برای مدیریت یک کلینیک موفق، بازاریابی درجه‌یک، حیاتی است و بدون آن ممکن نیست. درضمن، وجود خدمات درمانی باکیفیت مهم است و داشتن ایده‌ای خوب هم لازم است. به همه این‌ها می‌شود دست پیدا کرد، اگر فقط یک مورد را داشته باشید: حضور آدم‌های مناسب برای کمک به ساخت، اجرا و رشد کلینیک‌تان.

یک پرسنل کلینیک عالی به‌اندازه‌ سه پرسنل خوب، ارزشمند است؛ ولی یک پرسنل فوق‌ستاره را نمی‌شود ارزش‌گذاری کرد.

هر کس که استخدام می‌کنید باید این ویژگی‌ها را داشته باشد:

حس فوریت

همه‌ کارمندان‌ باید حساسیت‌های کار در یک کلینیک یا مرکز درمانی را درک کنند و باید بدانند کار، کار است و خیلی هم جدی است.

اخلاق کاری قوی

مدیریت کلینیک، افرادی را می‌خواهد که به موقع بیایند و آماده‌ انجام کار باشند. سر ساعت، سر قرار‌ها و جلسات بیایند. دیر کردن در هر کاری نشانه‌ای‌ است از اهمیت ندادن.

احترام گذاشتن به بیماران

مشتریان حوزه درمان، یعنی بیماران علاوه بر اینکه وقت و پول خود را برای دریافت خدمات درمانی هزینه می‌کنند، به دلیل بیماری از لحاظ احساسی و روانی و جسمی تحت فشار هستند، بنابراین اولین وظیفه پرسنل کلینیک این است که به بهترین نحو به بیماران خدمت‌رسانی کنند.

چگونه مدیریت کلینیک بهترین پرسنل را پیدا کند

با توجه بر تبلیغات در نشریات تخصصی و جست‌وجو در سایت‌های مشاغل و بررسی درخواست متقاضیان، مدیریت کلینیک باید به روش‌های گوناگون شبکه‌ ارتباطات‌ خود را افزایش دهد. هرجایی که مردم باشند. همین یک شانس برای یافتن فردی‌ است که احتمالا برای کلینیک مناسب است.

فوق‌ستاره‌ها مثل پرنده‌ها نایاب هستند. اگر وقتی استخدام‌شان می‌شوند، احساس باارزش بودن نکنند، خیلی زود همکاری را قطع می‌کنند.

مدیریت کلینیک باید افرادی را استخدام کند که از خودشان بهتر هستند، و وظیفه دوم مدیریت کلینیک در این رابطه این است که باید اجازه دهد، این قبیل کارمندان به روش خودشان عمل کنند.

دیوید اگیلوی می گوید: دنبال افرادی باشید که اهداف عالی دارند، کسانی که برای کارهای عادی ساخته نشده‌اند.

 مراقبت از یک کارمند عالی

بهتر است کارمند فوق‌ستاره کلینیک‌ این را بداند چرا مدیریت کلینیک فکر می‌کند او استثنایی‌ است. مدیریت کلینیک باید به او بگوید که با او می‌خواهید تمام راه‌های صعود به بهتر شدن را برود.

روش‌های باانگیزه نگه‌داشتن افراد فوق‌ستاره

  1. بدون اینکه ریسک کنند به آن‌ها اختیار داده شود. از آزادی کافی در کار برخوردار باشند و در نهایت نتیجه این کار مشخص خواهد شد، البته تا جایی که لطمه‌ بزرگی به کلینیک وارد نشود.
  2. مدیریت کلینیک باید به این قبیل کارمندان بازخوردی با ترکیب مثبت و منفی بدهد. آنها را در جمع و به صورت خالصانه در وقت مناسب، ستایش کند؛ ولی از اینکه از آنها انتقاد کنید، نترسد. به صورت خصوصی و وقتی ضروری است، از آنها انتقاد کند. بهترین کارمندان نیاز به حمایت و مدیریت شدن ندارند، آنها به مشاوره و به یک چالش احتیاج دارند.
  3. به آن‌ها مشاوره داده شود. افراد عالی بیش‌تر قسمت‌های تکنیکی کسب‌وکارتان را خودشان یاد می‌گیرند. کافی است به آن‌ها آموزش داده شود. این کار به موفقیت‌ها‌یشان سرعت می‌دهد و این به نفع کلینیک و مدیریت کلینیک خواهد بود.
  4. مدیریت کلینیک به بهترین افراد بهترین کارها و مقدار زیادی از آن‌ها را بسپارد. کارشان را پیچیده و مشکل کند، دراین صورت کلینیک را ترک نخواهند کرد.
  5. برای فوق‌ستاره‌ها پول بالاترین انگیزه نیست، با این حال نمی‌شود آن را نادیده گرفت. خوب است حداقل 10 درصد بالاتر از نرخ بازار به آن‌ها پرداخته شود؛ ولی بیشتر از حق‌شان حقوق ندهید. پاداش‌شان باید کمی بیش‌تر از مقداری باشد که در جای دیگر می‌گیرند.

چگونه یک کلینیک فوق‌العاده بسازیم

مدیریت کلینیک باید در همه بخش‌ها و تخصص‌های مختلف، کارمندان و کادر درمانی فوق ستاره داشته باشد، وقتی آینده کلینیک به این مسئله بستگی دارد، جایی برای معمولی بودن نیست.

عوامل کلیدی را که احتیاج دارید تا به اهداف کسب‌و‌کارتان برسید، شناسایی کنید.

اگر فوق‌ستاره‌های بااستعدادتان که زیر نظر مستقیم مدیریت کلینیک کار می‌کنند خودشان کارمند ندارند، کلینیک هیچ‌وقت نمی‌تواند به اوجش برسد.

همه در یک کلینیک پر از کارمندان فوق‌ستاره، برای یک هدف کار می‌کنند: موفقیت کلینیک.

لی یاکوکا می گوید: با افراد خوب شروع کنید، قوانین را وضع کنید با کارمندان‌ ارتباط برقرار کنید، در آن‌ها انگیزه به وجود آورید و پاداش دهید، اگر همه‌ این کارها را انجام دهید، شکست نمی‌خورید.

امیدوارم از مقاله امروز لذت برده باشید و به شما در پیشبرد اهدافتان در مدیریت کلینیک کمک کرده باشد. حتماً نظر خود را با ما درباره این مقاله در صفحه اینستاگرام برای ما به اشتراک بگذارید.

سیستم مدیریت مطب، کلینیک و بیمارستان دکتر لینک سیستمی با انعطاف پذیری بسیار بالا  جوابگوی تمامی تخصص های پزشکی می باشد.

مقالات مرتبط:

12راهکار مدیریت کلینیک برای حل اختلاف پرسنل

با بیماران ناراحت چگونه برخورد کنیم؟

تاثیر برقراری  نظم در مدیریت کلینیک

چرا به عنوان مدیریت کلینیک باید از دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید؟