سال هاست درمورد فضای کلینیک های روانشناسی دارم مطالعه میکنم و چالش های آن هارو از نزدیک بررسی میکنم. به یک نتیجه رسیدم.

داشتن کلینیک روانشناسی یک کسبوکار پر رونق می باشد اگر همه ابعاد این زنجیره را به درستی برنامه ریزی و مدیریت کنیم.

مدیر خوب یا روانشناس خوب؟

 

زنجیره های کلینیک روانشناسی

برند

زنجیره برند یکی از زنجیره هایی هست که خیلی از کلینیک ها به آن توجی ندارند ولی همانطور که در تصویر مشاهده می کنید در راس این زنجیره می باشد. مدیریت برند چالش ها و برنامه ریزی های خاص خود را دارد اولین قدم در این موضوع داشت یک سایت برای کلینیک روانشناسی می باشد.

سایت مناسب کلینیک روانشناسی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

یک سایت برای مرکز روانشناسی باید ویژگی های اطلاع رسانی قوی داشته باشد:

  • صفحه اصلی

در صفحه اصلی به خوبی مرکز را معرفی کند و حتی عکس از محیط داشته باشد

  • درباره ما

در صفحه درباره ما حتما بنیانگذار معرفی شود و عکس و سوابق ایشان نوشته شود می توانید در همین صفحه بعد از معرفی بنیانگذار لیست همه درمانگر ها را با عکس هایشان و رزومه هریک داشته باشید

  • نوبت دهی

حتما و حتما یک سایت روانشناسی باید صفحه نوبت دهی داشته باشد که مراجعینی که از طریق سایت وارد می شوند بتوانند یک وقت ویزیت یا مشاوره رزرو کنند. نوبت دهی روانشناسی یکی از ماژول های مهم برای سایت کلینیک روانشناسی می باشد

  • تماس با ما

در این صفحه حتما آدرس و لوکیشن به همراه شماره تلفن و موبایل مرکز باشد توجه داشته باشد هر گذینه ای که مخاطب را مجبور کند آدرس شما را پیدا کند باید در این صفحه بزارید مثل لوکیشن waze یا گوگل مپ.

طراحی اینستاگرام برای کلینیک روانشناسی

اینستاگرام یکی از ابزار های خیلی خیلی مهم در دنیای امروز به شمار می رود. طوری که می تواند سرعت رشد ویزیت های کلینیک را تسریع ببخشد.

اینستاگرام کلینیک روانشناسی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

  • اطلاعات Bio

در این بخش شما باید کلینیک را در یک جمله کلیدی خلاصه بنویسید مثلا: کلینیک روان آرام کاملترین مجموعه روانشناسی محدوده ونک با کادر متخصص و حرفه ای پاسخگویی سریع

حتما تلفن و موبایل نوشته بشه

  • پست یا reels یا استوری؟

حقیقتا امروزه فیلم ها و ریلز ها طرف دار بیشتری پیدا کرده و مخاطب را بیشتر پای اینستاگرام میشونه. پس تمرکزتون روی تهیه فیلم های روانشناسی بزارید. و طوری ضبط کنید که مخاطب مجبور بشه اون reels را برای لیست share ش ارسال کنه.

استوری خیلی مهمه و همه استوری ها باید امیدواری و انگیزه باشه. که طرف هربار اینستاگرام را باز می کند شوق و شعف برای ایشان ایجاد شود.

درمانگر

چرا انتخاب درمانگر خوب برای رشد کلینیک مهم است؟ ویژگی های درمانگر عالی برای کلینیک روانشناسی

بزارید این بخش از این مقاله را با یک جمله کاسبی شروع کنم، درمانگر شریک شما در کلینیک روانشناسی می باشد پس باید هم درمانگر هم مدیر کلینیک هوای هم و محیط کاسبی خود را داشته باشند. درمانگر یکی از زنجیره هایی می باشد که باید خیلی به شخص مدیر کلینیک وفا دار باشد چون می تواند مراجعین زیادی را به خود جذب کند و به کلینیک دیگه ای منتقل شود.

چگونه درمانگر روانشناسی را وفادار کنیم؟

وفادار سازی درمانگر ها کار بسیار کلیدی می باشد زیرا می تواند نقش مهمی در رشد کلینیک باشد. چه عواملی باعث می شود که درمانگر حس خوبی داشته باشد؟

یکی از عواملی که باعث می شود درمانگر به کلینیک وفا دار شود محیط دلنشین و ارتباط محترمانه و حرفه ای می باشد که با ایشون برقرار می شود.

پذیرایی ، نظافت کلینیک ، نظم در نوبت های کلینیک ، حسابداری و حسابرسی سهم ها و مواردی که می تواند در حال درمانگر تاثیر بزارد.

آیا درمانگر شما از حضور در کلینیک شما رضایت دارد؟

پذیرش

بخش پذیرش ویترین کلینیک شماست، هرچقدر این بخش حرفه ای و منظم مدیریت شود می تواند در روند رشد کلینیک تاثیر گذار باشد.

آموزش منشی

منشی ها باید آموزش سخنوری و ارتباط موثر و همچنین ارتباط تلفنی بلد باشند که وقتی یک مراجعه یا lead با کلینیک تماس میگیرید بتواند به راحتی و حرفه ای ایشان را پرزنت کند و جذب کلینیک روانشناسی کند.

هزینه کردن برای بخش پذیرش یک نوع سرمایه گذاری بلند مدت می باشد درصورتی که کارمندان احساس امنیت شغلی داشته باشند.

آیا با استخدام منشی کلینیک روانشناسی چالش دارید؟ می تواند با دکتر لینک تماس بگیرید: ۰۲۱۲۲۰۶۷۶۳۵ و ۰۹۱۲۰۰۴۴۸۲۴

منشی خط مقدم کلننیک روانشناسی می باشد پس با همه قدرت این بخش را مراقبت و مدیریت کنید.

مراجع

همه ما در کلینیک روانشناسی برای این مورد آخر داریم تلاش می کنیم. ولی آیا جذب مراجع آخرین تیر کاری روانشناسی است؟ خیر. تازه اول کار است چون قرار نیست فقط یک جلسه مشاوره پیش شما داشته باشد. یک مراجعه باید در بهترین حالت ماهی ۲ بار به مرکز روانشناسی مراجعه کند. پس این کار نیازه ایجاد وفاداری در مراجعین روانشناسی است.

چه عواملی می تواند مراجع جدید به کلینیک روانشناسی جذب کند؟

  • محتوی سازی

محتوی قوی که در سایت و اینستاگرام تولید می کنید می تواند تاثیر بسزایی در جذب مخاطب در کلینیک داشته باشد. این محتوی در دوقالب متنی برای سایت و محتوی ویدیویی برای اینستاگرام می باشد.

  • مراجعین قدیمی

همیشه از قدیم میگفتن مشتری راضی مشتری های دیگه ای با خودش میاره و مشتری ناراضی ۱۰ تا مشتری دیگه را با خودش می بره. هرگز از مراجعین قدیمی کلینیک روانشناسی خود غافل نشوید و حتما با استفاده از ابزار مدیریتی مناسب با آن ها ارتباط بگیرید و برای حضور مجددشون برنامه ریزی کنید.

  • برگزاری کارگاه های ارزان قیمت

برگزاری کارگاه روانشناسی یکی از پارامتر هایی می باشد که می تواند مراجعین جدید را چذب کلینیک کرد این روش بسیار مناسب و راحت می باشد ولی به شرطی که ۱- عنوان و ۲- بستر مناسب برای برگزاری کارگاه روانشناسی داشته باشید.

یک موضوع داغ و ترند جامعه را مشخص کنید و در مورد آن یک کارگاه ارزان برگزار کنید این کار را در طول یک سال هر ماه برگزار کنید این می تواند رشد مراجعین به مرکز روانشناسی را چند برابر کند.

  • باشگاه مشتریان

وقتی یک مراجع بیش از ۵ جلسه در کلینیک شما حضور داشته دیگر یک مراجع معمولی نیست حتی اگر این تعداد به ۱۰ یا ۲۰ و یا ۵۰ جلسه برسد دیگر نباید مثل بقیه مراجعین با او برخورد شود. یکی از ابزار هایی که می تواند این مراجع را ارزشمند شمورد داشتن یک نرم افزار مدیریت کلینیک روانشناسی است.

  • فروش فیلم روانشناسی

فیلم های روانشناسی یکی دیگر از مواردی است که یک کلینیک می تواند برای جذب و وفادار سازی مراجعین استفاده کند.

آیا نگران حقوق کپی رایت فیلم روانشناسی خود هستید؟ با سیستم پخش فیلم روانشناسی دکتر لینک می توانید بدون نگرانی فیلم های خود را به فروش بزارید بدون امکان دانلود یا اسکرین رکورد

همه صحبت های بالا تنها می تواند با یک ابزار حرفه ای در مدیریت مراکز روانشناسی تهیه شود. نرم افزار مدیریت کلینیک روانشناسی دکتر لینک کاملترین پکیج مدیریتی برای مراکز روانشناسی می باشد برای اطلاعات بیشتر درمورد این محصول می توانید با شماره های ۰۲۱۲۲۰۶۷۶۳۵ و ۰۹۱۲۰۰۴۴۸۲۴ تماس بگیرید.