرفی درمانگر ها دعوت کنید.

برگزاری کارگاه روانشناسی به صورت آنلاین

 

  • مدیریت ثبت نامی های کارگاه
  • بستر مناسب برای میزبانی افراد به صورت آنلاین
  • سرعت اینترنت
  • پایدار اینترنت
  • عدم ورود افراد بیگانه و ثبت نام نشده در کارگاه
  • ضبط کارگاه
  • پرداختی های افراد ثبت نام شده
  • صدا و تصویر مناسب از مربی کارگاه

موارد فوق در برگزاری کارگاه روانشناسی به صورت آنلاین خیلی مهم است که با استاندارد و با کیفیت برگزار شود. ما در سیستم دکتر لینک زیرساخت های فنی و حرفه ای برای برگزاری کارگاه روانشناسی داریم که می تواند همه نیاز های شما را از مدیریت ثبت نام تا یادآوری مخاطب و برگزاری کارگاه روانشناسی تا سقف ۵۰۰۰ نفر و همچنین ضبط کارگاه و فروش جداگانه فیلم کارگاه برطرف کند.

آیا شما مدیر داخلی یک مرکز مشاوره روانشناسی هستید؟ آیا می خواهید مرکز خود را گسترش دهید و با برگزاری کارگاه روانشناسی جذب مراجعین بیشتری داشته باشید؟ همین الان با شماره ۰۲۱۲۲۰۶۷۶۳۵ و ۰۹۱۲۰۰۴۴۸۲۴ تماس بگیرید و دموی سیستم دکتر لینک را مشاهده کنید.