به کارگیری سیستم‌های نرم افزاری در مراکز بهداشت و درمان می تواند ضریب اطمینان اجرای صحیح و دقیق همه برنامه‌ها را بالا برده و کمک مؤثری به اشراف کلی پزشکان بر کارهای انجام شده کند و آن‌ها را در اخذ تصمیمات صحیح و مناسب یاری دهد.

استفاده از تکنولوژی دکتر لینک در این راستا می تواند دستیابی به اهداف را آسان سازد ؛ زیرا یک ابزار مناسب ، با صرفه اقتصادی و قابل اطمینان برای ورود، ثبت، تحلیل و گزارش گیری از اطلاعات بوده و در نهایت از طریق کاهش زمان مصرفی، ضایعات کاغذی، میزان خطا و افزایش دقت عمل و نتیجه گیری های مستمر باعث بهبود مستمر در سطح سلامت، ایمنی و محیط زیست بوده که نه تنها به پیشبرد کار کمک می کند، بلکه ارتقای بهره وری در سطح ملی را نیز به دنبال خواهد داشت.

در راستای آشنایی بیشتر با تکنولوژی دکتر لینک در مقاله حاضر به معرفی زیرسیستم "مدیریت افراد" خواهیم پرداخت.

1. دسته پزشک ها :

تعریف پزشکان و کلیه پرسنل مرتبط شاغل در مرکز درمانی یکی از اولین گام های راه اندازی نرم افزار مدیریت مطب است. پس از تعریف پزشک در سیستم، با استفاده از سایر زیرسیستم های تکنولوژی دکتر لینک به راحتی میتوان برای پزشک تعریف شده، قرارداد، کارانه، بیمه ، تنظیم ساعات کاری، ثبت نوبت و ... را انجام دهید.

► نحوه "ثبت پزشک":

جهت ایجاد حساب کاربری برای پزشکان مشغول به کار در مطب، کلینیک و یا بیمارستان از گزینه "پزشک جدید" استفاده نموده و طبق مراحل زیر، اطلاعات پزشک مربوطه را وارد نمایید.

  • مرحله اول (اطلاعات هویتی):

شکل 1


  • مرحله دوم (اطلاعات تحصیلی):

شکل 2


  • مرحله سوم (اطلاعات تماس):

شکل 3

  • مرحله چهارم (اطلاعات امنیتی):

شکل 4

نکته : با انتخاب "وضعیت" به حالت  “فعال” پزشک موردنظر در سیستم امکان فعالیت خواهد داشت. در صورت نیاز به تغییر این گزینه پس از ثبت میتوانید در قسمت لیست پزشک ها اقدام به تغییر آن نمایید.


  • مرحله پنجم (ارسال مدارک):

شکل 5


► لیست پزشک ها :

پس از تعریف پزشک در سیستم می توانید مشخصات او را در لیست پزشک ها مشاهده نموده و اقداماتی از جمله : "ویرایش اطلاعات"، "مشاهده جزئیات بیشتر"، "تغییر رمز عبور" و "فعال" یا "غیر فعال" نمودن کاربر را در صورت لزوم انجام دهید. همچنین می توانید اطالاعات لیست پزشک ها را به صورتPDF  ،EXCEL  و یا HTML ذخیره نمایید.

► جستجو در لیست پزشک ها :

یکی از مشخصه های این سیستم امکان جستجو در لیست پزشک ها بر اساس "نام"، "نام خانوادگی"، "کد نظام پزشکی"، "جنسیت"، "نوع تخصص"، "سطح تخصص"، "استان" و یا "شهر" می باشد.

► گزارش کارکرد :

در قسمت مدیریت افراد، در زیر سیستم پزشک ها، گزینه ای با عنوان گزارش کارکرد درج گردیده است، که با کمک آن می توانید نمودارهای: "میزان ارجاع بیمار به هر پزشک در سی روز گذشته" و "تعداد پزشک ها به تفکیک تخصص" را مشاهده نمایید.

2. دسته کارمند ها :

با تعریف پرسنل مطب، کلینیک و یا بیمارستان در سیستم می توان نسبت به حضور و غیاب پرسنل، بررسی حقوق و دستمزد و  سایر موارد اقدام نمایید.

► کارمند جدید :

جهت ثبت پرسنل در سیستم از گزینه "کارمند جدید" استفاده نموده و طبق مراحل زیر اطلاعات را وارد نمایید.

  • مرحله اول (اطلاعات شخصی):

شکل 6

  • مرحله دوم (اطلاعات تماس):

شکل 7

  • مرحله سوم (اطلاعات امنیتی):

شکل 8

► لیست کارمند ها :

پس تعریف کارمند در سیستم می توانید مشخصات او را در لیست کارمند ها مشاهده نموده و اقداماتی از جمله : "ویرایش اطلاعات"، "مشاهده جزئیات بیشتر"، "تغییر رمز عبور" و "فعال" یا "غیر فعال" نمودن کاربر را در صورت لزوم انجام دهید. همچنین می توانید اطالاعات لیست کارمندها را به صورتPDF  ،EXCEL  و یا HTML ذخیره نمایید.

► جستجو در لیست کارمند ها :

یکی از مشخصه های این سیستم امکان جستجو در لیست کارمندها بر اساس "نام"، "نام خانوادگی"، "کد ملی"، "جنسیت"، "رشته تحصیلی"، "میزان تحصیلات"، "استان" و یا "شهر" می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد سیستم مدیریت مراکز درمانی دکتر لینک و دریافت نسخه رایگان آن با مشاوران ما در تماس باشید.

مقالات مرتبط : 

پرونده الکترونیک سلامت بیمار دکتر لینک و کاربرد های آن

چرا باید به سیستم مدیریت مراکز درمانی دکتر لینک اعتماد کنیم؟

چرا سیستم مدیریت مراکز درمانی دکتر لینک؟ ( قسمت اول)

چرا سیستم مدیریت مراکز درمانی دکتر لینک؟ ( قسمت دوم)