امروزه چنان استفاده از شبکه های اجتماعی و مجازی همه گیر شده که حتی بازاریابی و جذب بیمار را هم تحت شعاع خود قرار داده است. به همین خاطر این شبکه ها فضای مهمی برای تبلیغات و فروش محصولات و خدمات می باشند.


اما موضوعی که بسیار حائز اهمیت می باشد این است که تبلیغات با این روش تا چه اندازه ماندگار است و اساساً آیا میتوان برای جذب بیمار به طور 100% به شبکه های اجتماعی تکیه کرد؟


همانطور که همه ی ما میدانیم پایه و اساس شبکه های اجتماعی بر مبنای ارتباطات فردی و گروهی و یا اشتراک گذاری اطلاعات شکل گرفته اند و برای خرید و فروش برنامه ریزی نشده اند. چرا که تنها راه ارتباطی بیماران با پزشک تنها از طریق شماره تماس و یا آدرس شبکه های اجتماعی آنهاست.

برخی معایب شبکه های اجتماعی:

1- سهولت در کلاهبرداری

می توان گفت یکی از معایب شبکه های اجتماعی عدم امکان تشخیص اصالت حساب کاربری است. سوء استفاده از عنوان یک برند و استفاده از یک حساب کاربری جعلی را میتوان به عنوان یکی از روش های کلاهبرداری از کاربران اینترنتی نام برد.

2- عدم پایداری

یکی دیگر از مشکلات شبکه های اجتماعی عدم پایداری این شبکه هاست. چرا که اکثر آنها در خارج از کشور مدیریت و کنترل میشوند بنابراین عواملی همچون شرایط اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی میتواند باعث قطع ارتباط کاربران این شبکه های در هر کشوری باشد.

3- صرف وقت زیاد

براساس تجربیات بسیاری از کسانی که در این شبکه ها فعالیت تجاری میکنند میتوان به زمان بر بودن این روش اشاره کرد. زمان زیاد مورد نیاز برای موفقیت در این روش، برای بسیاری از کسب وکارهای نوپا و برای مدیران ارشد در برندهای بزرگ، مشکل آفرین است. اگر بخواهید در این روش موفق باشید باید برای رسیدگی به فضای تجاری مجازی خود زمان بسیاری را صرف کنید در غیر این صورت تمام تلاش های شما در این راه به شکست منتهی خواهد شد.

راه حل چیست؟

در کنار مسائل ذکر شده، درصد بالای استفاده از شبکه های اجتماعی غیر قابل چشم پوشی است. شما میتوانید با انتخاب های درست و به جا قدم های استواری در این مسیر بردارید. توصیه ما به شما انتخاب دکتر لینک به عنوان مشاور جذب بیمار در شبکه های اجتماعی است. در این راه با تکیه بر تجربه و هوش تیم دکتر لینک مسیر خود را در زمینه جذب بیمار هموار نمایید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

مقالات مرتبط:

راه های افزایش فالوئر در شبکه های اجتماعی مختص پزشکان

کاربرد اینستاگرام برای پزشکان

 آداب حضور در شبکه های مجازی، برای پزشکان

تولید محتوای پزشکی