دیگر آن دوران تمام‌شده که ما به غار خود برویم و انتظار داشته باشیم که مشتریان ما را پیدا کنند. به دلیل اینکه در دنیای امروز تعداد زیادی از رقبا وجود دارند که با ارتباطات و تبلیغات قوی، بیماران را به سمت خود هدایت کرده‌اند. شاید این سؤال در ذهن برخی پزشکان پیش بیاید که چطور با توجه به اینکه بسیار متبحر‌تر از همکار خود هستند اما بیماران کمتری به آن‌ها مراجعه می‌کنند

 

شاید در ذهن یک پزشک کارکشته این باشد که حرفه پزشکی پاک است و تبلیغات سیاه‌بازی است. اما حقیقت این است که پزشکان خوب و متعهدی که تبلیغات ندارند مدیون بیمارانی هستند که دنبال یک پزشک خوب می‌گردند اما به دلیل ضعف آن پزشک در تبلیغات نمی‌توانند او را پیدا کنند و به ناچار روانه مطب پزشکی می‌شوند که کار ضعیفی ارائه می‌کند ولی تبلیغاتش عالی است

 

بله، تمامی افرادی که در هر کسب و کاری عالی هستند و محصولات و خدماتی خوب ارائه می‌کنند، اگر تبلیغات خوبی نداشته باشند مدیون مردم هستند. چون با ضعف خود در تبلیغات کاری می‌کنند که هم درآمدشان کمتر شود و هم مردم به سمت محصولات یا خدمات بی‌کیفیت‌تر هدایت شوند

 

متأسفانه ما مردم ایران استاد کارهای انفرادی هستیم و در اکثر مواقع در کارهای تیمی ضعیف عمل می‌کنیم. از آنجایی که معمولاً عقب‌تر از دنیا حرکت می‌کنیم، اخیراً در ایران داریم به سمت کاری تیمی یا

 

وقتی یک پزشک با یک گروه فعالیت مشترک دارد و تمامی افراد گروهش به طور مستقیم از آن فعالیت بهره می‌برند به آن

 

برای افزایش قدرت تبلیغاتی باید یک شبکه‌ای از افراد را در اطراف خود ایجاد کنید که بیماران را به شما ارجاع می‌دهند. بسیار اتفاق می‌افتد که مردم، به اشتباه به یک متخصص مراجعه می‌کنند مثلاً بجای اینکه به متخصص روماتولوژیست مراجعه کند به مطب متخصص ارتوپدی می‌رود حال اگر متخصص ارتوپد به صورت رفاقتی و یا با یک توافق مالی با یک متخصص روماتولوژی در ارتباط باشد بیمار را به آن پزشک خاص ارجاع می‌دهد و به بیمار توصیه می‌کند حتماً به مطب فلان دکتر برود تا مشکلش برطرف شود. همچنین این نوع معرفی‌ها زمانی که بیمار برای درمان خود به چند متخصص در زمینه‌های مختلف نیاز دارد مفید است

 

بنابراین در ایجاد شبکه تا می‌توانید تعداد ارتباطات خود را با پزشکانی که تخصص متفاوتی نسبت به شما دارند افزایش دهید و به صورت رفاقتی یا بر اساس یک توافق مالی با آن‌ها همکاری کنید. حتی در تخصص خود نیز می‌توانید با چند پزشک شبکه ایجاد کنید. مثلاً اگر پزشک

 

ایجاد شبکه را فقط به پزشکانی که اطرافتان هستند خلاصه نکنید. مثلاً یک متخصص زنان می‌تواند با تعداد زیادی ماما شبکه ایجاد کند، یک پزشک

 

هرچقدر که شبکه شما بزرگ‌تر باشد شما قدرتمند‌ترید بنابراین اگر تابحال هم با برخی افراد به صورت شبکه‌ای در ارتباط هستید به آن بسنده نکنید و هر روز شبکه خود را بزرگتر کرده و با افراد جدیدتر و بیشتری تعامل کنید. 

 

به امید روزی که همه‌ی پزشکانی که شبانه‌روزی تلاش می‌کنند تا یک خدمتی عالی به بیماران ارائه کنند انقدر در تبلیغات قوی شوند که همه‌ی بیمارانی که به آن‌ها نیاز دارند به راحتی آن‌ها را پیدا کنند

 

مقالات مرتبط:

۱۰ راه برای جذب مشتری جدید

۹ راه‌ جلب اعتماد مشتری برای افزایش فروش

تکنیک های بازاریابی برای حفظ مشتری

افزایش بازدهی مطب، بدون افزایش ساعات کاری