کارگاه‌ها با هدف آگاهی بخشی به اعضای شرکت کننده برگزار می‌شوند و لازم است برای اثر بخشیِ هر چه بیشتر محتوایی بر اساس اخرین پژوهش‌ها و تحقیقات به افراد ارائه دهند اما با توجه به اینکه در دنیای امروز با سیل عظیمی از اطلاعات مختلف مواجه هستیم، تشخیص اطلاعات علمی از مطالب زرد غیر علمی می‌تواند کاری سخت و گیج‌کننده باشد.

کارگاه‌های روانشناسی با محوریت موضوعاتی درباره رفتار انسان‌ها سعی در کم کردن هر چه بیشتر ابهام‌های ذهن ما دارند. به همین جهت در دنیای مدرن امروز شرکت در کارگاه‌های روانشناسی مورد استقبال عموم مردم قرار گرفته‌ است.

با شرکت در کارگاه های روانشناسی می‌توان به اطلاعاتی دقیق و درست در خصوص مکانیزم‌های روان و دلایل رفتار انسان دست یافت. این کارگاه‌ها به انواع متفاوتی تقسیم می‌شوند که هر یک ویژگی منحصر به فردی داشته و بهتر است با توجه به نیاز خود، مناسب‌ترین آن‌ را انتخاب نمایید. اعضای شرکت کننده در یک کارگاه معمولا ۶ تا ۱۵ نفر هستند که هر چه تعداد کمتر باشد، فرصت بدای پرسش و پاسخ و تعامل میان اعضا بیشتر است.

بنابراین لازم است در انتخاب نوع کارگاه و برگزارکنندگان آن آگاهانه قدم بردارید و قبل از ثبت نام، از علمی بودن محتوای کارگاه و صلاحیت تیم برگزار کننده اطمینان حاصل نمایید.

دکتر لینک یک سیستم مدیریت مراکز و کلینیک های روانشناسی با زیرساخت های قوی و تخصصی آماده ارائه خدمات به این مراکز در امر برگزاری کارگاه های روانشناسی می باشد

تفاوت کارگاه ‌های روانشناسی و گروه درمانی در چیست؟

گروه درمانی، همان طور که از نام آن پیدا است، یکی از روش‌های درمان اختلالات روانشناختی می‌باشد. گروه درمانی یک چارچوب درمانی خاص دارد که باعث می‌شود عموم مردم نتوانند در آن شرکت نمایند.

اگر میخواهید در گروه درمانی ثبت نام کنید لازم است قبل از شرکت در جلسات، فرمی را تکمیل نموده یا مصاحبه‌‌ کوتاهی با شما انجام شود تا درمانگر تشخیص دهد آیا صلاحیت شرکت در گروه را دارید یا خیر؟

آیا این گروه درمانی قادر خواهد بود نیاز شما را برآورده کند؟ اگر تحت نظر روانشناس هستید، می‌توانید برای شرکت در گروه درمانی با او مشورت کنید.اما همان طور که اشاره شد بسیاری از انواع کارگاه روانشناسی غیر تخصصی می‌توانند برای عموم مردم مناسب باشند زیرا از قالب درمانی خاصی پیروی نمی‌کنند، تمرکز اصلی کارگاه‌ها بر آموزش و آگاهی بخشیدن به شرکت کنندگان می‌باشد نه درمان اختلالات.

تفاوت کارگاه با سمینار در چیست؟

سمینار‌ یا کنفرانس نوعی قالب ارائه درسی توسط استادان دانشگاه به دانشجویان است که در یک فضای کاملا علمی و پژوهشی به پرسش‌های افراد شرکت کننده نیز پاسخ داده می‌شود. معمولا در هر سمینار یک یا چند سخنران حضور دارند تا بر اساس آخرین پژوهش‌ها درباره عنوان سمینار سخنرانی کنند.

یکی از تفاوت‌های اصلی کارگاه تخصصی با سمینار، تعداد افراد شرکت کننده است.

اعضای سمینار می‌توانند بیشتر از کارگاه باشند، همان طور که گفته شد برای بازدهی بالاتر تعداد اعضای کارگاه معمولا حداکثر ۱۵ نفر است. سمینارها اغلب در مراکز آموزشی مانند دانشگاه‌ها برگزار می‌شوند در حالی که کارگاه‌ها معمولا در کلینیک‌های روانشناسی و سایر موسسات خصوصی نیز قابل برگزاری هستند.

در یک شرایط ایده‌ال و علمی، سمینار باید فضایی کاملا باز برای پرسش و پاسخ باشد اما متاسفانه در بسیاری از سمینارها شاهد آن هستیم که تنها چند نفر سخن‌رانی کرده و خبری از گفتگو و تعامل اعضای شرکت کننده نیست، خصوصا اگر تعداد افراد حاضر در سمینار پرشمار باشد اما یکی از پایه‌های اصلی کارگاه آموزشی روانشناسی بر اساس تعامل و گفتگوی افراد بنا شده و قطعا این هدف در هر کارگاه محقق می‌شود.

آیا شما رواندرمانگر هستید و مایل هستید در کلینیک خود کارگاه های روانشناسی برگزار کنید؟ برای مشاهده دمو سیستم دکترلینک با شماره های ۰۲۱۲۲۰۶۷۶۳۵ و ۰۹۱۲۰۰۴۴۸۲۴ تماس بگیرید.